سایر منابع:
سایر خبرها
پوریا پورسرخ: عاشق سینما نیستم!
بعد که فراموش بشود و برویم سراغ موضوع بعد و نفر بعد. چه بیچاره کسانی که این وسط قربانی می شوند تا حواس ها پرت شود. مثال بارزش بیچاره مهدی رحمتی. خیلی خنده دار است. چون من خودم در شرایط مشابه گیر کردم می گویم یا عکس گرفتن با یک خانم بی حجاب جرم است یا نیست. اگر است، چرا با افرادی که بارها خارج از کشور عکس می گیرند و خیلی راحت هم پخش می شود، برخورد نمی شود؟ از بازیگر و خواننده تا سیاسیون و فوتبالیست ...
جشنواره فیلم فجر تحت تاثیر زنان
هایی سخت بزند. مهتاب کرامتی در فیلم ماجان نقش مادری را بازی می کند که برای نگهداری از فرزند معلولش با همسرش دچار مشکل می شود. رحمان سیفی آزاد در این فیلم اولین تجربه کارگردانی بلند سینمایی خود را پشت سرگذاشته اند. یادم تو را فراموش نیز یک برداشت آزاد از داستان شهلا جاهد و ناصر محمدخانی است که میترا حجار و ماه چهره خلیلی در آن بازی کرده اند. علی عطشانی کارگردان این فیلم است. ...
عوامل تهدید زندگی بازیگران و فوتبالیست ها / محمدخانی و شهلا جاهد روی پرده
علی عطشانی می گوید؛ در فیلم یادم تو را فراموش اصلا وارد داستان جنایی ناصر محمدخانی و شهلا جاهد نشده بلکه دنبال روایت یک داستان عاشقانه بوده است. نت شهر: علی عطشانی (کارگردان جوان سینما) در تازه ترین ساخته خود فیلم سینمایی "یادم تو را فراموش" ماجرای پرکشش و پرحاشیه ای را جلوی دوربین برده است. او قصه شهلا جاهد و ناصر محمدخانی را دستمایه یک فیلم ملودرام عاشقانه قرار داده و با دخل و ...
تجربه یک عاشقانه در یادم تو را فراموش
رخداد واقعی باشد و قصد روایت واقعی ناصر محمد خانی و شهلا جاهد را نداشتیم. وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تکراری بودن سوژه، چه حرفی جدیدی را قصد داشتید در فیلم بزنید؟ گفت: دلم می خواست یک فیلم عاشقانه را تجربه کنم و زمانی که سیناپس را خواندم فکر کردم می تواند فیلمنامه ای که دوست دارم، باشد. دلم می خواست عشق میان این دو را تجربه کنم نه اینکه قضاوت کنم. این عاشقانه برای من جذاب بود. ...
حاشیه های دهمین روز سی و پنجمین جشنواره فجر/ مخاطبان فوتبال از مخاطبان فیلم ها بیشتر شدند/ اعلام ...
. غلبه مایه های عاشقانه بر وجه جنایی جنایت و آن دسته از جنایاتی که یک سوی آن چهره های سرشناس هستند در همه جای دنیا زمینه خوبی برای خلق رمانها و آثار سینمایی جاندار است. قتل همسر ناصر محمدخانی توسط همسر صیغه ایش شهلا جاهد از جمله موضوعات جنایی سالیان اخیر است که تلاش سینماگران برای تصویرسازی آن چشمگیر بوده است. سال گذشته "خشم و هیاهو" را در این باره داشتیم و امسال "یادم تو را ...
آباجان فیلمی ناتوان در خلق درام/ حضور پر رنگ ستاره های سینما در یک فیلم؛ تضمین ماندگاری آن فیلم در تاریخ ...
نیستند اما گویی کارگردان مسئله ی اصلی فیلم، یعنی درام را فراموش کرده و بیشتر به مسائل حاشیه ای پرداخته، آباجان شاید از این حیث برای مخاطب ایرانی و بخصوص کسانی که آن سالها را دیده اند جذاب باشد، اما به هیچ وجه برای مخاطبی خارج از این قائده جذاب نیست. موقعیتها در فیلم ایجاد میشوند اما نیمه کاره رها میشوند دوربین علیمردانی به زندگی هر کدام از شخصیتهای فیلم سرک میکشد اما نمیفهمیم چرا؟! ...
ماندن در سینما بسیار سخت است/ حذف گشت2 ؛ علامت سؤال بزرگ برای مخاطب/ همیشه پای یک داور در میان است
وضعیت برپایی نشست های فیلم فجر در کاخ جشنواره همراه شد. ** این فیلم هیچ ربطی به شهلا جاهد ندارد!/ عشق های ممنوعه جذاب ترین بخش درام هستند فیلمنامه نویس فیلم یادم تو را فراموش در جشنواره فجر گفت: ما همه چیز را در سینما می بینیم، همیشه عشق های ممنوعه جذاب ترین بخش درام هستند، من این تم را دوست دارم، چون از آن پول در می آورم! ** هر یک از فیلم هایم را بارها در جشنواره ...
دلم می خواست یک فیلم عاشقانه را تجربه کنم
علی عطشانی کارگردان یادم تو را فراموش در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما خبرگزاری برنا در پاسخ به انتقادی مبنی بر اینکه فیلم برداشت آزاد نبوده است، گفت: من و پیمان به هیچ عنوان نمی خواستیم کسی که در بین ما نیست را قضاوت کنیم و فیلم برداشتی از یک واقعیت بود نه تمام واقعیت. تاکید داشتم که این فیلم براساس یک رخداد واقعی باشد و قصد روایت واقعی ناصر محمد خانی و شهلا جاهد را نداشتیم. وی در پاسخ ...
میهن دوست: اصلاً انگیزه ای برای ساخت فیلم در سینمای بدنه ندارم/ تم اصلی ترومای سرخ مبحث قول و قرار در ...
بسیار بالایی داشت برایم جذاب بود و از این رو آن را ساختم. این منتقد سینما تصریح کرد: البته ریسکی که من به خرج می دهم افراطی نیست چرا که من سینماگری مستقل هستم و با بودجه شخصی فیلم می سازم ولی از آنجا که جنس سینمایی که دوست دارم کار کنم از جنس سینمای بدنه نیست برایم مهم است که متعادل حرکت کنم و مخاطب در زمان اکران با فیلم ارتباط حداقلی برقرار کند و فیلم دخل و خرج کند تا بتوانم کارهای بعدی ...
سریال هایی که ماندگار شدند
...، ولایت عشق و کیف انگلیسی که در دهه 70 پخش شدند و در دهه 80 سریال های در چشم باد، روزگار قریب، زیرتیغ، مختارنامه، میوه ممنوعه، شب دهم، هزاران چشم، ارمغان تاریکی، دوران سرکشی، صاحبدلان و شب های برره در خاطره جمعی مخاطبان جای گرفتند و آثاری چون وضعیت سفید، پروانه، پایتخت و پرده نشین را می توان در زمره بهترین های دهه 90 قرار داد که احتمالا بتوان سال ها بعد درباره آنها حرف زد و لحظات تاثیرگذارشان را مرور ...