سایر منابع:
سایر خبرها
دنیای تصویر 264 منتشر شد
فیلم ایستاده در غبار )، تجسم بخشیدن به فاعل منفعل (گفت وگو با حمید آذرنگ درباره دو بازی برجسته اش در عادت نمی کنیم و دندون طلا )، عزت ا... انتظامی: برند بازیگری ایران، یگانگی حضور از اکشن تا درام، خداحافظ پاگنده! (درگذشت باد اسپنسر)، لطفا این نقش ها را از پرونده ی بازیگری ما پاک کنید! (22 نقش که ستارگان سینما ترجیح می دهند فراموش شان کنند)، سال خوبِ سینمای ما و آنها! (گزارش اختصاصی شصت ونهمین جشنواره ...
نشست مطبوعاتی جشن حافظ برگزار شد/ ادای دین به کیارستمی در پوستر جشن حافظ
غیررقابتی بود و بنظر می رسد خواسته عوامل فیلم هم همین باشد. البته در جشن حافظ ما به عوامل کاری نداریم. هر کسی که فیلمش روی پرده سینما رفته و نمایش داده شده مورد داوری قرار می گیرد. معلم درباره بخش تلویزیون هم توضیحاتی داد: نامزدهای ما از میان 25 سریال و مجموعه نمایش خانگی انتخاب شدند. از بین این آثار چهار اثر شهرزاد ، دندون طلا ، سیگنال موجود نیست و عطسه در شبکه نمایش خانگی توزیع شده ...
محمد رسول الله از داوری فیلم های جشن حافظ کنار گذاشته شد/ اهدای نشان کیارستمی به یک فیلمساز جوان/ ...
دبیر جشن حافظ گفت: امسال هم مانند سال های گذشته تمام آثار سینمایی و مستندی که از فروردین ماه به نمایش درآمده تا آخرین روز اسفندماه سال 94 مورد ارزیابی قرار گرفته در حوزه تلویزیون هم به همین صورت است و آثاری که در این بازه زمانی از رسانه ملی پخش شده است مورد داوری قرار گرفته است. وی ادامه داد: یک فیلم سینمایی از دایره رقابت با دیگر آثار سینمایی کنار گذاشته شد. فیلم محمد رسول الله ساخته مجید ...
هشدار سایبر به مردم
مزد ترس نخستین سریال پلیسی تلویزیون بعد از انقلاب بود که قصه پر از تعلیق آن همه مخاطبان را پای جعبه جادویی نشاند. با ارزیابی سریال های پلیسی تلویزیونی می توان متوجه این نکته شد که پیش از این در این نوع آثار، پلیس فردی باهوش بود که انگار تمام زندگی اش در ماموریت می گذشت، ولی در چند سال اخیر پلیس در سریال هایی که از رسانه ملی پخش می شود، به واقعیت جامعه نزدیک تر شده است. شاید وقتی نام سریال های پلیسی شنیده می شود، ناخودآگاه ذهن ما به این سمت برود که حتما باید در این نوع آثار صحنه های اکشن بسیاری ببینیم، درحالی که این نوع آثار فقط به صحنه های هیجانی خلاصه و محدود نمی شود. در سال های گذشته آثار متفاوتی با موضوع پلیس از تلویزیون پخش شده که از میان آنها می توان به آیینه عبرت، سرنخ، پلیس جوان، خواب و بیدار، حس سوم، ساختمان 85، بی صدا فریاد کن، گارد ساحلی، شلیک نهایی، تصمیم نهایی، پرواز در حباب، کارآگاهان، کلانتر 1، 2 و 3، هوش سیاه 1 و 2، رهایی، سقوط آزاد، دیوار، زخم، فوق سری، میکائیل و... اشاره کرد. درواقع مخاطبان با تماشای هریک از این آثار با رفتار و منش پلیس های متفاوت آشنا شده اند. این اتفاق در سریال سایبر که این روزها به کارگردانی احمد معظمی روی آنتن شبکه پنج رفته هم قابل مشاهده است. در این سریال مردم با وظایف پلیس سایبری یا همان پلیس فتا آشنا می شوند. یکی از ویژگی های مجموعه، پرداختن به اتفاقات روز جامعه است. به عنوان نمونه در قسمت دوم این مجموعه، قصه دختری روایت شد که از طریق فضای مجازی با فردی دوست شد و بدون آن که طرف را دیده باشد، با تهدیدهای بسیاری روبه رو شده و در نهایت با پیگیری پلیس فتا مشخص می شود که این شیطنت زیر سر یک پسر بسیار جوان بوده است. یا در همین قسمت داستان فردی نشان داده می شود که در باشگاه ورزشی و هنگام تمرین، کارت بانکی اش کپی و بعد پول های او به سرقت می رود. در واقع مجموعه های پلیسی این ظرفیت را دارد تا عوامل سازنده با تیزهوشی و بهره بردن از عناصر دراماتیک، از زاویه ای تازه به موضوعات اجتماعی نگاه کنند. عوامل سازنده سریال سایبر با توجه به این موضوع اثری را ساخته اند تا مردم از زاویه دیگری به سریال های پلیسی نگاه کنند؛ بنابراین مخاطب با دیدن سریال فقط با صحنه های حادثه ای روبه رو نمی شود. سریال سایبر به مخاطبان هشدار می دهد چگونه از فضای مجازی استفاده کنند تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرند و این که تا چه میزان می توانند به دوستانشان اعتماد کنند. در مجموع این اثر با هدف آگاهی دادن به مردم ساخته شده است. ضمن این که مخاطبان با حضور پلیس در حوزه سایبری آشنا می شوند و این که مجرمان در این حوزه چه فعالیت هایی دارند. البته فیلمنامه سریال نواقصی دارد و بهتر بود نویسنده به دراماتیزه کردن خرده قصه هایی که در هر قسمت روایت کرده، توجه بیشتری می کرد تا فیلمنامه با کشش و تعلیق بیشتری همراه باشد، زیرا این روند قصه گویی بیشتر بار آموزشی برای مخاطبان دارد و فاقد جذابیت های بصری بیشتر است. البته نمی توان منکر تاثیرگذاری تجربه های جدید باشیم، اما اگر این تجارب با آگاهی بیشتری حاصل شود، مسلما بیشتر مورد توجه و اقبال مخاطبان قرار خواهد گرفت؛ زیرا واقع نمایی صرف جواب نمی دهد. در ساخت یک اثر پلیسی می توان واقعیت را در کنار تخیل قرار داد و اثری تماشایی تولید کرد. حتی می توان از طریق ساخت فیلم و سریال الگویی هم ارائه کرد. اگر این طور عمل شود، هم مردم از تماشای سریال های پلیسی لذت بیشتری می برند و هم فرهنگ سازی درستی از وظایف پلیس و متقابلا مردم ارائه می شود. فاطمه عودباشی رادیو و تلویزیون ...
نامزدهای تلویزیونی شانزدهمین جشن حافظ معرفی شدند
...> 4- سیروس مقدم (میکائیل) 5- داوود میرباقری (دندون طلا) بهترین مجموعه: 1- پایتخت4 (به تهیه کنندگی الهام غفوری) 2- در حاشیه1 (به تهیه کنندگی حمیدرضا مهدوی) 3- دندون طلا (به تهیه کنندگی مهران برومند) 4- شهرزاد (به تهیه کنندگی محمد امامی) 5- کیمیا (به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی) جشن حافظ (دنیای تصویر) به عنوان تنها جشن خصوصی حوزه سینما و تلویزیون هر سال به آثاری که از آنتن صدا و سیما پخش شده یا در شبکه نمایش خانگی حضور داشته اند تندیس حافظ اهدا می کند. ...
نامزدهای بهترین خواننده تیتراژ شانزدهمین جشن حافظ معرفی شدند
گروه فرهنگ و هنر: میثم ابراهیمی با تیتراژ سریال دردسرهای عظیم ، محسن چاوشی با قطعه کجایی؟ که در تیتراژ سریال شهرزاد پخش شد، علی زندوکیلی با تیتراژ سریال نفس گرم ، سالار عقیلی با تیتراژ سریال معمای شاه ، رضا یزدانی با تیتراژ سریال تعبیر وارونه یک رویا و علیرضا قربانی با تیتراژ سریال کیمیا نامزدهای این بخش شانزدهمین جشن حافظ هستند. به گزارش بولتن نیوز، ملاک انتخاب بهترین تیتراژها آثاری ...
نقش افرینی ساترلند در درام ترسناک قدیمی
به گزارش جام جم آنلاین ، نسخه تازه این فیلم نگاهی تازه به ماجراهای عجیب و غریب فیلمی دارد که در سال 1990 اکران عمومی شد. داستان این درام در باره چند دانشجوی رشته پزشکی است که به دنبال انجام آزمایشاتی هستند تا به کمک آن، تجربیاتی در ارتباط با زندگی پس از مرگ پیدا کنند. به جز ساترلند، بازیگرانی هم چون جولیل رابرتز، کوین بیکن و ویلیام بالدوین هم در نقش های دیگر فلاتلینرز بازی داشتند. دیه گو لونا بازیگر سرشناس سینمای مکزیک و الن پیج دو بازیگری هستند که در نسخه تازه فیلم، در کنار ساترلند ظاهر می شوند. به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، ساترلند از این که با نسخه جدید هم همکاری می کند، ابراز خشنودی کرده است. هنوز معلوم نیست این بازیگر چه نقشی در داستان نسخه جدید دارد و آیا نقش قبلی خود را تکرار می کند یا خیر. تهیه کنندگان فیلم در شرکت مستقل فیلم سازی نیولاین، گفته اند تا هفته آینده کلید فیلم برداری آن را در لوکیشن های لوئیزیانا می زنند. نیل آردن اوپلو امر کارگردانی این درام آینده نگرانه علمی تخیلی را به عهده دارد. او فیلم نامه فیلم را دوباره نویسی کرده است. تماشاگران سینما و تلویزیون کیفر ساترلند انگلیسی تبار را به واسطه مجموعه موفق تلویزیونی 24 می شناسند. ...
زنان محجبه و قدرتمند در قاب سیما
فصلی برای رویکردهای تازه عصمت سپهری، مشاور امور بانوان صداوسیما و رئیس امور بانوان و خانواده رسانه ملی پرداختن به موضوع حجاب و عفاف در رسانه ملی را نیازمند رویکردهای تازه می داند. او معتقد است که جامعه بشری زمانی می تواند نسبت به اجتماع و مسائل حوزه زنان و خانواده به کمال مطلوب دست پیدا کند که دیدگاه های اسلام را بدون افراط و تفریط در جامعه پیاده کند و یکی از این دیدگاه ها که در سلامت اجتماع نقش مستقیم دارد، مساله حجاب و عفاف است. سپهری با تاکید بر این نکته که رسانه ملی به عنوان یکی از رسانه های فرهنگ ساز، می تواند نقش قابل توجهی در ترویج حجاب داشته باشد، توضیح داد: رسانه به عنوان بازوی نظام، تلاشش را در این زمینه کرده اما نیاز به تلاش بیشتر داریم. با دیدگاه و رویکرد بهتر در این باره و همچنین با توجه به رویکردهای موثرتر می توان به نتایج بهتری هم رسید. وی ادامه داد: در کنار وسایل ارتباط جمعی، تلویزیون به دلیل حجم قابل توجه تماشاگرانش و راه یابی آسان به دورترین و محروم ترین مناطق و همچنین تنوع در برنامه ها بیشتر موردنظر قرار می گیرد و نیز اثرگذارترین آنهاست. معتقدیم ما با یک جنگ نرم مواجه ایم که هم مقام معظم رهبری در این باره هشدار داده و هم می دانیم در این جنگ دشمن در صدد استحاله فرهنگ اسلامی ما است و می کوشد که نهاد خانواده را به ابتذال کشیده و متزلزل کند. به اعتقاد رئیس امور بانوان و خانواده رسانه ملی، ترویج حجاب و عفاف اسلامی از طریق رسانه ملی راهکارهای متعددی می تواند داشته باشد، اما وقت آن رسیده که در دیدگاه ها و شیوه های برنامه سازی نوآوری و تازگی ایجاد شود. نیاز به الگو براساس اظهارات رئیس امور بانوان و خانواده رسانه ملی، کشورهای سلطه گر برای استیلای سیاسی از راه تسلط فرهنگی وارد شده اند و برای مقابله با آنها رسانه ملی می تواند از چند روش وارد عمل شود که از آن جمله می توان به جذب مخاطب بیشتر، نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف و از همه مهم تر الگودهی و آموزش اشاره کرد. وی در این باره توضیح می دهد: ارزش گذاری حجاب با شیوه هایی مانند تقدیر و تکریم حجاب در جامعه بسیار مهم است، اما الگو آفرینی و طرح الگوهای شخصیتی که برای زنان و بخصوص دختران نوجوان الهام بخش باشد، نتایج قابل توجهی به دنبال خواهد داشت. سپهری با تاکید بر نقش آموزش و اطلاع رسانی و اهمیت این دو مقوله، به ضرورت و تاثیر الگوسازی اشاره می کند و می افزاید: می شود رویدادهای مرتبط با زنان مسلمان در کشورهای مختلف دنیا را به وسیله میزگردها، کارگروه ها یا تبلیغات تجاری در تلویزیون مطرح کنیم، اما در کنار آن باید الگوهای مناسب هم ارائه دهیم. به عنوان مثال جوانان و نوجوانان ما از رفتار، گفتار، پوشش و عفاف بازیگران و مجریان تلویزیون الهام می گیرند و از کسانی که مورد علاقه شان هستند در این باره پیروی می کنند. بنابراین ما باید بتوانیم در این باره الگوهای مناسبی را به آنها معرفی کنیم. همه با هم در یک راستا تشریح و تعریف حجاب و عفاف از دیدگاه اسلام و نیز توضیح ضروریات و اهمیتش و نیز ارائه اخبار داخلی و خارجی مرتبط با آن از جمله اقداماتی است که تا امروز در تلویزیون بارها و بارها شاهد بوده ایم، اما ترویج حجاب و عفاف به کمک ابزاری چون رسانه ظرافت هایی دارد که از نگاه عصمت سپهری، همگاهی و همسویی برنامه های تلویزیونی و نیز همکاری همه رسانه ها و نهادها و سازمان های متولی فرهنگ از این ظرافت هاست. مشاور امور بانوان در صداوسیما، در این باره توضیح می دهد: مقام رهبری تاکید دارند که برنامه های صدا و سیما همدیگر را خنثی کنند؛ این امر شامل آموزه های دینی هم می شود و این آموزه ها وقتی اثربخشی خواهند داشت که گفتمان سازی و برنامه سازی در یک مسیر باشد تا فرهنگ حجاب و عفاف را تقویت کند. او بر شخصیت پردازی های درست از بانوان محجبه در آثار نمایشی تاکید دارد و ترویج مدگرایی براساس آموزه های اسلامی، معرفی الگوهای مناسب و جدید در امر حجاب و عفاف در کنار تاکید بر نقش حجاب و بویژه حجاب برتر را لازم می داند. سپهری توضیح می دهد: می توانیم بر پوشش مناسب و حجاب برتر که مدنظر پیشوایان دینی و همین طور امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، تاکید کنیم و توضیح حریم ارتباط زنان و مردان را در آثار تلویزیونی اعم از نمایشی و غیرنمایشی مدنظر قرار بدهیم. سپهری ضمن اشاره به برنامه های متعددی که مرکز امور بانوان و خانواده صداوسیما، هرساله برای هفته حجاب و عفاف در نظر گرفته و امسال نیز نمایشگاه هایی در این زمینه دارد، همکاری و همراهی همه نهادها با سازمان صداوسیما را در ترویج حجاب و عفاف ضروری دانست. یک الگوی در دسترس تاکنون مستندهای زیادی با موضوع حجاب و عفاف ساخته شده، همچنین در همه برنامه های تلو ...
نامزدهای بهترین خواننده تیتراژ جشن حافظ معرفی شدند
– فرهنگ و هنر - نامزدهای بخش بهترین خواننده تیتراژ از میان فیلم ها و سریال هایی انتخاب شدند که سال 94 پخش شده و در تیتراژ ابتدایی یا انتهایی آنها ترانه ای خوانده شده بود. نامزدهای این بخش به شرح زیر هستند : 1-میثم ابراهیمی (دردسرهای عظیم2) (ترانه سرا: حدیث دهقان/ آهنگساز: فواد غفاری) 2- محسن چاوشی و سینا سرلک (شهرزاد قطعه کجایی؟) (ترانه سرا و آهنگساز: محسن چاوشی) ...