سایر منابع:
سایر خبرها
پارلمانی و یا نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی هستند و این تقسیم بندی ها ربطی به ساحت اندیشه و نظریه ندارد بلکه در حوزه تکنیک است. به همین خاطر بحث ما پیرامون تکنیک ها است نه فلسفه ها. سخنران نشست در بخش دیگر از سخنانش به فرض های مهم جوامع مردم سالاری امروزی اشاره و تاکید کرد: 1- وجود دولت ملی، به همین خاطر دولت های امپراتوری و جهانی مانند خلافت آن را نمی پذیرند. 2- حاکمیت مردم؛ که حاکمیت های ...
بر تاج ماند و نه تاج بر سر. جنگ عموزاده ها و برادرها برخلاف آقامحمدخان که یک بار ازدواج کرد و بیوه برادرش را گرفت، فتحعلی شاه زنان فراوانی داشت که به نوشته سپهر اگر کس شمار کند 1000 تن راست آید. خاوری مورخ دستگاه فتحعلی شاه شمار زنان را بیشتر می داند. فتحعلی شاه 260 پسر و دختر داشت؛ 260 شاهزاده ای که بخشی از آن ها – حداقل 57 پسر در قید حیات - داعیه سلطنت داشتند. او در هنگام مرگ 780 ...
پیگیری می کند، افزود:از این منظر من موافق این ایده نیستم. وی گفت: مراد من از خرد مفهومی است که فردوسی در شاهنامه بیان می کند. پورحسن با اشاره به اینکه عمده نگاه ها در مفهوم ایرانشهری به دو مفهوم جغرافیا و نظریه قدرت معطوف است، ادامه داد: دیدگاه خواجه نظام الملک در باب ایرانشهری را در درون سلطنت می بینم. عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی بیان داشت: پرسش دوم این ...
...، در سالن جلسات دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار خواهد شد. چکیده این رساله به شرح زیر است: نابسامانی عصر دوم خلافت عباسیان، ضعف خلفا، اعطای نابخردانه مناطق دوردست به فرماندهان و امرا به شکل امارت تنفیذی و تفویضی و عدم کنترل و نظارت دولت مرکزی، بستری مناسب را برای تشکیل حکومت های محلی فراهم ساخت. برخی از این حکومت ها مانند سامانیان با پذیرش سیادت عباسیان بر مسند قدرت تکیه ...
را به عنوان اصل و جوهر لایزال آن اعلام می کند. بدیهی است که می شود گرایشی به نخبه کشی در برخی ایرانیان در برخی از زمان ها پیدا کرد. کافی است آدم نگاهی به تاریخ صدارت بیندازد. وقتی شاه شجاج اتابک دوران نونهالی و وزیر و امیر توانایش خواجه قوام الدین محمد صاحب عیار را کشت و تکه های بدنش را به اطراف فرستاد، معین الدین معلم یزدی، مورخ هم عصر حافظ، نوشت که وزیر نامدار مشمول سنت وزیران شد. ...
نظام است ادامه نظریه ای است که از سال 1343 شروع شده است. این استاد فلسفه در همین باره توضیح داد: از همان سال پروژه ای آغاز شد که طی آن ما احساس کردیم درون عرب زدگی قرار گرفته ایم و همیشه از لحاظ قدرت و فرهنگ تحت سلطه آنها بوده ایم بنابراین رقابت ایران با دنیای عرب همواره از آن دوران به بعد وجود داشته است. مولف هرمنوتیک تطبیقی: بررسی همانندی فلسفه تاویل در اسلام و غرب در بخش ...
ها تا شمال مصر و آتن رفتند و در واقع امپراطوری غرب و روم را متلاشی کردند اگرچه اسکندر آمد و انتقام آنها را گرفت و صد سال بر ایران حکومت کرد. در اسناد لانه جاسوسی آمده است که باید ایران را در برابر اسلام معرفی کنیم یعنی انتخاب کنیم که ایرانی هستیم یا مسلمان؟ دانشمندان بزرگی همچون خوارزمی، خواجه نصیر و ابوریجان و بسیاری از اکتشافات و اختراعات مربوط به بعد از اسلام در ایران هستند. ما به ...
می گرفت. نتیجه قیام توابین که از ربیع الاخر 65قمری آغاز شد و در جمادی الاولی همان سال به پایان رسید، در دشوارترین وضعیت صورت پذیرفت. در آن زمان، مروان حاکم اموی توانسته بود مسائل داخلی خاندان اموی را سامان دهد و به پیکارهای حاکمیت طلبان در شام و از جمله به امارت نمایندگان ابن زبیر در این حوزه پایان دهد و قدرت خود را در شام و مصر تثبیت سازد و سپس در صدد انقیاد حجاز و عراق ...
. بحث این است که صادق خان چه ربطی به اسلام دارد در واقع اینها همه بازی و فریب است. اگر تقسیم بندی قدرت در اروپا براساس مذهب و قومیت اتفاق بیفتد کشورهای اروپایی به 35 کشور تبدیل می شوند، به عنوان نمونه می توانیم به جدایی طلبی کاتالونیا و باسک در اسپانیا اشاره کنیم و یا اینکه اگر این مبنای تقسیم بندی نیز در ایتالیا اتفاق بیفتد این کشور به سه کشور تقسیم می شود. اگر تقسیم بندی قدرت ...