سایر منابع:
سایر خبرها
منصور روحانی وزیر بهائی کابینه هویدا
داری است. باید این نکته را گفت که هدف روحانی از انجام این برنامه ها دست یابی به توسعه ملی و سازندگی نبود بلکه هدف او انحطاط اقتصاد ایران بود، تا از این طریق ثروت شخصی خود و جامعه بهائیان را توسعه بخشد و هم بازار سهل و آسانی برای محصولات شرکت های غربی ایجاد نماید. به عنوان نمونه در سال 1347ش، منصور روحانی به خرید چهار مولد برق از شرکت جنرال الکتریک اقدام کرد با اینکه می توانست این مولدها را از یک ...
حکایت یک تغییر کاربری این باغ به تجاری و مسکونی/ وظایف اصلاح طلبان در سال آخر شورای شهر چیست؟
انتخابات شوراها است ازجمله شاخص کاندیداهای انتخابات شورای شهر، برنامه اصلاح طلبان در مدیریت شهری و مشکلات درزمینه قانونی و راهکارهای آن را در این حوزه ها، بررسی کارشناسی کرده و گزارش آن را به نهادهای تصمیم گیر اصلاح طلب می دهد. این کارگروه تقریباً در مراحل آخر کار است و امیدوارم نجفی در یک مصاحبه نتیجه را به اطلاع عموم برساند. حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت درباره برنامه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان ...
جناب خان این بار از قطعات کردی خود رونمایی کرد!
به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، برنامه خندوانه شب گذشته در حالی از کردهای ایرانی با لباس های محلیشان میزبانی کرد که حرف خاصی برای گفتن نداشت. این برنامه تنها با رفت و آمدهای پی در پی و پخش میان برنامه های متدوال، به پایان رسید. ما بین این رفت و برگشت ها، نادر کریمیان، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ علم برای لحظاتی روی صندلی مهمان نشست. وی در بخشی از صحبت هایش از محدویت انسان در زمان و مکان گفت و عنوان کرد: باید از لحظاتی که در آن قرار داریم به خوبی برای کشف و گسترش علم بهره مند شویم؛ چون همین حال است که به گذشته تبدیل می شود. کریمیان در بخش دیگری کردها را مردمی صبور، شجاع، بی آلایش و مهمان نواز تا پای جان خواند و بعد هم هدیه ای از طرف جامعه کردهای مقیم مرکز به رامبد تقدیم کرد. بعد از پخش تبلیغات، کمدین مهران غفوریان وارد شد و خاطراتی را از مردم آزاری هایی که با بیژن بنفشه خواه و شاهد احمدلو در جوانی داشتند، تعریف کرد. وی همچنین خاطره تکراری تصادفش با گاو را در جاده شمال برای چندمین بار بیان کرد و پس از گرفتن یک دست لباس کردی رفت. در آخر باز هم بعد از نمایش یک میان برنامه، جناب خان آمد و پس از اجرای چند قطعه کردی، این قسمت هم به پایان رسید. ...
عدم ثبات مدیریت چالش بزرگ شهرستان فردیس
مستثنی نیست و به جرات می توان گفت تغییرات گسترده مدیریت در شهرستان فردیس در سال 95 تعجب بسیاری از افراد را برانگیخته است . نمونه ی بارز این تغییرات در اداره صنعت و معدن شهرستان فردیس می باشد به طوری که در ابتدای سال 95 تا کنون 3 مدیر به عنوان رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان فردیس منصوب شده اند. این تغییرات را باید به تغییرات مدیریتی دیگری مانند رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رئیس اداره ...
❖ گزیده اقتصادی روزنامه های 1 شهریور؛ دور زدن شورای عالی امنیت ملی در امضای FATF/ سرنوشت دستور روحانی ...
غیر رسمی مخالفت خود را با واگذاری مخازن نفتی اصلی کشور به شرکت های خارجی مطرح کرده است و آن را به سود منافع ملی کشور ندانسته و نمی داند. وزیر نفت سال پیش این منتقدان را کفن پوش نامید و در برنامه تیتر امشب نیز مخالفت آنها را یکی از رئوس مطالب خود عنوان کرد ولی به این پرسش پاسخ نداد که وقتی بدنه فنی نفت با IPC مخالف است دلیل اصرار وزیر نفت برای حذف کارشناسان چیست. 4- وزیر نفت همچنین علت ...
با هتاکان فضای مجازی برخورد شود
به طور متوسط چقدر زمان برای فضای مجازی صرف می کنید؟ به اندازه ای که فرصت داشته باشم و در واقع در حد نیازم. بیشترین استفاده ای که از فضای مجازی می کنید در چه زمینه ای است؟ بیشتر خبرها را مطالعه می کنم، در صفحه اینستاگرامم پست می گذارم و نظرات مردم را می خوانم. شبکه های اجتماعی امکان جدیدی برای ارتباط تنگاتنگ هنرمندان و مردم فراهم آورده است. شما مزایای این شکل از ارتباط را در چه می دانید؟ پیش از این، هنرمندان به نظرات مردمی که در کوچه و خیابان می دیدند، بسنده می کردند؛ اما امروزه شبکه های اجتماعی ارتباط با طیف وسیعی از مخاطبان را ممکن کرده است. البته به نظر برخی هنرمندان، این ارتباط نزدیک به رغم ایجاد فرصت های جدید، چالش هایی هم برای آنان به همراه داشته است. بله، برخی بی اخلاقی ها وجود دارد؛ اما خدا را شکر من نسبت به شنیده ها و دیده هایم در مورد کامنت های صفحات بعضی دوستان، صفحه پاکی دارم. واقعا انگشت حیرت به دهان می گیرم که ما چگونه ادعای فرهنگ داریم، ولی حرف های رکیک و دور از ادب را در این فضا ثبت می کنیم. متاسفانه این مساله فقط محدود به هنرمندان و ورزشکاران داخلی نیست و شاهد اظهارنظرهای زشت بعضی ایرانیان در صفحات مجازی خارجی ها هم هستیم. چگونه با بد اخلاقی های صفحه مجازی تان برخورد می کنید؟ من از گردانندگان صفحات طرفدارانم دعوت می کنم با افراد بی ادب وارد بحث نشوند چون اغلب کم سن و سال هستند و ممکن است زود از کوره دربروند. خودم هم بناچار نظرات غیرمحترمانه را پاک یا فرد خاطی را بلاک می کنم، چراکه وجود کلمات ناشایست میان نظرات، صورت قشنگی ندارد. سعی می کنم به گونه ای به آنها پاسخ دهم که اگر آن آدم برود و در تنهایی به مطلبی که نوشته است فکر کند، شرمنده شود. اول باید نرم برخورد کرد و اگر نشد از راه های خشن تر وارد شد. باید یک برخورد کاملا جدی شود که بفهمند مملکت قانون دارد و هر کس نمی تواند هر نسبتی را به خانواده افراد بدهد. یک بار در صفحه ام نوشتم فکر کنید این فحاشی ها نسبت به نزدیکان خودتان صورت بگیرد؛ چه حسی به شما دست می دهد؟ اگر آن حس برایتان خوشایند است که هیچ، اما اگر ناپسند است پس چگونه دلتان می آید براحتی این کلمات زشت را بنویسید؟ حرکتی برای بلاک کردن توهین کنندگان ایجاد شده است که بسیاری از هنرمندان متن اعلامیه آن را در صفحات مجازی خود به اشتراک گذاشته اند. شما موافق این حرکت جمعی هستید؟ بسیار عالی است، چون این رفتارهای غیر محترمانه هر روز بیشتر می شود و از حد خارج شده است. به نظر من به صورت جدی باید جلوی این موج هتاکی ایستاد. اگر برخورد شود قطعا در بلندمدت موثر خواهد بود، مثل وقتی فرهنگ بستن کمربند ایمنی خودرو برای جلوگیری از حوادث جا افتاد. بعضی از همکاران شما به دلیل جو آزاردهنده شبکه های اجتماعی، صفحه خود را بسته اند. این واکنش، مصداق خالی کردن میدان و محروم کردن خود و علاقه مندانشان از مزایای این شبکه ها نیست؟ چاره ای ندارند. طفلکی ها اذیت می شوند. می شود کسی را با دریغ کردن مهر و محبت تنبیه کرد؛ این روش گاهی بدتر از تنبیه فیزیکی است. حتما شما هم مشاهده کرده اید که اظهارنظر در مورد مسائل خصوصی هنرمندان از حد و اندازه گذشته است. حرفه ما بازیگری است، اما حق داریم زندگی خصوصی داشته باشیم و نباید به نقش و حرفه مان سنجاق شویم. این روزها حتی از پوشش هنرمندان هم نکته و ایراد می گیرند. ما موازین قانونی کشورمان را رعایت می کنیم و می دانیم چه پوششی داشته باشیم. موضوعی که واقعا من را ناراحت می کند نامهربانی ها، دیدهای بسته و حسادت های بی دلیل در این فضا ست؛ برای مثال، حرفه ما ایجاب می کند فلان تئاتر یا حضورمان در جشن های سینمایی را اطلاع رسانی کنیم. برخی به همین دلیل حسادت می کنند! کسی نیست بگوید اگر من در فلان مراسم سینمایی حضور نداشته باشم آن آقا یا خانم می خواهد حضور داشته باشد!؟ چرا فکر می کنند شرکت کنندگان در این گونه مراسم مرفهین بی درد هستند؟ خود شما به بستن صفحه اینستاگرامتان فکر کرده اید؟ نه، چون همان گونه که گفتم نسبت به بسیاری از همکارانم صفحه پاکیزه ای دارم. نمی توانم بگویم هیچ موردی نبوده، اما تا امروز به حدی من را نیازرده است که بخواهم صفحه را ببندم. البته ناگفته نماند معتقدم وقتی به همکارم توهین شود، به من توهین شده است. چرا یکباره در فضای مجازی این حجم از برخوردهای تند با هنرمندان و به طورکلی چهره های مشهور نمود کرده است؟ به اعتقاد من سقوط فرهنگی یک زنگ خطر بزرگ برای هر جامعه ای است و متاسفانه در جامعه ما نیز در حال رخ دادن است؛ فاجعه ای که در کوچه و بازار شاهدش هستیم. این بی اخلاقی ها وجود دارد و فضای مجازی صرفا مجالی برای بروز آن فراهم کرده است. وقتی کسی در دعوا و مرافعه بی اعتنا به محیط اطرافش فحاشی می کند در فضای مجازی هم همین رفتارهای زشت و غیرانسانی را انجام می دهد. بر خلاف توهین کنندگان، عده ای هم هستند که محترمانه انتقاد یا ابراز علاقه می کنند. چقدر به نظرات این بخش از دنبال کنندگان اهمیت می دهید؟ من همه نظرات را می خوانم و سعی می کنم به اکثرشان جواب دهم. پاسخ دادنِ من همه را متعجب می کند، چون معمولا هنرمندان این کار را نمی کنند. وقتی فکر می کنم کسی برای پست من ارزش قائل شده و آن را خوانده است، خودم را موظف می دانم پاسخش را بدهم. از طرفی دیگر من با خواندن پیام ها و نظرات، کارهایم را ارزیابی می کنم. چیزی بهتر از این نیست که در اینستاگرام می توانی با هزاران نفر در ارتباط باشی. با همه اینها می توانید زندگی امروزتان را بدون شبکه های اجتماعی تصور کنید؟ سال هایی که هیچ کدام از اینها نبود و در عوض آدم ها با هم مهربان تر بودند را ترجیح می دهم. قرار بود با این ابزارها به هم نزدیک شویم، اما نشد. ای کاش الان هم مثل گذشته می نشستیم و برای برادر یا دوستمان چند ورق نامه می نوشتیم. آن زمان مثل امروز نمی خواستیم با یک کامنت به هر قیمتی ابراز وجود کنیم. با این حال من هم مثل ...
سال های دفاع مقدس؛ سند افتخار ایران
به گزارش جام جم، مراسم بزرگداشت آزادگان رسانه ملی ظهر دیروز با حضور قائم مقام سازمان صداوسیما، احمد شهریاری معاون منابع مالی و سرمایه انسانی رسانه ملی، سیدامیرحسین سیدی، مدیر امور ایثارگران سازمان، علی اصغر جعفری و آزادگان رسانه ملی در سالن فیض همایش های صداوسیما برپا شد. در این مراسم، حجت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم، قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما ضمن تبریک به آزادگان گفت: وقتی که موضوعات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در ساحت دین و اعتقادات دینی قرار بگیرد، اتفاقات وحدانی صورت می گیرد. مفهوم و ماهیت آنها تغییر کرده و به اوج می رسد و تعالی پیدا می کند. حتی زمانی که در قرآن ما کلمه جهاد را مشاهده می کنیم، در کنار آن همیشه فی سبیل الله می آید. هر کاری در مسیر خدا قرار نگیرد، نتیجه نخواهد داشت. هیچ یک از معادلات جوابگوی دفاع هشت ساله ما مقابل عراق نیست. از آنجا که ما در مسیر خداوند قرار گرفته بودیم، به مقصد رسیدیم. وی عنوان کرد: دستاورد دفاع مقدس ما اعتماد به نفس و خودباوری است و به میزان باورهای دینی این دو رشد می کنند. بسیاری از کشورها در دوران دفاع مقدس اعلام کردند که ایران با 30 تا 40 کشور همزمان مبارزه می کرد و اگر ما موفق شدیم به خاطر باورهای دینی مان است. دفاع مقدس یک مثال تاریخی است. هرچه جلوتر برویم، قدر و منزلت شهدا، جانبازان و ایثارگران بیشتر نمایان می شود. قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما اشاره کرد: اعتماد به نفس و خودباوری شاید در بستر ملیت و ملی گرایی به دست بیاید، اما در بستر دینی افزایش می یابد. به همین دلیل ما باید باورهای دینی مان را رشد بدهیم. سند افتخار کشور ما سال های دفاع مقدس و باورهای دینی و اسلامی مان است که تجلی پیدا کرده است. موسوی مقدم در پایان گفت: ارزش ها جز در بستر دین نمی تواند منجر به رشد درختانی شود که ثمرات و برکات آن نسل آینده را سیراب کند. حافظ ارزش های انقلاب احمد شهریاری، معاون منابع مالی و سرمایه انسانی رسانه ملی هم در این مراسم ضمن تبریک به آزادگان برای فرارسیدن ایام آزادگی عنوان کرد: رسانه ملی با توجه به شرایطی که دارد وظیفه خودش می داند تقدیر عملی از آزادگان انجام دهد. هر چه قانون بگوید و دست ما را باز بگذارد، عمل می کنیم. ما نمی گذاریم یادگاران دفاع مقدس احساس بدی داشته باشند. ما حافظ ارزش های انقلابمان هستیم. وی در بخشی از صحبت هایش اشاره به نقش بی بدیل شهید حسن مقدم تهرانی کرد و گفت: این روزها سازمان صداوسیما دوران سختی را پشت سر می گذارد. امیدواریم با راهکارهایی این دوران را به سر کنیم. فاطمه عودباشی رادیو و تلویزیون ...
انسان رسانه ای؛ خوب یا بد؟
انسان امروز، انسان تازه ای است؛ یعنی در شبانه روز با رسانه ها سر و کار دارد. حتی چادرنشینان صحرا هم بالای سیاه چادر خود آنتن تلویزیون دارند. در شیراز و در زمانی که هنوز عصر آنالوگ بود زلزله رخ داد، مردمی که به بیرون از شهر پناه می بردند بلااستثنا یک رادیو در میان وسایل زندگی برداشته بودند تا بدون رسانه نمانند. انسان امروزی ساعت ها با رسانه ها وقت می گذراند، حتی بخش عمده ای از صحبت های ...
آشا محرابی: شانس، نقشی در زندگی ام ندارد
به گزارش افکارنیوز ، آشا محرابی پیش از هر چیز بانویی مهربان، حساس و ظریف است و بعد از آن به عنوان بازیگر همواره در حال آموختن. اولین بار وقتی 13 ساله بود، در سریال آینه مقابل دوربین قرار گرفت و پس گذراندن دوره بازیگری نزد استاد حمید سمندریان، اتمام تحصیلات دانشگاهی و مشق های تئاتری، به صورت جدی و مصمم پا به دنیای بازیگری حرفه ای گذاشت. او ضمن این که از هر فرصتی برای گذراندن دوره های ...
انتصاب اعضای شورای عالی جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما
کرده است. جشنواره تولیدات مراکز استان ها از جشنواره های با سابقه در سازمان صدا و سیما است که با اهدافی چون رقابت سازنده میان برنامه سازان، انتخاب آثار برتر برای برنامه سازی، تشویق هنرمندان و ارزیابی کمی و کیفی تولیدات مراکز استان ها، هدایت تولیدات سال های بعد در مسیر رویکردهای اساسی سازمان صدا و سیما، در قالب پنج کمیسیون محتوایی شامل تحقیق و پژوهش، خبر، سیما (نمایشی، انیمیشن- مستند)، صدا و موسیقی و کمیته های مختلف اجرایی برگزار می شود. نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان ها از 30 آذر لغایت 3 دی ماه به میزبانی استانداری خوزستان برپا می شود. ...
صدای زنگ تلفن دوباره می ترساند
به گزارش جام جم آنلاین ، این فیلم با هزینه ای 33 میلیون دلاری تهیه شده و دنباله ای غیرمستقیم بر داستان قسمت دوم آن است. در داستان قسمت سوم، جولیا دانش آموز دبیرستانی در جست و جوی یکی از همکلاسی های خود به نام هولت است. او متوجه می شود هولت به گروهی پیوسته که نوار شوم و معروف سامارا را نگاه کرده اند. هولت این نوار را شش روز قبل تماشا کرده است. در شرایطی که هولت فقط یک روز دیگر زنده خواهد ماند، جولیا تلاش می کند نفرین مرگبار نوار ویدئویی را خنثی کند. به نوشته امپایر آنلاین، قسمت تازه حلقه/ زنگ تلفن برای روزهای پایانی ماه اکتبر، به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی می رود. ماتیلدا لوتز، آلکس رویی و جانی گالکی بازیگران اصلی این درام ترسناک روان کاوانه هستند. اما ستاره اصلی فیلم، جلوه های ویژه ترسناک آن است. کمپانی پارامونت که فیلم را تهیه کرده، به فروش بالای آن در جدول گیشه نمایش سینماها امید زیادی دارد. دو قسمت اول و دوم فیلم در سال های 2002 و 2005، با استقبال خوب تماشاگران سینما در نقاط مختلف جهان روبرو شدند. این فیلم ها که نسخه های دوباره سازی شده یک فیلم موفق ژاپنی به همین نام بودند، توانستند در سطح جهانی بیش از 400 میلیون دلار فروش کنند. ...
اعضای شورای عالی جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیما منصوب شدند
تولیدات مراکز استان ها از جشنواره های با سابقه در سازمان صدا و سیما است که با اهدافی چون رقابت سازنده میان برنامه سازان، انتخاب آثار برتر برای برنامه سازی، تشویق هنرمندان و ارزیابی کمی و کیفی تولیدات مراکز استان ها، هدایت تولیدات سال های بعد در مسیر رویکردهای اساسی سازمان صدا و سیما، در قالب پنج کمیسیون محتوایی شامل تحقیق و پژوهش، خبر، سیما (نمایشی، انیمیشن- مستند)، صدا و موسیقی و کمیته های مختلف اجرایی برگزار می شود. نوزدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان ها از 30 آذر لغایت 3 دی ماه به میزبانی استانداری خوزستان برپا می شود. ...
ژوائو هاولانژ؛ امپراطور جاودان فوتبال
(کنفدراسیون ورزش برزیل)، به عنوان رییس اتحادیه شنا، طی کرد و در سال 1958، به ریاست CBD رسید که در آن زمان فوتبال و تیم ملی را زیر مجموعه خود داشت. منصوب شدن هاولانژ به مقام ریاست CBD ، نقش بسیار پر رنگی در بدل شدن برزیل به یکی از قطب های فوتبال داشت. او اطلاع چندانی از تاکتیک ها نداشت اما مهارت سازماندهی عجیبی داشت. در حالی که تا پیش از این، اردوهای آمادگی برای حضور در جام جهانی بسیار آماتورگونه بود ...
به جای نق زدن درس بگیریم/ هیچ نسلی را نمی توان سوخته دانست
تا رزومه خوبی از خودم به جای بگذارم. تا این جای کار مدعی نیستم که نقش های دست اولی را بازی کرده ام اما مدعی ام نقش هایم را دوست داشته ام؛ چون تجربه ای جدید برایم بوده اند. همیشه به این فکر می کنم اگر آن شخصیت و نقش خود من باشم چطور زندگی می کنم. این تجربه گرایی که می توانم از طریق بازیگری آن را به دست بیاورم، برایم لذت بخش است و این حرفه را برایم جذاب می کند وگرنه شهرت و حواشی بازیگری برایم چندان اهمیتی ندارد. طاهره آشیانی - جام جم ...
شبکه نمایش میزبان آثار کلاسیک سینمای فرانسه
ادوارد مولینارو، روبر برسون و هانری ورنوی از جمله کارگردانان برگزیده ای هستند که این هفته فیلم هایشان از این شبکه به روی آنتن خواهد رفت. مزاحم با بازی لینو ونتورا و به کارگردانی ادوارد مولینارو، نفس دوباره با حضور لینو ونتورا و کارگردانی ژان پیر ملویل، پول ، یک محکوم به مرگ گریخت و جیب بر به کارگردانی روبر برسون، ترور اثر هانری ورنوی و ریفیفی ساخته جولز دسین آثار منتخب این هفته شبکه نمایش هستند. نفس دوباره/ کارگردان: ژان پیر ملویل نفس دوباره (با نام اصلی Le Deuxi me Souffle ) از جمله فیلم های سینمایی در نظر گرفته شده برای این هفته است. فیلمی به کارگردانی ژان پیر ملویل، کارگردان نامدار و صاحب سبک سینمای فرانسه که به دلیل علاقه بیش از حد خود به هرمان ملویل نویسنده آمریکایی، اسم او را به عنوان نام هنری خود برگزید. این فیلم که در سال 1966 ساخته شد، در سبک پلیسی و جنایی ساخته شده و در واقع به منزله ادای دین این کارگردان به سبک مورد علاقه اش یعنی نئونوآر محسوب می شود. داستان آن روایت سه مرد زندانی است که از فضای سرد و بی روح زندان گریخته اند اما هرچه می گذرد دنیای بیرون را به مراتب تیره تر و سیاه تر از دنیای درون زندان می بینند و در ادامه درگیر سرقتی دوباره می شوند. نفس دوباره از دنیای همیشگی فیلم های ملویل به دور نیست. فیلم هایی عموما کم دیالوگ همراه با سکانس های طولانی و تاثیرگذار و صدایی که از کارکردی دراماتیک در طول قصه برخوردار است. ملویل از تاثیرگذارترین افراد بر موج نوی فرانسه بود و به همین جهت هم هست که نامش جزو کارگردانان مطرح این هفته انتخاب شده است. پول/ کارگردان: روبر برسون روبر برسون، کارگردان و فیلمنامه نویس فقید فرانسوی به ساخت فیلم هایی با مضمونی روحانی و پارساگرایانه شهرت داشت. او نقشی بسزا در هنر فیلمسازی فرانسه ایفا کرده و تاثیراتی عمیق بر موج نوی فرانسه گذاشت. داستان پول (با نام اصلی L’Argent) ساخته 1983 در واقع برداشتی آزاد از بخش اول رمان کوتاه کوپن جعلی نوشته لئو تولستوی است. این فیلم داستان مرد جوانی است که درگیر ماجرایی مالی شده و بر سر دوراهی هایی به لحاظ اخلاقی قرار می گیرد. این فیلم موفق شد در جشنواره فیلم کن همان سال، جایزه بهترین کارگردان را برای سازنده اش به ارمغان بیاورد و همچنین در جشنواره فیلم سزار آن سال نامزد دریافت جایزه بهترین صداگذاری شد. یک محکوم به مرگ گریخت/ کارگردان: روبر برسون یک محکوم به مرگ گریخت یا نام دیگر این فیلم باد هر کجا که بخواهد می وزد ساخته 1956 روبر برسون است. فیلم بر پایه خاطرات آندره دوینی ساخته شده است؛ یک زندانی جنگی که در طول جنگ جهانی دوم در زندان مونتلوک نگهداری می شده و در فیلم فونتین نام گرفته است. این فیلم خیلی زود با استقبالی ویژه مواجه شد؛ به جشنواره فیلم کن همان سال راه یافته و به عنوان یکی از مطرح ترین فیلم های این کارگردان به فهرست 1001 فیلمی که پیش از مرگ باید تماشا شود، هم راه یافت. ژان لوک گدار، دیگر کارگردان مطرح فرانسوی جایی درباره برسون گفته است: برسون سینمای فرانسه است؛ همان طور که داستایفسکی ادبیات روس است و موتسارت موسیقی آلمان. و به گواه خیلی ها یک محکوم به مرگ گریخت کامل ترین فیلم کارنامه کاری این کارگردان محسوب می شود. جیب بر/ کارگردان: روبر برسون برسون این فیلم را بعد از وقفه ای سه ساله نسبت به فیلم قبلی اش ساخت. نقش اصلی فیلم را مارتین لاسال به عهده دارد که در آن زمان بازیگری غیرحرفه ای بود و نقش دختر فیلم را ماریکا گرین بازی می کند. این نخستین فیلم در کارنامه برسون است که فیلمنامه اقتباسی ندارد. برسون در جایی گفته بود با ساختن این فیلم قصد داشته حال و هوا و شرایط ذهنی ای را که یک دزد در آن قرار می گیرد، به شکلی باورپذیر تداعی کند. ترور/ کارگردان: هنری ورنوی هنری ورنوی کارگردان ارمنی تبار سینمای فرانسه بود که با احاطه کامل بر تکنیک و بیان سینمایی در اغلب ساخته هایش پیام های اجتماعی و سیاسی را هم برای مخاطبانش منتقل می کرد. ای مثل ایکار ساخته 1979 این کارگردان است که در ایران با نام ترور شهرت یافت. فیلم داستان تروری سیاسی را روایت می کند که از هیجانی ویژه برخوردار بوده و بویژه بازی خوب ایو مونتان در نقش بازپرس پرونده قتل و نیز موسیقی انیو موریکونه ارزشی دوچندان به فیلم بخشید. ریفیفی/ کارگردان: جولز دسین جولز دسین گرچه کارگردانی با ملیت اصلی آمریکایی است، اما با توجه به تغییر ملیت خود عموما در خیل کارگردانان فرانسوی شناخته شده و عمده فعالیت هایش در موج سینمای هنری این کشور شکل گرفته. شهرت اصلی دسین از ساخت فیلم های مطرحی چون شهر عریان ، شب و شهر و قانون نشأت می گیرد که همه در سبک نوآر ساخته شده و حتی کارگردانان نسل بعدی خود را تحت تاثیر قرار داد. ریفیفی در سال 1955 و بر مبنای رمانی از لو برتون نوشته شده و داستان چهار مرد را روایت می کند که برای سرقتی بی نقص در حال برنامه ریزی هستند اما در ادامه مشکلاتی برایشان رخ داده و خطای انسانی گریبان گیرشان می شود. برنامه سینما کلاسیک هر شب ساعت یک بامداد از شبکه نمایش پخش و روز بعد ساعت 7 صبح و 17 و 15 دقیقه تکرار می شود. زهرا غفاری رادیو و تلویزیون ...
شانس، نقشی در زندگی ام ندارد
آشا محرابی پیش از هر چیز بانویی مهربان، حساس و ظریف است و بعد از آن به عنوان بازیگر همواره در حال آموختن. اولین بار وقتی 13 ساله بود، در سریال آینه مقابل دوربین قرار گرفت و پس گذراندن دوره بازیگری نزد استاد حمید سمندریان، اتمام تحصیلات دانشگاهی و مشق های تئاتری، به صورت جدی و مصمم پا به دنیای بازیگری حرفه ای گذاشت. او ضمن این که از هر فرصتی برای گذراندن دوره های آموزشی مانند فیلمنامه نویسی و فیلمسازی بهره گرفته، در سریال ها و نمایش های متعدد نیز بازی کرده و کارگردانی تعداد قابل توجهی نمایش رادیویی را در کارنامه حرفه ای خود به ثبت رسانده است. مرگ تدریجی یک رویا، سرزمین کهن، آشپزباشی، خط، همه چیز آنجاست و چرخ فلک از جمله سریال هایی است که محرابی تا امروز در آنها بازی کرده. روز تولد با مفهومی به نام سرنوشت و تقدیر رقم خورده است. شما از سرنوشت خودتان و آنچه تا امروز گذرانده اید، رضایت دارید؟ سوال سختی است! لحظاتی از زندگی ام برایم رضایتبخش است، اما متاسفانه زندگی است و حسرت و حرمان جبران ناپذیرش... شکر. علاقه به بازیگری، شما را به دوره های آموزشی مرحوم سمندریان کشاند. جایگاهی که امروز دارید، چقدر به ذهنیت آن روزهایی که با عشق به کلاس استاد سمندریان می رفتید، شباهت دارد؟ حال و هوای آن روزها متفاوت بود. برای من، استاد سمندریان تجلی تمام دنیای بازیگری و از معدود کسانی بود که می توانست اندیشه هر اثر و متنی را به روی صحنه بیاورد. صحنه در کارهای او مفری بود برای تمام ناکامی های زندگی؛ صحنه ای آنقدر واقعی و مقدس که گاه جای زندگی واقعی دور از حقیقت را می گرفت. درس بازیگری که استاد سمندریان می آموخت، توام بود با اصول و اخلاق. این روزها و بعد از گذشت سال ها، آن صحنه و آن اخلاق، برایم رویایی است دست نیافتنی و البته، فراموش نشدنی. حضور در رادیو و بخصوص کارگردانی نمایش های رادیویی در تقدیر شما بود یا خواست خودتان. از این بابت می پرسم که خیلی زود کارگردانی در نمایش های رادیویی را تجربه کردید؛ شما زمانی وارد این حرفه شدید که فقط باتجربه ها و بزرگان نمایش و رادیو در این عرصه فعالیت می کردند و هنوز پای جوان ها به کارگردانی نمایش های رادیویی باز نشده بود. خواست خودم بود. اساسا برایم هم در عرصه بازیگری و هم کارگردانی، سرنوشت و شانس نقشی نداشته است. هر آنچه اتفاق افتاده، خواست خودم بوده و متکی به تلاش فردی ام. در بازیگری با وجود توانایی و چهره خوبتان، فرصت تبدیل شدن به یک ستاره را پیدا نکرده اید. نخواستید یا نشد؟ اعتقادی به ستاره و ستاره شدن و بازی هایش ندارم. نمی خواستم و نمی خواهم، اما عرصه هایی بود که زمانی دوست داشتم تجربه شان کنم که به نظرم سرنوشت یار نبود، هر چند دیگر خیلی هم مهم نیست. در بسیاری از آثار تلویزیونی حتی در برخی نقش های منفی، در شمایل زنی ظاهر شده اید که غمگین است؛ درگیر انتخاب ها و تردیدهاست و نمی تواند تعیین کننده و انتخاب کننده باشد و البته مورد ظلم قرار گرفته است. این الگوی تکرارشونده به انتخاب های شما بر می گردد یا دلیل دیگری دارد؟ همیشه تلاشم این است نگاه انسانی به کاراکتر ها داشته باشم، فارغ از مثبت و منفی بودنشان. پس در نقش های منفی هم به دنبال دلایلی می گردم که شخصیت را وادار به منفی بودن کرده است و سعی می کنم جنبه های مثبت و خوب نقش های منفی را پیدا کنم و نشان بدهم. به نظرم شخصیت های مثبت یا منفی مطلق، واقعی و جذاب نیستند. نقش ایده آل شما، چیزی که دوست دارید روزی به شما پیشنهاد شود، چیست؟ نقش نزهت در آیینه های روبه رو نوشته بهرام بیضایی را خیلی دوست دارم. شما هم از آن دسته بازیگرانی هستید که معمولا درباره تان شایعات زیادی مطرح می شود. چه حسی به این شایعه پردازی ها دارید؟ با اخبار زرد و خوانندگانشان کاری ندارم. با دنیای مجازی چطور؟ زمانی گفته بودید علاقه ای به این فضا ندارید، هنوز هم فعالیتی در این فضا ندارید؟ فضای مجازی را دوست نداشتم و ندارم اما ناچار در اینستاگرام صفحه ای ساخته ام. چرا ناچار؟ برای این که صفحات قلابی زیادی به اسم من ساخته شده بود. آذر مهاجر رادیو و تلویزیون ...
مدیریت اقتصاد در خانواده
جامعه با توجه به مولفه هایی که مقام معظم رهبری در مبحث اقتصاد مقاومتی مطرح کردند، به مقوله اقتصاد در خانواده می پردازیم. برنامه به خانه برمی گردیم یکی از برندهای معتبر رسانه ملی در حوزه خانواده است. این برنامه سابقه و پشتوانه 20 ساله دارد. به همین دلیل در این برنامه تلویزیونی که بعد از گذشت این همه سال هنوز مورد اقبال مخاطبان قرار دارد، به مبحث خانواده مولد می پردازیم، زیرا خانواده را در قالب یک واحد ...
برنامه سازی با محورتولید ملی
با توجه به تاکید دکتر علی عسکری، رئیس رسانه ملی مبنی بر ورود جدی و مصداقی به تبلیغ و ترویج کالاهای ایرانی، حمایت از تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و بررسی عملکرد کارآفرینان، هر یک از شبکه ها به عنوان واحد رسانه ای پیشرو برنامه هایی را روانه آنتن خود می کنند.شبکه یک برنامه های پایش، حرف حساب، از کجا شروع کنم؟ و از علم تا ثروت را روی آنتن دارد. شبکه دو نیز در برنامه هایی همچون غیرمحرمانه، زنده باد زندگی ...
رسانه ملی، میزبان چهل ودومین نشست AIBD
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران، شهریور ماه میزبان چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین مجمع عمومی مؤسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه خواهد بود. دکتر عباس ناصری طاهری با اعلام این خبر گفت: در نشست چهل ویکم این اجلاس که سال پیش در تایلند برگزار شد، پیشنهاد شده بود که صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران میزبان دوره 42 این اتحادیه باشد . شاید نزدیک به 10 سالی باشد که صداوسیما میزبان همایش بین المللی نبوده و این نشست از حیث ابعاد بین المللی و رسانه ای برای رسانه ملی امتیاز و اعتبار مهمی خواهد داشت. در درون سازمان هم این تصمیم گرفته شد که صداوسیما باید حضور مؤثر بین المللی در حوزه رسانه داشته باشد. لذا میزبانی این نشست را در اجلاس تایلند پیشنهاد دادیم که حتماً این نشست در تهران برگزار شود. خوشبختانه پیشنهاد صداوسیما با بیش ترین آرا مورد استقبال قرار گرفت و ما میزبان این اجلاس در سال جاری شدیم. مشاور رئیس سازمان صداوسیما افزود: مؤسسه توسعه رسانه های آسیا و اقیانوسیه در سال 1977 تأسیس شده و هدف اصلی آن، توسعه کشورهای عضو از طریق آموزش مشترک است. در واقع این مؤسسه ماهیت و کارکرد آموزشی دارد و برای ارتقای سطح نیروهای حرفه ای در رسانه ها فعالیت می کند. به همین دلیل در این اتحادیه کشورهایی که از حیث رسانه ای توسعه یافته محسوب می شوند حضور دارند، مثل ژاپن، کره، ایران و چین و در کنار آن ها، کشورهای کم تر توسعه یافته یا توسعه نیافته مثل کامبوج، ویتنام، اندونزی، بوتان و پاکستان. هدف از تأسیس این اتحادیه در واقع گردش دانش و فناوری در حوزه رسانه در بین کشورهای عضو آن هم به دور از مسائل سیاسی بوده است. واقعیت این است که مؤسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا – اقیانوسیه یا همان AIBD، سالی یک بار نشست دارد که اعضای اصلی و وابسته در آن حضور می یابند و گزارش کار فعالیت های یک ساله خود را ارائه می دهند و برنامه های سال آینده را هم مورد بررسی قرار داده و تصویب می کنند. ما از سال 1992 عضو این اتحادیه هستیم و فعالیت های متعددی در این زمینه داشته ایم. مدیرکل امور بین الملل صداوسیما اضافه کرد: با برگزاری این نشست، اعضای این اتحادیه در ایران حضور پیدا می کنند و با پیشرفت های ما در حوزه رسانه آشنا خواهند شد. از طریق این تعامل نزدیک، بسترسازی لازم برای ارتقای نگرش آن ها درباره ایران و سازمان صداوسیما ایجاد خواهد شد و زمینه های همکاری و توسعه رسانه ملی در منطقه افزایش خواهد یافت. وی گفت: واقعیت این است تاکنون آموزش هایی که این اتحادیه ارائه کرده با توجه به توسعه فناوری و نوآوری فنی در حوزه رسانه بوده است. همچنین در حوزه تولید، انیمیشن، ساخت برنامه برای کودک و در حوزه ژورنالیسم و خبر بسته به نیازی که کشورها اعلام می کردند آموزش های مربوط صورت می گرفت. مثلاً یکی از کشورهای عضو اعلام می کند که ما در زمینه ساخت برنامه های کودک نیاز داریم تا یک دوره آموزشی برای کارگردان های برنامه کودک برگزار کنیم. مؤسسه برنامه ریزی می کند و با دعوت از استاد و متخصصان این حوزه از کشورهای عضو یا غیر عضو با تشکیل کارگاه آموزشی به آموزش می پردازد. ناصری طاهری درباره برنامه هایی که امسال برای برگزاری این نشست تدارک دیده شده است گفت: برنامه ریزی ما به این صورت است که پنجشنبه صبح تا ظهر، نشست های تخصصی برگزار خواهد شد که نشست کمیته استراتژیک یا برنامه های راهبردی در این بخش برگزار می شود. یک نشست هم اعضای شورای اجرایی خواهند داشت و بعدازظهر هم نشست معرفی آثار برگزیده مسابقه ای تلویزیونی که اتحادیه از قبل برگزار کرده، برگزار می شود و با اهدای جوایز به پایان می رسد. پنجشنبه شب افتتاحیه مراسم رسمی این نشست است که رئیس محترم سازمان و مقامات مسئول از داخل و خارج سازمان و مهمانان خارجی از حدود 17 کشور در آن حضور خواهند یافت. حدود 60 نفر از مهمانان خارجی، کار ثبت نام و ویزایشان انجام شده که اداره تشریفات ما امکانات اقامت در هتل و پذیرایی از آن ها را پیش بینی و برنامه ریزی کرده اند. پوستر و بنر و کارت دعوت های نشست هم آماده شده است. همچنین روابط عمومی سازمان نیز مسئولیت پوشش رسانه ای این نشست را به عهده گرفته است که امیدواریم بازتاب رسانه ای خوبی هم داشته باشد. وی در باره اهداف برگزاری این نشست نیز افزود:این نشست، فرصت مغتنمی است تا سازمان صداوسیما توانایی هایش را از نزدیک به کشورهای عضو اتحادیه معرفی و ثابت کند و خود را در معرض قضاوت آن ها قرار بدهد. ما پیش بینی کرده ایم که در برنامه ریزی های صورت گرفته بخشی از توانمندی های سازمان معرفی و عرضه شود. بدین منظور، بسته ای شامل هدایا و مجموعه اطلاع رسانی درباره ایران به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد. ضمن اینکه ما با بخش های مختلف سازمان مثل شرکت تکتا مکاتبه کرده ایم به مدعوان اطلاعات لازم را درباره توانمندی های فنی و تکنیکی سازمان را بدهند. بخش رسانه بین الملل سازمان هم که زیرمجموعه معاونت سیماست تولیدات و آثار نمایشی سازمان را که ارزش اهدا، مبادله و فروش داشته باشند به مهمانان معرفی می کنند. این ها فرصت هایی است که برای همکاران سازمانی خودمان و برای همکاری های حرفه ای و تخصصی ایجاد می شود. ضمن اینکه تور تهران گردی هم در نظر گرفتیم تا مدعوان نحوه زندگی روزمره در ایران را از نزدیک ببینند که همه این ها فرصت خوبی است برای آشنایی با ایران و بسترسازی برای همکاری و تعاملات آینده. مشاور رئیس سازمان گفت: اساساً هدف اصلی برگزاری نشست های بین المللی برقراری ارتباط است، اما اینکه لزوماً در همان نشست منجر به یک قرارداد کاری شود را از قبل نمی توان پیش بینی کرد. در واقع هدف اولیه و اصلی چنین نشست هایی، آشنایی اعضا با توانمندی ها و ویژگی های کشورهای دیگر است که می تواند زمینه همکاری های مشترک یا قراردادهای مش ...
اداره کل را با نزدیک به 4 میلیارد بدهی تحویل گرفتم
جزو پنج استان برتر کشور هستیم و در ورزش روستایی و عشایری جزو 3 استان نمونه قرار داریم. وی افزود: در این 22 رشته که در لیگ برتر حاضر هستیم اکثر رشته های اصلی همچون والیبال، هندبال، بکستبال، فوتسال، کاراته، هاکی، سپک تاکرا، اسکواش، اسکیت و ... وجود دارد و می توان گفت کمتر استانی را می توان سراغ داشت که این تعداد تیم در لیگ برتر داشته باشد. ملکی تصریح کرد: سال 94 بهار ورزش استان ...
صفحه 7 خط قرمز را که خواندم پیشنهاد کارگردان را پذیرفتم
به گزارش جام جم آنلاین ، امینی فارغ التحصیل رشته کارگردانی نمایش است کارش را در زمان دانشجویی از سال 76 با بازی در سریال در قلب من به کارگردانی حمید لبخنده آغاز کرد. سال 84 نیز با بازی در فیلم سینمایی شام عروسی (ابراهیم وحیدزاده) بازی در سینما را آزمود و سال قبل هم با بازی در نقش پسر شهید احمد کشوری در تئاتر توانایی هایش را در این عرصه اثبات کرد. امینی همچنین عضو تیم والیبال و فوتبال و کارتینگ هنرمندان است. زمان شوریدگی، خورشید و ماه، خط قرمز، گل مرداب، خوش رکاب، وعده دیدار، کمکم کن، بوی خوش زندگی، بوی خاک و گلریزان برخی از آثاری هستند که وی در آنها ایفای نقش کرده است. با او درباره تجربه های بازیگری اش در آثار مختلف تلویزیونی گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید. اولین تصویری که از شما برای مخاطبان تلویزیون تداعی می شود بازی در نقش سینا در سریال در قلب من است. بله، این سریال را حمید لبخنده بعد از موفقیت غیرمنتظره سریال در پناه تو ساخت و با توجه به تجربه موفقش در استفاده از بازیگران جوان و تازه کار، برای انتخاب نقش های جوانانه سریال از بازیگران جوان تست گرفت و من هم جزو 1700 جوانی بودم که برای بازی در سریال تست دادم و بعد از طی کردن یک پروسه سخت و دشوار برای بازی در سریال انتخاب شدم. حمید لبخنده در کارشان بسیار جدی و سختگیر بود. از ابتدا مشخص بود که قرار است نقش سینا را بازی کنید؟ نه، فقط می دانستیم انتخاب شده ایم و یادم می آید رزیتا غفاری که در سریال بازی داشت به من گفت ممکن است من این نقش را بازی کنم. سینا را به لحاظ شخصیتی چگونه دیدید؟ یک جوان پولدار و مغرور که دوست داشت هر چیزی را که می خواهد به دست بیاورد و تمام تلاش حمید لبخنده این بود که تمام شخصیت ها من جمله سینا واقعی و مابه ازادار باشد. روز اولی که جلوی دوربین رفتید، چه حس و حالی داشتید؟ کار سختی بود و البته استرسی نداشتم، چون حمید لبخنده به همه بازیگران اعتماد به نفس می داد. فضای بدون التهاب و آرامی در حین کار وجود داشت. اولین سکانسی که بازی کردید به یاد دارید؟ سکانسی بود که من به خانه راننده شرکت پدرم رفته بودم و در این سکانس من، علیرضا خطیبی و پارسا پیروزفر بازی داشتیم و در خانه مشغول تماشای فیلم بازی بسکتبال شدیم. همبازی شدن با چند بازیگر با تجربه مثل ثریا قاسمی، جمال اجلالی و ایرج راد چگونه بود؟ این دوستان باتجربه خیلی به من کمک کردند و رابطه استاد شاگردی با این بزرگان داشتم و از آنها زیاد آموختم و با تمام بازیگران باسابقه سریال بازی رودررو داشتم و چون آن زمان دانشجو بودم نکاتی را آموختم که مناسب تحصیلم بود. با واکنش ها و اظهارنظر مردم در قبال بازیتان در سریال چگونه برخورد کردید؟ خوشبختانه تمام مردمی که من را در کوچه و خیابان می دیدند به من لطف و محبت داشتند و عنوان می کردند که تمام قسمت های سریال را با دقت و اشتیاق دنبال کرده اند وحتی یادم می آید خانم مسنی آن قدر تحت تاثیر سریال قرار گرفته بود که با دیدن من، شروع به مواخذه کرد که چرا این قدر پدر و مادرت را اذیت می کنی. سال گذشته در بررسی هایی که در مورد سریال های تلویزیونی انجام شد، سریال در قلب من به عنوان پرمخاطب ترین سریال شبکه سوم از دیدگاه مردم در دهه 70 انتخاب شد. اگر دوباره قرار باشد نقش سینا را بازی کنید، آیا به شکل و فرم دیگری آن را بازی می کنید؟ به طور حتم جور دیگری بازی اش می کنم. چون اولین تجربه جدی بازیگری ام بود و تجربه حالا را نداشتم. بدون حمایت پیشکسوتان کار و حمید لبخنده به طور حتم نمی توانستم در کارم موفق باشم. لبخنده برخلاف خیلی از کارگردان ها که اولویت اول توجه شان به نور، صحنه و فیلمبرداری است، اولویت اصلی اش بازیگران هستند. موقعی که سریال خط قرمز را بازی کردید پیش بینی می کردید سریال به این میزان توفیق و محبوبیت برسد؟ زمانی که این نقش به من پیشنهاد شد، درگیر مشکلات در یک سریال بودم و روحیه خوبی نداشتم. قاسم جعفری با صحبت هایش تا حدی آرامم کرد و به من گفت برای این که حالت بهتر شود فردا برویم شمال و در حین سفر فیلمنامه خط قرمز را به من داد تا بخوانم و با خواندن صفحه هفت فیلمنامه موافقتم را برای بازی در این سریال اعلام کردم. در سریال خط قرمز بحث هایی درباره جوانان و کارهایشان مطرح شد که در گذشته کارگردانی به خودش این جرات را نمی داد که به سراغشان برود. این سریال با این رویکرد جسورانه درباره نشان دادن چالش های جوانان ساخته شد. چقدر از ویژگی های شخصیتان که تقریبا با این شخصیت هم سن و سال بودید در این نقش بروز دادید؟ البته به لحاظ سنی، فاصله ای با شخصیت خط قرمز داشتم و شور و هیجان جوانی را به این پررنگی نداشتم و به دنبال تاثیرگذاری روی تماشاگر بودم، تا من را در قالب این نقش باور کند. حضور بازیگرانی مثل شهرام حقیقت دوست هم به موفقیت سریال خیلی کمک کرد. قاسم جعفری با هوشمندی و با دقت تمام بازیگران سریال را انتخاب کرد. چون فیلمبرداری در خارج از تهران بود، کارگردان برای این که بتواند فضای صمیمی و دوستانه ای بین ما ایجاد کند هر پنج بازیگر جوان سریال را در یک اتاق در کنارهم قرار داد. بعد از خاتمه این کار ارتباط ما خیلی صمیمانه شد و با هم در ارتباط بودیم. از بازی در سریال خط قرمز خاطره ای دارید؟ در چند ماه زمان فیلمبرداری خارج از تهران بودیم و کار درجاده و محیط های طبیعی سختی های خودش را دارد و در اواسط فیلمبرداری وارد فصل سرما شدیم و کار کردن در هوای نزدیک به صفر درجه برایمان سخت بود. یادم می آید یک روز که فیلمبرداری لب ساحل بود طوفان بزرگی از راه رسید و ما بازی می ...
هر نقشی را قبول نمی کنم/ خاطره ای از کله پزی در مختار نامه
نیمی از راه ایفای نقش اش را رفته است. در بازی تصویری در ضمن باید به درستی از کارکرد لنزها هم اطلاع داشته باشد تا بازی اش هماهنگ باشد. این نقش هم چنین ویژگی هایی نیاز داشت تا برای مخاطب قابل باور و ملموس باشد. یکی از بازیگران وفادار به رادیو هستید. درباره حضورتان در رادیو بگویید. همیشه رادیو و فضایش را دوست داشته ام و خاطرات خیلی عزیز و گرانبهایی از سه دهه حضور و فعالیت در رادیو ...
ورود تلویزیون به ایدز اتفاق خوبی است
در کنار تحصیلات دانشگاهی به فعالیت در گروه های تئاتری هم همت گمارد و چند نمایش کار کرد که از جمله آنها می توان خوشه های خاکستری ، غروب یک برکه ، آیینه ، پرنده های شط ، مثنوی کوچه و مرگ را نام برد. قمیشی در این مدت دوره دوبلاژ شبکه اول را نیز به پایان رساند و سپس در کلاس های گریم تلویزیون شرکت کرد. اولین بازی اش، در فیلم کوتاه دیوانه از قفس پرید به کارگردانی محمود مزرعتی بود و در فیلم سینمایی عبور نیز بازی کرد سپس به عنوان طراح صحنه و دستیار کارگردان و بازیگر در فیلم سینمایی تا مرز دیدار حضور یافت و همزمان در فیلم الماس بنفش نیز بازی کرد. او تا به امروز در سریال هایی همچون پس از باران ، ستاره قطبی و ... نقش های مختلفی بازی کرده است. آخرین کار قمیشی بازی در سریال تلویزیونی برادر بود که ماه رمضان روی آنتن رفت. بینندگان شبکه سه این روزها مشغول تماشای بازی قمیشی در سریال پریا هستند که ایفاگر نقش آقای رستگار، مددکار زندان است. او به گفته خودش تا به امروز چنین نقشی را تجربه نکرده است. در همین زمینه با او به گفت وگو نشستیم. شما در مجموعه پریا ایفاگر نقشی هستید که تا به حال آن را تجربه نکرده بودید. ایفای نقش مددکار در این اثر برایتان چگونه تجربه ای بود؟ من تا به امروز نقش های مختلفی بازی کرده ام، اما مددکار زندان نبوده ام. مسلماً ایفای چنین نقشی برایم جذاب بود و از آنجا که شناختی از آن نداشتم، به همین دلیل مرا به چالش دعوت می کرد و همین برایم خیلی جذاب بود. بعد از بازی در چنین نقشی متوجه شدم عزیزانی که در این حرفه کار می کنند، چقدر زحمت می کشند، اما هیچ وقت سختی کار آنها دیده نمی شود. بنابراین نقش آقای رستگار در سریال پریا برایم قابل تقدیر بود و خوشحالم چنین فرصتی برایم فراهم شد. قبل از ایفای این نقش آیا تحقیقات میدانی هم انجام داده بودید یا ما به ازایی داشتید؟ بله، قبل از شروع تصویربرداری تحقیقاتی کردم و با این حرفه آشنا شدم و هنگام ضبط سریال هم این پرس و جو را ادامه دادم. امیدوارم این نقش را درست اجرا کرده باشم. واکنش مردم هم در کوچه و خیابان برایم جالب است، بویژه این که یکی دو بار پیش آمد که مددکاران را دیدم و آنها تاکید کردند که نقشم را خوب بازی کرده ام و به نوعی ادای دین داشته ام به مددکاران شاغل در زندان. اما مددکار زندان سریال پریا شخصیتی تک بعدی دارد. در واقع او خیلی خوب است و اشتباه نمی کند، حتی کارهایی که در حق شهرام (عمار تفتی) انجام می دهد خارج از وظیفه اش است. به نظرتان شخصیت رستگار شعاری نشده است؟ قبول دارم شخصیت رستگار مثبت است، اما باید پذیرفت که زمان یک سریال محدود است و اگر قرار باشد فیلمنامه نویس همان قدر که به زندگی شخصیت های اصلی قصه می پردازد، به شخصیت های فرعی هم توجه کند، زمان کار طولانی تر می شود. این مشکل در فیلمنامه های ما وجود دارد که مجال چندانی برای پرداخت به شخصیت های فرعی نیست و همین باعث می شود تا به زندگی شخصیت های فرعی کمتر پرداخته شود. در واقع همیشه شخصیت های اصلی پررنگ تر و شخصیت های فرعی کمرنگ هستند. البته قرار بود در سریال پریا به زندگی و مشکلات رستگار هم پرداخته شود، اما چون زمان سریال طولانی تر می شد این بخش گرفته نشد. در مجموع، زندگی شخصیت های فرعی در هاله ای از ابهام قرار دارد. الان که سریال پریا پخش می شود، از نقش تان راضی هستید؟ بله، چون برایم تجربه بسیار خوبی بود. ضمن این که سریال پریا به یک معضل اجتماعی پرداخته و به خانواده ها درباره ایدز هشدار می دهد. به نظرم این اتفاق خوبی است که تلویزیون به چنین موضوعی ورود کرده، زیرا نیاز است که خانواده ها بیشتر با چنین معضلی آشنا شوند. شما در طول این سال ها بیشتر نقش های فرعی بازی کرده اید، آیا این امر تصادفی است یا اتفاقی پیش آمده؟ حرفه اصلی من طراحی صحنه و کارگردانی است. بنابراین دغدغه ام بازی کردن نبوده و بیشتر نقش های فرعی را به عهده داشته ام. البته با خودم تصمیم گرفتم تمرکزم روی بازیگری باشد. به همین دلیل از این به بعد تلاش می کنم نقش هایی را بازی کنم که پررنگ تر باشد. شما در دانشگاه رشته هنرهای تجسمی خوانده و بعد دوره دوبله و گریم را گذراندید. مدتی طراح صحنه و لباس و کارگردان بودید و در نهایت بازیگر. چطور شاخه های مختلف هنری را تجربه کردید؟ راستش پیش آمد. وقتی در دانشگاه درس می خواندم، فضایی فراهم شد و من دوره دوبله را گذراندم و بعد بازیگری و تئاتر را دنبال کردم. در مجموع علاقه داشتم از هنرهای مختلف سردربیاورم. گرچه من دوره دوبله را سپری کردم، اما در این حرفه کار نکردم. روند کارنامه هنری تان را چگونه ارزیابی می کنید؟ راضی هستم. البته وقتی فردی کار هنر را انتخاب می کند همه اتفاقات را خودش رقم نمی زند، بلکه برایش پیش می آید و طبیعی است که همه خواسته ها صد در صد برآورده نمی شود، بلکه تا حدودی شرایط به کام خواهد بود. این اتفاق برای من هم افتاده و فارغ از این مساله نیستم. خوشبختانه در طول سال هایی که فعالیت هنری داشته ام، توانسته ام کارهای متنوع را تجربه کنم. خدا را شاکرم. امیدوارم از این به بعد هم اتفاقات خوبی بیفتد. پریا ...
مستند گروه تفحص شهدا ساخته شد +عکس
به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران این مستند امروز شنبه 30 مرداد بعد از خبرهای ساعت 11 صبح این مستند از رادیو ایران پخش می شود. گیتی محمدی گزارشگر رادیو ایران گفت: در این مستند به فعالیت های گروه تفحص شهدا که چند سالیست با همکاری انجمن ژنتیک ایران از طریق DNA به شناسایی شهدای مفقود الاثر می پردازند پرداخته اینکه خانواده ها ی شهدا دیگر نباید نگران شهید مفقودشان باشند اگر حتی پاره ای از استخوانشان یافت شود با تطبیق DNA خانواده از طریق مرکز ژنتیک به صورت قطعی شناسایی می شوند. ...
رضا حسین زاده: گویندگان خبر تیک ساعت می گیرند
با این گوینده درباره سبک زندگی یک گوینده خبر و راه هایی که تا امروز تجربه کرده، هم صحبت شدیم. متولد محله مولوی هستید، محله ای که امروز بیشتر آن را به عنوان بازار عمده فروش ها می شناسیم. از محیطی که در آن متولد و بزرگ شدید، برایمان بگویید؟ محله مولوی که اکنون در جنوب شهر تهران قرار دارد، یکی از محله های اصیل تهران است. دریک خانواده مذهبی متولد شدم، چهار تا خواهر دارم. پدرم کارمند شرکت نفت بود و صدای خیلی خوبی داشت. مادرم هم مدرس و قاری قرآن است. پس شما صدا را از پدر و مادر به ارث برده اید؟ بله! همیشه به علاقه مندان گویندگی این نکته را یادآوری می کنم، این حرفه هرچند به آموزش و فراگیری فنون گویندگی نیاز دارد، اما بخشی از آن ارثی است و باید در ذات کسی که می خواهد این حرفه را ادامه دهد، وجود داشته باشد و گرنه موفقیت دشوار می شود. محله مولوی متصل به بازار است و هیات های مذهبی هم در آن زمان در این محدوده فعالیت زیادی داشتند، این فضا چه تاثیری بر آینده و انتخاب های شما داشت؟ من همراه خانواده ام تا 1312 سالگی در این محله زندگی کردیم، خیلی از نویسنده ها و هنرمندان در همین محله بزرگ شدند. بافت هر محله ای تاثیر مستقیم بر افراد آنجا دارد. یادم هست روزهای یکشنبه در یکی از خانه ها کلاس آموزش قرآن برگزار می شد و ما به آن کلاس می رفتیم و باید در جمع، قرآن را با قرائت می خواندم. مسلما وقتی از کودکی در جمع حضور پیدا کنی و با صدای بلند قرآن را به نحوی بخوانی که مطلوب جمع قرار گیرد و تشویق شوی، حتما در روحیه و آینده ات تاثیر خواهد داشت. بچه که بودید در کوچه با همسن و سال های خودتان بازی می کردید؟ زیاد اهل کوچه نبودم. ترجیح می دادم بیشتر در خانه بمانم. خانه ما حیاط بزرگی داشت با باغچه و حوض و اتاق های زیاد. آنقدر این خانه به من آرامش می داد و فضایش را دوست داشتم که کمتر به کوچه می رفتم. بافت خانه، محله و کلاس های قرآن، تاثیری در اعتماد به نفس شما داشت که وقتی بزرگ شدید مقابل دوربین قرار بگیرید و گوینده خبر شوید؟ تاثیر خیلی زیادی داشت! وقتی در کلاس قرآن می خواندم برخی به من می گفتند: چقدر صدای خوبی داری همین تشویق باعث شد روی این بخش از توانمندی ام متمرکز شوم و حرفه آینده ام را انتخاب کنم. بچه های امروزی که با حضور در مهد های کودک، کلاس های آموزشی و ... اعتماد به نفس خوبی دارند، اما گویا این اعتماد به نفس بدرستی جهت دهی نمی شود که بچه ها وقتی بزرگ می شوند چندان در حرفه هایی که انتخاب می کنند موفق نمی شوند. چون همه چیز را براحتی به دست می آورند! خانواده های امروزی همه امکانات را برای فرزندشان فراهم می کنند تا او در یک حرفه یا رشته موفق شود، اما ما در گذشته همه چیز را به سختی به دست می آوردیم و باید پشتکار و صبر زیادی داشتیم تا به نتیجه می رسیدیم. وقتی در آزمون گویندگی قبول شدم، همراه چند نفر دیگر علاوه بر کلاس های آموزشی که صدا و سیما برایمان برگزار می کرد، حدود شش ماه فقط به استودیو می آمدیم تا ببینیم گوینده ها چه کار می کنند، بعد ماه ها فقط پشت میکروفن می نشستیم و مثلا فقط می گفتیم: ساعت 14، اینجا تهران است و... . برای رسیدن به آروزهایمان باید خیلی تلاش و صبر می کردیم تا به نتیجه برسیم. دوران کودکی هم امکانات خیلی محدود بود و بنا به توانمندی و لیاقتی که داشتی، امکانات در اختیارت قرار می گرفت. معتقدم عبور از شرایط سخت باعث می شود فرد اعتماد به نفس واقعی پیدا کند و کارش برایش ارزشمند شود. وقتی چیزی را براحتی به دست می آوری، برای حفظ آن تلاش چندانی نمی کنی. الان هم امکانات از گذشته خیلی بیشتر شده و هم شرایط به دست آوردن حرفه راحت تر شده است. اما خیلی از جوان ها بر این باورند که شرایط خیلی دشوار است مثلا جوانی که می خواهد حرفه گویندگی خبر را انتخاب کند، باید از هفت خوان رستم بگذرد؟ شرایط استخدام شاید سخت تر شده باشد اما جوانان امروز راحت تر از نسل ما به خواسته هایشان می رسند شاید به همین دلیل لذت چندانی ازحرفه شان نمی برند. وقتی تلاش می کنی و نتیجه می گیری، آن وقت است که از داشته هایت لذت می بری و قدر آنها را می دانی. علاقه خودتان بود که سمت گویندگی خبر رفتید یا اتفاقاتی شما را به این سمت برد؟ پدرم مشوق اصلی ام برای انتخاب این حرفه بود. 18 ساله بودم که تلویزیون اعلام کرد صدا وسیما به تعدادی گوینده خبر نیاز دارد. من هم مثل 50 هزار نفری که برای این رشته ثبت نام کردند، اسم نویسی کردم. چندین مرحله غربال گری شد تا عاقبت حدود چهارپنج نفر انتخاب شدیم. گویندگی خبر کار پر استرسی است، اضطراب را چگونه مدیریت می کردید که در زندگی تان تاثیر منفی نگذارد؟ گویندگی خبر راه رفتن روی لبه تیغ است به این دلیل که هم مرجع و معتبر است وهم به صورت زنده پخش می شود. گوینده خبر وقتی مقابل دوربین و میکروفن می نشیند، تمام حواسش باید به کارش باشد. تمام درگیری ها و مشغله های زندگی و ذهنی را باید فراموش کنی و فقط به خبری که می خوانی، فکر کنی. بعد از مدتی گوینده های خبر تیک ساعت می گیرند، یعنی مدام به ساعت نگاه می کنیم حتی اگر در استودیو نباشیم. اما با همه اینها حرفه دوست داشتنی و شیرینی است و بعد از مدتی به این حرفه و اضطراب هایش عادت می کنی. کلا به حرفه و کارت عادت می کنی و از آن لذت می بری. شهرت هم چاشنی است که همه سختی ها را به نوعی آسان می کند؟ در اوایل کار، ...
نقد و نظرنقش مهارت در جریان سازی رسانه ای
در گام اول، رسانه باید موضوع را روشن و واضح انتخاب کند. کارگزاران و عوامل رسانه وظایفی برای جریان سازی دارند و باید از شیوه هایی استفاده کنند تا بتوانند رفتاری را در جامعه ترویج، تقویت و اصلاح کنند. یکی از این شیوه ها بازاریابی اجتماعی است. بنابراین باید هدف برای کارگزار روشن باشد، زیرا در غیر این صورت نمی تواند گام های بعدی را درست بردارد. کارگزار در گام دوم و در جهت کاری که می خواهد انجام بدهد، باید شناخت درستی از مخاطب داشته باشد و باید بداند چه هزینه ای برای ادراک مخاطب می خواهد بدهد. اگر بخواهیم معادله درست پیش برود باید هزینه، سود و منفعت اجتماعی بالا باشد. زمانی که مخاطب بداند در این جریان سازی بیشترین سود نصیب خودش خواهد شد، همکاری لازم را با کارگزار می کند که هدفش ایجاد یک جریان به نفع مردم است. به عنوان نمونه کارگزار تصمیم می گیرد با ایجاد جریان رسانه ای، واکسن زدن را در جامعه فراگیر کند یا مردم در کاری مشارکت گسترده داشته باشند. اگر هدفش را درست انتخاب کند و درک درستی از مخاطب داشته باشد، می تواند هدفش را اجرایی کند. البته این بخشی از ماجراست، زیرا در سومین گام باید رسانه مرجع مشخص شود. ما باید بدانیم کدام ظرفیت رسانه ای مناسب این کار است. در واقع ماهیت رسانه در معنابخشی موضوع کمک زیادی می کند. ضمن این که باید توجه کنیم تا پیوندهای اجتماعی را بین موضوعاتی که می خواهیم در جامعه ساری و جاری کنیم بخوبی درک کنیم تا معناشناختی دقیق از موضوع در جامعه ایجاد شود که در غیر این صورت تضادها به جریان سازی لطمه می زند. یکی دیگر از شیوه های جریان سازی در جامعه در رسانه های نوین، ایجاد کمپین های رسانه ای است. اگر ما انگیزه و هدف را در ایجاد کمپین بدرستی انتخاب کنیم، مخاطب حتما جریان را برای خودش فرصتی می بیند و در این جهت گام برمی دارد. در مجموع، جریان رسانه ای نه تنها کار راحتی نیست بلکه سخت و پیچیده است و نیاز به آموزش و مهارت در اجرا دارد تا بتوان یک کار را در گروه اجتماعی گسترده انجام داد. بنابراین جریان سازی رسانه ای از هدف و برنامه گرفته تا بحث مخاطب و فرآیند جریان سازی و نقش هایی که رسانه ها در قالب شکل دهی به افکار عمومی به عهده دارند از قبل به بازنمایی، تقویت، احیا، آفرینندگی، مدیریت و... نیازمند است. اگر ما برنامه ریزی شده و منسجم گام برداریم، می توانیم جریان سازی کنیم. در جریان سازی باید با اعتماد به نفس وارد کار شویم، زیرا ممکن است در مقابل واکنش ها کم بیاوریم. باید اطلاعات خوب و کاملی داشته باشیم، وگرنه احتمال دارد منفعل شویم. باید بدانیم چه زمانی و چگونه جریان سازی کنیم. از سوی دیگر محیط پیام دهنده و پیام گیرنده بسیار اهمیت دارد و سخن آخر این که هر رسانه نیز باید جریان سازی را به اندازه ظرفیت و اندازه خود آغاز کند، وگرنه به هدفش نخواهد رسید. دکتر حسن خجسته - استاد مدیریت استراتژیک ...
نقش منفی بازی نکرده ام
شریفی نیا در این فیلم با شهرام حقیقت دوست همبازی شد؛ بازیگری که همکاری مشترکشان در سریال خداحافظ بچه در رمضان سال 91، هنوز هم در خاطر مخاطبان مانده است. به بهانه اکران پشت در خبری نیست با مهراوه شریفی نیا بازیگر این فیلم گفت وگویی داشته ایم تا از این حضور سینمایی و دغدغه های هنری این روزهایش بپرسیم. خانم شریفی نیا، فیلم پشت در خبری نیست تولید سال 88 است، یعنی هفت سال پیش، این تآخر زمانی که در جریان اکران فیلم اتفاق افتاد، به نظر شما خللی در روند تاثیر گذاری فیلم ایجاد نمی کند؟ قطعا تاخیر در اکران خوشایند نیست. خستگی کار به تن آدم می ماند و اثر از تازه نفس بودن و بکر بودن می افتد. ولی باز هم همین که اکران شد، خدا را شکر می کنم چون کلا ناامید شده بودم. شما برای بازی در فیلم پشت در خبری نیست ، برنده تندیس انجمن و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن از چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران شدید، از نقشتان در این فیلم بگویید و این که چه مولفه ای در ایفای این نقش بود که این گونه مورد توجه منتقدان سینمایی قرار گرفت؟ جایزه انجمن منتقدان و نویسندگان اولین جایزه رسمی من بود و برایم بسیار ارزشمند است و از تک تک داورانی که فیلم را دیدند و به من لطف داشتند، سپاسگزارم. کار کردن به سبک آقای عیاری بسیار سخت و در عین حال بسیار لذتبخش است، به نوعی آبدیده شدنِ بازیگر است. شبنم عرفی نژاد دستیار و شاگرد آقای عیاری هستند و توسط ایشان آموزش دیده اند و حساسیتِ بالا و وسواس زیادی دارند. در واقع تا صحنه با واقعیت و زندگی آمیخته نشود، رضایت نمی دهند. حضور شخص آقای عیاری هم سر صحنه به این دقت و وسواس شدت می بخشید. من عاشق آموختنم و سعی کردم همه آنچه را که می شد از آقای عیاری یاد گرفت، عمیقا ببلعم و حتی یک نکته از دستم در نرود. کار سختی بود. رفت و آمدهای زیاد در راه پله و پلان های طولانی و روایت یک قصه ساده. یادم می آید روزانه بارها و بارها با سرعت از پله ها پایین و بالا می رفتم تا به پله ها مسلط شوم و بتوانم بدون این که زیر پایم را نگاه کنم، با سرعت آنها را طی کنم. این از تاکیداتِ آقای عیاری بود که برای کارهای بعدی هم به من کمک کرد، این که کاری کنم تا خانه فیلمی ام مثل خانه خودم شود و همه جایش را چشم بسته حفظ باشم. مجموعه کار باعث شد که بازی من هم دیده شود. پشت در خبری نیست ؛ اولین فیلم بلند داستانی خانم عرفی نژاد بود، تست بازیگری کار دلیل پذیرفتن این نقش از سوی شما بود یا خود فیلمنامه؟ اول از همه نام کیانوش عیاری باعث شد، چون به نظرم کار کردن با آقای عیاری از بزرگ ترین شانس های یک بازیگر است. بعد هم من از همت و تلاش دخترانی که جسور هستند و می خواهند کارگردانی کنند، خوشحال می شوم و دوست دارم با کارگردانان باانگیزه کار کنم. مجموعه بازیگران پروژه هم برایم جذاب بود. در نهایت به نظرم انتخاب بسیار عاقلانه ای بود و از بابتش خوشحالم. کار کردن با خانم عرفی نژاد به عنوان یک کارگردان کار اولی چگونه بود؟ عالی. شبنم عرفی نژاد یک دختر باانگیزه و بسیار دوست داشتنی است. از کار کردن در کنارش لذت بردم و امیدوارم در مسیری که آغاز کرده است، مستدام و موفق باشد. با توجه به محدودیت سالن های گروه هنر و تجربه، به نظر شما این فیلم گنجایش اکران در سرگروه های اصلی سینمایی را هم داشت؟ شاید اگر در زمان خودش اکران می شد، این گنجایش را داشت. چون دقیقا سال 91 من و شهرام حقیقت دوست سریال خداحافظ بچه را کار کرده بودیم که بسیار پرمخاطب شده بود، شاید اگر بعد از آن سریال اکران می شد، می توانست گیشه موفقی داشته باشد ولی مطمئن نیستم، چون قصه فیلم نگاه تجاری ندارد. فروش فیلم و بازخورد مخاطبان را با توجه به مدت زمانی که از آغاز اکران می گذرد چگونه ارزیابی می کنید؟ خوب بوده. به هرحال گروه هنر و تجربه، گروه مهجوری است و نمی شود انتظار فروش یا دیده شدنِ زیاد داشت، همین که اکران شد خدا را شکر. بازیگر روبه روی شما در این فیلم هم مانند سریال پرمخاطب خداحافظ بچه شهرام حقیقت دوست است، این همکاری را چطور می بینید؟ شهرام حقیقت دوست، بازیگر بسیار خوب و همراهی است، ذاتا انرژی خوبی دارد و این حال خوب را به همه تیم منتقل می کند. هم در این فیلم و هم در خداحافظ بچه، ارتباط خوب ما مقابل دوربین از نقاط قوت کار شد. توانایی شما بیشتر در ایفای نقش های درام است، دلیل آن را چه می دانید؟ چه عالی. نمی دانم. شاید چون کلا از این فضا بیشتر لذت می برم و خودم احساس بهتری دارم. خودتان تمایلی برای بازی در ژانر کمدی ندارید یا کار در این ژانر کمتر به شما پیشنهاد می شود؟ تجربه بازی در سریال آشپزباشی به کارگردانی محمدرضا هنرمند و فیلم سینمایی یک عاشقانه ساده به کارگردانی سامان مقدم را داشتم که نیمه کمدی بودند. هردو کار را بسیار دوست دارم و برایم تجربه های متفاوت و جذاب و موفقی بودند ولی ژانر مورد علاقه ام کمدی نیست. شما در اغلب موارد در نقش های به اصطلاح مثبت ظاهر شده اید، خودتان تمایلی برای حضور در نقش های خاکستری و خاکستری تیره ندارید یا پیشنهادها این اجازه را به شما نمی دهد؟ نقشی را که صددرصد منفی باشد، بازی نکرده ام. البته فریده روز حسرت، خاکستری بود، لیلای خداحافظ بچه، بابت عشقش بچه دزدی می کرد، به نظر من حتی کیمیا و مهشید هم، مثل آدم های عادی ابعاد گوناگون داشتند. یکی دوبار نقش صددرصد منفی به من پیشنهاد شد، ولی خیلی برایم جذاب نبود. شاید در سینما پذیرش نقش منفی برایم راحت تر باشد. این روزها چه برنامه ای برای ادامه فعالیت خود در نظر گرفته اید؟ از عید حتی صفحه عمومی اینستاگرامم را هم ...
تهران میزبان رادیو وتلویزیون های آسیا-اقیانوسیه
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان صدا و سیما؛این نشست که با حضور نمایندگان رادیو و تلویزیون 17 کشور عضو در تهران برگزار می شود فرصت مغتنمی برای رسانه ملی است تا هم توانمندی ها و ظرفیت های فنی و انسانی خود را عرضه و اثبات کند و هم بستر و شرایط لازم برای همکاری های بین الملی و تولیدات مشترک فراهم شود. بر اساس این گزارش در این مراسم دو نشست مهم،یکی نشست کمیته استراتژیک یا برنامه های راهبردی و دیگری نشست اعضای شورای اجرایی برگزار خواهد شد. همچنین مراسم معرفی آثار برگزیده یک مسابقه رادیو وتلویزیونی که اتحادیه از قبل برگزار کرده صورت می گیرد که با اهدای جوایز به برگزیدگان همراه خواهد بود. همچنین مسئولان برگزاری این نشست، یک تور تهران گردی برای اعضای این اتحادیه در نظر گرفته اند تا مدعوین از نزدیک با فرهنگ و زندگی روزمره در ایران آشنا شوند. ...