سایر منابع:
سایر خبرها
نسبت به محتوای کتب منتشره به نام خودش آگاهی داشته باشد؛ اما خوب است نگاهی به کتاب انقلاب اسلامی و وضع کنونی عالم ، بیندازید که در آن استاد داوری اردکانی، حکیمانه علم و دین را به هم مرتبط دانسته اند. همچنین در بخش پایانی این نامه در شرح رخ دادن اسلامی شدن علوم انسانی امده است: شما از موضعی غیرعلمی و سیاست زده مدعی شده اید که پروژه اسلامی شدن علوم انسانی با شکست مواجه شده است؛ همفکران ...
از آن، قطعیت روایت ها و خاستگاه های خود را ترویج می کنند؛ یعنی آن چه دریدا در اصطلاح حضور خلاصه کرده است. پس خوانش رمان ره ش، از نظر من، نمی تواند فارغ از برجسته ساختن تناقض ها و پنهان کاری هایی که در متن روی داده است، صورت پذیرد. به دیگر سخن، آن چه در خوانش ره ش (و البته هر متن دیگر) اهمیت دارد، غیاب های متن است. به بیان صریح، ره ش بر حسب پیش فرض های متافیزیک حضور به نوعی ذات گرایی تقابلی میان ...
اسلامی شدن علم حقوق نبوده است؟ آیا امروز از نظرات سابق خود عدول کرده اید یا دیروز نسبت به محتوای کتاب و رساله خود اشراف کامل نداشته اید؟ از فردی که حاکم است شاید انتظار بعیدی باشد بعد از سالها همچنان نسبت به محتوای کتب منتشره به نام خودش آگاهی داشته باشد؛ اما خوب است نگاهی به کتاب انقلاب اسلامی و وضع کنونی عالم ، بیندازید که در آن استاد داوری اردکانی، حکیمانه علم و دین را به هم مرتبط دانسته ...
.... پیوستگی میان فیزیک و متافیزیک و عدم وجود شکاف میان آن دو در نظر گاه فیلسوفان کلاسیک با براهین متعددی اثبات شده است. ابن سینا جهان مادی را با وسائطی از نفوس، عالم مثال و عقول به عالم مجردات پیوند داده است. این یکپارچگی میان فیزیک و متافیزیک، میان عقل و ماده، میان عنصر و مثال در نگاه افلاطونی و بالاخره میان خدا و جهان آفرینش، سبب شده است، اندیشمند کلاسیک همان گونه که از دریچه علم ...
یوسفی از جلسه قبل جان کلام استاد فیاضی در جلسه قبل این بود که زمان و مکان در مورد مجردات هم مطرح است ولی نه به این شکل که در مورد انسان مادی می باشد. استاد رمضانی نیز گفت که حرکت دو قسم است؛ حرکت تکمیلی دفعی و حرکت تدریجی؛ ولی بنده به عنوان دبیر جلسه عرض می کنم حرکت فلسفی همان قسم دوم است که در واقع یک حقیقت سیال تدریجی ست. مقدمه استاد رمضانی بحث در این است ...
جزئیات معاد جسمانی، امری تعبدی و غیبی است یعنی فراعقلی است. عقل ما این مسئله را استنباط نمی کند و نمی فهمد و باید رفت آنجا تا حقیقت را فهمید. ابن سینا می گوید من باشم و عقل، معاد روحانی است و اگر گفته می شود نفس باقی است و نفس هم که جسم نیست تا ظرف جسمانی لازم داشته باشد و نفس وقتی از بدن جدا می شود و قطع علاقه می کند، امری کاملا مجرد است و امر مجرد اساسا محصور در زمان و مکان نیست، اما وقتی ...