سایر منابع:
سایر خبرها
کم رنگ شده است. یکی از دلایلی که از موسیقی سنتی، ایرانی یا ملی- با تمام القابی که دارد و نام هایی که برایش گذاشته اند- استقبال چندانی نمی شود، این است که در سال های اخیر کار خوب در این زمینه تولید نشده یا اگر شده به دلایلی نتوانسته منتشر شود. مرادم از کار خوب کاری مثل مجموعه گل ها و اساتیدی مثل خالقی و محجوبی و بعدها علیزاده و لطفی و مشکاتیان و استاد بزرگمان آقای فخرالدینی است. آثاری با این درجه ...
های آن را فرا گرفته باشد. نوازنده ای که مقام ها را یاد نگرفته باشد مثل این است که بگوید من تار می زنم اما ردیف موسیقی دستگاهی را بلد نیستم یا کسی بگوید موسیقی کلاسیک غرب کار می کنم ولی موتزارت را نمی شناسم. این گونه افراد ممکن است خیلی تند و سریع ساز بزنند ولی مطمئناً درک درستی از ساز خود ندارند. پس به نظر شما شرط مهم تنبور نواز بودن این است که هنرجو مقام های تنبور را یاد گرفته باشد؟ در ...
...: امانت هنگامی که امانت با کلماتی همچون راستگویی و راست کرداری، ایمان و تقوای عملی و صداقت همراه و قرین می شود، ذهن و تفکّر انسان به سوی امانت در مال، در مرحله اوّل و امانت در امارت و در اسرار مردم، در مراحل بعدی بروز و ظهور پیدا می کند. امّا اگر به گستردگی امانت در جنبه های مختلف آن توجّه نماییم، انگشت حیرت به دندان گرفته، درحفظ امانت هایی که در نزد انسان به ودیعه ...
اولین فرزند آبراهام زیمرمن و بئاتریس زیمرمان بود که با 5 کیلوگرم وزن به دنیا آمد! می گویند سر او به نسبت بدنش کمی بزرگ تر بوده! او از 10 سالگی نواختن ساز گیتار را شروع می کند، آن هم نه گیتاری که پدر و مادر برایش بخرند، بلکه گیتارش را در یکی از خانه هایی که پدرش خریده بود، پیدا می کند. او آنقدر از پدر و مادرش ناراضی است که جایی درباره آنها گفته: متاسفانه من از پدر و مادر درستی به دنیا نیامدم! و حتی با ...