سایر منابع:
سایر خبرها
ظریف: مردم ایران باید تغییر بنیادین و تقویت برجام را احساس کنند
به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم ، محمد جواد ظریف که برای شرکت در هفتادمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل و نیز دیدارهای حاشیه ای با همتایان خود، عصر سه شنبه وارد نیویورک شد، درباره انتظارش از طرف مقابل در توافق هسته ای گفت: همواره گفته ایم که بخش مهم موضوع، خود نحوه اجرای برجام است. وی افزود: اینکه کشورهای عضو 1+5 و سایر اعضای جامعه بین المللی به خصوص کشورهایی که ضد جمهوری
مجید انصاری: مسببان تشدید تحریم ها طلبکار شده اند/ چشم دوختن به رد صلاحیت رقیب نهایت بداخلاقی سیاسی است
از واکنش های خاص یک جریان سیاسی علیه اصلاح طلبان ادامه داد: عده ای به جای ارائه برنامه به جامعه در صدد این هستند که رقیب را از صحنه حذف کنند چرا که رقیبشان را قدرتمند احساس می کنند و می کوشند با ایجادمحرومیت برای آن ها راه خود را بازتر کنند. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به علت اینکه رقیب اگر عکسش دیده شود و یا سخنانش شنیده شود برای جامعه جذابیت دارد، برای رقیب محرومیت ایجاد
پذیرش مشروط برجام با طرح دوفوریتی
، بنابراین ما نه برجام را تایید می کنیم و نه رد. بلکه در قالب یک طرح متن برجام را تایید مشروط می کنیم. وی در پاسخ به سوالی درمورد محتوای طرح گفته: هنوز در مورد متن این طرح صحبت نشده و تنها در مورد نقشه راه صحبت کردیم . **اختلافات درونی؛ تعلیق نقشه راه اینکه کمیسیون برجام همچنان در آخرین قدم ها مشغول صحبت درباره نقشه راه است، به این معنی می تواند باشد که هنوز بعد از یک ماه این نقشه راه در دسترس 15 عضو این
اهدای قلم حکم اعدام صدام به هاشمی
حال وهوای دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام 31 شهریور ماه متفاوت بود. از صبح گروه گروه مردانی می آمدند که از چهره هایشان پیدا بود، تاریخ جنگ را می دانند و برای تجدید خاطرات به دیدار عضو و نماینده حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع، فرمانده عملیات والفجر، جانشین فرماندهی کل قوا و فرمانده جنگ آمده اند. دیدار، با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و رئیس مجمع تشخیص مصلحت
نگرانی اسرائیل از تشکیل جبهه جدید ضد صهیونیستی از سوی ایران
نتانیاهو به دیده تردید نگریسته و یادآور شد که منافع روسیه در سوریه و منطقه، بسیار بزرگتر و بیشتر از مشکلات اسرائیل است، زیرا هدف پوتین حفظ نظام بشار اسد است و برای قربانی کردن منافع و آزادی عمل خود در مقابل درخواست های اسرائیل آمادگی ندارد. به هر حال نتایج سفر نتانیاهو در هفته و ماههای آینده به بوته آزمایش گذاشته می شود و با گذشت زمان می توان به بازتابهای دخالت نظامی روسیه بر آزادی عمل اسرائیل بر فراز آسمان سوریه پی برد. منبع: الاخبار انتهای پیام/ر
قبولی مشروط برجام / رژه اقتدار
ده فیلم برای معرفی به اسکار صف کشیدند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: مدعیان پرهیاهوی امروز حتی بوی باروت به مشامشان نرسیده است نمایش آخرین تجهیزات نیروهای مسلح در اولین روز هفته دفاع مقدس رسوایی خوکی وزیرخارجه فرانسه: لازم نیست اسد برود جزئیات جدید حذف یارانه تأیید مشروط برجام 10 میلیون سفر روزانه با مترو خودنمایی بالستیک های ایران در رژه نیروهای مسلح انتقاد خودروسازان ایرانی از فرانسوی ها
عرفه عجیب ترین دعاها در بهترین سرزمین ها/دعا کردن یک نیاز درونی است
مردم بهره برداری کرده اند و راه را به آن ها نشان داده اند. آن ها می دانستند انسان ها از دعا رو برگردان نیستند. من خودم در حال بازگشت از لندن بودم که در هواپیما به دو نماز برخوردم. به مهماندار هواپیما گفتم که می خواهم نماز بخوانم. او نیز مقدمات نماز (زیرانداز، مهر، جهت قبله و...) را برای من آماده کرد. پس از خواندن نماز صبح بود که یک خانم بدحجاب از من پرسید شما بودید که دیشب نماز خواندید؟ گفتم بله
از توهین به روستاییان توسط پدر تا بی شرف خواندن ملت از سوی دایی!+تصاویر
خاطرخواه آن شده اند. اظهارات جنجالی هاشمی رفسنجانی و خانواده اش در سال ها و ماه های اخیر آن قدر زیاد بوده که کم کم اعتماد به مواضع هاشمی کاهش یافته و دیگر کمتر کسی روی حرف های آقای هاشمی حساب جدی باز می کند. در این گزارش به نمونه ای از اظهارات عجیب و غریب خانواده آقای هاشمی اشاره می کنیم: پدر خانواده * رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روحانیت در معرفی
رقابت در بازار داغ تکدی گری!
خبر می دهد. خانم ها لحیم کار می شوند حسین اکبری، عضو انجمن صنفی کارگران، نیز از سپردن کارهای مردانه به زنان در کارگاه ها و مونتاژکاری ها می گوید. به گفته وی، هم اکنون خانم هایی با مدرک فوق لیسانس در کارگاه ها لحیم کاری می کنند و لیسانسیه های گرافیک نیز به کارگر ساده تبدیل شده اند که البته تعداد اینها کم هم نیست و روزبه روز در حال افزایش است. ضمن اینکه همه اینها ترجیح می دهند مدرک خود را برای جذب در سازمان و کارگاه پنهان کنند.
ترسیم نقشه راه آیندگان در وصیت نامه شهیدان
راه را پیموده ام و ثابت قدم مانده ام و امیدوارم که این قدم هایی که در راه خدا برداشته ام خدا آنها را قبول درگاه خودش قرار بدهد و ما را از آتش جهنم نجات بدهد...نگویید آنان را که کشته می شوند در راه خدا مردگانند بلکه زنده اند ایشان، ولی شما در نمی یابید...فرزندان عزیزم، از قرآن مدد بجویید و از قرآن سرمشق بگیرید تا به گمراهی کشیده نشوید، این هدف قرآن است و این هدف همه انبیاء خداست. من که این آیات را
7 خاطره خواندنی رهبر انقلاب از دوران دفاع مقدس
به گزارش دولت بهار به نقل از فارس، به مناسبت هفته دفاع مقدس، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای هفت خاطره رهبر انقلاب اسلامی از دوران دفاع مقدس را بازنشر داده است. *زنی که تمام هستی اش را به جبهه فرستاده بود من در سفر همدان که در دو سه روز، سه چهار روز قبل بودم، بعد از آن که سخنرانی کردم و آمدم، یک نامه ای به من دادند از یک خانمی که یک تکه هایی از
بازدید آمانو از پارچین با حفظ خطوط قرمز
مراجعه کنند. سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین از دیدار و مذاکراتش با اعضای هیئت شرکت ملی اتمی چین در ظهر امروز خبر داد. کمالوندی روابط ایران و چین را در عرصه های مختلف به ویژه درعرصه سیاسی مطلوب و زمینه های همکاری را در حوزه انرژی اتمی به ویژه ساخت نیروگاه های هسته ای کوچک و بزرگ فراهم دانست. بازدید آمانو از پارچین با حفظ خطوط قرمز انجام شد معاون حقوقی، بین الملل
بازدید آمانو از پارچین با حفظ خطوط قرمز انجام شد
. سخنگوی سازمان انرژی اتمی همچنین از دیدار و مذاکراتش با اعضای هیئت شرکت ملی اتمی چین در ظهر امروز خبر داد. کمالوندی روابط ایران و چین را در عرصه های مختلف به ویژه در عرصه سیاسی مطلوب و زمینه های همکاری را در حوزه انرژی اتمی به ویژه ساخت نیروگاه های هسته ای کوچک و بزرگ فراهم دانست. *بازدید آمانو از پارچین با حفظ خطوط قرمز انجام شد سخنگوی سازمان انرژی اتمی
بزک BBC فارسی روی چهره کودتاچی ایرانی در لندن+تصاویر
همانطور که در مطالب بالا ذکر شد، داوود آلیانس نقش رابط موساد و انگلیس با شاپور بختیار را ایفا میکند. بعد از ماجرای فرار از ایران، بختیار فکر بازگشت به کشور را در سر می پروراند، بازگشت با هدف سقوط انقلاب نوپای اسلامی به وسیله کودتا. براساس اسناد موجود و مدارک منتشر شده، آلیانس روابط نزدیکی با رژیم صهیونیستی داشته و دارد، به طوری که پررنگ ترین دوران این روابط به اوایل انقلاب و
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه سه شنبه تا صبح چهارشنبه
اسلامی و معاون دومای فدراسیون روسیه در دیداری با مطلوب خواندن روابط پارلمانی، بر گسترش این مناسبات تاکید کردند. ** تهران-ایرنا- عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: آزادی احزاب بدون آزادی مطبوعات بی معناست و احزاب حتما باید از رسانه های آزاد به عنوان رسمی آزاد برخوردار باشند و این آزادی ها محدود به شرایط قانونی و حدود شرعی است. ** تهران- ایرنا- معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با تأکید بر اهمیت زنده نگه
ماموریت عراقچی برای اجرای برجام
به گزارش گروه سیاست رویکرد، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه که دیروز برای تشکیل کمیسیون مشترک ایران و 1+5 به نیویورک سفر کرد، پیش از این سفر، سیدعباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و عضو بلند پایه تیم مذاکره کننده هسته ای را به عنوان رئیس ستاد پیگیری برجام منصوب کرد. عراقچی قرار است امور فنی و حقوقی برجام را پیگیری کند. هفته گذشته و پس از تایید توافق هسته ای در ایالات
سفرهای نیویورک از رجایی تا روحانی
. با این حال تسری یافتن جنگ تا بمباران نفتکش های ایرانی در سال 66 و جولان ناوگان جنگی امریکا در خلیج فارس سبب شد آیت الله خامنه ای در قامت رئیس جمهوری وقت ایران به همراه هیأتی سه نفره در چهل و دومین مجمع عمومی سازمان ملل حضور یابد و در نطقی 90 دقیقه ای با تمرکز بر لزوم اتحاد دولت های جهان سوم و مقابله آنها با نظام سلطه از عملکرد سازمان ملل و شورای امنیت در حمایت از تجاوز عراق به خاک ایران
"4+1" ائتلافی جدید برای امحای داعش
برخی هیات های نظامی از ایران، سوریه و عراق به مسکو سفر کرده و با مسئولان نظام روسیه گفت وگوها و نشست های محرمانه ای را برگزار کرده بودند. حال مدتی پس از این دیدارها منابع آگاه می گویند که در حال حاضر بحث بر سر یک حادثه خیلی مهم در جهان و خاورمیانه است که عنوان این حادثه "ائتلاف 4 +1 برای مبارزه با ترویسم" است. به گفته منابع آگاه توافق با ایجاد این ائتلاف شامل مکانیزم های اجرایی همکاری
17مرداد روز تجلیل از خبرنگاران و ارائه یک پیشنهاد
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد خداوند رحمان و رحیم در آغاز سوره مبارکه قلم، به قلم و آنچه را با قلم می نویسند سوگند یاد کرده است. حدیثی از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) روایت شده که می فرماید: سه صدا است که پرده و حجاب ها را می شکافد و به پیشگاه با عظمت خداوند می رسد: صدای گردش قلم های دانشمندان به هنگام نوشتن، و صدای قدم های مجاهدان در میدان جهاد، و صدای چرخ نخریسی زنان عفیف و پاکدامن. البته آنچه که گفته شد درباره قلم هایی است که در مسیر حق و عدالت و در صراط مستقیم گردش می کند اما قلم های مسموم و گمراه کننده بزرگترین بلا و عظیم ترین خطر برای جوامع انسانی محسوب می شود 1 شهیدمحمود صارمی به عنوان خبرنگاری مومن و مسلمان و مدافع مردم رنج کشیده و مظلوم روز 17 مرداد ماه سال 1377 قربانی جریان های افراطی و تحجرگرا شد و در مزار شریف افغانستان مظلومانه با گلوله های سلاح عده ای خشک مغز متحجر به شهادت رسید. یاد و خاطره آن شهید بزرگوار و همه فعالان عرصه مطبوعات اعم از خبرنگار، عکاس، تهیه کننده گزارش، فیلمبردار و کلیه کسانی که طی سال های دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل با شهامت و شجاعت و ایثار در امر اطلاع رسانی فعالیت نموده و حقانیت رزمندگان اسلام را به جهانیان مخابره کردند، بیدادگری های استکبار غرب و شرق و نوکران دست نشانده آنان را برملا ساختند، ظلم و ستم صدام معدوم را در ضربه زدن به این آب و خاک به مردم سراسر جهان اعلام کردند و در نهایت جان عزیز خود را در راه بقای اسلام و پاسداری از میهن مردانه فدا کردند، گرامی می داریم. مناسب آن که روزنامه نگاران بدون ترس و واهمه حقایق و واقعیت های جامعه را بنویسند. حقوق مسلم خود را از قبیل مسکن، تهیه امکانات مناسب زندگی، استفاده از بیمه و حقوق بازنشستگی طلب نمایند و هنگام پیری و از کارافتادگی امید به کسب درآمد و تامین زندگی داشته و مدیران نشریات هم درآمد مکفی و یا حداقلی داشته باشند و مسئولان ذی ربط از هر قوه ترتیبی اتخاذ نمایند که توقیف نشریه آخرین راه حل باشد. فعالان عرصه مطبوعات باید بتوانند در انجمن صنفی امور مربوط به شغل و حرفه خویش را مطرح و در صورت لزوم برابر با قانون از حق خود دفاع نمایند. روزنامه نگار موفق و وظیفه شناس هر روز برای دسته و گروهی مجیزگویی نمی کند. راه و روش زندگی شرافتمندانه را بر می گزیند، از صنف متملقان دوری می گزیند. مدیران هم بدانند نباید تنها سالی یک بار مجلس بزرگداشت برای خبرنگار برگزار نمایند یا هدیه ای به آنان بدهند و به احترامشان سخنرانی کنند بلکه علاوه بر انجام امور فوق که به جای خود قابل ارج نهادن می باشد باید به خواسته های به حق آنان رسیدگی و اقدام لازم مبذول نمایند. در 150 سال اخیر به دنبال پیدایش روزنامه و جراید پادشاهان و حاکمان ظالم و ستمگر دشمن اصلی روزنامه نگاران و اصحاب مطبوعات دلسوز و علاقه مند به پیشرفت جامعه بودند. ناصرالدین شاه که به قدرت تاثیر جراید در پرورش افکار عمومی پی برده بود به وزیر انطباعات دستور می داد مجلات و روزنامه هایی که از خارج برای دربار می فرستند بسوزاند تا خشم و غضب خود را فرو نشاند و به خیال خام خود مردم را از تاثیرات بد روزنامه ها دور بدارد. دوشنبه دوم ربیع الثانی 1302 ه.ق... خدمت شاه رسیدم بعد از ناهار روزنامه ترجمان حقیقت را که روزنامه رسمی عثمانی است و در آن تفصیلی از ایران نوشته بود با ترجمه اش به نظر شاه رساندم... شاه روزنامه را ملتفت نشد و ترجمه را سوزاند. یکشنبه 2 محرم 1303 ه.ق در روزنامه طمس منطبعه لندن تفصیلی نوشته بودند تعریف از ظل السلطان و تکذیب از ولیعهد و تحریک به شاه که ولیعهد را از ولایت عهد معزول کند و ظل السلطان را ولیعهد نماید روزنامه را ترجمه نموده به شاه دادم خیلی متفکر شدند فرمودند کتابچه را بسوزان. 2 روز خبرنگار فرصتی است تا فعالان سیاسی، احزاب و انجمن ها از جمله مدیران نشریات و خبرنگاران از مبارزان راه قلم و نویسندگانی که حقایق را گفتند و از قدرتها هراسی به خود راه ندادند، به زندان افتادند، لبهایشان را دوختند، از شهر و دیار خویش تبعید شدند و یا جانشان را در این راه فدا کردند یاد کنند و بر آنها درود بفرستند. و راه و رسم شان را سرمشق خویش قرار دهند. هر روزنامه نگاری با نشریه ای که منتشر می نماید یا مقاله ای می نویسد باید به خوانندگان و جامعه ثابت کند از دروغ، تحریف، تهمت و افترا دوری می کند و به دنبال چاپ روزی نامه نیست، سرسپرده این یا آن مقام و تسلیم زر و زور نمی شود، اخلاق حرفه ای را رعایت و در نهایت استقلال خود را حفظ می کند تا در جامعه ارزش بیشتری داشته باشد. روزنامه سفینه نجات در سال 1325 ه.ق در یزد منتشر شد. آخرین شماره منتشره سفینه شماره 28 سال سوم مورخ 14 رمضان المبارک سال 1329 ه.ق است. در پایان آن شماره تعطیل روزنامه را با این عبارات به خوانندگان و مشترکین اطلاع داده است: از آنجا که راست گفتن را نسبت به بعضی از محترمین جسارت و دروغ را منافی مقام و مسلک خود می دانیم از این نمره عجالتاً دوستان را وداع و طبع سفینه را به زمانی یسر(آسان) ان شا ء ا... حواله می دهیم... سرمقاله آن شماره زیر عنوان آزادی مطبوعات این گونه آغاز می شد:انسان آزاد علت العلل تمدن و مایه ایجاد آبادی است هر انسانی که آزادی حقیقی و حریت خدا داد خود را شک نماید انسانیت خود را تردید کرده است... روزنامه طوفان در تهران به صاحب امتیازی و موسسی فرخی یزدی و مدیر مسئولی موسوی زاده تاسیس و شماره اول آن... در سال 1300 شمسی انتشار یافته است... طوفان در طول مدت انتشار پانزده مرتبه توقیف گردیده و باز منتشر شده است تا اینکه بالاخره در سال 1307شمسی که فرخی به عنوان نماینده مجلس شورای ملی در دوره هفتم تقنینیه از طرف مردم یزد انتخاب گردید در مجلس جزو اقلیت بود و به ناچار ایران را ترک کرد، طوفان برای همیشه تعطیل شد. در آذر ماه سال 1300 که وزارت داخله (کشور) اخبار را به دفتر طوفان نفرستاد، فرخی مسمطی با مطلع خبر این است که اینجا خبری نیست که نیست درباره شهرها از جمله یزد چاپ و منتشر نمود. یزد امن است و اهالیش دعاگو هستند بهر ابقای حکومت به هیاهو هستند پی تقدیم هدایا به تکاپو هستند راست گویی همه در روضه مینو هستند الغرض از ستم و جور اثری نیست که نیست! خبر این است که اینجا خبری نیست که نیست! 3 دکتر محمد مهدی فرقانی – روزنامه نگار- می گوید: با آنکه از انقلاب مشروطه تاکنون دارای قانون مطبوعات هستیم اما این قانون حتی با تغییرات مکرری که پیدا کرده همچنان فاقد یک فصل مستقل و قابل اعتنا در مورد حقوق روزنامه نگاران است. هر چند که وقتی درباره حقوق روزنامه نگاران صحبت می کنیم باید روی دیگر سکه را هم ببینیم که همانا مسئولیت های اجتماعی خبرنگاران است. به بیان دیگر حقوق و مسئولیت های روزنامه نگاران دو روی یک سکه هستند اما به نظر می رسد قوانین مطبوعاتی ما بیشتر به مسئولیت های خبرنگاران توجه کرده و حتی در مواردی آنها را بر شمرده است اما در مورد حقوق مادی و معنوی آنها جز در موارد اندکی، خست زیادی به خرج داده و توضیح مبسوطی نیز ندارد. بنابراین به نظر می رسد ما نیازمند نظام حقوقی جامع رسانه ای هستیم که نخست حقوق آنها را در چارچوب قانون به رسمیت بشناسد و به دنبال آن مسئولیت های اجتماعی روزنامه نگاران را بیان کند. اما می توان به جرأت گفت که ما در هر دو مورد دچار نقصان و آسیب هستیم. عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی می افزاید: متأسفانه چون این حقوق در چارچوب قانون بیان نشده هر کسی تفسیر به رأی کرده و بنا به سلیقه خودش آن را کم و زیاد کرده است. البته هیچ مرجعی هم برای احقاق حق وجود ندارد. در نقطه مقابل این مطلب باید گفت در حوزه حرفه ای روزنامه نگاران نیازمند آن هستیم که مسئولیت های اجتماعی خود را به درستی بشناسیم و به آن پایبند باشیم. این اصول به طور عمده در چارچوب موازین اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری مطرح می شود در حالی که ما فاقد یک مرامنامه اخلاق حرفه ای رسمی هستیم که روزنامه نگاران و تشکل های صنفی روزنامه نگاری بر آن صحه گذاشته و خبرنگاران به آن متعهد باشند 4 از جمله موضوعاتی که در یکسال اخیر در آیینه یزد بدون وابستگی به انجمن و دسته و خطی مستقلاًٌ درج گردید مقاله مفصل و مستدلی بود تحت عنوان آیا ممنوع التصویری سید محمد خاتمی قانونی است؟ گرچه عده ای بر نتافتند و در بعضی از سایت ها انواع و اقسام اتهامات را بر نویسنده وارد آوردند. چند نفری هم که پاسخ دادند نخواستند به قوانین مدون و مصوب جمهوری اسلامی ایران گردن نهند. گرچه محترمانه پاسخ آنها هم داده شد و در تاریخ جراید و مطبوعات یزد ثبت گردید. اما هر چه زمان بگذرد خوانندگان بیشتر به درستی مطالب مندرج در آیینه در این زمینه پی خواهند برد چون به یقین قانون اساسی و آیین دادرسی بدون تشکیل دادگاه صالح و در نهایت صدور حکم، بر ممنوع التصویری هیچ فردی صحه نمی گذارد و دعا برای رفع حصر و یا درخواست آزادی زندانیان نیز حامی و وابسته بودن به آنها را ثابت نمی کند. بعضی از سایت های محلی گاهی در وارد کردن اتهام، نسبت های دروغ دادن عدم رعایت احترام به دیگران ید طولایی دارند بنابراین از جامعه روحانیت دارالعباده، مدیران و مسئولان استان و صاحبان تریبون های رسمی و همه علاقه مندان به نظام جمهوری اسلامی ایران درخواست می گردد ترتیبی بیاندیشند تا با تذکرات دوستانه و مشفقانه به هر یک از نویسندگان و فعالان سیاسی و طرفداران گروه ها و احزاب شناسنامه دار به ویژه اگر هزینه آنها از بیت المال تامین می گردد یاد آوری نمایند در جهت گیری ها با مدرک و دلیل انتقاد کنند رعایت صداقت، امانت، کرامت انسان ها را بنمایند که این راه به صلاح و صواب نزدیکتر است آرزوی نویسنده این سطور به عنوان یک معلم و روزنامه نگار این است که خداوند کریم وسایل آزادی خبرنگاران و روزنامه نگاران دربند در سراسر جهان را که پدران و مادران و فرزندان خردسال و همسران آنها لحظه ای آرامش خاطر ندارند فراهم نماید. به امید آن روز. مدیر مسئول پی نوشت ها: 1- تفسیر نمونه ، جلد 24، صفحه 377 2- خاطرات اعتمادالسلطنه ، چاپ امیرکبیر، سال 1350 ه.ش، اگر مقصود روزنامه تایمز لندن باشد در سال 1785 میلادی توسط جان والتر تاسیس و انتشار یافت. 3- آیینه یزد، شماره 376 4- روزنامه ایران، 17/5/ ...
بابک زنجانی یا بابک مرتضی زنجانی متولد 1353 تاجر ایرانی /معمای قرن 21 که قوه قضاییه از آن پرده برداری ...
از کجا می شناختید؟ – ما با هم همکلاس بودیم. چهار، پنج سال در دوران دبستان در مدرسه ای در ایران زمین شهرک غرب و در مدرسه راهنمایی ایثار کنار هم می نشستیم. * هنوز هم با آقای جعفری رابطه دارید؟ – بله. به صورت خانوادگی. دوست و همکلاسیم دیگر. * آقای جعفری از منافع مالی شما هم منتفع می شود؟ – خیر. چه منافعی می تواند برایش داشته باشد. فقط رابطه دوستی داریم. * آقای
نقش عوامل نامرئی در تربیت از نظر اسلام
بالاخره داورشان است احترام احساس کند. - نقیب زاده در مقاله ای با عنوان باهم نگری و نتیجه گیری که در آخر کتاب درآمدی بر فلسفه آمده به نکات قابل توجهی اشاره کرده است: "بدین سان نادیدن ارزشها و به کار نبستن آنها نشانه نبودن آنها نیست بلکه نشانه تنزل افراد و جامعه هاست". تلاش این مقاله در رابطه با بررسی عوامل نامرئی مؤثر بر تربیت نیز بر همین اصل است یعنی اگر کسی تا به حال به طور مستقیم به عوامل مورد
همایش مدیران مدارس استان یزد با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزارشد
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، همزمان با سفر یک روزه "دکتر علی اضغر فانی" وزیر آموزش وپرورش به یزد همایش مدیران مدارس استان با حضور استاندار، مسئولان استان ، پیشگسوتان عرصه تعلیم و تربیت در تالار معلم دانشگاه فرهنگیان پردیش شهیدان پاکنژاد برگزارشد. مدیرکل آموزش و پرورش یزد: 200هزار دانش آموز در 1600 واحد آموزشی یزد سال تحصیلی را شروع می کنند "احمد شیرزاد" دراین همایش با بیان اینکه تداوم صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری نشانه همت و احساس مسئولیت فرهنگیان استان یزد است، اظهار داشت: توسعه فرهنگ قرآنی و اهتمام به تربیت بدنی به منظور ارتقای روحیه معنوی و سلامت جسمی دانش آموزان در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش یزد است. مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به وجود 14 هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش یزد گفت: از مهرماه امسال 200 هزار دانش آموز یزدی در مقاطع مختلف تحصیلی در 1600 واحد آموزشی استان مشغول به تحصیل می شوند. شیرزاد کسب 5 رتبه تک رقمی کنکور سراسری، کسب 29 رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی و هنر، کسب رتبه های برتر در فعالیت های قرآنی و نماز و کسب رتبه 2 شورای آموزش و پرورش کشور توسط استان یزد را از جمله دستاوردهای آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد. وی با اشاره به اهمیت اجرای پرشور و نشاط المپیاد ورزشی در 362 مدرسه استان یزد تصریح کرد: اجرای طرح ابتکاری دیابت در 100 مدرسه استان یزد و آموزش بیش از 50 هزار نفر از دانش آموزان استان یزد، با آسیب ها و ضررهای دیابت را از دیگر اقدامات انجام شده آموزش و پرورش استان یزد در سال گذشته دانست. مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد کسب رتبه اول کشوری، باسوادی توسط استان یزد را از جمله اقدامات شاخص در این اداره کل دانست و بیان کرد: فراهم نمودن ساز و کارهای مناسب در استان به منظور بازسازی و مقاوم سازی در 40 درصد فضاهای آموزشی استان از دیگر اقدامات آموزش و پرورش یزد است. نماینده مردم شهرستان اردکان:طرح رتبه بندی معلمان در کشور اجرا شود "محمدرضا تابش" نیزدر همایش مدیران مدارس استان یزد با بیان اینکه سیستم آموزشی کشور، امسال سنگین ترین ماه مهر، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پیش رو دارد، اظهار داشت: برای بررسی و برطرف کردن مشکلات جامعه به ویژه فرهنگیان بررسی و پرداختن به علت ها ضروری است. نماینده شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود بیش از یک میلیون نفر فرهنگی در وزارت آموزش و پرورش گفت: تأمین نیروی انسانی و به کارگیری نیروهای حق التدریسی قبل از فرا رسیدن مهر 94 آغاز شده است. تابش ارتقای جایگاه فرهنگیان به وضعیت واقعی را ضروری دانست و بیان کرد: پیشرفت های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در کشور، مستلزم رسیدگی و رفع مشکلات فرهنگیان به عنوان مربیان و تعلیم دهندگان نخبگان جامعه است. وی با اشاره به اهمیت ویژه علم در ایران اسلامی به عنوان کشوری تمدن ساز در جهان افزود: هیچ کشوری نمی تواند از سطح علمی و آگاهی فرهنگیان به ویژه معلمان خود بالاتر رود. تابش رسیدگی به امور بازنشستگان آموزش و پرورش استان یزد، پرداخت پاداش فرهنگیان و تأمین اقلام آموزشی و کمک آموزشی برای مناطق محروم استان یزد را از جمله موارد حائز اهمیت در مورد رسیدگی به فرهنگیان استان یزد عنوان کرد. وی با اشاره به اهمیت طرح های اجراشده از آموزش و پرورش استان یزد، اجرای طرح شهاب به منظور کشف استعدادهای برتر از بین دانش آموزان استان یزد را طرحی شاخص و اقدامی مطلوب دانست. نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس: موفقیت دانش آموزان یزدی در سایه همدلی و انسجام در مجموعه تعلیم و تربیت استان یزد حاصل شده است. "محمدصالح جوکار" در جمع مدیران مدارس با حضور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صدرنشینی یزد در کنکور سراسری برای چندمین سال متوالی اظهار داشت: این موفقیت ها در سایه همدلی و انسجام در مجموعه تعلیم و تربیت استان یزد حاصل شده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگرانی مسئولان از مهاجرت نخبگان به خارج از کشور عنوان کرد: درست است که با این هجرت ها، بخشی از منابع انسانی که تربیت می کنیم، به خارج از کشور می روند و از این بابت بیم داریم اما این موضوع می تواند یک حسن نیز باشد زیرا این نخبگان می توانند پیام آوران دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند. رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه عنوان کرد: این خسارتی برای کشور به شمار می رود زیرا جایگاه معلم، جایگاهی است که پیامبر اکرم (ص) از آن به عنوان یکی از مقدس ترین شغل ها یاد کرده است. جوکار با اشاره به مشکلاتی که در زمینه معیشت معلمان و پرداخت دستمزدهای آنها وجود دارد، بیان کرد: این مشکلات وزارت آموزش و پرورش را درک می کنیم ضمن اینکه می بینیم وزیر و کارشناسان وی به جای اینکه به دنبال برنامه ریزی باشند، ناچارند دائم به فکر تامین اعتبار و رفع مشکلات مالی باشند. وی با اشاره به اینکه معلمان پس از 30 سال کار و تلاش، بازنشسته می شوند و چشم انتظار دریافت پاداش خود هستند، بر پرداخت به موقع پاداش بازنشستگان تاکید کرد. جوکار عدم پرداخت کمک هزینه مدارس را یادآور شد و تامین سرانه های مدارس برای پرداخت هزینه های آب و برق و گاز خود را ضروری دانست . نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد در مجلس: افتخار آفرینی دانش آموزان در شهر های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز بی نظیر است. " حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده " نیز در این همایش با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه وی گسترده ترین و در عین حال محروم ترین حوزه انتخابیه کشور است، اظهار داشت: در عین این محرومیت ها افتخارآفرینی دانش آموزان در شهرهای ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز بی نظیر است. وی بیان کرد: البته در کنار این افتخار، تهدیدهایی نیز این مناطق را دچار مشکل کرده است که از جمله آنها می توان به تخلیه روستاها از جمعیت اشاره کرد. زارع زاده خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش یکی از مهم ترین نهادهایی است که در تخلیه جمعیت از روستاها بسیار اثرگذار است و بعد از آن، مشکلات بهداشتی عامل اصلی تخلیه روستاها است به همین دلیل دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جابه جایی جمعیت بسیار حائز اهمیت هستند. نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و ابرکوه در مجلس یادآور شد: در حال حاضر روستاهای شهرستان های خاتم، ابرکوه، بافق، بهاباد، تفت و برخی دیگر از مناطق استان یزد خالی از سکنه شده و بی تردیدوجود مدارس و ادامه کار آنها می تواند در نگه داشت جمعیت روستاها موثر باشد . وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ شأن معلمان در جامعه تاکید کرد: ما زمانی فرهیخته خواهیم شد که از فرهیختگان قدردانی کنیم و معلمان نیز از فرهیختگان جامعه هستند. اجرای سرود همسرایان امو رتربیتی پخش کلیپ های تصویری سخنرانی وزیر آموزش و پرورش و استاندار یزد از دیگر برنامه ها این همایش بود. ...
دیدار وزیر آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد؛
وزیرآموزش و پرورش : تربیت همه جانبه با توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان مورد تاکید است. وزیر آموزش وپرورش در سفر یکروزه خود به یزد با آیت ا... ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کرد و گفت : آموزش و پرورش اسلامی، تربیت تک بعدی را قبول نداشته بلکه تربیتی همه جانبه را با توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان قائل هستیم. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد، " علی اصغر فانی" در این دیدار اسناد سند تحول بنیادین آموزش وپرورش مبنای تدوین برنامه ششم توسعه دانست و افزود: در سند تحول نظام آموزش و پرورش بر استناد تعلیم و تربیت اسلامی، شش ساحت تربیتی وجود دارد . فانی تربیت اعتقادی و اخلاقی، تربیت علمی و فناورانه، تربیت حرفه ای واقتصادی، تربیت زیباشناختی و هنری، تربیت سیاسی و اجتماعی و تربیت بدنی و جسمانی را از جمله این شش ساحت ذکر کرد. وی همچنین اظهار امیدواری کرد با اجرای این ساحت ها بتوانیم انسان متعادلی را تربیت کنیم . وزیر آموزش وپرورش در ادامه اقدامات آموزش و پرورش برای حفظ موضوع قرآن کریم، تلاش برای عملی کردن فرامین مقام معظم رهبری و توجه به بحث امام شناسی در کتابهای درسی و فعالیت های تربیتی را تشریح نمود. فانی در راستای توسعه دارالقران ها از راه اندازی 600 دارالقران در کشور خبرداد و افزود:در آموزش و پرورش با توجه به توسعه حفظ ، مفاهیم و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در مدارس امیدواریم قدم های موثری در تربیت دانش آموزان برداشته شود است . وی اصل تربیت در آموزش وپرورش را معلمین عنوان کرد وگفت : گلوگاه تعلیم و تربیت ، تربیت معلم است . فانی در راستای تربیت معلمین اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان 30 واحد درسی خاص برای توجه به مسائل پرورشی و تربیتی معلمان ارائه شده است . وزیر آموزش وپرورش از واگذاری مسئولیت مهد کودک ها به آموزش وپرورش خبردادو افزود: باید با برنامه ریزی محتوایی و نظارت عالیه ارتقاء کیفی مهد کودکها را داشته باشیم . وی همچنین در پایان تلاش برای توسعه مدارس صدرا و مدارس معارف از دیگر برنامه های آموزش وپرورش برشمرد. ...
فرماندار و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر
رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آیینه یزد 19 مرداد ماه جاری خبری در سایت یزدفردا در دفاع از عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد که برای ساخت موسسه ای کمک و مساعدت نموده بودند نظر نگارنده این سطور را به خود جلب کرد که بخشی از آن مطلب با ارائه توضیحاتی در این شماره درج می گردد. فردی که وکالت شاکیان یکی از وبلاگ نویس های یزدی را به عهده گرفته در مرجع ذیصلاح گفته بود: از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران دارای ارکان و ارزش های بسیاری از جمله نهاد روحانیت و حوزه های علمیه بوده و حفظ و ترویج فرهنگ اسلامی و مذهب اثنی عشری بر هر فرد و نهادی فرض می باشد، شورای شهر یزد با مصوبه ای قانونی و تکلیف بر شهرداری یزد اقدام به کمک جزئی نسبت به ساخت پروژه عظیم حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه یزد نموده و این امر در راستای ترویج دینداری در شهر دارالعباده یزد انجام که یک رسم از جمله وظایف قانونی و شرعی این شورا و شهرداری تلقی می گردد... بدون شک هیچ یک از مدیران ادارات و شرکت های دولتی حق ندارند از بودجه ای که در اختیار آنها می باشد وجهی بابت ساخت مسجد، حسینیه، حوزه علمیه، مدرسه و... پرداخت نمایند مگر اینکه قانونگذار چنین اجازه ای را به آنها داده باشد شورای شهر هم وقتی می تواند برای ساخت حوزه علمیه کمک کند که مصوبه شورا روال قانونی را طی نموده باشد. بنابراین می طلبد فرماندار یزد با صراحت اعلام نماید از شهریور ماه 93 که شن و ماسه از طرف شهرداری به موسسه کاظمیه داده شده یا وجهی از سوی شورای اسلامی شهر یزد بابت تشویق طلاب پرداخت گردیده، آیا قبل از اجرا، موضوع به تایید مسئولان امر رسیده است؟ ضمناً عموم مردم می دانند در قانون حد مشخصی برای تعیین مبلغ جزیی و یا کلی نیامده اگر تخلفی صورت گرفت باید مقامات آن را مورد بررسی قرار داده و نظر خود را اعلام نمایند. کم یا زیادی مبلغ در نوع مجازات و جریمه تاثیرگذار است. مبلغ 90 میلیون تومان یا کمتر و بیشتر که در اختیار آن حوزه علمیه قرار گرفته از بیت المال است و شورای شهر باید در اختصاص آن نهایت دقت را نموده باشد. اگر شهروندی بگوید مخالف کمک شهرداری به حوزه علمیه است و باید مثلا آن پول در راه دیگری هزینه گردد، خلاف و جرمی مرتکب نشده است؟ در نهایت اگر اقدام شهرداری و شورای شهر در آن جهت قانونی باشد باید گوینده و نویسنده را به حال خود بگذارند، توضیحات لازم را به مردم ارائه نمایند و دیگر نیازی به شکایت نیست چون هر وجهی از بیت المال و فرصتی که در مسیر شکایت از این یا آن در این مورد هزینه و صرف گردد از مصادیق اسراف و تبذیر می باشد. گرچه تزیین چهارراهها و میدان های شهر و یا نصب مجسمه و تندیس ضروری است منتهی درباره نحوه کار و هزینه هایی که از این بابت پرداخت می شود یا مناقصه هایی که صورت می گیرد عده ای از مردم پرسش هایی مطرح می کنند که باید پاسخگو بود. ناگفته نباید گذاشت که هر معترض و منتقدی باید هنگام نوشتن حرمت قلم را رعایت کند به شخصیت افراد و مدیران و مسئولان احترام بگذارد و مستدل و منصفانه بنویسد که این روش امری ممدوح و پسندیده می باشد. به عنوان نمونه هر یک از ساکنان دارالعباده می توانند بگویند مخالف سفر اعضای شورای شهر و شهردار به کشورهای خارجی می باشند و معتقد باشند اینگونه مسافرت ها معمولا جز ضرر و زیان چیزی عاید ملت نمی کند چون اعتراض و انتقاد آزاد است نویسندگان و گویندگان مطلب فوق نه به کسی اهانت و نه تشویش اذهان عمومی نموده و تنها نظر خود را گفته و یا نوشته اند حال اگر مسافرت به خارج برابر با مصوبه شورا و با تایید مسئولان بوده است، با توضیحاتی که توسط مسئولان امر داده می شود ولو برای شهروندان استفاده ای نداشته باشد همگان بر این امر واقف خواهند شد، با زور و تهدید و صورتجلسه هم نمی توان رای مردم را تغییر داد. مدیر مسئول آیینه یزد که احترام خاصی برای کلیه اعضای شورای اسلامی و شهردار و دیگر کارکنان آن مجموعه قائل می باشد می پرسد علی رغم آنکه سال هاست مشکل اداری فردی را در شهرداری حل نمی کنند مثلا وقتی در گوشه و کنار می شنود و یا در رسانه ای می خواند شهرداری با بعضی از وابستگان اعضای شورای شهر معاملاتی نموده که بر خلاف قانون می باشد یا گفته می شود فردی وابسته به فلان عضو شورا در اخذ پروانه اعم از کسب یا ساختمان و یا تفکیک بنا و ساختمانی پارتی بازی یا از رانت استفاده نموده است!! چه برداشتی از قضایا پیدا می کند و چرا نباید در این گونه موارد علناً و رسماً پاسخگو بود؟ شکایت از یک رسانه و یا وبلاگ نویس نه تنها صورت مساله را در اذهان مالیات دهندگان پاک نمی کند بلکه اصل موضوع را لاینحل باقی گذاشته و بیشتر به شایعات دامن می زند. با عنایت به این که فرمانداران در قلمرو مأموریت خویش بعنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاه هایی که بنحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند. اعم از نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و مؤسسات عمومی غیردولتی را عهده دار هستند لازم است این گونه مسائل را حل و فصل نموده و حداقل اعضای شورای شهر و شهردار را تشویق به پاسخگویی پرسش های مطرح شده در رسانه ها بنمایند. در یازدهم اسفندماه 1363 از سوی معاونت وقت وزارت آموزش و پرورش فتوکپی سئوالاتی که از دفتر حضرت امام امت (ره) توسط آموزش و پرورش استان کرمانشاه استفتاء گردیده بود ضمیمه نامه ای به شماره 45633 به شرح زیر به کلیه ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ارسال گردید. قم- دفتر استفتائیه رهبر کبیر انقلاب اسلامی و مرجع تقلید عزیز شیعیان جهان حضرت امام خمینی مدظله العالی استدعا دارد با توجه به اهمیت رعایت امور شرعیه در مسائل جاریه نظر مبارک را در موارد مذکور به شرح آتی اعلام فرمائید تا ان شاءالله تعالی ملاک قرار گرفته و چنانچه خطائی وجود دارد رفع و طریق صواب جایگزین ناصواب گردد. 1- عدول از ضوابط و آئین نامه ها و مقررات که در زمان رژیم منحوس ستم شاهی یا پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تدوین و تصویب شده در حال حاضر ملاک عمل می باشد در صورتیکه حقی را از کسی ضایع نکند و صرفاً مقررات رعایت نشود(علت اضطرار) چه صورت دارد؟ 2- آیا مسئولین اجرایی در سطح ادارات استان ها و شهرستان ها بدون اطلاع و کسب نظر از مقامات مافوق با توجه به مصالح منطقه محل خدمت خود مجاز به دخل و تصرف در ضوابط و مقررات هستند؟ 3- چنانچه دولت محترم جمهوری اسلامی وجهی را برای مصارف معینه ای در اختیار ادارات قرار دهد مشروط بر اینکه اگر به مدت یکسال خرج نشد به خزانه دولت اعاده شود اگر آن وجه به نحوی در غیر وارد معینه هزینه شود یا باقیمانده آن پس از یکسال عودت داده نشود و در سنوات بعد در مورد خود یا غیر مورد خود خرج شود از لحاظ شرع مقدس چه صورت دارد؟ 4- گذشت و غمض عین از تخطی و تخلف کارمندان و عدم مجازات فرد قاصر یا خاطی و به زعم اینکه چنانچه تغییر شغل یابند یا به سبب بازخواست رنجیده خاطر شده و موجب تضعیف مسئولین شوند و یا مشکلاتی فراهم شود چه صورت دارد؟ 5- گفته شده است که اکل میته بر مضطر به اندازه سد جوع جایز بلکه واجب است آیا برای رفع اضطرار و تامین کمبودها اعم از نیروی انسانی/ تجهیزاتی/ ساختمانی/ تدارکاتی و اصولاً در جهت ارائه خدمات بیشتر و در حد رفع اضطرار مسئولین می توانند نظرات شخصی خود را در نحوه خرج بیت المال علی رغم آنچه در قوانین مالی کشور جمهوری اسلامی ملاک است و بدون اخذ مجوز از مقامات مسئول اعمال نمایند؟ 6- اگر فردی از کارمندان ادارات برای رفع مشکل اداری وجهی را در غیر آنچه که باید خرج کند یا دستور خرج آن را بدهد ضامن جبران آن می باشد یا خیر؟ 7- اگر قرار باشد کار مشخصی صورت گیرد آنگاه به علت اضطرار به نحو دیگر انجام شود و اسناد و مدارک آن را به جهت گریز از بروز اشکال قانونی برخلاف واقع تنظیم نمایند مثل اینکه گفته شود با این وجه ساختمان ها را تعمیر کنید کسی بیاید و با آن وجه ساختمان احداث کند و سند و مدارک آن را به عنوان تعمیر تنظیم نماید نه احداث از نظر شرع مقدس چه حالتی دارد؟ 8- در پاسخ استفتاهایی که صورت می گیرد گاه قید می فرمایند جایز نیست. بعضی افراد می گویند نفرموده اند حرام است پس نتیجه می گیرند که می توان عمل کرد. استدعا دارد فرق بین حرام است و جایز نیست را روشن فرمائید. دفتر استفتائات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سئوالات مذکور نوشته است: باسمه تعالی در مسائل فوق میزان مقررات جمهوری اسلامی است و جایز نیست و حرام است در عمل فرق ندارند و تخلف از مقررات در مورد سئوال 6 موجب ضمان است. مهر و امضاء با ادای احترام به کارمندان و مسئولانی که در نهادها، ادارات و مراکز اجرایی، قضایی و قانونگذاری ضوابط و مقررات را رعایت می نمایند لازم است اعضای شورای شهر و شهردار یزد بدانند در صورتی می توانند از نیروی شاغل در بخش حقوقی شهرداری برای مراجعه به دادگاه و یا نیروی انتظامی جهت شکایت از این یا آن فرد و رسانه ای استفاده کنند که اولاً به افکار عمومی پاسخ سئوالات، اعتراضات و انتقادات را داده باشند ثانیا بتوانند به ضرس قاطع بگویند مصوبات را بعد از تایید مقامات ذی صلاح اجرایی نموده اند در غیر این صورت شایسته و مناسب است شخصاً در پی شکایت باشند، روزها، هفته ها، یا حداقل دقایقی راهروها و پله های دادگستری و پلیس امنیت و نیروی انتظامی را طی کنند و هزینه های ضروری را از جیب خود بپردازند. شهروندان از کسانی که افتخارشان این است خادم مردم هستند انتظار دارند سعه صدر به خرج دهند، با گفتار سدید و نرم خویی جواب پرسش ها، ایرادات و انتقادات به حق ولی نعمتان خویش ولو در مواردی به نظرشان ناحق باشد را بدهند و شکایت و مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی را آخرین راه حل و مرحله پایانی کار اداری خود بدانند. به امید آن روز. مدیر مسئول ...
پرزیدنت روحانی مچکریم
در این سمت فعالیت داشت. سمت های دکتر روحانی در مجلس خبرگان: ریاست کمیسیون سیاسی - اجتماعی این مجلس (از 1380 تا 1385) و عضویت در هیات رئیسه و ریاست دفتر تهران دبیرخانه این مجلس از 1385 تا 1387. مجمع تشخیص مصلحت نظام روحانی از 18 اردیبهشت ماه سال 1370 به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد. دکتر حسن روحانی ریاست کمیسیون سیاسی - امنیتی - دفاعی این مجمع را برعهده داشته است.
بازار داغ مراودات علمی خارجیها با ایران/ غولهای علمی پیشقدم شدند
جهان داشت را می توان به عنوان بارزترین تمایل اروپا جهت توسعه همکاری های علمی و فناورانه با ایران در نظر گرفت. بدون شک مهمترین نکته سفر رینولد میترنر به ایران که هاینز فیشر رئیس جمهور اتریش را در سفر به تهران همراهی می کرد، همراهی مقامات عالی رتبه 17 دانشگاه شاخص اتریش با وی بود که این خود نشان از عزم جدی وین برای گسترش زمینه همکاری های علمی و تحقیقاتی با ایران دارد. در این
شهید بهشتی می گفت این غلط است که از مرجع تقلید درباره این شخص یا آن کتاب، نظر بخواهید
مطالعه روشنفکر یعنی جامعه، بلکه فاصله ای است که او از روابط قدرت دارد. البته روابط قدرت فقط به حکومت محدود نمی شود، شما روابط قدرت را در بازار هم می بینید. یک روشنفکر هم که مقهور روابط بازار است یا نتوانسته فاصله خود را از آن حفظ کند نمی تواند نقش نقادانه خود را ایفا کند. با وجود این، باز هم می توان روی او نام روشنفکر گذاشت؟ درواقع لباسی از روشنفکری بر تن دارد. بعضی وقت ها
مگر محبوبیت داشتن اصلاح طلبان جرم است که باید از آن جلوگیری کرد
جز در محافل سیاسی اصلاح طلبان به زبان نرانده بود. از مناظره هسته ای حامیان سیاست تشدید تحریم ها تا سیاست های دولت قبل همه را گفت. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام وقتی به خرابی های به جا مانده از دولت نهم و دهم رسید آرزو کرد که ای کاش درآمدهای نفتی را آتش زده بودند اما این گونه خرج نمی کردند تا تعهدات بی سابقه ای به جا بگذارند. او پیش از آنکه به انتخابات بپردازد صراحتا گفت که نه از جایگاه معاون
ایران در ائتلاف 1+4 برای مبارزه با تروریسم
روزنامه لبنانی الاخبار از تشکیل ائتلاف 1+4 متشکل از ایران، عراق، سوریه، روسیه و حزب الله برای مبارزه با تروریسم خبر داد. به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری الاخبار، بعد از گذشت چند هفته از مانورهای سیاسی و نظامی و درز برخی از خبرها با مضامین مختلف، اکنون مشخص شده است مسکو در این مدت چند هفته در حال بررسی و آماده سازی طرحی از طریق برگزاری برخی جلسات و مشورت های محرمانه بوده و در این
اقلیت تندرو حتی بوی باروت جنگ هم به مشامشان نرسیده
برنجید. به گزارش انتخاب ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان فراز و فرود چگونگی تدوین قطعنامه 598 به همه مسائل مربوط به آن از تصویب در شورای امنیت سازمان ملل تا قبول آن از سوی امام راحل اشاره کرد و گفت: همه ی کسانی که هشت سال تمام در بلندگوهای خود برای فریب افکار جهانی می دمیدند که ایران جنگ طلب است، قبول کردند که بپذیرند و اعلام کنند عراق شروع کننده جنگ، صدام متجاوز و ایران مستحق دریافت