سایر منابع:
سایر خبرها
دریای زیبای خزر در خطر جدی زیست محیطی
کننده گوناگونی را می توان در تخریب این اکوسیستم و کاهش جمعیت آبزیان آن دخیل دانستاز جمله: ورود فاضلاب های خام یا نیمه تصفیه شهری و صنعتی به دریا یا رودها موجب آلودگی آنها به مواد سمی و مضر (نظیر فلزات سنگین) می شود که علاوه بر خطرات بهداشتی، زندگی ماهیان را نیز به مخاطره می اندازد.ورود فاضلاب اغلب شهرهای شمالی کشور و نیز کارخانجات منطقه به رودها، مرداب ها و دریا، نگران کننده و در مواردی فاجعه بار
بحران آب در 547 شهر کشور
به گزارش نصر نیوز، تشیعی با بیان اینکه وضعیت بحران آب سه شهر بوشهر کرمان ، بندرعباس درحالت قرمز است وبندرعباس بدترین وضعیت را دارد، افزود: شهرستان بندرعباس برای تامین آب در وضعیت قرمزو بحرانی تر از شهرهای دیگر است و سد استقلال میناب به عنوان مهمترین منبع تامین کننده آب بندرعباس فقط10 درصد آب دارد. تشیعی افزود: شهر بندرعباس با کمبود 400 لیتر در ثانیه روبروست و این در حالی است که 250 لیتردر
مواجهه بیش از 540 شهر در کشور با تنش آبی دست و پنجه نرم می کنند
حمیدرضا تشیعی روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از خبرنگاران حوزه آب هرمزگان در بندرعباس اظهار داشت: از میان این شهرها ، شهرهای بوشهر، کرمان و بندرعباس در شرایط بسیار بدتری قرار دارند که وضعیت بندرعباس بسیار بحرانی تر از سایر شهرها می باشد. وی ضمن انتقاد شدید از مساله آبیاری فضای سبز شهر بندرعباس با آب شرب، افزود: این مساله در شرایطی که دولت و وزارت نیرو برای یافتن منابع آبی جدید برای تامین
حراج آب و خاک کرمانشاه !
کرمانشاه و رییس کمیته بحران آب این شهرستان اواخر تیر ماه سال جاری در جلسه کمیته بحران از آبرسانی به 102 روستا با تانکر خبر و هشدار داد: ممکن است تعداد این روستاها بزودی به 200 روستا هم برسد که آبرسانی به آنها به آسانی مسیر نیست و نیازمند اعتبارات چند صد میلیونی است . این تنها خبر تلخ رنجبر نبود، آنچنان که او گفت: بارندگی در استان امسال 30 درصد کاهش داشته که این رقم در شهرستان کرمانشاه به 46
کمبود آب شرب زندگی حاشیه نشین ها را مختل کرد/تعداد تانکر جوابگوی تأمین نیاز آب نایسر نیست
94، سال بحران آب و تنش آبی است و کردستان نیز یکی از استان های کشور محسوب می شود که با مشکل کمبود و بحران آب مواجه است. امسال شهرهای بیجار و قروه به عنوان شهرهای تشنه استان معرفی شده اند، هرچند تلاش هایی نیز برای رفع مشکل کم آبی این استان انجام شده است. از این تلاش ها می توان به انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق سنندج اشاره کرد که به این ترتیب، مشکل سنندج که در مرز خط قرمز ازنظر کم آبی قرار
وضعیت منابع آبی استان هرمزگان به مرز فاجعه رسیده است
به گزارش خبرگزاری دانا، این نشست با حضور مدیر عامل شرکت آب منطقه ای،مدیران عامل شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی،معاون شهردار بندرعباس ، سرپرست سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بندرعباس جمعی از کارشناسان این دستگاهها برگزار شد. مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت:وضعیت منابع آبی استان از مرحله بحران عبور و به مرز فاجعه رسیده است. علی اصغر رضایی با اشاره به کاهش شدید
وزارت نیرو در اختصاص سهمیه هرمزگان از خط محرم وارد عمل شود
در دست اقدام زودتر به اتمام برسد، بخش زیادی از مشکلات ما برطرف می شود. به گفته وی، تاخیر در بهره برداری و عدم تامین اعتبار باعث شده در حال حاضر شش شهر بندرعباس، بندرخمیر، رویدر، سیریک و جاسک، تخت و قلعه قاضی در وضعیت بحرانی قرار دارند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان افزود: 8 شهر بیکاه، زیارتعلی، فارغان، جناح، سردشت، گوهران، گروگ و هشتبندی نیز در آستانه بحران هستند.
ذخایر آب 520 شهر در مرز بحران
آنها اندکی بهتر است ولی 4 شهر نام برده شده در یک وضعیت حادتری به لحاظ ذخایر آبی قرار گرفته اند. قائم مقام وزیر نیرو افزود: بارندگی ها در بندرعباس و در واقع در استان هرمزگان 50 تا 60 درصد کاهش بارش اتفاق افتاده و در بعضی از نقاط استان هرمزگان تا 75 درصد کاهش بارش نسبت به سال گذشته بوده است، بنابراین افت شدید بارش ها در وضعیت ذخایر آبی شهر بندرعباس تاثیرگذار بوده است. محمودی از
تخریب جنگل ها عامل اصلی سیل شمال
7 درصد مساحت کشور را جنگل ها تشکیل می دهند. طبق آمارهای منتشر شده حدود 60 درصد جنگل های ایران تخریب شده و یا در مرز نابودی قرار دارد و 55 درصد از مناطق حفاظت شده با قطع درختان روبه رو است. به اعتقاد کارشناسان، از بین بردن جنگل ها با زمین خواری و به منظور ساختن ویلاها و مراکز تفریحی برای افراد متمول، از جمله عواملی است که باعث قطع درختان و متعاقبا راه افتادن سیلاب پس از باران های شدید گردیده است. این فاجعه تا به حدی نگران کننده است که به گفته مسئولان و صاحبنظران، سالانه 150 هزار هکتار جنگل تخریب می شود که به معنی افزایش سیل های ویرانگر و زنگ خطر جدی برای محیط زیست خواهد بود. ...
کنکاش آب منطقه ای برای حفر چاه در دشت میناب
به چالش و خطر اندازد. آنگونه که برخی مسئولان می گویند، برای جلوگیری از تخریب منابع آب زیرزمینی قانون توزیع عادلانه آب وجود دارد ولی انگار میناب و دشت آن مشمول این قانون نمی شود چرا که درست در زمانی که نفس آب در دشت میناب به شماره افتاده است زمزمه هایی به گوش می رسد که آب منطقه ای هرمزگان برای تامین آب مورد نیاز بندرعباس به دنبال حفر چاه های جدید در دشت میناب است. اگر تاملی در زمینه
بندرعباس در صدر شهرهای بحرانی آب قرار دارد
شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این رابطه با اشاره به اینکه 90 درصد حجم سد استقلال میناب خالی است، عنوان کرد: در چنین شرایطی بیش از 90 درصد فضای سبز بندرعباس از آب شرب تامین می شود. وی با تاکید بر اینکه مسئولان استان هرمزگان باید با این موضوع برخورد جدی کنند، افزود: درحالی که استفاده از آب شرب و تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز در کالیفرنیا جرم است، ما امروز در بندرعباس با حدود 400 لیتر در ثانیه کمبود آب داریم که از این مقدار بیش از 250 لیتر به فضای سبز اختصاص دارد. انتهای پیام/ ...
شورای مقاومتی که وجود نداشت
امکان پایان جنگ، با پشتیبانی و هدایت ارتش بعثی صدام، سازمان دست به انجام عملیات موسوم به فروغ جاویدان زد که با شکستی فجیع روبرو شد. یأس و سرخوردگی و از هم پاشیدگی ناشی از این شکست، سازمان را کاملاً وارد شرایط متفاوتی ساخت که به تبع آن شورا را نیز دربر می گرفت. پیشینه همکاری با ایادی روس ها در افغانستان در اواخر شهریور ماه 1366 دفتر فرماندهی منطقه 8 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
وضعیت منابع آبی هرمزگان از مرز بحران گذشت
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ، علی اصغر رضایی طی نشست خبری با اشاره به کاهش شدید ذخیره آب سد استقلال اظهار داشت: حجم مفید سد استقلال در حال حاضر 19 میلیون متر مکعب است و این منبع دیگر به تنهایی قادر به تأمین آب شهرهای بندرعباس و خمیر نیست. مدیر عامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان با اشاره به وجود سه سد بزرگ استقلال میناب، جگین جاسک وسد نیان و شمیل در جهت تامین آب شرب شهرهای استان بیان
صرفه جویی، راهکاری برای مبارزه با کم آبی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در پایان هفته دوم مردادماه، 22 میلیارد و 250 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل 6.2 درصد کاهش نشان می دهد . افزون بر این موضوع به گفته قائم مقام وزیر نیرو ذخایر آب 520 شهر در مرز بحران قرار گرفته است . ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو درباره آخرین وضعیت ذخایر آبی در
50 درصد اقتصاد اصفهان به زاینده رود وابسته است
اقتصاد علم تخصیص منابع محدود به نیازهای نامحدود است و نگاهی به میزان برداشت ها از سرچشمه تا مقصد زنده رود، عدم تخصیص منصفانه آب را به وضوح نشان می دهد و همین عدم تخصیص منصفانه، ضربات سنگینی به اقتصاد استان اصفهان وارد کرده است. به گزارش فارس، بحران کم بارشی و اضافه برداشت ها از سفره های زیر زمینی طی چند دهه اخیر در سایه بی توجهی دولت و مسئولان و البته سوء استفاده استحصال کنندگان آب موجب
آزادی نفت
آب کشور و آخرین آمارهای رسمی 520شهر ایران در نقطه سر به سرموجودی آب ومصرف قرار گرفته اند با این حال همچنان موضوع مصرف آب در بخشهای مختلف صنعت، خانگی و به ویژه کشاورزی دچار معضلات فراوانی است. جهان اقتصاد افزود: آخرین گزارش ها حاکی از این موضوع است که تامین آب در 4شهر بندرعباس، کرمان، بوشهر و سنندج از مرز بحران نیز گذشته است و برای جلوگیری از جیره بندی احتمالی آب در شهرهای کشور تدابیر ویژه ای باید
جدال 520 شهر با کم آبی
ها در وضعیت ذخایر آبی شهر بندرعباس تاثیرگذار بوده است. هرمزگان در مرز فاجعه در همین حال، علی اصغر رضایی مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان گفت: وضعیت منابع آبی استان هرمزگان از مرحله بحران عبور و به مرز فاجعه رسیده است و با توجه به کاهش بارندگی در سال آبی جاری و افزایش تقاضای مصرف آب، ذخیره آب سد استقلال بشدت کاهش پیدا کرده و به 19میلیون مترمکعب رسیده است. وی با بیان این
رانت میلیاردی نان در جیب یک عده خاص/ دنیای به دنبال حذف دلار، ایران به دنبال حفظ دلار/ حمله به شعارهای ...
این کشور، آن سوی مرز تعطیل بود. با این وجود ژاپنی ها، گردش را به کار در ایران ترجیح دادند و بهانه ها را یکی پس از دیگری روی میز ایرانی ها قرار می دادند؛ از افزایش زمان حفر چاه های اکتشافی تا مین روبی سطح الارض که اختلافات را به اوج رساند. در دولت نهم این بهانه جویی ها به اوج خود رسید و اولتیماتوم وزارت نفت به این شرکت، با تحرکی اندک دفع می شد تا روزی که اینپکس از فشار امریکا برای خروج
نرخ بیکاری 86 درصدی هم داریم
/> بالاترین نرخ های بیکاری زنان مربط به استان های اردبیل با 51.2 درصد، اصفهان 53، البرز 55.9، ایلام 86.4، چهارمحال و بختیاری 80.1 درصد، خراسان رضوی 69.5، خراسان شمالی 55، خوزستان 63.5 درصد، فارس 70، قزوین 58.7 درصد، کردستان 55.1، کرمانشاه 61.6 درصد، کهگیلویه و بویراحمد 64.7، گلستان 69.7، لرستان 81.7، مازندران 64.1، مرکزی 62.5 و هرمزگان 73.1 درصد است. مسولین کلاهتون را بندازین
علی رغم تحریم ها، کسی نگفت بیگی در زلزله کم کاری کرد/ تراکتورسازی اهمیت فراوانی برای ما دارد/ در ...
به گزارش آناج به نقل از دیلک،کمتر کسی است که مرداد 92 را در تاریخ آذربایجان فراموش کند. 21 مرداد ماه بود که زلزله ای در ارسباران آذربایجان رخ داد که میتوان به جرات آن را زلزله ای اجتماعی در تاریخ چند دهه مردم استان تلقی کرد. علی رغم عمق فاجعه در میان زلزله زدگان و وسعت مناطق زلزله زده مردم این دیار زحمات و تلاش های مردی را از یاد نبرده اند که از شب حادثه در محل زلزله حاضر شد و تا ماه
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان خبرداد؛"بندرعباس "پیشرو در تولید قطعات نیروگاهی کشور
وارد مدار شد؛ اظهار داشت: طرح بازتوانی نیروگاه بندرعباس با حمایت شرکت مادر تخصصی توانیرو وزارت نیرو در دست اقدام است. محمودی از اجرای طرح های سیکل ترکیبی، طرح نیروگاه خصوصی منطقه ویژه و نیروگاه های قشم به عنوان طرح های تولیدی در دست اقدام توسط وزارت نیرو نام برد. به گفته وی هرمزگان داری تراز منفی تولید و مصرف است و مصرف برق آن بیشتر از تولید است.وی با اشاره به
اشک و خنده و خون ... هَبَبَ!
سوزی در جنگل ها چیست؟ بالاخره سد تنگ سرخ فاجعه است یا نجات؟ آیا از شر این دودی که از سوختن زباله در دو پشته و پیشانی یاسوج به هوا برمی خیزد خلاص خواهیم شد؟ آیا راه اندازی صنایع آلوده کننده ی زیست بوم ( همچون سیمان و فولاد و از این جمله ) در اقلیم استان ( تنها به بهانه ی اشتغالزایی ) از توجیهی مستدل برخوردار است؟ و ... اقتصاد، اجتماع و فرهنگ خبرنگاران با افشای حقیقت و ایجاد
روایت ابتکار از واردات بنزین، پرآب شدن هامون، ارومیه، تخلفات شهرداری، احمدی نژاد و ...
. خشکی بی سابقه ای در تالاب ها و دریاچه های داخلی از جمله ارومیه، مهارلو، بختگان و گاوخونی پدید آمده بود در حالی که ما قهرمان سد سازی در دنیا شده بودیم. در تولید گندم خودکفا شده بودیم اما در از دست دادن آب های زیرزمینی رکورد زده بودیم. سال به سال نام جانواران بیشتری وارد لیست قرمز در خطر انقراض اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست درج شد. آلودگی در سال های آخر به حدی رسید که با استناد به آمارهای
محدودیت در منابع آبی در کل کشور
صورت گرفته برای مدیریت بحران آب در مناطق شرقی کشور ارائه کرد و ضمن تشریح چالش ها و مسائل پیش رو، به بیان توضیحاتی درخصوص اقدامات و راهکارهای پیشنهادی برای حل بحران آب به خصوص در مناطق شرقی کشور پرداخت. ذخایر آب 520 شهر در مرز بحران قائم مقام وزیر نیرو از وجود شرایط خاص تامین آب در 4 شهر بندرعباس، کرمان، بوشهر و سنندج خبر داد و گفت: 520 شهر در نقطه سر به سر موجودی آب و مصرف
متن کامل کتاب زندگانی امام جعفر صادق (ع): سید جعفر شهیدی
طهارت، ای ششمین ماه تابان آسمان ولایت و امامت، ای گره گشای مشکلات و رهنمای علوم انسانیت، کون و مکان از دانش و ورع و صدق و صفای تو سخن گویند. مغزهای متفکر جهان از کرانه های دریای دانش تو در حیرتند. عمری است در دریای قصور و تقصیر مستغرق و پس از اعتراف به ناتوانی خود با سرمایه اندکی به محضرت تقرب جسته، امید است که این ناتوان را با الطاف و احسانات بی پایان خود بنوازی. العبد