سایر خبرها
مردی که موسیقی لرستان مدیون اوست
مجتبی رومانی/میرملاس موسیقی لرستان مدیون مردی است که در دهه 40 با صدای اهورایی خود موسیقی لرستان را به ایرانیان شناخت و صدای جادویش آنچنان بود که مرزهای جغرافیایی را درهم نوردید و موسیقی ناب لری را به گوش جهانیان رساند. مردی که موسیقی لری با خون و پوست وی عجین بود و [...] مجتبی رومانی/میرملاس موسیقی لرستان مدیون مردی است که در دهه 40 با صدای اهورایی خود موسیقی لرستان را به ایرانیان شناخت و صدای جادویش آنچنان بود که مرزهای جغرافیایی را درهم نوردید و موسیقی ناب لری را به گوش جهانیان رساند. مردی که موسیقی لری با خون و پوست وی عجین بود و با صدای رسایش وجود آدمی را تسخیر می کرد زنده یاد رضا سقایی در دیار مفرغ، و بلوط و ترانه متولد و دوشادوش با مردمان سرزمینش در غم و شادی هایشان چیزی کم نگذاشت در این دیار ماند و در همین دیار نیز به جایگاه ابدیش پرواز نمود اکنون که شش سال از درگذشت حنجره طلایی و سلطان آواز زاگرس می گذرد ولی هنوز یاد و خاطره وی در یادها و اذهان مردمان این دیار است. زنده یاد محمد رضا سقایی معروف به رضا سقایی در 20 فروردین سال 1318 در محله کهن پشت بازار شهرستان خرم آباد متولد شد و به علت شرایط ویژه آن زمان در دوران ابتدائی درس را رها و به کار خیاطی مشغول شد صدای اهورایی و رسای وی در دوران نوجوانی و جوانی چنان با موسیقی فولکور لری عجین شده بود که بلبلان چهچه خوان در مقابل وی سر تعظیم فرود می آوردند چه رسد به آدمی! صدای نوجوانی خوش صدا از دل مغازه خیاطی هر رهگذری را میخکوب و مجذوب خود می کرد و برای اولین بار استاد ارزشمند و فرهیخته زنده یاد حمید ایزد پناه با شنیدن صدایش وی را دعوت و اثر بزران را با کمانچه زنده یاد علی خان شفائی ضبط نمود . کوچه باغ های شهر هنوز یادآور آواز علی سونه های رضا و علی اکبر فاضل پور استاد خیاطیش است که برای تمرین به آنجا می رفتند تا گل های باغی با ترنم صدای رضا نظاره گر آنان باشند. در اردیبهشت سال 1344 بود که برای نخستین بار با مکاتبات مجدانه ی زنده یاد استاد ایزدپناه اولین ترانه های لری گنم خر( شعر از نورالدین سلاحورزی ) ، دایه دایه ،کوش طلا ، قدم خیر، سیت بیارم و مریم مریم با صدای زنده یاد رضا سقایی و روانشادان حسین سالم (کمانچه ) و منصور سالم ( تمبک ) و تار استاد تاکسانی در برنامه شما و رادیو با مجری گری کمال الدین مستجاب الدعوه و فروزنده اربابی در استودیوی سراسری رادیو ایران ضبط و گوش ایرانیان را نوازش داد. بعد از آن بود که ترانه گنم خر و کوش طلا و چند ترانه دیگر به صورت صفحه گرامافون به بازار روانه و در دهه ی 40 صدای رسا و اهواریی رضا موسیقی لری را ملی و فرا ملی نمود و توانست با صدای جادوییش معرف و سمبل لرستان باشد و در سالهای دور همواره نام رضا ، لرستان را در ذهن ها تداعی می کرد. در سال 1350 اثری به نام تفنگ و درسال 1353 اثری دیگری به نام دالکه با شعر استاد حشمت اله شفیعیان با خوانندگی و آهنگسازی زنده یاد رضا سقایی ضبط گردید و در سال 1353-1354 با نام مجموعه تفنگ با نوازندگی استاد چیره دست کمانچه فرج علی پور و تمبک زنده یاد فریدون علیپور و تار غلام مردای و دکلمه ماندگار فاطمه گودرزی اسد بصورت کاست به بازار عرضه و مورد استقبال بی نظیر عموم قرار گرفت. در سال 1350 زنده یاد رضا سقایی راهی پایتخت می شود تا در کلاس های آواز استاد فقید اسماعیل مهرتاش مشق بگیرد و چند جلسه ای از محضر این استاد کسب فیض می نمایند در تهران با زنده یاد مجتبی میرزاده آشنا می شود و در آنجاست که اتفاق بی نظیری در موسیقی لری و برای زنده یاد رضا سقایی می افتد. صدای ماندگار زاگرس در سال 1354 ترانه زندگی را که سروده خانم هما میر افشار بود و توسط زنده یاد ایزد پناه به لری برگردانده شد را اجر نمود که مورد اقبال عمومی قرار گرفت چنانکه توجه استاد عبدالوهاب شهیدی آهنگساز این ترانه را به خود بر انگیخت. زنده یاد رضا سقایی با صدای افسانه ای اش اثری به نام آسمان شعر از عزت فولادوند و آهنگسازی خودش خلق نمود که بی شک یکی از شاهکارهای موسیقی لری محسوب می شود. در سال 1356 موسیقیدان توانمند شادروان مجتبی میرزاده برای بازسازی هنرمندانه ترانه های قدیمی لری به یاری استاد سقائی آمد و با خلق دو اثر فاخر قدم خیر و موتورچی در موسیقی ایران اتفاقی با شکوه به وقوع پیوست. سقایی متأسفانه در سال 1357 به علت جراحی لوزه حنجره طلایی و صوت اساطیری را به خاطره ها سپرد و آن صدای اهورایی برای همیشه خاموش شد. زنده یاد رضا سقایی هنرمند حماسه سرا در سال 1366 بر اثر ترکش از ناحیه سر در جریان بمباران متجاوزان بعثی به شهر ازنا به درجه رفیع جانبازی جنگ تحمیلی نائل گردید. سقایی در دی ماه 1382 پس از سالها خاموشی در جریان ضایعه ی تأسف بار زلزله ی بم برای دقایقی برروی سِن مویه ای جهت همدردی و جمع آوری کمک به هموطنان آسیب دیده سر داد. در سال 1386 ترانه “دایه دایه وقت جنگه” تنظیم مجتبی میرزاده و با صدای سقایی جزو آثار فاخر و ماندگار یکصد سال اخیر موسیقی ایران به ثبت رسید. در سال 1387 مستندی از زندگی استاد توسط مستند ساز برجسته هم استانی فرود عوض پور ساخته شد. زنده یاد رضا سقائی در شب 19 اسفند سال 1385 در کرج دچار سکته مغزی شد. 10 روز در بیمارستان شهید رجایی کرج تحت مراقبت قرار گرفت و بعد از آن وی به بیمارستان عشایر خرم آباد انتقال داده شد و از آن زمان به بعد خواهر بزرگترش مسئولیت نگهداری و پرستاری وی را بعهده گرفت و مدت سه سال و نیم در بستر بیماری افتاد، حدود 7 بار دربیمارستان عشایر خرم آباد و 3 بار در بیمارستان ساسان تهران بستری شدو طی این مدت مردم با فرهنگ و فهیم استان لرستان مخصوصاً اهالی خرم آباد و دوستان هیچگاه استاد را تنها نگذاشتند. روز سه شنبه در تاریخ 8 تیر ماه 1389 در بخش 3 بیمارستان ساسان تهران، تحت درمان قرار گرفت ولی متاسفانه پس از 9 روز بستری، حالش رو به وخامت گذاشت و به بخش ICU انتقال و در تاریخ 27 تیر ماه 1389 به دلیل نارسایی تنفسی در پی سکته مغزی به رحمت ایزدی رفت. پیکر وی در تاریخ 31 تیر 1389 در مقابل تالار وحدت تهران با حضور و تنی چند از چهره های فرهنگی و هنری از جمله هوشنگ کامکار، سید عباس سجادی و درویش رضا منظمی ،سید فرید قاسمی،حسین پرنیا ،برخی از اعضای هیئت مدیره کانونهای خانه موسیقی و مسئولان انجمن لرستانی های مقیم مرکز و هنرمندان استان لرستان برگزار و در این مراسم درویش رضا منظمی. داریوش نظری، سالاروند شهردار اسبق الیگودرز، فرشید سقایی مطالبی را ایراد و رضا فرجی قطعه بلبل را اجرا و شیروانی به شعر خوانی پرداختند. پیکر رضا سقایی با مراسم چپ خوانی سرنانوازان لرستان و طنین قطعه “دایه دایه وقت جنگ” تشییع و به زادگاهش خرم آباد منتقل شد و در تاریخ 2 مرداد 1389 طی مراسم باشکوهی با حضور پرشور مردم ،اهالی فرهنگ و هنر ، استاندار لرستان، فرماندار خرم آباد و برخی از مسئولان لشکری و کشوری با سخنرانی حسن شریعت نژاد فرماندار و قرائت پیام تسلیت حمید شاه آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط منصور احمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم آباد در مقابل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تشییع و در قطعه هنرمندان آرامستان خرم آباد به خاک سپرده شد. مرحوم رضا سقایی یکی از ستارگان درخشان موسیقی لرستان است. که علاوه بر صدای شفاف و تحریرهای پرفراز و فرود و تبحر خاص در موسیقی مقامی و محلی دارای تعهد و تعصب نسبت به میهن و سرزمین خویش بود. صدای وی تکرار نشدنی است که همه لرستان وامدار صدای این هنرمند می باشد و همه به خاطر سادگی ها، پاکی ها و صداقت کودکانه اش دوستش دارند. مسئولین و مردم هنر دوست و قدرشناس این دیار برای پاسداشت مقام و منزلت زنده یاد استاد رضا سقایی در زمان حیات، بیماری و وفات ایشان بزرگداشت ها و مراسمات مختلفی را برگزار نمودند که برخی از این مراسمات بصورت خود جوش و مردمی بوده ولی دوسالی است که به همت انجمن موسیقی استان مزار این هنرمند فقید گلباران و اولین مراسم گلباران با حضور جمع کثیری از هنرمندان عرصه موسیقی، تئاتر ،سینما و تلویزیون، ادبیات، شعر و اصحاب رسانه و جراید و مردم علاقه مند به موسیقی و هنر برگزار و بیانه ای در سه بند صادر که خیابانی در شهر خرم آباد به اسم استاد مزین و جشنواره موسیقی به نام رضا و هرساله بزرگداشتی برای ایشان برگزار گردد که با تلاش ها و پیگیری مجدانه اعضای انجمن موسیقی و همکاری اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی لرستان ، شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم آباد سردیس و خیابانی در شهر محل تولد استاد ساخته و نامگذاری گردید. روز چهار شنبه 20 خرداد ماه 1394 آیین بزرگداشت زنده یاد رضا سقایی باحضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون استاندار، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان،م سئولان فرهنگی، اعضای شورای اسلامی شهر خرم آباد ، معاونین فرهنگ ارشاد اسلامی، اساتید، هنرمندان، پیشکسوتان و علاقه مندان به موسیقی در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار شد. در این آیین دکتر حمیدرضا حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در خصوص مقوله هنر به سخنرانی پرداخت و از خواهر استاد سقایی و داریوش نظری خواهر زاده ایشان قدردانی و در ادامه داریوش نظری باصدای دلنشینش با همراهی ساز حسن سالم و مهران ترک زبان قطعه ای از آلبوم جدیدش را بصورت بداهه اجرا نمود در ادامه دکتر احمدی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص علت جاودانگی مرحوم سقایی مطالبی را ایراد و بعد از آن حشمت فتحی همراه با پیانوی شهرام کیمیایی ترانه چوپان را در دستگاه اصفهان به یاد استاد اجرا و سپس دکتر سید سیامک موسوی در خصوص زندگی هنری استاد سقایی مطالبی را عنوان کرد؛ بعد از آن گروه موسیقی حرف تازه به سرپرستی منوچهر رحمتی نوازنده سنتور و صدای زنده یاد کیومرث صادقی، کمانچه حسن سالم تار حمید سلیمانی و تمبک شهاب خاکسار هنرنمایی نمودند و نثری در وصف استاد رضا سقایی توسط استاد کاظم علی پور قرائت گردید. در ادامه طنین صدای استاد ایرج رحمانپور و سرنای احسان عبدی پور با کمانچه همایون پشت دار و تنبک شهاب خاکسار بصورت بداهه در فضای سالن پیچید وپیام استاد علی اکبر شکارچی توسط مسعود بهرام نِژاد با طراوت خاصی قرائت شد و در پایان از سردیس و فیلم مستند زندگی نامه استاد رضا سقایی رو نمایی و لحظاتی سیدمحمد سیف زاده کارگردان فیلم رضا دوباره می خواند توضیحاتی در خصوص نحوه فیلم برداری و تهیه کنندگی این فیلم ارائه داد و مدت 50 دقیقه از این فیلم اکران شد. روز دوشنبه 24 اسفند ماه 1394آیین رونمایی از آلبوم دنگ دیر باحضور مسئولین و چهره های شاخص فرهنگی و هنری استان لرستان در فرهنگ سرای شفق تهران برگزار شد. در ابتدای مراسم محقق و پژوهشگر نامی تاریخ مطبوعات ایران استاد سیدفرید قاسمی در خصوص سجایای اخلاقی زنده یاد سقایی به سخنرانی پرداختند سپس حجت الاسلام حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در مورد حمایت از هنر و هنرمند و همیشه آواز استاد سقایی بر سازمقدم بوده سخنانی را ایراد نمودند و در ادامه گروه بداهه نوازی به نوازندگی همایون پشت دار(کمانچه)، احسان عبدی پور (سرنا) ، افشین فرامزی (تنبک) و مرتضی میر (دف)به اجرای موسیقی پرداختند. آلبوم دنگ دیر شامل قطعات لیلا ، اسمر ، گرگ و میش ، اسب اجل ( آواز علیدوستی ) ، دایه دایه ، زلف آشفته و کوش طلا با صدای زنده یاد رضا سقایی و نوازندگی “مانی آقا ملایی” نوازنده تار و بم تار، “محسن قاسمی” نوازنده تمبک، “ مرتضی میر” نوازنده دف و “همایون پشت دار” نوازنده کمانچه، آلتو و باس ” امین عباسیان ” و نوازنده سنتور تنظیم قطعات امین عباسیان و همایون پشت دار در فروردین ماه 1385 توسط شرکت نوای زاگرس منتشر شد. درج شده توسط : محمد ابراهیمی فرد/ دبیر سرویس فناوری و دانلود"میرملاس " ...
هنرمندان با کمپین "قانونی ببینیم"
صراف- الهام حمیدی- نوید محمدزاده- مهران غفوریان- میلاد کی مرام- لیلا بلوکات- پوریا پورسرخ- آزاده نامداری- احسان کرمی- شبنم فرشاد جو- الیکا عبدالرزاقی- رز رضوی- نفیسه روشن- محسن افشانی- رضا یزدانی- لیلا اوتادی- پرستو صالحی- نسرین مقانلو- فاطمه گودرزی- آزاده صمدی- ارسلان قاسمی- سوگل قلاتیان- کوروش تهامی- یوسف تیموری- آرام جعفری- رضا ناجی- کمند امیر سلیمانی- سعید امیر سلیمانی- امیر علی دانایی- شراره رخام- الهام پاوه نژاد- شیرین بینا- نگین صدق گویا- ترلان پروانه- محسن قاضی مرادی و مهوش وقاری. کد: ...
حمید رسایی: رفراندوم برای رابطه با آمریکا؟ موافقم! (1)
هستند و بعد تکذیب کردند را شما ندارید. - نه. همین مردم تهران در یک انتخابات دیگر به آقای احمدی نژاد رأی دادند. فضا و جو بود. ما یک خواص داریم یک توده عامه مردم. خواص ما هم الزاما آدم های مذهبی نیستند، افرادی هستند که از 6 ماه قبل از انتخابات تصمیم می گیرند به چه کسی رأی بدهند. مردم کار به چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا ندارند، همه ما را حاکمیت حساب می کنند. 20 درصد مشارکت در جنوب شهر ...
عده ای از کلمه "انقلابی عمل کردن" تخریب دولت را فهمیده اند!/ هوچی گران نمی خواهند روحانی رای بیاورد
اول خیلی از خرابی هایی که بوده را برملا می کرد. حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی، روحانی اصولگرا و استاد اخلاقی است که هر از گاهی صحبت ها و اظهار نظرهایش تبدیل به "تیتریک" رسانه ها می شود و معروف به رک گویی است. این روحانی اصولگرا خاطرنشان کرد: نخبگان جامعه دوباره به حسن روحانی رای خواهند داد وبعید می دانم اصولگرایان اقبالی به احمدی نژاد نشان بدهند. متن کامل گفت و گوی ایسکانیوز را ...
اولین تصاویر از گشت ارشاد 2 منتشر شد
اولین تصاویر از سری جدید فیلم گشت ارشاد به کارگردانی سعیدسهیلی منتشر شد. به گزارش شاینا؛ فیلمبرداری گشت ارشاد2 به کارگردانی سعید سهیلی در تهران ادامه دارد و تاکنون 20 درصد از صحنه ها مقابل دوربین مسعود سلامی رفته است. این فیلم که فیلمبرداریش از 22 تیر آغاز شده این روزها با بازی حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی در لوکیشن حمام عمومی در شرق تهران ادامه دارد و حدود 15 ...
گذری به کاخ گلستان
اطرافیان و نوع واکنش آنها بسیار مهم است. بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینماست، اما در کنار کار بازیگری، فعالیت های دیگری هم دارد که بنیه اقتصادی اش را قوی تر می کند. به نوشتن علاقه مند است و اکنون نظرات و دلنوشته هایش را در اینستاگرامش منتشر می کند. جام جم سیما: فرخ نژاد در اینستاگرامش عکسی از گریم خود در فیلم سینمای گشت ارشاد 2 منتشر کرد. ساعت پنج عصر اولین فیلم بلند مهران ...
انتقاد "ده نمکی" از نماینده مجلس
مرحلۀ ساخت] چون فیلم هم برای مخاطب عام و هم مخاطب خاص ساخته می شد، ما سعی می کردیم از زبان بصری برای تفهیم و القای آن موارد مدّنظر استفاده کنیم تا دیگر نیازی به توضیح واضحات نباشد. وی ادامه داد: بستر زمانی ساخت فیلم، شاید برای شما جالب باشد. قبل از سال 84 و قبل از انتخابات، بین سال های 82 تا 84 این فیلم دو بار تدوین و ساخته شد. که در فیلم، با زبان بی زبانی، دعوای چپ و راست و گمشدۀ جامعه که ...
مهران مدیری و رامبد جوان آخر هفته ها به هم می رسند
به گزارش جام جم آنلاین ، سیدعلی احمدی تهیه کننده سری سوم خندوانه با تایید این خبر، می گوید: بر اساس آماری که به ما داده اند نسبت به فصل اول و دوم افت مخاطب نداشته ایم و مصاحبه اخیر آقای جوان نیز به مسئله دیگری اشاره داشته است. این روزها دو برنامه دورهمی با دو شب پخش (جمعه و شنبه) و خندوانه پنج شب پخش (یکشنبه تا پنج شنبه)، از شبکه نسیم روی آنتن می روند اما تهیه کننده دورهمی به تازگی خبر داده برنامه مهران مدیری قرار است روزهای بیشتری در هفته روی آنتن رود. با توجه به این خبر احتمال می رفت ترکیب پخش این برنامه ها به نفع دورهمی تغییر کند اما این طور نیست و تهیه کننده خندوانه می گوید قرار نیست زمانی از خندوانه کم و به دورهمی اضافه شود بلکه از این به بعد آخر هفته ها هر دوی این برنامه ها پخش می شوند. سیدعلی احمدی در این باره می گوید: قرار است تا دو هفته دیگر برنامه دورهمی روزهای پنج شنبه نیز روی آنتن رود و از سوی دیگر جمعه نیز به روزهای پخش خندوانه اضافه خواهد شود که ترکیب 3 و 6 روز پخش در هفته را خواهیم داشت و روزهای پنج شنبه و جمعه هر دو برنامه خندوانه و دورهمی از شبکه نسیم پخش می شود. البته امروز هاشم رضایت تهیه کننده برنامه دورهمی در این باره اظهار نظر کرده و به مهر گفته است: با توجه به بازخوردهایی که تاکنون در نظرسنجی های مختلف نسبت به سایر برنامه ها داشتیم صحبت هایی مبنی بر پخش چهار قسمت از مجموعه در هفته مطرح شده که البته هنوز به مرحله قطعی نرسیده است. احمدی که پس از رفتن ناگهانی جواد فرحانی از خندوانه ، تهیه کنندگی سری سوم این برنامه را به عهده گرفته است در ادامه درباره افت مخاطبان این برنامه که رامبد جوان اخیرا به آن اشاره کرده نیز می گوید: آمار ایام عید و فصل بهار از سوی تلویزیون به ما اعلام شده و بر این اساس، نسبت به فصل اول و دوم افت مخاطب نداشته ایم و مصاحبه اخیر آقای جوان نیز به مسئله دیگری اشاره داشته است. این تهیه کننده در توضیح صحبت های جوان در این باره می گوید: افت و خیزی که در برنامه داشته ایم مربوط به چیدمان مهمانان و رفت و آمد کمدین ها و هنرمندان در برنامه بوده نه درباره خود برنامه؛ در این باره با آقای جوان هم صحبت کرده ام و نظر ایشان هم همین بوده است. به گفته او، تا مهرماه که ماه های محرم و صفر آغاز خواهد شد و پخش این برنامه مدتی متوقف می ماند، هیچ تغییر اساسی در روند اجرای آن داده نخواهد شد و زمان تغییر دکور برنامه نیز به محض قطعی شدن اعلام خواهد شد. ...
احمد نجفی : مهاجرت بازیگران بدعت خوبی نیست
اکران من یک ایرانی هستم در آبان ماه احمد نجفی در پاسخ به نخستین پرسش ما درباره وضعیت آخرین فیلمش که این بار در مقام تهیه کننده آن ظاهر شده است، می گوید: من یک ایرانی هستم بالاخره پس از طی مراحل مختلف تولید در خارج از کشور و پایان کارهای فنی به شورای پروانه نمایش ارائه شده است و منتظریم تا آنها نظرشان را اعلام کنند. او درباره این که خودش دوست دارد این فیلم چه زمانی در سینماها اکران شود، توضیح می دهد: این فیلم موضوعی مهم و خانوادگی دارد، دوست دارم کمی از بازشدن مدارس بگذرد، مثلا آبان ماه فکر می کنم زمان مناسبی برای اکران آن باشد و دانش آموزان و دانشجویان هم می توانند از آن بهره ببرند. مهاجرت ناخواسته جالب است که موضوع فیلم تازه نجفی که نگارش فیلمنامه آن را هم بر عهده داشته است، به نوعی مهاجرت ناخواسته است، وقتی از او می پرسم با توجه به سفرهای متعددش هیچ وقت وسوسه نشده تا در کشوری به غیر از ایران زندگی کند، با قدرت می گوید: من یک تکه از خاک ایران را با هیچ جا عوض نمی کنم، نجفی با همان صدای خاص خودش تاکید می کند: بخدا مملکت خوبی داریم، مردم خوبی داریم، من اینجا را دوست دارم و هر وقت وسوسه می شوم که جای دیگری زندگی کنم بلافاصله عشق و علاقه به وطن با قدرت آن وسوسه را سرکوب می کند. فقط باید همه کمک کنیم تا بتوانیم بهتر زندگی کنیم. مهاجرت بازیگران بدعت خوبی نیست از کارگاه علوی می پرسم، نظرش درباره موج حضور برخی بازیگران در خارج از کشور چیست، او می گوید: هرکس زندگی خودش را دارد، فارغ از این که استعداد و توانایی آنها در سینما و تلویزیون ایران چقدر بوده است، من این را می دانم که این موضوع بدعت خوبی نیست، البته خیلی از این رفتن ها ریشه های اقتصادی دارد نه ریشه های فرهنگی و اعتقادی، ما باید بنشینیم با هنرمندان مان حرف بزنیم، نباید بگذاریم فعالان این عرصه بی خود و بی جهت بروند کشور دیگری، راه حل پیدا کنیم، این راه حل پیدا کردن که می گویم یک اقدام کوتاه و یک شبه نیست، بلند مدت است اما بالاخره از یک جایی باید شروع شود. او ادامه می دهد: این اقدام بخشنامه ای و آیین نامه ای و .. نیست، ما مشکل زیاد داریم، بیمه، مسائل درمانی و پزشکی، بیماری های دشوار که متاسفانه هر روز هنرمندان بیشتری را درگیر خودش می کند، بزرگان ما الان دچار مشکل هستند، بزرگانی که باید عزت و حرمت آنها را حفظ کنیم اما متاسفانه قدر نمی دانیم، فکر می کنیم مثل شهاب حسینی فراوان است، درحالی که برای پیدا شدن و تربیت یک شهاب حسینی باید کلی هزینه شود. نجفی تاکید می کند: راه حل آن این است که بنشینیم با هم مهربانانه حرف بزنیم، مشکلات را از ریشه حل کنیم، امید بدهیم و در کنار هم برای هدف های متعالی مان برنامه ریزی کنیم. محاسن و دشواری های تولید فیلم خارج از ایران احمد نجفی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره تجربه اش از تولید فیلم من یک ایرانی هستم در کشور اوکراین هم می گوید: کار در خارج از کشور از جهاتی سخت تر است و از جهاتی بهتر، او ادامه می دهد: طرف شما بخش خصوصی ست و تمام کارها را انجام می دهد و شما وقتی مجوز پلیس را می گیرید دیگر هیچ مشکلی نخواهید داشت، از طرفی بازیگران خوب با قیمت های مناسب می توانید انتخاب کنید، البته مشکلاتی هم وجود دارد، مثل گران بودن تجهیزات، مشکل انتقال وجه و کارهای بانکی، تفاوت های فرهنگی مانند مساله پوشش که من برای همین مساله حجاب و پوشش، فصل زمستان را انتخاب کردم چون سرمای 20، 30 درجه زیر صفر خودش باعث می شود تا خود به خود مردم پوشیده باشند و از این نظر دچار مشکل نشویم. حتی خود تهیه غذا برای تیم ایرانی در طولانی مدت مشکل است، ذائقه های غذایی بالاخره متفاوت است. این هنرمند خوب کشورمان در ادامه با انتقاد از شرایط نامساعد برای تولید فیلم های مشترک بین المللی توضیح داد: ما می گوییم برویم سراغ تولید مشترک، خب من در مقام تهیه کننده می خواهم فیلم تولید کنم، چند صد هزار دلار پول در میان است یا گاهی بیشتر، انتقال این پول باید چگونه باشد؟ من اگر بخواهم بیشتر از 5 هزار دلار با خودم ببرم می شود قاچاق، آن طرف سیستم گردش مالی شان کاملا مشخص است، نمی شود با چمدان پول برد، مسائل مرتبط با بانک و زیرساخت ها واقعا فیلمسازی در کشور دیگر را اذیت می کند، تا زمانی که این مسائل حل نشود نمی توان حرف از تولید فیلم مشترک زد. بازگشت به تلویزیون در این گفت وگو احمد نجفی که روزگاری مجری برنامه پرمخاطب صندلی داغ هم بوده است، خبری دست اول را هم اعلام می کند، او می گوید: با یکی از شبکه های تلویزیون در حال مذاکره و گفت وگو هستم تا برنامه ای را داشته باشم. نجفی ادامه می دهد: این برنامه گفت وگو محور است و شباهت هایی به همان صندلی داغ دارد اما جزئیات بیشترش را بگذارید وقتی نهایی شد اعلام خواهم کر ...
داریوش فرضیایی :در 13 سالگی متوقف مانده ام
تقریبا 21 ساله بود که گذرش به رادیو افتاد. تیپ های گل پسر و ننه بلقیس یادگارهای او در رادیو است، اما چیزی نگذشت که با برنامه ما و شما تلویزیونی شد. بچه های ایران از آن پس، او را در برنامه های تورنگ و پورنگ ، شبکه بی طرف ، یکی و تکی ، باز باران با طراوت ، هزار و شصت و شونزده ، کتابخانه عموپورنگ ، محله گل و بلبل و بسیاری دیگر با همراه دوست داشتنی خود یعنی امیرمحمد تماشا کردند. عموپورنگ برنامه های کودک، روز گذشته 43 ساله شد. آخرین باری که گریه کردم یک رسالتی را در درون خود حس می کنم و آن شادکردن و خنداندن بچه هاست. سعی می کنم به این رسالتم مومن و متعهد باشم و اگر بخواهم برای بچه ها کم بگذارم، خود را مدیون آنها می بینم. همه فکر می کنند عموپورنگ همیشه می خندد و شاد است، من غم هایم را در درون خود پنهان می کنم، اما وقتی می خواهم گریه کنم و سبک شوم، به دنبال بهانه ای می گردم. برای من بهترین بهانه برای سبک شدن و گریستن رفتن به بیمارستان و ملاقات بچه های بیماری خاص است. به کنار این بچه ها می روم و آنها را می خندانم و برخی مواقع با آنها بغض می کنم و گریه می کنم. آخرین باری که گریه کردم، ماه گذشته بود. ماه رمضان امسال به بیمارستان رفتم و وقتی متوجه شدم بچه ای را که سال گذشته دیده بودم و کلی سر به سرش گذاشته بودم، مدتی است که دیگر نیست، گریه کردم، یا همان شب بچه ای را دیدم که بسختی گریه می کرد، اما نه اشکی در چشم داشت و نه صدایی در گلو و تنها با دهان باز، درد می کشید. من حتی گریه هایم را با بچه ها شریک می شوم. من و کودک درونم امروز براساس شواهد موجود در شناسنامه 43 ساله شدم، اما خودم چنین احساسی ندارم. فکر می کنم بین 13 تا 17 سالگی متوقف شدم و هنوز کودک درونم بسیار سرحال است و میل زیادی به شیطنت و شلوغی دارد. هنوز هم اشعار و داستان های کودکانه می خوانم و می نویسم. خیلی ها فکر می کنند که من کاراکتر کودک را بازی می کنم، اما شخصیت واقعی من، همانی است که جلوی دوربین و بین بچه هاست. هنوز با کودک درونم رفیق و همراه هستم. کودک درونم نمی گذارد به این راحتی ها به دنیای بزرگ ترها وارد شوم. هرازگاهی که می خواهم احساس بزرگی کنم، کودک درون سر می رسد و مرا به کوچه های دوران بچگی، محله جوادیه، پشت ریل راه آهن و آن کوچه بن بست و آن خانه کلنگی می برد. مدتی قبل کودک درونم ابتکار جالبی کرد و مرا به دبستانی برد که 36 سال قبل در آن خانم جم نژاد با مهربانی یادم داد که چگونه مداد سیاه را در دست بگیرم و او هم که اکنون هفتاد و چند سال دارد و بتازگی عمل قلب داشته، بخوبی به یاد دارد که داریوش کوچک چگونه دست او را هنگام مداد گرفتن بوسید. دبستان ده سالی است به علت کهنگی، خالی از هیاهوی بچه ها شده، اما من و کودک درونم که روی سکوی حیاط نشسته بودیم، صدای همهمه بچه ها را می شنیدیم و با هم گریه کردیم. از بچه ها انرژی می گیرم دنیای بچه ها دنیایی معصومانه، بی ریا و عاری از هرگونه بدی است. در دنیای آنها شکل های واقعی و تخیلی زیادی وجود دارد. رنگ ها شادند و عروسک ها و عکس ها با آدم حرف می زنند. خانه ها همه اندازه قصر بزرگ و نقاشی یک گلدان گل، کم از باغ بهشت ندارد. شادی من وقتی است که بین بچه ها هستم، این شادی وقتی بیشتر می شود که احساس می کنم بچه ها مرا بین خود پذیرفته و اعتماد کرده اند. برای این که بتوانم یک برنامه زنده آن هم با 50 بچه را کنترل و اجرا کنم، تقریبا نیم ساعت قبل از شروع برنامه به میان آنها می روم. آن لحظه، بچه ها سرشار از انرژی و فریاد هستند بنابراین با کشیدن لباس من و جیغ زدن و بالا و پایین پریدن، بخشی از انرژی خود را تخلیه و بلکه به من منتقل می کنند. در این موقع است که با انرژی که گرفته ام برنامه را شروع کنم. برنامه سازی کودک سخت است برنامه سازی برای بچه ها خیلی سخت تر از برنامه سازی برای بزرگسالان است. بزرگسالان دارای شخصیتی تثبیت شده و شکل گرفته هستند و رفتارهای من نمی تواند برای آنها الگوسازی کند، اما بچه ها به عموپورنگ به عنوان یک الگوی رفتاری و اخلاقی و آموزشی نگاه می کنند. هرکلام و رفتار من چنانچه ناروا و ضعیف باشد، روی بچه ها اثر می گذارد. در متن ها و نمایش ها و اشعار کودکانه اگر آموزش مناسبی در کار نباشد، بچه ها آسیب می بینند. در برنامه بزرگسالان می توانی منظور و پیام برنامه را مستقیم با مخاطب در میان بگذاری، اما بچه ها را نباید مستقیم امر و نهی و نصیحت کرد، بلکه باید به صورت داستان آموزشی و شعر و آن هم به صورت غیرمستقیم عمل کرد. بخصوص بچه های امروز که به بچه های عصر سایبر معروفند از قدرت یادگیری بسیار بالاتری نسبت به والدین خود برخوردارند. بچه های امروز بهتر از بزرگ ...
بهاره رهنما : مادرم بهترین مدل شخصیتی برای من بود
...> من هم تمام تصمیماتی را که می گیرم، صددرصد انجام نمی دهم، اما تلاش می کنم مثلا 70 درصد آنها را عملی می کنم. به نظرم این مهارت کاملا به روحیات فردی بستگی دارد، به همین دلیل بهتر است هر کسی توانایی های خودش را بشناسد و از همه مهم تر این که واقع بین باشد. مثلا منم دوست دارم در فیلم های تیم برتون بازی کنم، اما می دانم که امکانش نیست، بنابراین نباید رویاپردازی کنم، باید همه جوانب واقعی را سنجید تا ...
سلاح سرد و خشونت های ناشی از آن
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو سلامت، نیم نگاه مجله ای خبری و تحلیلی است که به بررسی موضوعات روز سلامت در ابعاد بهداشت روان، بهداشت و تندرستی، خانواده، اجتماعی و تغذیه و سلامت می پردازد. بر اساس آمار ارایه شده از سوی قوه قضاییه ضریب خشونت در جامعه در رفتار شهروندان افزایش یافته است و آمار نشان دهنده ی لزوم انجام برنامه های پیشگیرانه از وقوع خشونت است. بخصوص در مورد حمل سلاح سرد و عواقب خشونت بکارگیری آن، در برنامه نیم نگاه که کاری از گروه اجتماعی است، با کارشناسی دکتر علی کاظمی، حقوقدان و دکتر علیرضا شریفی یزدی،جامعه شناس؛ موضوع سلاح سرد و خشونت های ناشی از آن مورد بررسی قرار می گیرد. گفتنی است، برنامه نیم نگاه روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از ساعت 12 به مدت40 دقیقه، از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود. ...
این مدل نقش ها را دوست دارم
به گزارش جام جم ، فرزاد ملکی سریال اولین شب آرامش، وکیل مرموز، جاسوس سازمان موساد در پیدا و پنهان و مرفه جاده چالوس ازجمله نقش آفرینی های کارنامه کاری ابراهیمی محسوب می شوند. ابراهیمی برای اولین بار در سال 78 درفیلم سینمایی، آخر بازی ، به کارگردانی همایون اسعدیان بازی کرد و حضوری موفق داشت. زیگزاگ، اولین شب آرامش، کارآگاهان، مرگ تدریجی یک رویا، سال های مشروطه، عملیات 125، روز های زیبا، لطفا دور نزنیم، ملاقات غیرممکن، ستاره های سربی، جاده چالوس، گاهی پیش می آید و راز های یک خانه ازجمله کارهای ابراهیمی محسوب می شوند. سریال سایبر، سریالی پلیسی اجتماعی است که به یکی از مسائل روز جامعه (کلاهبرداری های اینترنتی و جرائم سایبری) می پردازد. سریالی که جنبه های آموزشی زیادی دارد و به کلاهبرداری هایی می پردازد که اغلب آدم های معمولی با آنها مواجه می شوند. فیلمنامه این سریال براساس داستان های واقعی، نوشته شده است. سریال سایبر به سفارش مرکز بسیج صداوسیما و با مشارکت معاونت اجتماعی ناجا و پلیس فتا به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی سعید کمانی تولید و از شبکه پنج سیما در حال پخش است. ابراهیمی در سایبر در نقش یک سارق سایبری شیک، موجه، خوش ظاهرو وخوش پوش بازی موثری ارائه کرده است. با او درباره ایفای نقش های خاکستری و حضورش در سریال سایبر و ویژگی های نقش سهراب گفت وگویی انجام داده ایم. در سریال دور دست ها که چندی قبل از شبکه سه سیما پخش شد و سریال سایبر در قالب شخصیت های خاکستری بازی کردید. آیا به ایفای این نوع نقش ها علاقه دارید؟ بیشتر ترجیح می دهم این نوع نقش ها را بازی کنم. اعتقاد چندانی به نقش مثبت و منفی ندارم؛ زیرا همه آدم ها طیف هایی از خیر و شر در وجودشان است و طیف اصلیشان خاکستری رنگ است. بنابراین هیچ آدمی فقط مثبت یا منفی نیست. احساس می کنم ایفای نقش های خاکستری به زندگی نزدیک تر است. به نظرم در سریال های احمد امینی شاهد شخصیت پردازی درست و ملموسی از قهرمان های قصه که عموما هم خاکستری هستند، انجام می شود. بله، درست است. به همین دلیل آثار کارگردان هایی که به زندگی مردم نزدیک تر است مورد توجه و عنایت بیشتر مردم قرار می گیرد و مردم دوست دارند خودشان یا آدم های دور و برشان را در سریال ها ببینند. با توجه به چهره شما اغلب مخاطبان تلویزیونی علاقه دارند، بیشتر شما را در قالب شخصیت های مثبت مثل وکیل سریال جاده چالوس ببینند، درست است؟ وکیل سریال جاده چالوس جای کار بیشتری در درام داستان داشت و در موقعیت فعلی او را شخصیت مرموزی می دیدیم و ته رنگ خاکستری هم در شخصیتش دیده می شد. از اول تماشاگر تصور می کند وکیل با ورود به خانواده شخصیت اصلی می خواهد کاری را انجام بدهد و یک وکیل عادی نیست و راز و رمزی در نگاهش وجود دارد. این مدل نقش ها را دوست دارم. نقش های مثبت هم بازی کردنش جذاب است. روزی ضیاءالدین دری، کارگردان باسابقه تلویزیونی که در کلاه پهلوی با ایشان همکاری داشتم به من گفت آلن دلون چهره بسیار زیبایی دارد، اما در تمام کارهایش ضدقهرمان است و نقش های آدم های خاکستری را بازی می کند. شاید این در کشور ما متداول است که بازیگر خوش چهره باید نقش مثبت بازی کند و در مقابل بازیگران قوی هیکل باید نقش های منفی بازی کنند. در سریال اولین شب آرامش خیلی از دوستانم می گفتند در فلان مجلسی که حضور داشتند، مخاطبی آنقدر با شخصیت فرزاد ملکی سمپاتی پیدا کرده بود که به خاطر کارها و اعمالش او را مورد لعن و نفرین قرار می داد و خانم مسنی هم به من گفت که از مرگش درسریال متاثر شده وکلی گریه کرده است. بنابراین نگاه مخاطب هم بسیار متفاوت است و همیشه در مورد نقش هایی که بازی می کنم با مخاطبان درباره کیفیتش حرف می زنم و نظراتشان را می شنوم و برایم مهم و ارزشمند است. گاهی مخاطبی به من می گوید به خاطر نوع نگاهم که در آن رمزی است اگر نقش های منفی بازی کنی بهتر است .عامه مردم تصور می کنند شخصی که در یک باند تبهکاری فعالیت می کند، باید چهره زمخت و خشن و جثه قوی داشته باشد؛ در حالی که در واقعیت این طور نیست و یک آدمی با فیزیک و چهره معمولی هم می تواند چنین آدمی باشد. در سریال پیدا و پنهان نقشم جاسوس سرویس اطلاعاتی موساد بود. شهرام شاه حسینی، کارگردان این سریال در حین تدوین به من زنگ زد و گفت شهروز تو از این به بعد فقط نقش منفی بازی کن، اما دیگر پیش نیامد چنین نقشی را بازی کنم و حتی خود شاه حسینی هم در کارهای بعدی اش از من در چنین نقشی استفاده نکرد. قبل از حضور در جاده چالوس و سایبرسابقه همکاری با احمد معظمی را داشتید؟ جاده چالوس اولین همکاریمان بود. به سبک کاری و شخصیت و منش احمد معظمی علاقه خاصی دارم و برایم رفیق و دوست خوبی است. معظمی در تحلیل نقش در کنار بازیگرش است و به او کمک ...
درباره نقش هایم قضاوت نمی کنم
به گزارش جام جم ، شخصیت خاکستری دختر قربانی در سریال تکیه بر باد، وکیل جوان و زبر و زرنگ ویلای من، زن اشراف زاده سریال گذر از رنج ها و ده ها نقش دیگر تاکیدی بر توانایی او هستند . خلسه، شوخی می کنم، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، فاخته، خیابان یک طرفه و راه شیری از جمله کارهای مهم کارنامه بازیگری معتضدی هستند. با معتضدی در باره حضورش در سریال های کشیک قلب و تکیه بر باد (که باز پخش آن هفته گذشته به اتمام رسید) و همکاریش با مهران مدیری گفت وگویی انجام داده ایم. سریال تکیه بر باد اولین تجربه جدی بازیگری شما بود؟ قبل از آن در چند کار ازجمله سریال راه شیری حسین برزیده بازی کرده بودم و حضور در سریال تکیه بر باد در پیشرفت کاریم خیلی موثر بود. یادم می آید بعد از پخش سریال موقعی که سر سریال ویلای من مهران مدیری رفتم، عده ای علاقه مند سر کوچه محل ضبط کار ایستاده بودند و تا من را دیدند گفتند بعد از آن نقش رئال برایشان عجیب بود که من را در یک کار طنز می دیدند. تکیه بر باد سوای داستان خوب و آموزنده و دراماتیکش، با حضور فرامرز قریبیان و مهدی فخیم زاده در تیم بازیگری تبدیل به یک کار شاخص شده است... این سریال اولین تجربه ام با محمد معظمی نبود و در سریال فاخته و چند تله فیلم با او همکاری داشتم. او کارگردان خوبی است و معمولا هم علاقه دارد با یک تیم ثابت بازیگری کار کند و ممکن است به دلیل درگیر بودن بازیگران در کارهای دیگر این تداوم همکاری میسر نشود. حضور اساتید بازیگری مثل فرامرز قریبیان و مهدی فخیم زاده به عنوان یک ویترین ارزشمند و مهم در مواجهه اول مخاطب با سریال در معرض دید قرار می گیرد و خیلی از مخاطبان سوای داستان جذاب فیلم به دلیل حضور این دو بازیگر بزرگ جذب دیدن سریال می شوند. در کمتر سریالی این نوع حضور از بازیگران درجه یک دیده شده است . داستان تکیه بر باد اوج و فرود و پیچ و خم های زیبای دراماتیکی داشت و تقابل خیر و شر هر لحظه مخاطب را با خودش درگیر می کرد . همه چیز سریال در جامعه مابه ازا داشت. نکته مهم دیگر نشان دادن رابطه و ازدواج دختر یک قاضی عالی رتبه با یک شخصیت منفی و درگیر شدنش با مشکلات زیاد کار کم نظیری در سریال های تلویزیونی بود. این نوع جسارت ها و نشان دادن مسائل جدید خیلی در جذب مخاطب برای این سریال مهم بود. به عنوان یک بازیگر جوان همبازی شدن با قریبیان و فخیم زاده برایتان چه دستاوردهایی داشت؟ برای من یک افتخار بزرگ بود که با دو بازیگر همبازی شوم که روی هم سابقه کاریشان به یک قرن می رسد و هردویشان از دهه 40 در سطح اول بازیگری فعالیت می کنند. به واسطه سابقه تدریسی که آقای مهدی فخیم زاده دارد در کنارش بودن درست عین گذراندن واحدهای آموزشی بازیگری است . با دقت به بازی بازیگران روبه رویش نگاه می کند و اگر کمکی خواسته شود با کمال میل انجامش می دهد. اولین روزی که با قریبیان و مهدی فخیم زاده بازی داشتید، دچار استرس شدید؟ اولین برخورد با آقای قریبیان را به خاطر دارم و بشدت ذوق زده بودم و در آن لحظه عین یک طرفدار بودم تا بازیگر نقش روبه رویشان، در آن سکانس من آن قدر محو بازی ایشان شدم که یادم رفت دیالوگم را بگویم و آقای محمود معظمی کات داد و از من خواست دیالوگم را بگویم. دختری که در سریال دیده شد در واقع قربانی شرایط بود... موقعی که قرار است نقشی را بازی کنم، زیاد قضاوتی درباره منفی یا مثبت بودنش انجام نمی دهم و تلاش می کنم نقش را درک کرده تا درست بازی اش کنم. این دختر از شهر دوری آمده و با عمه پیرش زندگی می کند و بلندپروازی زیادی دارد و زود می خواهد به همه چیز برسد. برای رسیدن به این آزمایش ها در مسیری گام بر می دارد که انتخاب های غلطی انجام می دهد و می رود دستیار شخصیت منفی سریال می شود. این شخصیت منفی که آقای فخیم زاده به شایستگی بازی اش کرده، همه آدم ها برایش حکم یک ابزار هستند. دختر در جایی بر این خواسته شورش کرده و تلاش می کند، جدا شود اما قربانی می شود. جاهایی هم تصویر منطقی از این دختر ارائه می شود و مخاطب هم متوجه می شود، او مثل خیلی از دختران دوست دارد ازدواج کند و تشکیل خانواده بدهد؟ موقعی که برادر شخصیت منفی می میرد این دختر حالت غریقی را دارد که برای نجات به هر خار و خاشاکی آویزان می شود، اما مرگ نامزدش تمام آرزوهایش را بر باد می دهد. سریال کشیک قلب از جمله کارهای متفاوت مناسبتی این سال های اخیر تلویزیون است. کار کردن با حسین مهکام فوق العاده لذتبخش بود، چون در کارش آرامش دارد. کشیک قلب جزو کارهایی بود که در روز پایانی فیلمبرداریش ناراحت بودم که چرا کار زود تمام شد. شخصیتی که بازی کردم جزو شخصیت های محوری سریال بود و جنبه های عاشقانه کار خیلی برایم جذاب بود. این دختر (سودابه) به واسطه ...
تاریخ شوخی بردار نیست!/از مغز ریاضی و مهندسی، تا نظرات تازه به دوران رسیده ها!
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تبریزبیدار ، قریب 3 سال پیش که بسیاری با روی کار آمدن حسن روحانی، وعده گشایش های مختلفی در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و هنر را در دوران"روحانی مچکریم" می دادند، یکی از مراکز مهم برای بازسازی دوباره جریان شبه روشنفکر طبقه متوسط شهری را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می دانستند. وزارتی که در دوران ایدئولوژیک محوری احمدی نژاد تبدیل به یکی از نقاط ...
شیطنت های الناز شاکردوست و میترا حجار در کنسرت خواننده پاپ + عکس
به گزارش جام جم سیما ، شاکردوست نوشت: امشب در کنسرت بینظیر سینا حجازی به همراه خانم میتراحجارِ عزیز و دوست داشتنی و آقای امیرژوله هنرمند و توانا
دی کاپریو به دنبال تعقیب کننده
به گزارش جام جم آنلاین ، این فیلم که تعقیب کننده نام دارد، در سال 2008 با موفقیت بالای مالی و انتقادی روبرو شد. کمپانی برادران وارنر که روابط کاری نزدیکی با دی کاپریو دارد، مدتی قبل امتیاز برگردان انگلیسی زبان این فیلم را خریداری کرد. منابع نزدیک به کمپانی می گویند مسئولان آن، نویسنده فیلم نامه نسخه انگلیسی زبان را انتخاب کرده و او کار خود را از هفته قبل، شروع کرد. ویلیام موناهان که کار نگارش فیلم نامه نسخه انگلیسی زبان را به عهده دارد،، در سال 2006 هم فیلم نامه رفتگان را براساس یک فیلم موفق دیگر کره ای نوشت. اما کمپانی برادران وارنر فعلا قصد دارد تعقیب کننده خود را در سکوت کامل خبری به جلو ببرد و اطلاعات زیادی در باره اش منتشر نکند. با این حال، شنیده می شود برای کارگردانی این نسخه، از نا هونگ-جین دعوت به همکاری شده است. او کارگردان نسخه اصلی است. داستان این درام دلهره اور پرتنش، در باره یک قاتل زنجیره ای و قتل های پرسروصدای اوست. این فیلم با الهام از یک ماجرای واقعی ساخته شده است. به نوشته ورایتی، کمپانی برادران وارنر برای خرید امتیاز برگردان انگلیسی زبان تعقیب کننده ، مبلغ یک میلیون دلار پرداخت کرده است. رفتگان که توسط مارتین اسکورسیزی ساخته شد، در سطح جهانی 290 میلیون دلار فروش کرد. 132 میلیون دلار از این رقم، اختصاص به فروش آن در آمریکای شمالی داشت. ...
این ملت اسلام را می خواهد
امور روستاها درآمد. زندگی مشترکش را با همسرش در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) درمشهد آغاز کرد. خرید او در مشهد چند جلد کتاب بود، از جمله کتب مناظره نوشته شهید هاشمی نژاد. از آن به بعد به مطالعه کتاب های مذهبی پرداخت. به ارشاد و تحریک روستائیان علیه رژیم استعمارگر پهلوی می پرداخت و با سوزاندن مجلات، نشریات و عکسهای خاندان فاسد پهلوی از پخش آنها در روستاها که یکی از وظایفش بود ...
وزیر نیرو امشب در شبکه یک سیما
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شبکه یک، مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو امشب دوم مرداد با حضور در برنامه نگاه یک درخصوص شرایط تولید انرژی درکشور، مشکل کمبود آب و برق، میزان بالای مصرف خانوارها از انرژی، احتمال قطعی آب و برق و برنامه ها و عملکرد وزارت نیرو با مردم گفتگو می کند. برنامه نگاه یک به تهیه کنندگی حسن نهضت و اجرای مهدی مهدی قلی، امشب ساعت 23:15 از شبک یک سیما به روی آنتن خواهد رفت. ...
گفتگوی جنجالی با یک جواد یحیویِ عصبانی
وحشتناکی در سرزمینت دارد رخ می دهد و مثل یک خیانت بزرگ است و تو به عنوان آدمی که مردم می شناسندت، اگر های کنی چهار نفر بیشتر متوجه می شوند. خب اینها را باید بگویی. این خطر که می گویی یعنی در واقع از انتخاب مجدد آقای احمدی نژاد می ترسیدی؟ - بله. به خاطر اینکه یک دوره کار او را دیده بودیم و از طرفی من با احمدی نژاد قبل از اینکه شهردار تهران شود کار کرده بودم و او را می شناختم. از ...
اعلام اسامی پذیرفته شدگان هفتمین جشنواره استانی مشاعره دانش آموزی رضوی
...> محسن 82 بوشهر 34 فاطمه علیپور عبدالخضر 84 دلوار 35 نیلوفر غاله عبدالکریم 84 بوشهر 36 مهدیه فرهادی فرخ 84 بوشهر 37 محمد قاسم پور حسین ...
مهران مدیری اولین فیلم بلندش را کلید می زند
به گزارش جام جم آنلاین، مهران مدیری در برنامه هفت گفت: بعد از برنامه دورهمی دیگر کاری برای شبکه نمایش خانگی و تلویزیون نخواهم ساخت و به تولید سالی یک فیلم سینمایی کفایت می کنم. مدیری درباره فیلم تازه اش گفت: این فیلم داستان آدمی از هفت صبح تا عصر در تهران است و آدمی که یک گلوله برف است که تبدیل به بهمن می شود. بعضی سکانس ها بیش از 600 هنرور دارد. ...