سایر منابع:
سایر خبرها
شهرام ناظری و سالار عقیلی در تهران رویال هال اجرا می روند
به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین فستیوال موسیقی ققنوس در حالی چند روز آینده کار خود را آغاز می کند که قرار است، سالن تهران رویال هال نخستین اجرای زنده موسیقی را روی صحنه اش تجربه کند. محمدحسین توتونچیان مدیرعامل شرکت فرهنگی هنری ققنوس و مدیر فستیوال درباره جزییات این رویداد توضیح داد: شب اول فستیوال 10 شهریورماه با عنوان شب مشاهیر برگزار می شود که با اجرای استاد شهرام ناظری روی صحنه خواهد رفت ...
بازار داغ انتشار تک آهنگ در دنیای موسیقی
آلبوم گفت: هزینه های تولید تک آهنگ و آلبوم بستگی به عوامل آن دارد. خواننده ها نه به خاطر هزینه بلکه بیشتر به دلیل زمان، سمت انتشار آلبوم نمی روند . همچنین احسان حق شناس خواننده موسیقی پاپ، در خصوص دلایل تمایل خوانندگان به انتشار تک آهنگ بیان کرد: چند مسئله در این موضوع دخیل است؛ اول اینکه تولید آلبوم حداقل 6 ماه زمان لازم دارد. مراحل مجوز نیز 3 ماه طول می کشد که مجموعاً 9 ماه می شود؛ یعنی ...
آنها که مانع تابش نور هنر و خرد می شوند کنار روند
. جایزه اول این بخش هم به علی اسداللهی برای فیلم اختلاف رسید. در بخش دیگر از این مراسم سالار عقیلی خواننده سنتی به اجرای چند قطعه موسیقی پرداخت. در ادامه مراسم بزرگداشت کیانوش عیاری برگزار شد. در این بخش مهدی هاشمی بازیگر سینما روی صحنه آمد و بیان کرد: چقدر خوب است وقتی کلمه سلامتی را می شنویم. خوشحالم که اینجا هستم و تشکر می کنم از دکتر بقراط تا ...
سومین جشنواره فیلم سلامت برگزیدگان خود را شناخت
سلامت در کار دبیر این جشنواره اشاره و از او تشکر کرد. در ادامه مراسم سالار عقیلی و گروه قمر سه قطعه موسیقی را به صورت زنده اجرا کردند. در بخش بعدی این آیین اختتامیه از کیانوش عیاری نیز تقدیر شد و بعد از پخش کلیپی درباره این هنرمند و فیلم بودن یا نبودن که درباره اهدای عضو ساخته بود، مهدی هاشمی که در سریال دکتر قریب با عیاری همکاری کرده بود، با حضور بر روی سن گفت: خوب است که کلمه ...
آشنایی با موسیقی رپ
موسیقی رپ اولین قطعات رپ در دهه 1960 توسط سیاه پوستان آمریکایی در برانکس نیویورک شکل گرفت. جوانان سیاه برای مبارزه با تبعیض های نژادی از موسیقی رپ کمک گرفتند. علاوه بر سیاه پوستان که آن ها را مبدع موسیقی رپ می دانند، آمریکایی های لاتین تبار هم در توسعه و پیشرفت این سبک نقش زیادی داشتند. رپ در سال های 1970 خوانندگان dancehall سبک رپ را برای موسیقی هیپ هاپ در کنار رپر های دیسکو و ...
افسانه روزگار ، تکرار در تنظیم، پرقدرت در نوازندگی
قطعات این آلبوم حاوی نوآوری یا مطلب و ایده ای خاص نیست. لیکن حلاوت و تغزلی که سه تار بر روی دریای ارکستر موج سواری می کند، گوش هر شونده ای را به لطافت می نوازد. آکوردهای زیرصدای عود حجم خوبی به فضای پریفرال (پیرامونی) خواننده داده و جذابیت کلام را دو چندان می کند. اینچنین فاکتورهایی باید در تنظیم ها بیشتر گنجانده شود. ای کاش نوانس ها در این قطعه بیشتر و با حساسیت بالاتری رعایت و اجرا و ضبط می شد که ...
یهودی زاده ای که تاریخ هجری را از تقویم ایران حذف کرد
...> او در مصاحبه ای که در سال 1394 با بی بی سی انجام داده است درباره ی شفا چنین می گوید: "گفتار مارلیک (مستندی از خود گلستان) در ترجمه ایتالیائی اش را آقای کاروزو که آن روز ها مشاور فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران بود و خود و خانمش "کمدی الهی دانته" را برای شجاع الدین شفا ترجمه می کردند و دیکته می کردند و آقای شفا آن را به اسم خودش که ادعا کرد از ایتالیایی شخصاً ترجمه کرده، درآورد. شما ترجمه ...
تو اصلا می دونی یه میلیارد چه قدره؟ ؛ دیالوگ ماندگار دهه 90
جامعه ایران ایستاده است. نمایشی پرزرق و برق و حسرت بار و جذاب برای همه. روزگاری که در شهرستان های ایرانی که تا همین چند سال پیش به در امان ماندن از هجوم طوفان فردگرایی و منفعت طلبی خاص تهران شهره بودند هر روز اخباری مبنی بر کشف یک انبار کالاهای احتکارشده در این وضعیت جنگی اقتصادی به گوش می رسد. منفعت بیشتر، ثروت بیشتر و نمایش بیشتر. پسر سفیر ایران با زیورآلاتش نمایش می دهد و بادی به غبغب می ...
مرور اجمالی بر ربع قرن استفاده صداوسیما از موسیقی پاپ
گذشت اما مسیری تازه پیش پای نسل های بعد در میانه دهه 70 گذاشت. سامان احتشامی، آهنگساز و نوازنده پیانو، که از سنین کم وارد عرصه ضبط موسیقی و تهیه و توزیع آثار صوتی شده، درباره آن سال ها به اعتماد می گوید: در سال 1368 تازه جنگ تمام شده بود و دیگر سرودها و آهنگ های انقلابی نمی توانست مثل گذشته مخاطب داشته باشد. همین باعث شد کسانی که خواننده نبودند، خواننده شوند. طبیعی است وقتی خوراکی برای ...
محمد اصفهانی: مخاطب موسیقی بلاتکلیف و سردرگم است/ سلیقه شنیداری مردم دیگر در انحصار رسانه ملی نیست
محمد اصفهانی موسیقی آوازی را در مکتب استاد محمدرضا شجریان و علی جهاندار آموخت. در آن زمان تیتراژهای تلویزیونی یکی از مهم ترین بخش های موسیقایی آثار صدا و سیما بودند. اصفهانی در سال 1373 اولین بار با ضبط موسیقی تیتراژ سریال آوای فاخته کار خود را به طور حرفه ای آغاز کرد. تیتراژی که ترانه ای از ساعد باقری داشت و از شبکه یک سیما پخش شد. اما در سال 1377 با استقبال مردم از خواننده های تازه موسیقی پاپ ...