سایر خبرها
چرا امام صادق(ع) به مدعیان قیام پاسخ ندادند
از تمام مناصب محروم می کردند؛ و اگر هم گاهی از وجود آنها استفاده می نمودند، جنبه استثنایی داشت. این عوامل سبب شد که ملت های بیدار و هشیار ایران و عراق به پاخیزند و با براندازی حکومت اموی، یک حکومت اسلامی به رهبری یکی از فرزندان پیامبر (ص) به وجود آورند. در آن زمان خاندان پیامبر(ص) که محبوب ترین چهره در جامعه اسلامی بودند و سمبل و رمز عدالت و تقوی به شمار می رفتند، قیامی به شعار آل محمد ...
مکالمه نامحدود رایگان به سبک اپراتور اول
تعرفه ای، از ما تاییدیه داشته باشند. وی ادامه داد: قطعا اپراتورها می توانند همین حالا هم در چارچوب پروانه خود به ارائه طرح های مختلف بپردازند، چرا که ما در این زمینه تعیین تکلیف نمی کنیم و این امکان وجود دارد که اپراتورهای مختلف تخفیف های متنوعی را برای مشترکان در نظر بگیرند. بر همین اساس مدتی است اپراتور اول ارتباطی یا همراه اول با تعریف طرح هایی این امکان را بوجود آورده تا ...
آئین نامه اجرایی مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ابلاغ شد
مرکزی یکپارچه نماید. تبصره 1- تجهیزات مزبور باید به گونه ای ارتقا یابند که قابلیت تشخیص انواع پلاک (داخلی و خارجی)، تشخیص تردد در شب و روز و شرایط مختلف آب و هوایی را داشته باشند و بتوانند اطلاعات تردد را به صورت برخط به سامانه مذکور ارسال نمایند. تبصره 2- نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگا ه هایی که در جاده های کشور تجهیزات شناسایی و از جمله دوربین پلاک خوان نصب و ...
جزئیات برگزاری آزمون عملی رشته های هنری کنکور 95 منتشر شد
: هارمونی به صورت کتبی شامل یک سوال باس شماره گذاری شده- سازشناسی ایرانی و جهانی به صورت کتبی 15 سوال (5 سوال سازشناسی ایرانی و 10 سوال ساز شناسی جهانی)، بخش دوم: مبانی نظری موسیقی شامل سرایش و تربیت شنوایی و پیانو است. ج) رشته تحصیلی کتابت و نگارگری: پرینت کارت ورود به جلسه آزمون عملی و تخصصی رشته کتابت و نگارگری با توجه به تاریخ برگزاری آزمون مذکور از روز سه شنبه 95/5/12 تا ...
نیویورک تایمز: آمار حیرت انگیز گوگل در سه ماه دوم سال مالی 2016
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، شرکت گوگل یکی از شرکت های موفق است. درآمدهای گوگل گاهی به قدری افزایش می یابد که شرکت هایی به گستردگی آن، آرزویش را دارند. هفت قلم از محصولات آن، بیش از یک میلیارد کاربر دارند. این میزان در دوره پیش از دیجیتال، غیرقابل تصور بود. اقدام شرکت برای شناساندن خود با شرکت مادر به نام آلفابت، که با جابه جایی برخی از پرسنل عالی ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
یک حقوقدان: اردکانی هااز ارسال کننده پیامک شکایت کنند
به گزارش تابناک یزد، در پی ارسال پیامک از منبعی ناشناس به مردم اردکان و تهدید به اقدام قانونی علیه شهروندان اردکانی که اقدام به نصب تصویر سید محمد خاتمی بر روی خودروهای خود کرده اند خبرنگار اصلاح نیوز برای پیگیری و بررسی وجهه قانونی این موضوع به مصاحبه با نعمت احمدی، حقوقدان مطرح کشور پرداخت. نعمت احمدی در این باره گفت: بحث اول این است که فرستندگان این پیامک اقدام به کنکاش کرده و شماره تلفن ...
ایدز کی و چگونه وارد ایران شد؟
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، همه گیری پایان ایدز از چه سالی در ایران آغاز شد؟ وضعیت فعلی آمار این بیماری ویروسی در کشور چگونه است؟ آخرین برنامه ایران در زمینه پیشگیری از ایدز چیست؟ در گزارش زیر نگاه کوتاهی به تاریخچه ایدز و وضعیت فعلی و آینده این بیماری در کشور داشته ایم. همه گیری ابتلا به ویروس ایدز در ایران، از اوایل دهه 1360 در میان بیماران هموفیل دریافت کننده ...
وزارت علوم در هفته ای که گذشت
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، در این هفته حوزه وزارت علوم اخبار متعددی داشته که از جمله آنها می توان به تکذیب خبر تعطیلی دانسکده خبر دانشگاه علمی و کاربردی، زمان ثبت نام دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، دلایل مهم تعطیلی خوابگاههای دانشجویی، ارائه کارتهای هوشمند دانشجویی بصورت فازبندی، ماجرای حریق در پانسیون بدون مجوز، تسهیل جذب دانشجویان خارجی در ...
آخرین خبرها از قرار وثیقه 10هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی/ از ماجرای پرونده بانک ملت تا سرقت پول های ...
کشورهای خارجی داشته باشد، ثابت نشده است. حتی برای اثبات این امر هیئتی اعزام شد و مشخص شد چنین چیزی وجود ندارد که بعدا اعلام کردند شماره حساب ارزی بدهید؛ اما باز هم پول و ارزی واریز نشد. وی ادامه داد: مبلغ قرار وثیقه ای که برای بابک زنجانی صادر می شود بالاست؛ اما تا الان اموالی از خود وی به این مقدار شناسایی نشده است و کسی حاضر نشده برای وی به این میزان وثیقه بگذارد. این درحالی است که وکیل ...
سه پرونده جنایی روی میز قضات دادگاه
مدت با تلفن همراه خودش با خانواده اش صحبت می کردم، اما شارژ گوشی تمام شد و مجبور شدم با موبایل خودم تماس بگیرم. فردای آن روز متوجه شدم که ماموران هویت مرا شناسایی کرده اند و سایه به سایه دنبال من هستند برای همین از ترس پیرمرد را آزاد کردم و از او خواستم تا به خانه اش برود اما او قبول نکرد و تصمیم گرفت کنار من بماند. دلش به حال من سوخته بود و از آنجایی که مدتی پیش من بود متوجه مشکلات مالی زیادم شد ...
سرویس های هوشمند مخابراتی کدامند؟
مختلفی از سرویس های جدید را به مشتریان ارایه کند. در این قالب هشت نوع خدمت به مشترکان تلفن ثابت ارائه می شود که استفاده برخی از این سرویس ها هزینه های خاص خود را به همراه دارد. مکالمه اعتباری این سرویس امکان برقراری ارتباط مشترک با مقاصد مختلف شهری، بین شهری و تلفن همراه را از طریق خریداری کارت مکالمه اعتباری میسر می سازد. مشترک این سرویس برای مکالمه باید کد دسترسی ...
بهترین و کاربردی ترین نرم افزارها از نگاه کاربران +دانلود
به گزارش خبرنگار فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ این روزها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که کاربر گوشی های هوشمند نباشد. ممکن است گاهی اوقات نیازمند استفاده از نرم افزارهایی باشید که به صورت پیش فرض بر روی تلفن همراهتان نصب نشده است. حال اگر در طول هفته فرصت نمی کنید تا برنامه های کاربردی و دلخواهتان را دانلود کنید نگران نباشید چرا که در ادامه این بسته هفتگی، پربازدیدترین ...
بازیگردانان تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006
سرویس سیاسی جوان ایرانی بخش بین الملل: جنگ 33 روزه گرچه به ظاهر بین حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی دنبال می شد، اما مجموعه ای از قدرت های جهانی با اهداف و انگیزه های آشکار و پنهان به عنوان بازیگردانان اصلی این جنگ مطرح بودند. به گزارش جوان ایرانی به نقل از مشرق، گرچه بازیگران اصلی جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی بودند، اما طرف های مرتبط زیادی در داخل و خارج از ...
فراخوان اولین جشنواره نمایش کوتاه خلاق "ایثار"
...> جشنواره تئاتر کوتاه ایثار در نیمه دوم آذرماه 95 برگزار می شود و علاقمندان می توانند آثار خود را به آدرس تهران خیابان طالقانی،خیابان ملک الشعرا بهار شمالی،پلاک 5، ساختمان شهید سلیمانی،معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ،طبقه دوم،اداره کل هنری ،دبیرخانه جشنواره نمایش کوتاه ایثار ارسال کنند. همچنین شماره های تلفن:88305765 و نمابر:88303760 برای ارتباط با دبیرخانه اعلام شده ...
تمدن اسلامی و جریان های تکفیری
سرویس اندیشه جوان ایرانی به نقل از راسخون ؛ بخش مقالات دینی: نویسنده: نازیه علی صالح (1) چکیده برخی محققین غربی ادعا کرده اند که قوانین اسلامی فقط در ادوار بسیار دور اجرا می شدند و در عصر حاضر قابلیت اجرا را ندارند. به علاوه، مدعی اند که تمدن اسلامی، چیزی جز عقب افتادگی و جهالت نیست و این تمدن با شمشیر و اشغالگری های گروهی راهزن که بر سر یک کلمه متحد شده اند گسترش ...
بررسی کامل گوشی اسپایدر وان جی ال ایکس؛ آغاز یک حضور جدی!
اسپایدر وان جی ال ایکس طراحی و کیفیت ساخت صفحه نمایش سخت افزار و کارایی نرم افزار و رابط کاربری دوربین امتیاز کلی: 6.7 طراحی گوشی اسپایدر وان چه بخواهیم چه نخواهیم باید اعتراف کنیم که اسپایدر وان جی ال ایکس را باید شروعی دوباره برای جی ال ایکس دانست. این را حداقل از نوع طراحی بکار گرفته شده در اسپایدر وان می توان فهمید. این شرکت اگرچه در طراحی گوشی های قبلی خود کاملا به برندهای چینی اعتماد کرده بود اما حالا از یک طراحی کاملا مستقل در اسپایدر وان بهره برده تا ...
قرآن کریم و همزیستی مسالمت آمیز در جامعه بشری
سرویس اندیشه جوان ایرانی به نقل از راسخون ؛ بخش مقالات دینی: نویسنده: وجدان فریق عناد (1) چکیده قرآن کریم و تمدن اسلامی بر گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز بین انسانها تأکید کرده است، اختلاف زبان و رنگ و فرهنگ و اندیشه و آیین، هیچکدام از نظر اسلام نمی توانند مانع صلح و همزیستی باشند؛ بلکه قرآن تأکید دارد که هر قومی با هر رنگ و زبانی می تواند از مقربان خداوند باشد. و با ...
ارگانیک؛ سرمایه گذاری آینده دار +آدرس فروشگاه های معتبر در ایران
...، خیابان کمربندی یک، بالاتر از مسجد رسالت فروشگاه سلامت شماره تماس: 34262355 - 087 بندرعباس، خیابان اتوبوسرانی، پشت تارامارکت، کوچه ایثار فروشگاه حجره شماره تماس: 076-33617303 تلفن همراه: 09370477197 بوشهر، خیابان شهید باهنر، خیابان سامان، ساختمان جوشن فروشگاه گلاب نبات شماره تماس: 33543989-077 ...
پروژه عنکبوت 2 با موفقیت انجام شد / شناسایی 170نفر از گردانندگان صفحات عنکبوتی در فضای مجازی
به گزارش "کوگانا"، به نقل از گرداب، مرکز بررسی جرایم سازمان یافته اعلام کرد پس از حدود دو سال کار مستمر و فشرده اطلاعاتی و در پی وصول تعداد فراوانی شکایت و گزارش از جانب خانواده های مختلف از شهرهای گوناگون ایران مبنی بر ضرورت پالایش اخلاقی سرویس های پر کاربرد ارتباطی و اجتماعی خارجی به ویژه اینستاگرام، پروژه عنکبوت 2 را در این محیط با موفقیت به پایان برده و گام بلندی در جهت بهبود نسبی فضای این ...
"ائتلاف بزرگ" و" ائتلاف فردا " زیر ذره بین روشنفکر ایرانی
.... یکم- ائتلاف بزرگ این جمع به منظور تبیین و تبیغ مواضع خود برای انتخابات دوره هشتم اقدام به انتشار خبرنامه داخلی ستاد ائتلاف بزرگ کرد که در شماره اول آن اعضای فعال این ائتلاف، دیدگاه های خود را درباره کارکرد اتاق و مسائل اقتصادی کشور بازگو کردند. شماره دوم این خبرنامه به مصاحبه در همین زمینه ها با افرادی اختصاص داشت که لزوما عض ستاد انتخابات این ائتلاف نبودند اما دعوت ائتلاف را برای ...
آنهایی که در "خانه های مجلل" آرمیده اند چه بسا...
شروع مبارزه و از 15 خرداد تا بیست و دوم بهمن رسیده ایم و به خوبی دریافته ایم که برای هدف بزرگ و آرمانی اسلامی، الهی باید بهای سنگینی پرداخت نماییم و شهدای گرانقدری را تقدیم کنیم و جهانخواران ما را راحت و آرام نخواهند گذاشت و با استفاده از ایادی داخلی و خارجی شان به ما شبیخون زده و خون عزیزان ما را بر بستر کوچه ها و خیابانها و مرزهایمان جاری می کنند و همین گونه شد وقتی که فریاد اسلامخواهی مردم کشور ...
واکنش ها به پیامک تهدیدآمیز به مردم یک شهر
اقدام به کنکاش کرده و شماره تلفن همراه را با شماره خودرو تطبیق داده اند و خود این عمل جرم است. در وهله دوم هیچ کجا رایی صادر نشده که جناب آقای خاتمی ممنوع التصویر یا ممنوع البیان باشند. به صورت شفاهی زیاد در این مورد صحبت شده اما تاکنون رای دادگاه ابلاغ نشده. حتی شورای عالی امنیت ملی هم مصوبه ای در این مورد نداشته است. صحبت های سخنگوی قوه قضاییه هم در این مورد دقیق نیست چرا که برای ممنوع التصویری ...
قرائتی امروزین از اندیشه سلفی گری پژوهشی تحلیلی در مورد مبانی و اهداف
سرویس اندیشه جوان ایرانی به نقل از راسخون ؛ بخش مقالات دینی: نویسنده: احسان محمّد عارضی (1) چکیده هر جریان و گروهی در طول تاریخ بر اساس مبانی و اعتقاداتی بوجود آمده است که گروه های تکفیری نیز از این قاعده مستثنی نیستند بر این اساس در این مقاله با بررسی مبانی جریانهای تکفیری به این نتیجه رسیده که گفتمان وهابی تکفیری از دوگانگی موجود میان واقعیّت زندگی و منطق تحمیلی ...
فتوا و نقش آن در تحریم تکفیرِ اهل قبله در تفکر علمای اسلام
یک خبر ثابت نمی شود بلکه باید امور مختلف را گردآورده و برای رسیدن به صواب به استقرای شریعت پرداخت. ابونعیم (7) از ربیع بن سلیمان نقل کرده است: مردی از اهل بلخ از امام شافعی درباره ی ایمان پرسید؟ شافعی به آن مرد گفت: نظر تو در این رابطه چیست؟ مرد گفت: ایمان قول است. شافعی گفت: از کجا به چنین نتیجه ای رسیدی؟ گفت: بر اساس این قول خدای تعالی: إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ ...
Telegram یا WhatsApp؛ آنچه شما گفتید
نمی رم یا تلگرام رو بیشتر ترجیح می دم. یکی این که امکان استفاده از استیکر و نمایش گیف وجود نداره. خیلی وقت ها مفهومی رو که استیکر می رسونه پیام متنی نمی رسونه. دوم این که امکان ارسال فایل با هر فرمتی در واتس اپ وجود نداره. سوم این که قابلیت کانال در واتس اپ وجود نداره. امروز کانال تلگرام به یک رسانه و به یک ابزار تبلیغاتی و بیزینسی تبدیل شده. چهارم این که نمی تونیم سوپرگروپ داشته باشیم تو واتس اپ ...
با پیام های تایید هویت دو مرحله ای خداحافظی کنید
دو مرحله ای به شیوه طراحی سیستم هایی اشاره می کند که نیاز به دو نوع جداگانه احراز هویت دارند. این احراز هویت شامل ورود به یک حساب آنلاین با استفاده از پسورد و یک کد امنیتی تولید شده تصادفی است که به آدرس ایمیل یا گوشی هوشمند شما ارسال می شود. این شیوه به طور گسترده ای توسط شرکت ها و افراد شخصی استفاده می شود. این تغییر سیاست توسط موسسه ملی NIST، آژانس فدرال مسئول تنظیم دستورالعمل های ...
خدمات قابل ارائه تلفنبانک دی
خواهند بود اطلاعات هریک از حساب های مورد نظر خود را در سیستم مذکور کنترل نمایند. 2- از آنجا که در بانک دی امکان اتصال چند حساب به دی کارت وجود دارد مشتریان محترم این بانک می توانند به منظور استفاده از خدمات تلفنبانک پس از تماس با شمارة 2726-021 با وارد نمودن شماره و رمز دوم کارت ، در سامانة تلفنبانک دی اطلاعات حساب اصلی کارت (حساب پیش فرض) خود را کنترل نمایند. درصورت نیاز به کنترل سایر ...
5+1 غولآخر برتر
... قسمت سوم از مجموعه بازی های خدای جنگ را به اندازه ی شماره ی اول و دوم اش دوست نداریم، اما از تمام کم و کاستی های این بازی به خاطر یک غولآخر آن می گذریم؛ طوری که کشتن کرونوس در خدای جنگ 3 (God of War 3) را یکی از بهترین و بزرگ ترین صحنه های مجموعه ی خدای جنگ می دانیم. زمانی که برای اولین بار کریتوس را بین دو انگشت کرونوس و به اندازه ی یک سوسک (!) دیدیم، کرک و پرمان ریخت! با این حال، کریتوس آن ...