سایر منابع:
سایر خبرها
اینکه تخصص پزشکی یا دانش پزشکی داشته باشند، با دخالت در امر درمان به نام طب سنتی( Traditional medicine ) فرصت هایی را برای خود فراهم کرده اند. مواردی که ممکن است کارشان علمی و درست باشد، بسیار بسیار زیاد محدود است و می توان گفت اغلبشان قابل اعتماد نیستند. مجیدانصاری همچنین با اشاره به شکل گیری گروه طب فراگیر سرطان در پژوهشکده معتمد، یادآور شد: قرار گرفتن همگرایانه روش های طب رایج در کنار ...
فراگیر در سرطان اشاره کرد و گفت: متأسفانه مدعیان طب سنتی( Traditional medicine ) امروزه زیاد هستند و تلاش می کنند که در سوءاستفاده از مردم اقدامات لازم را انجام دهند. بنابراین با دخالت در امر درمان به نام طب سنتی برنامه هایی را انجام می دهند که به ضرر بیمار است. وی گفت: بیماران مبتلا به سرطان من اینکه درمان رایج خود را اعم از جراحی، پرتودرمانی، شیمی درمانی و ... می گیرند می توانند تحت نظر ...
خود انسان ها، وجود داشته باشد تا آدمیان به توسط یکدیگر آزموده شوند. فراموش نکنیم که حتی کارهای ارادی و اختیاری انسان ها نیز کاملاً مشمول قضا و قدر و تقدیر و تدبیر الهی است؛ و به عبارت دیگر، تعلّق اراده ی تکوینی الهی به یک فعل، هیچ گونه منافاتی با مختارانه و آزادانه بودن آن فعل ندارد. بنابراین، حتّی تفاوت هایی که ناشی از افعال اختیاری آدمیان است متعلّق اراده ی تکوینی الهی است و بدین سبب پدید آمده ...
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) تبیان نوشت: دانشمندان علوم قرآنی، مبانی و ملاک های مختلفی برای وقف و ابتدا در قرائت قرآن ارائه کرده اند. مهم ترین این ملاک ها عبارت اند از: 1. اتمام نَفَس: طبق این نظریه، در هر جایی از جمله که نَفَس قاری به اتمام رسید، او می تواند بدون هیچ مشکلی در آن موضع وقف کند و پس از نفس گیری، آن را ادامه دهد. 2. وقف بر انتهای آیات: یکی از مهم ترین مبانی ...
اهل علم می دانند که جمع آوری روایات شیعه تا چند قرن بعد از دوران حکما طول کشیده است مثلاً کتاب من لایحضره الفقیه بعد از حیات رازی نگاشته شده و 110 جلد بحارالانوار علامه مجلسی 700 سال بعد از حیات بوعلی سینا نوشته شده است؛ در زمان حکما روایات در کتب مختلف پراکنده بود و عمده آنها در دسترس ایشان نبود. با این حال چنین نبوده که از روایات استفاده نکرده باشند مثلاً ابن سینا در بحثهایی مانند شیر ...
نسخه چاپی ارسال به دوست خروج خروج