سایر منابع:
سایر خبرها
فیلم های سینمایی در عاشورا و تاسوعا
به گزارش جمهوریت به نقل از هنرنویس ، فیلم های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشنی همچون قسمت های مختلف سریال ممختارنامه ، گهواره خالی ، شب دهم ، صدای زندگی ، پس از آن روز ، به کبودی یاس ، بچه های خانواده من ، مسافر فردا ، زندگیم بدون من ، معصومیت از دست رفته ، من و زیبا ، حبیب ، شیار143 ، قتل در سن ملو ، مهتاب روی سکو ، عصر روز دهم و.. در روزهای تاسوعا و عاشورای حسنیی و روزهای آخر هفته از شبکه های ...
مشروح دومین مناظره انتخاباتی کلینتون و ترامپ
پرسش مخاطبان حاضر یا پرسشهای مطرح ازطریق اینترنت پاسخ بدهند. ما امیدواریم هرچه بتوانیم پرسشهای بیشتری مطرح شود و به همین علت از حاضران خواسته ام تا دست نزنند و با کف زدن خودشان روند کارها را کند نکنند به استثنای شروع برنامه که همین حالا است. خانم ها و آقایان، دونالد جی ترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری و هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات وارد می شوند. در ادامه ترامپ و ...
دردسر مادران شاغل، حمایت های لازم
عمل کنند. همچنین خرداد سال گذشته مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: بحث سیاست های افزایش جمعیت در جامعه نیاز روز است و ترغیب همه زنان در سنین باروری برای زادآوری همراه با سلامت جسمی و روحی برنامه مهم و اولویت دار است. زهرا فرجی خاطرنشان کرد: در این راستا زنان شاغل سهم بسزایی در افزایش زاد و ولد دارند و باید با رفع نواقص احتمالی در قوانین موجود و تقویت حمایت های لازم، شرایط را برای ...
شخصیت قیمت در دورهمی چگونه شکل گرفت؟ (1)
به من زنگ زد و گفت که آقای مدیری از من خواسته که شما را برای یک کار دیگر ایشان دعوت کنم. در "عطسه" فقط من و خانم یلدا عباسی به عنوان عضو جدید به گروه آقای مدیری اضافه شده بودیم و بقیه همه اعضای تیم قبلی ایشان بودند. البته هنوز آقای مدیری با نمایش آیتمی عطسه من را محک می زد و می خواست که ببیند در نقش ها و تیپ های مختلف چگونه بازی می کنم. "عطسه" در شبکه نمایش خانگی پخش شد و به مانند مجموعه های ...
وقتی شمر شدم، فرزندانم آب دستم نمی دادند!
با محمد فیلی درباره یکی از منفی ترین و سیا ه ترین شخصیت های تاریخ هم صحبت شدیم تا برایمان از بازی در نقش شمر بگوید و این که نگاه خودش به زندگی چگونه است. چند سالی از بازی شما در سریال مختارنامه و نقش شمر می گذرد، برایمان از این نقش بگویید و این که چطور شد نقش شمر را بازی کردید؟ وقتی برای بازی در سریال مختارنامه دعوتم کردند، خیلی خوشحال شدم که قرار است با آقای میرباقری همکاری کنم به فرزندانم هم گفتم که قرار است در مختارنامه بازی کنم اما هنوز مشخص نیست کدام نقش را. به دفتر تولید رفتم، آقای میرباقری تا مرا دید، گفت: شمر من آمد! . اول باورم نمی شد که این نقش را برای من درنظر گرفته اند. تا آن زمان هم نقشی جدی و منفی مثل شمر را بازی نکرده بودم اما کارگردان مختارنامه با بررسی همه جوانب نقش شمر را به من پیشنهاد داد و من با اکراه پذیرفتم! اکراه به این دلیل که نقش شمر را قرار بود بازی کنید؟ بله! چون منفورترین شخصیتی است که از بچگی در ذهن من شکل گرفته بود. بچه که بودم همراه والدینم به مراسم عزاداری امام حسین(ع) می رفتم و چهره بسیار شقی و بدی از شمر دیده بودم و حالا بازی در همان نقش به خودم پیشنهاد شده بود و مردد بودم چگونه باید نقشی کاملا منفی را که هیچ روشنی و سفیدی در او وجود ندارد، بازی کنم. نقش را پذیرفتم اما واقعیت این است که نمی دانستم به بچه هایم چه بگویم! نمی توانستم به آنها بگویم بازیگر نقش شمر شد ه ام! اولش کمی توضیح دادم تا آماده شوند، گفتم بیشتر شخصیت های سریال مختارنامه اشقیا هستند و یاران امام حسین(ع) در این سریال کمتر دیده می شوند و تنها شخصیت مثبت سریال که از اول تا آخر سریال حضور دارد، مختار است. بعد از گذشت دو، سه روزی به آنها گفتم که قرار است نقش شمر را بازی کنم! از شنیدن این خبر اصلا خوشحال نشدند و تقریبا یک ماهی در خانه تحریم شدم! حتی یک لیوان آب هم دستم نمی دادند! در این شرایط دلتان برای خودتان نمی سوخت که برای بازی در یک نقش این همه باید سختی بکشید. با خودم می گفتم شاید در انتخاب من برای بازی در نقش شمر، امام حسین(ع) هم نظر داشته و خود آقا خواسته که این نقش را بازی کنم وگرنه از میان این همه بازیگر چرا آقای میرباقری باید مرا انتخاب کند؟ دو، سه هفته ای که از شروع تصویربرداری گذشت، به این نتیجه رسیدم باید برای نقش شمر سنگ تمام بگذارم و سیاهی و شقاوت او را به تمامی در بازی ام نشان دهم. خیلی تلاش کردم بازی ام در عین حال که باورپذیر است، شبیه بازیگران تعزیه نشود. معتقدم امام حسین(ع) به من کمک کرد تا شمر را آن گونه که در واقعیت بود، بازی کنم و مردم مرا در این نقش بپذیرند. در زمان پخش سریال هر جا می رفتم، می گفتند: شمر آمد! این جور مواقع احساس بدی به شما دست نمی داد؟ حس خوبی نداشتم اما از طرفی راضی بودم که آن قدر نقش را خوب بازی کرده ام که مردم مرا به عنوان شمر قبول کرده اند! در دوره ای که زندگی می کنیم هم شمر ها در لباس و ظاهری متفاوت وجود دارند؛ آدم هایی که بخش تاریک و سیاه ذاتشان پررنگ است و بروز می کند. بله! زمانی اشقیا آب را به روی امام شیعیان می بستند و ایشان و اهل بیتش را اذیت می کردند اما اکنون اشقیا جور دیگری به مظلومان و مردم ستم می کنند. ثروتمندان وقتی به داد فقیران و مردم نَدار نمی رسند، شمر درونشان زنده است! مگر می شود مردمی را دید که با هزار مشکل دست به گریبان هستند اما به آنها کمک نکرد؟ حال و روز شما این روزها چگونه است آیا هنوز برکت بازی در سریال مختارنامه بر سفره شماست؟ وقتی بازی در نقش شمر به من پیشنهاد شد، نذر کردم و از امام حسین(ع) خواستم که کمک کند فرزندانم در تحصیل، کار و زندگی موفق شوند! خدا را شکر بچه هایم موفق و سالم هستند و من این را اجر بازی در نقش شمر می دانم. اجر که همیشه به معنای پول نیست. اما برای برخی پول همه چیز است... برای خیلی از مردم مبنای زندگی پول شده و این خیلی ناامیدکننده است.آنها فکر می کنند اگر پول داشته باشند، قدرت هم دارند و سکان جامعه و مردم در دستشان است. اینها نمی دانند لذت زندگی وقتی است که آدمیزاد به همنوعش کمک کرده و نیاز مردم را برطرف می کند. شما متولد شیراز هستید، می گویند شیرازی ها زیاد مردم سختگیری نیستند به همین دلیل دنیا به کامشان است؟ شیرازی ها مردم قانعی هستند. از قدیم الایام هر وقت روزی شان را از خدا می گرفتند، دنبال زندگی شان می رفتند و کار را به دیگری می سپردند و زیاده خواه نبودند. هر چند شرایط این دوره جوری شده که همه مردم نگران فردایشان هستند و چون می ترسند شاید به بیکاری و بی پولی بخورند، مدام کار کرده و پس انداز می کنند برای روز مبادایی که نیامده است. شیرازی ها تنبل نیستند؛ قانع اند. زنده دل بوده و هستند و بشدت مهمان نوازند. می گویند خدا به مال حلال برکت می دهد. نظرتان درباره مال حلال سر سفره خانواده آوردن چیست؟ یکی از افتخارات زندگی ام این است که همیشه تلاش کرده ام لقمه حلال سر سفره خانواده ام گذاشته ام. مطمئنم که ثمره این لقمه حلال موفقیت فرزندانم است. همه سعی ام را کرده ام تا نسل بعد از من نسل خوبی باشد. معتقدم اگر دو عدد نان دارم باید بخشی از آن را به نیازمندان بدهم. اگر چنین کنم، خدا به مال و روزی ام برکت می دهد. طاهره آشیانی - جام جم ...
همراه با شبکه های سیما در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)
، به رنگ حضور ، من بچه هامو می خوام ، قانون و اخلاق ، آزادی خواه ، اولاد ، صدای پای خدا ، من بچه هامو می خوام2 و سرزمین سرخس ها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسنی و آخر هفته، سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 20، 21، 22 و 23 مهر ماه از شبکه های سیما روی آنتن می رود. ************************************* شبکه یک سیما فیلم تلویزیونی مختارنامه مهمان کشی به کارگردانی داوود ...
پشتکار بازیکنان باعث پیشرفت تنیس روی میز شد/ انتصاب کیوانی برای هدایت تیم ملی بانوان شایسته بود
می کند انتخاب خانم کیوانی بسیار انتخاب شایسته ای بود چون ایشان تجربه و مهارت لازم برای هدایت تیم ملی را دارد و از لحاظ فنی می تواند کمک شایانی را به ملی پوشان کند. از آنجا که وی چند سال به عنوان بازیکن در تیم ملی حضور داشته و با خود من نیز هم دوره بوده است مطمئنا می تواند کارایی لازم را داشته باشد. وی در ادامه افزود: البته نباید از زحمت هایی که خانم لیموچی برای تیم ملی در این مدت ...
نگاه مفهومی به واقعه عاشورا
اجرای راهی به روشنایی را دکتر مالک شجاعی بر عهده دارد و سیدمحسن مناجاتی تهیه کننده اش است. این برنامه دو سال قبل نیز در همین ایام روی آنتن شبکه چهار می رفت، اما در سری جدید، رویکرد آن از مسائل تاریخی به مفهومی و مسائل روز تغییر کرده است. راهی به روشنایی، برنامه ای گفت وگومحور است و در هر قسمت برنامه، یک کارشناس از منظری جدید به واقعه عاشورا نگاه می کند. نگاه مفهومی به واقعه عاشورا سیدمحسن مناجاتی، تهیه کننده راهی به روشنایی درباره این برنامه و تغییر رویکرد آن به نسبت سری قبل به جام جم گفت: طرح و ایده برنامه توسط شبکه چهار ارائه و به ما سفارش داده شد. البته همان طور که می دانید دو سال قبل نیز ما این برنامه را روی آنتن داشتیم و سری جدید به لحاظ موضوعی به نسبت سری قبل تغییر کرده است. در سری اول برنامه بیشتر به مسائل و مباحث تاریخی پرداخته می شد، اما در سری جدید بیشتر به مباحث کاربردی تر می پردازیم و از این نظر رویکرد برنامه تغییر کرده و به روزتر شده است و ما در این برنامه نگاه معنی دار، متفاوت و محققانه ای به قیام امام حسین(ع) و شخصیت های حاضر در این واقعه داریم. وی در ادامه عنوان کرد: در سری قبل، برنامه بیشتر به مباحثی درخصوص قیام عاشورا می پرداخت و در کل به مقولات تاریخی پرداخته شده بود، اما موضوعاتی که در برنامه جدید داریم، مفهومی تر از گذشته است. برای مثال، این که قیام امام حسین(ع) بحث جهاد بوده و چطور به آن نگاه می شود. ضمن این که برداشت های متفاوتی که از واقعه و قیام عاشورا انجام پذیرفته، در این برنامه به تفصیل مورد بررسی و واکاوی قرار می گیرد و در برخی قسمت ها به پرسش های جوانان و جهان امروز به اجمال پاسخ داده می شود. مناجاتی درباره این که راهی به روشنایی چه مخاطبانی را شامل می شود، تصریح کرد: مخاطبان شبکه چهار را افراد خاصی تشکیل می دهند، اما سعی کردیم برنامه به نوعی ساخته شود که پیچیدگی خاصی در موضوعات وجود نداشته باشد تا از این طریق بتوانیم نگاه مخاطبان بیشتری را به برنامه معطوف کنیم. بازخوانی قیام حسینی از نگاه تاریخ معاصر دکتر مالک شجاعی، مجری کارشناس برنامه راهی به روشنایی است که اجرای سری قبل برنامه را نیز برعهده داشته. او که اجرای برنامه هایی چون زاویه و کارنامه را نیز در کارنامه دارد، درباره ویژگی های این برنامه گفت: هدف ما در سری اول این بود در کنار برنامه هایی که صداوسیما برای ایام سوگواری داشت، به سمت پژوهش های دانشگاهی و حوزوی پیرامون شخصیت امام حسین(ع) و قیام عاشورا برویم. در واقع مخاطبان ما بیشتر نخبگان حوزه و دانشگاه بودند. بیشتر آنچه تا به امروز درباره قیام عاشورا شنیده ایم، کلیات اتفاقات بوده و کمتر براساس منابع تحقیقاتی بوده است. به عنوان مثال ما در سری قبل بحث مردم شناسی مردم کوفه را در دو برنامه بررسی کردیم که بی سابقه بود و تا به حال به این موضوع تا این حد نگاه تحلیلی نداشته بودیم. به تعبیری کتاب 700صفحه ای کوفه را در برنامه بازخوانی کردیم. شجاعی در پاسخ به این سوال که این برنامه تا چه حد سعی کرده در حد بضاعت، نگاه خاص و ویژه تری به زوایای پنهان قیام عاشورا داشته باشد، توضیح داد: ما در گام دوم برنامه که امسال روی آنتن رفته، در قالب ده برنامه سعی کرده ایم از دستاوردهای پژوهشی سری اول کمک بگیریم و در این دوره بیشتر دو محور را مد نظر قرار دهیم؛ محور اول که خلأ آن در جامعه بشدت احساس می شود، در واقع بازخوانی هویت و شخصیت حضرت اباعبدالله و قیام حسینی از منظر مسائل معاصر جامعه اسلام است. یعنی رویکرد ما رویکرد معاصر است. چون ما از دو منظر می توانیم به قیام عاشورا نگاه کنیم. نگاه اول تاریخی و مناسکی است، بدین معنی که بگوییم بزرگی از خاندان پیامبر بوده که قیام کرده و یک دهه ای هم هست که برای ادای احترام سوگواری می کنیم، اما نگاه دوم که ما در این برنامه آن را دنبال می کنیم، رویکرد معاصر است. یعنی در واقع مسائل اخلاقی، تربیتی، سیاسی و اجتماعی و اعتقادی که ما امروزه داریم، به امام عرضه کرده و از قیام پاسخ می گیریم. با این نگاه است که مسائل به روز ما با قیام عاشورا گره می خورد. مساله مهم دیگر ما در برنامه، بازخوانی عاشورا به عنوان پادزهری برای مساله داعش است. یعنی چه شد که در دنیای اسلام داعش شکل گرفت. ما این مباحث را با حضور اساتیدی چون مهدوی راد، محسن الویری، همایون همتی، فاطمه جان احمدی و حجت الاسلام ابوالفضل ساجدی و اساتید دیگر که صاحب نظر هستند، بررسی می کنیم. نقد برخی خرافه ها و جعلیات منتسب به عاشورا مکرمه آقایی، مدیر گروه فرهنگ و دانش شبکه 4 درباره رویکرد راهی به روشنایی و این که تا چه حد در این برنامه به مباحث و زوایای پنهان واقعه عاشورا پرداخته شده، به جام جم گفت: این برنامه که به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار برای محرم امسال تدارک دیده شده، قصد دارد با رویکردی نوین به بررسی و واکاوی قیام سیدالشهدا(ع) بپردازد. بررسی بعد حماسی و عرفانی قیام امام حسین(ع)، معرفی ابعاد اخلاقی و معرفتی این قیام شکوهمند، نقد بعضی خرافه ها و پیرایه های بر ساخته تاریخی و جعلیات منتسب به قیام عاشورا، شرح و تفسیر فرازهایی از دعای عرفه، بازخوانی برخی عبرت های بصیرت افزا و آگاهی بخش قیام حسینی و همچنین بررسی اجتماعی و تاریخی زیست و زمانه امام حسین(ع) و نیز نقد اجتماعی و اخلاقی کوفیان عهدشکن از رهیافت ها و رویکردهای اصلی برنامه است. وی ادامه داد: مخاطبان راهی به روشنایی مانند دیگر برنامه هایی که در شبکه چهار پخش می شود، بیشتر علاقه مندان به مباحث علمی و فرهنگی و شیفتگان و مشتاقان دانش افزایی و علم اندوزی هستند که طیف وسیعی از مخاطبان از قبیل دانش آموزان و دانشجویان، طلاب، استادان حوزه و دانشگاه را شامل می شوند. جدو جهد گروه برنامه ساز بر آن است تا تعادل و توازن مناسبی بین ارائه مطالب عمومی و مرسوم و نیز مباحث تخصصی و تحلیل های آکادمیک و امروزی از قیام سرخ فام حسینی برقرار شده و به بینندگان راز آشنا و معرفت کیش شبکه چهار پیشکش شود. امیدواریم در این راه کامیاب و موفق باشیم و بتوانیم جرعه هایی زلال و گوارا از دریای بیکران ناپدید حقایق ناب عاشورا ...
روایت هایی که از دل سوگ محرم می جوشد
صحبت از درام و عناصر دراماتیک شد و چه عرصه ای را می توان بهتر از هنر برای روایت یافت؟ وقایع گوناگون وقتی در قاب هنر می نشیند و با نمایش درهم آمیخته می شود، تاثیری دوچندان پیدا می کند و مجالی تازه برای روایت می یابد. هنرمندان مختلف از نویسنده و خطاط و تصویرگر تا سینماگر و مجموعه ساز تلویزیونی و شاخه های دیگری از هنر هر کدام به نوبه خود بیان بخش هایی از این روایت را برگزیده اند و کوشیده اند سوگ عظیم این ماه را در قالب آثار خود بگنجانند. در این میان در عالم سینما و مجموعه های تلویزیونی هم آثار خوبی ساخته شده و به معرض تماشای مخاطبان گذاشته شده است که در این میان روز واقعه اثر برجسته شهرام اسدی و به نویسندگی بهرام بیضایی و مختارنامه ساخته داوود میرباقری را به عنوان شناخته شده ترین این آثار می توان یاد کرد. آثاری که بارها به معرض تماشا در آمده و هم به لحاظ ساختار نمایشی و هم نوع روایت نمره قبولی را کسب کرده اند. اما عنصر دیگری هم در میان این دو اثر مشترک است. این که هر دو به بیان جنبه ای فرعی از این روایت عظیم پرداخته و آن را دستمایه داستان خود قرار داده اند. هم عبدالله نصرانی روز واقعه (با بازی علیرضا شجاع نوری) و هم مختار ثقفی مختارنامه (با بازی فریبرز عرب نیا) هر دو از غایبان اصلی روز عاشورا و تنها شنوندگان روایت این مصیبت عظیم بوده اند. احتمالا این غیبت و دور ماندن از فضای این دو شخصیت، در بیان تاثیرگذارتر این روایت برای مردم هم به کمک آمده و موجب شده مخاطبانی که در طول این سال ها و تنها گوش به گوش و سینه به سینه، شنوندگان و بینندگان قیام عاشورا بوده اند، همدلی و نزدیکی بیشتری را با این دو احساس کرده و با دقتی افزون در درک پیام عاشورا و وظیفه نهاده شده بر دوش این شخصیت ها سعی داشته باشند. این رویکردی است که به نظر می رسد می تواند مجدد در ساخت آثار بعدی هم، چه در سینما و چه در تلویزیون مورد توجه قرار بگیرد. عظمت و تعدد شخصیت های حاضر در قیام عاشورا و وسعت نگاه ناظران آن، به قدری هست که بتوان هنوز از دل این واقعه روایت های تازه استخراج کرد و از زاویه دیدی جدید و به دور از تکرارگویی در تبیین قیام عاشورا سعی داشت. همچنین این قضیه به لحاظ ساختار و دوری گزیدن از موانع ساخت هم می تواند کمکی برای سازندگان آثار باشد. نگرانی نمایش یا عدم نمایش چهره نورانی معصومان در روایت های تاریخی و حساسیت های دقت نظر در کلام این بزرگان و رعایت سیره ایشان، در صورت توجه به روایت های فرعی کمرنگ خواهد شد و اجازه می دهد با حساسیتی کمتر (و البته همچنان با صرف دقت و وسواس) سعی در ساخت این آثار شود و برای مخاطبان روایت هایی تازه از این قیام بزرگ شرح داده شود. به هر حال محرم است و محرم داغی است که کهنه نمی شود. امید است سهم فرهنگ و هنر کشور هم در روایت این واقعه، سال به سال پربارتر از قبل باشد و باز هم شاهد تولیداتی شاخص و قابل توجه در این عرصه باشیم. زهرا غفاری رادیو و تلویزیون ...
مشهور نشدم اما خوشبختم
جعفری مدتی در تلویزیون حضوری کمرنگ داشت و به گفته خودش در این دوره به فیلمنامه نویسی و کارهای دیگر مشغول بوده و حالا روزهای پرکار و شلوغی را پست سر می گذارد. همین اوج و فرودهای حرفه ای بهانه ای شد برای گفت وگو با این بازیگر پیشکسوت. چطور شد که بعد از مدتی کم کاری، ناگهان اینقدر پرکار شده اید؟ نمی دانم. تقدیر و سرنوشت است. اتفاق خاصی رخ نداده، این ماهیت شغل ماست، گاهی هستیم، گاهی نیستیم. گاهی دو سه کار در سال انجام می دهیم و گاهی کار نمی کنیم. شاید به فیلمنامه ها ارتباط داشته باشد. گاهی فیلم ها و سریال هایی ساخته می شود که نقش مناسب من در آنها نیست و گاهی هم هست. برای همه بازیگران این اتفاق می افتد. چند وقت بیکار بودید؟ اگر بخواهم راستش را بگویم؛ در همان دورانی که از نظر شما بیکار بودم، تله فیلم بازی می کردم، در شبکه نمایش خانگی فعالیت داشتم، فیلمنامه می نوشتم و مشغول بودم. وقتی پیشنهادی نیست، یعنی نیست. کاری نمی شود کرد! در سریالی که همه جوان هستند، معلوم است که برای من نقشی وجود ندارد. نمی شود گفت کارگردان یا تهیه کنندگان دوست ندارند با من کار کنند. شاید دو سال متوالی فیلم ها و سریال هایی ساخته شود که نقش مناسب من در آنها وجود نداشته باشد یا نقشی باشد و من دوست نداشته باشم آن را بازی کنم. این اتفاقات بخشی از حرفه بازیگری است، اما تعیین کننده ارزش ما به عنوان بازیگر نیست. اگر این طور است، چرا برخی از بازیگران همیشه حضور فعال دارند؟ برای این که ممکن است نقش هایی برای این بازیگران در سریال ها وجود داشته باشد. مضاف بر این که در حرفه ما رابطه هم نقش دارد، مثلا کارگردان ها سعی می کنند از بازیگرانی استفاده کنند که قبلا با آنها همکاری کرده اند و امکانات و توانایی های آنها را می شناسند. ممکن است کارگردانی که با من همکاری می کرده برای مدتی بیکار شود، در نتیجه من هم بیکار خواهم شد! من این طوری به ماجرا نگاه می کنم و راحت تر هم هستم تا این که بگویم خط کشی وجود دارد؛ برخی این طرف خط هستند و برخی دیگر آن طرف خط. چطور شد برای بازی در سریالی که برای صدا و سیمای مرکز همدان ساخته می شد، دعوت به کار شدید؟ این دقیقا سوالی است که برای من هم پیش آمد و از کارگردان در این باره پرسیدم، چون هیچ کدام از عوامل سریال بوی تاک را نمی شناختم. به من جواب دادند که برای این نقش چند گزینه وجود داشت و از بین گزینه های موجود درصد انتخاب من بیشتر از بقیه بود، چون نقش ویژگی هایی داشت که من می توانستم آنها را اجرا کنم؛ مثلا گاهی جدی است، گاهی دیوانگی می کند و دست به کارهای عجیب می زند. اصغر یک شخصیت جدی و در عین حال کمدی است که دوستان معتقد بودند من برای این نقش مناسب هستم. از نتیجه کار راضی هستید؟ قرار بود سریال بوی تاک در 13 قسمت ساخته شود، اما صدا و سیمای مرکز همدان بودجه لازم را در اختیار نداشت. در نتیجه فیلمنامه کوتاه شد و قصه را در هفت قسمت جمع کردند و از نظر من ارزش ها و جذابیت های سریال با حذف شش قسمت از بین رفت. خیلی حیف شد، چراکه یکدستی، قصه گویی و شیرینی و روان سریال می توانست نظر مخاطب را جلب کند، اما چون اتفاقات، کنش ها و واکنش ها، شخصیت ها و پرداخت آنها در 13 قسمت تعریف شده و جا افتاده بود، حالا تماشاگر گاهی قصه را گم می کند و نمی فهمد که ماجرا از چه قرار است. با احتساب هر دو سریال بوی تاک و علی البدل در مجموع چند وقت در همدان بودید و برایتان سخت نبود؟ فیلمبرداری سریال بوی تاک، تقریبا یک ماه و نیم طول کشید و سریال علی البدل، سه ماه و نیم زمان برد،البته این دو سریال پشت سر هم تصویربرداری نشد. برایم سخت نبود، چون حرفه ام بازیگری است و همیشه همه لوکیشن ها در تهران نیست، مگر این که خودم انتخاب کنم که فقط در کارهای شیک و آپارتمانی و مبله در تهران بازی داشته باشم که خیلی منطقی نیست. شاید این جواب سوال شما نباشد، اما باید بگویم بعد از روزی روزگاری ، سریال علی البدل، یکی از بهترین آثاری است که تا کنون در فضای روستایی و طبیعت بکر بازی کرده ام. در سریال بوی تاک، نقش اصلی را به عهده دارید، سریال های سیروس مقدم هم از آن دست آثاری هستند که بسیار مورد توجه قرار می گیرند. آیا ممکن است اتفاق های تازه ای برای شما در عرصه بازیگری رخ بدهد؟ برای خودم این حرف را نمی زنم، برای همه همکارانم که سال ها در عرصه بازیگری زحمت کشیده اند،آرزو دارم که هرگز بیکار نشوند. امیدوارم هیچ بازیگری بیکار نماند. تصورم این است که بازیگر مانند ماهی است؛ اگر از آب بیرون بماند قادر به نفس کشیدن نیست. بیکاری بازیگر را در معرض افسردگی قرار می دهد و شرایط سختی برایش ایجاد می کند. شما خوب و بدهای این حرفه را پذیرفته اید و خیلی سختگیر نیستید. در عین حال در ژانرهای مختلف از جمله تاریخی، فانتزی، اجتماعی و کمدی بازی کرده اید، اما به اندازه کافی دیده نشدید، چرا؟ از نظر من کاملا حق با شماست! بر اساس تجربه به این نتیجه رسیده ام وقتی اثری پرمخاطب باشد، همراه خود اثر همه عواملش، بخصوص بازیگران دیده و مطرح می شوند اما فیلم یا سریالی که به هر دلیل پرمخاطب یا به قول سینمایی ها بفروش نباشد، عواملش هم دیده نمی شوند. من در کارنامه ام آثاری از این دست دارم که باعث شد به اندازه کافی دیده نشوم. مثال می زنم: فیلم شاخه های بید به کارگردانی امرالله احمدجو یکی از فیلم های خوب سینمای ماست. فیلمنامه خوبی دارد، جمعی از بهترین بازیگران کشورمان در آن بازی کرده بودند و ارزش های هنری فیلم بسیار بالاست، اما با وجودی که برای همین فیلم دیپلم افتخار نصیبم شد، چون فیلم از جمله آثار بفروش نبود، مورد توجه قرار نگرفت و در نتیجه کار ما هم دیده نشد یا همین طور فیلم حکایت آن مرد خوشبخت که نقش اصلی آن را بازی کردم. حتما شنیده اید که می گویند یک هنرمند علاوه بر توانایی و تکنیک، باید شانس هم داشته باشد. پس معتقدید که خوش شانس نبودید! فکر می کنم در مقاطعی خوش شانس بودم و توانستم آثار خوب بازی کنم، اما در مواردی هم خوش شانس نبودم که البته بخشی از آن به خودم بر می گردد. به دلیل مشکلات مالی یا رفاقت هایی که با جوانان داشتم و می خواستم به آنها کمک کنم، انتخاب های خوبی نداشتم و آن هنرپیشه ای که شما در ...
ترامپ، نیکسون و رسانه های تحلیلگر
این نوع رسانه ها بواسطه هوشمندی و رصد جامعه از جایگاه مهمی در میان رسانه های جمعی برخوردارند. رسانه های تحلیلگر تنها واقعه و رویداد را بیان نمی کنند بلکه واقعه را واکاوی کرده و گذشته و پیامدهای آتی اخبار را تحلیل می کنند. این رسانه ها به نوعی کاستی هوش انسانی را جبران و به این سبب حس اعتماد افراد را به خود جلب می کنند. دوباره تأکید می کنم جامعه امروز ما نیازمند رسانه های هوشمند، رسانه های اندیشمند، رسانه های جست وجوگر، رسانه های تحلیلگر و راهیاب است. برای بیان اهمیت موضوع دو مثال آورده می شود. در دهه 70 میلادی، ریچارد نیکسون از حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای بالابردن شانس پیروزی خود اقدام به گذاردن شنود نزد رقبای خود کرد. این ریسک بزرگ در مرحله نخست برای او موفقیت آمیز بود اما نیکسون عنصر رسانه های تحلیلگر و هوشمند را نادیده گرفته بود. این رسانه ها جریان های پشت پرده انتخابات را واکاوی کردند و اسناد پنهان، کشف و واترگیت مطرح شد. در نتیجه نیکسون رئیس جمهور منتخب جامعه آمریکا با اشک و آه مجبور به استعفا شد. روزهای گذشته نیز رسانه های تحلیلگر قدرت خود را بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعمال کرده؛ به این ترتیب که رسانه های صوتی و تصویری بخصوص واشنگتن پست، گفت وگوی چند سال پیش آقای ترامپ را عینا برملا کردند. این سند رسانه ای حکایت از اعتقاد و روحیه زن ستیزی ترامپ و مخالفت و تحقیر زنان در اندیشه او بود. این سند چنان مشخص و قطعی بود که ترامپ به هیچ وجه نتوانست آن را رد یا نقد کند، بلکه مجبور به پذیرش و عذرخواهی شد. نفوذ و قدرت رسانه های تحلیلگر باعث شد که بسیاری از طرفداران آقای ترامپ حساب خود را از او جدا کنند. این گونه رسانه ها جامعه را واقعیت سنجی می کنند. واقعیت سنجی رسانه های تحلیلگر از سه روش حاصل می شود؛ اول از طریق اسناد و مدارک مانند دو نمونه ذکر شده، دوم از طریق نظرسنجی از معتمدان و افراد ذی صلاح که اطلاعات مورد وثوق را در اختیار دارند و سوم از طریق واکاوی و چیستی واقعیت ها. کارشناسان علوم ارتباطات و رسانه درباره روش سوم یعنی واکاوی و چیستی واقعیت ها، چهار شرط قائل هستند؛ نخست، شرط توانایی است. در جامعه امروز باید اصحاب رسانه را در جرگه صاحب نظران موثق و هوشمند تصور کنیم؛ رسانه نگارانی که می توانند اعماق جامعه را رصد کرده و آینده را ببینند. دوم، شرط دستیابی است. فرد توانا و با استعداد در گردونه آموزش، پردازش یافته و در سطح بالایی قرار گرفته است. بنابراین باید به اطلاعات دقیق دسترسی داشته باشد. ورود به اعماق جامعه و کشف اطلاعات ناپیدا از الزامات رسانه نگاران امروز است. سوم، باید انگیزه داشته باشد. یعنی جامعه باید به فرآورده ها و کشفیات رسانه های تحلیلگر ارج نهد. انگیزه، این قدرت را به رسانه نگاران می دهد که خود را در خدمت جامعه احساس کنند. چهارم، فراجناحی و بی طرفی است. مخاطبان باید اطمینان داشته باشند که رسانه های تحلیلگر، رسانه هایی فراجناحی هستند. تعصب جناحی و بازی های طیفی، اعتماد عمومی را به رسانه های تحلیلگر کاهش می دهد. اگر رسانه های تحلیلگر بدرستی رسالت فراجناحی بودن خود را حفظ کنند، نتایج باشکوهی به بار خواهد آورد؛ اولا اطمینان اجتماع بالا رفته و جامعه دیگر در تاریکی حرکت نمی کند و دوماا افزایش آگاهی بیشتر اجتماعی است. این آگاهی به بلوغ اجتماعی کمک می کند و بلوغ اجتماعی موجب شفافیت در جامعه می شود. پروفسور باقر ساروخانی استاد دانشگاه ...
دانلود نوحه ترکی هیجانی برای ماشین محرم 95
,دانود نوحه محرم 95 ,محمود کریمی محرم 95 ,جواد مقدم ... www.yeknet.ir/category/9606. Translate this page ... دانلود گلچین نوحه و مداحی های جدید 95 مخصوص ماشین با کیفیت عالی ... دانلود مداحی جدید 95 – دانلود مداحی آذری( ترکی ) ویژه ماه محرم . 26 شهریور 1395 ه .ش. – درب و داغان کردن خودرو به روشی هیجان انگیز! .... Apr 28, 2016 – 95 نوحه شور برای ضبط ماشین سال 95 ویژه ماه محرم دانلود ...
تماشای ماهواره، بچه ها را بی پروا می کند
گویندگی هم می کردم تا این که از مدرسه فارغ التحصیل شدم، روزی مدیر رادیو به من گفت که بهتر است فعالیتم را در زمینه کودک متمرکز کنم. خودم هم علاقه مند بودم به همین دلیل از سال 52 اجرا و تهیه برنامه خردسال رادیو را به عهده گرفتم. قبل از من خانم پروین چهره نگار برنامه های خردسال و کودک رادیو را اجرا می کرد. شما سال هاست در زمینه کودک و نوجوان برنامه سازی می کنید، به نظر شما بچه های امروزی ...
ذهن فرزندمانمان را در حصار بازی ها رایانه ای محدود نکنیم
خود کنجکاو می شود. بیاییم ذهن فرزندمانمان را در حصار بازی ها رایانه ای محدود نکنیم. البته ناگفته نماند که آموزش و پرورش نیز در این مسئله بسیار تاثیر گذار است؛می شود برنامه هایی مثل گنجاندن یک ساعت آزاد برای بچه ها در طول هفته و یا برنامه هایی مثل رفتن به باشگاه ورزشی آن هم یک بار درماه را در نظر گرفت؛ بی شک تاثیر این قبیل کار ها در فرایند یادگیری دانش آموزان قابل توجه خواهد بود. ...
مکانیزم مغزی زنان از چرخه عادت ماهیانه تا میل جنسی شان
.... بارداری، مراقبت از بچه های کوچک و یائسگی نیز می توانند بر میل جنسی خانم ها تاثیر بگذارند. بهترین توصیه برای مردان این است که از قبل برنامه ریزی کنند!آمادگی برای رابطه جنسی برای آقایان همه آن چیزهایی است که درست 3 دقیقه قبل از خود عمل جنسی اتفاق می افتد اما برای خانم ها همه اتفاقاتی است که 24 ساعت قبل از آن پیش آمده است! 7. بارداری تاثیر قابل توجهی بر فکر آنها دارد ...
دانلود فیلم لحظه رسوایی اخلاقی ترامپ در مورد زن ها
می خواهید بیشتر بدانید : فیلم افشاگری امیرحسین درمورد شبکه من و تو بعد از اقدام سولماز ... فیلم سولماز که حاضر به اجرا در برنامه استیج من و تو نشد + دانلود این بار ... عکس عشق یک معلم دچار فساد اخلاقی با دانش آموز 17 ساله اش به رسوایی کشیده شد. ..... اگه هم امیرحسین میبرد تا ریال آخر می ریختن به حسابش، من حتی در مورد رای ها هم ... 10 مهر 1392 ه .ش. – اول: این که در تمام لحظات مبارزه ی ...
ابتکار معلم سبزواری در آموزش پایه اول ابتدایی
...: متولد و ساکن سبز وار هستم، سه فرزند دارم و تحصیلاتم را پس از ازدواج ادامه دادم، پس از اخذ مدرک دیپلم در سال 1378به عنوان مربی وارد یک مهدکودک شدم، تجربه نگهداری خواهر کوچکترم در برقراری ارتباط با کودکان شیرخواره مهد کودک به من کمک کرد. برآبادی اضافه می کند: شروع به کار من همراه با عشق زیاد به بچه ها بود به همین دلیل مطالعاتی در زمینه کودکان داشتم، اینکه نیازهای آنها چیست و چه بازی ...
مراسم سنج زنی در آران
سال قبل در شب تاسوعا برگزار می گردد و همه ساله در هفته ی میراث فرهنگی مراسم سنج زنی در باغ تاریخی فین کاشان برای پاسداری این سنت در حضور میهمانان داخلی و خارجی اجرا می شود. در خاتمه لازم است از عشق و علاقه ی فراوان مردم آران نسبت به هیئت سنج زنی یاد شود. آقای هانری ماسه در کتاب " آداب و معتقدات ایرانی" می نویسد: در این دسته عزاداری مردم کاشان (آران) که اغلب مورد ریشخند عموم قرار می گیرند به ...
الناز شاکردوست هم هک شد؟!
به گزارش جام جم آنلاین ، به دنبال هک شدن صفحه اینستاگرام سحرقریشی توسط یک سعودی، حالا نوبت صفحه شخصی الناز شاکردوست رسیده است که از دسترس خارج شود. اما تا به این لحظه این خبر از سمت شاکر دوست تایید نشده و هنوز مشخص نیست این صفحه هک شده و یا از سمت این هنرمند غیرفعال شده است. لازم به توضیح است که این صفحه با دنبال کننده های میلیونی خود یکی از هنرمندان پرطرفدار اینستاگرام بوده است که به دنبال حذف فالوئرهای جعلی از سمت اینستاگرام ، ریزشی در تعداد فالوئرهایش نداشته است. ...
- پرواز همای - ؛ از - فقر تا ستاره شدن -
...> نگاهی به زندگی سخت همای و پشتکار و سخت کوشی او که علیرغم امکانات محدود از تلاش برای آموختن دست نکشید ما چون در روستا زندگی می کردیم و در خانواده خیلی فقیری بودیم، امکانات آنچنانی برای شناخت هنر نداشتیم و تنها چیزی که در این مورد برای ما جالب توجه بود، یک تلویزیون سیاه و سفید بود. یادم هست آن موقع این تلویزیون برنامه هنر هفتم را پخش می کرد که در برنامه های کودک هم بچه ها نقاشی هایشان ...
حرم تنها نیست
مردم باشید . هیچ گاه فحشی از دهان او نشنیدم و بدترین ناسزای او این بود که اگر از کسی ناراحت می شد می گفت: خانه ات آباد چرا فلان کار را کردی؟! تمام کودکی سعید به کتاب خواندن و تلویزیون دیدن سپری می شد و هربار به او می گفتیم مگر تو بچه نیستی تو هم کمی بیرون برو و با دوستانت باش، به من می گفت: بیرون بروم که چشم ام به ناموس مردم بیفتد و گناه کنم؟! یک بار سعید در دوران راهنمایی به طور ناخواسته ...
پلیس صورت آهنی نیستم
احمدلو در طول این سال ها تله فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی همچون ماه عسل، بازجویی در کافه تهران، بهار قبل و بعد، مار، گنج خانه سفید و... را کارگردانی کرده است. او این روزها در سریال تلویزیونی گشت ویژه نقش پلیسی با نام شاهد منصوری را بازی می کند؛ پلیسی که فیلم می بیند، برخی مواقع عصبانی می شود و دیالوگ های هنرمندان را به زبان می آورد. به همین بهانه درباره تازه ترین کار تلویزیونی اش با او به گفت وگو نشستیم. مخاطبان در مجموعه تلویزیونی گشت ویژه شاهد سه پلیس با دیدگاه های متفاوت هستند و شما هم نقش پلیسی به نام شاهد را بازی می کنید که افکار جالبی دارد. مثلا فیلم می بیند، دیالوگ های آل پاچینو را خطاب به همکارانش می گوید و گاهی هم عصبانی می شود. چطور به این نقش رسیدید و این که آیا این موارد ایده های خودتان بود؟ این مواردی که شما به آن اشاره کردید، مجموع خلاقیت ها، علایق و سلایق من در کنار تعامل، استقبال کارگردان و هوشمندی نویسنده سریال است. از ابتدا در جریان فیلمنامه بودم و نویسنده هم به شکل آنلاین از ایده هایی که می دادم، به نحو مطلوب در فیلمنامه استفاده می کرد. البته این تعامل یکسویه نبود؛ یعنی فقط ما در جریان نگارش روزانه فیلمنامه نبودیم، بلکه نویسنده هم می دانست که ما چکار می کنیم. همه این موارد با حضور کارگردان یک تعامل مثلثی را شکل داد و ماحصل آن نقشی شد که شما می بینید. اگر شاهد، پلیس متفاوتی شده به این دلیل است که هم خواست من به عنوان بازیگر و هم مهدی رحمانی در کسوت کارگردان بود. من سعی کردم زیورآلاتی به نقش اضافه کنم و آن را پرورش بدهم. گفتن دیالوگ از آل پاچینو به پیشنهاد خودتان بود؟ بله، خوشبختانه در این سریال با کارگردانی کار می کردیم که تعامل بسیار خوبی با بازیگر داشت. آقای رحمانی خیلی خوب از ظرفیت ها و توانمندی های من در اشکال مختلف نقش استفاده کرد. معمولا من در شوخی های زندگی روزمره ام صدای آلن دلون و آل پاچینو را درمی آورم. کارگردان هم این استعدادم را شناسایی کرد و در این سریال از این ویژگی استفاده کردیم. شخصیت شاهد در برخی قسمت ها به خاطر بانمک بودنش شیرین شده و جالب است. برخی مواقع که مخاطب انتظار دارد همین بانمکی را از او ببیند، یکدفعه عصبانی می شود یا به فکر فرو می رود. آیا این رفتارها تعمدی انتخاب شد؟ بله، تلاش کردم نقش پلیس را مثل یک آدم معمولی در بیاورم. من و حمید گودرزی در طول کار مرتب با هم صحبت می کردیم که نقش پلیس را متفاوت بازی کنیم و این که نسبت به پلیس هایی که مخاطب تا امروز دیده، تفاوت داشته باشد. خوشبختانه کارگردان زمینه بازی را برایم فراهم کرد تا بتوانم از ظرفیت ها و توانمندی هایم استفاده کنم. اعتماد به من باعث شد تا این ظرفیت ها شکوفا شود و ماحصل چیزی را که در ذهنم بود خلق کنم و پلیسی را به تصویر بکشم که کمتر در قاب تلویزیون دیده شده است. مخاطبان در روابط خصوصی این سه پلیس این موارد را شاهد هستند، اما در زمان عملیات ها کاملا جدی می شوند و با جدیت کارشان را دنبال می کنند. در واقع تلاش کردم کاملا یک پلیس متفاوت و باورپذیر را به تصویر بکشم. اشاره کردید از ابتدا در جریان فیلمنامه بودید. از همان زمان هم علاقه مند بودید نقش ستوان شاهد منصوری را بازی کنید یا نقش دیگری مد نظرتان بود؟ دلیل این که هر یک از ما سه افسر با نام خودمان بازی کردیم، ایده کارگردان بود، چون می خواستیم فاصله بین گروه صحنه و پشت صحنه و مردم کمتر شود و ضمن این که علاقه مند بودیم یک همذات پنداری غیرمستقیم و اورژانسی با مردم ایجاد شود. البته این موضوع، هم کار را سخت می کرد و هم آسان و کوچک ترین اشتباه منجر به گرفتن نتیجه عکس می شد. خوشبختانه اقبال خوب مردم تا امروز نشان می دهد که ما راه را درست رفتیم. شما در کنار بازیگری، کارگردانی هم می کنید. برایتان سخت نیست در کاری بازی کنید که خودتان کارگردان نیستید؟ نه، ما باید حرفه ای به مسائل و دنیای کاری مان نگاه کنیم. جایگاه بازیگر و کارگردان کاملا مشخص است. حال افرادی مثل من که در کنار کارگردانی، بازی هم می کند در چنین زمان هایی باید در خدمت کارگردان و فیلمنامه باشد، اما سعی می کنم با کسانی کار کنم که از توانایی ها و ویژگی هایم در طول کار استفاده کنند. این اتفاق در این سریال افتاده است؟ بله، خوشبختانه به شکل صحیح و در چارچوب مناسب نقش ستوان شاهد منصوری را بازی کردم. البته هر کاری فراز و نشیب های خودش را دارد، اما مهم این است که ما از همه این موارد عبور کردیم و تلاش داشتیم کارمان را به نحو مطلوب انجام بدهیم. با توجه به این که به پیشنهاد کارگردان با نام خودتان در سریال بازی کردید، چرا فامیلی هایتان را تغییر دادید؟ من و حمید گودرزی نام فامیلی خانواده مادری مان را انتخاب کردیم، بنابراین دور از ما نیست. اگر قرار بود با نام واقعی فامیلی هایمان بازی کنیم دیگر برای مخاطب باورپذیر نبود. شاهد منصوری بین فیلم و واقعیت است. عملیات های سریال گشت ویژه برایتان چالش به همراه داشت؟ بله، در بیشتر صحنه های حادثه ای خودمان حضور داشتیم، حتی من دنده ام آسیب دید یا نفس کشیدن در صحنه انفجار سوله کار ساده ای نبود، اما خوشبختانه به خاطر عشق و علاقه ای که به کارمان داریم، موفق شدیم. شاید سال ها بعد به خاطر بالا رفتن ...
داود منفرد: گنج ولی بزودی کلید می خورد + عکس
به گزارش جام جم آنلاین به جرأت می توان ادعا کرد که نمی شود داود منفرد در سکانسی حاضر شود و بیننده از ته دل خنده نزند. حضور شاد و انرژی بخش او در برنامه های مختلف بهانه ای برای گفت و گوی جام جم آنلاین با این هنرمند طناز شد. جناب منفرد، علاقه مندان به نقش های رادیو و تلویزیونی شما، خیلی مایل اند خبر خوشی از شما بشنوند. خبرخوش اینکه بزودی و در نیمه نخست آبان ماه تصویربرداری فیلم گنج ولی کلید خواهد خورد. گنج ولی سریاله؟ نه فیلمی داستانی است که برای سینمای خانگی و در قالب دو حلقه DVD تعریف شده است. داستان کمدی آن تمام اعضای خانواده را در بر می گیرد. می توانید به قصه گنج ولی اشاره ای داشته باشید؟ دراین فیلم، من نقش ولی را بازی می کنم. آقا ولی داستان، صاحب صندوقچه ای است که اطرافیان، فامیل و دوستان او در پی بدست آوردن این صندوقچه اند. تصور غالب این است که در این صندوقچه گنج و ثروتی پنهان است. بنابراین رقابت برای بدست آوردن این صندوقچه گنج بالا می گیرد. در این بگیر و ببند، ماجراهایی خنده دار پیش می آید که برای مخاطب جالب خواهد بود. عوامل فیلم گنج ولی مشخص شده اند؟ طرح کلی داستان از من است. آقای صدقی، کارگردان، آقای جهانگیر طاهری نویسنده و کارگردان هنری و تهیه کننده هم هنوز مشخص نشده است. حضور آقای امیر پارسی در گنج ولی تقریباً مسجل شده اما گمانه زنی برای حضور خانم ها مرجانه گلچین و بهنوش بختیاری هنوز نهایی نشده است. لوکیشن های ضبط برنامه کجاست؟ شهر کرج، هشتگرد و چند روستا در منطقه کوهستانی الموت به عنوان لوکیشن های گنج ولی تعریف شده اند که در کنار بازیگران حرفه ای از اهالی و روستاییان نیز بازی گرفته خواهد شد. پیش بینی می کنید کار تصویر برداری چه مدت به طول انجامد؟ با توجه به عوامل کاربلد و حضور بازیگران حرفه ای درکنار بازیگران محلی، پیش بینی می شود که یک ماهه کار تصویربرداری برنامه پایان پذیرد. محمد زندکریمخانی - جام جم آنلاین ...
چگونه یک برند موفق باشیم؟
...، می توانید برند شخصی خودتان را داشته باشید؛ یک خانم خانه دار با برندی اختصاصی در آشپزی و یک آقای دیگر با برندی خاص و چشمگیر در بیمه یا پزشکی! این بازی جذاب و جدی، بسته به تخیل و خلاقیت شما می تواند تا هزاران مورد متنوع و متفاوت ادامه داشته باشد. هیچ محدودیتی وجود ندارد تنها کافی است بخواهید و برند شدن برای تان دغدغه باشد، برند شدن ممکن می شود. دکتر نصیر دهقان، نویسنده و مدرس مهارت های زندگی به ...
برگزاری جشنواره فیلم دانشجویی، لازمه اصلی کار صداوسیماست
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم 13 مهر در نشستی با اعضای هفتمین جشنواره فیلم دانشجویی در دانشگاه صداوسیما گفت:به واسطه این جشنواره ها بعضی از موضوعاتکه از آنها غفلت شده برجسته می شوند. قائم مقام رسانه ملی گفت:نامه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به جوانان اروپا باید به عنوان سرفصلی در برنامه های هفتمین جشنواره فیلم دانشجویی قرار گیرد. وی به تاثیر این جشنواره ها در تقویت روح رقابت در میان جوانان اشاره کرد و افزودگفت: نباید چنین تلقی ای وجود داشته باشد که این جشنواره، جشنواره ای تشریفاتی است. جشنواره دانشجویی به ارتقای علمی و تحصیلی دانشجویان کمک می کند و ان شاءالله توسعه پیدا کند و در عرصه بین المللی هم اثرگذارتر شود. حجت الاسلام موسوی مقدم گفت: برگزاری این جشنواره لازمه اصلی کار صداوسیماست، چرا که رشته های صوت و تصویر کشور در این دانشگاه متمرکز است و باید همه توان خود را به کار بگیریم تا این جشنواره توسعه پیدا کرده و کارش را ادامه بدهد. وی افزود: یکی از مهم ترین کارکرد جشنواره، شناسایی و پرورش استعدادهاست و خلاقیت و نوآوری نیز از ویژگی تولیدات دانشجویی است. قائم مقام رسانه ملی گفت: دانشگاه صداوسیما نقش بی بدیل و منحصر به فردی در حوزه آموزش ایفا می کند، به طوری که بر پایه بررسی های صورت گرفته، کیفیت و اثرگذاری فارغ التحصیلان این دانشگاه که در سازمان مشغول به کار هستند بحمدالله از سطح علمی و عملی خوبی برخوردارند. قائم مقام رسانه ملی گفت: خوشبختانه این جشنواره تنوع بسیار بالایی دارد و در همه ساختارهای برنامه سازی، آثار تولیدی را ارزیابی می کند و لازم است بخش فضای مجازی و تولیدات مجازی هم در آن گنجانده شود. در ادامه این نشست، اردشیر زابلی زاده سرپرست دانشگاه صداوسیما نیزگفت: این جشنواره که هر دو سال یک بار در دانشگاه صداوسیما برگزار می شود، قدمتی 14 ساله دارد و در تقویم جشنواره های کشور نیز به ثبت رسیده است. وی افزود: جشنواره فیلم دانشجویی 21 تا 23 آذربرگزار می شود و فرصت خوبی است تا سازمان بتواند با بدنه دانشجویی در داخل و خارج از سازمان ارتباط برقرار کند. زابلی زاده افزود: دانشگاه صداوسیما در بین دانشگاه های حوزه رسانه بی بدیل است؛ چرا که تنها دانشگاهی است که در آن رشته های رادیو و تلویزیونی تدریس می شود. برگزاری جشنواره فیلم دانشجویی نیز فرصت خوبی است تا این دانشگاه بتواند هر چه بهتر خودش را معرفی و محصولاتش علمی و رسانه ای اش را عرضه کند. کاظم نظری دبیر جشنواره فیلم دانشجویی نیز گفت: امسال بخش رادیو و دانشگاه های اسلامی را نیز به این جشنواره اضافه کردیم تا بتوانیم تولیدات دانشجویان سراسر کشور را در آن بگنجانیم. وی افزود: جلسات متعددی برای این جشنواره برگزار شد و سعی کردیم موضوعاتی که سازمان مد نظر داشت و مایل بود که جوانان به آن ها بپردازند، را استخراج کنیم. نظری تصریح کرد: جلسات متعددی درخصوص نحوه برگزاری این جشنواره با وزارت علوم برگزار شد و همه دانشگاه ها متقاضی آن هستند که در این دوره از جشنواره آثار آن ها پخش شود و همچنین جلسات و نشست های تخصصی برای آن ها برگزار کنیم. نظری تصریح کرد: از بیستم شهریور پخش تیزرهای تبلیغاتی این جشنواره در تلویزیون آغاز شده و تا امروز 410 اثر به دبیرخانه فرستاده شده است. وی افزود: جشنواره فیلم دانشجویی دانشگاه صداوسیما قدیمی ترین جشنواره دانشجویی در ایران است که چند سالی است بخش بین الملل آن نیز فعال شده است. دبیر هفتمین جشنواره فیلم دانشجویی دانشگاه صداوسیما تصریح کرد: جلسات متعددی با حوزه برون مرزی داشتیم که دانشجویان را در خصوص موضوع نامه حضرت آقا به جوانان اروپایی، فعال و آگاه کنند. جلساتی هم با معاون فرهنگی وزیر علوم برگزار شد و اعلام آمادگی کردند دانشجویانی را که در اروپا و آمریکا در رشته هنر تحصیل می کنند مجاب کنند تا درباره این موضوع، دست به تولید اثر بزنند. وی گفت: این جشنواره در چهار بخش مسابقه ملی، بخش آزاد، بین الملل و دانشگاه اسلامی برگزار می شود و دانشجویان فیلم سازی سراسر جهان که آثاری با موضوعات فیلم های مقاومت، نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا، اسلام تکفیری و سیطره جهانی صهیونیست ساخته باشند، می توانند در بخش بین الملل شرکت کنند. سعید سرابی دبیر بخش بین الملل جشنواره نیز توضیح داد: از دو جشنواره پیش، بخش بین الملل رسماً به جشنواره فیلم دا ...
انعکاس راهپیمایی اربعین در رسانه ملی
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در رسانه ملی، امسال مسئولیت کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی اربعین به عهده معاونت سیاسی گذاشته شده است. این کمیته به عنوان بازوی اطلاع رسانی ستاد مرکزی اربعین، فعالیت هایش را از ابتدای امسال با برگزاری جلساتی با اعضای درون و برون سازمانی و هماهنگی و هم اندیشی با مسئولان وزارت کشور به منظور برنامه ریزی تبیین سیاست گذاری هدایت و حمایت تولید پالایش و مبادله محتوا درباره راهپیمایی اربعین آغاز کرد. ساختار کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی اربعین به عنوان یکی از کمیته های سیزده گانه ستاد مرکزی اربعین در سال جاری در 12 کار گروه طراحی شده است تا مأموریت های مختلفش در قالب های محتوایی، فنی، هماهنگی، اجرایی و پیگیری محقق شود. این کمیته با برگزاری بیش از 10 نشست، برنامه های متعددی را برای انعکاس مطلوب تر و مؤثرتر مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در رسانه های داخلی و برون مرزی پیش بینی کرده است که از آن ها می توان به پخش 24 ساعته رادیو اربعین اشاره کرد. براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، رادیو اربعین، پخش برنامه های خود را از یکم آبان آغاز می کند و از برنامه هایش می توان به پخش گزارش های زنده از مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در مسیر راهپیمایی مرزها و شهرهای مقدس نجف و کربلا و... اشاره کرد. همچنین اپلیکیشن یا نرم افزار دریافت شبکه های صدا نیز طراحی شده است که بر روی گوشی های هوشمند تلفن همراه نصب می شود و در مرزها، مسیر راهپیمایی و کشور عراق قابل دریافت و شنیدن است. طبق اعلام معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان، برنامه های سال جاری شبکه رادیویی اربعین بر خلاف سال گذشته تقریباً در سراسر کشور و نیز در طول مسیر راهپیمایی و داخل کشور عراق پخش می شود و فرکانس های 91.9 و 90.9 برای دریافت این رادیو به ترتیب در نجف و کربلا تعیین شده است. محتوای برنامه های رادیو اربعین و دیگر شبکه های تلویزیونی و رادیویی با رویکرد شعار مصوب انی احامی ابداً من دینی (من همواره از دینم دفاع می کنم) که سرلوحه و پیشانی فعالیت های رسانه ملی و دیگر رسانه هاست، تولید و پخش می شود. همچنین رسانه ملی با همکاری اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی، حدود 50 دستگاه sng ، واحد سیار و فیبر نوری در مرزها، مسیرهای راهپیمایی و داخل عراق مستقر خواهد کرد تا به انعکاس زنده و گسترده تر این مراسم بصیرت آفرین بپرادزد. اعزام گروه های خبری، مستندسازان و گروه های تولیدی شبکه های مختلف سیما، خبر و مراکز استان ها برای انعکاس شور و شعور شیفتگان حسینی، نمایش فعالیت های ستاد مرکزی اربعین در شبکه های تلویزیونی و رادیویی استانی و سراسری، راه اندازی قرارگاه های رسانه ای برای اطلاع رسانی این مراسم در مرزها، تهیه مستندهایی از زائران اربعین دیگر کشورها از جمله زائران غیر مسلمان، اطلاع رسانی اقدامات مختلف کمیته ها در قالب زیر نویس در شبکه خبر و دیگر شبکه های تلویزیونی استانی و سراسری از دیگر اقداماتی است که در این ایام صورت می گیرد. رسانه ملی به منظور انعکاس مطلوب تر مراسم راهپیمایی حسینی، راه اندازی بخش ویژه اربعین به عنوان پرونده مستقل در خبرگزاری صداوسیما، تولید و پخش بسته های ویژه خبری اربعین در شبکه های استانی و راه اندازی پایگاه اینترنتی اربعین صداوسیما را به همت روابط عمومی نیز در دستور کارش قرار داده است. طراحی نرم افزار پیام رسان سروش بر روی گوشی های هوشمند از اقدامات امسال اداره کل روابط عمومی است. این نرم افزار بهترین ابزار دسترسی به اخبار است و به آن ها کمک می کند فیلم ها و تصاویر خود را از طریق این اپلیکیشن ارسال کنند. همچنین پس از مراسم اربعین، مسابقه ای برگزار و از برگزیدگان قدردانی می شود. ...
توکلی: با فساد مبارزه نکنیم، جمهوری اسلامی را ساقط می کند/ رفاقتم با قالیباف مانع از اظهارنظرم درباره او ...
نداشته است. س: چند فرزند دارید؟ توکلی: 7 فرزند، 5 پسر، 2 دختر. س: چه میزان دور هم هستید، همه در یک خانه به سر می برید؟ توکلی: من بعد از این که از زندان آزاد شدم تا زمانی که خانه دار شدم 16 بار اثاث کشی کردم، یعنی به طور متوسط هر 11 ماه یک بار، تا این که در سال 71 خانه دار شدم، خلاصه بچه ها هر چه پول داشتند گذاشتند و همه به یک ساختمان آمدند، به دختر ها نصف به پسر ها ...
یک مسابقه عاشورایی
به گزارش جام جم ، یکی از طرح های شبکه رادیویی تهران این که هر شب از ساعت 18 و 30 دقیقه در برنامه 61 از علاقه مندان به شرکت در بخش مسابقه ویژه محرم ثبت نام می کند. برای تهیه گزارش از پشت صحنه برنامه مسابقه محور 61 با برنامه سازان همراه می شویم تا علاقه مندان بیشتر با تهیه و پخش این برنامه آشنا شوند. تحلیل عمق واقعه عاشورا عبدالحسین قلعه قوند، مدیر گروه تفریحات و سرگرمی شبکه رادیویی تهران است، از او درباره طراحی و ویژگی های این برنامه ترکیبی می پرسم که او در پاسخ می گوید: در ایام خاص بویژه ایام عزاداری برنامه 021 که با محوریت مسابقه و ریتمی تند و شاد روی آنتن می رود، تغییر می کند. ما در این ایام هم شاهد این اتفاق هستیم، به طوری که ساختار مسابقه حفظ، درونمایه و محتوای آن تغییر می کند. وی در پاسخ به این پرسش که برنامه 61 با دیگر ویژه برنامه محرم چه وجه تمایزی دارد، می افزاید: تفاوتی که این برنامه با برنامه های دیگر دارد رویکرد و نگاهش به مقوله محرم و عاشورا و حماسه حسینی است، در این برنامه تلاش می کنیم نسبت های معرفتی که امام حسین(ع) به خاطرش حماسه آفرید و شهید شد در شرایط امروزی بازیابی شود. در عین حالی که صورت ماجرا برای ما اهمیت دارد، عمق ماجرا و چرایی رشادت های سید و سالار شهیدان و یارانشان هم برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است. قلعه قوند معتقد است: بحث امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین پیام عاشورای حسینی است و روزهایی که برنامه 61 پخش می شود این موضوع تبلور بیشتری خواهد داشت، چراکه اساسا ماموریت زندگی ما خارج از دایره امر به معروف و نهی از منکر نیست و در برنامه 61 تلاش می کنیم این مهر را به شکل ویژه تری بیان کنیم. با توجه به این که زمان زیادی تا شروع برنامه مانده است، مخاطبان بسیاری برای شرکت در مسابقه ثبت نام کرده اند. فاطمه نصرآبادی، از گوینده های باسابقه شبکه رادیویی تهران است که بیش از 20 سال با این شبکه همکاری می کند، یعنی از زمانی که وارد سازمان صدا و سیما شده، کارش را با این شبکه آغاز کرده و اجرای این برنامه را به عهده دارد. به نام خدا وَالسلام علیک یا اباعبدالله! نصرآبادی صحبت های آغازین خود را آغاز می کند: خدا خواست که محرم بماند، خواست که محرم با یاد اباعبدالله بماند. در مسیر تقویم، رسیدیم به روزهایی که سرآغاز ماهی پر از دل شدگی هاست؛ ماهی پر از عشق و شور و طلب، ماه قیام و شهادت. ماه محرم در مسیر همین لحظه هاست، یادهای محرم سال 61 رو مرور می کنیم؛ یادهایی که دل هامون رو گره گیر محبت سیدالشهدا می کند. خون محمد و علی، خون فاطمه و حسن، خون حمزه و جعفر طیار... همه و همه در رگ های حسین(ع) شعله می کشد؛ خونی که از روز نخست برای نشر دین و دعوت توحید و عدالت، گرم و زنده و جوشان است؛ خونی روان در ابدیتِ زمان. نصرآبادی در ادامه هم با اعلام شماره های ارتباطی مخاطبان از علاقه مندان برای شرکت در مسابقه دعوت می کند تا در برنامه خودشان مشارکت داشته باشند. برنامه ای که صرفا مسابقه نیست ساناز باقری، تهیه این برنامه را به عهده دارد و درباره این ویژه برنامه می گوید: برنامه ای که صرفاً مسابقه نیست و مخاطب به عنوان یک شرکت کننده، شنونده یک برنامه ترکیبی است که بخشی از آن را مسابقه تشکیل داده است. با هدف شناساندن وقایع کربلا و شخصیت های دخیل در آن بخشی از برنامه 61 به اجرای مسابقه اختصاص یافته است. وی ادامه می دهد: با ثبت نام از مخاطبان رادیو تهران و با طرح سوالات متنوع با موضوع ماه محرم، قیام حسینی، اخلاق و رفتار امام حسین(ع) و... این برنامه با مشارکت شنوندگان اجرا می شود. موضوع صبر و شکیبایی ویژگی های اخلاقی، شخصیتی و معرفتی حضرت امام حسین(ع) و یارانشان، آموزه های سیاسی و اجتماعی ایشان محور این بخش است که در قالب مسابقه اجرا خواهد شد. تهیه کننده برنامه می افزاید: علاوه بر این از آیتم های اصلی برنامه می توان به شخصیت شناسی، آثار فرهنگی و معرفی کتاب های عاشورایی درباره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد. امام حسین(ع) و عاشورا، فرزندان امام حسین(ع) در کربلا و دلنوشته های عاشورایی و... ازجمله موضوع هایی است که به آنها پرداخته می شود. باقری در پاسخ به این پرسش که علاقه مندان با چه شرایطی می توانند در این مسابقه شرکت کنند، می گوید: علاقه مندان می توانند جهت شرکت در مسابقه 61 از طریق شماره پیامک 3000094 یا شماره تلفن گویای برنامه 27860094 و شماره تلفن های 22040530 و 22054088 در این مسابقه شرکت کنند و محدودیتی برای ثبت نام از شرکت کننده ها نیست. اجرای برنامه های مناسبتی سخت تر است فاط ...
ارتباطم را با تئاتر حفظ می کنم
به گزارش جام جم ، از فعالیت های هنری او می توان به دختری در قفس، قصه دل ها، مسیر آسمان، این هفت نفر و خط قرمز، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، رستگاران، فاصله ها، تا رهایی، تبریز در مه، پروانه، نابرده رنج، آخرین دعوت، آدمخوار، خط قرمز، تکیه بر باد، بازار عاشقان، سال های مشروطه، غیرعلنی و پس از سقوط اشاره کرد. عبدلی استاد ایفای نقش های خاکستری و چند لایه است و بارها با ایفای این نوع نقش ها توانایی هایش را به اثبات رسانیده است. با او درباره حضورهایش و ایفای نقش های رئال و تاریخی گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید: در سریال پربازیگر معمای شاه به بازی پرداختید. بازی در کارهای تاریخی برای شما چه ویژگی هایی دارد؟ کار تاریخی همیشه برایم جذابیت دارد و به آن علاقه دارم. من در این سریال دو نقش بازی می کنم، نقش استالین و نقش شخصیتی به نام منوچهر. منوچهر آدمی است که وارد جریانات خاص سیاسی می شود و شخصیت خاکستری دارد و درگیر مناسبات عشقی می شود و بیشتر با خانم اسماعیل خانی و خیراندیش و امیریل ارجمند همبازی هستم. این شخصیت مابه ازای تاریخی ندارد و به خاطر ایجاد درام خلق شده است. بازی در نقش استالین چگونه بود؟ بازی در نقش آدم های مشهور تاریخی که در تغییر مسیر تاریخ دنیا نقش دارند همیشه برایم چالش برانگیز است. اگر بازیگری با کم تجربگی این نوع نقش ها را درست بازی نکند با نقدهای جدی از سوی مورخان، منتقدان و تاریخدان ها مواجه می شود. فیلم های مستند زیادی درباره استالین وجود دارد که مورد استناد منتقدان قرار می گیرد. او مثل سایر شخصیت های تاریخی نبود که از آنها تصویر یا عکسی وجود نداشته باشد. شما این نوع نقش ها را که تصویر روشنی از آنها مثل تیمور لنگ وجود ندارد، می توانید با شیوه مورد نظرتان بازی کنید. به هر صورت استالین در آخرین جنگ جهانی رهبر کشوری بود که مسیر جنگ را تغییر داد و شرایط دیگری برای دنیا رقم زد و دنیا به دو قطب سرمایه داری و کمونیسم تقسیم شد. چقدر برای ایفای نقش سراغ مستندات تاریخی موجود درباره استالین رفتید؟ خیلی از تصاویر آرشیوی مربوط به استالین را دیدم و متوجه شدم در حین سخنرانی هایش متانت و آرامش دارد. من هم تلاش کردم از این خصوصیات واقعی استالین بهره ببرم. بازی در این نوع نقش ها واقعا خطرناک است. گریم استادانه شهرام خلج هم خیلی به بازیگران معمای شاه کمک کرد تا راحت در قالب شخصیت ها بازی کنند ... شهرام خلج استاد نزدیک کردن چهره بازیگران به شخصیت های واقعی است و در این حوزه کم نظیر است و بسیار توانمند. در هر صورت من همیشه از بازی در کارهای تاریخی با وجود سختی و دشواری هایش استقبال می کنم و دوست دارم در قالب این شخصیت های معروف بتوانم با مخاطب ارتباط برقرار کنم. اگر بازیگر این نوع نقش ها را درست و شایسته بازی کند می تواند در ذهن مخاطب ماندگار شود. نقش های تاریخی جدا از چالش هایی که به آن اشاره کردم برای یک بازیگر شرایط خاصی را رقم می زند. اغلب کارهای تاریخی دور از تهران کار می شود، بنابراین بازیگر در طول بازی در این نوع نقش ها که مدتش هم طولانی است، نمی تواند نقش دیگری بازی کند. در حالی که در کارهای رئالیستی با برنامه ریزی می تواند نقش دیگری را همزمان قبول کند. بخش مهم بعدی در زمینه گریم است، معمولا کارهای تاریخی گریم های سنگینی دارد و من بازیگر باید روزانه چند ساعت زیر گریم باشم و دوباره عصر همان گریم را پاک کنم. این کار طاقت فرساست. بعد با تحمل این گریم سنگین مجبورید در گرمای تابستان کلی لباس زیاد و پوتین چرمی بپوشید و آن وقت جلوی دوربین بازی کنید. در این شرایط وضعیت کاری چگونه است؟ چندان روبه راه نیست و دایره انتخاب بازیگران محدودتر شده است. البته نمی خواهم برای این وضعیت نام خاصی را اشاره کنم. برخی از مواقع هم نقش هایی پیشنهاد می شود که بازی نکردنش بهتر است. زیرا سطحی و کلیشه ای است. در هر صورت شغلم بازیگری است و نمی توان منتظر ماند تا نقش های درجه یک و خوب پیشنهاد شود. بعد از سال ها همکاری با محمود معظمی، در سریال پرمخاطب تکیه بر باد نقش متفاوتی ایفا کردید... سال هاست با محمد معظمی همکاری دارم. در مجموعه تکیه بر باد ایفاگر نقش منفی نیستم و ناصر شخصیتی است که برای خودش و منافعش زندگی می کند. خوشبختانه نویسنده مجموعه تکیه بر باد توانست قصه قابل قبولی به نگارش درآورد، محمود معظمی هم در کارگردانی به پختگی رسیده است و با تبحر خاص خود بخوبی توانست فضای کار را طوری طراحی کند که همه بازیگران در ارائه توانایی های خود ...
جزئیاتی زندگی شخصی شقایق دهقان و مهراب قاسم خانی از عاشق شدن تا...
. مدرسه که می رفتید، معلم ها و بچه ها را زیاد فیلم می کردید؟ مهراب قاسم خانی: در دوران ابتدایی و راهنمایی کمی آرام بودم، اما در دبیرستان هم از نظر درسی و هم اخلاقی، برعکس الان افتضاح بودم. شقایق دهقان: خیلی آرام بودم. همیشه انضباطم 20 بود. بی سر صدا و مودب بودم. همیشه رو صندلی اول کلاس، خانم اجازه خانم اجازه بودم. چون هر دو نویسنده اید، شده موقع نوشتن یک شخصیت یا ...