سایر منابع:
سایر خبرها
، دور لازم است: من چه کار کنم که با معرفت شوم؟ عمل کنم. حال چه کار کنم که عملم مؤثر شود؟ معرفت داشته باشم. باز چه کار کنم که معرفت داشته باشم؟ عمل کنم. اما این دور چگونه شکسته می شود؟ این طور شکسته می شود که مقصود از معرفت، یک معرفت اجمالی است و نه معرفت تفصیلی. این جا حضرت مقصودش معرفت اجمالی است. خدا این سرمایه ی اولیه را به ما داده است. خدا به ما عقل و هوش داده و انبیاء و ائمه را ...
...> سبب جایگزینی مال می شود.(سباء/39) روح فداکاری در انسان ایجاد می کند. (بقره/272) باعث آمرزش گناهان و فزونی مال است. (بقره/268) خداوند به انفاق انسان ها آگاه است. (آل عمران/92) آنچه در راه خداوند انفاق شده، پس داده می شود. (انفال/60) باعث تقرّب به خداوند است. (توبه/99) انفاق نزد پروردگار ثبت می شود. (توبه/121) نفس را تزکیه ...
...: دشنام، ناسزا و فحش دادن در اسلام حرام و گناه است. اینکه نام کسی را به زشتی ببرند و عیب کسی را برشمارند و با عناوین و القاب زشت و بد به کسی ناسزا بگویند، در آیات قرآن و روایات اسلامی، همه اشکال آن حرام و گناه دانسته شده است. در فرهنگ عربی و قرآنی، فحش و دشنام با واژگانی چون سب ، راعنا ، تهجرون و عتل بیان و از آن نهی شده است. خداوند به صراحت در آیه 11 سوره حجرا ...
به هنگام درماندگی توجه انسان از غیر خدا گسسته و به مبدأ قدرت پای دار الاهی معطوف می گردد. وَإِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ فَذُو دُعَاءٍ عَرِیضٍ زمانی که شری بشر را فرا رسد، او به نیایش های طولانی دست می زند. [17] هرگاه آدمی به رنج و زیانی در افتد، در همان لحظه و حال، (نشسته، خفته و ایستاده و...) فوراً ما را به دعا می خواند. [18] گاهی او را به تضرع و زاری و از روی باطن و ...
عَلَیْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذَاباً عَظِیماً) (57) هر کس فرد مؤمنی را عمداً به قتل برساند، کیفر او جهنم است، جاودانه در آن می ماند و خدا او را غضب و لعن می کند و عذاب عظیمی برای او فراهم ساخته است. این آیه پشت هر انسان با ایمانی را می لرزاند! تهدید به آتش دوزخ، آن هم به صورت خلود و دائم، توأم با قهر و غضب الهی، تعبیری است که درباره هیچ گناهی از گناهان کبیره، جز قتل نفس، نیامده است. (58) ...
از روزنامه کیهان اورده است: 1- انسان مومن و زیرک از یک سوراخ چند بار گزیده نمی شود. شیخ طوسی در کتاب الخلاف نقل می کند ابوعزه الجمحی در واقعة جنگ بدر اسیر شد و به پیامبر(ص) عرض کرد من عیال وار هستم و آزادم کن. حضرت او را با یک شرط آزاد نمود و آن اینکه قول داد دیگر به جنگ با مسلمانان برنگردد. اما ابوعزه به مکه برگشت و گفت من محمد را مسخره کردم و در جنگ احد نیز به جنگ مسلمانان آمد و دوباره ...
توّابین را دوست می دارد و هم متطهّرین را. هم کسانی که زمین خوردند، دست خود را بلند بکنند، دامن پیامبر را بگیرند، واسطه بشود، خدا آن ها را ببخشد، هم آن کسانی که دست از دامن پیغمبر و آل پیغمبر برنمی دارند تا بیفتند، دشمن شاد بشوند. خوشحال شدن شیطان از گناهان انسان هر گناهی که ما می کنیم، دشمن بزرگ ما که شیطان است خوشحال می شود. ما به هر گناهی دشمن خدا را شاد می کنیم، دشمن پیغمبر ...