سایر منابع:
سایر خبرها
پاسخ ارتش به هر تجاوزی در تاریخ ثبت می شود/ اجرای فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس راه کار مقابله با تهاجم فرهنگی
. همچنین اجرایی کردن فرهنگ عاشورایی هشت سال دفاع مقدس می تواند بهترین و مؤثرترین حرکت فرهنگی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی غرب باشد. فارس: تحرکات منطقه ای دشمن و گروه های تروریستی در منطقه ناخودآگاه موجب نگرانی هایی می شود، پیام دلاورمردان ارتشی که در مرزهای جنوب، غرب، شرق و شمال کشور مستقر هستند و حافظ و پاسدار این مرز و بوم هستند برای امنیت خاطر مردم و همچنین پریشانی خاطر ...
شهیدی که لباس دامادیش را بخشید + عکس
به گزارش پایگاه خبری اجتماعی فارس عرب شهید حاج آقاسی(فیاض پور)، دوم اسفند 1336، در روستای اسلام آباد از توابع شهر قزوین به دنیا آمد و در شانزدهم اردیبهشت 1361، در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به سر شهید شد، خاطرات شیرین این شهید عزیز را از زبان مادرش در متن زیر می خوانیم؛ همان یک عکسی هم که انداخت سوخت روز عروسی اش هر قدر اصرار کردیم تا عکس بگیرد راضی نمی شد، بلاخره ...
پایان نهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج با معرفی برترین ها در شهرکرد
دفاع مقدس توجه داشته باشند. به گزارش ایرنا، در این آیین از خانواده شهدای حرم شهیدان سیامک کبیری، احمد قاسمی، علی طاهری و شهید منا عبدالصالح جهانبازی تقدیر شد. جشنواره ادبیات داستانی بسیج کشور با حضور 120 نویسنده به مدت دو روز در شهرکرد برگزار شد. 2097*شبس*1613*خبرنگار: محمود رئیسی** انتشار دهنده: عبدالله غفاری انتهای پیام /* + 1 - 0 ...
از ساخت پل اروند رود تا پل آب و آتش
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، دکتر عباس نوبختی طراح سازه های شناور مسابقه آب و آتش و عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: در شرایطی سازه ها طراحی شدند که امکان مهار آنها به کف دریاچه وجود نداشته و بنابراین از سازه های شناور فلزی به جای سازه های ثابت استفاده کردیم. این طراح با اشاره به برگزاری مسابقه در 10 هزار متر فضای آبی و 2 هزار متر فضای خشکی در دریاچه شهدای خلیج فارس بیان کرد: در هنگام طراحی این سازه ها متوجه شدیم هر نوع مهار به کف دریاچه به ایزولاسیون آن صدمه می زند و این سازه ها باید به گونه ای طراحی شوند که در عین شناور بودن با توجه به شرایط دریاچه به نحو مناسبی مهار گردند. عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علم جوی افزود: با تعبیه کیسه های شن در کف دریاچه در عمق 2 تا 9 متری مهار شناورها جهت جلوگیری از حرکت باد و موج احتمالی عملی گردید. به گفته نوبختی با توجه به ساختار مسابقه لازم بود دو نوع سازه شناور طراحی شود. بخشی از سازه ها دارای سیستم حرکتی است و شرکت کننده باید حرکت خود را با حرکت سازه هماهنگ کند و بخش دیگر ثابت هستند. وی در ادامه درباره چگونگی ساخت این سازه ها تصریح کرد: این اتفاق برای اولین بار در فضای مسابقات ورزشی رخ داده است. طراحان شناورها و سازه های دریایی این سازه ها را طراحی، تولید و نصب کرده اند. ضمن اینکه در رنگ آمیزی این سازه ها از رنگ های خاص دریایی استفاده شده تا مانع زنگ زدگی و خوردگی آنها شود. طراح سازه های مسابقه آب و آتش با اشاره به امکان جابجایی این سازه ها به منطقه ای دیگر اظهار کرد: طراحی سازه ها به گونه ای است که در صورت برگزاری مسابقه در نقاط دیگر کشور از جمله جزایر قشم و کیش هیچ مشکلی در حمل و بر برپایی و استفاده از سازه ها وجود نداشته باشد. نوبختی که طراحی و مهندسی پل های شناور در دوران دفاع مقدس را نیز برعهده داشته در این باره توضیح داد: با توجه به حرکت و جابجایی جنگ از سرزمین های خاکی غرب به مناطق آبی و خاکی و نهایتاً دریایی جنوب نیاز به ساخت پل های شناور ضروری بود. وی ادامه داد: با توجه به نبود امکانات و متخصصین گروه های تخصصی در معاونت صنایع، وزارت سپاه وقت تشکیل گردید که با همکاری فارغ التحصیلان مهندسی دانشگاه ها، نسبت به طراحی و تولید اقلام مورد نیاز جبهه ها اقدام گردد که یکی از آنها گروه صنایع دریایی بود، که مسئولیت آن طراحی و تولید پل های شناور در ابعاد مختلف برای کاربردهای متفاوت بود. پل های اولیه با طراحی ساده تر و به تدریج پل های تخصصی تری طراحی و تولید گردید که ظرفیت های متفاوتی از 2 تا 70 تن را پوشش داده و امکان عبور دادن تجهیزات سنگین مانند لودر و بلدوزر و تانک و نفربر را داشتند. ایشان تصریح کرد پل شهید سلیمی که در فاصله زمانی سه ماه طراحی و تولید گردید بر روی رودخانه اروند رود نصب گردید و یکی از بزرگ ترین و مجهزترین پل های ساخته شده در زمان جنگ است. پس از عملیات والفجر 8 این پل به طول 600 متر و با ظرفیت 70 تن برای عبور وسایل سنگین بر روی رودخانه اروند نصب شد. وی در ادامه گفت: به دلیل محدودیت زمان چندین کارخانه در استان های مختلف ساخت پل ها را برعهده گرفتند. این درحالی بود که طراحی پل ها به شکل مودلار با تلرانس ها و اتصالات خاص به هم وصل می شدند. سیستم ویژه نظارت بر ساخت، به دقت تولید را زیر نظر داشتند، به طوری که هر قطعه ساخته شده در هر کارخانه با قطعات ساخته شده توسط دیگر کارخانجات بدون مشکل متصل می گردید. نوبختی با بیان این مطلب، توان استقامتی این پل ها را به خوبی روشن کرد. به گونه ای که در عملیات والفجر 8 برای عبور وسایل سنگین از رودخانه اروند این پل ها نقش اساسی داشته اند. وی تجربه هشت سال دفاع مقدس و خوداتکایی مهندسین فنی را انگیزه ای برای سازندگی پس از جنگ دانست و افزود: پل های متحرک در نوع خود پل هایی سریع و هجومی هستند و کاربرد آنها تنها مختص زمان جنگ نیست، گرچه در زمان جنگ پل های دیگری نیز مورد استفاده قرار گرفتند، اما این پل ها به دلیل خصوصیات ویژه شان، درجه نخست اهمیت را دارا بودند. در پا ...
هلی برن عملیات خیبر بعد از جنگ ویتنام در دنیا بی نظیر بود/ به افسر آمریکایی سیلی زدم و گفتم پوستش را می ...
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از فارس، یگان هوادریا در نیروی دریایی ارتش را باید یکی از گمنام ترین و در عین حال موثرترین یگان های رزم در نیروهای مسلح بدانیم که چندان در افکار عمومی شناخته شده نیست. این یگان که در واقع واحدهای بالگردی، هواناو و هواپیماهای گشت زنی دریایی ارتش را تحت پوشش خود دارد، چه در سال های جنگ و چه سال های بعد از آن تا به امروز نقشی اساسی در امنیت ...
جبهه مدرسه 110 دانش آموز گرگانی شد/ تقویت بنیه نظامی با جنگ تحمیلی کلید خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آن روز دستانی کوچک، حماسه هایی بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کردند تا امروز گنجینه ای از خاطرات دفاع مقدس را تورق کنیم و به جهادگرانِ اقدام و عمل در آن روزها مباهات داشته باشیم. دفتر خاطرات نوجوانی را یکبار در ذهنش مرور می کند، از آن زمانی که حدود 16 سال داشته و بی محابا به خاطر عشق به وطن، انقلاب، ولایت و ارزش های اسلامی، سنگر علم و دانش را رها می ...
صحنه ای به بزرگی یک شهر / شیراز میزبان کاروان تئاتر خیابانی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ، گروه های هنر و نمایشی تئاتر خیابانی به مدت 5 روز در شیراز تئاترهایی با موضوعات شهروندی، اعتیاد، اطلاع رسانی تئاتر، آموزش و هفته دفاع مقدس را در محله های این شهر اجرا کردند . نمایشهای "تکرار"، "شلیک بی دفاع"،"اعیحضرت، کاترین زتا جونز، نابودگر سیاره"؛ "مرز"، در کاروان تئاتر خیابانی در محله های سهل آباد، مهدی ...
نمایش فیلم حاتمی کیا در روز سوم جشنواره مقاومت
:45 تا 12:30 با عنوان درس فرق آئین و نمایش روز دوشنبه 5 مهرماه در سالن شماره سه پردیس ملت برپا خواهد شد. کارگاه های آموزشی تخصصی سینمای مقاومت به هنرجویان داخلی و خارجی اختصاص دارد. بنابراین گزارش، چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با شعار تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تا 9 مهرماه در پردیس سینمایی ملت برپاست. انتهای پیام/ ...
دست ذلت به سمت سعودی دراز نکنید
به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس خسرو معتضد در روزنامه وطن امروز و در یادداشتی نوشت: عربستان سعودی از ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرده است که مبارزان یمنی را با ارسال موشک هایی که پایگاه های عربستان را در مرز 2 کشور هدف قرار می دهد مسلح کرده است. شیخ محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان که چندین پست تشریفاتی، اداری و نظامی دارد و به علت بیماری آلزایمر و زوال ...
ماهتاب؛ دختری به دنبال هویت گمشده
به گزارش جام جم، شجره این نمایش را به تهیه کنندگی اشرف السادات اشرف نژاد با حضور 16 بازیگر آماده می کند. در این نمایش رضا عمرانی، صفا آقاجانی، فریده دریامج، فریبا طاهری، نازنین مهیمنی، سعیده فرضی، مونا صفی، مرضیه صدرایی، نسرین زارع، مینا شجاع، علی زرینی، شمسی صادقی، شهریار حمزیان، سعید سلطانی، شیرین سپهراد و زیبا معماری به ایفای نقش می پردازند. محمدرضا قبادی فر افکتور و حیدر صفدری صدابردار است. پیام های اجتماعی صدرالدین شجره در پاسخ به این پرسش که وقتی کارگردانی یک نمایش رادیویی به شما پیشنهاد می شود، باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا شما را برای پذیرش آن ترغیب کند، به جام جم گفت: من کارهایی را می پذیرم که به لحاظ ساختار دراماتیک، پیام اجتماعی و خانوادگی شاخصه های ویژه ای داشته باشد. وقتی اصول یک نمایش درست باشد، می توان یک کار با کیفیت انجام داد. وی ادامه داد: در طول سال هایی که در رادیو فعالیت داشتم روی نمایشنامه های خارجی و ایرانی بسیاری کار کرده ام. مسلما هر کاری که کارگردانی کردم، ویژگی های خودش را داشته و زمانی که کارگردان داستان را خوانده باشد با اشراف بیشتری کارش را انجام می دهد. شجره درباره کارگردانی مجموعه دختری به نام ماهتاب توضیح داد: این نمایشنامه جزو کارهای بسیار زیباست که از ابتدا در جریان کار نگارشش بودم و خیلی هم برای کارگردانی اش اشتیاق داشتم. به نظرم قصه بسیار خوبی دارد و برخلاف تصور شنوندگان فضای قصه در جنگ و جبهه نمی گذرد و غافلگیری نمایش حتما برای مخاطبان جذاب خواهد بود. ضمن این که جذابیت های دراماتیک هم دارد. در مجموع از کار خانم تاجیک خیلی راضی بودم. یک داستان واقعی مریم تاجیک، نویسنده نمایشنامه دختری به نام ماهتاب درباره نگارش این اثر گفت: داستان این نمایش را براساس یک داستان واقعی نوشته ام و درباره دختری از بازمانده های بمباران شیمیایی حلبچه است. او همراه عده ای دیگر از مصدومان این حادثه برای درمان به ایران انتقال داده می شود و بعد از درمان نزد یک خانواده زندگی می کند و تا 24سال متوجه نمی شود نام واقعی او مینا نیست، بلکه ماهتاب است. البته در داستان واقعی نام دختر ماهتاب نبود و من نام را تغییر دادم. وی ادامه داد: اتفاق واقعی در قالب یک گزارش بود و من در تنظیم رادیویی و برای بار دراماتیک بناچار در بخش هایی از قصه واقعی دخل و تصرف کردم. در مجموع نگارش این سریال پنج قسمتی در حدود یک ماه و اندی زمان برد. این نویسنده در پاسخ به این پرسش که بعد از این همه سال کار کردن، آیا هنوز هم با شور و علاقه سال های شروع کارش نمایشنامه می نویسد یا نه، توضیح داد: راستش بستگی دارد که داستان مرا جذب کند یا نه. وقتی داستان را دوست داشتم با علاقه می نویسم و همذات پنداری بیشتری هم با قصه خواهم داشت. تاجیک در پاسخ به این سوال که آیا کارگردانان در نمایشنامه رادیویی هم دخل و تصرف می کنند، گفت: نه، این اتفاق به شکل تلویزیون نمی افتد. اگر هم قرار باشد تغییری صورت بگیرد، حتما با همفکری کارگردان و نویسنده خواهد بود. نقش عمه گل فریده دریامج درباره نقشش در این نمایش گفت: در این نمایش نقش عمه گل را بازی می کنم. البته نقشم خیلی بلند نیست، ولی جزو نقش هایی است که به دل بازیگر می نشیند. برایم کوتاهی یا بلندی نقش اهمیت ندارد و دلم می خواهد کارم را به بهترین شکل انجام بدهم. وی درباره ویژگی کار کردن در رادیو گفت: خانه اول من تئاتر است و خانه دوم رادیو و بعد از آن فیلم و سریال مهم است. من رادیو را خیلی دوست دارم و از سال 1353 که دانشجو بودم رادیو مثل خانه ام بود، چون در رادیو و تئاتر خیلی به شنونده نزدیک هستیم. خواهر گمشده شهریار حمزیان، دیگر بازیگر نمایش دختری به نام ماهتاب درباره بازی در این مجموعه گفت: من در این نمایش نقش هیوا، پسری را بازی می کنم که خارج از کشور بوده و در حال حاضر در منطقه کردستان عراق زندگی می کند. او برادر اصلی ماهتاب است که نقش آن را نازنین مهیمنی بازی می کند. نقش مادرم را هم شمسی صادقی به عهده دارد. وی درباره همکاری با شجره تاکید کرد: من سال هاست با آقای شجره کار می کنم و خیلی از او یاد گرفته ام. او خیلی خوب رادیو را می شناسند و نامش با رادیو عجین شده است. دیگر با گفتار، آکسون گذاری هایش در کار و ... آشنا هستم. کار کردن با او فوق العاده راحت است، اما سختگیری خودش را هم دارد. حضور آقای شجره قوت قلب بازیگران است و به آنها روحیه می دهد. در واقع همیشه فضای مناسبی را برای بازیگران فراهم می کند. در مجموع در طول این سال ها کوتاهی یا بلندی نقش هم برایم مهم نبوده، بلکه بیشتر علاقه مند بوده نقشم تاثیرگذار باشد. آنیما و مجری تلویزیون شیرین سپهراد نیز د ...
حماسه قهرمانان دفاع مقدس در قاب سریال ها
رسانه ملی در جهت حفظ ارزش های دفاع مقدس و آشنایی نسل جوان با این دوره مهم تاریخی، ساخت سریال هایی درباره جنگ تحمیلی، مقدمات و تبعات آن را در دستور کار دارد و در حالی که تصور می شود، گفتنی های جنگ تحمیلی گفته شده و قصه ها و روایت هایش به تکرار رسیده، هربار قصه ای تازه از این دوره تاریخی در قالبی متفاوت برای مخاطبان نسل ها و دوره های مختلف به نمایش درآمده است. قهرمان های فراموش شده با التیام نسبی دردهای دوران جنگ و ایجاد ثبات در کشور، هنرمندان در سینما و تلویزیون ساخت آثاری در قالب های تازه مانند طنز را مد نظر قرار داده اند. سریال هایی مانند خوش رکاب و بهترین تابستان من از جمله سریال های طنز تلویزیون در ارتباط با دفاع مقدس هستند. علی شاه حاتمی، کارگردان سریال خوش رکاب، قالب های تازه برای قصه های جنگی را یکی از شیوه های ارائه قصه های تازه تر درباره دفاع مقدس می داند و به جام جم تاکید می کند: هنوز قصه های زیادی درباره این دوره وجود دارد که به آنها توجه نکرده ایم؛ آدم های زیادی هستند که در یک دوره هشت ساله از این آب و خاک دفاع کرده اند اما حالا غریب افتاده و فراموش شده اند. گویی گذر زمان گرد فراموشی بر آنها پاشیده است. وی جانبازان جنگی، همسران شهدا، دختران شهدا و جانبازان را از جمله این فراموش شدگان می داند و معتقد است می توان درباره آنها سریال های پر افت وخیز، تاثیرگذار و قابل توجهی ساخت. این کارگردان توضیح می دهد: با توجه به فاصله ای که از دوران دفاع مقدس ایجاد شده و براساس تمایل مخاطب امروز، قصه های خانوادگی، معضلات و مشکلات خانواده هایی که جنگ بر زندگی آنها تاثیر گذاشته، برای ساخت سریال های تلویزیونی جذاب خواهد بود. همه ما در محله هایی زندگی می کنیم که کوچه و خیابانی به نام شهدا دارد و کسی نیست که در میان بستگانش جانباز، شهید یا رزمنده ای نباشد. شاه حاتمی با اشاره به این که در دوره جنگ لازم بود آثار اکشن و قصه های قهرمانانه درباره سلحشوری های رزمندگان ساخته شود، تصریح کرد: قهرمانان امروز آثار دفاع مقدسی را می توان در بیمارستان هایی چون بیمارستان ساسان پیدا کرد یا در آسایشگاه های اعصاب و روان. کسانی که شهادت همرزمانشان را دیده اند و هنوز که هنوز است با تبعات جنگ دست و پنچه نرم می کنند، کسانی که حتی فرزندانشان به دلیل مسمومیت های شیمیایی با مرگ و معلولیت دست و پنچه نرم کرده اند یا کسانی که فرمانده جنگی نبوده اند، اما همه چیزشان را در جنگ از دست داده اند. قهرمان های واقعی عبدالله باکیده که سریال نبردی دیگر به نویسندگی و کارگردانی او کمی بعد از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، تولید و پخش شد، عقیده دارد با گذشت زمان از مخاطبان آثار دفاع مقدسی کم شده و راه جذب مخاطبان جوان ساخت آثاری است که امکان همذات پنداری با آنها وجود داشته باشد. این نویسنده و کارگردان توضیح می دهد: سریال نبردی دیگر زمانی پخش شد که هنوز دفاع مقدس مساله روز مردم بود و سریال بچه های هور که با کمی فاصله از جنگ پخش شد، با استقبال نسبی مخاطبان مواجه شد. فکر می کنم شرط موفقیت آثار دفاع مقدسی آن است که بتوانند حس همذات پنداری جوانان را برانگیزانند. باکیده به سخنان دکتر علی عسکری در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت که جمعه شب برگزار شد، اشاره می کند و توضیح می دهد که در دوره جنگ سایبری باید مخاطب را به تماشای آثار مشتاق کرد و این امر میسر نمی شود مگر با واقع بینی. وی تصریح می کند: قبول کنیم که نسل امروز که خیلی چیزها را درباره دفاع مقدس ندیده و نمی داند سراغ کتاب و گزارش های مکتوب نمی رود و ایجاد فشار و استفاده از شیوه های کلاسیک مانند آموزش در کتاب های درسی هم نتیجه قابل توجهی ندارد. همان طور که نسل جنگ شناسنامه اش را دستکاری می کرد که بتواند در جبهه حضور پیدا کند، باید به نسل امروز لباس دانش پوشاند و به او تفکر داد تا به دانستن درباره تاریخ کشورش علاقه مند شود. به اعتقاد باکیده، سریال های تلویزیونی خوب که حس همذات پنداری را ایجاد می کنند بهترین راه برای جلب مخاطب محسوب می شوند. وی تاکید می کند: ساخت فیلم های دفاع مقدس بسیار سخت است؛ بخش خصوصی کنار کشیده و بخش دولتی هم بسختی از پس آن بر می آید. صدا و سیما ساخت این آثار را رسالت خودش می داند اما لازم است در این باره ایجابی عمل کند نه دیکته ای. سریال های تلویزیونی باید قهرمان هایی را به مخاطبان جوان معرفی کنند که امکان همذات پنداری با آنها وجود داشته باشد و واقعی و ملموس باشند. مشارکت نسل بعد از جنگ فیلم ها و سریال هایی که تا امروز درباره دفاع مقدس ساخته شده ، از نگاه منوچهر اکبرلو، منتقد سینما، تئاتر و تلویزیون، تجربیاتی است ک ...
رسانه ها و تئوری جذب و نسیان
در کشور ما رسانه ها باید روند جامعه پذیری را بدرستی تسهیل کرده و مرمت و نگاهداشت فرهنگ و ارتقای ارزش های اجتماعی را سبب شوند. این جامعه پذیری رسانه ای باید به تولید نسلی با هویت ایرانی اسلامی منتهی شود. خدا نکند نسلی تولید شود که در اختیار رسانه های غیرخودی باشند و نه تنها عاری از عِرق ملی شوند بلکه در مواردی آداب و رسوم و مناسک اجتماعی را به سُخره گیرند و سرزمین دیگری را به عنوان میعادگاه خود در نظر داشته باشند؛ سرزمینی که دور از ماست و هرگز میعادگاه نیست. اشتباه بزرگی است که بعضی افراد، غرب را به عنوان میعادگاه خود در نظر می گیرند. رسانه های جمعی، دانشگاه های باز و بزرگی هستند که نسبت به مدارس و دانشگاه های موجود، رجحان بیشتری دارند؛ چراکه اولا مدرسه و دانشگاه جایگاه همیشگی آدمی نیست و گذری چند ساله برای تحصیل است، اما رسانه های جمعی از آغاز تا پایان زندگی با ما هستند. دوما رسانه های جمعی پوشش فراگیر دارند، حتی خانواده، مدرسه و دانشگاه را هم پوشش می دهند. بنابراین رسانه های جمعی به واسطه جامعیت ذاتی، ارزش های مدنظر خود را در تمام سطوح جامعه منتقل می کنند. درست است که اصحاب رسانه باید بتوانند مخاطب را هدف بگیرند و آنها را از ارزش های نامطلوب زُدایش کرده و انسان هایی با جامعه پذیری رسانه ای تولید کنند، درست است که هدف رسانه ها باید تعالی و فرهیخته سازی انسان ها باشد، اما در مقابل انسان های غریزی را شاهد هستیم؛ انسان هایی که نمی توانند خود را جای دیگری قرار دهند و از ارتباطی خشک و شکننده برخوردار هستند. انسان غریزی همواره به سمت غرایز طبیعی میل پیدا می کند. این انسان مطلوب فرهنگ ما نیست. معتقدیم غرایز باید در حیطه فرهنگ، تعالی، آمایش و پردازش پیدا کنند و انسانی تولید شود که ورای غریزه عمل کند یا اگر غریزه ای هست باید اجتماعی، فرهنگی و تابع قوانین جامعه باشد. اما با این حال اندیشه دیگری هم مطرح است که به نام تئوری جذب و نسیان شناخته می شود. با توجه به این که عصر جدید، عصر طلیعه رسانه هاست، بنابراین رسانه های جمعی در عین حالی که جذب حداکثری مخاطب می کنند، باید گونه ای باشند که انسان ها با دیدن برنامه های آنان، دنیا و مشکلات خود را فراموش کنند. این تئوری جذب و نسیان است. رسانه های جمعی باید بتوانند چنان برنامه های جذابی تولید کنند که مخاطب غرق در برنامه ها شود، طوری که گرفتاری های روزانه را فراموش کند و گویا در عالم دیگری سیر کرده و تمدد اعصاب پیدا می کند. همه ما انسان ها به این دقایق نیازمندیم؛ دقایقی که دیگر به خودمان برگشته و به دل خود نگاه می کنیم؛ دقایقی که در آن با خودمان آشتی و هماهنگ هستیم. در این مواقع مهم نیست چیزی یاد بگیریم یا چیزی را تغییر بدهیم یا ارزشی را جابه جا کنیم. مهم این است که بتوانیم غرق رسانه شویم و جهان هستی خودمان را لحظه ای فراموش کنیم. این شُکر پیام آوران و پیام سازان است؛ پیام آورانی که آدمی را برای لحظاتی در ورای مشکلاتش قرار دهند. این لازمه زندگی امروزی است. با برنامه سازی از این طریق می توان ارزش های جامعه را آن هم با ماندگاری بالاتر به مخاطب منتقل کرد. پروفسور باقر ساروخانی استاد دانشگاه ...
ارادت شهدا به سیدالشهدا
...: یکی از زیباترین برجستگی های تاریخ در هشت سال دفاع مقدس و در کربلای جبهه ها رخ داد که عشق و ارادت به سیدالشهدا را می توان بن مایه آن دانست.در ادامه 20 نمونه از این ارادت ها را خواهید خواند. مشخصات شهید: حاج شیرعلی سلطانی مسئول تبلیغات تیپ امام سجاد علیه السلام فارس تولد: 1327-شیراز شهادت: 2/1/1361 غرب شوش، عملیات فتح المبین محل دفن: کتابخانه مسجد المهدی شیراز ...
گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس در جشنواره تئاتر فارس / حکایتهای خالد از دریا، صید، غواص و شهادت ...
. این نمایش نوشته جمشید خانیان با بازیگری و کارگردانی امید رهبر و عوامل اجرایی آن محمد سیاره، محمد نیک منش، کامران آرایش کشکولی، سعید رحیمی، رضا شعبانی، فاطمه نبوی و عبدالله امینی از گروه بهونه شیراز است. گفتنی است؛ گروه های هنر و نمایشی تئاتر خیابانی به مدت 5 روز در شیراز تئاترهایی با موضوعات شهروندی، اعتیاد، اطلاع رسانی تئاتر، آموزش و هفته دفاع مقدس را در محله های این شهر اجرا کردند. ...
گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خندوانه
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی برنامه خندوانه، این برنامه که به مناسبت آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس در نظر گرفته شده به خاطرات این جانباز می پردازد. در این برنامه همچنین جناب خان، رامبد جوان را همراهی می کند و رضا شفیعی جم نیز به عنوان کمدین حضور دارد. خندوانه امشب ساعت 11 از شبکه نسیم پخش می شود. ...
براد پیت به دنبال استفن کینگ
به گزارش جام جم آنلاین ، یوهانس رابرتز فیلم ساز که قصد کارگردانی این فیلم سینمایی را دارد، پیشنهاد خرید امتیاز آن را به پیت داد. هنوز معلوم نیست پیت فقط تهیه کننده نسخه سینمایی داستان نوول کینگ است، یا در آن بازی هم خواهد کرد. نکته جالب این است که نوول کینگ، قبل از این یک بار در سال 2001 به صورت یک فیلم سینمایی درآمده است. این فیلم گمنام که کمتر کسی اطلاعی از آن دارد، با بازی آنتونی هاپکینز و کارگردانی اسکات هیگز ساخته شد و شکست سخت تجاری در جدول گیشه نمایش خورد. به نوشته امپایر آنلاین، نوول کینگ در دل خود دو داستان متفاوت را تعریف می کند و در عین حال، دربرگیرنده سه داستان کوتاه هم هست. یوهانس رابرتز در همین رابطه می گوید فیلم هاپکینز، داستان هایی را مورد استفاده قرار داد که او از آن ها استفاده نخواهد کرد. به این ترتیب، فیلم مشترک رابرتز و پیت از نظر داستانی شباهتی با داستان فیلم سال 2001 آنتونی هاپکینز نخواهد داشت. هنوز زمانی برای شروع کار فیلم برداری قلب های آتلانتیس تعیین نشده است. این فیلم با هزینه تولید 70 میلیون دلاری تهیه می شود. استفن کینگ ماه فوریه با فیلم برج تاریک دیدار تازه ای با تماشاگران سینما می کند. در این اقتباس سینمایی از نوول پرفروش کینگ، متیو مکوناهی بازی دارد. ...
اسکار وایلد شکار تازه سینما
به گزارش جام جم آنلاین ، با آن که خبر ساخت فیلم تازه به صورت رسمی اعلام شده، اما صنعت سینما چند سال است که قصد تولید آن را دارد. روپرت اورت که نقش اسکار وایلد را جلوی دوربین بازی می کند، به عنوان کارگردان هم در پشت دوربین آن قرار دارد. او که این درام شرح حال گونه را براساس فیلم نامه ای از خودش کارگردانی می کند، می گوید خوشحال است که این فیلم بالاخره وارد مرحله تولید شد. کالین فیرث رباینده جایزه اسکار برای سخنرانی پادشاه ، نقش مقابل اورت را در شاهزاده خوشبخت به عهده دارد. اما هنوز مشخص نیست او در داستان فیلم، در قالب کدام کاراکتر واقعی دنیای ادبیات و یا وابستگان اسکار وایلد ظاهر خواهد شد. کلید فیلم برداری فیلم، این هفته در شهر باواریای آلمان زده می شود. لوکیشن هایی از فرانسه، ایتالیا و بلژیک، مقصد بعدی سازندگان فیلم هستند. شاهزاده خوشبخت یک محصول مشترک اروپایی (انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا) است و به زبان انگلیسی ساخته می شود. این درام پرتنش در باره آخرین روزهای زندگی نمایش نامه نویس معروف اروپایی است. او در بستر مرگ، به یادآوری خاطرات گذشته خود می پردازد. فیلم برای نمایش عمومی در تابستان سال آینده میلادی آماده می شود و قرار است در رقابت های اسکاری هم شرکت کند. ...
یک ترانه سرای دفاع مقدس مهمان امروزی ها می شود
به گزارش جام جم آنلاین احسان ارغوانی، طراح و تهیه کننده برنامه امروزی ها با بیان این مطلب افزود: عصرامروز احمد امیرخلیلی شاعر دفاع مقدس و ترانه سرا در امروزی ها حضور می یابد تا با ایشان درباره اشعار و ترانه های دفاع مقدس گفت و گو شود . برنامه امروزی ها با موضوع بزرگداشت هفته ی دفاع مقدس از شنبه تا چهارشنبه ساعت 17 و 30 دقیقه با اجرای پدرام کریمی از شبکه یک پخش می شود. ...
فرماندهان شهید دفاع از حرم که جانبازان دفاع مقدس بودند
محرم سال 94 به ایران بر می گشت، اما 20 مهرماه همین سال در سوریه به شهادت رسید و بر بال ملائک به خانه بازگشت. همرزم احمد متوسلیان حاج عبدالله اسکندری عبدالله اسکندری متولد استان فارس بود و از اولین اعضای سپاه این استان. او اولین گام های جهادش در دفاع مقدس را در جبهه سوسنگرد برداشت. هرچند که پیشتر در غائله کردستان و مریوان حضور داشت. همرزم سردار جاویدالاثر حاج احمد ...
نقاب زورو و دزدان دریایی کارائیب به شبکه نمایش رسیدند
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما، فیلم های سینمایی دنباله دار هر شب ساعت 21 پخش و روز بعد 5 و 30 دقیقه بامداد و 11 و 30 دقیقه تکرار خواهد شد. پس از فیلم دنیای ژوراسیک ، روز یکشنبه 4 مهر فیلم نقاب زورو با حضور آنتونیو باندراس و کاترین زتا جونز پخش خواهد شد. دوشنبه 5 مهر فیلم افسانه زورو محصول 2005 و دزدان دریایی کارائیب 1 تا 4 در ادامه هفته از 6 تا 9 مهر پخش خواهد ...