سایر خبرها
فرزین ماندگار اولین معاون سینمایی وزارت ارشاد انقلاب در گفت و گو با تسنیم به انحرافی که محسن مخملباف و تیم او به واسطه رفاقت با برخی سیاسیون و نفوذ در دستگاه نخست وزیری دهه 60 در سینمای ایران ایجاد کردند، اشاره کرده است. مهدی کلهر می گوید: برای من روشن بود که مافیایی وجود دارد. روشن شده بود مسئله اولِ فرهنگ مملکت سینما نیست؛ مسئله دوم و سوم و چهارم هم نیست و می دانستم این تنازعی که ما ...
سینما تبدیل شده است. گفتم آیا این فاجعه جای سؤال کردن ندارد؟ در همان زمانی که من بودم هم داریوش مهرجویی فیلم می ساخت هم بهرام بیضایی و هم جواد شمقدری. آن چیزی که بحث من بوده و هنوز هم هست این است که پدیده مخملباف نه به عنوان فرد بلکه به عنوان جریانی که نخست وزیر و وزیر ارشاد این مملکت را تحت تأثیر قرار داد، چطور اتفاق افتاد و چرا میدان گرفت و چه کرد؟ همین ها در جریان رسانه ویدئو با سیاست ...
ادعای سینمای ایران در دهه 60 چند بار دیگر هم موفق شدند که از پس اجرای چنینی سکانس های دشواری به خوبی بربیایند که نمونه های به یادماندنی آن را در بایکوت (1364/محسن مخملباف) و شبح کژدم ()کیانوش عیاری/1365) دیده ایم. برش های استادانه این سکانس سخت، سیمرغ بلورین بهترین تدوین را برای استاد بی بدیل تدوین ایران، مرحوم مهرزاد مینویی به ارمغان آورد. و البته یک گرهگاه اصلی فیلم، دستنوشته های منصور ...