سایر منابع:
سایر خبرها
نفس مذاکره با 6 قدرت جهانی، هنر است/ ملت هیچگاه اشتباه نمی کند/ خلاقیت هنری با زور و فشار امکان پذیر نیست
هزاران سال سابقه فرهنگی دارد و ما به آن سابقه افتخار می کنیم، گفت: هر جا هنر به معنای واقعی کلمه باشد، ادب نیز وجود دارد. هنرمندان باید در اخلاق و استقرار مفاهیم اخلاقی و بوجود آمدن اعتدال و از بین رفتن خشونت در جامعه به دولت کمک کنند. روحانی گفت: اخلاق را هنرمندان در جامعه تبیین می کنند و بهتر از هر کس می توانند نشان دهند که چقدر ریا، توهین و اهانت زشت است؛ همان ریایی که متأسفانه امروز در گوشه
خطر جدی بیخ گوش نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا
به همین دلیل گفته می شود، مدیران باشگاه های لیگ برتری با ارسال نامه ای خطاب به علی کفاشیان و مهدی تاج از آنها خواسته اند تا پیش از شروع بازی های سرنوشت این قرارداد روشن شود؛ چون از شواهد موجود پیداست رسانه ملی، میلی برای پرداخت حق پخش مسابقات فوتبال ندارد. مدیران فدراسیون فوتبال که تاکنون از عقد قرارداد جدید با سازمان صدا و سیما عاجز مانده اند، قصد دارند در هفته آینده تصمیم نهایی خود
مشکل آمریکا با ایران، تسلیم نشدن این کشور است نه برنامه هسته ای
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان نشریه فارن پالسی در مقاله ای با این عنوان که مشکل آمریکا با ایران، تسلیم نشدن این کشور است و نه برنامه هسته ای آن نوشت: مشکل آمریکا با ایران هرگز برنامه هسته ای این کشور نبوده است. این تصور که هدف از برنامه هسته ای ایران غنی سازی اورانیوم پنج درصد) مخفی کردن یک برنامه تسلیحات هسته ای (غنی سازی بالای 95 درصد) است و محافظه کارهای آمریکا پیوسته به آن شاخ
یک طلا و یک برنز آسیا در انتظار کشتی گیران جوان ایران
نتیجه 13 بر 2 کشتی گیر هندی را شکست داد وی در دور سوم نیز با نتیجه 9 بر 5 از سد کشتی گیر چینی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. حریف طاهری در این دیدار کشتی گیری از کشور ژاپن است. دروزن 50 کیلوگرم نیز علیرضا گودرزی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 11 بر 5 مقابل کشتی گیر قزاقستانی به برتری رسید اما در دور سوم با نتیجه 7 بر 5 مغلوب کشتی گیر هندی شد و به دیدار رده بندی رفت. حریف وی
روحانی: 22ماه هنرمندانه با دنیا مذاکره کردیم
دارم و آن این است که گفته ایم اعتدال و مبارزه با افراط و تعامل با جهان و اخلاق، کلید هر سه در دست فرهیختگان و هنرمندان است چرا که این فرهیختگان و هنرمندان هستند که می توانند اخلاق را در جامعه تبیین کنند. وی خطاب به هنرمندان و فرهیختگان حاضر در جلسه گفت: شما بهتر از هرکس می توانید نشان دهید که ریا چقدر زشت است؛ همان ریایی که امروز در گوشه و کنار جامعه مشاهده می کنیم و می بینیم که برخی
هماهنگی از میز مذاکره تا تهران
، تبلیغاتی و کمک های انسانی را همچنان دنبال می کنیم. وی ادامه داد: یک سیاست استعماری و محدودیت شدید علیه ملت یمن در حال جریان است که اخبار جنایت های آل سعود را منتشر نمی کنند؛ رسانه های ایران چه در داخل و چه در خارج از کشور، می توانند این کار را انجام دهند. رضایی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از کنفرانس های سیاسی از جمله کنفرانس های غیر متعهد ها نقش موثری دارد و
بازیکن عراقی وسط مذاکرات اسب عوض می کند
حالا هم کرار دوباره دبه درآورده و شاید بهتر باشد که استقلال به جای او یک بازیکن هفتاد درصدی بگیرد اما همیشه این هفتاد درصد را در اختیار داشته باشد و وظایف را بتواند به او بسپارد نه اینکه مدام تیمش افت و اوج داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک این که سرمربی یک تیم، اردوی تیم خود را رها کند و برای جلسه با یک بازیکن، و راضی کردن وی به حضور در تمرینات، به محل مورد نظر آن بازیکن
راه فرش فروشان به وین باز شد!
رضا زبیب کارشناس ارشد امور بین الملل در صفحه فیسبوک خود در خصوص مذاکرات جاری در وین با اشاره به شب های قدر نوشت: حقیقتا لازم بود در این شب های گرانبها، تیم مذاکره کننده هسته ای را دعا کنیم اما اخباری که از وین می آید چالش جدیدی را نشان می دهد. این عنوان های خبری را حتما دیده اید: - تیم مذاکره کننده آمریکایی بعد از رایزنی با واشنگتن، برای دومین بار زیر توافقاتی زدند که پیش تر با ایران
دوشنبه پایان مذاکرات هسته ای خواهد بود ؟
با نزدیک شدن به آخرین ساعات قبل از توافق هسته یی میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 یکی از مهم ترین ابزارهای رسانه یی که زورق مذاکرات هسته یی را به سمت توافق هدایت می کند، نوع خاصی از دیپلماسی توئیتری است که سایه بلند خود را بر ابعاد مختلف گفت وگوها انداخته است. این حجم از توئیت های هسته یی به اندازه یی گسترده شده که برخی کارشناسان علوم ارتباطات به نقش فزاینده شبکه های اجتماعی در سیاست و دیپلماسی
نگاه به نهادهای محلی از دریچه پایتخت 4
قانون اساسی طبق دستور قرآن کریم بدان اشاره شده و آمده که شوراها، مجلس، شورای استان، شهرستان، شهر، محل، بخش، روستا و نظایر اینها به عنوان ارکان تصمیم گیری و اداره امور هستند. در سریال پایتخت 4، با وجود همه اصرارهایی که در ساخت وساز غیرمجاز در یکی از ارتفاعات خوش و آب و هوای شهرستان علی آباد از سوی چند نفر وجود دارد اما شورای شهر دوره چهارم آنجا، به عنوان نهادی منتخب از جامعه به نمایش درآمده
گفتگوی “محمد جعفر محمد زاده” با “مهدی نژاد” امام جمعه سابق کوهدشت
به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری [...] به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی حضرت آیت الله حاج شیخ ماشا الله مروجی (ره) گفتگوی صمیمانه دکتر محمد جعفر محمد زاده را با حاج سید علی مهدی نژاد امام جمعه سابق کوهدشت و امام جمعه فعلی گرمسار را خدمت مخاطبان ارائه دهیم . دکتر محمد جعفر محمد زاده : در یک روزجمعه بهاری با قرار قبلی راهی گرمسار شدم .از سالهایی که جناب حجه الاسلام والمسلمین حاج سید علی مهدی نژاد کوهدشت بوده تا الان ارتباط مستمر و البته خانوادگی ام با ایشان قطع نشده است. بار چهارمی است که به گرمسار می آیم ، سه بارش جمعه بوده و توفیق شرکت در نماز جمعه را هم یافته ام. واین بار به قصد دیگری آمدم ،چهارمین سالگرد رحلت حضرت آیت الله مروجی نزدیک است و قصد دارم برای سالگردش مجموعه مختصری منتشر کنم .بعد از نماز جمعه به منزل آمدیم و آقای مهدی نژاد با همان صمیمیت قدیم و قبلی گرم پذیرایی و صحبت شد. اجازه خواستم بحث را روی موضوع اصلی متمرکز کنم ضبط را روشن کردم وبحث آغاز شد. بحث کوهدشت که به میان می آید آقای مهدی نژاد گل از گلش می شکفد و با لذت خاطرات کوهدشت را تعریف میکند.صحبتها از مرحوم اقای مروجی شروع شد و به دوران دفاع مقدس و ویژگی های مردم کوهدشت وبرخی تلخ وشیرین های کوهدشت کشیده شد.وقتی از کوهدشت و مردمش به اسم یاد می کند تو گویی که زاده کوهدشت و دهها سال در میان مردم بوده است.هنوز هم ارتباطش را با برخی اهالی کوهدشت قطع نشده و بعضی ها استخاره و مسایل شرعی شان را تلفنی با وی در میان می گذارند.سال 65 که در میان استقبال مردم وارد کوهدشت شد 28-29 سال بیشتر نداشت وده سال در میان مردم ماند وعلیرغم خواست مردم و علاقه قلبی اش به شهرستان الیگودرز رفت و حدود 8 سال هم آنجا ماند و پس از آن به گرمسار که استان زادگاهش هست آمده است. اکنون هم فعال و با نشاط علاوه بر کار امامت جمعه مسئولیت اداره حوزه های علمیه استان را بر عهده دارد و به همین جهت است که غالبا هفته ای سه روز را در سمنان و یا سایر شهرستانها برای رسیدگی به امور حوزه می گذراند.در این سفر سید حسن پسر ارشدشان که تا اوایل دوره راهنمایی را در کوهدشت درس خوانده بود دیدم و متوجه شدم که پس از ده سال درس و بحث مستمر حوزوی در قم به گرمسار آمده و کمک کار پدر شده است ودر غیاب او نماز جماعات را به جا می آورد و نایب پدر است.و چقدر شبیه روزهایی است که پدرش به کوهدشت آمده بود. پدری که امروز دانه های موی سیاه در سر وصورتش نایاب شده است. با تشکر از جنابعالی که فرصت دادید و مجالی فراهم فرمودید تا در باره موضوعاتی که قطعا مورد علاقه شما هم هست گفتگو کنیم.شما ده سال از بهترین سالهارا در کوهدشت سپری کردید ،بهترین که می گویم از چند جهت ،یکی اینکه دوره ای به کوهدشت آمدید که تجربه قبلی امامت جمعه در دو شهر را داشتید وامام جمعه با تجربه ای محسوب می شدید و دیگراینکه حدود یک دهه از انقلاب اسلامی گذشته بود و مردم کوهدشت هم به بلوغ سیاسی اجتماعی خوبی رسیده بودند و دوران شور و شعور دفاع مقدس هم بود و بعد هم از جهت میزان اثر گذاری حضور ده ساله شما که واقعا دوره ای ماندگار و به یاد ماندنی و پر خاطره است، به مناسبت سالگرد رحلت مرحوم آیت الله مروجی بحث را از ایشان شروع می کنیم و از جنابعالی میخواهم هر طور صلاح می دانید آغاز بفرمایید. بسم الله الرحمن الرحیم. ضمن تشکر و قدردانی از شما به خاطر ایده خوب و خیری که در زمینه کارهای فرهنگی دارید به ویژه این که در باره آیت الله مروجی می خواهید کاری انجام دهید. زمانی که کوهدشت بودم هر موقع مهمانی برای ما می رسید به ویژه مهمانانی که مقداری به طرف دنیا متمایل شده بودند تلاش می کردیم هرجور شده ترتیب ملاقات آنها را با آقای مروجی بدهیم ومعمولا این اشخاص وقتی می رفتند و بر می گشتند خیلی تحت تاثیر قرار می گرفتند وخود شان به زبان می آوردند که ما بد جوری در مسایل دنیا گرفتار شده ایم و باید برویم تغییری در خودمان ایجاد کنیم.ایشان دو تا اتاق کوچک داشت که خود من چند بار به ایشان گفتم که اجازه بدهید دستی به سر و روی این دو اتاق بکشیم و حد اقل سفیدشان کنیم و او می گفت نه نیازی نیست، تا به حال عمر من اینگونه گذشته است . در هر صورت تا آنجا بودیم حتی اجازه سفید کردن آن دو اتاق را ندادند.همه مردم کوهدشت هم معتقد بودند از منزل ایشان تا مسجد جامع، مردم مسیر از برکت وجودشان متاثر شده اند.اهل ذکر بودنش و ذکر گفتن و تواضعش و سلوک و راه رفتنش و نحوه برخوردش با مردم به نحوی بود که همه مردم را تحت تاثیر قرار داده بود. بالاخره ایشان تقریبا تنها روحانی مقیم شهر بودند و شما هم امام جمعه شهر ،قطعا به واسطه دغدغه های مشترک و از جمله حوزه علمیه ارتباطات شما در آن ده سال با ایشان زیاد بود و می دانستید که مرحوم آقای مروجی نسبت به حوزه علمیه باقر العلوم که خودش بنا نهاده بود حساسیت ویژه داشت.نگاه ایشان به حوزه و تربیت طلاب چگونه بود؟ گاهی اوقات راجع به حوزه باهم صحبت می کردیم که خوب است مقداری بیشتر به طلبه ها برسیم واز جهت امکانات و شهریه قدری توجه بیشتری بکنیم.ایشان می گفت:طلبه اگر سختی نبیند در آینده نمی تواند فرد مفیدی باشد باید در شرایط سخت با زی طلبگی درس بخوانند تا بتوانند رشد معنوی کنند.در هر صورت ایشان به همان اندازه ای که برای خودشان چیزی نمی خواستند در نقطه مقابل دغدغه حوزه و طلبه ها را داشتند. به نظر شما راز محبوبیت ایشان و جایگاهشان در دلهای مردم چه چیز می تواند باشد؟ ایشان در رفتار شخصی شان بسیار اهل مراقبت بودند، روزی به ایشان تعارف کردم که از چای و امکان پذیرایی که بود میل بفرمایند ،گفت نذر کرده ام اگر بیشتر از مقدار معین و مورد نیاز مثلا بیشتر از یک چای بخورم روزه فردا بر من واجب شود وخودم را عادت داده ام که کم غذا بخورم و کم استفاده کنم. کارهایش روی حساب و کتاب بود،در خوردن و آشامیدن در سخن گفتن وخیلی چیز های دیگر اهل رعایت و مراقبت بود.مردم هم واقعا چون می دیدند ایشان عالم عامل است و خودش اهل عمل است خیلی متوجه ایشان بودند و احترام می گذاشتند و در دل مردم جای گرفته بود . ارتباط کاری شما با ایشان در بحث مراجعات مردم و پاسخگویی به نیاز های دینی مردم چگونه بود؟در هر صورت شما امام جمعه شهر بودید و ایشان روحانی قدیمی، شما جوان و پر انرژی بودید وایشان دوران کهولت و پیریشان را می گذراندند. در طول ده سالی که در کوهدشت بودم ارتباط من با ایشان بسیار گرم و صمیمی بود.اواخر صحبت شده بود که بعد از ده سال از کوهدشت به الیگودرز بروم خوب مردم آن زمان خیلی لطف داشتند وایشان با اینکه اهل فضل و دانش بود و من هیچ گاه خودم را طلبه ای بیشتر در مقابل شان نمی دانستم دیدم با جمعی از معتمدین شهر آمدند منزل ما و تعبیراتی به کار بردند که باعث شرمندگی من شد، این روحانی پیرمرد با آن اوصاف معنوی و شان و جایگاه معنوی که داشتند گفتند:امام جمعه در یک شهر حکم پدر را دارد و پدر هیچ موقع بچه هایش را رها نمی کند برود،الان اگر شما این شهر را رها کنید و بروید این شهر بی صاحب میشود وامروز که در کوهدشت یک وحدتی ایجاد شده است وجود شما ضروری است . خلاصه اینکه ایشان وقتی بنا بود برای خودشان قدمی بر دارند هیچگاه جلو نمی افتاد اما وقتی می دید موضوعی برای عموم است پیش قدم میشد .ضمن اینکه واقعا پشتوانه بزرگی برای فعالیتهای دینی و مذهبی امام جمعه در شهر بودند. یکی دیگر از ویژگی های مرحوم آیت الله مروجی عزت نفس ایشان بودکه من در ده سالی که در کوهدشت بودم یک بار ندیدم که یک جمله ای مبنی بر احتیاج و نیاز شخصی خودشان بر زبان بیاورند و تا جایی که بیاد دارم ندیدم از کسی یا جایی چیزی بخواهد و اظهار نیازی بکند،عزت نفس ایشان به اندازه ای بود که هیچ موقع نه به خودش و نه به دیگران اجازه نداد برای او چیزی بخواهند مستغنی مستغنی بود.با حد اقل ممکن زندگی می کرد و زندگی ایشان هم برای ما و هم برای همه کسانی که می آمدند و می دیدند باعث عبرت بود.روزی یکی از آقایان روحانی که در تهران برای خودش زندگی مرفهی درست کرده بود به دیدن من آمد،من دیدم بهترین راه برای اینکه ایشان مقداری متنبه شوند این است که ببرمشان پیش آقای مروجی ،وقتی برگشتیم دیدم که ایشان بسیار متاثر شده و با خود می گفت:خدایا ایشان دارد زندگی می کند ما هم داریم زندگی می کنیم،او به چه فکر می کند و ما در چه افکاری هستیم وبه چه صورت دارد حرکت می کند وچه کسی را الگوی خود قرار داده است.به این جهات بود که مردم به او علاقمند شده بودند وهمیشه هم این مطلب را داشت و می گفت:باید اول خدا را راضی کرد بعد مابقی چیزها خودشان درست می شوند. او به این حد از اطمینان قلبی رسیده بود. خدمات مرحوم آیت الله مروجی و مشخصا خدمت ماندگار ایشان یعنی تاسیس وتداوم حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) حایز اهمیت است،از آنجایی که شما به حسب مسئولیتتان در شهر در جریان کار حوزه و نقش مرحوم ایشان بوده اید در این زمینه اگر نکته ای باقی مانده بفرمایید. حوزه علمیه در هر جایی چراغ دین در آن جا محسوب می شود.آقای مروجی برای حوزه علمیه خیلی زحمت کشیدند و خیلی تلاش کردند.علیرغم اینکه آقای مروجی اهل هیچ درخواستی نبود ولی ایشان برای ارتقا حوزه از هیچ کوششی فر گذار نبودند برای پیشرفت حوزه هر گاه موقعیتی پیش می آمد مثلا مسئولی می آمد و یا خودشان در زمینه جمع آوری زکات، با زحمت فراوان اقدام می کردند.بلاخره حوزه ای را که خودشان سالها پیش با جمع محدودی طلبه پایه گذاری کرده بودند ، بنای ساختمانی اش هم با همت خودش آغاز شده بود وتا بود تمام توانش این بود که حوزه را به نحواحسن اداره کند و البته به اداره حوزه بر اساس روش سنتی حوزه هم اعتقاد داشت.همانطور که امام فرموده بودند به فقه جواهری اعتقاد دارند ایشان هم بر این روال معتقد بود وبرای تربیت طلاب با زی طلبگی، از ظاهر گرفته تا درس و بحث بسیار کوشا و جدی بودند والحمد لله امروز حوزه کوهدشت از حوزه های خوب و فعال استان لرستان محسوب می شودکه طلاب خوبی تربیت کرده و آینده درخشانی هم دارد که جزو باقیات الصالحات ایشان محسوب میشود. شما ده سال یعنی از سال 65 تا 75 در کوهدشت بودید.قبل از آن هم تجربه امامت جمعه در رامشیر و رامهرمز را هم داشتید از سال 75 هم تا کنون در شهرهای الیگودرز و گرمسار مشغول اداره این جایگاه اجتماعی و معنوی هستید .کوهدشت را در مقایسه با جاهای دیگر چطور دیدید؟ بنده تقریبا 31 سال است که امام جمعه هستم. در کوهدشت یکی از ویژگی های مردم این بود که ظاهر و باطن مردم یکی بود،در این مدتی که من کوهدشت بودم مردم اعتماد خاصی پیدا کرده بودند که من این اعتماد را نه قبل دیده بودم و نه بعد که تا این اندازه به یک طلبه اطمینان شود. مثلا در نماز وقتی برای باران دعا می کردیم مردم اعتقاد داشتند که حتما باران می آید واصل هم برای استجابت دعا هم همین اعتقاد است، لذا به خاطر همین اعتقاد خداوند هم تفضل می کرد و باران رحمتش را نازل می نمود.ویژگی دیگر مردم کوهدشت این بود که زیاد سخت گیر نبودند که همه چیز را از لحاظ قانونی حل وفصل کنند سعی می کردند کمتر دادگاه بروند و راضی بودند مشکلاتشان را پیش یک طلبه مطرح کنند تا بروند دادگاه پیش قاضی و این هم نشانه اعتمادشان به روحانیت بود شما آن زمان را به یاد بیاورید یک شهرستان بود و یک قاضی به نام آقای عبداللهی که به همه امور می رسید برای اینکه مردم قسمت عمده مسایلشان را در بین خودشان و یا در دفتر امام جمعه رفع و رجوع می کردند.ویژگی دیگر مردم کوهدشت سخاوتمندی آنها بود علیرغم اینکه وضع مالی آنجا خیلی خوب نبود ولی با این وجود مردم بسیار سخی بودند و خدا هم بر همین اساس خیر و برکتش را بر مردم نازل می کرد .خصوصیت دیگر مردم پافشاریشان بر حق بود معمولا مردم اگر به مطلب حقی می رسیدند دیگر رها نمی کردند.ما اول که آمدیم مردم خیلی روی خوش نشان ندادند 150 نفر بیشتر نماز جمعه نمی آمدند بعد وقتی دیدند راهی که ما دنبال می کنیم راه حقی است و دنبال خط و جناح نیستیم دیگر رها نکردند و از این رو تا روزهای آخر که آنجا بودیم همیشه نماز جمعه با شکوهی داشتیم ولذا وقتی آقای موسوی دامغانی معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای معرفی امام جمعه بعدی رفته بودند تعریف می کرد می گفت من اولین باری است که برای معرفی امام جمعه ای می روم می بینم مردم برای امام جمعه قبلی گریه می کنند.و لذا این را که گفتم فقط برای این بود که بگویم مردم کوهدشت وقتی حقی و یا راه درستی را تشخیص می دهند پای کار می ایستند و در حمایت از مسیر درست هم همواره حساب شده و با اعتقاد هستند. مردم کوهدشت در شجاعت هم کم نظیرند. آیت الله نعیم آبادی امام جمعه ونماینده فعلی ولی فقیه در بندر عباس، آن زمان آمده بود کوهدشت و رشادت رزمندگان کوهدشت را که دیده و شنیده بود می گفت نظام به جای اینکه برود در برخی جاها برای جنگ سرمایگذاری کند بهتراست قدری بیشتر به کوهدشت توجه کند و توانش را اینجا بگذارد همین جوانان تکلیف جنگ را روشن می کنند. در عملیات مرصاد هفت هزار نفر از مردم کوهدشت رفتند و سینه سپر کردند جلوی دشمن ایستادند واین در حالی بود که خیلی از شهرها ی اطراف تخلیه کرده و رفته بودند در هر صورت در کنار سایر صفات خوب مردم کوهدشت شجاعت،سخاوت و یک رنگی از مشاهدات عینی من در آنجا بود. شما در طول مدتی که در کوهدشت بودید منشا برکات و خدمات خوبی شدید با وجود اینکه می فرمایید در ابتدا کار سخت بود اما به سرعت توانستید در دل مردم جا باز کنید از روزهای آغاز کار و کلا فضای کارهای فرهنگی کوهدشت حتما گفتنی های فراوانی دارید که البته باید در مجال جداگانه ای به آن پرداخت ولی مایلم از این فرصت پیش آمده قدری خاطرات شما را مرور کنیم. از همان ابتدا در کوهدشت احساس می کردم اگر سخنی می گویم هدر نمی رود. مثلا یک روز همان اوایل رفتم مجلس ختمی در مسجد دیدم از شدت دود داخل مسجد پیدا نیست گفتم این جا چه خبر است؟گفتند در فاتحه خوانی رسم است که تا پایان چند بار سینی پر از سیگار را می چرخانند ومردم هم سیگار بر می دارند و می کشند. من دیدم عجب چیز بدی است، یک اطلاعیه ای دادم و در آن پیشنهادهایی نوشتم که در مراسم ختم و فاتحه چه بشود و چه نشود،خیلی زود مردم همراهی کردند ،خادم مسجد آمد گفت که در اولین مجلس سیگار آورده اند و من گفته ام که امام جمعه ممنوع کرده است و صاحب عزا بدون هیچ مقاومتی پذیرفته است . یا مثلا دیدم در کوهدشت تا چهل روز در منزل صاحب عزا خرج می دهند ، اطلاعیه دادم که برای اموات، مستحب چیست و واجب کدام است و توصیه دین چیست،دیدم خیلی زود جا افتاد و مقاومتی هم نشد. همان طور که گفتم در حل و فصل دعوا ها و اختلافات مردم بیشتر حکمیت یک طلبه را می پذیرفتند تا محکمه و قاضی و دادگاه واین را شما در خیلی از جاها نمی دیدید.الان هم من در جاهای دیگر وقت می گذارم و صحبت می کنم ولی تاثیری که در کوهدشت می دیدم نمی بینم. از ویژگی های کوهدشت خیلی می توان گفت.من وقتی از سفر مکه برگشتم به آقای هادیان گفتم که برای نزدیکان و مسئولین شهر یک نوبت شام بدهیم شما خودتان هم در جریان بودید ،دیدم مردم به اندازه ای لطف کردند ومحبت نمودندکه ما چندین شبانه روزشام و نهار درست کردیم و مهمانی دادیم. البته مایه اش هم خیرات خود مردم بود که هدیه می آوردند وما هم فقط درست می کردیم وتبدیل به غذا می کردیم و پذیرایی می کردیم تا جایی که من دیگر توان سر پا ایستادن نداشتم.محبت مردم به گونه ای بود که امام جمعه را متعلق به خودشان می دانستند به نحوی که من احساس می کردم مهمان مردم هستم. سالهای اول حضور شما در کوهدشت مصادف بود با سالهای اوج دفاع مقدس که دوران افتخار آمیزی برای تاریخ کوهدشت است و شما خیلی از شهدای گرانقدر که سرمایه های ابدی مردم کوهدشت هستند و خانواده های آنها را می شناسید به نظر شما مناسبات مردم با دفاع مقدس چگونه بود؟ گذشته از گردانهای رزمی جوانان کوهدشتی و دلاوری هایشان ،مردم عادی در کمک به جبهه و جنگ با اینکه وضع مالی مناسبی هم نداشتند در بحث کمک به جبهه بسیار فعال و سخاوتمند بودند. به خاطره دارم که یک روز سردار حاج نوری فرمانده لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) تماس گرفتند وگفتند که رزمندگان در کردستان با کمبود آذوقه به ویژه گوشت و مواد پروتئینی مواجه اند.با اینکه شهر بمباران می شد ومردم در شهر نبودند همان موقع در دفتر امام جمعه جلسه ای تشکیل دادم و گفتم از جبهه این پیغام رسیده است.در مدت یک هفته 13 کامیون گوسفند جمع آوری شد و من خودم و نماینده وقت و چند نفر از مسئولین شهرستان رفتیم منطقه عملیاتی “گمو”و” گرد رش” هدایای مردم را به رزمندگان رساندیم و برگشتیم. شما میدانید که موشکهایی که به عراق اصابت میکرد بخشی از مناطق اطراف کوهدشت پرتاب می شد اما من نشنیدم که کسی پیدا شود و علیه نظام قدمی بردارد و اسرار نظام را افشا کند.مردم واقعا در شرایط سخت جنگ همراهی شان با نظام در سطح عالی بود در برخی جاها می شنیدیم مردم به خاطر کمبود آذوقه اعتصاب و یا اظهار نارضایتی می کردند اما در کوهدشت در آن شرایط سخت نانوایی ها نانشان می ماند ،علتش هم این بود که روستاییان که میزبان مردم جنگ زده بودند خودشان آذوقه مردم را تامین میکردند وکمبودی احساس نمی شد حتی در قم از این دست مشکلات وجود داشت و البته ما وقتی تعریف می کردیم خیلی ها باورشان نمی شد. رابطه مردم کوهدشت را در کل با روحانیت چگونه ارزیابی می کنید؟ روحانیت در کوهدشت علیرغم تعداد کم، خوب عمل کرده است و به همین جهت مردم هم خوب برخورد می کردند حتی اگر شخصی عملکرد بدی هم داشت مردم رازداری می کردند.مثلا طلبه ای رفته بود جایی و بد عمل کرده بود ولی مردم به من منتقل نکردند بعد گفتم چر نگفته اید گفتند ما سعی کردیم که پنهان کنیم که هم شما را ناراحت نکنیم هم آسیبی به آبروی روحانیت وارد نشود.در کل روحانیت نزد مردم کوهدشت احترام داشت و رابطه حسنه ای وجود داشت که البته احترام و رابطه دو طرفه ومتقابل بود. در مدتی که در کوهدشت بودید حتما به این نکته التفات فرمودید که مردم کوهدشت و به ویژه جوانان آن از هوش سیاسی سرشاری بهره مند هستند و قطعا خاطرات خوبی هم دارید. بله واقعا کوهدشتی ها دارای اطلاعات و معلومات عمیق سیاسی هستند.شش ماه قبل از اینکه آقای منتظری برکنار شوند آن موقع در دبیرستان امام جعفر صادق(ع) که من رفته بودم برای سخنرانی برخی آمدند و به من گفتند این شیخ هم که خراب کرده است و این نشان میداد که مردم و به ویژه جوانان نسبت به موضوعات سیاسی حساس وپیگیر هستند واز مسایل سیاسی پشت پرده هم با اطلاعند، لذا همانطور است که می گوئید مردم کوهدشت دارای بینش سیاسی دقیق و عمیقی هستند و فکر می کنم از قبل هم چنین بوده اند. دوره ای که شما کوهدشت بودید حوادث تلخ و شیرین سیاسی زیادی مخصوصا در جریان انتخابات کوهدشت رخ می داد، حتما خاطراتی هم از آن دوره دارید.مخصوصا آن واقعه تلخی که چند نفر بی گناه کشته شدند و درگیریهایی در اطراف فرمانداری رخ داد. انتخابات(سال68) را به آرامی پیش برده بودیم، ولی معاون سیاسی و فرماندار وقت مقداری کار شکنی کردند ونگذاشتند. همان روز ها رییس اداره اطلاعات وقت کوهدشت آمد و گفت اگر شما ورود نکنی اینها نمی توانند هیات اجرایی تشکیل بدهند. البته آنها نمی خواستند امام جمعه در کارشان دخالت کند بعد دیدند ظاهرا چاره ای ندارند ،بعد از نماز مغرب و عشاء بود که فرماندار آمد پیش من و گفت خوب است امشب شما هم سری بزنید فرمانداری. من هم رفتم و با وساطت من و صحبتی که با عقلای هر دو طرف کردم لیست هشت نفر را به 30 نفر مدعو دادم و گفتم لطفا به اینها رای بدهید تا غائله بخوابد با اینکه برخی معترض بودند ولی با رای زنی با اشخاصی مثل مرحوم حاج سید علی رضا هاشمی،ابراهیم باقری وعلی تیموری به نتیجه رسیدیم تا اینکه ساعت 11 شب قبل از اتمام مهلت قانونی هیات اجرایی تشکیل شد. در کل مسئولین سیاسی شهر و استان به علت محاسبات غلطی که داشتند دچار اشتباه شدند و بعد ازانتخابات مردم متاسفانه به خیابانها ریختند و بعد چند نفر بی گناه هم کشته شدند. اگر به محض وقوع هم من در جریان قرار می گرفتم شاید می شد مانع از آن اتفاق ناگوار شد ولی چون نمی خواستند من در مسائلشان دخالت کنم مرا در جریان نگذاشتند . بعد هم وقتی رییس اطلاعات گفته بود برویم فلانی را بیاوریم گفته بودند که در شهرستان نیست در حالی که بودم و اگر در بین مردم حاضر می شدم مردم به حسب تجربه در موقعیت های دیگر حرف مرا گوش می کردند و متفرق می شدند . بعد هم وارد ماجرا شدیم و با کمک معتمدین، شهر آرام شد وجالب که همان کارهایی که در دفتر من مکتوب و به توافق وامضای طرفین رسید تا شهر آرام گرفت را در شورای تامین استان بدون اینکه نامی ببرند به عنوان کار خودشان معرفی کردند . البته خاطرات شیرین کوهدشت بیش از تلخی هاست . مجددا از شما سپاسگزارم که وقت دادید و این مجال فراهم شد. برای بنده هم فرصت مغتنمی بود تا هم امروز در نماز جمعه با شکوه گرمسار شرکت کنم و تداعی خاطرات 20-25 سال پیش بشود و هم از سخنان ارزشمند شما در باره مرحوم آیت الله مروجی وسایر موضوعاتی که مطرح شد بهره ببرم. من هم برای شما توفیق آرزو می کنم و امیدوارم در مسیر فعالیتهای فرهنگی تان خداوند شما را یاری بدهد . کانون فرهنگی سبحان تصاویر : اختصاصی میرملاس درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
فریاد مرگ بر اسرائیل طنین انداز شد
صهیونیستها در غزه را در دست داشتند، شعارهای مرگ بر اسرائیل ، قتل عام غزه را متوقف کنید ، خجالت بر تو ای اسرائیل ، صهیونیسم مساوی نژاد پرستی و اسرائیل یعنی تروریسم را سر دادند. این راهپیمایی از منطقه Schwedenplatz آغاز شده و در نهایت به منطقه Stephansplatz که در چند صد متری هتل کوبورگ، محل مذاکرات هسته ای قرار دارد، پایان یافت. در بخشی از مسیر راهپیمایی چند صهیونیست که تعدادشان کمتر از 10 نفر بود تجمع کرده و در حمایت از رژیم اشغالگر شعار می دادند که در مقابل فریادهای راهپیمایان عملا صدای آنها شنیده نمی شد. منبع: ...
نقطه مشترک داعش و قاتل امام علی(ع)/ ناپدید شدن یک شبه یک دریاچه/ توصیه حائری به هاشمی/ واکنش فرمانده ...
جای گرفته اند.وی بیان کرد: اصلاح طلبان امروز با درک متقابل برای منافع ملت و کشور به دور از اختلاف سلیقه ها در کنار یکدیگر خدمت می کنند.این فعال سیاسی با اشاره به نبرد سنگین دیپلماسی در مقابل کشورهای 1+5 اظهار کرد: ریشه همه مشکلات “تحریم ها ” نیست بلکه بخش مهمی از آن ها به دلیل مشغول شدن به جزئیات و تپه های کوچکی ست که خودمان با دست خودمان می سازیم.وی ادامه داد: دید اصلاح طلبی، انقلابی بودن و فرزند
شمارش معکوس تا بهارستان دهم/ از ائتلاف لاریجانی با دولت تا حال و روز آفتابی عارف!
توان سنبل جریان ارزشی گرا دانست که همواره روی ناخوش به مذاکرات ایران با گروه 5+1 نشان داده است. همین تفکر مقاومت جویانه جلیلی در برابر غرب و در رأس آن سیاست های دولت ایالات متحده، باعث شده که مرد دیپلمات اصولگرا در سال 94 نیز مورد توجه آیت الله "محمدتقی مصباح یزدی" پدر معنوی جبهه پایداری باشد. این را می شود از دیدار اخیر جلیلی با مصباح یزدی در قم جویا شد. البته نمی توان به یقین، چتر انتخابات را بر
گزینه روی میز، توپ توخالی و ببر کاغذی است
سردار سرلشکر "سیدحسن فیروزآبادی" رئیس ستادکل نیروهای مسلح در حاشیه مراسم بزرگداشت والده سردار "علیرضا افشار" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این آمریکا بود که به مذاکره علاقه داشت و ایران هم برای اثبات اینکه اهل گفت وگو و تدبیر است، با جدیت در این مذاکرات شرکت و افراد خبره و مطلع خود را مامور این کار کرد. وی افزود: رفتار اوباما و کری بعضا امیدهایی برای رسیدن به نتیجه ایجاد کرد ولی ایالات
فرانس24:مذاکرات بین یونان و اروپا دشوار خواهد بود
در محل برگزاری گردهمایی گروه اروپا حاضر شد. وی نیز از ضرورت حل مشکلات و اعتماد سازی سخن به میان آورد. چرا که باید خاطر نشان کرد که بسیاری از سران کشورهای منطقه یورو به آلکسی سیپراس و دولتش بی اعتمادند. دلیل این بی اعتمادی ناتوانی یونان در بازپرداخت بدهی هایش به صندوق بین المللی پول در سی ام ماه ژوئن بود. دلیل دوم بی اعتمادی به سیپراس و دولتش، برگزاری غیر منتظره همه پرسی و قطع یکطرفه مذاکرات از سوی آتن بود. این اقدام کام سران کشورهای منطقه یورو را به شدت تلخ کرده بود. گرچه پیشنهادهای مطرح شده برای اصلاحات در یونان مثبت ارزیابی شده است ، اما مذاکرات بسیار دشوار خواهد بود. ...
لزوم نظارت بر زالو درمانی
معاون طب سنتی وزارت بهداشت بر عدم دخالت عطاری ها در حوزه پزشکی تاکید کرد و گفت: عطاری ها اجازه فروش داروهای شیمیایی و گیاهان دارویی ترکیبی را ندارند. به گزارش ایسنا، دکتر محمود خدادوست در پاسخ به گزارش منتشر شده در برخی از رسانه ها مبنی بر عدم نظارت بر عملکرد عطاری ها و دخالت آنها در امور پزشکی و سلامت افراد با بیان این که کنترل، نظارت و کسب مجوز برای فعالیت عطاری ها بر عهده صنف آنها و
فروش یک سم سرطان زا در ناصرخسرو
توصیه می کرد به هر طریق ممکن باید سعی شود که این ماده سرطان زا که در بافت ماهی رسوب می کند به آسانی از طرف مراکز عرضه کننده در دسترس آبزی پروران قرار نگیرد. اما تحقیقات علمی کشور نشان می دهد با وجود تکذیب ها و انکار ها گذشت زمان تغییری در وضع موجود ایجاد نکرده است. هشت سال بعد در سال 1390 عباس خدابخشی، استادیار گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و محمدمهدی امین، استادیار گروه
اهدای یک جایزه به فیلمی ایرانی
داوران جشنواره یوتا در اختتامیه بزرگ این رویداد هنری متن زیر را قرائت نمودند: جایزه بزرگ هیات داوران به فیلم کوتاه ماجرای یک شب بارانی به کارگردانی مهدی فرد قادری و تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران اهدا می شود. این فیلم درباره شب جشن تولد پیرمردی تنهاست و نگاهی موشکافانه به روابط او با فرزندانش دارد. متأسفانه بسیاری از رسانه های غربی تصویری غلط از روابط انسانی و خانواده در ایران به
وزیر خارجه روسیه امشب به وین نمی آید
تسنیم: "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امشب به اتریش نخواهد آمد. پیشتر "جان کری" و "سرگئی لاوروف" وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه تلفنی درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت وگو کردند. این در حالی است که "فیلیپ هاموند" وزیر امور خارجه انگلیس ساعاتی پیش برای حضور در مذاکرات هسته ای وارد هتل کوبورگ شد. همچنین ظهر امروز نیز لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به محل
انتقاد از تعیین دستوری نرخ سود بانکی
سوی شورای پول و اعتبار در حالی رسانه ای شده که شورای فقهی بانک مرکزی اخیرا دچار دگرگونی شده است. ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی با دست بردن در ترکیب این شورا، قائم مقام و معاون نظارتی بانک مرکزی را به این نهاد اضافه کرده است. این دگرگونی با تغییر آیین نامه تشکیل و فعالیت شورای یادشده در اواخر سال گذشته کلید خورد و بانک مرکزی اعلام کرده است هدف از این تغییر تقویت جایگاه شورای فقهی است و به گفته اکبر کمیجانی حضور رئیس کل، قائم مقام، معاون نظارتی بانک مرکزی و مدیران کل ذیربط در جلسات شورا، به تقویت بعد اجرایی مصوبات کمک خواهد کرد. ...
محمدی: روند رفتار سازمان ملل در راستای تحریف حقایق جنگ یمن است/ عربستان همچون اسرائیل بد عهدی می کند
درگیری باید از شهرها خارج شوند و تمام اختیارات در دست طرف سومی به نام جنبش جنوب باشد. هادی محمدی افزود: بنابراین پیش نویس آتش بس، به گونه ای بود که تمام حقایق مربوط به یمن را وارونه و معکوس نشان می داد و سیر رایزنی ها برای آتش بس ده روز به طول انجامید و نهایتا به این جا رسید که بدون هرگونه پیش شرطی موضوع آتش بس تا پایان ماه رمضان در یمن به اجرا گذاشته می شود. این کارشناس امور
نکته های پنهان در اظهار نظرهای مقامات آمریکایی در مذاکرات
از مواضع اعلام شده از سوی مقامات بلندپایه ی دولت آمریکا است که هر بار پس از انجام مذاکرات با تیم ایرانی در پشت درهای بسته به رسانه ها اعلام شده است. به گزارش ایسنا، اما این اظهارنظرهای گوناگون توسط دولت اوباما در مورد حصول توافق با ایران با هدف خاصی انجام می شود؛ دولت اوباما سعی دارد با ارسال این سیگنال های متفاوت در مورد مواضع خود علاوه بر این که سعی دارد به مخالفان داخلی خود در مورد توافق هسته ای
دیانی: آیا چرخ زندگی مردم با افزایش 92درصدی واردات می چرخد؟
. سوال ما از رهبری عزیز این است؛ با توجه به اینکه رسانه های متعدد بزک کننده آمریکا با خوشحالی از موضوع تابو شکنی مذاکره با آمریکا، برای تزریق تئوری نفی استکبار ستیزی و نفی استقلال استفاده می کنند؛ به واقع تکلیف استکبارستیزی بعد از توافق هسته ای چیست؟ آیا با مردمی استکبار ستیز و در مقابل ساختارهای حکومتی مخالف آن مواجه خواهیم بود؟ در موضوع مذاکره؛ حضرتعالی با همه بدبینی به
داعش مسئولیت حمله تروریستی امروز در قاهره را برعهده گرفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ،به نقل از المیادین، داعش مسئولیت حمله تروریستی امروز در در منطقه الاسعاف در مرکز قاهره در مقابل کنسولگری ایتالیا را بر عهده گرفت. گزارش منابع رسانه ای حاکی از آن است که دستکم یک نفر در این حمله تروریستی کشته و 10 تن نیز زخمی شدند و فعالیت کنسولگری ایتالیا نیز به حال تعلیق درآمده است. طی دو هفته اخیر این دومین حمله تروریستی در پایتخت مصر است و در اولین حمله هم دادستان کل این کشور ترور شد. گروه تروریستی موسوم به انصاربیت المقدس که با داعش بیعت کرده است اصلی ترین گروه فعال در مصر است هستند. انتهای پیام/ ...
بازار مسکن حال خوبی ندارد؛ مسؤولان چاره اندیشی کنند
ندارند در همین حال مدیر علمی طرح جامع مسکن می گوید: 33 درصد از مردم ایران، توان تأمین حداقل های اولیه برای محل سکونت خود را ندارند. به گزارش پارس، فردین یزدانی با بیان اینکه بیش از هفت میلیون خانوار در ایران، مسکن شخصی ندارند، اظهار می دارد: این تعداد خانوار نمی توانند حداقل های لازم را در حوزه مسکن برای خود فراهم کنند. به گفته وی، همین محاسبات نشان داده است، یک سوم جمعیت ایران
حال زندگی خیلی ها خوب نیست
بزرگی که همراه خودش می کشد، می ریزد. صورت سفیدش او را خیلی بشاش نشان می دهد، آن چنان لهجه دارد که برخی از صحبتهایش را به هیچ عنوان متوجه نمی شوم، ولی می فهمم که می گوید: 79 سالمه و بچه بید گل کاشانم. می گوید: از جوانی تا حالا همیشه ماه مبارک رمضان راهی مشهد می شوم هم فال است و هم تماشا! اما حالا که پیر شده ام از تماشا برایم زیارت و از فال برایم کسب و کار حلال مانده
سرمربی گوام برای تیم کی روش خط و نشان کشید
برنامه رادیو-اینترنتی گل بزن که در آمریکا و برای علاقه مندان تیم ملی ایران پخش می شود در آخرین قسمت خود به سراغ گری وایت٬ سرمربی تیم ملی گوام٬ رقیب تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی رفته است. وایت که باید همراه با تیمش در روز 12 شهریور به تهران بیاید و مقابل ایران قرار بگیرد در این گفت وگو حسابی برای تیم ملی ایران کری خوانده و گفته در بازی پیش رو فشار روی تیم ملی ایران است و نه تیم
سلفی جالب پرسپولیسی ها
به گزارش اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛این روزها که تب و تاب عکس های سلفی بالا است، هنرمندان و ورزشکاران هر روز با انتشار عکس هایی در صفحات شخصی شان، کاربران را از حال و هوای این روزهای خود با خبر می کنند. مهدی طارمی که در سال 93 به باشگاه پرسپولیس تهران پیوست را به همراه امید عالیشاه و بابک حاتمی در پوزیشنی جالب می بیند. مهدی طارمی همچنین سابقهٔ بازی در
هنرمندان بسیجی افسران مقابله با جنگ نرم هستند
شخصیت ها و حیثیت و ارزش های نظام بازی می کنند در مقابل پاتک می خواهند، تصریح کرد: شعر باید در خدمت نظام ، ارزش ها و شهدا باشد و تئاتری که اجرا می شود نباید ارزش های ما را زیر سئوال ببرد. وی خاطر نشان کرد: امروز یک کاریکاتور که به هوش و تجربه نیاز دارد، می تواند همپای یک لشکر به وظیفه خود عمل کند ، مظلومیت شیعه به وسیله هنر به دنیا ابراز شود. فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان با