سایر منابع:
سایر خبرها
در فرهنگ یونانی ، موسیقی از جمله دانشهای فلسفه وسطی و در کنار علومی چون هندسه، ریاضیات و نجوم قرار می گرفت. ساحت وسطای موسیقی بیانگر آن بود که نه چون الهیات، مجرد محض قلمداد می شد و نه همچون طبیعیات ماده محض . بل در میان این دو از یک سو هویتی تجریدی و افلاکی داشت و از سوی دیگر نسبتی با جهان ناسوت. فیثاغوریان آن را بازتاب حرکت افلاک و بانگ آسمانها می دانستند که تبلوری در عالم خاک دارد. ...
. او در عین اینکه محدثی بزرگ بود به علوم عقلی هم توجهی خاص داشت. ایشان از جمله بزرگانی است که علوم عقلی همچون فلسفه را خوانده و از اساتید این علوم محسوب می گشته ولی در عین حال همه چیز را در منبع و سرچشمه وحی یافته بود و تمام همت خویش را به نشر روایات معصومین علیهم السلام اختصاص داد. تنها حساسیت علامه به انحرافات در دین بود. او که در زمان خویش شیوع صوفیگری را می دید دست به مبارزه ای قاطعانه با تصوف ...
چیزهایی هستند. فرمودند: این ها فقط برای تقریب ذهن است که ما بدانیم آن جا چیزی وجود دارد فِی الْجَنَّهِ مَا لَا عَیْنٌ رَأَتْ وَ لَا أُذُنٌ سَمِعَتْ وَ لَا خَطَرَ عَلَی قَلبِ بَشَر [2] در بهشت چیزی وجود دارد که نه گوشی شنیده، نه چشمی دیده و نه بر قلبی خطور کرده است. پس این همه چیست که می گویند؟ این ها چیزهایی که تو فکر می کنی نیستند. این ها چیزهایی هستند که از عقل ما خارج هستند فقط برای تقریب ذهن ...