سایر منابع:
سایر خبرها
الله الرحمن الرحیم و صلی الله علی سیدنا و نبیّنا محمد و آله الطاهرین سیّما بقیه الله المهدی ارواحنا فداه. بحث غیبت امام زمان(ع)، یک امر الهی است که می تواند دلایل متعددی داشته باشد و ما هم از آنها خبر نداشته باشیم. ما فقط می دانیم کارهای خدا حکیمانه است؛ اما اشاراتی که گاهی حکما در روایات فرمودند در این حد است که وقتی مردم حق ائمه هدی را به جا نیاورند، شکر نعمت خداوند را انجام ندهند ...
تسلیم بودن در برابر حق ) است .) عناوینی مثل یهودیت و نصرانیت معرف پیامبران نیستند، زیرا هدف اساسی، ایمان به دین حضرت موسی و حضرت عیسی نیست بلکه هدف، ایمان به فرامین و دستورات الهی یعنی همان مبدأ مشترک است، پیامبران واحدی که پیامی واحد دارند و خداوند همه آن ها را امت واحده معرفی کرده و می فرماید: وَ إن ّهذِه ِاُمَّتُکُمْ اُمّة واحِدةً وَ اَنَاْ رَبُّکُمْ فَاتّقونِ ( و این امت شما، امت واحدی ...
فَضْلٍ عَلَی النَّاسِ وَ لکِنَّ أَکْثَرَهُمْ لا یَشْکُرُون ؛ در حقیقت، خدا بر مردم، دارای بخشش است ولی بیشترشان سپاسگزاری نمی کنند . (یونس/60) فعل منفی لا یشکرون در این آیه، معنای داوری دارد یعنی علیکم ان تشکروا وظیفه شما در قبال این نعمت ها، شکرگزاری است. شکر از نعمات معنوی در قرآن به برخی از نعمات معنوی که در اختیار انسان قرار داده شده اند و نیازمند شکرگزاری هستند ...
جهان است. وی با بیان این که آفرینش انسان و جهان هدفمند است افزود: هدف از آفرینش به خداوند برنمی گردد و خداوند انسان و جهان را نیافریده که خودش سودی ببرد چراکه خداوند بی نیاز و غنی است و براساس آموزه های قرآن و اهل بیت علیه السلام، هدف از آفرینش جهان، انسان است و خداوند جهان را در خدمت به انسان آفرید. امام جمعه موقت بیرجند گفت: خداوند انسان را برای رسیدن به سعادت و خوشبختی ...
برابری در پرتو قانون تعالی و تکامل همه جانبه علم و عقلانیت در نظرها پدیدار می شود.[25] عقلانیت توحیدی در سایۀ نفی عقلانیت ابزاری گفتنی است خداوند از طریق اعطای عقل، از یک سو و فطرت توحیدی، تکویناً از همه انسانها پیمان گرفته است تا به فرمانش گردن نهند و به کتابش عمل کنند.[26] لذا وقتی پای معنویات و ایمان به خدا و توجّه به ارزشهای انسانی و اخلاقی و احساس مسئولیّت در پیشگاه آن مبدأ ...
در باره محمد صالح قزوینی محمد صالح قزوینی معروف به روغنی، از علمای دوره شاه عباس دوم (م 1077) و شاه سلیمان (م 1105)، نویسنده ای پرکار است که آثار فراوانی از وی برجای مانده است. احمد مجاهد که نوادر او را چاپ کرده، نوشته است که از وی و در واقع به کتابت وی، نسخه ای در دانشگاه تهران هست که آن را در سال 1116 نوشته و بنابرین بعد پس از آن درگذشته باشد. تا پیش از این، او را متوفای پس از 1080 می گفتند، تاریخی که در آن توحید مفضل را ترجمه کرده و پس از آن ...
بعلها و بنیها و سر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک خدا را هزاران بار شاکرم که به این بنده حقیر نعمت بندگی خود را عطا کرد و زبان، قاصر از وصف و قدردانی نعمات ایشان است. که یکی از بزرگترین نعمت ها حب علی (ع) و اولاد مطهرش است و این راه هم مدیون پاکدامنی مادر و پدر است که با رزق حلال مرا پروراندند. من چطور قدردان خداوند باشم که رهبری فرزانه، دلسوز و عارف و مظلوم چون آقا سید ...