سایر خبرها
وزارت بهداشت نسخه عطاری های غیرمجاز را می پیچد؟!
این طب به خارج از مرزها و کشورهای اسلامی نیز گسترش پیدا کند. انجام اقدامات اساسی در حوزه طب سنتی از دیگر نکاتی بود که وزیر به آن اشاره کرد و گفت: ما باید در کنار طب ملی و اسلامی زمینه هایی ایجاد کنیم که با سرعت بیشتر بتوانیم گذشته این طب را جبران کنیم، اگر طب ملی و اسلامی ما به خوبی تبلیغ شود رضایتمندی مردم را در بر خواهد داشت. تا کنون کارشناسان تحصیلکرده و مجرب این حوزه هشدار داده اند که تشخیص
کودتا، شیوه مداخله آمریکا در امور کشورها
نیز بیان شده بود. اما به تدریج با ایجاد شکاف در صفوف نهضت ملی و نفوذ برخی عناصر توده ای وابسته به شوروی در آن، آمریکایی ها در حمایت از نهضت ملی دچار تردید شدند.[2] در نهایت نیز احساس خطر از نفوذ کمونیسم به ایران و نگرانی موجود در خصوص سرنوشت ذخایر نفتی ایران در کنار تلاش های انگلیس در جهت تغییر دیدگاه ایالات متحده نسبت به جریان نهضت ملی شدن نفت، آمریکا وادار به تغییر موضع در این خصوص شد
خاطره احمدی مقدم از اعتراف یکی از سران فتنه
جمع آوری اطلاعات می روید و منبع می گذارید و نفوذ می کنید، در پدافندی توری دارید و هر چه را در آن بیندازند می گیرید. جنس اطلاعات ناجا پدافندی و در واقع تور امنیتی است که خیلی چیزها در آن می افتد، روی بعضی ها اندکی پردازش انجام می شود، ولی معمولاً می گیرد و به وزارت اطلاعات یا سپاه می دهد. در امریکا هم اف.بی.آی وزارت اطلاعات داخلی کشور و سیا وزارت اطلاعات خارجی است، ولی این مرزها به هم خورده است و
اگر برجام به مجلس برود...
پاسخ به اقدامات 12 سال گذشته خود که موضوع هسته ای ایران را مورد بررسی قرار داده است حالا که کشورهای 1+5 به عنوان اعضای طرف مذاکره با ایران، این توافق را با ایران به دست آورده اند، در قالب قطعنامه ای به این تلاش ها رسمیت داده شود. این همان قطعنامه 2231 است که تصویب شده و هر دوکار را انجام داده است. این نکته که نقض قطعنامه، نقض برجام نیست به همین دلیل است که این دو، دو سند متفاوت از نظر ماهیت حقوقی
شکار ارزشمند یگان رزمی العباس(ع)+ تصاویر
نیروهای آمریکایی در قندهار تصویربرداری و سالم به پایگاه بازگشت. دومین پهپاد در مارس 2015 توسط پدافند هوایی ارتش سوریه سرنگون گردید. سومین پهپاد، پهپادی بود که در صحرای السماوه عراق فرود آمد. این پهپاد بلافاصله توسط وزارت دفاع و پلیس عراق از محل دور و پس از مدت دو روز و بدون دادن هرگونه اجازه به نیروهای متخصص جهت مستندسازی فنی آن و بکارگیری تکنولوژی آن در آینده، تحویل مسئولان
وفاق و همدلی؛ رمز بقای اسلام/ افراد نابلد وارد مباحث تخصصی دین نشوند
دامن به اختلافات جزئی تنها به فاصله گرفتن شیعه و سنی می انجامد و این همان هدفی است که دشمنان دنبال می کنند. حل شبهات دینی تخصص می خواهد عین القضاتی هشدار داد: مردم باید اجازه دهند مباحث تخصصی فقهی و دینی صرفاً از سوی علمای عظام مورد بحث و تحلیل قرار گیرد؛ چراکه مطرح شدن این مباحث در ملأ عام و آن هم از سوی افراد نابلد تنها به اختلاف و ایجاد شبه در فضاهای عمومی می انجامد ؛ ازاین
احتمال مهاجرت شرکت های نفتی از آمریکا به ایران
/> پتروشیمی ایران بهشت سرمایه گذاران جهان سقوط قیمت نفت در بازار جهانی به طور طبیعی کاهش قیمت جهانی اکثر فرآورده های نفتی، محصولات پتروشیمی و پلیمری را به همراه دارد و این کاهش قیمت در بازگشت نرخ سرمایه گذاری احداث طرح های پتروشیمی که با استفاده از ذخایر نامتعارف نفت و گاز و یا فرآورده نفتی همچون نفتا استفاده می کنند، بیش از سایر مجتمع های پتروشیمی تاثیر گذار است. ایالات متحده
افشاگری های احمدی مقدم درباره احمدی نژاد
دیگر اینکه خارج به دلیل موضعگیری های ایشان در برابر هولوکاست و... و پس زده شدن جریان شبه لیبرال و لیبرال در کشور ناراضی بود. طبیعتاً حتی اگر اصلاح طلب ها را مطلوب خودش نداند، بین بد و بدتر آنها را انتخاب می کند. آنچه گفتم، زمینه های اجتماعی در سطح نخبگان بود نه جامعه. فرمانده پیشین پلیس ایران می گوید قبل از انتخابات 1388 محمود احمدی نژاد از او خواسته بود برای نامزدی محمد خاتمی تلاش کند
ظریف: از اینکه دستم بیاندازند خوشحال می شوم
تلفنی پاسخگوی خبرنگاران باشد و از ظرفیت شبکه های اجتماعی نیز به خوبی استفاده کند؛ در حقیقت وزیر امور خارجه از آنجا که بر اهمیت دیپلماسی رسانه ای به خوبی واقف بود، توانست از این حوزه بهترین استفاده را در جهت پیشبرد اهداف وزارت امور خارجه انجام دهد. اما ظریف پس از به سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای طی 2 سال، اکنون به نقل محافل حتی در بین مردم عادی بدل شده و جایگاه وزیر امور خارجه جمهوری
بازتحلیل آموزه امت اسلامی در قرآن کریم
التزام به تعالیم جهانی قرآن کریم می باشد. شریعتی نیز تأکید می کند، اسلام به جای واژگانی چون ملت، قبیله، قوم، شعب، طبقه، اجتماع، طایفه، جامعه، نژاد و ... از کلمه امت استفاده کرده است. امت از ریشه امّ (7) به معنای آهنگ، قصد و عزیمت کردن است و این معنا ترکیبی است از سه معنای حرکت، هدف و تصمیم خودآگاهانه و چون در ریشه امّ ، مفهوم جلو و پیشِ روی نیز نهفته است؛ بنابراین، چهار عنصر، این معنای مرکب را می
وظایف و اختیارات شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی
ارسال شود. دو نوع از مصوبات مجلس از ارسال به شورای نگهبان استثنا شده است. آن دو عبارت اند از: تصویب اعتبارنامه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و انتخاب شش نفر حقوق دان عضو شورای نگهبان . (اصل93) لازم به ذکر است مجلس شورای اسلامی علاوه بر قانون گذاری، اقدامات دیگری نیز انجام می دهد که در بحث نظارت قابل تأمل است؛ مانند رأی اعتماد یا عدم اعتماد به وزرا، انتخاب هیئت رئیسه مجلس و مانند
اگر لازم باشد بدون توجه به هیچ قطعنامه ای سلاح خود را می فروشیم/ قدرت نظامی ما باید تقویت شود تا توافق ...
دستاوردهای صنعت دفاعی، وزارت دفاع و معاونت فناوری ریاست جمهوری با هم تشریک مساعی دارند و فعالیت آنها هم افزایی دارد خشنود کننده است. رئیس جمهور تصریح کرد: صنعت دفاعی منحصراً در آن بخش هایی که دارای اسرار نظامی است باید ویژه وزارت دفاع و در بعضی بخش ها ویژه نیروهای مسلح باشد اما در بقیه امور باید از دستاوردهای صنعتی بیرون هم استفاده کنیم و این صنعت را به بخش بیرون وزارت دفاع به خصوص بخش
فرصت سوزی های مکرر آمریکا برای رفع کلیشه ای توهمی بنام تهدید احتمالی ایران / صلح آوری در خاورمیانه به ...
کنفرانس پنج سالانه بازنگری در "ان پی تی" اشاره کرد که در آن ایالات متحده با همراهی انگلیس و کانادا بار دیگر مانع تلاش هایی شدند که برای پاکسازی خاورمیانه از تسلیحات کشتارجمعی انجام گرفته بود. ان پی تی به نوبه خود مهم ترین معاهده کنترل تسلیحات بوده و اجرای آن می توانست معضل سلاح اتمی را پایان دهد. (اما) ایالات متحده بارها و بارها بخصوص در دوره اوباما در سال های 201 و 2015 به نمایندگی از
همگامی و همراهی استاندار و نمایندگان مجلس با معلمان یزد
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد صبح روز پنجشنبه 25/4/94 پس از گذشت 80روز بعد از گردهم آیی گروه کثیری از فرهنگیان و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش یزد با حضور عالی ترین مقام اجرایی استان، دومین جلسه هم اندیشی معلمان یزدی با شرکت محمدصالح جوکار نماینده مردم شهرستان یزد و صدوق و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اسفندیار اختیاری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده هموطنان زردشتی، سیدمحمد میرمحمدی استاندار و نماینده عالی دولت تدبیر و امید در یزد و تعدادی از معلمان شاغل و بازنشسته در سالن شهید دکتر سیدرضا پاک نژاد تشکیل گردید. سرمقاله شماره 406 و 409 آیینه یزد درباره اعتراضات قانونی و به حق فرهنگیان اعم از شاغل و بازنشسته و تبعیضات موجود و موضوع عدم پرداخت مطالبات معلمان و مشکلات معیشتی و از همه مهمتر اعتراض به تفاوتی که در حال حاضر دولت در پرداختی ها بین کارمندان هم سطح در بعضی از ادارات قائل شده به تفصیل مطالبی درج گردید. راقم این سطور در نشست اخیر وقتی متن ماده 26 و 27 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر آزادی احزاب، جمعیت های سیاسی و صنفی و انجمن های اسلامی و تشکیل اجتماعات و شروط آن را که روی پارچه ای نوشته و در جایگاه نصب نموده بودند، مشاهده نمود خاطراتی مربوط به سال های 1356 و 1357 درباره بعضی از حوادث و اتفاقات رخ داده در مسجد حظیره پایگاه مبارزان و انقلابیون یزدی و یا در بعضی از موسسات آموزشی استان که شخصاً شاهد آن بود در ذهنم خطور کرد که با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان عالی مقام بویژه شهدای بزرگوار معلم و دانش آموز و تعظیم و تکریم در برابر خانواده های معظم شاهد، ایثارگر، آزاده و همه کسانی که به طرق مختلف در راه پیشرفت نهضت اسلامی و علیه دست نشاندگی و ستمگری های رژیم سابق فعالیت و تلاش می نمودند به موردی از آن وقایع بدون شرح و توضیح اشاره نمایم. یکی از روزهای تابستان 37 سال پیش بعد از نماز ظهر وعصر در مسجد روضه محمدیه(حظیره) با حضور شهید محراب دیارمان آیت ا... شیخ محمد صدوقی(ره) و جمع کثیری از جوانان و طبقات مختلف مردم، نگارنده به عنوان مسئول تشکیل جامعه معلمان یزد که برابر با اسناد باقی مانده از ساواک منحله اعتصابات و تحصن و تظاهرات فرهنگیان را همگام با شهید صدوقی(ره) ساماندهی می کرد مطالبی درباره ظلم و بیداد حاکمان زمان و وضع نابسامان اقتصادی معلمان و تبعیضات ناروایی که وزارت وقت آموزش و پرورش و دولت در پرداختی ها اعمال می نمود با یادآوری نکاتی از حیف و میل مقامات دولتی و خارج کردن پول از مملکت، نکاتی را به اطلاع جمعیت حاضر در مسجد رساند و از جمله درباره یکی از مقامات عالی استان افشاگری کرد و خطاب به حاضران گفت ای مردم بدانید و آگاه باشید فلانی پانصد برابر حقوق من معلم رشوه گرفته است !! نکته قابل ذکر اینکه در اسفند ماه سال گذشته سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد در جلسه ای با متانت و سعه صدر و صرف وقت حدود سه ساعت همراه با معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نظرات عده ای از فرهنگیان را شنیدند. روز بعد یکی از همکاران تلفنی پرسید: چرا جامعه معلمان یزد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی کلاس ها و موسسات آموزشی را تعطیل می نمود و تظاهرات و تحصن و اعلام تعطیلی در اعتراض به عملکرد دولت وقت به راه می انداخت؟ اما در حال حاضر در آیینه یزد نوشته و در جلسه استانداری گفته می شود: کلاس ها نباید تعطیل شود. پاسخ دادم در آن زمان اجازه تعطیلی و تظاهرات را مرجعی آگاه و مجتهدی دانا و بزرگوار و عالم به زمان می داد مردم هم با دل و جان اطاعت می کردند و تا پای جان می ایستادند. در حال حاضر نیز مطابق با قانون هر شهروندی می تواند در برابر مقامات از بی عدالتی که بر او روا داشته شده انتقاد نماید و نسبت به احقاق حق خویش و جامعه کوشا باشد، اعتراض کند تا حق خود را بگیرد تمام دولتمردان و مسئولان ذی ربط هم وظیفه دارند در حد توان تبعیض و بی عدالتی موجود را از بین ببرند اما تعطیل کردن کلاس و سرگردان نمودن دانش آموزان و خدای ناکرده رها کردن آنان در کوچه و خیابان عواقب سوء و پی آمدهای ناگواری دارد که پذیرفتنی نیست. خوشبختانه در دو همایش برگزار شده تاکنون سخنرانان به عنوان نماینده معلمان شاغل و بازنشسته بر عدم تعطیلی مدرسه و کلاس و ادامه مذاکره با مقامات مسئول تاکید کردند. بعد از دستگیری یکی از معلمان پیشکسوت یزدی در تهران در سال 86 هنگامی که دادستان سابق تهران به شهرستان تفت آمده بود نزد او رفتم و گفتم: زندانی کردن هر معلم که برای گرفتن حق تضییع شده خویش و همکارانش اعتراض و انتقاد می کند اثرات ناگواری در جامعه باقی خواهد گذاشت که جبران آن به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. سپاس از دولت تدبیر و امید و مقامات امنیتی که اجازه دادند در سال 94 معلمان و کارگران خواسته های بحق خود را بیان کنند. بدان امید که برابر با قانون، معلمان بتوانند کانون های صنفی ساماندهی کنند و با رعایت ضابطه و مقررات در صورت نیاز گردهم آیی داشته باشند. اینک نظر خوانندگان را به خلاصه ای از بیانات و پیشنهادها و اظهارات سخنرانان در آن همایش به شرح زیر جلب می نماید: جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و خیرمقدم از طرف منصور میرزایی فرهنگی پیشکسوت و مجری مراسم آغاز شد سپس سیدحسین هاشمی دبیر فوق لیسانس زبان ضمن خیرمقدم گفت: در روز معلم با هزاران تبلیغ و پارچه های چسبیده بر دیوار و در عمل هیچ از او تجلیل می کنند و توضیحاتی در این باره ارائه نمود. سپس به مشکلاتی که بعد از معرفی خود برای شرکت در جلسه با حضور دکتر نوبخت و سایرین پیش آمده بود پرداخت ولی از قول دیگر نمایندگان استان ها شنیده بود که همگی روش یزد را در هم اندیشی راهی مقبول یافته که برای احقاق حق خواهان پیاده نمودن آن برنامه در استان هایشان بوده اند. سپس خانم ونوس عامری فوق لیسانس حسابداری با ارائه آماری درباره بودجه وزارت آموزش و پرورش و ساعات کار معلمان مطالبی اظهار داشت و با طرح مسائلی پیرامون فرسودگی ساختمان ها، عدم تجهیز کارگاه ها و مراکز تحقیق و پژوهش گفت: آموزش و پرورش ریشه است و بقیه شاخ و برگ، بعضی از مسئولان شاخه و برگ را چسبیده اند و ریشه را فراموش کرده اند. در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز گفت: جهت گیری ها کاملا سیاسی و در ارتباط با عزل و نصب ها بوده نه کار آمدی، اما موقعی که راجع به بودجه بحث شده بود وزیر آموزش و پرورش در سفر خارج بوده است، سپس گفت حیفم می آید از داستان شیرین توافق نگویم، داستانی که ریشه در عقلانیت ایرانی ها دارد، ضمن اینکه سرشان را خم نکردند هرگز میز مذاکره را نیز ترک نکردند. خدمت نمایندگان محترم و نماینده محترم دولت می گویم ما بارها و بارها گله خواهیم کرد و در صحنه خواهیم ماند ضمن اینکه لحظه ای کلاسمان را تعطیل نخواهیم کرد و میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد، که حق مسلم ماست. آنقدر می ایستیم تا هیئت دولت و نمایندگان به سمت ما توجه کنند و ما به احترام آنها کلاهمان را بر می داریم. در ادامه آقای جلیل طیبات به نمایندگی از بازنشستگان مشکلات این قشر را برشمرد و خواهان رسیدگی عاجل به وضع آنها شد و گفت: متاسفانه میانگین حقوق بازنشستگان در ماه 900 هزار تومان است، تازه عروس و داماد و نوه هم به جمع آنها اضافه شده است. در این هنگام مجری برنامه که در فاصله دعوت از هر سخنرانی اشعار و جملات زیبایی پیرامون همایش قرائت می نمود از دکتر اختیاری نماینده زرتشتیان دعوت نمود به ایراد سخن بپردازد. اسفندیار اختیاری کلام را با نام آفریننده دانا شروع کرد و گفت: آمار قبولی دانشگاه، پزشکان برتر، مهندسین برتر اینها یک شبه در یزد اتفاق نمی افتد. این فرهنگ و اصول ما است و هیچ کس نمی تواند این اصول را زیر سوال ببرد.به جرات بگویم که آموزش و پرورش از دانشگاه هم مهمتر است. اسفندیار اختیاری به رتبه بندی معلمان هم اشاره نمود و گفت بگذارید حداقل این شروع شود چون روی آن کار کارشناسی شده آری، من معتقدم باید بین کارمندان عدالت باشد به ویژه اگر قبول داریم فرهنگیان استادان ما و تاج سر ما هستند. آن گاه نوبت به نماینده دیگر، دکتر جوکار رسید. ایشان ضمن تبریک عید فطر و تشکر از تیم هسته ای و دست اندرکاران همایش و دکتر اختیاری که حرف های دل همه را زد گفت باید به راهکارهای عملیاتی برسیم ما هم جدا از خانواده فرهنگی نیستیم من هفت سال در سازمان بسیج فرهنگیان و در ارتباط با آنها بودم. وزارت آموزش و پرورش را بعنوان یک وزارتخانه قبول نداریم زیرا کارش با سایر وزارتخانه ها فرق می کند اینجا دستگاه انسان سازی است،آدم تربیت می کند کار صنعتی نمی کند، ولی تولید انسان فرهیخته می کند، انسانی که در همه ابعاد تاثیرگذار است. سپس استاندار یزد سیدمحمد میرمحمدی به ایراد سخن پرداخت و گفت: امیدوارم شاگرد خوبی برای معلمان عزیزم باشم. همیشه دعا گوی عزیزان هستم و بر دست آنها بوسه می زنم که با کف زدن های ممتد حاضران روبرو شد. میرمحمدی اظهار داشت: در ارتباط با مسئله آموزش و پرورش یک موضوعی را خواستم عرض کنم که جلسه هم اندیشی را اگر بتوانیم ابعاد وسیع تری به آن بدهیم شاید بازتاب آن زیبنده تر برای همه ما باشد و به این دلیل یک وقتی این احساس نشود که فرهنگیان تنها برای مسائل مادی جمع می شوند ما فرهنگیانی را می شناسیم که کمتر به مسائل مادی خودشان توجه دارند. اینکه الان دولت آیین نامه ای تنظیم کرده و می خواهد اجرا کند بگذارید ادامه بدهد و اگر مجلس بخواهد صورت دیگری را انجام دهد، هر کار بهتری هم توسط مجلس دنبال شود و قدم جدیدی هم که می خواهند برداشته شود. سپس در ارتباط با بازنشستگان گفت: واقعیت این است که سیستم حقوقی ما بعد از بازنشستگی جنبه سقوطی دارد. هنگامی که شاغل بودیم حقوق داشتیم، اضافه کار هم داشتیم، مأموریت داشتیم، مزایا داشتیم وقتی بازنشسته می شویم فقط حقوق می ماند، از آن طرف ما بودیم و خانممان و بچه ها، بعدها داماد می آید، عروس می آید و نوه می آید و می رسد به 15 نفر. ببینید 15 نفر کجا و 3 نفر کجا؟ از یک طرف با افت درآمد و از طرف دیگر با هزینه سرسام آور روبه رو می شویم، این یکی از مسائلی است که با آن مبتلا هستیم و بعضی به شغلی دیگر رو می آورند ولی همه این امکان را ندارند. ما کاملاً حس می کنیم و متوجه هستیم شاید در همین نشست ها و هم اندیشی ها بتوانیم به راهکارهایی برسیم. بعد نوبت به محمدجواد حسامی فر از دبیران دبیرستان های یزد رسید که با بیان مطالب موثری مسائل مطرح شده را جمع بندی نمود و از مسئولان تشکر ویژه کرد که از ابتدای جلسه تا انتهای برنامه با حوصله و سعه صدر حضور داشته و مخصوصاً از استاندار و احمد شیرزاد مدیر کل آموزش و پرورش و پیشکسوتان و مدیران اسبق اداره کل آموزش و پرورش سپاسگزاری نمود و سپس با عرض تبریک عید سعیدفطر و تیم مذاکره کننده که در جدالی بسیار طولانی با نتیجه عالی موفق شدند گفت: می خواهیم ببینیم چرا آموزش و پرورش مورد بی مهری واقع شده در جلسه قبل هم گفتیم و آنقدر می گوییم تا درخواست های بحق فرهنگیان نهادینه شود و همگان به این باور برسند که باید پاسخگو باشند. در پایان مجدداً از دکتر جوکار سپاسگزاری گردید که از وجود کانون صنفی معلمان دفاع کرد. جلسه در ساعت 12:30 با ذکر صلوات بر محمد(ص) و آل محمد پایان یافت. مدیر مسئول ...
فرماندار و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد 19 مرداد ماه جاری خبری در سایت یزدفردا در دفاع از عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد که برای ساخت موسسه ای کمک و مساعدت نموده بودند نظر نگارنده این سطور را به خود جلب کرد که بخشی از آن مطلب با ارائه توضیحاتی در این شماره درج می گردد. فردی که وکالت شاکیان یکی از وبلاگ نویس های یزدی را به عهده گرفته در مرجع ذیصلاح گفته بود: از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران دارای ارکان و ارزش های بسیاری از جمله نهاد روحانیت و حوزه های علمیه بوده و حفظ و ترویج فرهنگ اسلامی و مذهب اثنی عشری بر هر فرد و نهادی فرض می باشد، شورای شهر یزد با مصوبه ای قانونی و تکلیف بر شهرداری یزد اقدام به کمک جزئی نسبت به ساخت پروژه عظیم حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد نموده و این امر در راستای ترویج دینداری در شهر دارالعباده یزد انجام که یک رسم از جمله وظایف قانونی و شرعی این شورا و شهرداری تلقی می گردد... بدون شک هیچ یک از مدیران ادارات و شرکت های دولتی حق ندارند از بودجه ای که در اختیار آنها می باشد وجهی بابت ساخت مسجد، حسینیه، حوزه علمیه، مدرسه و... پرداخت نمایند مگر اینکه قانونگذار چنین اجازه ای را به آنها داده باشد شورای شهر هم وقتی می تواند برای ساخت حوزه علمیه کمک کند که مصوبه شورا روال قانونی را طی نموده باشد. بنابراین می طلبد فرماندار یزد با صراحت اعلام نماید از شهریور ماه 93 که شن و ماسه از طرف شهرداری به موسسه کاظمیه داده شده یا وجهی از سوی شورای اسلامی شهر یزد بابت تشویق طلاب پرداخت گردیده، آیا قبل از اجرا، موضوع به تایید مسئولان امر رسیده است؟ ضمناً عموم مردم می دانند در قانون حد مشخصی برای تعیین مبلغ جزیی و یا کلی نیامده اگر تخلفی صورت گرفت باید مقامات آن را مورد بررسی قرار داده و نظر خود را اعلام نمایند. کم یا زیادی مبلغ در نوع مجازات و جریمه تاثیرگذار است. مبلغ 90 میلیون تومان یا کمتر و بیشتر که در اختیار آن حوزه علمیه قرار گرفته از بیت المال است و شورای شهر باید در اختصاص آن نهایت دقت را نموده باشد. اگر شهروندی بگوید مخالف کمک شهرداری به حوزه علمیه است و باید مثلا آن پول در راه دیگری هزینه گردد، خلاف و جرمی مرتکب نشده است؟ در نهایت اگر اقدام شهرداری و شورای شهر در آن جهت قانونی باشد باید گوینده و نویسنده را به حال خود بگذارند، توضیحات لازم را به مردم ارائه نمایند و دیگر نیازی به شکایت نیست چون هر وجهی از بیت المال و فرصتی که در مسیر شکایت از این یا آن در این مورد هزینه و صرف گردد از مصادیق اسراف و تبذیر می باشد. گرچه تزیین چهارراهها و میدان های شهر و یا نصب مجسمه و تندیس ضروری است منتهی درباره نحوه کار و هزینه هایی که از این بابت پرداخت می شود یا مناقصه هایی که صورت می گیرد عده ای از مردم پرسش هایی مطرح می کنند که باید پاسخگو بود. ناگفته نباید گذاشت که هر معترض و منتقدی باید هنگام نوشتن حرمت قلم را رعایت کند به شخصیت افراد و مدیران و مسئولان احترام بگذارد و مستدل و منصفانه بنویسد که این روش امری ممدوح و پسندیده می باشد. به عنوان نمونه هر یک از ساکنان دارالعباده می توانند بگویند مخالف سفر اعضای شورای شهر و شهردار به کشورهای خارجی می باشند و معتقد باشند اینگونه مسافرت ها معمولا جز ضرر و زیان چیزی عاید ملت نمی کند چون اعتراض و انتقاد آزاد است نویسندگان و گویندگان مطلب فوق نه به کسی اهانت و نه تشویش اذهان عمومی نموده و تنها نظر خود را گفته و یا نوشته اند حال اگر مسافرت به خارج برابر با مصوبه شورا و با تایید مسئولان بوده است، با توضیحاتی که توسط مسئولان امر داده می شود ولو برای شهروندان استفاده ای نداشته باشد همگان بر این امر واقف خواهند شد، با زور و تهدید و صورتجلسه هم نمی توان رای مردم را تغییر داد. مدیر مسئول آیینه یزد که احترام خاصی برای کلیه اعضای شورای اسلامی و شهردار و دیگر کارکنان آن مجموعه قائل می باشد می پرسد علی رغم آنکه سال هاست مشکل اداری فردی را در شهرداری حل نمی کنند مثلا وقتی در گوشه و کنار می شنود و یا در رسانه ای می خواند شهرداری با بعضی از وابستگان اعضای شورای شهر معاملاتی نموده که بر خلاف قانون می باشد یا گفته می شود فردی وابسته به فلان عضو شورا در اخذ پروانه اعم از کسب یا ساختمان و یا تفکیک بنا و ساختمانی پارتی بازی یا از رانت استفاده نموده است!! چه برداشتی از قضایا پیدا می کند و چرا نباید در این گونه موارد علناً و رسماً پاسخگو بود؟ شکایت از یک رسانه و یا وبلاگ نویس نه تنها صورت مساله را در اذهان مالیات دهندگان پاک نمی کند بلکه اصل موضوع را لاینحل باقی گذاشته و بیشتر به شایعات دامن می زند. با عنایت به این که فرمانداران در قلمرو مأموریت خویش بعنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هایی که بنحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند. اعم از نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و مؤسسات عمومی غیردولتی را عهده دار هستند لازم است این گونه مسائل را حل و فصل نموده و حداقل اعضای شورای شهر و شهردار را تشویق به پاسخگویی پرسش های مطرح شده در رسانه ها بنمایند. در یازدهم اسفندماه 1363 از سوی معاونت وقت وزارت آموزش و پرورش فتوکپی سئوالاتی که از دفتر حضرت امام امت (ره) توسط آموزش و پرورش استان کرمانشاه استفتاء گردیده بود ضمیمه نامه ای به شماره 45633 به شرح زیر به کلیه ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ارسال گردید. قم- دفتر استفتائیه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مرجع تقلید عزیز شیعیان جهان حضرت امام خمینی مدظله العالی استدعا دارد با توجه به اهمیت رعایت امور شرعیه در مسائل جاریه نظر مبارک را در موارد مذکور به شرح آتی اعلام فرمائید تا ان شاءالله تعالی ملاک قرار گرفته و چنانچه خطائی وجود دارد رفع و طریق صواب جایگزین ناصواب گردد. 1- عدول از ضوابط و آئین نامه ها و مقررات که در زمان رژیم منحوس ستم شاهی یا پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تدوین و تصویب شده در حال حاضر ملاک عمل می باشد در صورتیکه حقی را از کسی ضایع نکند و صرفاً مقررات رعایت نشود(علت اضطرار) چه صورت دارد؟ 2- آیا مسئولین اجرایی در سطح ادارات استان ها و شهرستان ها بدون اطلاع و کسب نظر از مقامات مافوق با توجه به مصالح منطقه محل خدمت خود مجاز به دخل و تصرف در ضوابط و مقررات هستند؟ 3- چنانچه دولت محترم جمهوری اسلامی وجهی را برای مصارف معینه ای در اختیار ادارات قرار دهد مشروط بر اینکه اگر به مدت یکسال خرج نشد به خزانه دولت اعاده شود اگر آن وجه به نحوی در غیر وارد معینه هزینه شود یا باقیمانده آن پس از یکسال عودت داده نشود و در سنوات بعد در مورد خود یا غیر مورد خود خرج شود از لحاظ شرع مقدس چه صورت دارد؟ 4- گذشت و غمض عین از تخطی و تخلف کارمندان و عدم مجازات فرد قاصر یا خاطی و به زعم اینکه چنانچه تغییر شغل یابند یا به سبب بازخواست رنجیده خاطر شده و موجب تضعیف مسئولین شوند و یا مشکلاتی فراهم شود چه صورت دارد؟ 5- گفته شده است که اکل میته بر مضطر به اندازه سد جوع جایز بلکه واجب است آیا برای رفع اضطرار و تامین کمبودها اعم از نیروی انسانی/ تجهیزاتی/ ساختمانی/ تدارکاتی و اصولاً در جهت ارائه خدمات بیشتر و در حد رفع اضطرار مسئولین می توانند نظرات شخصی خود را در نحوه خرج بیت المال علی رغم آنچه در قوانین مالی کشور جمهوری اسلامی ملاک است و بدون اخذ مجوز از مقامات مسئول اعمال نمایند؟ 6- اگر فردی از کارمندان ادارات برای رفع مشکل اداری وجهی را در غیر آنچه که باید خرج کند یا دستور خرج آن را بدهد ضامن جبران آن می باشد یا خیر؟ 7- اگر قرار باشد کار مشخصی صورت گیرد آنگاه به علت اضطرار به نحو دیگر انجام شود و اسناد و مدارک آن را به جهت گریز از بروز اشکال قانونی برخلاف واقع تنظیم نمایند مثل اینکه گفته شود با این وجه ساختمان ها را تعمیر کنید کسی بیاید و با آن وجه ساختمان احداث کند و سند و مدارک آن را به عنوان تعمیر تنظیم نماید نه احداث از نظر شرع مقدس چه حالتی دارد؟ 8- در پاسخ استفتاهایی که صورت می گیرد گاه قید می فرمایند جایز نیست. بعضی افراد می گویند نفرموده اند حرام است پس نتیجه می گیرند که می توان عمل کرد. استدعا دارد فرق بین حرام است و جایز نیست را روشن فرمائید. دفتر استفتائات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سئوالات مذکور نوشته است: باسمه تعالی در مسائل فوق میزان مقررات جمهوری اسلامی است و جایز نیست و حرام است در عمل فرق ندارند و تخلف از مقررات در مورد سئوال 6 موجب ضمان است. مهر و امضاء با ادای احترام به کارمندان و مسئولانی که در نهادها، ادارات و مراکز اجرایی، قضایی و قانونگذاری ضوابط و مقررات را رعایت می نمایند لازم است اعضای شورای شهر و شهردار یزد بدانند در صورتی می توانند از نیروی شاغل در بخش حقوقی شهرداری برای مراجعه به دادگاه و یا نیروی انتظامی جهت شکایت از این یا آن فرد و رسانه ای استفاده کنند که اولاً به افکار عمومی پاسخ سئوالات، اعتراضات و انتقادات را داده باشند ثانیا بتوانند به ضرس قاطع بگویند مصوبات را بعد از تایید مقامات ذی صلاح اجرایی نموده اند در غیر این صورت شایسته و مناسب است شخصاً در پی شکایت باشند، روزها، هفته ها، یا حداقل دقایقی راهروها و پله های دادگستری و پلیس امنیت و نیروی انتظامی را طی کنند و هزینه های ضروری را از جیب خود بپردازند. شهروندان از کسانی که افتخارشان این است خادم مردم هستند انتظار دارند سعه صدر به خرج دهند، با گفتار سدید و نرم خویی جواب پرسش ها، ایرادات و انتقادات به حق ولی نعمتان خویش ولو در مواردی به نظرشان ناحق باشد را بدهند و شکایت و مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی را آخرین راه حل و مرحله پایانی کار اداری خود بدانند. به امید آن روز. مدیر مسئول ...
خودروساز ایتالیایی-آمریکایی، شریک جدید صنعت خودروی ایران فیات ، کرایسلر را به ایران می آورد؟
طرف مایلند پس از برداشته شدن تحریم ها، همکاری با یکدیگر را آغاز کنند. رسانه های خارجی حتی این ادعا را هم مطرح کردند که نمایندگان خودروسازان بزرگ آمریکا با پاسپورت سوئیسی راهی ایران شده و مذاکراتی مخفیانه با مسوولان ایران خودرو و سایپا انجام داده اند، اما همه چیز منوط به حصول توافق جامع هسته ای (میان ایران و کشورهای گروه 1+5) و لغو تحریم های بین المللی شده است. این ادعاها را اگرچه هیچ
تغییر رفتار روباه پیر هنوز مشهود نیست
دولتی مثل انگلیس هیچ جایی ندارد، گفت: اگر چه نباید در سیاست هم افراطی عمل کرد، از این رو از دولت انتظار می رفت و می رود که در این حوزه معقولانه و با احتیاط و از سر صبر رفتار کند. وی گفت: انگلستان در صحنه بین المللی نقش خاصی دارد و ما باید بتوانیم از این نقش به نفع خود بهره ببریم، اما اجازه سوء استفاده را هم از طرف مقابل سلب کنیم که به نظر می رسد در این زمینه نگرانی هایی وجود دارد. درک
ناگفته های سردار احمدی مقدم فرمانده سابق نیروی انتظامی
استفاده کردند؟ معبر قصر شیرین نزدیک ترین و تاریخی ترین معبر برای حمله نظامی است. در جنگ های جهانی اول و دوم روس ها و انگلیسی ها از کجا آمده و رفته اند؟ از همین جا. بین بغداد و کشور ایران، قصر شیرین نزدیک ترین معبر است. از مهران هم که بیایید باز هم به رشته کوه های زاگرس می خورید و کبیرکوه به شما اجازه عبور نمی دهد. تنها معبر موجود کرمانشاه است. از خوزستان هم که بیایید، می افتید به دره ها و تنگ فنی
انتخاب وزیر ورزش اشتباه تاریخی مجلس نهم بود
آوری امضا برای استیضاح گودرزی به همراه نعمتی تلاش فراوانی به خرج داد تا این طرح به هیأت رئیسه مجلس تقدیم شود، درباره آخرین وضعیت طرح استیضاح و ایرادهای وارده به عملکرد وزیر ورزش و جوانان به سؤالات قدس پاسخ داد که در ادامه متن این گفت و گو را با هم مرور می کنیم. پیش بینی می شد شما در زمره حامیان وزیر ورزش و جوانان قرار دارید، اما وقتی طرح استیضاح به هیات رئیسه رسید، خلاف این مطلب مشاهده
واقعیت هایی از قطعنامه 2231 شورای امنیت
نسبت به بازیگران منطقه ای نسبتاً یکسان بوده و تمایلی به ظهور نیروی گریزازمرکز وجود ندارد. نشانه های چنین وضعیتی را می توان در قطعنامه های شورای امنیت در برخورد با عراق نیز مشاهده کرد. این روند بیانگر آن است که با توجه به نفوذ برتر برخی از پنج عضو دائمی (چین، فرانسه، انگلیس، روسیه و ایالات متحده)، انتظار می رود که اتفاق آرای آنها، حداقل چهار رأی دیگر سایر اعضای شورای امنیت را جلب کند. به
7000 تن تخم مرغ خراسان رضوی در معرض نابودی است
/> حاجی مجتهد در پاسخ به این پرسش که مرغداران براین باورند، در بحث مازاد تولید، جهاد نیز مقصر است، چه نظری دراین باره دارید؟ گفت: از آنجا که تمامی امور مرغداران به اتحادیه میهن واگذار شده، در درجه نخست آنان خود مسؤول کنترل جوجه ریزی هستند، با این حال ما نیز بر این امر کنترل لازم را انجام می دهیم و به واحدهایی اجازه این کار را می دهیم که از اتحادیه و دامپزشکی مجوزهای لازم را گرفته باشند.
سروکله امضاهای طلایی دوباره پیدا شد
وجود تلاش های زیاد دولت در دو سال گذشته مشاهده کرده و باید گفت که متاسفانه پوشش دهنده این امضاهای طلایی، عدم شفافیت قوانین و مقر رات است؛ به این معنا که قوانین و مقر رات را آنچنان گرد نویسی می کنیم که شفاف نباشند و یا اینکه تحریم خود را نشان ندهد، که این عوامل باعث شد دارندگان امضاهای طلایی، راحت و بدون دغدغه کارهای خود را انجام دهند. وی می گوید: آثار این نوع رفتار ها را هم می توان در
دولت آقای روحانی واقعا خدمتگزار است
این کشور است، افزود: وجه مشترک جنگ طلبان و مدعیان دیپلماسی در آمریکا، تکیه بر ایده های موهوم و خطرناک و هراس افکنی است که تاکنون هزینه ها و خسارت های جبران ناپذیری را برای جهانیان در پی داشته است و امروز یکی از ریشه های اصلی ناامنی بین المللی است. سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خویش در عرصه های سیاسی، نظامی و امنیتی محدودیتی را نمی پذیرد، اضافه کرد
برجام بر کدامین فرجام
' خواهد بود که موجب تحقق مسئولیت بین المللی دولت 'state responsibility' بوده و دولت خاطی موظف به توقفCessation''، عدم تکرار''non-repetition و جبران خسارت''reparationمی باشد. به علاوه، دولت زیان دیده (دولتی که نقض تعهد نسبت به او انجام شده) مجاز به اقدام متقابل خواهد بود. از این رو، دولت ها در تلقی یک متن امضایی به عنوان معاهده/کنوانسیون/توافقنامه بین المللی و... بسیار محتاط اند؛ و دادن حق بررسی
قدرت نظامی ایران علیه هیچ کشوری نیست
صنعت دفاعی را با صنعت کشور ترکیب کنیم تا بتوانیم از کشور دفاع کنیم. رئیس دولت تدبیر و امید در ادامه به تغییر روند عنوان وزارت جنگ به وزارت دفاع اشاره کرد و ابراز داشت: بسیار طول کشیده است که از جنگ به دفاع برسیم. قرن ها بحث جنگ و جنگ سالاری مطرح بود وقتی اسلام به عنوان دین رحمت در شبه جزیره عربستان طلوع و آیین خود را برای جهانیان تبیین کرد به جای جنگ، دفاع را گذاشت. وی اضافه
احمد خاتمی: بی غیرتی مردان در حال گسترش است
ولایت است و افق برای همگان روشن است. امام جمعه موقت تهران در پایان با تقدیر از نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و دست اندرکاران طرح مبانی اعتقادی گفت: پیشنهاد می شود این طرح هر هفته با حضور کارشناسان و خبرگان کشوری در شهرهای مختلف این استان انجام شود چراکه وظیفه علمای دین تبلیغ و آگاه سازی مردم ایمانی و مؤمن است. به گزارش رسا، بیست و دومین طرح مبانی اعتقادی و شبه زدایی دینی پس از 28 شب سخنرانی کارشناسان و علمای کشوری، روز پنج شنبه به کار خود پایان داد.
نردبان ریچارد رورتی تا بام جماران ! / نقدی بر ظهور نئوپراگماتیست در عرصه گفتمانی سیاست خارجی
در پاسخ به : آیا شهروندان معمولی ایرانی می توانند انتظار اصلاحات مدنی داشته باشند؟بله، من فکر می کنم که ما می توانیم انتظار تحقق چنین شرایطی را داشته باشیم...من فکر می کنم که این وضعیت ادامه خواهد داشت... من فکر می کنم در انتخابات بعدی تلاش بیشتری برای اجازه یافتن اصلاح طلبان به شرکت در رقابت انتخاباتی وجود خواهد داشت. در نتیجه، ترکیب مجلس بعدی تغییر خواهد کرد. همچنین خبرنگار پایگاه
ایران در یمن دخالت دارد؟
زمام امور را به دست او بسپارند و در مقابل جریان مستحکم مردمی در انقلاب وجود دارد که هیچ نتیجه ای جز یک تغییر بنیادی را نمی پذیرد. با این حال دو روز پیش بود که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل به شورا گفت که یمن پیش چشم ما در حال فروپاشی است و راه را بر تلاش اردن و بریتانیا برای پیشنهاد یک قطعنامه باز کرد. کشورهای عضو شورای همکاری تجربه یک استفاده از مداخله نظامی در بحرین برای سرکوب قیام
مسئولیت پرونده هسته ای قبل از وزارت به بنده سپرده شد
و کار کردن با بهترین حالت آن هم بحث دیگری است. مطلوب ترین حالت و بهترین حالت ممکن که اتفاق می افتد آن وقت من فکر می کنم که تلاش لازم را کرده ام. باز هم خدا را شاکر هستم که در این مسیر از حمایت افرادی برخوردار بودم مثل ریاست محترم جمهوری که مسئولیت این تصمیم گیری را پذیرفتند. وقتی که آقای روحانی، رییس جمهور مسئولیت پرونده هسته ای را پیش از برگشت از اولین سفرشان به نیویورک به شما سپردند
برگ برنده داعش در شرق سوریه سوخت
شده است که مهم ترین آنها شهرک مرزی الهول که معادل کوه سنجار در عراق است و نیز شهر الشدادی که از نظر اداری تابع حسکه بوده و پایگاه اصلی داعش در تمامی منطقه شرقی به شمار می آید. یک منبع آگاه به نشریه السفیر گفت که داعش در طول ماههای گذشته تلاش کرد تا بر شهر حسکه مسلط شود و هیبت از دست رفته خود را بازیابد و یک پیروزی هرچند در سطح رسانه ای برای خود رقم بزند و با اجرای چندین عملیات ورودی های