سایر منابع:
سایر خبرها
عفونت بعد از سرکلاژ، راه درمان دارد؟
سوال مخاطب نی نی بان: هفته 21 ام بارداری هستم. 10 روز پیش سرکلاژ انجام دادم.عفونتم شدید شده با اینکه قبل از سرکلاژ آموکسیسیلین میخوردم الان هم بعد از سرکلاژ مرتب سفالکسین میخورم.باز هم عفونت دارم. پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز شما تازه جراحی سرکلاژ داشته اید باید حتما برای درمان عفونت به پزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید و دارو بگیرید،عفونت در بارداری باید حتما درمان شود عدم درمان عفونت در بارداری باعث زایمان زودرس و پارگی کیسه آب می شود
آیت الله منتظری چگونه پدری بود؟
چه بود؟ مهندسی نساجی خواندم و سال 60 فارغ التحصیل شدم. مطالعه حوزوی را چه زمانی شروع کردید؟ فارغ التحصیلی ام هم زمان شد با هفتم تیر و شهادت برادرم محمد. حاج آقا هم پیشنهاد دادند که چه خوب است حالا که محمد نیست، شما به جای ایشان بیایید و در حوزه هم مشغول شوید. به نظر می آید بیشتر فرزندان راه حوزه را پیش گرفتند. این تصمیم چقدر متأثر از نظر خود آیت الله منتظری بود
بی هماهنگی ها در زلزله کرمانشاه منابع را هدر داد
طول می کشید. حالا که نبود چه میزان طول کشید؟ یک هفته. نبود حضور به موقع نیروی انتظامی وضعیت امنیتی را به هم زده بود بارها افرادی به مجموعه های هلال احمر هجوم آوردند و اقلام را به غارت بردند که البته ما بارها از مردم آن منطقه شنیدیم که کسانی که این اقدامات را انجام می دهند از ما نیستند. حضور افراد بدون هماهنگی به منطقه، مشکل ساز بود این اتفاق هم
نیمی از بانوان ایرانی نمی توانند فولات را جذب کنند
کاهش می یابد. تقریبا تمام مراکز علمی معتبر معتقدند که تمام زنان باید مصرف اسید فولیک را از یک تا سه ماه قبل از بارداری شروع کنند." نقش فولیک اسید در کاهش خطرات بیماریهای کودکان "بیماریهای قلبی، یکی از اختلالات مادرزادی است که ما می شناسیم، و بدنبال نقص لوله عصبی ممکن است ایجاد گردد. می دانیم که مکمل اسید فولیک به عنوان یک عامل درمانی در سیستم تغذیه ای مادر، می تواند خطر نقایص
دلیل عفونت مداوم واژن
سوال مخاطب نی نی بان: با عرض سلام و خسته نباشید دختری 30 ساله هستم که بدنم شدید مستعد به عفونته. رحمم خیلی سریع عفونی میشه ممکن بعد از مصرف داروها به یک ماه هم نکشه و باز عفونت کنه. میخواستم بدونم این عفونت ها واسه حاملگی مشکل سازه و این که من الان دارم قرص واژینال صبح ها مصرف میکنم ایا حتما باید شب استفاده کنم؟ و مصرفش صبح مشکلی نداره؟ چیکار کنم این همه بدنم عفونت نکنه. در ضمن من هر روز لباس
7 ترفند برای فرار از سکته مغزی
سال که از آسپرین کودک روزانه استفاده می کنند، کمتر در معرض خطر سکته مغزی هستند. این دارو کمک به جلوگیری از لخته شدن خون نیز می کند. هدف شما باید مصرف روزانه یک آسپرین کودک باشد. برای رسیدن به این هدف اول با پزشک تان مشورت کنید تا مطمئن شوید آسپرین برای شما امن و مناسب است. اگر شما یک اختلال خونریزی دارید نیاز به کاهش دوز آسپرین و یا عدم مصرف آن دارید. درمان فیبریلاسیون دهلیزی: این
استفاده از قرص دوفاستون، مانع بارداریه؟
سوال مخاطب نی نی بان: قرص دوفاستون از بارداری جلوگیری نمیکنه؟ پاسخ دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان: دوفاستون برای ایجاد نظم قاعدگی استفاده می شود و در حین مصرف ممکن است بارداری هم اتفاق بیفتد. مانع باردار شدن نیست.
اقدام به بارداری و لکه بینی، چرا؟
...،16،13،12 در چپ و 18،15،14 در راست. حالا از همون سیزدهم پریودم لکه بینی دارم. کمی زیاد شد و باز شد در حد لکه. من آمپول اچ سی جی زدم. به نظر شما میتونم با وجود لکه اقدام به بارداری کنم؟ دلیل لکه بینی چیه؟ پاسخ دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز تخمک متناسب برای تخمک گذاری زمانیکه فولیکول بین 18 تا 16 قطر داشته باشد. زیر 17 کامل رسیده نشده و بالای 22 خیلی تخمک نیست و دارد به کیست تبدیل می شود. اگر لکه بینی کم است می توانید اقدام کنید. ولی باید قبلش از لحاظ زخم و پلیپ بررسی شوید. پرولاکتین اگر بالا باشد باید دارو داده شود بستگی به میزانش دارد. ...
بهترین خواص قهوه را بدانید و قهوه بخورید
خواص قهوه که از لحاظ علمی هم ثابت شده اند بیشتر افراد کافئین را از طریق مصرف قهوه دریافت می کنند اما مردم اغلب این دغدغه را دارند که باید مصرف آن را کاهش داده یا به طور کامل قطع کنند. از سوی دیگر برخی نیز در مصرف روزانه آن افراط می کنند که موجب بی خوابی، افزایش ضربان قلب و بی قراری می شود. به نوشته سایت تخصصی ساینس الرت science alert، با این حال بسیاری از تحقیقات انجام گرفته
درد شدید پریودی، مشکل خطرناکی به وجود آمده؟
پریود کم میکنه. پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز چون شما سه دوره مکرر قرص را مصرف کرده اید یعنی به صورت پشت سر هم و فاصله بین بسته ها را رعایت نکرده اید مقدار درد و خونریزی شما بیش از حد معمول شده است.
سقط جنین و واریکوسل، رابطه ای با هم دارند؟
سوال مخاطب نی نی بان: من 33 ساله هستم ومدت 8 ماه اقدام به بارداری کردیم ودوسال هم ازدواج کردیم. همسر من به مدت دوماه هست که متوجه شده واریکوسل گرید 3 داره من ماه پیش باردار شدم اما جنین به دلیل اینکه لقاح دیر انجام شده بود وهمچنین به علت تشکیل نشدن قلب در هفته پنجم بارداریم سقط شد حالا سوال من این هست که آبا رابطه ای بین واریکوسل گرید3 و سقط جنین وجود دارد؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح
بهترین رژیم غذایی بعد از 30 سالگی را بشناسید
رژیم غذایی می تواند به تقویت سطح سروتونین و دوپامین کمک کند. ورزش منظم که حداقل شامل سه جلسه باشگاه در هفته می شود، می تواند به نوجوانان کمک کند کمتر دچار افسردگی و مشکلات روحی شوند. از سوی دیگر بزرگسالان در سنین بالاتر با خوردن آنتی اکسیدان بیشتر می توانند مزیت های بیشتری دریافت کنند که شامل میوه هایی مانند انواع توت ها می شود. لینا بگداچه Lina Begdachee، زیست شناس مولکولی و متخصص تغذیه
باقی مانده جنین در رحم، چطوری دفع میشه؟
سوال مخاطب نی نی بان: من 25 سالمه سقط داشتم در تاریخ 15/7/96 بعد سونوی واژینال دادم نوشته بقایا بارداری حدود 8*4/5 باقی مانده, با مصرف قرص متیل ارگونوین هنوز دفع نشده الان باید چکار کنم؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز، در صورتیکه خونریزی فعال و علائم عفونی ندارید میشه برای بقایای زیر دو سانت فرصت داد تا با پریود دفع شوند.
عادت های نوشتن سیامک گلشیری
مراحل مقدماتی است و فکر می کنم هشتم دی ماه کلید می خورد. فیلم های بلند چه؟ در آن دوران هشت سال معروف چند کارگردان به سراغ دو سه تا از کارهایم آمدند که دیگر خودتان می دانید چه خبر بود. بدون واقعا هیچ دلیلی نگذاشتند ساخته شود، با اینکه خیلی روی آنها کار شده بود. حالا البته چند کارگردان به سراغ آثارم آمده اند که در حال مذاکره هستیم. نظرتان درباره فیلم هایی که ساخته شده چیست
بهترین سلاح برای مبارزه با آلاینده های هوا/مصرف شیر و آنتی اکسیدان ها را در این روزها جدی بگیرید
خون در انسان، آجیل را زودتر آلوده می کند.شیرینی ها هر سه سم سفید؛ روغن جامد سفید، شکر و نمک را با خود دارند؛ در مصرف شیرینی محتاط باشید.سعی کنید از میوه تازه به جای میوه های خشک شده استفاده کنید.توصیه می شود افراد مخصوصا خانم ها و زنان باردار چای را یک ساعت پس از غذا بنوشند؛ نوشیدن چای بلافاصله پس از صرف غذا موجب دفع آهن مورد نیاز بدن می شود. سرطان:محققان استرالیایی دریافته اند 40 درصد از
سفر در ماه هفتم بارداری، مانعی ندارد؟
سوال مخاطب نی نی بان: من در هفته 30 بارداری هستم آیا مسافرت 4 ساعته رفت و برگشت ضرر داره یا سقط جنین میشه؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، جراح و متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: در خصوص اینکه می توانید سفر بروید یا نه هم باید بگوییم که این مساله کاملا به شرایط شما بستگی دارد و باید اجازه سفر را از پزشک معالجی که تحت نظرشان هستید بگیرید. اگر تهدید به سقط نیستید و لکه بینی ندارید و سفرتان طوری است که برای شما خستگی شدید ایجاد نمی کند و می توانید که هر ساعت یا هر یک ساعت و نیم یکبار از وسیله نقلیه پیاده شده و بیست دقیقه پیاده روی و حرکت داشته باشید، می توانید به سفر بروید. ...
لکه بینی قبل از پریودی، عوارض دوفاستونه؟
. بی بی چک هم استفاده کردم دو خط مشخص شد ولی خط دوم با شدت کمتر. میخواستم بدونم احتمال داره باردار باشم یا عوارض مصرف قرص دوفاستون هستش؟ ممنون پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز توصیه می شود تست بتا انجام دهید و با جواب به متخصص مراجعه کنید. تنها راه اطمینان از بارداری انجام تست خونی بتا است.
اسپیرونولاکتون و تنبلی تخمدان، چرا لکه بینی دارم؟
سوال مخاطب نی نی بان: 22 روز پیش پریود بودم. از چهارشنبه دو روز لکه بینی داشتم. سابقه تنبلی تخمدان دارم. قرص اسپیرونولاکتونم می خورم. علت لکه بینی چیست؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی: دوست عزیز مصرف این قرص و تنبلی تخمدان می تواند باعث ایجاد لکه بینی شود برای بررسی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.
هشت ماهه باردارم، چرا پهلو درد دارم؟
سوال مخاطب نی نی بان: من هفته 34 بارداری هستم و وقتی راه میرم پهلوم درد میگیره (پهلوی راستم) و احساس میکنم رگ بالای رون پام میگیره بعضی اوقاتم زیر شکمم درد میگره تقریبا مثانه آیا أین طبیعیه به خاطر وزن بچه یا خطرناکه ؟ من خیلی میترسم پاسخ دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز درد پهلو می تواند نشانه عفونت کلیه باشد، همچنین می تواند کاملا فیزیولوژیکی و ناشی از فشار بر روی لیگامان های نگه دارنده رحم و یا به علت پرخون شدن رحم باشد حتما به پزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید. ...
نزدیکی بعد از سرکلاژ، بدون دخول مجازه؟
سوال مخاطب نی نی بان: هفته 18 بارداری هستم و بارداری اولمه که در هفته 14 سرکلاژ شدم. 10 روز بعد از سرکلاژ استراحت مطلق بودم ولی بعد از اون مدت اجازه انجام کارای روزمره و سبک رو دارم ولی برای انجام مقاربت اطلاعی ندارم. میخواستم بدونم آیا به ارگاسم رسیدن بدون دخول ضرر داره؟ پاسخ دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز کسانی که سرکلاژ می کنند بیشتر از افراد دیگر در معرض خطر زایمان زودرس و پارگی کیسه آب هستند بهتر است نزدیکی نکنید حتی بدون دخول چون ممکن است باعث ایجاد انقباضات رحمی و زایمان زودرس شود. ...
جنین ضربان قلب ندارد، علتش چیه؟
اینکه علایم حاملگی ام از بین نرفته .. و اینکه اگر این اتفاق افتاده علتش چی بود؟ ممکنه چیزی در وجود من بوده که باعث شده قلب جنینم هنوز راه نیفتاده از کار بیفته و یا اینکه هنوز جنین من کوچیکه و به خاطر همین نتونسته ضربان قلبشو بشنوه پاسخ دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز برای اطمینان می توانید 7 روز دیگر سونو را تکرار کنید اگر باز هم قلب جنین دیده نشود بارداری شما پوچ است، به طور کلی سقط جنین علل متعدی دارد اما علت شایع آن اختلالات کروموزومی هست و همیشه علائمی مانند خونریزی، درد و یا لکه بینی ندارد گاهی بدون علامت است، زیر نظر متخصص باشید ...
رژیم مناسب در دوران شیردهی، مادران بخوانند
مصرف قرص فرو سولفات ضروری است. برای تامین کلسیم مادر باید در روز 3 تا 4 لیوان شیرکم چربی و سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج ، نعناع ،جعفری ، کرفس و کلم و نیز مغز بادام و بادام زمینی مصرف کند.پس خیلی خوب است که مادر شیرده هفته ای یک بار خورش کرفس بخورد و هرروز چند عدد بادام و بادام زمینی میل کند. بهتر است مادرانی که کم خونی دارند، هفته ای یک بار جگر بخورند ودر طول روز حتماً 1عدد تخم مرغ و مقداری گوشت
قرص سیتریزین در دوران شیردهی، قابل مصرف است؟
سوال مخاطب نی نی بان: من دچار آلرژی پوستی (کهیر) هستم قبل از بارداری سیتریزین مصرف می کردم، در دوران بارداری این عارضه رو نداشتم اما پزشک گفته بود در صورت بروز لوراتادین مصرف کنم، الان که در دوران شیردهی به نوزاد هستم مجددا این حالت برگشته، می خواستم بدونم الان باید چکار کنم؟ پاسخ دکتر بهروز باوریان، متخصص اطفال: مصرف این داروها منعی در دوران شیردهی ندارند ولی شما باید به متخصص اطفال مراجعه کنید و با توجه به دوزی که می خورید، مشخص شود که می توانید در دوران شیردهی هم از این دارو استفاده کنید یا اینکه باید داروی دیگری را جایگزین آن کنید. ...
کم کاری تیروئید در بارداری، باعث سقط میشه؟
سوال مخاطب نی نی بان: من تو هفته 24 بارداری ازمایش تیروئید دادم تی اس اچ 9.6و تی 4ازاد 0.8 قبل بارداری کم کاری داشتم دارو مصرف کردم تو حین بارداری هم مصرف قرص رو متخصص بیشتر کرد یعنی زمانی که روزی 2 عدد لووتیروکسن از شنبه تا 4 شنبه و 5 شنبه جمعه یکی و نصف دارو استفاده میکردم این ازمایش رو دادم ایا برای جنینم مشکلی پیش اومده؟ یا سقط میشه لطفا راهنمایی کنید. پاسخ دکتر سمیه یگانه، جراح و
حالت تهوع و لکه بینی، نی نی دارم؟
خارج شد ازم. آیا باردار نیستم و چرا؟ پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز به احتمال زیاد از عوارض قرص است. برای اطمینان از عدم بارداری می توانید تست خونی بتا بدهید. در زمان مصرف این داروها اگر باردار نبودید نزدیکی کنید.
استفراغ شدید در بارداری، راه چاره دارد؟
سوال مخاطب نی نی بان: من 12 هفته باردار هستم از 4 هفته حالت تهوع های من شروع شده و هنوز تموم نشده و بیشتر از این نگرانم که هر غذایی یا هر چیزی که میخورم به محض خوردن پس میدم و چیزی جذب نمیشه و این تایم حداقل 10 دقیقس میخواستم بدونم باید به دکتر مراجعه کنم این موضوع خطری برای بچه داره یا نه ؟ پاسخ دکتر سمیه یگانه، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی: دوست عزیز تهوع و استفراغ معمولا تا هفته 14 بارداری ادامه دارد. جنین در این مدت نیاز غذایی ندارد چون در مرحله سلولی است و از ذخیره مادر استفاده می کند. بعد از 14 هفته تهوع شما بهتر می شود وزن گیری جنین از 23 هفته است. ...
افزایش شانس پسردار شدن با رژیم غذایی
جنینتان پسر می شود : محققان به این نتیجه رسیده اند که مصرف دوز بالایی از گلوکز و نشاسته در مواد غذایی روزانه احتمال حاملگی جنین پسر را افزایش می دهد. برای افزایش مصرف مواد نشاسته دار می توانید برنج و سیب زمینی را در منوی رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. همچنین ، مصرف مواد نشاسته دار، کالری بدن شما راافزایش داده و به وزن مطلوبی خواهید رسید. 6- پسرزایی با مصرف غذاهای دریایی :
مصرف قرص کابرلین، چرا هنوز پریود نشدم؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام خسته نباشید 19 سالمه من تنبلی تخمدان دارم پریود نمیشم رفتم دکتر برام ازمایشات هورمونی نوشت گفت که هورمون ها بهم ریخته بهم قرص کابرلین داد با قرص متفورمین دو ماه هفته ای دو تا میخورم ولی بازم پریود نشدم سال پیش هم رفته بودم دکتر همین ازمایشات و همین داروها رو استفاده کردم پریودم منظم شده بود ولی این بار اصلا پریود نشدم خیلی میترسم بچه دار نشم. پاسخ دکتر نوشین
بعد از خوردن قرص لونژیل، هنوز مشکوک به بارداریم؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام، من در 96/5/24 با نامزدم رابطه مشکوک داشتم یعنی دقیقا دو روز بعد از تموم شدن پریودم. برای ترس از باردار شدن دو یا سه ساعت بعد دو قرص لونژیل رو با هم خوردم، دقیقا 13 روز بعد فقط لکه بینی داشتم به مدت چهار روز... تا اینکه وقت پریود بعدیم یعنی 96/6/18 رسید پریود نشدم و الان دقیقا یه هفته از پریود نشدنم میگذره. جواب تست خانگی هم منفی بود. آیا هنوز هم احتمال بارداری هست
از بورگان کویت تا رگ سفید گچساران
که آتش گرفته چطور مهار می شود؟ حتماً این سؤال در ذهن شما هم هست و پاسخش هم نزد حیدری: وقتی چاه به هر علتی آتش می گیرد، نخستین کار ساخت چند لوکیشن برای حفاری چاه افقی و عمودی و محل ذخیره سازی آب برای حمله به آتش است. در مرحله بعد باید محوطه چاه و دور دهانه آن را تمیز کنیم و هیچ چیزی دور و برش نباشد. بعد نوبت به اتی واگن و کار گذاشتن استینگر می رسد. من هدایتگر اتی واگن هستم و باید با حمایت کسانی که