سایر منابع:
سایر خبرها
اصفهانی و نوید حضرت ثامنالحجج (ع) به آن مرحوم در خواب، تأیید می کند که در انقراض و قتل عام بی سابقه و غیرمنتظره خاندان سلطنتی رومانف، باید حتماً یک نظر و توجه غیبی در کار بوده باشد. وی می نویسد: در حقیقت آنچه بر خانواده امپراتور روس گذشت، بر جریان عادی حمل نمی توان کرد؛ امپراتور روس را با زن و فرزند به سیبری بردند و همه را در حضور هم کشتند. در تاریخ قرینه ندارد. ماجرای تفأل به مثنوی و ...
بیاورد و در ذکر، ما صرفا تبدیل می شویم به ابزاری که خداوند از طریق آن نام مقدس خویش را به زبان می آورد. در ذکر، دعای مسیح که [از تو می خواهم]اراده ات محقق شود ، به اساسی ترین وجه به هدف اجابت می رسد، زیرا ذاکر برای آنکه با تمرکز ذکر بگوید، باید همه اراده و عقلش را تسلیم خدا کند و کل وجودش را در دست خدا قرار دهد. در این جریان، ذکرِ اسم که جایگاه آن قلب است نه فقط نفس برتر، نفس فروتر، خیال و عقل آدمی ...
. دیگر اینکه فاضل از اشعارش بزرگ تر است. برای در و دیوار شعر نگفته و مخاطب جدی دارد؛ به همین خاطر هیچ وقت به سطح عوام زدگی نزول نکرده است، آنچه که این روزها جامعه هنر همه به آن گرفتارند، مفهوم زدگی است یعنی همه اهل مفهومند اما بلد نیستند از فرم چطور باید برای رسیدن به مفهوم استفاده کنند. فاضل نانوایی است که نان خوب دست مردم می دهد. وجیهه سامانی؛شاعر فاضل نظری در همه غزل هایش ...
...> من در کتاب شکل های امروز غزل هم اشاره کرده ام، به این مسئله هم می توان از یک نگاه جامعه شناسی پرداخت و هم یک نگاه روانشناسی به آن داشت. اتفاق های زیادی افتاده، یکی از دلایل آن این بود که بعد از انقلاب اسلامی غزل قالب موفقی بود برای آن فضای حماسی که باید در شعر جریان پیدا می کرد، که این یکی از دلایل ماندگاری و موفقیت غزل بود. یکی دیگر از دلایل آن هم آن پشتوانه سنتی بود که غزل داشت؛ مثلا در م ...
گیری از حدیث پرداخته و از لزوم پرهیز از این که هر کسی را عالم و عارف پندارد، یاد می کند. از چهار گروه بد می گوید که البته عبارت در بیان دو گروه اول قدری مبهم است، اما گویا، اشاره به پیشگویان، کسانی که عارف خوانده می شوند، همین طور اهل فلسفه که حکما گفته می شوند ، و اهل متصوفه که مبتدعه و مجوس و یهودی و نصارای این امت گفته می شوند به نظر وی هر یک از این چهار طایفه چیزها دارند، بدترین و ردترین خلق ...