سایر منابع:
سایر خبرها
چه کسی خبر داشت که روز 28تیرماه قرار است طوفان بشود، سیل بیاید، 16نفر کشته شوند؟/ همه و هیچ کس!
بخش، اگر مربوط به شهرستان است، نباید استان را درگیر کنیم و اگر استانی است نباید کشور را درگیر کنیم. این سانحه به اندازه یک شهرستان بوده و به هر حال بازدیدی که از منطقه کرج داشتم همه عوامل اجرایی از شروع حادثه پای کار بودند و انصافا وظایف خود را به نحو احسن انجام دادند. بحث بزرگنمایی این نیست که بگوییم حادثه چقدر بوده، باید سطح حادثه رعایت شود. البته این نظر شماست و خیلی ها معتقدند این
70 سال با شورای امنیت؛ از شکایت تقی زاده تا توافق ظریف
مساله جاری نفت ایران، در این صورت شورا چیزی جز یک آلت دست و یک ابزار برای مداخله در کشوری ضعیف و به پاخاسته و بی حق ساختن آن نخواهد بود و نخواهد توانست ماموریت حفظ صلح و امنیت در جهان را به انجام برساند. سرانجام پس از چهار جلسه، در 27 مهر 1330 نماینده فرانسه در شورای امنیت پیشنهاد داد: درخواست دولت بریتانیا از شورای امنیت، تا اخذ تصمیم قطعی دیوان دادگستری بین المللی مسکوت بماند. این
شروع به کار اساتید ثابت برای اولین بار در حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر
تدریس مطابق مواد آیین نامه جذب و گزینش انجام شد. وی ادامه داد: این ارزیابی آثار مختلفی ازجمله سطح بندی اساتید، صدور مجوز تدریس، ارتقاء به رتبه های تعیین شده و آموزش های تکمیلی را دارد که در مقاطع سطح دو و سطح سه صورت گرفت. مدیر حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: این اساتید بعد از ارزیابی، مجوز دروس را گرفته و از مهرماه در مدارس علمیه مشغول تدریس می شوند.
لاریجانی: برجسته کردن اشکالات توافق هسته ای مایه اختلاف و دودستگی در کشور است
استان با کمک مدیران تهیه کند و در نظر داشته باشد که قم استانی است که مرکز تشیع محسوب شده، حوزه علمیه و مراجع در این استان قرار دارند و نظرات آن ها همواره برای اعتلای قم مفید و سازنده بوده است. وی افزود: در حوزه دامداری بخش زیادی از افراد قم در این شغل مشغول هستند لذا باید کشاورزی و دامداری با وضعیت آب و هوایی موجود مورد حمایت قرار گیرد همچنین تغییر الگوی کشت را در قم داشته باشیم و نیز
وضعیت بحرانی صندوق های بازنشستگی/ ماجرای کسر حق بیمه
شکل گرفته و ابتدا بررسی های برنامه های گذشته، انجام و همچنین با توجه به برنامه های توسعه ای تامین اجتماعی، احکام را احصاء، آسیب شناسی و کالبدشکافی کرده و در قالب برنامه توسعه، تدوین خواهیم کرد. وی گفت: یک سری احکام و اسناد بالادستی دیگری وجود دارد، مانند اقتصاد مقاومتی، سیاست های سلامت و جمعیتی که این موارد نیز در حوزه برنامه های تامین اجتماعی اثرگذار هستند؛ به همین دلیل اثرات این برنامه
ساخت قایق با 1000 بطری پلاستیکی
آمدن دولت یازدهم موفق به ثبت انجمن دوستداران شهر و طبیعت شوش شدیم تا به این ترتیب فعالیت های متعددی در حوزه محیط زیست و حفظ طبیعت منطقه انجام دهیم. وی که جوانی 26 ساله و ساکن شهرستان شوش در استان خوزستان است افزود: از آنجا که دغدغه نگهداری از طبیعت بکر کرخه همواره همراه من و دوستانم است، هر چند وقت یک بار به سرکشی اطراف کرخه می پردازیم و متأسفانه چیزی که هر بار همه ما را آزرده می سازد
پنج میلیارد ریال برای طرح های ورزشی فریدونکنار اختصاص یافت
مهرداد ابراهیمی شامگاه چهارشنبه در نشست بررسی راهکارهای توسعه ورزش والیبال و رفع مشکلات ورزشکاران این رشته در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فریدونکنار اظهار کرد: والیبال ورزشی بسیار مفرح و با آسیب دیدگی اندک است که می تواند به سمت ورزش های همگانی نیز سوق داده شود. وی افزود : اجر خیران ورزشی از خیرانی که در حوزه های دیگر فعالیت و کمک می کنند، کمتر نیست. وی با تاکید بر اینکه افزایش
7 قولی که نباید هرگز به فرزندتان بدهید
یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیس استان یزد: زمانی که والدین به فرزندان خود وعده و وعید می دهند باید به آن عمل کنند و از این روش برای رشوه دادن به فرزند خود استفاده نکنند. والدین از وعده و وعید دادن به فرزندان خود به دلایلی از جمله رشوه دادن برای انجام کاری که خودشان می خواهند، اجتناب از برخورد احتمالی، ناامید نکردن و ایجاد امید در فرزند استفاده می کنند. اما بچه ها وقتی نوبت به عمل و
خبر آرشیوی:نقش صندوق توسعه ملی در رشد صنایع معدنی/معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه: ایران، دومین ...
کشاورزی گرفته شده درصدی از این ذخیره ارزی نیز برای این منظور تعیین شده است. اما باید توجه داشت که تنها برای انجام معاملاتی که با ارز انجام می شود امکان استفاده از این منابع وجود دارد. همچنین در بعضی موارد دولت و مجلس از ذخیره این صندوق استفاده می کنند. وضعیت صندوق توسعه در حال حاضر چگونه است؟ با توجه به اینکه نرخ ارز در سال های گذشته دچار نوسانات زیادی بوده به همین دلیل ارائه تسهیلات
خبر آرشیوی: معاون وزیر صنعت ،معدن وتجارت : سهم ناچیز دولت از گردش مالی چند هزار میلیارد تومانی معادن کشور
تومان ذکر کرد و افزود: حقوق دولتی مطابق با گردش مالی، پرداخت نمی شود. وی افزود: می توانیم از چهار تا پنج استان معدن خیز کشور با در نظر گرفتن نیرو و امکانات به موقع حقوق دولتی معادن را دریافت نمائیم. معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارتخانه یادشده گفت: عملیات اکتشافات سیستماتیک همواره مورد حمایت قرار دارد و در خصوص تعامل با اداره کل منابع طبیعی باید جدیت داشت تا منجر به تعطیلی واحدهای
سالروز تاسیس پیشگامان کی پاد
مدیرعامل شرکت پیشگامان کی پاد به مناسبت پنجم تیرماه، سالروز تاسیس این شرکت ، توضیحاتی در خصوص فعالیتها و نرم افزارهای تولید شده در این شرکت ارائه داد. به گزارش روابط عمومی گروه تعاونی پیشگامان, محمد علی عاقلی, مدیرعامل شرکت پیشگامان کی پاد, طی گفتگویی به تشریح دلایل و چگونگی تاسیس شرکت کی پاد, فعالیتهای انجام گرفته, دستاوردها و چشم انداز این شرکت در آینده پرداخت. عاقلی, متولد بهمن 1357 و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات و مدیریت از دانشگاه امیرکبیر است. وی درخصوص شروع همکاریش با گروه تعاونی پیشگامان و تاسیس شرکت کی پاد گفت: از سال 1384 فعالیت خود را در گروه پیشگامان آغاز نمودم و در پنجم تیرماه همان سال شرکت کی پاد با هدف فعالیت تخصصی در بحث امنیت اطلاعات با مرکزیت یزد, تاسیس گردید و جزء اولین شرکتهایی در ایران بود که در مبحث isms ( Iso 27000 ) یا همان سیستم مدیریت امنیت اطلاعات شروع به کار نمود و در حقیقت اولین تیم شهرستانی فعال در این عرصه در آن زمان کشور بود. در ابتدا تعدادی از اعضای گروه به خارج از کشور ( هند ) جهت آموزش وکسب مهارتهای لازم اعزام شدند و پس از دریافت گواهینامه های مورد نیاز, شرکت کی پاد یکی از اولین شرکتهایی بود که توانست از سازمان مدیریت منابع اطلاعات مجوز " نما " را دریافت نماید. وی در ادامه افزود: درحال حاضر پروژه های در دست اقدام شرکت شامل پروژه isms ذوب آهن اصفهان, برق مازندران, شهرداری یزد, فولاد آلیاژی یزد و غیره می باشد. در بخش خدمات تست امنیتی شبکه و برنامه های کاربردی تحت وب نیز با یک تیم با تجربه و به روز در حال فعالیت هستیم. در بخش خدمات زیرساخت شبکه و در قسمت امنیت, سعی نموده ایم یک سبد کامل از خدمات و محصولات از طراحی شبکه های سیمی و بی سیم و فیبر نوری تا پیاده سازی این شبکه ها را ارائه نمائیم. دراین خصوص درحال حاضر پروژه هایی در ایلام, اراک, اصفهان, مشهد, کرمان, یزد و شهرهای مختلف را در دست انجام داریم. از دیگر فعالیتهای شرکت کی پاد میتوان به ارائه خدمات در زمینه مشاوره و پشتیبانی اشاره نمود. کی پاد بعنوان یکی از شرکتهای پیشگام در زمینه امنیت اطلاعات در استان یزد و حتی کل کشور, در حوزه مشاوره نیز پروژه های نسبتا خوب و موفقی از سازمانهای دولتی, شرکتهای خصوصی, کارخانجات و غیره در دست اجرا دارد که در بحث مدیریت امنیت شبکه ها, مشاوره هایی به آنها داده میشود. به عنوان مثال درحال حاضر مشاور و پشتیبان شبکه کمیته امداد امام کل کشور هستیم یعنی از تهران تا دورافتاده ترین شهرستان استان سیستان و بلوچستان اگر با مشکلی در خصوص شبکه مواجه شوند از راهنمایی و خدمات ما بهره خواهند برد. از پروژه های دیگر در حال اجرا , پروژه شرکت گاز یزد هست که بدلیل بازخورد خوب این پروژه , شرکت گاز یزد به شرکت گاز کل کشور پیشنهاد داده است تا در زمینه مشاوره و طراحی شبکه های دسترسی به ایستگاههای تقلیل فشار, با ما همکاری داشته باشند. عاقلی افزود: از سال 1392 بر روی یک سری محصولات امنیتی شروع بکار نمودیم که در این راستا شرکت کی پاد یک محصول امنیتی به نام ساروج ( با نام ثبت شده "دژپاد ") تولید نمود که قابلیت نصب در شبکه را داراست. کلیه مراحل طراحی و کدنویسی این نرم افزار در شرکت کی پاد و بصورت کاملا بومی انجام پذیرفته و مراحل ثبت آن به انجام رسیده و در حال گذراندن تستهای امنیتی لازم در وزارتخانه مربوطه است. نمونه آزمایشگاهی آن در سایت یکی از مشتریان جهت تست نصب شده و خوشبختانه کارایی بالایی را به نمایش گذاشته است. وی یادآور شد: در سال 1392 نمایندگی انحصاری escan را که آنتی ویروسی هندی است و رتبه بندی خیلی خوبی در بین آنتی ویروسهای موجود در دنیا را دارد, برای ایران اخذ نمودیم. اگرچه در برابر برخی آنتی ویروسهای باسابقه در ایران ناشناخته تر است اما در برخی موارد مانند عدم افت سرعت سیستم بعد از نصب آن و یا دقت شناسایی ویروسهای ناشناخته از قابلیت های بالاتری نسبت به رقبای خود برخوردار است. escan در حال حاضر در ایران شصت و شش هزار کاربر فعال دارد که بصورت مداوم درحال بروز رسانی این آنتی ویروس هستند که این تعداد در این بازه زمانی در برابر کاربران یک آنتی ویروس با سابقه پانزده ساله که تعداد 240.000 نفر را در بر میگیرد آمار قابل قبولی محسوب می شود. به همین دلیل سال گذشته دفتری در تهران خریداری و تجهیز شد که اصلی ترین فعالیتش کار بر روی فروش و پشتیبانی این محصول و تبدیل آن به یکی از برندهای موفق و مطرح است که با استقبال خوبی که از طرف سازمانهای دولتی و نیمه دولتی و بخش خصوصی صورت گرفته است این امر درحال شکل گیری است. هرچند escan تاکنون به حداقل پشتیبانی نیازمند بوده و از قابل اطمینان بودن این محصول خبر داده است. عاقلی در مورد افق کوتاه مدت شرکت کی پاد گفت: در حال حاضر و سالی که پیش رو داریم قرار است با افزایش واردات تجهیزات HP و Cisco بیش از پیش به توسعه فروشگاه شرکت پرداخته و اولین مرکز تخصصی محصولات HP و Cisco را در استان یزد راه اندازی نمائیم و در کنار فروش, بحث پشتیبانی تعمیر و تامین تجهیزات و قطعات را انجام دهیم که در نوع خود کار جدیدی در سطح استان خواهد بود. از دیگر اهداف پیش رو, بالابردن رتبه محصولات "دژپاد" و "escan" در سطح ملی است که این امر با برنامه ریزی های انجام شده و استفاده از نیروهای متخصص و الزام آنها به گذراندن دوره های آموزشی مرتبط با زمینه کاری خود و همچنین سرویس دهی مناسب و کسب رضایت مشتری, در حال تحقق است. شرکت کی پاد که در سال 1384 کار خود را تنها با سه نفر پرسنل آغاز نمود, هم اکنون و در آستانه دهمین سالگرد تاسیس, بیش از پنجاه نفر در بخشهای مختلف آن در یزد و تهران مشغول به فعالیت و ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشند. رویکرد این شرکت در حوزه تبلیغات, بیشتر حضور در نمایشگاههای تخصصی مرتبط با اهداف شرکت است تا هم جنبه کاربردی بیشتری داشته باشد و هم بتوان با مشتری در فضایی کاملا تخصصی به تبادل نظر و اطلاعات پرداخت. از سوی دیگر شرکت کی پاد با برگزاری کارگاه های آموزشی برای مسئولین IT وزارتخانه ها, نهادها و سازمانهای مختلف, مباحث روز امنیت اطلاعات را به بحث و گفتگو می گذارد و هزینه های تبلیغات خود را به نوعی هدفمند می نماید و بیشتر با استفاده از مبحث شناسایی مشتری سعی در معرفی خود و محصولاتش دارد تا با کمترین هزینه بیشترین دستاورد را کسب نماید. مشارکت فعال در سمینارهای مرتبط با زمینه کاری شرکت مانند رمزنگاری اطلاعات, امضاء دیجیتال وغیره از یکسو و برگزاری همایشهای گوناگون در این حوزه مانند همایش مهاجرت به IPV6 ( با حضور 120 نفر از مسئولین IT سازمانهای دولتی در محل استانداری یزد ) یا روشهای نفوذ به شبکه های کامپیوتری و راههای مقابله با آن و یا مخاطرات امنیتی شبکه های بی سیم و غیره از سویی دیگر فرصتهای مغتنمی برای بروز شدن و بروز ماندن است که ما سعی در استفاده بهینه از آن را داشته ایم. همچنین در آینده ای نزدیک, برگزاری همایش " حفظ حریم خصوصی خانواده در فضای اینترنت" را در دستور کا خود داریم. امیدواریم این مجموعه تلاشها افتخار دیگری برای گروه تعاونی پیشگامان, استان یزد و صنعت IT کشور عزیزمان ایران به ارمغان آورد. ...
شهردار جدید میبد معرفی شد
بسیار خوبی که در حوزه شهرداری برای کار و تلاش و انجام پروژه های بزرگ بازشده است باید در حوزه مبلمان شهری، سیمای شهر، فضای سبز و میراث فرهنگی قدم های بزرگی برداشته شود. فرماندارمیبد با تأکید بر توجه ویژه به میراث فرهنگی و بافت های تاریخی شهرستان میبد گفت: باید محور فعالیت های خود را در احیا و مرمت بافت های تاریخی متمرکز کنیم چراکه بافت های تاریخی به عنوان آثار باستانی در شهرستان میبد نعمتی
خبر آرشیوی: مذاکرات غول فولادی هند در تهران/ تاتا برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کرد
تاتا همراه با سفیر هند در ایران در جلسه مشترک با رییس هیات عامل این سازمان از علاقمندی آن شرکت برای ایجاد روابط در بخش فولاد و انرژی خبر دادند. در این نشست ماذو کانان (Madhu Kannan) رئیس گروه توسعه تجارت و امور عمومی و عضو شورای اجرای گروه تاتا تصریح کرد: در این حوزه ها به دنبال یافتن شریک ایرانی برای انجام پروژه و فعالیتهای بلندمدت هستیم. همچنین خانم جاناکی چائوذری (Janaki Chaudhry
حیف شد آسید علینقی هم از میانمان رفت....
عمر شریفش همیشه در صف اول نماز جمعه یزد حضوری مسرت بخش داشت.هر کس از آشنا وفامیل و غریبه بویژه روحانیت وطلاب حوزه علمیه استان که مشکلی داشت بدون هیچ چشمداشتی در حد توان مساعدت می نمود .سالها در دفتر شهید محراب و نیز دفتر مدیریت حوزه علمیه یزد و مدرسه خان , امور مربوطه را با جدیت به انجام می رساند و همکاری پایاپایی در معرفی افراد مستمند وطلاب دینی به بیمارستان سیدالشهدای یزد داشت.دربین فامیل به
خبر آرشیوی: اکتشاف عناصر فلزی از تسهیلات بیشتر برخوردار است/فولادسازان در رکود 50 درصدی/اکتشاف 7500 ...
معدنی "، محمدجعفر صادقی پناه اظهار کرد: با توجه به لزوم جذب سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف مواد معدنی، این اقدام دولت بر عکس سرمایه گذاران بخش خصوصی را از حوزه معدن دور می کند و باعث می شود محدوده های اکتشافی گلچین شوند و قسمت هایی که می توانست فعالیت کرد، رها شود. او با انتقاد از این افزایش قیمت تعرفه اکتشافات معدنی برای افرادی که در مهلت های قانونی عملیات اکتشافی را انجام می دهند، اظهار کرد: در
توافق هسته ای نشان داد دشوارترین مسائل بین کشورها از طریق مذاکره قابل حل است
عملکرد فرمانداران مهم است، این است که به فکر آرامش و زندگی مردم باشند. وی همچنین درپاسخ به برخی شایعات در مورد استعفای یکی از فرمانداران گفت: تا کنون هیچ فرمانداری استعفا نکرده و همه با قوت به کار خود ادامه می دهند. گفتنی است تعدادی از نمایندگان رسانه های گروهی استان در پی توافق هسته ای و پیروزی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد درخواست گفتگوی اختصاصی با استاندار یزد را داشتند که با توجه به مشترک بودن محور گفتگو و همچنین محدودیت زمان، این گفتگوی ویژه خبری به صورت مشترک برگزار گردید. ...
ارزیابی پوتین و اوباما از نتیجه مذاکرات اتمی و نقش روسیه در توافق ایجاد شده
ولادیمیر پوتین و باراک اوباما روسای جمهوری روسیه و آمریکا در گفت وگویی تلفنی نتیجه مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 در وین را عالی ارزیابی کردند. به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه، این گفت وگوی تلفنی عصر چهارشنبه ( به وقت محلی) و به ابتکار طرف آمریکایی انجام شد. پوتین و اوباما خاطرنشان کردند که موفقیت تلاش های چند ساله برای یافتن راه حل سیاسی - دیپلماتیک برای حل مساله هسته ای ایران با همکاری سازنده تهران، دولت های عضو گروه 1+5 و اتحادیه اروپا امکانپذیر شد. دو طرف اعلام کردند که توافق جامع در مورد برنامه هسته ای ایران در راستای منافع جامعه جهانی است و به تحکیم نظام منع انتشار سلاح های هسته ای و کاهش تنشها در منطقه خاورمیانه کمک می کند. در این گفت وگو، با یادآوری نقش مذاکرات آمریکا و روسیه در تامین ثبات و امنیت جهان، بر عزم متقابل دو طرف برای ادامه تلاش های مشترک به منظور اجرای کامل توافق وین و برخی مسایل مهم بین المللی از جمله مبارزه با تروریسم بین المللی تاکید شد. ایران و گروه 1+5 روز سه شنبه پس از 12 سال مذاکره در مورد برنامه هسته ای، در وین به توافق رسیده و برنامه جامع اقدامات مشترک را تائید کردند. روسای جمهوری روسیه و آمریکا همچنین چهلمین سالروز ماموریت فضایی مشترک سایوز- آپولون را به یکدیگر تبریک گفتند. مأموریت فضایی مشترک پروژه آزمایشی آپولو-سایوز نخستین مأموریت فضایی مشترک بین دو کشور و نخستین همکاری فضایی بین المللی بود. این مأموریت در 24 تیر 1354 (15 جولای 1975) آغاز شد و در طی آن، فضاپیمای آمریکایی آپولو و فضاپیمای روسی سایوز در مدار زمین به هم متصل شدند و فضانوردان آنها باهم عملیات مشترکی را به انجام رساندند. استفان والت در فارن پالیسی بررسی کرد الگوی قرن نوزدهمی قدرت های جهان 21 تیر 1394 فرارو- استفان والت در یادداشتی برای فارن پالسی نوشت: روسیه به قرن نوزدهم پرتاب شده، داعش می خواهد زمان را به هزار سال پیش برگرداند، و ژاپن در نظم پسا جنگ جهانی دوم گرفتار مانده است. چه میزان از ژئوپولیتیک امروز واقعا به جا مانده از اعصار گذشته است؟ به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از فارن پالسی ، والت در ادامه می نویسد: در سال 2014 بود که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در انتقاد از تصرف کریمه به دست روسیه گفت: شما با حمله به یک کشور دیگر، با بهانه ای کاملا کاذب، در قرن بیست و یکم به روش قرن نوزدهم رفتار می کنید. بی خیال که این اظهارات کری بر حمله دولت جورج بوش به عراق نیز منطبق است. این اظهارنظر بیانگر این عقیده آشنا بود که جهان ظاهرا به ورای محاسبات بدبینانه از سیاست قدرت حرکت کرده است. مشکل، دست کم در دیدگاه کری این است که رهبرانی مانند ولادیمیر پوتین اطلاعیه مربوط به رفتار مناسب قرن بیست و یکم را دریافت نکرده اند- یا پوتین خود را زحمت نداده که آن را بخواند یا با پیام آن موافق نبوده است. طی سفری که اخیرا به اروپا داشتم و در کنفرانس هایی در یونان و فرانسه شرکت کردم، این اظهارات کری را بیاد آوردم. من از تعداد کسانی که دیدگاه کری را پذیرفته و عمیقا نگران بودند که جهان چرخشی یو-شکل را تجربه می کند و با دور شدن از فرآیند پساجنگ سرد به سمت فضای رقابتی تر اعصار گذشته می رود. این مشاهدات باعث شد به این فکر بیافتم که کشورهای مختلف هرکدام در چه قرنی زندگی می کنند؟ مسلما ما همگی بخشی از قرن بیست و یکم هستیم اما این جهان بینی که کشورهای مختلف دارند، اغلب به نظر می رسد از اعصار مختلف گرفته شده است. برخی کشورها ظاهرا به راحتی به جهان بینی قرن بیست و یکم متعهد هستند، در حالیکه دیگر کشورها در پس جهانی بینی هایی مانده اند که تاریخ شان به قرن ها قبل باز می گردد. بنابراین کدام کشورها بهترین نمونه تفکر قرن بیست و یکمی امروز هستند؟ اول از همه اتحادیه اروپا قرار دارد که اعضایش تا حد زیادی در اداره سیاست های بین المللی منطبق بر نسخه کامل لیبرال هستند—نقطه. نخبگان اروپایی با تفاوت هایی اندک، حال واقعیت های تلخ سیاست قدرت را پس می زنند و باور دارند که دموکراسی، حاکمیت قانون و نهادهای فراملی قدرتمند می توانند رقابت میان دولت ها را از بین ببرند و در نتیجه ثبات و آرامش را تضمین کنند. علیرغم بحران ناحیه یورو، یوروسپتیسیسم (بدبینی به اروپا) در بریتانیا و بازخیزش ملی گرایی جناح راست در سراسر اروپا، بسیاری از نخبگان این قاره هنوز معتقدند همگرایی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در اروپا، وفاداری ملی مشابه به گذشته ها را تضعیف کرده و توسعه یک وحدت پست مدرن، فراملی و پان اروپایی را تقویت کرده است. این گونه اعتقادات (به علاوه حمایت مداوم آمریکا) باعث شده کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجازه دهند توانمندی ناچیز نظامی شان به هیچ تبدیل شود. اگر همه بر اساس اصول قرن بیست و یکم عمل کنند، یک قدرت نظامی جدی، ضروری نخواهد بود و صرف پول زیاد برای آن، ولخرجی خواهد بود. ارتش های ملی قدرتمند نیز کشورهای همسایه را نا امن می کنند و در را به روی آسیب های نظامی می گشاید که به شکل گیری جنگ های گذشته اروپایی کمک کرد. اتحادیه اروپا باید بر دیپلماسی و دیگر شکل های قدرت نرم تاکید کند، و باید از نیروی نظامی و دفاع از منافع ژئوپولیتیک سنتی خود اجتناب کند. ضمن اینکه نخبگان قرن بیست و یکمی اروپا مشکل سازان کوته فکری چون اسلوبودان میلوشویچ و پوتین را مقصر مشکلات سیاسی معاصر می دانند. مشکل اینجا است که رهبران کوته فکر مانند آنها را نمی توان با استدلال های هنجاری یا تحریم های اقتصادی تحت تسلط گرفت. چه کسانی را در ذهن دارم؟ مشخص ترین نمونه ها، پوتین روسیه و چین معاصر هستند که سیاست خارجی شان بازتابی از نگرانی های سنتی برای حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، توانمندی دولت و توازن قدرت است. روسیه با شور و نشاط از منطقه نفوذ خود در خارج نزدیک خود دفاع می کند و فردگرایی لیبرال که پشتیبان نهادهای غربی اصلی است را به چالش می کشد و به شدت مایل است از نیروهای نیابتی و دیگر ابزارهای خشونت برای حمایت از آنچه منافع ملی اش محسوب می شوند، استفاده کند. اگر این هدف مستلزم تصرف قلمرو یا تشدید جنگ های داخلی در دیگر نقاط باشد، خب باشد. رهبران غربی می توانند با صدای بلند اعلام کنند که اقدامات شان هیچ تهدیدی علیه روسیه نیست؛ مسئله این است که مسکو آنها را باور ندارد (و البته بدون دلیل هم نیست). همچنین، چین رو به رشد ممکن است جهانی شدن را به عنوان یک امتیاز مثبت اقتصادی بپذیرد اما خود را با جهان بینی سیاست قرن بیست و یکم تطبیق نداده است. برعکس، چین پس از تحمل دو قرن تحقیر، می خواهد آنقدر ثروتمند و قدرتمند باشد که فشارهای خارجی را هم در حال حاضر و هم در آینده خنثی کند. این هدف نیازمند رشد مداوم اقتصادی، قدرت نظامی بالا و تلاش های صبورانه برای کنترل منطقه ای اراضی یا مناطقی (مانند تایوان) که بخشی از چین می داند، است. چین همچنین می خواهد با بیرون راندن آمریکا از آسیا و ترغیب همسایگان به همساز کردن خود با قدرت چین، خود را به یک هژمون منطقه ای در آسیا تبدیل کند. به هر حال این تقریبا همان کاری بود که آمریکا در طول خیزشش به عنوان قدرت جهانی (تحت دکترین مونرو) انجام داد. روسیه و چین تنها کشورهایی نیستند که با نسخه قرن نوزدهمی سیاست خارجی زندگی می گذرانند. اقتصاد پیشرفته اسرائیل نمونه ای از چشم انداز قرن بیست و یکمی است اما همانطور که تاریخ نویس تونی جودت بیش از یک دهه پیش مطرح کرد، دی ان ای سیاسی آن-صهیونیسم- در هسته خود تنها یک ناسیونالیسم قومی اروپایی قرن نوزدهمی است. چین، روسیه و اسرائیل ممکن است- دست کم در حوزه سیاست خارجی- در چشم انداز قرن نوزدهمی گیر کرده باشند، اما برخی از کشورهای دیگر در کهربای قرن بیستم گرفتار شده اند. کره شمالی و جنوبی به واسطه یک درگیری که تاریخش به سال 1950 برمی گردد، از هم جدا هستند و کره جنوبی و ژاپن هنوز نتوانسته اند از میراث زهرآگین استعمار ژاپن و جنایات جنگ جهانی دوم آن عبور کنند. علاوه بر این، به نظر می رسد سیستم های سیاسی و اقتصادی ژاپن قادر نیستند از ترتیبات نهادی که به معجزه اقتصادی جنگ جهانی دوم این کشور دامن زد اما اقتصاد آن را از زمان انفجار حباب در سال 1190 فلج کرد، آزاد شوند. بیایید همین جا متوقف نشویم. برخی کشورها و جنبش های سیاسی هستند که جهان بینی شان نه به قرن نوزدهم بلکه به دوره های بسیار دورتر باز می گردد. القاعده، داعش، طالبان و وهابی های عربستان سعودی به درجات مختلف از فناوری های مدرن استفاده می کنند اما الگوهای سیاسی شان مبتنی بر احکامی استکه به قرن هفتم بازمی گردد. زمانیکه شخصی می گوید به دنبال بازسازی یک خلافت قرون وسطایی است، این طرد آشکار فرمول دموکراسی+حقوق بشر+بازارها+ حاکمیت قانون است که افراد خوش بین زمانی معتقد بودند تنها راه ساختن یک جامعه پیشرفته قرن بیست و یکمی است. و در مورد آمریکا چطور؟ آمریکایی ها دوست دارند که خود را مترقی با نگاهی رو به جلو و کاملا متعهد به همان ارزش های لیبرالی بدانند که متحدان اروپای غربی شان دارند؛ در واقع آنها برخی مواقع گمان می کنند که این ارزش ها را آنها ایجاد کرده اند. به طور خلاصه، آمریکایی ها گمان می کنند که تجسم جهان بینی قرن بیست و یکمی هستند. واقعیاتی در این دیدگاه وجود دارد، تا آنجا که آمریکا زمان زیادی را صرف استدلال بر اساس عقاید لیبرالی و دفاع از این عقاید کرده است. اما در واقعیت، ایالات متحده امروز ملقمه ای است از آرمان گرایی قرن بیست و یکم و سیاست قدرت قرن نوزدهم. لفاظی های آن مملو از ستودن دموکراسی، حقوق بشر، برابری جنسی، بازار آزاد و دیگر ویژگی های برجسته فرمول قرن بیست و یکمی است و در انتقاد و سرزنش رقبایی چون روسیه و چین به دلیل بی بهره بودن از این ابعاد، خیلی سریع است. اما ایالات متحده نیز همچنان دیدگاه سیاست قدرت قرن نوزدهمی را حفظ کرده است. واشنگتن می خواهد هژمونی آمریکا در نیم کره غربی را حفظ کند و هنوز مایل به دفاع از مجموعه ای از متحدان غیردموکراتیک خود در سراسر جهان است. آمریکا مانند قدرت های بزرگ گذشته، نگرش منعطفی نسبت به حاکمیت قانون و نهادها دارد: زمانیکه به نفع آمریکا باشد، آنها را می پذیرد و زمانیکه در مسیر خواسته هایش باشند، آنها را نادیده می گیرد. حتی شاید بگویند که واشنگتن به خوبی مانند یک آرمان گرای قرن بیست و یکمی صحبت می کند اما زمانی که به عمل می رسد بیشتر از آنچه بخواهد اعتراف کند، قدیمی رفتار می کند. پوتین: جهان نفسی راحت کشید 23 تیر 1394 رئیس جمهوری روسیه در اولین اظهار نظر به حصول توافق هسته ای گفت که جهان با این توافق یک نفس بلند و راحت خواهد کشید. کاخ کرملین در بیانیه ای رسمی که به مناسبت پایان مذاکرات هسته ای در وین منتشر کرده است اعلام کرد؛ روسیه از توافقی که امروز حاصل شد استقبال می کند. ما مطمئنیم که جهان امروز نفس راحتی کشید. ما از پیدا شدن راه حل براساس اصول توقف تدریجی و احترام متقابل که کشور ما قویا از آن حمایت می کند راضی هستیم. این بیانیه افزود، توافق جامع مبتنی بر اصول محکم حقوق بین المللی، معاده منع گسترش سلاحهای هسته ای و پادمانهای آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمله پروتکل الحاقی است. علیرغم تلاشها برای هرگونه سناریوی مبتنی بر زور، طرفین مسیری در حمایت از ثبات و همکاری را انتخاب کردند که برمبنای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است. ما از همه کسانی که از تلاشهای قابل اتکا و راه حلهای دیپلماتیک برای حل و فصل این مساله حمایت کردند سپاسگذاریم. تیم مذاکره کننده روسی و متخصصهای ما تمام توان خود را در جهت تدوین توافق جامع به کار گرفتند. براساس این بیانیه، ایران براساس این توافق فرصتی برای توسعه برنامه های خود از جمله غنی سازی اورانیوم تحت کنترل آژانس در مقابل رفع تحریمهای تحمیل شده بدست می آورد، چیزی که ما همواره بر آن تاکید می کردیم. این موضوع همچنین فرصتی برای همکاریهای صلح آمیز بیشتر هسته ای بین ایران و روسیه فراهم خواهد آورد. ما از همه طرفها انتظار داریم که به این توافق پایبند باشند. روسیه همه تلاشهای خود در جهت تضمین اجرای کامل توافق وین که در راستای تقویت صلح و امنیت جهانی و منطقه ای است به کار خواهد گرفت. منبع: خبرگزاری فارس پوتین: غرب روابطش با ایران را اصلاح کرد 23 تیر 1394 رییس جمهور روسیه گفت: غرب روابطش را با ایران اصلاح کرد. ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز سه شنبه در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: غرب روابطش را با ایران و کوبا اصلاح کرد. این پیام در حالی دقایقی پیش منتشر شد که مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 سرانجام پس از 18 روز رایزنی بی وقفه و نفس گیر در وین پایتخت اتریش به نتیجه رسید. بهرام امیراحمدیان عملکرد روسیه در مذاکرات را بررسی کرد بازی روسی در مذاکرات 20 تیر 1394 فرارو- "روس ها ایران را بازار فروش تسلیحات خود می دانند." یک کارشناس مسائل روسیه بابیان این مطلب گفت: فکر نمی کنم که لغو این بخش از تحریم ها آن طور که روسیه گفت است در اولویت طرف ایرانی باشد. مذاکرات هسته ای درحالی که از ضرب الاجل تعیین شده عبور کرده است همچنان ادامه دارد و طرفین تلاش می کنند که به توافق برسند. در این میان برخی مسائل هنوز محل اختلاف است. لغو تحریم ها به عنوانی یکی از اصلی ترین مسائلی است که هنوز تکلیف آن روشن نشده است و حتی در روزهای اخیر و تأکید روس ها در مورد لغو تمام تحریم های تسلیحاتی پیچیده تر نیز شده است. ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه که در روزهای گذشته و در جریان اجلاس کشورهای بریکس، میزبان حسن روحانی رئیس جمهور ایران بود، اکنون بر ضرورت رفع تمام تحریم های ایران تأکید می کند. این تأکید پوتین در حالی است که طی روزهای گذشته مساله لغو تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران به مهم ترین موضوع مورد اختلاف تبدیل شده است. این مسئله همچنین باعث بروز شکاف در میان اعضای گروه 1+5 نیز شده است. از یک سو آمریکا و غربی ها بر حفظ این بخش از تحریم های اصرار می کنند و از سوی دیگر روسیه و چین اعتقاددارند که باید حذف شود. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به مقابله ایران با گروه تروریستی داعش گفته بود که تحریم های تسلیحاتی باید جزو اولین تحریم های ایران باشد که (بعد از توافق) برداشته می شود زیرا لغو این تحریم ها به مبارزه با داعش کمک خواهد کرد. این در حالی است که بر اساس گزارش نیویورک تایمز مقامات آمریکایی و شرکای اروپایی آن با هرگونه لغو تحریم های تسلیحاتی مخالفت کرده اند و می گویند به خاطر آنکه ایران تسلیح شبه نظامیان شیعه را تشدید خواهد کرد، این موضوع تنها بر شعله درگیری ها در عراق و سوریه، یمن و لبنان خواهد افزود. این روزنامه ادامه داده است روسیه و چین که هر دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند، در خفا از فروش تسلیحاتی به ایران سود برده اند و همچنین بی سروصدا برای برداشته شدن ممنوعیت تسلیحاتی به ایران در حال تلاش هستند . یک مذاکره کننده اروپایی که خواستار عدم انتشار نامش شده درباره درخواست لغو تحریم های تسلیحاتی ایران به این روزنامه آمریکایی گفته است من فکر می کنم ایرانی ها فرصتی برای از بین بردن اتحاد مخالفان مذاکره ای خود می بینند. آنها در این کار خیلی ماهر هستند . بهرام امیراحمدیان کارشناس مسائل روسیه در گفت وگو با فرارو تقاضای روسیه مبنی بر ضرورت لغو تحریم های تسلیحاتی ایران را معنادار دانست و گفت: این موضع گیری روس ها ازاین جهت معنادار است که آنها خودشان در شرایط تحریمی به سر می برند و برای فروش تسلیحات احتمالاً با مشکل مواجه هستند. وی افزود: روسیه کشور ما را به عنوان یک بازار مهم برای فروش تسلیحات خود می داند و به همین خاطر بر لغو این بخش از تحریم ها توجه خاص دارد. این درحالی که است که لغو تحریم های مالی و پولی برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا این گروه از تحریم ها در مراودات مالی بین المللی و به تبع آن تجارت اثر دارد. اگرچه تحریم های تسلیحاتی نیز بخشی از نیازهای ما را مورد توجه قرار داده است اما این بخش در شرایط کنونی جزء اولویت های ما نیست. این استاد دانشگاه ادامه داد: از موضع گیری کلی روس ها در جریان مذاکرات نیز نباید غافل شد. ما فکر می کردیم که روس ها به عنوان کشور دوست در برداشت تحریم های پولی و مالی کمک کنند اما موضع گیری های دیگری کردند. امیراحمدیان با تأکید بر اینکه موضع گیری اخیر روس ها یک موضع گیری خام بوده است، گفت: فکر نمی کنم که لغو این بخش از تحریم ها آن طور که روسیه گفت است در اولویت طرف ایرانی باشد زیرا روند مذاکرات هسته ای با اعضای 1+5 این طور نشان نمی دهد. وی توضیح داد: ما علی رغم همه تحریم ها در سالهای اخیر به فعالیت های اقتصادی خود ادامه داده ایم و در بخش صادرات غیرنفتی موفقیت هایی داشته ایم. بدون شک وجود تحریم ها ما را با مشکلاتی مواجه کرده است حتی تحریم های تسلیحاتی که بر مبنای آن نمی توانیم اسلحه بخریم و بفروشیم هم مسائلی را ایجاد کرده است اما درمجموع از پس مشکلات برآمده ایم و رقمی که از تحریم های تسلیحاتی متضرر می شویم نیز چندان قابل توجه نیست. این کارشناس مسائل روسیه افزود: این در حالی است که به گفته کارشناسان روس اگر آنها درزمینهٔ صادرات تسلیحات خوب کار کنند و می توانند هفت تا هشت میلیارد دلار اسلحه به ایران بفروشند. وی با یادآوری مسائل و مشکلات پیش آمده در جریان خرید s300 گفت: آنها نه سلاح به ما داده اند و نه پولش را. از سوی دیگر مقامات ایرانی می گویند که ما مشابه s300 را ساخته ایم و نسبت به آن بی نیاز هستیم. از این منظر روس ها شرکای قابل اعتمادی نیستند لذا موضع گیری آنها در مورد لغو تحریم های تسلیحاتی قابل تأمل است. امیراحمدیان بابیان اینکه باید از روس ها پرسید که چرا خواستار لغو تحریم های تسلیحاتی هستند، گفت: به نظر می رسد که آنها شناخت درستی از توان نظامی، اقتصادی و سیاسی ایران ندارند و نپذیرفته اند که ایران به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده و برای تأمین سلاح خود از آنها بی نیاز است. وی با اشاره به اینکه روسیه ارز خود را از راه صادرات انرژی، اسلحه و چوب تأمین می کند، گفت: اکنون که در تأمین ارز از این طرق با مشکلاتی مواجه هستند به دنبال فروش اسلحه به ایران هستند. روسیه بعد از آمریکا و اروپا در تولید تسلیحات مقام سوم را دارد اما در شرایطی که جامعه جهانی به سمت تنش زدایی می رود و بروز جنگ در این جامعه برازنده نیست، با مشکل مواجه شده اند. این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه روس ها در بازی های سیاسی به دنبال نتایج برد- برد نیستند، گفت: درمجموع نمی توان روی روسیه حساب کرد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این موضع گیری روسیه در مذاکرات به نتیجه می رسد یا آنها تنها می مانند گفت: روشن است که طرف ایرانی لغو تحریم ها را در یک پکیج دنبال می کند و اولویت آن هم تحریم های تسلیحاتی نیست لذا به نظر نمی رسد که آنها به نتیجه مطلوب خود برسند زیرا جمهوری اسلامی ایران یک کشور مستقل و قدرتمند است و هیچ کشوری نمی تواند به سیاست خارجی ما خط دهد یا برای ما تعیین تکلیف کند. روسیه و چین؛ منفعلان همیشگی 20 تیر 1394 - بهرام امیراحمدیان-استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اوراسیا در روزنامه شرق نوشت: در کوران مذاکرات هسته ای در وین، این بار نیز همچون مذاکرات قبلی در لوزان سوئیس، وزرای خارجه روسیه و چین چندان فعال نبودند. رفتار این دو کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل سؤال برانگیز می نماید؛ دو کشوری که پس از برقراری تحریم ها علیه ایران، بیشترین مناسبات را نسبت به دیگر اعضا با ایران داشته اند و هردو به قطع نامه های علیه ایران هم رأی مثبت داده اند. چرا روسیه در این مقطع حساس پافشاری دارد که پیش از همه، تحریم های تسلیحاتی برداشته شود؟ از آن سو، در همین اثنا، وزیر خارجه روسیه اعلام می کند که روسیه آماده است از تسلیحات هسته ای خود برای مقابله با تهدیدات علیه کشورش بهره ببرد. پوتین هم می گوید که اسد باید در رأس قدرت باقی بماند. گویا سرنوشت رئیس جمهور اسد به دست پوتین است. روسیه پس از بحران اوکراین دگرگون شده است. هنگامی که روسیه به اوکراین حمله نظامی و شبه جزیره کریمه را اشغال کرد، باید این حمله از سوی ایران محکوم می شد زیرا در غیر این صورت به یک رویه تبدیل می شد. حمله عربستان به یمن نیز در همین راستا ارزیابی می شود. روسیه کشور همسایه ایران است. از یک همسایه خوب انتظار می رفت اعلام کند هرچه زودتر تحریم های پولی و مالی برداشته شود تا همسایه ما ایران بتواند نسبت به تهیه نیازمندی های اساسی که به قول رئیس جمهور روحانی بر بسیاری از مسائل تأثیر منفی داشته، اقدام کند. از سویی کارشناسان صادرات تسلیحاتی روسیه اعلام کردند که پس از رفع تحریم تسلیحاتی ایران، روسیه آماده است که حدود هفت میلیارد دلار تسلیحات به ایران صادر کند، روسیه ای که در شرایط ویژه ایران، از تحویل سامانه اس-300 که بهای آن را نیز دریافت کرده بود، سر باز زد؛ روسیه ای که ژنرال هایش چندین بار به ایران هشدار دادند و تاریخ معین کردند که آمریکا به ایران حمله نظامی خواهد کرد تا به این ترتیب ایران را تشویق به خرید اسلحه از روسیه کنند. معلوم است که روسیه شناخت درستی از ایران ندارد و مقامات آن ایران را زیاد جدی نمی گیرند. ایرانی که با آمریکا درافتاده است توان زیادی دارد. روس ها بهتر است چشم های خود را باز کنند و ایران را آن گونه که هست ببینند نه آن گونه که دوست دارند. به نظر می رسد نمایندگی سیاسی ایران در مسکو در شناساندن ایران و واقعیت های آن به روسیه ناتوان بوده است . آنها نتوانسته اند پیشرفت های علمی، فنی، نظامی، تسلیحاتی، اجتماعی و فرهنگی ما را به آنها بشناسانند. اینکه روسیه قصد دارد در این آشفته بازار تحریم های خود با فروش تسلیحات به ایران وضعیت خود را بهبود بخشد، اطلاع ندارند که ارتش قدرتمند ایران توانایی آن را دارد که نیازهای تسلیحاتی خود را تولید و حتی صادر کند؛ تسلیحاتی که در صنایع نظامی ایران تولید می شود. از طرف دیگر چین از یک سو در طرح عظیم یک کمربند، یک راه که احیای جاده ابریشم است، بهترین گزینه را مسیر سنتی آن که از ایران می گذرد انتخاب کرده است و در این راه بیش از 40 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد. چین باید در نظر داشته باشد که ایران پس از رفع تحریم ها جایگزین های بهتری خواهد داشت تا نسبت به برقراری روابط تجاری و اقتصادی با شرکای جدید اقدام کند. روسیه و چین هردو وارد کننده فناوری های سطح بالا هستند و ایران نیز می تواند این فناوری ها را از منابع دست اول وارد کند. در این سال های خاکستری چینی ها با صادرات کالاهای نازل و نامرغوب و پایین نگاه داشتن دستمزد کارگران چینی، بازار ایران را به بازار کالاهای چینی تبدیل و سبب تعطیلی صنایع بسیاری شده اند که در نتیجه آن، نرخ بیکاری جمعیت فعال از نظر اقتصادی ایران افزایش یافته است. ایران در شرایط مناسب با تکیه بر نیروهای ملی و نیروی ماهر، تحصیل کرده و دارای استعدادهای بالقوه توانایی آن را دارد که برنامه های توسعه ای خود را پیش ببرد؛ توانایی هایی که در اثر برخی سیاست های خارجی نادرست، سبب تحریم هایی شد که چین و روسیه هم به آن رأی مثبت دادند. در هر شش قطع نامه شورای امنیت علیه ایران، روس ها و چینی ها نه تنها رأی منفی ندادند، که حتی از دادن رأی ممتنع هم دریغ کردند. هم چین و هم روسیه می دانند که ایران در زمینه های مختلف فنی و علمی دارای استعدادهایی است که مترصد بروز فرصت های مناسبند که پایه و اساس آن در برداشتن تحریم ها پی ریزی خواهد شد. بی سبب نیست که این دو شریک شرقی شاید از بهبود روابط ایران با غرب زیاد خرسند نباشند، چون منافع زیادی را از دست می دهند. در زمانی که در لوزان اجلاس نهایی برگزار و اعلامیه نهایی صادر می شد، وزرای خارجه چین و روسیه حضور نداشتند. وزیر خارجه روسیه همراه رئیس جمهور پوتین به برزیل سفر کرده بود تا در اجلاس بریکس شرکت کند. این بار نیز وزیر خارجه روسیه در حساس ترین زمان برای شرکت در اجلاس شانگهای و بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیایی در یوفا، مذاکرات هسته ای وین را ترک کرد. پوتین: روسیه برای افزایش تولید نفت ایران آماده است 20 تیر 1394 - ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش برای افزایش تولید نفت ایران و تاثیرات احتمالی آن بر بازار نفت جهانی آمادگی کامل دارد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، پوتین روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان خاطرنشان کرد: روسیه افزایش تولید نفت ایران را پس از لغو تحریم های بین المللی در مورد این کشور امری طبیعی می داند. وی افزود: بدیهی است که ایران پس از لغو تحریم ها تولید نفت خود را افزایش خواهد داد و حجم صادرات نفت این کشور احتمالا افزایش خواهد یافت. رییس جمهوری روسیه گفت: اقتصاد جهانی با این مساله (افزایش تولید نفت ایران) خود را وفق خواهد داد. اقتصاد روسیه نیز همین وضعیت را خواهد داشت و ما برای افزایش تولید نفت ایران کاملا آمادگی داریم. ایران و گروه 1+5 بیش از دو هفته است که برای دستیابی به توافق جامع با یکدیگر در وین مذاکره می کنند و به گزارش رسانه های خبری به احتمال زیاد این توافق در روزهای آینده به دست خواهد آمد. مقامهای کشورمان اعلام کرده اند که با دستیابی به توافق جامع و لغو تحریم ها، تولید نفت ایران و میزان صادرات آن بطور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از اظهارات چندی پیش 'رکن الدین جوادی' مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: ایران ممکن است تولید نفت خود را پس از لغو تحریم ها به دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز برساند. وزیر خارجه آمریکا بعضی اختلاف های باقی مانده حل شد 19 تیر 1394 فرارو- جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به خبرنگاران حاضر در محل مذاکرات هسته ای در وین گفت بعضی از اختلاف های باقی مانده دو طرف در مذاکرات هسته ای حل و فصل شده است. کری فضای کنونی مذاکرات را "بسیار سازنده" توصیف کرد و گفت پیشرفت هایی به دست آمده است. هم زمان به گزارش خبرگزاری رویترز کاخ سفید اعلام کرده است که آمریکا و دیگر کشورهای طرف مذاکره با ایران هیچگاه تا این حد به توافق نزدیک نبوده اند. امروز دوره توافق موقت هسته ای میان ایران و 1+5، با هدف ادامه مذاکرات جاری تا روز دوشنبه 13 ژوئیه (22 تیر) تمدید شد. اتحادیه اروپا هم تعلیق تحریم ها علیه ایران را تا سه روز دیگر تمدید کرده. تعلیق این تحریم ها قرار بود امشب پایان یابد. اتحادیه اروپا دلیل این تمدید را اختصاص دادن مدتی بیشتر برای رسیدن به راه حلی طولانی مدت درباره پرونده هسته ای ایران بیان کرده است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا هم به خبرنگاران در وین گفت که توافق موقت هسته ای میان ایران و کشورهای پنج به علاوه یک تا روز دوشنبه تمدید شده است. ظهر امروز هاموند وزیر امورخارجه انگلیس هنگام ترک وین گفت که مذاکرات به کندی پیش می رود. امروز جلسات هیات دیپلماتیک برگزار شد. محمد جوادظریف با موگرینی جان کری دیدار کرند. ظریف پس از بازگشت اشتاینمایر به وین جلسه ای یک ساعته با او داشت. ارنست مونیز عضو هیات مذاکره کننده آمریکا نیز که شب گذشته وین را به مقصد لیسبون ترک کرده بود، به مذاکرات ملحق شد. وزیر انرژی آمریکا در توییتی نوشت: اکنون زمان بازگشت به کار است. سخت مشغول کار هستیم تا یک توافق خوب برپایه علوم سخت به دست بیاوریم. براساس ضرب الاجل تعیین شده در مذاکرات شب گذشته باید مذاکرات به پایان می رسد اما روزگذشته خوشبینی ها درباره توافق از بین رفت. مذاکره کنندگان کشورمان تغییر موضع امریکا را در این باره عامل به نتیجه نرسیدن مذاکرات دانستند. گویا آمریکا تا چهارشنبه شب با پیش نویس توافق موافقت کرده بود اما روز پنجشنبه تغییر دیدگاه داده و پیش نویس مذاکرات را رد کرده است. چهارشنبه شب مذاکره کنندگان آمریکایی به ریاست جان کری با باراک اوباما و تیم امنیت ملی او به صورت ویدئو کنفرانسی جلسه ای برگزار کرده بودند. ظریف پنج شنبه شب درباره اختلاف نظر در مذاکرات گفت: متاسفانه ما شاهد تغییر مواضع و هم شاهد زیاده خواهی هستیم. همچنین شاهد این هستیم که چند کشور که در گروه پنج به اضافه یک هستند، مواضع متفاوتی دارند. این مساله کار را دشوار کرده اما همه تلاش خودمان را می کنیم. واکنش ها در تهران اتفاقات روز پنج شنبه در مذاکرات امروز با واکنش مقامات کشورمان در تهران روبه رو شد. علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در مراسم روز قدس در تهران: در درون 1+5 یک انسجام و وحدت نظر وجود ندارد... امروز آثار آنچه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که من به مذاکرات خوش بین نیستم ، بیشتر از گذشته در حال نمایان شدن است. علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز خطاب به طرف های مذاکره هشدار داد: اگر مذاکرات را به بن بست بکشانید این شما هستید که در مقابل انعطاف ایران دچار اشتباه استراتژیک شده اید و نتیجه آن هم به نفع شما نخواهد بود زیرا همه نیروهای فعال در بخش هسته ای آمادگی کامل دارند که فناوری هسته ای را شتاب دهند. سرلشکر محمدحسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: با وجود این که آمریکایی ها گاهی حیله هایی برای نزدیک کردن خود به نتیجه نشان دادند ولی همیشه هر گاه مذاکرات خواست به توافق نزدیک شود سنگ های بزرگ تری سر راه انداختند. در همین حال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهان رفع تمام تحریم های ایران "در سریع ترین زمان ممکن" بعد از رسیدن به توافق جامع هسته ای شد. پوتین امروز جمعه 10 ژوئیه گفت که به نظر او دو طرف مذاکره "به زودی" راه حلی برای رسیدن به توافق نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران خواهند یافت. احتمال ادامه مذاکرات تا دوشنبه اتحادیه اروپا تعلیق تحریم ها علیه ایران را تمدید کرد 19 تیر 1394 فرارو- اتحادیه اروپا تعلیق تحریم ها علیه ایران را تا سه روز دیگر تمدید کرد. تعلیق این تحریم ها قرار بود امشب پایان یابد. به گزارش فرارو، اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: به منظور ادامه مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5 تعلیق تحریم های ایران تا 13 ژوئیه (دوشنبه 22 تیر)تمدید می شود. با این اقدام اتحادیه اروپا به نظر می رسد مذاکرات تا روز دوشنبه تمدید شده است. پیش از این محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران گفته بود مذاکرات هسته ای ایران پیشرفت هایی داشته اما بعید است امروز جمعه 19 تیر (10 ژوئیه) توافقی به دست بیاید. به گفته ظریف مهمترین موضوعات هنوز حل نشده و ممکن است گفت وگوها طی دو روز آینده هم ادامه داشته باشد. مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 از صبح امروز در سطوح مختلف در وین از سر گرفته شد. فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس، لوران فابیوس وزیرخارجه فرانسه و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا مذاکرات را ترک کرده اند. قرار است مونیز عصر امروز به وین بازگردد. هاموند هم گفته فردا شنبه دوباره به وین بازخواهد گشت. لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه هم قرار است فردا به محل مذاکرات برگردد. همچنین فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان، امروز بعد از بازگشت به وین با همتای ایرانی اش گفت وگو کرد. صبح امروز نیز دیدار سه جانبه ای میان ظریف، کری و موگرینی برگزار شد. در همین حال ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، گفته است تمام تحریم ها علیه ایران باید بعد از توافق به تدریج برداشته شود. پوتین ابراز امیدواری کرده که این توافق به زودی حاصل شود. دستاوردهای سفر روحانی به روسیه 19 تیر 1394 - حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان پس از شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای، اعضای گروه بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در شهر اوفا روسیه، بامداد جمعه به تهران بازگشت. به گزارش ایسنا، رییس جمهور در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال معاون اول رییس جمهوری و شماری از وزیران قرار گرفت. روحانی در گفت وگوی کوتاهی با خبرنگاران، سفر خود به روسیه و شرکت در نشست سران سه سازمان بزرگ منطقه ای و بین المللی را بسیار با اهمیت دانست و گفت: اعضای سازمان همکاری شانگهای، گروه بریکس و اتحادیه اوراسیا در مجموع با داشتن بیش از 50 درصد جمعیت جهان، حدود 30 درصد درآمد ناخالص کل جهان را در اختیار دارند. رییس جمهور در ادامه به ملاقات های خود با روسای جمهوری روسیه ، چین ، بلاروس و افغانستان و نخست وزیر هندوستان در حاشیه این اجلاس اشاره کرد و گفت: در این دیدارها، راههای توسعه بیش از پیش همکاریهای دوجانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. روحانی با اشاره به دیدار خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفت: در این دیدار اقدامات انجام شده برای توسعه مناسبات تهران - مسکو طی دوره فعالیت دولت یازدهم مرور و برنامه های آتی برای تقویت این روابط بررسی شد. رییس جمهور همچنین به دیدار خود با نخست وزیر هند اشاره کرد و افزود: این دیدار در واقع اولین ملاقات با وی بود. در این دیدار موضوع حضور و مشارکت هند در طرحهای توسعه بندر چابهار و عملیاتی کردن پروژه های شرق کشور مورد بررسی قرار گرفت. روحانی درباره ملاقات خود با رییس جمهوری چین نیز گفت که در این دیدار مسایل پیش رو و کاری میان دو کشور مرور شد. رییس جمهور در ادامه به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و اظهارداشت: در ملاقات ها با سران کشورهای چین و روسیه به طور طبیعی بحث مذاکرات مطرح بود.این مذاکرات هم اکنون مراحل حساس خود را طی می کند و ان شاء الله آن چه برای مردم کشورمان خیر است، محقق خواهد شد. روحانی همچنین از تلاش و زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان که با قدرت و قوت تمام در لیالی قدر نیز به مذاکرات خود با مذاکره کنندگان ادامه می دهند، قدردانی کرد. روحانی: مذاکرات به انتها نزدیک شده است 18 تیر 1394 فرارو- رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "ایران اکنون بیش از هر زمان دیگر، ایرانِ دوستی و همکاری و تعامل و تفاهم است"، گفت: ایرانِ فردای توافق با شش قدرت بزرگ جهانی و شروع دوران پس از تحریم، آماده همکاری های گسترده تر با قدرت های اقتصادی نوظهور جهان است تا ضمن کسب توانمندی بیشتر در برآوردن نیازهای جمعیت بزرگ خود، سهم افزون تری در صلح، ثبات و امنیت جهانی ایفا کند. حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی که شامگاه پنجشنبه در نشست سران سازمان همکاری شانگهای، اعضای گروه بریکس و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در شهر اوفا در روسیه صحبت می کرد، گفت: دوران تهدید و تحریم به سرآمده است و آنان که سالیان دراز، در مسیر نادرستی حرکت می کرده اند، اکنون در وین گرد هم آمده اند تا از این بحران خود ساخته، با منطق و گفت وگو، عبور کنند. رئیس جمهور تاکید کرد: خوشبختانه مذاکرات هسته ای با تدبیر و تفاهم به انتهای خود نزدیک شده است و قدرت های غربی سرانجام با تکریم اذعان کرده اند که رشد و توسعه علمی ایران توقف ناپذیر است. متن کامل سخنان رئیس جمهور در این اجلاس به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم جناب آقای ولادیمیر پوتین رییس جمهور محترم فدراسیون روسیه رؤسای محترم جمهور نخست وزیران محترم خانم ها و آقایان بسیار خرسندم که فرصت حضور در این اجلاس بزرگ در شهر زیبای اوفا فراهم گردید. لازم می دانم از جناب آقای ولادیمیر پوتین، رییس جمهور محترم فدراسیون روسیه و دولت این کشور برای برگزاری این نشست مهم و میهمان نوازی صمیمانه، سپاسگزاری نمایم. نشست سران سه سازمان تاثیرگذار، فرصت مغتنمی برای تبادل نظر و چاره اندیشی در باره پاره ای از معضلات جهان امروز است. بی تردید غلبه بر چالش های جهان در قرن 21، نیازمند چند جانبه گرایی، احترام به حقوق بین الملل، اصلاح نهادهای حاکمیت سیاسی و اقتصادی و توسعه همکاری های بین المللی است. ما با اتکا به سهم بیش از 50 درصدی از جمعیت جهان، نهادسازی های قدرتمند اقتصادی با حضور تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بزرگ انرژی جهان، از توانایی و ظرفیت لازم برای استقرار رویکردهای متناسب با شرایط جدید قرن 21 برخوردار هستیم. چرا که امروزه پیشرفت های علمی و فناورانه، تأثیراتی گسترده بر فرایند رشد اقتصادی و توسعه پایدار در تمامی کشورهای جهان داشته و موجب ارتقای مراودات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و نهایتاً پدید آمدن اقتصادهای بزرگ نوظهور شده است. این تحولات، گسترش روزافزون روابط اقتصادی، تجاری و توسعه سرمایه داری میان کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای در حال انتقال را نیز به دنبال داشته و نقش آنان را در اقتصاد جهانی با رشد فزاینده توام نموده است. عالیجنابان ایران با جمعیت 80 میلیون نفری، منابع کم نظیر انرژی، معادن فراوان کانی های فلزی و غیرفلزی و قرار گرفتن در میان بازاری وسیع، کانونی ویژه برای هم افزایی های اقتصادی است. ما به شکلی جدی علاقمندیم تا برای متنوع سازی روابط اقتصادی خود، در همکاری های بین المللی حضور و مشارکتی فعال تر داشته باشیم. ایران نقطه استراتژیک پیوند شرق و غرب است؛ و با موقعیتی راهبردی، شبکه مناسب حمل و نقل ریلی وجاده ای، فرودگاه های مجهز و استاندارد، بنادر تجاری در شمال و جنوب، عبور کریدورهای ترانزیتی شمال- جنوب، جاده ابریشم، راه آهن و بزرگراه سراسری آسیایی، گذرگاه اتصال اروپا - قفقاز - آسیا موسوم به تراسیکا و نیز کریدور جاده ای و ریلی اتصال چین و آسیای مرکزی به دریای عمان، هابِ ترانزیتی منحصر به فردی را برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است. ما با قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذاری خارجی در جمهوری اسلامی ایران موسوم به فیپا، یکی از مترقی ترین و جامع ترین قوانین حمایت از سرمایه گذاری خارجی در سطح منطقه را ایجاد و سرمایه گذاران خارجی را از حقوقی همانند اتباع داخلی برخوردار کرده ایم؛ حمایت از سرمایه ها و سرمایه گذاران در اولویت های مهم کشور من قرار گرفته است. در این راستا، جمهوری اسلامی ایران افتخار خواهد داشت در مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز در نوامبر سال جاری در تهران، میزبان ابتکاری مهم برای پیوند اقتصاد و انرژی باشد. خانم ها و آقایان دوران تهدید و تحریم به سرآمده است؛ وآنانکه سالیان دراز، در مسیر نادرستی حرکت می کرده اند، اکنون در وین گرد هم آمده اند تا ازاین بحران خود ساخته، با منطق وگفتگو، عبور نمایند. خوشبختانه مذاکرات هسته ای با تدبیر و تفاهم به انتهای خود نزدیک شده است و قدرت های غربی سرانجام با تکریم اذعان نموده اند که رشد و توسعه علمی ایران توقف ناپذیر است. من با استواری تمام اعلام می کنم که ایران،اکنون بیش از هر زمان دیگر، ایرانِ دوستی وهمکاری است؛ ایرانِ تعامل و تفاهم است. ایرانِ فردای توافق با شش قدرت بزرگ جهانی و شروع دوران پس از تحریم، آماده همکاری های گسترده تر با قدرت های اقتصادی نوظهور جهان است؛ تا ضمن کسب توانمندی بیشتر در برآوردن نیازهای جمعیت بزرگ خود، سهم افزون تری در صلح، ثبات و امنیت جهانی ایفا نماید. در این مسیر، امنیت ملی و منطقه ای و مقابله با تروریسم و افراطی گراییِ خشونت بار، مهمترین عرصه همکاری های نوین است. ما باید بتوانیم کشورها و مردم درگیر در بحران های موجود بویژه تروریسم کور را نجات داده و از ادامه و گسترش این پدیده شوم در میان ملت ها جلوگیری نماییم. متاسفانه عدم حضور جدی و نا هماهنگی های موجود در کشورهای ما، درمقابله با این پدیده زشت، بسیاری از کشورهای منطقه را دستخوش بحران های جدی نموده است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از با ثبات ترین کشورهای منطقه، پیشنهاد می کند تا با اراده جدی تر و همکاری بیشتر به مبارزه با افراط و تروریسم بپردازیم. من بار دیگر و پس از تصویب قطعنامه پیشنهادی ام در سازمان ملل متحد، برای مقابله با افراط گرایی خشونت بار، دست یاری و همکاری را به سوی شما دراز می کنم و بر این باورم که با کمک یکدیگر خواهیم توانست منطقه را از لوث وجود خشونت بارترین جنایات قرن بیست ویکم پاک نماییم. در پایان، ضمن تشکر مجدد از تمامی مسئولان عالی رتبه و دست اندرکاران این اجلاس، امیدوارم حضور سران در این نشست و هم اندیشی، موجبات نقش آفرینی و ارتقاء جایگاه این سه مجموعه را در نظام بین الملل فراهم آورد. از حوصله شما سپاسگزارم. رایزنی پوتین و روحانی برای توسعه همکاری اتمی 18 تیر 1394 - کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد رئیس جمهوری روسیه با همتای ایرانی خود درباره توسعه همکاری های اتمی بحث و گفت وگو کرده است. به گزارش فارس، کرملین می گوید ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهوری روسیه امروز، پنجشنبه در دیدار با همتای ایرانی اش با وی درباره توسعه همکاری های اتمی بحث و گفت وگو کرده است. به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری پسکوف، معاون مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه گفت پوتین همچنین ابراز امیدواری کرده بر سر برنامه هسته ای ایران توافق حاصل شود. این مقام روس بعد از دیدار پوتین با روحانی در حاشیه اجلاس بریکس در شهر اوفا گفت: پوتین به تحولات مثبت مذاکرات هسته ای ایران اشاره و ابراز امیدواری کرد که به زودی یافتن راه حل های لازم امکان پذیر شود. به گفته پسکوف، روحانی در این دیدار گفته حل بحران ایجاد شده بر سر برنامه هسته ای ایران افق های جدیدی برای همکاری با روسیه در مقابله با تروریسم خواهد گشود. بر اساس گزارش ایتارتارس، طرفین همچنین درباره گسترش همکاری های نظامی و فناوری نیز گفت وگو کرده اند. روسیه: ایران پس از لغو تحریم ها عضو پیمان شانگهای می شود 17 تیر 1394 مشاور رئیس جمهور روسیه می گوید که الحاق ایران به سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای بر روی میز است ولی این الحاق مطمئناً بعد از برداشته شدن تحریم های شورای امنیت انجام خواهد شد. به گزارش فارس، ساعاتی پیش از پرواز بالاترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی ایران به سمت شهر یوفای روسیه بمظور شرکت در اجلاس سالانه کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای، مشاور رئیس جمهور روسیه برای الحاق ایران به این سازمان محدویت زمانی تعیین کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری روسی اینترفاکس، آنتون کوبیاکوف مشاور ولادیمیر پوتین در خصوص عضویت ایران در این سازمان گفته: درخواست ایران (برای الحاق) در دستور کار اجلاس است و عضویت، دیر یا زود، پس از برداشته شدن تحریم ای شورای امنیت به ایران اعطا می شود. کشورهای روسیه، چین، قرقستان، قرقیزستانف تاجیکستان و ازبکستان اعضای سازمان همکاری های اقتصادی شانگهای را تشکیل می دهند. 11 کشور دیگر از جمله ایران و مصر هم برای عضویت کامل در این سازمان، درخواست خود را تسلیم دبیرخانه این سازمان کرده اند. ایران عضو ناظر شانگهای است و حق رأی ندارد. روحانی و پوتین با یکدیگر دیدار می کنند 17 تیر 1394 رؤسای جمهور ایران و روسیه با یکدیگر دیدار می کنند. به گزارش تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جریان سفر خود به روسیه برای شرکت در اجلاس شانگهای _ بریکس با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو می کند. خبرگزاری ایتارتاس نیز با تایید خبر دیدار روحانی و پوتین نوشته است روسای جمهوری روسیه و ایران در اجلاس سران پنج قدرت نوظهور اقتصادی (بریکس) در روسیه با هم دیدار و گفت وگو خواهند کرد. رئیس جمهوری اسلامی ایران پنج شنبه این هفته و به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری های شانگهای بریکس به روسیه سفر می کند. روحانی در روز اول اجلاس سازمان همکاری های بریکس به عنوان میهمان اختصاصی حضور و سخنرانی خواهد داشت. گفت وگوی اوباما و پوتین درباره توافق اتمی 25 تیر 1394 روسای جمهور آمریکا و روسیه تلفنی با یکدیگر درباره نتایج توافق هسته ای میان ایران و 5+1 با هم گفت وگو کردند. به گزارش فارس به نقل خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه تلفنی با یکدیگر درباره نتایج توافق هسته ای میان ایران و 5+1 و لزوم اجرای آن با هم گفت وگو کردند. روز سه شنبه 23 تیرماه بود که طرف های مذاکره کننده در 5+1 درباره متن برجام(برنامه جامع اقدام مشترک) به توافق رسیدند. قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز طی قطعنامه ای از این متن حمایت نماید. همچنین دو طرف بر لزوم ادامه رایزنی ها میان مسکو و واشنگتن در راستای حل مشکلات بین المللی از جمله خطر تروریسم با یکدیگر رایزنی کردند. ...
بیاییم افراد را قضاوت نکنیم!هر آنچه که از سلطان زاده می دانیم!(2نظر)
سردبیر"یزدفردا" یزدفردا:آنچه که برای یک خبرنگارلازم و ضروری است، داشتن دانش و بینش نسبت به کار خود و همچنین برخورد خردورزانه و انصاف در انعکاس مطالب است ، خبرنگار ضمن داشتن دانش کار باید آشنایی کامل به اصول خبرنویسی و اصول روزنامه نگاری داشته باشدو به علاوه خبرنگاران باید به قداست قلم و حرفه روزنامه نگاری توجه ویژه داشته باشد و از روی غرض قلم نزند. تهمت و افترا علاوه بر اینکه یک رفتار ناشایست دینی است بلکه سبب هدر رفت سرمایه های انسانی جامعه اسلامی هم می شود یک رسانه رسانه باید اخلاق را رعایت و حرمت همه مردم و مسئولان را حفظ کنندو خب رنگاران باید علم و توانایی و آگاهی وسیعی از مسائل و موضوعات داشته و به صحت و دقت در اخبار توجه ویژه داشته باشد. خبرنگار علاوه بر تمام توانایی های برشمرده بالا باید اشراف به تاریخ خصوصا تاریخ معاصر خود داشته باشد و به صرف اینکه فردی برخلاف میل ما سخنی گفته و کلامی را برزبان رانده از هر آنچه که لایقش نیست استفاده نکنیم و به او نسبت ندهیم و خود را قاضی ندانیم بلکه قضاوت را به عهده مخاطبان بگذاریم و خدای ناکرده خود را مصداق کلمه معصومین نکنیم: پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) فرموده: حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر و بیشتر است. جابر بن عبدالله انصاری از پیامبر اسلام (ص) نقل می کند: رسول خدا(ص) به کعبه نظر افکند و فرمود: آفرین بر تو باد ای خانه ای که چقدر از عظمت و بزرگی برخورداری و احترام تو چقدر زیاد است! سوگند به خدا! احترام مؤمن نزد خدا از تو بیشتر است؛ زیرا حرمت تو فقط از یک جهت است (که خونریزی در تو حرام است)؛ ولی مؤمن از سه جهت احترام دارد:1- خون او محترم است. 2- مال او حرمت دارد. 3- بدگمانی نسبت به او حرام است. در حدیث قدسی ، امام صادق(ع) از قول پروردگار جهانیان نقل چنین می کند: خداوند عزوجل فرمود: کسی که بنده مؤمن مرا خوار شمارد، باید بداند که خداوند با او در جنگ و ستیز است و کسی که بنده مؤمن مرا تعظیم و تکریم کند، بی شک از غضب من در امان است. در خبرها اشتیم مدیر مسئول آیینه یزد نسبت به اظهار نظر هایی که نسبت به ایشان شده بود اعتراض نموده بودند که بر خود واجب دانستیم تا حداقل هایی که از سوابق ایشان می دانیم منعکس تا تذکری باشد برای خودمان تا خدا ی ناکرده به دلیل نا آگاهی خود را در حرمت شکنی مومن شریک نکنیم. آقا رضا سلطان زاده که در سال 47 در دانشگاه تهران لیسانس ادبیات عرب را اخذکرد و پس از آن به شغل معلمی روی آورد و در کارنامه خود رییس جامعه فرهنگیان قبل از انقلاب ،رییس اداره ،مدیرکل آموزش و پرورش بعد از انقلاب در یزد ،مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و همچنین مشاور و نماینده تام الاختیار شهید رجایی در استان سیستان و بلوچستان را دارد . وی که سابقه استادی مراکز تربیت معلم در رشته ادبیات عرب را دارد و به مدت 22سال تمام مدیرعامل مجتمع امام حسن مجتبی (ع) را عهده دار بوده که این مجتمع هرساله در قالب طرح علوی بین 120 تا 150 دانش آموز مستعد را تحت پوشش قرار داده و از 60درصد تا 100 درصد از شهریه این دانش آموزان پرداخت می کند . سلطان زاده در سابقه کاری خود مدیرعاملی و رییس هیئت مدیره و بازرس شرکت تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد را با بیش از 4600 فرهنگی عضو در ادوار مختلف را دارد و تاکنون این شرکت 950 آپارتمان به فرهنگیان استان تحویل داده و تنها شرکت تعاونی که هرساله به اعضاء خود سود داده است . سلطان زاده در کنار کارفرهنگی در فعالیت های سیاسی هم تلاش گسترده ای داشته وی در هماهنگی تجمع ها و اعتراضات قبل از انقلاب به رهبری حضرت آیت الله صدوقی نقش کلیدی ایفاء کرده و به عنوان رییس جامعه فرهنگیان در برپایی تجمعات و اعتراضات علیه رژیم طاغوت فعالیت داشته و بعد از انقلاب با دستور سومین شهید محراب به همراه مرحوم شیخ محمد علی صدوقی کمیته انقلاب اسلامی استان را پایه ریزی و تاسیس کرد . سلطان زاده به دستور سومین شهید محراب به عنوان معتمد دادگاههای انقلاب اسلامی هم فعالیت داشته است .وی آیننه یزد را تاسیس کرد و 9 سال از حضورش در رسانه های استان می گذرد .آیننه یزد در مدت حضورش سعی کرده در مراودات رسانه ای خود حرمت همه را حفظ کرده و کمتر کسی است که با ایشان ارتباط داشته باشد و کلمه ناشایست از ایشان شنیده یا نقل کند. به قول خیلی ها شاید از لحاظ فکری با خیلی از شما ها و یا ماها فاصله داشته باشد ولی همیشه به آزادی بیان اعتقاد داشته و بی هیچ فردی از منتقدین خود بی حرمتی نکرده است. در 10 سال فعالیت رسانه ای یزدفردا بارها شده است به خاطر درج مطلب به نفع و یا علیه افرادحقیقی و یا حقوقی مورد توبیخ آن فرد حقیقی و یا حقوقی قرار گرفته و بارها توسط سیاسیون مورد توهین واقع شده و مدتی با ما قهر کرده که چرا فلان مطلب را به ضرر ما منتشر کرده اید و تنها کسی که مطلب منتقدینش را بدون هیچ هماهنگی منتشر کرده ایم آقای سلطان زاده بوده که با روی گشاده استقبال نموده و دست مریزاد هم گفته است . وی هرگز به خاطر نشر مطالب منتقدینش باعث قطع ارتباط با فرداییان نشده است و حتی بارها نیز تاکید کرده است که اگر منتقدین من مطلبی را در کامنتها می گذارندبدون هیچ کم و کاستی منتشر کنید و به تمام منتقدین خود پاسخ داده و با روی گشاده به استقبال منتقدین رفته است . حال یک سئوال از خودمان می پرسیم آیا چنین فردی می تواند مصداق مطالبی باشد که دوستان به ایشان نسبت می دهند یا نه ؟ قضاوت با شما ...
ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی توسط نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد"مصطفی سالاری" با ارسال مفاد ماده 59 قانون انتخابات کشور به فرمانداران، اعضای ستاد انتخابات استان و بخشداران استان آورده است: مسئولین اجرایی انتخابات به مفاد ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره های ذیل آن در ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی یا عمومی غیر دولتی توسط نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فرآیند تبلیغات انتخابات مذکور، توجه و
پیام تبریک استاندار یزد به مناسبت موفقیت دانش آموزان یزدی در آزمون سراسری سال94
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد" سید محمد میر محمدی" با صدور پیامی درخشش و موفقیت دانش آموزان خوش استعداد یزدی در کنکور سراسری 1394 و کسب 5 رتبه برتر گروه های آموزشی توسط آقایان نعمتی زاده، فرح زا، مسیحا، سلطانی و اقبالی را به ایشان و دانش آموزان پر تلاش، فرهنگیان دلسوز و خانواده های بزرگوار و عموم مردم استان یزد گفت. متن کامل پیام به شرح ذیل است: درخشش و موفقیت دانش
کلید قفل دی19-(1نظر)
برای رسیدن به مقصود تلاش کرده و در حال تلاشند، پی گیری قابل ملاحظه ای از سوی دیگر مسؤلین شهرستان و استان در دولت تدبیر و امید شاهد نیستیم و یا اینکه از آن اطلاعی در دست نیست. مسلما اگر در دهه های قبل قدرت معاون سیاسی امنیتی استان و همکاری نماینده دولت وقت در بافق که هر دو از شهرستانی بوده اند که در دوران صدارتشان موجب شده با تغییر مرزهای جغرافیایی قسمتی از خاک گرانبهای بافق منتزع و به زادگاهشان ملحق شود، امروز نیز کلید حل مشکل ایجاد شده در دست کسانی است که اکنون در این جایگاه نشسته اند و تنها با حرکت آنهاست که این قفل باز خواهد شد مگر آنکه برای انجام نشدنش نخواستن اصلی ترین دلیل باشد. ...
دبیرستان پسرانه شاهد شهید رمضانزاده یزد(ناحیه یک) /از خواستن تا توانستن یک مدیر جوان+تصاویر(1نظر)
رمضانزاده یزد که از لحاظ نخبه پروری در استان نمونه و شاید بتوان گفت دبیرستان 5ستاره ای که با بهترین مدارس غیر انتفاعی استان هم قابل قیاس نباشد . مدرسه ای که در آن دانش آموز آرامش را لمس کرده و مدیران و دبیران آن را همچو دوست و راهنما در کنار خود می بیند باعث خواهد شد تا دانش آموز بتواند بهترین کرسی دانشگاهها به خود اختصاص دهد . هر چند که در ارزیابی های دولتی آنچه که حق مدیران دلسوز است کمتر
پای دردل معاون امور عمرانی استانداری یزد
، آنهایی که از میان همه وظایف مهمشان تنها برگزاری جشن روز های مختلف! و دادن جعبه شیرینی به کارمندانشان را انجام می دهند، و در کنارش وظایف اصلی به زمین مانده است نمی شود بگویید مستقل هستند، بهرحال یک اداره باید سیاست های دولت را اجرا کند. حالا چقدر اداراتی که می گویید موفق هستند یا نه!؟ باید از حوزه های مربوطه شان سوال شود، من خیلی نمی توانم در مورد آنها اظهار نظر کنم، ولی ما هم بی نقص نیستیم
ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه موجب گسترش نیکی ها و اخلاق انسانی است
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح چهارشنبه 24 تیرماه، رئیس فدراسیون ورزشهای پهلوانی وزورخانه ای کشور با حضور در دفتر استاندار یزد با ایشان دیدار کرد. استاندار یزد در این دیدار، ریشه ورزش زورخانه ای را در فرهنگ، هویت و تاریخ کشور ما دانست و با اشاره به قدمت این ورزش در استان یزد و زوایای معنوی آن گفت: ورزش زورخانه ای به نام امیر المومنین علی (ع) گره خورده و تمامی حرکات و
ترجمه غیررسمی برنامه جامع اقدام مشترک - برجام
را صرفا در تاسیسات غنی سازی نطنز انجام خواهد داد، سطح غنی سازی اورانیوم خود را تا سقف 67/3 درصد نگه خواهد داشت، و، در فردو، از هرگونه غنی سازی اورانیوم و تحقیق و توسعه غنی سازی اورانیوم و از نگاهداری هرگونه مواد شکافت پذیر خودداری خواهد ورزید. 6. ایران تاسیسات فردو را به یک مرکز هسته ای، فیزیک و فن آوری تبدیل خواهد نمود. همکاری بین المللی از جمله به شکل سرمایه گذاری های مشترک علمی در حوزه
معلمین نقش اصلی را در ساختن زندگی ما بر عهده داشته اند/عکس
تربیت و پرورش دانش آموزان بیش از پیش اهتمام ورزند تا همه فرزندان این مرز و بوم با تکیه بر نظام پرورشی و تربیتی صحیح، در برابر آسیبها مصون بمانند. گفتنی است در ابتدای این همایش، سه تن از نمایندگان فرهنگیان استان – آقایان هاشمی و طیبات و خانم عامری- به بیان مسائل و مشکلات فرهنگیان استان و شرح پیگیری ها و اقدامات انجام شده پرداختند و از همراهی و تلاش استاندار یزد در انعکاس مشکلات فرهنگیان استان به
خبر آرشیوی:مدیرعامل چادرملو: بهره مالکانه دو برابر توافق با سنگ آهنی ها تصویب شد مشکل توسعه در 3 معدن ...
از ارزش فروش کنسانتره سنگ آهن را به عنوان حق انتفاع پرداخت کنند. کاتب گفت: قرار شد از مصارف این درآمد، 40 درصد برای توسعه زیرساخت های همان معادن که در آن اکتشاف انجام می شود، هزینه شود و 20 درصد از درآمد در بخش اعتبارات عمرانی همان استان هزینه شود. وی افزود: همچنین 40 درصد به حساب خزانه واریز می شود تا در بخش اعتبارات کشوری مورد استفاده قرار گیرد.
روستا پایه توسعه شهر است
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر دوشنبه 22 تیر ماه همایش سراسری دهیاران استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیر کل حوزه استاندار و جمعی از دهیاران و کارآفرینان برتر استانی و کشوری به منظور تجلیل از دهیاران برتر استان در سالن شهید منتظر قائم استانداری یزد برگزار شد. " هادی مقیمی " در این همایش اظهار داشت: در سال گذشته
خبر آرشیوی: الیزدار خبر داد: نتایج بررسی واگذاری یکی از معادن آهن کشور به همسر یکی از مدیران دولتی
و گواهی کشف معدن مورد اشاره با 250 هزار تن ذخیر سنگ آهن در تاریخ 30 آذر 1385 و در دولت های قبل توسط اداره کل صنایع استان خراسان رضوی صادر شده و به همسر کارمند قراردادی طرح سنگان واگذار شده است. پالیزدار اظهارکرد: پس از ورود دستگاه های نظارتی و امنیتی، موضوع به دستگاه قضایی ارجاع گردید و در نهایت در دادسرا قرار منع تعقیب در تاریخ 27 آبان 1391 صادر شده است. وی ادامه داد: با توجه به عدم
دکتر صدرا ابرقویی در دیدار با رئیس اتاق اصناف استان مطرح کرد ، احیاء برند های سنتی استان گامی مهم در ...
به گزارش روابط عمومی :دکتر صدرا ابرقویی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد به همراه کارشناسان این دانشگاه با رئیس واعضای هیات مدیره اتاق اصناف استان دیدار وگفتگو کرد دکتر صدار ابرقویی در این دیدار ضمن آرزوی قبولی طاعات وعبادات حاضرین گفت: حضور ما در اتاق اصناف آغاز فصل جدیدی از تعامل دانشگاه جامع علمی کاربردی با اصناف استان است که این را باید به فال نیک گرفت. وی گفت: استان یزد درکشور با برند های معروف وسنتی بسیار زیادی شناخته شده است که با ارائه آموزش های مهارتی میتوان این برند ها را احیاء کرد وی گفت: ما در گذشته نیز اقداماتی در زمینه ایجاد مرکز علمی کاربردی در صنف جواهر سازی استان انجام داده ایم که با استقبال بسیار خوبی از سوی این صنف همراه بود و در حال حاضر نیز زمینه علمی کردن حرف های مختلف استان بوجود آمده است دکتر صدرا ابرقویی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات آلودگی که بخش صنعت برای استان بوجود آورده است گفت: گسترش فرهنگ تولید پاک و فراهم کردن زمینه ایجاد آن یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی است و ما باید در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم . ما میتوانیم با ارائه آموزش های مهارتی بهره وری در صنوف استان را بالا ببریم .استان یزد دارای حرف مختلفی است که باید این حرف بصورت آموزش های علمی کاربردی دگرگون شوند. رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان یزد گفت: اگر بتوانیم بصورت علمی بر روی برند های سنتی ومعروف استان کار کنیم به جرات میتوان گفت بخش بزرگی از مشکلات اشتغال جوانان را حل کرده ایم وی با ارائه چند راه کار در زمینه آموزش های مهارتی و علمی کردن اصناف در استان گفت:یکی از این راه کارها استفاده از خبرگان و بزرگان صنوف است که در زمینه کاری خود یک استاد تمام معنا هستند هرچند تحصیلات آکادمیک ندارند ما برای ارتقاء صنوف استان میتوانیم از این خبرگان کمک بگیریم و در واقع یکی از تمایزات دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها درهمین موضوع است یعنی ما در هر رشته ای که مصوب میشود میتوانیم از خبرگان آن رشته که تجربه عملی زیادی دارند بعنوان مدرس درس استفاده کنیم وی در پایان آمادگی دانشگاه جامع علمی کاربردی را در زمینه ایجاد مرکز علمی کاربردی اصناف استان اعلام کرد وگفت تحول علمی در این بخش از اقتصاد استان تاثیر مستقیمی در ارتقاء فرهنگ عمومی استان دارد و باید در این زمینه کار شود . در ابتدای این جلسه حمید رضا قمی معاون اتاق اصناف استان ضمن خیر مقدم به رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و کارشناسان دانشگاه گفت:استان یزد از دیرباز دارای تشکل های صنفی بوده و در حال حاضر نیز 72 اتحادیه صنفی در دو بخش تولیدی و توزیعی در استان فعالیت دارند بگونه ای که در بعضی از بخش های مثل شیرینی در کشور جزء بهترین ها هستیم و در زمینه های دیگر نیز مثل تاسیسات و تعمیرات حرف های زیادی برای گفتن داریم وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر استفاده از ابزار های سنتی در اتحادیه اصناف پاسخ گو نیست و باید مباحث علمی وآموزشی ارائه شود تا بتوانیم توانایی ها و پتانسیل های اصناف را بهتر از گذشته مدیریت وبکاربگیریم وی آموزش را جزء یکی از رسالت های اتاق اصناف دانست و گفت: وجود آموزش در بخش های مختلف اصناف ازجمله نظارت بر اصناف و تدوین تعرفه ها در حال حاضر لازم وضروری است و سطح دانش اصناف نیز بگونه ای است که باید ارتقاء یابد و با توجه به سیاست دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه بکاری گیری مدرسین خبره در این دانشگاه ما میتوانیم با استفاده از خبرگان صنوف دانش آنها را به نسل جدید انتقال دهیم و تحقق این موضوع مستلزم وجود مرکز علمی کاربردی است. در پایان این دیدار مقرر شد تفاهم نامه ای بین دانشگاه جامع علمی کاربردی واتاق اصناف استان صورت گیرد واتاق اصناف استان با طی کردن روند اداری ایجاد مرکز آموزش علمی کاربردی با چهار رشته پیشنهادی کار خود را آغاز کند ...