سایر منابع:
سایر خبرها
دهگان ها از دهگان می گویند
از دست زمین خواران بیرون آورده بود(زمینی که قبرستان بود و 70 سال از عمر این قبرستان می گذشت). زمین خواران آمده بودند و مردم را تحریک کرده بودند تا جلوی کار پدر را در ساخت مدرسه بگیرند. استاد دهگان خطاب به مردم گفته بود "من حرفی ندارم، این زمین متعلق به آباء و اجداد شماست، شما دوست دارید زمین خواران این زمین را بفروشند و پولش را به جیب بزنند یا اینکه نوه و نتیجه شما در این مکان درس بخوانند؟" و در ...
ماجرای اسلحه هایی که از پاکستان وارد می شد
هایی از امام (ره) گرفتند تا در مسیر مبارزات آن را به کار بندند. حتی امام (ره) در زمان حضور شهید اندرزگو در محل تبعید خود، وی را به نام مستعار شیخ عباس صدا می کردند تا اگر ساواک، جاسوسانی در اطراف امام (ره) داشت، شهید اندرزگو را شناسایی نکنند. دو روز بعد از شهادت شهید اندرزگو، ساواک منزل ما را محاصره کرد. 40 کماندو ساواک از در و دیوار خانه ما در مشهد بالا رفته و مادرم و چهار فرزندش را ...
مقابله با ریگی در سیستان و بلوچستان مثالی برای دفاع امروز از سوریه در مقابل داعش!
، شناسایی می کند. وی که پیش از رفتن به پاکستان سوابق مجرمانه داشته است، دارای ویژگی های لازم برای اجرای برنامه های امنیتی در ایران شناخته می شود. جوان سابقه دار و مجرمی که به دنبال به دست آوردن دلارهای سعودی، راه خانه و زندگی خود را گم کرد و به جنایت کاری درجه یک تبدیل شد. او از درون خاک پاکستان در قالب حضور در یک مدرسه دینی ندای نجات هم وطنان اهل سنت و بلوچ را سر می دهد. مدرسه ای که لایه های ...
گفتگو با عباس کیارستمی (2)
واقعاً حل شده. شادمهر راستین : مثلاً حتماً به این سئوال هم جواب داده اید که اگر زلزله نمی شد، شما برمی گشتید به آن جا یا نه؟ عباس کیارستمی : طبیعتاً نه. شادمهر راستین : ولی سئوالِ جایگزین اش این می شود که اگر کلوزآپ را نمی ساختید، زندگی و دیگر هیچ چی می شد؟ عباس کیارستمی : کدام فیلم را اوّل ساخته ام؟ شادمهر راستین : اوّلْ کلوزآپ را و بعد هم زندگی و دیگر هیچ . عباس ...
روزنامه های شنبه
روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های سیدحسن خمینی: مراقب باشیم جامعه دچار لغزش ادبی نشود و امیر محبیان: اصولگرایان هم گرفتار خودشیفتگی هستند پرداخت. روزنامه اعتماد در ستون نگاه روز عنوان معضلی به نام رشد بدون اشتغال را به قلم حسین راغفر استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا به چاپ رساند. ایران به نقل از معاون نظارت بانک مرکزی: ارائه کارت های اعتباری 10 تا 50 میلیون تومانی ...
رضا و تولدی دیگر
محمود - واقع در خلج أباد - پاتوق لوطی های تهران بود ؛ حاج طاهر - برادر طیب حاج رضائی - حسین رمضون یخی ، حاج اقا شمشیری ، کاظم طبق کش ، إسداله حاج مهراب ، برادران حاج عباسی - معروف به هفت کچلون - اسید حسن رزاز و مصطفی دیوونه ( که اقا رضا از او بعنوان ارتشبد لأتها یاد کرد) ، همه و همه با حاج محمود دوست بودند ، ایشان را دوست داشتند و به خانه او می امدند ...... " بر و بچ " کرج هم هر سال در ...
نقش منفی بازی نکرده ام
شریفی نیا در این فیلم با شهرام حقیقت دوست همبازی شد؛ بازیگری که همکاری مشترکشان در سریال خداحافظ بچه در رمضان سال 91، هنوز هم در خاطر مخاطبان مانده است. به بهانه اکران پشت در خبری نیست با مهراوه شریفی نیا بازیگر این فیلم گفت وگویی داشته ایم تا از این حضور سینمایی و دغدغه های هنری این روزهایش بپرسیم. خانم شریفی نیا، فیلم پشت در خبری نیست تولید سال 88 است، یعنی هفت سال پیش، این تآخر زمانی که در جریان اکران فیلم اتفاق افتاد، به نظر شما خللی در روند تاثیر گذاری فیلم ایجاد نمی کند؟ قطعا تاخیر در اکران خوشایند نیست. خستگی کار به تن آدم می ماند و اثر از تازه نفس بودن و بکر بودن می افتد. ولی باز هم همین که اکران شد، خدا را شکر می کنم چون کلا ناامید شده بودم. شما برای بازی در فیلم پشت در خبری نیست ، برنده تندیس انجمن و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شدید، از نقشتان در این فیلم بگویید و این که چه مولفه ای در ایفای این نقش بود که این گونه مورد توجه منتقدان سینمایی قرار گرفت؟ جایزه انجمن منتقدان و نویسندگان اولین جایزه رسمی من بود و برایم بسیار ارزشمند است و از تک تک داورانی که فیلم را دیدند و به من لطف داشتند، سپاسگزارم. کار کردن به سبک آقای عیاری بسیار سخت و در عین حال بسیار لذتبخش است، به نوعی آبدیده شدنِ بازیگر است. شبنم عرفی نژاد دستیار و شاگرد آقای عیاری هستند و توسط ایشان آموزش دیده اند و حساسیتِ بالا و وسواس زیادی دارند. در واقع تا صحنه با واقعیت و زندگی آمیخته نشود، رضایت نمی دهند. حضور شخص آقای عیاری هم سر صحنه به این دقت و وسواس شدت می بخشید. من عاشق آموختنم و سعی کردم همه آنچه را که می شد از آقای عیاری یاد گرفت، عمیقا ببلعم و حتی یک نکته از دستم در نرود. کار سختی بود. رفت و آمدهای زیاد در راه پله و پلان های طولانی و روایت یک قصه ساده. یادم می آید روزانه بارها و بارها با سرعت از پله ها پایین و بالا می رفتم تا به پله ها مسلط شوم و بتوانم بدون این که زیر پایم را نگاه کنم، با سرعت آنها را طی کنم. این از تاکیداتِ آقای عیاری بود که برای کارهای بعدی هم به من کمک کرد، این که کاری کنم تا خانه فیلمی ام مثل خانه خودم شود و همه جایش را چشم بسته حفظ باشم. مجموعه کار باعث شد که بازی من هم دیده شود. پشت در خبری نیست ؛ اولین فیلم بلند داستانی خانم عرفی نژاد بود، تست بازیگری کار دلیل پذیرفتن این نقش از سوی شما بود یا خود فیلمنامه؟ اول از همه نام کیانوش عیاری باعث شد، چون به نظرم کار کردن با آقای عیاری از بزرگ ترین شانس های یک بازیگر است. بعد هم من از همت و تلاش دخترانی که جسور هستند و می خواهند کارگردانی کنند، خوشحال می شوم و دوست دارم با کارگردانان باانگیزه کار کنم. مجموعه بازیگران پروژه هم برایم جذاب بود. در نهایت به نظرم انتخاب بسیار عاقلانه ای بود و از بابتش خوشحالم. کار کردن با خانم عرفی نژاد به عنوان یک کارگردان کار اولی چگونه بود؟ عالی. شبنم عرفی نژاد یک دختر باانگیزه و بسیار دوست داشتنی است. از کار کردن در کنارش لذت بردم و امیدوارم در مسیری که آغاز کرده است، مستدام و موفق باشد. با توجه به محدودیت سالن های گروه هنر و تجربه، به نظر شما این فیلم گنجایش اکران در سرگروه های اصلی سینمایی را هم داشت؟ شاید اگر در زمان خودش اکران می شد، این گنجایش را داشت. چون دقیقا سال 91 من و شهرام حقیقت دوست سریال خداحافظ بچه را کار کرده بودیم که بسیار پرمخاطب شده بود، شاید اگر بعد از آن سریال اکران می شد، می توانست گیشه موفقی داشته باشد ولی مطمئن نیستم، چون قصه فیلم نگاه تجاری ندارد. فروش فیلم و بازخورد مخاطبان را با توجه به مدت زمانی که از آغاز اکران می گذرد چگونه ارزیابی می کنید؟ خوب بوده. به هرحال گروه هنر و تجربه، گروه مهجوری است و نمی شود انتظار فروش یا دیده شدنِ زیاد داشت، همین که اکران شد خدا را شکر. بازیگر روبه روی شما در این فیلم هم مانند سریال پرمخاطب خداحافظ بچه شهرام حقیقت دوست است، این همکاری را چطور می بینید؟ شهرام حقیقت دوست، بازیگر بسیار خوب و همراهی است، ذاتا انرژی خوبی دارد و این حال خوب را به همه تیم منتقل می کند. هم در این فیلم و هم در خداحافظ بچه، ارتباط خوب ما مقابل دوربین از نقاط قوت کار شد. توانایی شما بیشتر در ایفای نقش های درام است، دلیل آن را چه می دانید؟ چه عالی. نمی دانم. شاید چون کلا از این فضا بیشتر لذت می برم و خودم احساس بهتری دارم. خودتان تمایلی برای بازی در ژانر کمدی ندارید یا کار در این ژانر کمتر به شما پیشنهاد می شود؟ تجربه بازی در سریال آشپزباشی به کارگردانی محمدرضا هنرمند و فیلم سینمایی یک عاشقانه ساده به کارگردانی سامان مقدم را داشتم که نیمه کمدی بودند. هردو کار را بسیار دوست دارم و برایم تجربه های متفاوت و جذاب و موفقی بودند ولی ژانر مورد علاقه ام کمدی نیست. شما در اغلب موارد در نقش های به اصطلاح مثبت ظاهر شده اید، خودتان تمایلی برای حضور در نقش های خاکستری و خاکستری تیره ندارید یا پیشنهادها این اجازه را به شما نمی دهد؟ نقشی را که صددرصد منفی باشد، بازی نکرده ام. البته فریده روز حسرت، خاکستری بود، لیلای خداحافظ بچه، بابت عشقش بچه دزدی می کرد، به نظر من حتی کیمیا و مهشید هم، مثل آدم های عادی ابعاد گوناگون داشتند. یکی دوبار نقش صددرصد منفی به من پیشنهاد شد، ولی خیلی برایم جذاب نبود. شاید در سینما پذیرش نقش منفی برایم راحت تر باشد. این روزها چه برنامه ای برای ادامه فعالیت خود در نظر گرفته اید؟ از عید حتی صفحه عمومی اینستاگرامم را هم ...