سایر منابع:
سایر خبرها
عید غدیر؛ عید معرفت و محبت
صحیحی که روز جمعه در مسجد خواندیم با سلسله سندش که شیعه و سنی از سید مرتضی روایت کرده، در آن روایت حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: ای علی! تو هستی که صدای من را به گوش جهانیان می رسانی و ندای مرا به أسماع و أفئده آنها ابلاغ می کنی و وعده مرا وفا می کنی و دَیْن مرا تو می توانی ادا کنی و رسالت مرا تو می توانی تأدیه کنی! یعنی چه؟ یعنی اگر تو نباشی من هم هیچ! من که آمدم، این ...
خط استکبارستیزی در سیره معصومین(ع)
...، تهران، دارالکتب الاسلامیه، 1388ق. 30. لویس معلوف، المنجد فی اللغه، بیروت، المطبع الکاثولیکی ، 2010م. 31. مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، مؤسسه الوفاء، 1403ق. 32. نوری طبرسی، حسین، مستدرک الوسایل و مستنبط المسائل، تحقیق موسس آل البیت(ع)، احیاء التراث، بیروت، 1408ق. 33. یعقوبی، احمدبن ابی یعقوب بن جعفر، تاریخ یعقوبی، بیروت، دارصادر، ترجمه محمد ابراهیم آیتی، بنگاه ترجمه و نشر کتاب، 1356ش نویسنده: زهرا ملک زاده فصلنامه فرهنگ پویا شماره 34 انتهای متن/ ...
گرفتار کسانی شده ام که چون امر کنم فرمان نمیبرند!
لِجَرِیرٍ وَقْتاً لاَ یُقِیمُ بَعْدَهُ إِلاَّ مَخْدُوعاً أَوْ عَاصِیاً. وَ الرَّأْیُ عِنْدِی مَعَ الْأَنَاه فَأَرْوِدُوا، وَلاَ أَکْرَهُ لَکُمُ الْإِعْدَادَ. وَ لَقَدْ ضَرَبْتُ أَنْفَ هذا الْأَمْر وَ عَیْنَهُ، وَ قَلَّبْتُ ظَهْرَهُ وَ بَطْنَهُ، فَلَمْ أَرَ لِی فیهِ إِلاَّ الْقِتَالَ أَوِ الْکُفْرَ بِما جَاءَ مُحَمَّدٌصلی الله علیه وآله وسلم. إِنَّهُ قَدْ کَانَ عَلی الْأُمَّه وَ الٍ أَحْدَثَ ...
اعمال شب و روز عید غدیر
النّاجِیَةِ الْجارِیَةِ فِی الْلُّجَجِ جاهای آباد و ناقه فرستاده شده و کشتی نجات که روان است در دریاهای ژرف الْغامِرَةِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ خُزّانِ عِلْمِکَ وَاَرْکانِ پرآب خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد گنجینه های دانشت و پایه های محکم تَوْحِیدِکَ وَدَعآئِمِ دینِکَ وَمَعادِنِ کَرامَتِکَ وَصِفْوَتِکَ مِنْ بَرِیَّتِکَ توحید تو و ...
متن کامل خطبه پیامبر(ص)درغدیرخم
. پادشاه هستی ها و چرخاننده سپهرها و رام کننده آفتاب و ماه که هریک تا اَجَل معین جریان یابند. او پردی شب را به روز و پردی روز را - که شتابان در پی شب است - به شب پیچد. اوست شکنندی هر ستمگر سرکش و نابودکنندی هر شیطان رانده شده. لَمْ یَکُنْ لَهُ ضِدٌّ وَلا مَعَهُ نِدٌّ أَحَدٌ صَمَدٌ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفْواً أَحَدٌ. إلاهٌ واحِدٌ وَرَبٌّ ماجِدٌ یَشاءُ فَیُمْضی، وَیُریدُ ...
17شهریور آغازی بر پایان حکومت شاهنشاهی/ تاکید بر توقف کشتار بی رحمانه مسلمانان مظلوم میانمار/ تبیین ...
است و یک پیمانی است برای ادامه راه انبیاء واوصیاء و دشمنان غدیر فقط دشمن علی علیه السلام نیستند بلکه دشمن هدایت و سعادت بشریتند. وی افزود: روز غدیر روز اکمال دین است چون در این روز جانشین و خلافت پیامبر اکرم تثبیت شد و نه فقط حضرت علی علیه السلام به عنوان امام بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله بلکه سلسله نوارنی امامت و ولایت به همه عالمیان معرفی شد و نعمت تمام شد به آن خاطر که حجت بر ...
شهادت بر ولایت حضرت علی(ع) از چه زمانی در اذان بیان شده؟
رخ داد). پیامبر فرمو: سمعتم خیراً: چیز خوبی شنیده اید . 2- نیز در مورد ابوذر غفاری روایت شده، یکی از اصحاب نزد پیامبر(ص) آمد و عرض کرد: ای رسول خدا! ابوذر در اذان بعد از شهادت به رسالت پیامبر(ص) به ولایت علی شهادت می دهد و می گوید: اشهد ان علیا" ولی الله پیامبر فرمود: کذلک اونسیتم قولی فی غدیر خم من کنت مولاه فعلی مولاه فمن ینکث فانما ینکث علی نفسه : همین گونه است. مگر سخن مرا در غدیر ...
امام شناسی؛ مهمترین نکته خطبه غدیر
پژوهش خبری صدا و سیما:پیامبر اسلام (ص) در 18 ذی الحجه سال 10ه.ق هنگام بازگشت از حجة الوداع [1] در منطقه ای به نام غدیر خم، بعد از نزول آیه 67 سوره مائده [2] خطبه ای بیان فرموده و ضمن آن علی(ع) را مولای مسلمانان معرفی کرد. از امام جعفر صادق (ع) نقل است که پیامبر (ص) ده سال در مدینه زندگی کرد و به حج نرفت؛ هنگامی که آیه وَ أَذِّنْ فِی النّاسِ بِالْحَجِّ [3] (و در میان مردم ندای حج سر ده) نازل شد ...
شاعران متعهد شیعه
...: شنیدم که ابوبکر گفت: ای مردم، بر شما باد اطاعت از علی بن ابی طالب! زیرا من شنیدم که رسول خدا(ص) فرمودند: علی، بهترین کسی است که بعد از من، خورشید بر او طلوع کرده و غروب می نماید .(عسقلانی، 2002، ج8، ص133) در حالی که حاکمان اموی، اظهار محبت به امام علی(ع) و برشمردن فضایل ایشان را جرم می انگاشتند، چنان که معاویه و جانشینانش، سبّ و لعن امام علی(ع) بر منابر را رواج داده و ...
تجربه عینی گفتمان غدیر در زمان ظهور امام عصر(عج)
بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِکُونَ بِی شَیْئًا وَمَنْ کَفَرَ بَعْدَ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ؛ خدا به کسانی از شما که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند وعده داده است که حتما آنان را در این سرزمین جانشین [خود] قرار دهد همان گونه که کسانی را که پیش از آنان بودند جانشین [خود] قرار داد و آن دینی را که برایشان پسندیده است به سودشان مستقر کند و بیمشان را به ایمنی مبدل ...
------ " روز جمعه " ------
بَعْدَ إِذْ هَدَیْتَنِی وَهَبْ لِی ازمجازات خدایا ثابت بدارمرا بر دینت ما دامیکه زنده ام ومنحرف منما دلم را پس از آنکه هدایتم کردی وببخش برایم مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً إِنَّکَ أَنْتَ الْوَهَّابُ صَلِّ عَلَی مُحَمَّد وَعَلَی آلِ مُحَمَّد وَاجْعَلْنِی مِنْ از نزد خودت رحمتی زیرا توئی بخشنده درود فرست بر محمد وبر آل محمد وقرارده مرا از أَتْبَاعِهِ وَ شِیعَتِهِ ...
آیا خواب و رویا می تواند راهی برای تشخیص حجت الهی باشد؟
...، محمد بن علی، متشابه القرآن و مختلفه، قم، نشر بیدار، چاپ اول، 1369ق. _ مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار، بیروت، دار احیاء التراث العربی، چاپ دوم، 1403ق. _ ___________________ ، مرآة العقول فی شرح اخبار آل الرسول6، تهران، دارالکتب الاسلامیة، چاپ دوم، 1404ق. _ مجلسی، محمدتقی، روضة المتقین فی شرح من لا یحضره الفقیه ، قم، مؤسسه فرهنگی اسلامی کوشانبور، چاپ دوم، 1406ق. _ مشهدی ...
ویژگی های اخلاقی امام هادی(ع)
های حکومت بر شیعیان به اوج خود رسیده بود. محمد بن علی از زید بن علی روایت می کند: من به سختی بیمار شدم و شبانه، پزشکی برای درمان من آوردند. او نیز دارویی برایم تجویز کرد. فردای آن روز هر چه گشتند، نتوانستند آن دارو را بیابند. پزشک دوباره برای مداوای من آمد و دید حالم وخیم تر شده است، ولی چون دید دارو را به دست نیاورده ام، ناامیدانه از خانه ام بیرون رفت. اندکی بعد فرستاده امام هادی(ع) به ...
زیارت با معرفت؛ درس بزرگ امام هادی(ع) به شیعیان
...> زیارت جامعه کبیره؛ محور تمام زیارات باید بدانیم که وقتی به زیارت مشاهد مشرفه می رویم مهمترین مساله معرفت به جایگاه امامت و ولایت است. معرفتی که بدون آن هیچ عملی مقبول درگاه حضرت اله نمی افتد؛ امام صادق علیه السلام می فرمایند: لا یُقْبَلُ اللهُ عَمَلاً الاّ بِالمَعرِفَه (خدا عملی را نمی پذیرد مگر با معرفت). شیخ صدوق در کتاب من لایحضره الفقیه و عیون اخبار الرضا از موسی بن عبد ...
ولادت امام علی النقی درشعر آئینی
تولایش فدا گردی بقا خواهی فنا در مکتب سرخ ولایت شو جمال هادی آل محمّد بین، هدایت شو خرد را آبرو با آبرویش بستگی دارد وجود عالم هستی به مویش بستگی دارد حیات جاودان بر آب جویش بستگی دارد شفای دردها بر خاک کویش بستگی دارد وجود ما به مهر آن امامی مفتخر گردد که شیر وحشی از آهو به گردش رام تر گردد زهی بحری که ...