سایر منابع:
سایر خبرها
نگاه کلان به مذاکرات هسته ای
* محمدحسین وزارتی پس از اعلام جمع بندی مذاکرات هسته ای 23ماهه جمهوری اسلامی ایران با گروه 5+1 درباره پرونده سیزده ساله هسته ای ایران، رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس جمهور و نیز خطبه ها و همچنین دیدار مسئولین نظام و سفرای کشورهای اسلامی در عید فطر ضمن اعلام سیاست های کلی نظام در خصوص ادامه مبارزه با استکبار و سیاست های جمهوری اسلامی در منطقه به بیان نظرات تکمیلی خود درباره این موضوع
چرا استکبارستیزی تعطیل بردار نیست؟
بزرگ برای غرب به شمار می آید که در مقابل، آورده ای برای ایران اسلامی نخواهد داشت. برای مثال، حضرت امام خامنه ای در خصوص یکی از مصادیق مورد تأکید آمریکا می فرمایند: می گوید امنیت اسرائیل باید حفظ شود. اولاً اسرائیل روزبه روز ناامن تر خواهد شد؛ چه توافق هسته ای بشود، چه نشود. این را بدانید. امنیت اسرائیل تأمین نخواهد شد؛ چه توافق هسته ای بشود و چه نشود. مذاکره در موضوعات داخلی ایران
کری:هیچ چیز در برجام بر مبنای اعتماد نیست/ضروری باشد از زور استفاده خواهیم کرد
به گزارش گروه بین الملل رویکرد، جان کری در ادامه اقداماتش برای قبولاندن برجام به سیاستمداران و مردم آمریکا، امروز جمعه با حضور در شورای روابط خارجی آمریکا درباره مذاکرات هسته ای ایران سخنرانی کرد. در ابتدای این نشست ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی آمریکا از کری پرسید: از نظر شما ما از توافق هسته ای با ایران چه به دست آورده ایم و ایران چه به دست آورده است؟ . وزیر خارجه
اوباما: لازم باشد مشکلاتمان را از طریق نظامی با ایران حل می کنیم/ چالش ما، مقابله با تهران در جنگ نیابتی ...
به گزارش گروه بین الملل رویکرد ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای که روز پنج شنبه پخش شد، گفت واشنگتن امیدوار است که مسائل باقی مانده با ایران از طریق دیپلماتیک حل شود، اما در صورت نیاز هم حاضر است از روش های نظامی بهره گیرد. اوباما که با شبکه بی بی سی گفت وگو می کرد، در ابتدا در مورد احتمال تقویت فعالیت های منطقه ای ایران پس از توافق هسته ای، گفت: خوب، اولا به خاطر داشته
موضوع صحبت های موگرینی در تهران
هسته ای با ایران، سفری 24 ساعته به فلسطین اشغالی داشت. بنا بر اعلام اتحادیه اروپا، موگرینی قرار است روز سه شنبه (6 مرداد) به تهران سفر کند. در بیانیه اتحادیه اروپا آمده بود که وی در سفر به ایران، که یک روز پس از دیدارش با مقامات سعودی در ریاض انجام می شود، در مورد اجرای توافق هسته ای و موضوعات منطقه ای و دوجانبه صحبت می کند. در طول مذاکرات هسته ای که هفته گذشته در شهر وین اتریش جمع بندی شد، موگرینی به عنوان نماینده گروه 1+5 عمل می کرد و نهایتا بیانیه پایانی را نیز به صورت مشترک با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران قرائت کرد. ...
تصاویر/ تظاهرات مردم آمریکا علیه توافق هسته ای
خبرگزاری فرانسه از تجمع شماری از ساکنان نیویورک در میدان تایم خبر داد و نوشت: تجمع کنندگان توافق را تهدیدی برای امنیت اسرائیل و جهان خواندند و از کنگره خواستند تا آن را رد کند. بیشتر شرکت کنندگان حامیان جناح راست یهود و گروه های مسیحی انجیلی بودند. جرج پاتایک، فرماندار سابق نیویورک که در این تجمع حضور داشت گفت: در اینجا جمع شده ایم تا بگوییم جلوی ایران را الان بگیرید و توافق را رد کنید. او افزود: خدا می داند که این توافق چقدر بد است. کنگره باید کار خود را انجام دهد و در دفاع از مردم آمریکا بایستد و به این توافق نه بگوید. منبع: نسیم آنلاین ...
به تحریم کنندگان جایزه ندهید
"خیبرآنلاین" - با گذشت حدود یک هفته از توافق هسته ای و نیز پس از اعلام حضور هیات بلندپایه اقتصادی آلمان در ایران، هم اینک هیات های اقتصادی کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلیس نیز که روزی در صف تحریم کنندگان ایران بودند، در صدد حضور در ایران هستند. به گزارش الف، سفارت ایران در ایتالیا اعلام کرد که دولت ایتالیا، وزرای خارجه و توسعه اقتصادی کابینه را روز 13 مرداد به تهران اعزام می
بازارهای کالایی دست کم تا 6 ماه آینده کم رونق می مانند
به گزارش اقتصادنیوز، ایوان لوکاس در گفت وگو با تلویزیون بلومبرگ با تأکید بر اینکه بازار نفت تحت تأثیر توافق هسته ای اخیر ایران با شش قدرت جهانی، تا حدودی افت کرده است، اظهار داشت: به عقیده من اگر بازار نفت در نیمه دوم سال نیز در همین سطح از بی رونقی بماند، شانس آورده است. به گفته لوکاس، در مقیاس کلان، توافق هسته ای ایران و البته اقدامات عربستان سعودی در راستای افزایش تولید که از هفته
آیت الله مدرسی خطیب جمعه یزد:آمریکا برای پیروزی در مذاکرات حتی از دیپلماسی گریه بلند زنانه و مردانه هم ...
. آیت الله سید محد رضا مدرسی عضو فقهای شورای نگهبان در خطبه های نماز جمعه یزد با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار کرد: مشکلاتی که کشورهای مستبد و در رأس آنها امریکا به بهانه فناوری هسته ای برای ایران به وجود آوردند ظالمانه و خلاف حقوق بین الملل و تعهدات آنها بود. وی گفت: فناوری هسته ای در دنیای امروز امری اجتناب ناپذیر و لازم است و هر کشوری بخواهد به حیات استقلالی خود ادامه دهد و سیاست و
انتقاد علم الهدی از توافق هسته ای: گرفتار شدیم
تصویب قطعنامه شورای امنیت بر خلاف برجام اصول و موادی بدان افزوده شد. وی گفت: آنان می خواهند عرصه و فضا را برای جمهوری اسلامی و جهان اسلام محدود کرده و ما را در تنگنا قرار دهند، برخی از مواد و پیوستهای قطعنامه شورای امنیت ربطی به برجام و برنامه توافق شده ندارد. خطیب جمعه مشهد ادامه داد: با این وضعیت اگر ما در اجرای توافق هسته ای عقب نشینی کرده و آن را عمل نماییم و در مقابل
سفر معاون موگرینی به تل آویو
ارشد اسرائیلی از جمله یوسی کوهن مشاور امنیتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی، زخی هنگبی رئیس کمیته امور خارجی و کمیته نظامی کنست و همچنین دوری گولد مدیر کل وزارت خارجه اسرائیل دیدار کرده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که می گوید با توافق هسته ای مخالف است، در 9 روزی که جمع بندی مذاکرات در وین اتریش می گذرد، به جز روز پنج شنبه هر روز در اظهار نظری عمومی به انتقاد از توافق
کری در کنگره: تسلیم محض ایران، رؤیاپردازی است
نگاه کنیم که ما چه مذاکراتی داشتیم بلکه به اقدامات جامعه بین المللی و پنج بعلاوه یک زیر نظر سازمان ملل متحد در این مذاکرات نگاه می کنیم. آنها ابله نیستند. آنها کارشناس هستند. همه آنها کارشناس حوزه فناوری هسته ای، راستی آزمایی و حوزه های دیگر هستند. آنها افرادی باهوش هستند. آنها در کل زندگی حرفه ای خود در این حوزه ها فعالیت داشته اند. آنها با این توافق همراهی کرده اند. دو وزیر دیگر کمیته
همگامی و همراهی استاندار و نمایندگان مجلس با معلمان یزد
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد صبح روز پنجشنبه 25/4/94 پس از گذشت 80روز بعد از گردهم آیی گروه کثیری از فرهنگیان و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش یزد با حضور عالی ترین مقام اجرایی استان، دومین جلسه هم اندیشی معلمان یزدی با شرکت محمدصالح جوکار نماینده مردم شهرستان یزد و صدوق و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اسفندیار اختیاری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده هموطنان زردشتی، سیدمحمد میرمحمدی استاندار و نماینده عالی دولت تدبیر و امید در یزد و تعدادی از معلمان شاغل و بازنشسته در سالن شهید دکتر سیدرضا پاک نژاد تشکیل گردید. سرمقاله شماره 406 و 409 آیینه یزد درباره اعتراضات قانونی و به حق فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته و تبعیضات موجود و موضوع عدم پرداخت مطالبات معلمان و مشکلات معیشتی و از همه مهمتر اعتراض به تفاوتی که در حال حاضر دولت در پرداختی ها بین کارمندان هم سطح در بعضی از ادارات قائل شده به تفصیل مطالبی درج گردید. راقم این سطور در نشست اخیر وقتی متن ماده 26 و 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آزادی احزاب، جمعیت های سیاسی و صنفی و انجمن های اسلامی و تشکیل اجتماعات و شروط آن را که روی پارچه ای نوشته و در جایگاه نصب نموده بودند، مشاهده نمود خاطراتی مربوط به سال های 1356 و 1357 درباره بعضی از حوادث و اتفاقات رخ داده در مسجد حظیره پایگاه مبارزان و انقلابیون یزدی و یا در بعضی از موسسات آموزشی استان که شخصاً شاهد آن بود در ذهنم خطور کرد که با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عالی مقام بویژه شهدای بزرگوار معلم و دانش آموز و تعظیم و تکریم در برابر خانواده های معظم شاهد، ایثارگر، آزاده و همه کسانی که به طرق مختلف در راه پیشرفت نهضت اسلامی و علیه دست نشاندگی و ستمگری های رژیم سابق فعالیت و تلاش می نمودند به موردی از آن وقایع بدون شرح و توضیح اشاره نمایم. یکی از روزهای تابستان 37 سال پیش بعد از نماز ظهر وعصر در مسجد روضه محمدیه(حظیره) با حضور شهید محراب دیارمان آیت ا... شیخ محمد صدوقی(ره) و جمع کثیری از جوانان و طبقات مختلف مردم، نگارنده به عنوان مسئول تشکیل جامعه معلمان یزد که برابر با اسناد باقی مانده از ساواک منحله اعتصابات و تحصن و تظاهرات فرهنگیان را همگام با شهید صدوقی(ره) ساماندهی می کرد مطالبی درباره ظلم و بیداد حاکمان زمان و وضع نابسامان اقتصادی معلمان و تبعیضات ناروایی که وزارت وقت آموزش و پرورش و دولت در پرداختی ها اعمال می نمود با یادآوری نکاتی از حیف و میل مقامات دولتی و خارج کردن پول از مملکت، نکاتی را به اطلاع جمعیت حاضر در مسجد رساند و از جمله درباره یکی از مقامات عالی استان افشاگری کرد و خطاب به حاضران گفت ای مردم بدانید و آگاه باشید فلانی پانصد برابر حقوق من معلم رشوه گرفته است !! نکته قابل ذکر اینکه در اسفند ماه سال گذشته سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد در جلسه ای با متانت و سعه صدر و صرف وقت حدود سه ساعت همراه با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نظرات عده ای از فرهنگیان را شنیدند. روز بعد یکی از همکاران تلفنی پرسید: چرا جامعه معلمان یزد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کلاس ها و موسسات آموزشی را تعطیل می نمود و تظاهرات و تحصن و اعلام تعطیلی در اعتراض به عملکرد دولت وقت به راه می انداخت؟ اما در حال حاضر در آیینه یزد نوشته و در جلسه استانداری گفته می شود: کلاس ها نباید تعطیل شود. پاسخ دادم در آن زمان اجازه تعطیلی و تظاهرات را مرجعی آگاه و مجتهدی دانا و بزرگوار و عالم به زمان می داد مردم هم با دل و جان اطاعت می کردند و تا پای جان می ایستادند. در حال حاضر نیز مطابق با قانون هر شهروندی می تواند در برابر مقامات از بی عدالتی که بر او روا داشته شده انتقاد نماید و نسبت به احقاق حق خویش و جامعه کوشا باشد، اعتراض کند تا حق خود را بگیرد تمام دولتمردان و مسئولان ذی ربط هم وظیفه دارند در حد توان تبعیض و بی عدالتی موجود را از بین ببرند اما تعطیل کردن کلاس و سرگردان نمودن دانش آموزان و خدای ناکرده رها کردن آنان در کوچه و خیابان عواقب سوء و پی آمدهای ناگواری دارد که پذیرفتنی نیست. خوشبختانه در دو همایش برگزار شده تاکنون سخنرانان به عنوان نماینده معلمان شاغل و بازنشسته بر عدم تعطیلی مدرسه و کلاس و ادامه مذاکره با مقامات مسئول تاکید کردند. بعد از دستگیری یکی از معلمان پیشکسوت یزدی در تهران در سال 86 هنگامی که دادستان سابق تهران به شهرستان تفت آمده بود نزد او رفتم و گفتم: زندانی کردن هر معلم که برای گرفتن حق تضییع شده خویش و همکارانش اعتراض و انتقاد می کند اثرات ناگواری در جامعه باقی خواهد گذاشت که جبران آن به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. سپاس از دولت تدبیر و امید و مقامات امنیتی که اجازه دادند در سال 94 معلمان و کارگران خواسته های بحق خود را بیان کنند. بدان امید که برابر با قانون، معلمان بتوانند کانون های صنفی ساماندهی کنند و با رعایت ضابطه و مقررات در صورت نیاز گردهم آیی داشته باشند. اینک نظر خوانندگان را به خلاصه ای از بیانات و پیشنهادها و اظهارات سخنرانان در آن همایش به شرح زیر جلب می نماید: جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و خیرمقدم از طرف منصور میرزایی فرهنگی پیشکسوت و مجری مراسم آغاز شد سپس سیدحسین هاشمی دبیر فوق لیسانس زبان ضمن خیرمقدم گفت: در روز معلم با هزاران تبلیغ و پارچه های چسبیده بر دیوار و در عمل هیچ از او تجلیل می کنند و توضیحاتی در این باره ارائه نمود. سپس به مشکلاتی که بعد از معرفی خود برای شرکت در جلسه با حضور دکتر نوبخت و سایرین پیش آمده بود پرداخت ولی از قول دیگر نمایندگان استان ها شنیده بود که همگی روش یزد را در هم اندیشی راهی مقبول یافته که برای احقاق حق خواهان پیاده نمودن آن برنامه در استان هایشان بوده اند. سپس خانم ونوس عامری فوق لیسانس حسابداری با ارائه آماری درباره بودجه وزارت آموزش و پرورش و ساعات کار معلمان مطالبی اظهار داشت و با طرح مسائلی پیرامون فرسودگی ساختمان ها، عدم تجهیز کارگاه ها و مراکز تحقیق و پژوهش گفت: آموزش و پرورش ریشه است و بقیه شاخ و برگ، بعضی از مسئولان شاخه و برگ را چسبیده اند و ریشه را فراموش کرده اند. در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: جهت گیری ها کاملا سیاسی و در ارتباط با عزل و نصب ها بوده نه کار آمدی، اما موقعی که راجع به بودجه بحث شده بود وزیر آموزش و پرورش در سفر خارج بوده است، سپس گفت حیفم می آید از داستان شیرین توافق نگویم، داستانی که ریشه در عقلانیت ایرانی ها دارد، ضمن اینکه سرشان را خم نکردند هرگز میز مذاکره را نیز ترک نکردند. خدمت نمایندگان محترم و نماینده محترم دولت می گویم ما بارها و بارها گله خواهیم کرد و در صحنه خواهیم ماند ضمن اینکه لحظه ای کلاسمان را تعطیل نخواهیم کرد و میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد، که حق مسلم ماست. آنقدر می ایستیم تا هیئت دولت و نمایندگان به سمت ما توجه کنند و ما به احترام آنها کلاهمان را بر می داریم. در ادامه آقای جلیل طیبات به نمایندگی از بازنشستگان مشکلات این قشر را برشمرد و خواهان رسیدگی عاجل به وضع آنها شد و گفت: متاسفانه میانگین حقوق بازنشستگان در ماه 900 هزار تومان است، تازه عروس و داماد و نوه هم به جمع آنها اضافه شده است. در این هنگام مجری برنامه که در فاصله دعوت از هر سخنرانی اشعار و جملات زیبایی پیرامون همایش قرائت می نمود از دکتر اختیاری نماینده زرتشتیان دعوت نمود به ایراد سخن بپردازد. اسفندیار اختیاری کلام را با نام آفریننده دانا شروع کرد و گفت: آمار قبولی دانشگاه، پزشکان برتر، مهندسین برتر اینها یک شبه در یزد اتفاق نمی افتد. این فرهنگ و اصول ما است و هیچ کس نمی تواند این اصول را زیر سوال ببرد.به جرات بگویم که آموزش و پرورش از دانشگاه هم مهمتر است. اسفندیار اختیاری به رتبه بندی معلمان هم اشاره نمود و گفت بگذارید حداقل این شروع شود چون روی آن کار کارشناسی شده آری، من معتقدم باید بین کارمندان عدالت باشد به ویژه اگر قبول داریم فرهنگیان استادان ما و تاج سر ما هستند. آن گاه نوبت به نماینده دیگر، دکتر جوکار رسید. ایشان ضمن تبریک عید فطر و تشکر از تیم هسته ای و دست اندرکاران همایش و دکتر اختیاری که حرف های دل همه را زد گفت باید به راهکارهای عملیاتی برسیم ما هم جدا از خانواده فرهنگی نیستیم من هفت سال در سازمان بسیج فرهنگیان و در ارتباط با آنها بودم. وزارت آموزش و پرورش را بعنوان یک وزارتخانه قبول نداریم زیرا کارش با سایر وزارتخانه ها فرق می کند اینجا دستگاه انسان سازی است،آدم تربیت می کند کار صنعتی نمی کند، ولی تولید انسان فرهیخته می کند، انسانی که در همه ابعاد تاثیرگذار است. سپس استاندار یزد سیدمحمد میرمحمدی به ایراد سخن پرداخت و گفت: امیدوارم شاگرد خوبی برای معلمان عزیزم باشم. همیشه دعا گوی عزیزان هستم و بر دست آنها بوسه می زنم که با کف زدن های ممتد حاضران روبرو شد. میرمحمدی اظهار داشت: در ارتباط با مسئله آموزش و پرورش یک موضوعی را خواستم عرض کنم که جلسه هم اندیشی را اگر بتوانیم ابعاد وسیع تری به آن بدهیم شاید بازتاب آن زیبنده تر برای همه ما باشد و به این دلیل یک وقتی این احساس نشود که فرهنگیان تنها برای مسائل مادی جمع می شوند ما فرهنگیانی را می شناسیم که کمتر به مسائل مادی خودشان توجه دارند. اینکه الان دولت آیین نامه ای تنظیم کرده و می خواهد اجرا کند بگذارید ادامه بدهد و اگر مجلس بخواهد صورت دیگری را انجام دهد، هر کار بهتری هم توسط مجلس دنبال شود و قدم جدیدی هم که می خواهند برداشته شود. سپس در ارتباط با بازنشستگان گفت: واقعیت این است که سیستم حقوقی ما بعد از بازنشستگی جنبه سقوطی دارد. هنگامی که شاغل بودیم حقوق داشتیم، اضافه کار هم داشتیم، مأموریت داشتیم، مزایا داشتیم وقتی بازنشسته می شویم فقط حقوق می ماند، از آن طرف ما بودیم و خانممان و بچه ها، بعدها داماد می آید، عروس می آید و نوه می آید و می رسد به 15 نفر. ببینید 15 نفر کجا و 3 نفر کجا؟ از یک طرف با افت درآمد و از طرف دیگر با هزینه سرسام آور روبه رو می شویم، این یکی از مسائلی است که با آن مبتلا هستیم و بعضی به شغلی دیگر رو می آورند ولی همه این امکان را ندارند. ما کاملاً حس می کنیم و متوجه هستیم شاید در همین نشست ها و هم اندیشی ها بتوانیم به راهکارهایی برسیم. بعد نوبت به محمدجواد حسامی فر از دبیران دبیرستان های یزد رسید که با بیان مطالب موثری مسائل مطرح شده را جمع بندی نمود و از مسئولان تشکر ویژه کرد که از ابتدای جلسه تا انتهای برنامه با حوصله و سعه صدر حضور داشته و مخصوصاً از استاندار و احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش و پیشکسوتان و مدیران اسبق اداره کل آموزش و پرورش سپاسگزاری نمود و سپس با عرض تبریک عید سعیدفطر و تیم مذاکره کننده که در جدالی بسیار طولانی با نتیجه عالی موفق شدند گفت: می خواهیم ببینیم چرا آموزش و پرورش مورد بی مهری واقع شده در جلسه قبل هم گفتیم و آنقدر می گوییم تا درخواست های بحق فرهنگیان نهادینه شود و همگان به این باور برسند که باید پاسخگو باشند. در پایان مجدداً از دکتر جوکار سپاسگزاری گردید که از وجود کانون صنفی معلمان دفاع کرد. جلسه در ساعت 12:30 با ذکر صلوات بر محمد(ص) و آل محمد پایان یافت. مدیر مسئول ...
آمریکا خواب تسلیم شدن ملت ایران را به گور خواهد برد/ نقد از تیم مذاکره کننده باید منصفانه باشد
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه های نماز جمعه تهران اظهار داشت: ملت ایران همچون 36 سال گذشته در مقابل استکبار ایستادگی خواهد کرد و آمریکا خواب تسلیم شدن ملت را به گور خواهد برد. وی با اشاره به اهمیت حفظ وحدت پس از جمع بندی مذاکرات هسته ای یادآور شد: نقدها باید سازنده، دلسوزانه و منصفانه باشد و به دور از هرگونه توهین و تهمت مطرح شود . خطیب
توافقی به پشتوانه انقلاب
/> 5- سیاست، عرصه تاخت و تاز قدرت ها و توانمندی هاست. نه مذاکرات قابل اعتماد و توجه است و نه نتیجه آن اطمینان بخش است و نه حریف به وعده های خود عمل می کند. تاثیر مدعای این سطور تنها تورقی در تاریخ روابط بین الملل در 250 سال جهان است. چه کسی پای حرف خود ایستاده است؟! غربی ها فقط به این دلیل امروز با ما مذاکره می کنند چون می دانند: الف) کار موثر دیگری نمی توانند بکنند. ب) ما می
نخستین اظهارنظر احمدی نژاد پس از توافق هسته ای
اسلامی است و این مناسبات بر علیه مستکبرین در حال تغییر است. رئیس دولت نهم و دهم بیان کرد:درهمه شکسته شدن هیمنه مستکبرین ریشه در فرهنگ شهادت دارد. وی افزود: ایجاد موج بیداری در ملت ها موجب نگرانی و جلوگیری از رسیدن به اهداف مستکبرین شده است. وی عنوان کرد: کسی که به دنبال شهادت است جز از خدا نمی ترسد و به دنبال خدمت به مردم است و کسی که به دنبال شهادت است یاور ستمدیده گان است. رئیس جمهور
کری: ایرانی ها ثابت کردند که نمی توان با تحریم تسلیم شان کرد
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه دیگر گزینه موجود بمباران تأسیسات هسته ای ایران است و اینکه "کاملا روشن می گویم که ما این گزینه را از روی میز برنداشته ایم" اما به نقل از رئیس جمهور کشورش گفت: "جنگ باید آخرین راه چاره باشد نه اولین. به گزارش تسنیم، جان کری، وزیر خارجه آمریکا، طی سخنرانی در شورای روابط خارجی آمریکا گفت: "آنچه ما بدست آورده ایم [جمع بندی نهایی مذاکرات هسته ای ایران
رضای خداوند؛ معنای حقیقی تقوا/ ارتباط با خدا بعد از ماه رمضان حفظ شود
های نماز عید سعید فطر اشاره و بیان کرد: در این توافق هسته ای همچون هر مسئله سیاسی دیگری باید عزت و مصالح جامعه و مردم حفظ شده و مورد تاکید قرار گیرد. امام جمعه موقت گناباد با بیان اینکه همه دست اندرکاران باید بدانند که دشمن قابل اطمینان نیست، اظهار کرد: مردم آگاه و همیشه در صحنه ایران اسلامی باید همواره وحدت خود را در برابر قدرت های استکباری حفظ کنند و با بصیرت و عمل به منویات مقام معظم
عربستان ستاد جنگ داعش در منطقه خاورمیانه است
بلکه حاصل شیطنت های عربستان و حامیان غربیش در منطقه است زیرا این گروه به اسم اسلام علمای شیعه وسنی را علیه یکدیگر تحریک می کند. امام جمعه نهاوند افزود: ناراحتی آمریکا و اسرائیل و تعدادی از کشورهای منطقه از توافق هسته ای این است که ملت ایران بر اساس مقاومت بیش از سه دهه خود به این نتیجه رسید و آنها ترس دارند که الگو مقاومت ملت ایران به دیگر کشورها سرایت کند و منافع آنها را به خطر بیندازد
آیت الله حسینی همدانی: آل سعود از منابع اسلام برای از بین بردن اسلام استفاده می کند
همدانی با تاکید بر اینکه این موضوع باید در فضایی آرام و خردمندانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد، افزود: لازم است که در فضایی آرام در این زمینه بحث و بررسی لازم صورت گیرد. وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده طی فرآیند طولانی به جمع بندی مذاکرات رسیدند، تاکید کرد: این سخنان در جهت تحکیم و پشت گرمی تیم دیپلماسی کشور و تیم مذاکره کننده هسته ای بوده و خدای نکرده بحث عیب جویی و تضعیف دستگاه
قدرت هوشمند آمریکا در برخورد با ایران
/> در چنین وضعیتی، اگر توافق هسته ای با ایران از نقشه های فریبکارانه کنگره آمریکا و از مخالفت همتایان محافظه کارشان در ایران جان سالم به در ببرد، تبدیل به گل سرسبد دستاوردهای دکترین اوباما خواهد شد؛ تجلی گونه جدیدی از قدرت هوشمند که تلاش می کند گرایش های سیاسی موجود در منطقه [خاورمیانه] را مطابق میل خودش به کار بگیرد، بدون اینکه نیاز باشد نیروی نظامی آمریکا بیش از حد توانش تعهدات میدانی بدهد؛ و
رژیم آل سعود حقوق بشر آمریکایی را در یمن به نمایش گذاشته است
: توافق بسیار بدی نداشتیم اما این بدین معنی هم نیست که توافق بسیار خوب بوده ولی در این شرایط، مذاکره بهترین فرض ممکن بوده است. امام جمعه موقت خرم آباد با بیان این که سیاست حمایت از مسلمانان مظلوم همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: آن چه که در جمع بندی مذاکرات هسته ای به دست آمده، حاصل صبر و فداکاری مردم، ایثار شهدا، به ویژه شهدای هسته ای و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تمام کسانی است که در طول
برای وزیر خارجه فرانسه فرش قرمز پهن نکنید
خواند و گفت: نماز جمعه راهنمایی کرده و در خدمت مسئولان نظام است. وی با یادآوری تبعیت ائمه جمعه کشور به تبعیت از مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: البته ما به موازات این حمایت نقد منصفانه هم می کنیم. رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: در همین مذاکرات هسته ای چقدر ائمه جمعه سراسر کشور دیپلمات های ما را مورد حمایت قرار داده و برای آن ها دعا کرده اند. حجت الاسلام
غرب به دنبال حفظ نظام حاکم بر سوریه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی جماران: عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر معروف عرب در یادداشتی در روزنامه رای الیوم به تحلیل تغییر رویکرد غرب در سوریه در پی ناتوانی آمریکا و هم پیمانان عربش در از بین بردن داعش و نیز تاثیر توافق هسته ای ایران و قدرت های بزرگ بر این تغییر رویکرد،پرداخت. عبدالباری عطوان در ابتدای این یاداشت نوشت:آیا توافق هسته ای ایران و آمریکا تفاهم های استراتژیک سری
نباید برای فابیوس فرش قرمز پهن کرد/ فرانسه باید برود آخر صف
: مثلاً وقتی از فتنه سخن رانده می شود عده ای از فتنه گران ناراحت می شوند. تقوی با تاکید براینکه فتنه خط قرمز نظام است، گفت: حرف ما این است که فتنه انگیز حق ندارد میراث دار پست های نظامی شود که پایه های آن بر خون موج دار شهدا استوار است. تقوی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته ای ایران با آمریکا و مجموعه 5+1گفت: ما می گوییم آمریکا دشمن شماره یک مستضعفان است حالا
سخنان رهبری پس از توافق موجب وحدت مخالفان و موافقان شد
رهبری قرار دهند تا انقلاب اسلامی ایران بتواند در عرصه های ملی و بین المللی موفقیت های بیشتری کسب کند. آیت الله پورمحمدی، با تاکید بر قدر دانستن انسجام و وحدت ملی، خاطرنشان کرد : بعضی از افراد در داخل و خارج از کشور به بهانه توافق هسته ای در صدد بودند تا دوگانگی بین مردم ایجاد کنند تا مانع قدرت نفوذ فکری و اندیشه انقلاب اسلامی ایران در عرصه های بین المللی شوند. وی گفت : از سخنان
وزیر ارتباطات: وزارت ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت مشکلی ندارد
نیز طی روزهای آینده حل می شود. واعظی گفت: طی توافق مدیران این دو نهاد در شهرستان نهاوند، این ساختمان به زودی در اختیار شبکه بهداشت قرار خواهد گرفت. واعظی در ادامه به موفقیت ایران در مذاکرات اخیر اشاره و با بیان اینکه مذاکره آن هم در حالی که ایران اسلامی در یک طرف قرار گرفته و همه دنیا در مقابل آن باشد، یک پیروزی بزرگ قلمداد می شود، گفت: دستیابی به جمع بندی مذاکرات توفیقی
نخستین اظهارنظر احمدی نژاد پس از توافق هسته ای/ حمله نظامی به ایران در روز تحلیف/ بازیگر نقش پدری ...
2231 شورای امنیت سازمان ملل به عنوان دستاورد توافق هسته ای دولت روحانی، کاغذپاره است؟ سفر زیارتی خالد مشعل!! وزیر خارجه عربستان در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن سفر خالد مشعل به عربستان تاکید کرد که سفر وی به ریاض و دیدار با پادشاه سیاسی نبوده و موضعگیری عربستان در قبال جنبش حماس همچنان تغییر نکرده است. به نقل از روزنامه السفیر لبنان، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در
اروپایی ها خواهان لغو تحریم های اروپا علیه ایران شدند
به گزارش شهدای ایران ، 70 نفر از شخصیت های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اروپا ضمن استقبال از جمع بندی نهایی مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 برای پایان به بحران، خواهان اقدامات مقتضی برای پیاده سازی برنامه جامع اقدام مشترک توسط کنگره آمریکا، اروپا، و ایران شدند. در بخشی از بیانیه این گروه چنین آمده است: "اعتقاد داریم این توافق چارچوبی منطقی برای پایان به بحران برنامه هسته ای ایران و
پسا مذاکرات هسته ای
نظام خود را پیگیری و از آنها عمیقا حمایت می کند. شرط ورود به چنین عرصه ای ونمایش قدرت جمهوری اسلامی به جهانیان پس از جمعبندی مذاکرات موکول به رعایت موارد زیر است: 1- اتحاد وهمبستگی ملت حفظ شود و از هرگونه بهره برداری جناحی از داده ها و یا ستانده ها پرهیز شود. هرگونه دودستگی و دوبینی در این مورد نوعی تخریب امید ونشاط ملی است. 2- جمع بندی مذاکرات و نوع توافقات نشان میدهد علیرغم محدودیتهای