سایر منابع:
سایر خبرها
فال روزانه 1394/08/02
فال روزانه شنبه 2 آبان 1394 چند کلمه برای آنهایی که امروز تولدشان است دوست عزیزی که 2 آبان به دنیا آمده ای، تولدت مبارک! امسال سالی پر از احساسات خوب و انرژی مثبت برایتان خواهد بود و شما با خوش بینی بیشتری به زندگی نگاه خواهید کرد. راههایی که به نظرتان به بن بست می رسیدند، برایتان باز می شوند و شما پیشرفت و رشد قابل ملاحظه ای را تجربه خواهید کرد. با تغییر زاویه دیدتان حتی ...
تاثیر مصرف پیاز در کاهش پوکی استخوان
یک متخصص تغذیه با اشاره به خواص درمانی پیاز گفت: مصرف پیاز سبب جلوگیری از پوکی استخوان به ویژه در زنان می شود. مرتضی صفوی در گفت گو با فارس، اظهار داشت: پیاز جزء سبزیجات به شمار می رود و تاریخچه طولانی در رابطه با مصرف آن در دنیا وجود دارد. پیاز در هند طی ایام قدیم به عنوان دارو و در یونان و رم به عنوان چاشنی و طعم دهنده غذا استفاده شده است. وی افزود: پیاز برای اولین بار در ...
مردم ایران چه تصویری از کربلا را دیده اند؟
...، در گوشه هایی از شهر، مردم دور نقالان جمع می شدند تا به پرده خوانی آن ها از وقایع و مصائب کربلا گوش کنند. نقاشی های مذهبی به عنوان زیرمجموعه ای از نقاشی قهوه خانه ای، با ویژگی های خیال پردازی، پرهیز از طبیعت سازی و رئال و حفظ امانت در روایات، به بخش مهمی از خاطرات تصویری مردم کوچه و بازار تبدیل شدند و یک مکتب مهم را در نقاشی ایرانی به وجود آوردند. نقاشی قهوه خانه ای با موضوع کربلا ...
فردین صحرایی/تحلیل روان شناختی و رمزی نقاشی کودکان کار خیابانی
فردین صحرایی -متولد 1356، کوهدشت -فارغ التحصیل مهندسی آب از دانشگاه شهید چمران اهواز، 1379 -فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، 1392 -عضو شورای سردبیری نشریات دانشجویی سوته دلان ، پیام و همدلی متعلق به امور دانشجویی، معاونت دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز، 1379-1377 -همکاری با هفته [...] فردین صحرایی -متولد 1356، کوهدشت -فارغ التحصیل مهندسی آب از دانشگاه شهید چمران اهواز، 1379 -فارغ التحصیل کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر اسلامی تبریز ، 1392 -عضو شورای سردبیری نشریات دانشجویی سوته دلان ، پیام و همدلی متعلق به امور دانشجویی، معاونت دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز، 1379-1377 -همکاری با هفته نامه ی سیمره و چاپ مطالب و مقالاتی پیرامون مباحث نقد ادبی و هنری و مسایل اجتماعی و سیاسی، 1392-1383 -انتشار مقاله ی رهیافتی پدیدار شناشانه به نظریه سینمایی اگزیستانسیالیسم با همکاری سرکار خانم مریم پیردهقان در ماهنامه ی فلسفه ی نو و پایگاه اینترنتی انسان شناسی و فرهنگ( www.anthropoloy.ir )، 1391 -انتشار مقاله ی نوای اساطیری مویه پیرامون نقد و بررسی موسیقایی آثار استاد ایرج رحمانپور، در کتاب دایره المعارف موسیقی لرستان ؛ تالیف رضا اقبالی 1392 و شماره ی اول هفته نامه ی سیمره 1383 -انتشار مقالات و مطالبی ، در هفته نامه سیمره و پایگاه های اینترنتی مختلف ، 1391-1390 تحت عناوین ذیل: - زیبایی نامکرر، نازیبایی مکرر - هویت بینامتنی و بینافرهنگیت هویتی - واکاوی یک فرهنگ - میر نامیرا - شورا پلکان قدرت یا حلقه ی مفقوده ی دولتشهر - خودنگاری شبه مدرن - خنیاگر زاگرس، راوی مقام های کهن - تحلیل روانشناختی و رمزی نقاشی کودکان کار خیابانی - شناخت و بررسی ابعاد شخصیت علی میردریکوندی و مکاتبات با کتابخانه ی بادلیان دانشگاه آکسفورد انگلستان - تحلیل رمزی یکی از نقوش سنگ نگاره های میرملاس - صیرروت انسان در عصر مدرنیته در دست انتشار (مقدمه ای بر رهیافتی انسان شناختی به پارادیم مدرنیته انسان معاصر) -تالیف کتاب در دست انتشار با عنوان زیبایی شناسی آوازهای کهن هوره ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر اسلامی تبریز با همکاری و مشاوره استاد علی اکبر شکارچی، 1394 -تالیف کتاب در دست انتشار تایپوگرافی نور و سایه ها با همکاری آقای سجاد همتی، پایان نامه ی کارشناسی ارشد گرافیک دانشکده ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران، 1393 - در حال ترجمه ی کتاب سفر اکتشافی گروه باستان شناسی هلمز به لرستان ، 1393 ؛ شرح سفر دکتر اریک فردریک اشمیت باستان شناس آمریکایی آلمانی الاصل و هیات همراه به لرستان در سالهای 1398-1934 -تشکیل اولین گروه موسیقی تلفیقی( پاپ-سنتی ) در کوهدشت و اجرای کنسرت موسیقی به مناسبت زلزله ی بم در سال 1382 -تدریس ساز گیتار برای اولین بار در اداره ی فرهنگ و ارشاد کوهدشت طی سالهای 1382-1388 -برگزیده اول جشنواره ی گرافیک و طراحی لوگو به مناسبت ایام قدر ماه رمضان در سال 1386، حوزه ی هنری استان لرستان، خرم آباد -انتشار سلسله گفتارهایی پیرامون مباحث فلسفی، روانشناختی و انسان شناسی تحت عنوان نهان نا آرام درون و شرح و تفسیر منطق الطیر عطار نیشابوری و مثنوی معنوی مولانا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی 1394-1390 -مصاحبه تصویری با خبرگزاری هنر ایران ( آرتنا ) پیرامون نقد و پژوهش در دانشگاه به مناسبت هفته ی پژوهش در آذرماه 1393 ( www.artna.org ( تحلیل روان شناختی و رمزی نقاشی کودکان کار خیابانی مقدمه: علم روانکاوی و نمادشناسی و تحلیل رمزی نشانه ها و تصاویر هنری پیشینه ای به قدمت قرن اخیر و اوایل قرن بیستم دارد.گسترده گی،پیچیدگی وعوامل دخیل در سرنوشت و احوالات روانی و روحی انسان و پیامد های اجتماعی و رفتاری و ارتباطی آن همواره در ادوار مختلف دستمایه ی خلق آثار هنری و سوژه ی تفکر و اندیشه بسیاری از اندیشمندان،متفکران و هنرمندان بوده است.آدمی از آن رو که با ناشناخته های بسیاری از جمله خود،دیگری و امر متافیزیک و ماوراءالطبیعه مواجه است ، همواره در نهانگاه وجودی اش به این امور پرداخته و کنکاش نموده است.پایه گذار علم روانکاوی زیگموند فروید(1939-1856) روانشناس برجسته ی اتریشی است،نظریه ی وی در مورد ضمیر ناخودآگاه که وی آن را خاستگاه رفتارها و اختلالات روانی می داند از مشهورترین اندیشه های روانشناختی قرن بیستم است.در ادامه ی مباحث وی کارل گوستاو یونگ(1961-1875)روانپزشک و متفکر سوئیسی پایه های روانشناسی نوین را با ارائه ی نظریاتش در قالب روانشناسی تحلیلی و ضمیر ناخودآگاه جمعی و آرکی تایپ ها(کهن الگوها) بنیان نهاد. در این نوشتار نگارنده کوشش نموده تا با تحلیل روانشناختی و رمزی از منظری روانکاوانه- توصیفی وهنری به 4نمونه از نقاشی های کودکان کار خیابانی بپردازد. تصویر 1 الف:تحلیل روانشناختی: این تصویر ترکیبی از رنگهای اغلب گرم و بخش کوچکی رنگهای سرد است به گونه ای که قسمت اعظم تصویر مملو از رنگهای گرم شامل قرمز،زرد،نارنجی و صورتی و اندکی رنگ سرد آبی و خاکستری توام با قرمز است.رنگهای گرم بیشتر دلالت بر برونگرایی،مبادله،ارتباط،پویایی،تحرک و دیگرپذیری توام با نشاط و سرزندگی دارند که البته بر مبنای ترکیب بندی و چینش رنگها و خطوط و اشکال و سطوح آنها می توان به تفسیر های بسیار گوناگون دست یافت.دست یافتن به یک تحلیل جامع و کامل از شخصیت یک فرد بسیار سخت و پیچیده است و این گمانه زنی ها بی شک بر اساس قضاوت ها و پیش متن های شخصی روان تحلیلگر استوار خواهد بود.تمام سطح تصویر از رنگ پوشانده شده و جای خالی و خلایی در آن دیده نمی شود که این گویای شخصیت بسیط و فراگیر و برون گرای فرد است و نگرش به پیرامون،بیرون و جامعه و دیگران و شرایط در وی مشهود است.خطوط و حاشیه های مشخص و روشن و مرزهای واضح در این نقاشی به ندرت دیده می شود که می توان دریافت که فرد دارای گرایشها و تمایلات بسیار و در عین حال متزلزل و تعریف نشده ای است به این مفهوم که مفاهیم و دریافتهای حسی و عقلانی وی به مرحله ی بلوغ و تکامل نرسیده و مرز مشخصی و تعریف درستی از خود و جهان پیرامون ندارد.همچنین شاید مبین تشویشها،نگرانیها و اختلالات شخصیتی و یا تنش های ناشی از مواجهه با پدر یا مادر و نوعی گذار به مرحله ی استقلال شخص و تسلط بر اوضاع زندگی باشد.خطوط در اشکالی چون خورشید،درخت،خانه و پنجره ها،گل و گیاهان،پرندگان و میوه های درخت به خوبی قابل مشاهده است.فرد با برجسته نمودن و مشخص نمودن وضوح حدود و مرزهای اشکال فوق، اشاره ای نمادین به انگاره هایی چون نیل به دگرگونی و پیشرفت،ترس یا نیاز به پدر،نیاز به ارتباط و نوعی بلند پروازی و مفید بودن در جامعه دارد.تاکید بر خانه و درخت های سیاه،تیره توام با ترکیب رنگهای قرمز تیره و خاکستری وجوه پنهانی و درونی عجیب و شگفت آوری از شخصیت فرد را برملا می سازد به این معنی که ترسیم کننده از نوعی نامیدی،رنج و درد و افسردگی وروان نژندیهای بحران زایی سخت آزرده است این در حالیست که سطح رنگ آبی در بالای سمت راست تصویر در قیاس با سطوح رنگی تیره و سیاه و قرمز تند کمتر بوده و نمایان کننده این نکته است که عواطف،احساسات و روحیات شکننده و رویاها و تخیلات آرمانی فرد به شدت تحت شرایط بغرنجی تهدید می شود و به گونه ای کنار هم قرا گرفتن تصویر محو خورشید و لکه ی آبی در بالای خانه نشان از دور از دست بودن و ناامیدی فرد در رسیدن به آرزوها و رویاهایش دارد اما همچنان کورسوی امیدی فراسوی تیره گیها می بیند. ب:تحلیل رمزی: در این تصویر تنها خطوط و سطوح رنگی در یک بافت به غایت مشوش و تیره و تار با فضایی اندوه بار دیده می شوند و اشکالی به شکل سه بعدی و حجیم در آن دیده نمی شود که این گویای سنین قبل از نوجوانی و مرحله ی پیش از ورود فرد به جهان منطقی و عقلانیت است و هنوز شخص در مراحل کودکی و انگار ه های انتزاعی و سطوح رنگی ساده است. رمزگشایی این تصویر بدون اشاره به جنبه های نمادین سطوح و اشکال دو بعدی و اساسا” نوع آنها بی تردید ناقص و الکن خواهد بود.بدین منظور می توان با بررسی این سطوح و کمپوزیسیون آنها به جنبه هایی از روانشناسی شخصیت دست یافت.خورشید،ابر،خانه،گل و درختان و گیاهان،زمین،پرندگان و آسمان از تصاویر و سطوح مشخص و نمادین این نقاشیست.ترسیم بسیاری از اساسی ترین و بدیهی ترین نیاز های بشری و اشاره به بنیادی ترین پدیده ها ی پیرامونی انسان در این نقاشی در فضایی تیره و تار و سیاه و غم بار بیش از هر چیز نشانگر جهان و فضای ذهنی و نگرش شخصیتی است که جهانش سرشار از استیصال و نا امیدی و فروبستگی و تردید و هراس و وحشت است.او خواسته که با برون ریزی و بازنمود و بازنمایی درونیات و مکنوناتش پرده از زیست دردناک خود بر دارد و از نگاهی دیگر علاوه بر اشاره به زندگی و امید وآینده ی روشن آنها را در ترکیبی از رنگهای تیره به نمایش بگذارد تا این تضاد و دوگانگی ابدی ذات بشری را ترسیم کند.پرنده،درخت،خورشید و آسمان گرچه تیره ترسیم شده اند اما نمادی از امید و زایش و الوهیت و تعالی گرایی نیز هستند.همچنین خانه و زمین نمادهایی از خانواده و مادر هستند که پایبندی و وابستگی و رمزگانی از کهن الگوهای مادر و پدر هستند. تصویر2 الف:تحلیل روانشناختی: تنوع رنگ به نسبت کمی در این تصویر مشاهده می شود.رنگها تنها محدود به رنگهای سرد از جمله آبی و سیاه و خاکستری و رنگ گرم زرد و قهوه ای است.احاطه ی رنگهای سیاه و آبی بر فضای نقاشی و استفاده از خطوط شکسته و ضخیم نشانگر جنبه های درونگرا،عواطف و احساسات ظریف و شخصیت لطیف و شکننده ی فرد است.میل به تنهایی و گوشه گیری و انزوا احتمالا”از ویژگیهای رفتاری ترسیم کننده است.سطوح سمت چپ و گوشه ی بالایی تصویر پوشیده از رنگ سیاه با خطوط منحنی است که این نمایانگر فضای تیره و یاس آلود توام با مرارت های زندگی فرد است.شاید نیز اشارتی به احساسات و عواطف فرو کوفته و سرکوب شده توام با تهدید های روحی و اختلالات روانی وی باشد یا اینکه محرومیت از یک فضا و شرایط مطمئن و آرام و مهرورزانه باشد که اینگونه بروز می یابد.خطوط شکسته و تند و ناهمگون و ضخیم در خانه و درخت و تصویر موهوم و نامشخص رشته ی پرندگان در حال پرواز در بالای درخت،اشاره به نوعی نیاز به آغوش گرم خانواده و نیل به پیشرفت و نیاز به زندگی صلح آمیز دارند.آنچه در این نقاشی بیشتر مشهود است پر رنگتر بودن خانه ها و تعدد آنها و نیز رنگ زرد تند آنهاست که مبین نیاز به امنیت و آرامش و وابستگی به خانواده و پدر و مادر است . ب:تحلیل رمزی: نمادها در این تصویر در سطوح و بافت هایی از خانه،آسمان،درخت،پرندگان و زمین ترسیم شده اند.در اینجا نیز پیوند همیشگی فرد را با طبیعت از یک سو و خانواده(کهن الگوهای پدر و مادر)می بینیم.یعنی در واقع می توان خانه و پدر را نمادی از درون،آسمان،الوهیت،عواطف و احساسات و مرگ دانست و از سویی دیگر مادر و طبیعت را نمادی از زندگی،زایش و باروری،برون گرایی و زمین دانست ،که در این تصویر به شکل موجز و زیبایی ترسیم شده است. تصویر3 الف:تحلیل روانشناختی: این تصویر به شدت انتزاعی است ودارای دلالت ها،خوانش ها و مفاهیم بسیار و پیچیده وگسترده ایست.رنگ و بافت به تنهایی بر تمام سطح نقاشی غالب شده و از خط و شکل نشانی نیست.در واقع سطوح رنگی درهم و مغشوش همچون ابری گریزان و معلق در هم تنیده شده اند.توصیف وبیان روانشناختی این نقاشی بیش از سایرین تحریک کننده و برانگیزاننده و شورانگیز است.گویی درایجازی رازآمیز فرد خواسته که بیش از هرچیز شخصیتش را پنهان و مخفی نگاه دارد و ما را به بازی هراس آور هیجان و غلیان احساسات بر انگیزد.رنگهایی شامل زرد تیره و خاکستری و سرمه ای توام با تاشها و ضربه های نرم و گاه تند قلم مو در ترکیب بندی تیره و تار حکایت از روح و روانی درونگرا،آرام و عواطفی شدید و شکننده دارد.بخش اعظم تابلو سرشار از رنگهای خاکستری و تیره است که اشارتی به تیرگی حاکم بر زندگی فرد دارد.از نکات بارز این نقاشی فقدان حضور رنگهای اصلی در تابلوست و آنچه بروز می یابد در رنگهای ترکیبی و امتزاج رنگهای مخلوط است که این نیز به گمانم باز بیانگر درونگرایی شدید و انزواطلبی و تنهایی شخص است.در مرکز نقاشی رنگ زرد را در قالب یک انگاره ی موهوم انسانی می بینیم که البته شاید این تنها یک برداشت شخصی باشد که محوریت اثر را به سمت ترسیم کننده سوق می دهد.علیرغم گستره ی تیره ی تابلو، رنگ زرد در مرکز تابلو اشارتی ظریف به گشایش،درخشش،شادی و خوشبینی و میل به مشارکت و گرایش عمیق به پیشرفت در هیات پیکره ی انسانی نقاش دارد. ب:تحلیل رمزی: در این نقاشی به طور مشخص و موکد تصاویر یا اشکال و یا نمادهای مشهودی که دلالت های برون متنی داشته باشند وارجاعات فرا متنی و رمزی آن معلوم و قابل تفسیر باشد ،دیده نمی شود که این به معنی عدم خوانش و تحلیل رمزی و فقدان عناصر برون متنی در آن نیست،بلکه حتی جای بررسی و ارائه ی تحلیل ها و تفسیر ها و خوانش های متعدد را باز می گذارد.اینجا دیگر عناصر بصری و نمادینی چون زمین ،آسمان و درخت و انسان و گیاه و پرندگان و...گویی همگی حضوری مستمر و رمزآلود دارند و حتی چیزی بیشتر از همه ی اینها هم دارد چرا که همه ی پدیده ها ونمادها ادغام شده و مرز میان حقیقت و واقعیت،جهان واقعی و خیالی و رویا شکسته شده. این اثر به دلیل نوع پرداخت و ترسیم انتزاعی رنگها بسیار تفسیر پذیر و چند بعدی است.محوریت پیکره ی نامتعادل و نامشخص انسان در مرکز تابلو تنیده شده در رنگ زرد و ترکیب آن با فضای پیرامونی تیره نشانگر سرنوشت دهشت بار و پر رنج انسان و مواجهه ی وی با امور رازآمیز این جهان است. تصویر4 الف:تحلیل روانشناختی: آنچه که در این نقاشی با سایر نقاشی ها متمایز و متفاوت است،عدم پوشش تمام سطح نقاشی با رنگ است. به عبارت دیگر فضاهای خالی و سفید در تعادل و توازن با رنگهای سبز و قرمز و زرد و سیاه می باشد.نیز رنگهای سرد سبز و سیاه همین توازن را با رنگهای گرم زرد و قرمز دارند.اما پوشش غالب سطح اثر مملو از ترکیبات رنگی سبز در قالب درختان سبز بهاری و در پیوند با گیاهان و زمین سبز می باشند.همچنین تعداد درختان که هفت درخت دارای بار و سبز هستند خود دارای ارجاعات فرامتنی و رمزی هستند.رنگ سبز غالب شاید اشاره به شخصیت پویا و متحرک و شاد و با طراوت و ارتباط و دگرباشی شخصیت نقاش دارد.درختان در آرایشی منظم و در کنار هم به صورت هفت گانه ی مصوری کانون توجه و مرکزیت اثر را تشکیل داده است.خانه ی تاریک و با خطوط ضخیم سیاه در حاشیه ی پایین اثر نشان از تیرگی و اختلال در روابط خانوادگی و عواطف و احساسات سرکوب شده یا ترس و وحشت ناشی از مواجهه با والدین دارد.مقابل خانه رنگهای سیاه و قرمز به شکلی نامشخص در هم ادغام شده و سطوحی نامعین و نامعلوم از پیکره های انسانی را تشکیل می دهند که تیرگی و سیاهی بر وجودشان سایه افکتده.به لحاظ ترکیب بندی و کمپوزیسیون ،استقرار خانه ی ناقص سیاه و پیکره های نا معین انسانی تیره در قسمت تحتانی گیاهان و درختان سبز گویای بخش نهانی و درونی نا مطمئن وپر تردید و تیرگی فضای حاکم بر عواطف شخص است.در این نقاشی فضای سفید و خالی اثر نشانگر درونیات،ذات و ضمیر ناخودآگاه فر د است که در تعادل با برونیات وی قرار دارند ب:تحلیل رمزی: نمادهای معین و مشخص قابل رویت در این اثر شامل درخت،زمین،گیاهان سبز،خانه وپیکره های موهوم ودر هم پیچیده ی انسانیست.عنصر بصری کانونی و مرکزی اثر که محوریت هدف ترسیم کننده بوده،درخت می باشد و المان های فرعی و پیرامونی خانه،زمین و انسان هستند.شاید این تاکید عامدانه به درختان سبز هفت گانه بی ارتباط با تقدس عدد هفت در تمامی فرهنگها و جنبه ی رمزآمیز و نمادین آن در تشریح و توصیف پدیده ها و مقولات ناشناخته و رازآمیز بشری اعم از گردش کیهان و نجوم و ستارگان تا سرنوشت زیست بشری،نباشد.اگر حتی بر این گمان باشیم که نقاش عامدانه به ترسیم این هفتگانه نپرداخته و ضمیر ناخودآگاه وی در این امر دخیل بوده،باز نمی توان جنبه های رمزی آنرا در نظر نگیریم.تقابل زیبای خانه ی سیاه و درختان سبز و نحوه ی ترکیب بندی عناصر بصری ازجمله اسقرار درختان در مرکز و خانه ی سیاه و پیکره های انسانی در پایین و زیر زمین سبز حاکی از تقابل و تضاد و دوگانگی زندگی و مرگ و زایش و نابودی و هستی و نیستی دارد،اینکه در ضمیر ناهوشیار و نهان درونی ما این امور معنوی و الوهی حضوروپیوندی ذاتی و جدایی ناپذیر دارند.اما در نگاهی جزئی تر در مورد خالق این اثر می توان گفت گرچه خانه ی سیاه نشان از اختلالات روحی و روانی و پریشانی و افسردگی و تیرگی روابط دارد،اما در پس زمینه ی نا هوشیار ذهن وی دریچه و پنجر ه ای از روشنایی و امید و زندگی و پیشرفت به روی وی باز است و حتی این نیل به زندگی بر تمایلات و اختلالات روانی اش می چربد. درج شده توسط : سجاد همتی / دبیر پاتوق هنری " میرملاس " ...
گردشگرانی که برای عزاداری به جاده می زنند
این مراسم می روند و از سوز سوگواری و موضوع آن عزادار می شوند. عرب های خوزستان تعزیه عربی هم برگزار می کنند اما کمتر شناخته شده است. مردم خوزستان همچنین در مراسم عزاداری خود قهوه تلخ می خورند. این قهوه از آنجا که دهان را تلخ می کند، به نشانه عزا خورده می شود. مهر لینک منبع
عکسهای جدید سپیده خداوردی و همسر و پسرش
حس کردم که زبان مشترک زیادی با هم داریم و برای اینکه نظراتمان را به یکدیگر نزدیک کنیم احتیاجی به صرف زمان طولانی نداریم و وقتی موضوع ازدواج پیش آمد حس کردم می تواند شریک خوبی برایم باشد. عکس دوران بارداری سپیده خداوردی در کنار همسرش امین نظری این بازیگر با اشاره به دوران بارداریش بیان می دارد: پیش از دوران بارداری به شکل منظمی ورزش میکردم اما با شروع بارداری، شرایط جسمانی ام ...
نمایش شاهکارهای هنری بی بدیل با موضوع عاشورا در موزه آستان قدس رضوی
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محمدرضا ساقی، مسؤول گنجینه قرآن و نفایس این سازمان اعلام کرد: در گنجینه قرآن و نفایس موزه آستان قدس رضوی، آثار هنری بی مانندی با موضوع عاشورا در معرض نمایش است که در این میان، سه اثر منحصر به فرد شامل تابلوی معرّق چوب عصر عاشورا که با الهام از تابلوی عصر عاشورا ی استاد فرشچیان خلق شده است، عصای چوبی منبّت کتیبه دار که دارای صفحات متعددی از وقایع روز عاشورا است و ...
نیکی مظفری: از بچگی خوش لباس بودم
متنوع رنگ های مکمل را خیلی دوست دارم مثلا طیف رنگ های طوسی، کرم، قهوه ای و یشمی مورد علاقه من هستند. این به معنای محدود شدن انتخاب های رنگی ام نیست. همان رنگ طوسی برای خودش طیف های مختلفی دارد به همین دلیل انتخاب شما هم محدوده گسترده و وسیعی پیدا می کند. اصلا به این سبک زندگی نمی کنم که مثلا بگویم من فقط رنگ مشکی می پوشم یا فقط سفید. توجه به نظر سایرین اصولا آدم ...
تصاویر زیباترین سنگ های معدنی در اتیوپی
پیدا کند)نشان داد خوب بازی از رنگ اکثریت قریب به اتفاق سفید و شفاف بود، اما برخی از bodycolor مختلف از زرد روشن به تیره "شکلات" قهوه ای بود. سنگ های کشف شده به طور کلی بسیار جدید وسفیدتر بود. اما همه رنگ طیفی در بازی از رنگ در نمونه های آنجا دیده می شد. بسیاری از دامله موجود در معادن اتیوپی در ظاهر با دامله های استرالیا و برزیل مشابه بود. با این حال، بسیاری از نمونه یک ساختار ستونی از بازی ...
اب مجازی چیست ؟
ایران در برنامه ششم توسعه قصد دارد به مفهوم آب مجازی توجه کند ... ایران در برنامه ششم توسعه قصد دارد به مفهوم آب مجازی توجه کند، در حالی که این مفهوم بیش از سه دهه است که در سیاست گذاری های کشورهای توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته است. به دلیل عدم توجه به این مفهوم در کشور ،با صادرات هندوانه هفت برابر ذخیره آب پشت سد کرخه، آب مجازی به خارج از کشور را صادر می کنیم. آب مجازی آبی است که از ابتدا تا انتهای تولید یک محصول مصرف می شود. این آب اگرچه قابل مشاهده نیست اما در حساب های اقتصادی دنیای امروز، با توجه به کمبود منابع آب نقش پررنگی دارد. برای تولید یک برگ کاغذ A4، 10 لیتر آب مصرف می شود و اگر بدون دلیل دو برگ کاغذ سفید را دور بیندازیم، در واقع 20 لیتر آب هدر داده ایم. با توجه به منفی بودن بیلان آب سفره های زیرزمینی در بسیاری از نقاط کشور، باید از کشت محصولات پرآب بر در بخش کشاورزی خودداری شود. ضمن اینکه براساس اصول آمایشی، تولیدات صنعتی نظیر فولاد به مناطقی منتقل شود که منابع آب کافی در اختیار دارند. ( مصرف سالانه آب برای فولاد مبارکه أصفهان بالغ بر 60 میلیون متر مکعب معادل یک سد است ) میانگین آب استفاده شده برای تولید هر کیلو هندوانه 300 لیتر است. این حجم آب در کشورهایی مصرف می شود که راندمان بخش کشاورزی در آنها بالاست. در خوشبینانه ترین حالت برای تولید هر کیلو هندوانه در ایران، 500 لیتر آب مصرف می کنیم. طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی، ایران با تولید سالانه بیش از 2 میلیون و 200 هزار تن هندوانه در رتبه چهارم جهان قرار دارد. این محصول در چهار فصل کشت و سالانه بیش از 100 هزار تن هندوانه به عراق، امارات متحده عربی و کویت صادر می شود. ما بر این باوریم که با صادرات 100 هزار تن هندوانه، سالانه بیش از 50 میلیارد متر مکعب آب به خارج از کشور صادر می شود. میانگین بارش ها به فرض در یزد از متوسط کشوری پایین تر بوده و 100 میلیمتر در سال است در مناطقی مثل یزد که منطقه ای خشک به حساب می آید الان هندوانه کاشت میشود. سیاست آب مجازی باید سرلوحه تصمیم سازی ها در هر ارگان قرار گیرد... آب مجازی از مجموع آب های کره زمین تنها یک دهم درصد آن، آب شیرین و در دسترس انسان هاست. از کل آب هایی که سالانه در جهان مصرف می شوند، 70 درصد در بخش کشاورزی، 20 درصد در بخش صنعت و فقط 10 درصد برای مصارف خانگی به کار می روند. بدین ترتیب، صرفه جویی در بخشی که کمترین سهم را دارد راه حل مناسبی برای حل مشکل کم آبی نیست. virtual water. آب مجازی میانگین جهانی مصرف آب برای تولید یک کیلوگرم گوشت گاو 15400 لیتر است آب مجازی عبارت است از میزان آبی که برای تولید یک محصول در صنعت یا کشاورزی مصرف می شود. بحث آب مجازی توسط پژوهش گر بریتانیایی پرفسور جان انتونی آلن در دهه 1990 میلادی مطرح شد. از آن زمان تا کنون، پژوهش های او مورد توجه فراوان بخش های اقتصاد و سیاست قرار گرفته اند. به او در سال 2008 در همین رابطه جایزه معتبر آب استکهلم اهداء شد. پرفسور هانس -گئورگ فرده، پژوهش گر کشاورزی معتقد است با در نظر گرفتن وضعیت آب در سراسر جهان، تنها با صرفه جویی در آب مجازی می توان ذخایر موجود را مدیریت کرد. این میزان مصرف را نمی توان با کنتور اندازه گرفت زیرا آب مجازی در بسیاری از محصولات مصرفی روزانه پنهان است. به عنوان مثال در هر یک فنجان قهوه، 140 لیتر آب پنهان است. این میزان کل آبی را در بر می گیرد که برای رشد و آبیاری و به بار نشستن گیاه قهوه بکار رفته است. البته قهوه به طور معمول در مناطقی کشت می شود که از نظر ذخایر آبی غنی هستند، اما خلاف این وضعیت در مورد محصولات دیگر مانند میوه های کمیاب و یا سویا صادق است که جهت مصرف دام از آفریقا و آمریکای لاتین به اروپا وارد می شوند. این وضع شامل توت فرنگی زمستانی هم می شود. پرفسور فرده می گوید پرهیز از اسراف را باید در این مسیر به جریان انداخت نه با تاکید بر صرفه جویی در کشیدن سیفون توالت! یک تی شرت چقدر آب می خواهد؟ میانگین جهانی مصرف آب برای تولید یک کیلوگرم گوشت گاو 15400 لیتر، گوسفند 10400 لیتر، خوک 6000 لیتر و مرغ 4300 لیتر است. در طی سال های 1996 تا 2005 برای تولید گوشت گاو مصرف شده در سراسر جهان 800 میلیارد متر مکعب آب مصرف شده است. مهم تر از میزان آب مصرفی، نوع آن (سبز یا آبی) است که بستگی به تغذیه (چرا در مرتع یا خوراک صنعتی) دارد. در مجموع اما بخش اعظم آب مصرف شده برای تولید گوشت گاو آب سبز است. امر یاد شده در مورد تولید پنبه متفاوت است. یک کیلوگرم این ماده مورد نیاز صنعت پوشاک، در میانگین جهانی 11 هزار لیتر آب مصرف می کند که نزدیک به نیمی از آن آب آبی و از ذخایر محدود کره زمین است و درصد آب خاکستری آن بالاست. برای کشت پنبه مورد نیاز یک تی شرت حداقل 2000 لیتر (بستگی به منطقه تولید) آب مصرف می شود. گردآوری: محسن ملاحسینی ...
عزاداران حسینی در تکایای قاجار به سوگواری می نشینند/ برگزاری مراسم هر سال پر شورتر از سال قبل
قرار می داد. در گوشه ای از میز پذیرایی از عزاداران نان قندی گذاشته شده بود. یکی از اهالی آنجا که سالیان سال شاهد آداب و رسوم عزاداری در تکیه سادات اخوی بود به ما گفت: این هیئت ها قبل از ورود چای به تهران به وجود آمده است، به همین دلیل در گذشته از عزاداران با قهوه ترک پذیرایی می کردند، البته هنوز هم این سنت، گاهی در اینجا انجام می شود. وی ادامه می دهد: در گذشته شهر در شب ...
گفت وگو با سید حامد قنادپور به بهانه فعالیت مجدد شورای راهبری بانکداری الکترونیکی
شورای راهبردی یا راهبری توسعه بانکداری الکترونیکی ایران پس از دو سال وقفه چندی پیش دوباره با حضور مدیران عامل بانک ها تشکیل شد. تشکیل این شورا و توجه به بانکداری الکترونیکی را باید به فال نیک گرفت؛ اما مطمئناً در این مسیر باید پای صحبت کارشناسان و مدیران نشست و از نظرات آن ها برای بهبود عملکرد این شورا استفاده کرد. به همین بهانه به سراغ مهندس سید حامد قنادپور یکی از کارشناسان حوزه بانکداری ...
عاشورا بر بوم نقاشی
... شکیر سوابیمانی (Shakir Swabhimani) هنرمند هندی معاصر است که به رسم نقاشی با موضوع عاشورا می پردازد. این نقاش با بهره گیری از نگاه انتزاعی خود به واقعه عاشورا، تصاویری نزدیک به سبک اکسپرسیونیسم خلق می کند. در معروفترین اثر او شی به سان یک گنبد در میان خلنگزار و کاکتوس ها و خون در حصار است. نمادپردازی براساس همان باورهای همیشگی شیعه است. المان های صحرا و آب به عنوان دو ناهمخوان در کنار هم در روایت عاشورایی، در این تصویر نمود پیدا کرده است. ================== گزارشی از احسان زیورعالم انتهای پیام/ ...
فال روزانه 1394/08/01
مجرد باشید و چه متاهل سال هیجان انگیز و خوشایندی را در پیش خواهید داشت. فال روزانه - Daily Omen طی چند روز آینده برطرف شدن برخی سوء تفاهم ها شما را بسیار خوشحال خواهد کرد. شما تصمیم گرفته اید که به خواسته های قلبی خود برسید، ولی به نظر می رسد همه آن چیزهایی که می خواهید زمانی بیش از آنچه انتظار دارید می برند و سخت به دست می آیند و این موضوع شما را تا حدودی ناراحت می کند. با این ...
فال روزانه 1 آبان
نهایت به حرف دلتان گوش می دهید. شما باید تمرین کنید که انعظاف پذیرتر شوید و با افراد همکاری داشته باشید. شهریور: شما امروز احساسات خود را مخفی می کنید، اما انتظار دارید آنها نیازهایشان را با شما در میان بگذارند. این دو موضوع، به خصوص اگر شما نخواهید وارد بحث و گفتگو بشوید، برایتان دردسرساز خواهند شد. برای مخفی کاری زیاد وقت هست، الان باید رو بازی کنید!! مهر: حتی اگر به اهداف ...
فال روز جمعه 1 آبان 1394
. فراموش نکنید که می توانید این واقعه برای شما حامل یک نشانه یا پیام است و اگر احساسی برخورد کنید آن را از دست خواهید داد. - فال روزانه در روز 1 آبان 1394 برای متولدین شهریور ماه شاید امروز چیزی یاد بگیرید که اعتقادات اصلی شما را تغیر دهد و این موضوع برایتان از اهیمت خاصی برخوردار است. حالا شما آماده اید که فکر خود را تغییر دهید و در عین حال به خاطر این تغییر دیدگاه ناگهانی تان ...
بهترین رستوران های نوستالژی تهران
به گزارش ستاره ها، در سال 1306 مهاجر ارمنی با نام خاچیک مادیکیانس این کافه را دایر کرد. این کافه سال ها پاتوق شاعران، نویسندگان و روشنفکران بوده است. در معرفی نامه ای از این کافه که امروزه در کنار در ورودی آن قرار داده شده آمده است که غذاهای فرنگی مانند بیف استروگانف و بیفتک و همچنین کافه گلاسه، شاتو بریان، بستنی های فرنگی، قهوه ترک و فرانسه برای اولین بار در این کافه به ایرانیان عرضه شد ...
سیگار کشیدن و خطر یک سرطان زنانه!/ هیئت های دیسکو/ راه صیانت از منافع ملی در دوران پسا برجام/ درمان ...
گروه وبلاگستان تیتریک ؛ به گزارش اولین باشگاه وبلاگ نویسان استان البرز روایت نو ، برجام یا برنامه ای جهت آبروریزی ملت؟ روایت نو به نقل از وبلاگ معبر سایبری فندرسک نوشت: نمیخوام بگم برجام خوبه یا برجام بده چون من کارشناس برجام نیستم و وظیفه من نیست نه اینکه وظیفه ای روی این موضوع ندارم و حساسیتی نسبت به مسئله برجام نداشته باشم، نه ... اما بعد از بررسی های ...
مراقب قلیانی که شیشه به توتون آن اضافه شده است باشید!
شیشه سرو می کنند. دکتر صادق نیت با بیان اینکه خود قهوه خانه داران به صورت عامدانه شیشه را به توتون اضافه می کنند ، ادامه داد: این کار برای جلب مشتری و وابستگی بیشتر به قلیان صورت می گیرد تا مصرف کنندگان دفعات بیشتری برای کشیدن قلیان مراجعه کنند . موضوع مهم دیگری که رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در مورد آن هشدار می دهد، عوارض مصرف قلیان هایی است که علاوه بر موارد مضری ...
خورش قیمه امام حسین 10 ساعت کار دارد
الحق بر می گردد. به دلم افتاد که برای استخاره پیش آیت الله بروم که بالاخره کار آشپزی را ادامه بدهم یا نه؟ آیت الله استخاره هایشان ردخورد نداشت. من هم اصلا نگفتم که چه می خواهم. بعد از استخاره آیت الله گفت آقای سید عباس کار بسیار خوبی است اما خطرش زیاد است. ولی خداوند شما را یاری می کند که از خطرات نجات پیدا می کنید و ثواب های بسیار زیادی هم می برید. همین موضوع یک تشویق بسیار جدی برایم شد و ...
آزادی دو خرس گرفتار در تله شکارچیان در هشترود
شرقی در این باره گفت: خرس قهوه ای ماده از ناحیه دست و توله خرس نیز از ناحیه گردن درون تله ها گرفتار شده بودند. محمررضا مسعود اظهار داشت: مامورین موضوع را با اداره کل منتقل نموده و بلافاصله تیمی از کارشناسان و دکتر جواد قهاری دامپزشک این اداره به همراه دارو و تجهیزات بیهوشی عازم روستای مذکور شدند. پس از حضور در محل دکتر قهاری داروی مناسب را آماده نموده و دارو از با پرتاب دارت ...
کارکردهای اجتماعی ماه محرم
نباید چنین فردی به گرسنگان اطرافش بی محلی کند یا زیر بار ظلم و تبعیض برود چنین همبستگی ای برای به جا آوردن مراسم عزاداری، بی شک به پررنگ شدن اتحاد ملی کمک می کند و روح همدلی و هم صدایی را اشاعه می بخشد. حتی برای پختن نذری هم این مشارکت دسته جمعی وجود دارد و خیلی از غذاهای نذری، محصولی مشترک از سوی چند خانواده است. وقتی نذری پخش می شود، دیگر فرقی نمی کند هرکسی، کدام گوشه کار را گرفته یا چقدر ...
بررسی بازی Wasteland 2: Director’s Cut؛ انسان در برابر تباهی
یکی از قدیمی ترین فرنچایزهای بازی های ویدئویی است که تاثیر زیادی در شکل گیری داستان های علمی تخیلی و صد البته تولید سری بازی موفق فال اوت داشته است. نسخه ی اول بازی، بیش از 20 سال پیش عرضه شد و هم چنان به جرئت یکی از برترین عناوین تاریخ به شمار می رود. عنوانی که چه از لحاظ داستان پردازی و چه از هر لحاظ دیگری، سال ها از زمان خود جلوتر بود. ویستلند به مسائلی چون خردی و از بین رفتن مسائلی ...
در سمفونی کسب وکار، تکنوازی نکنید
همکارانتان به مشتریان خود، کمیسیونی دریافت کنید.) 6. پس از پایان کار هم با آنها در ارتباط بمانید اگر با شخصی در یک پروژه کاری مشارکت داشته باشم و از کار آنها واقعا راضی باشم، ارتباطمان را حفظ می کنم؛ به طور معمول ماهی یک بار به آنها زنگ می زنم یا یک قرار برای صرف قهوه یا شام با آنها تنظیم می کنم. زمانی که دور هم جمع می شویم، در مورد فرصت های پیش رو صحبت می کنیم یا اگر پروژه ای در دست ...
تلفات طاعون نشخوارکنندگان به121راس رسید
به گزارش شفا آنلاین ،سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: مشاهده نشدن لاشه های جدید کل و بز در چند هفته اخیر از کنترل و مهار بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زنجان حکایت داشت اما کشف لاشه های جدید در 48 ساعت گذشته بر این موضوع خط بطلان کشید. ناصر جعفری روز پنجشنبه افزود: پایش ها توسط گروه های اداره کل به منظور کشف لاشه های احتمالی در دربند ده بهار خرمنه سر همچنان ادامه دارد تا ...
برنامه گالری های تهران در روزهای عزاداری
رنگ روغن با مضمون مذهبی و عاشورا از 25 مهرماه در موزه ی هنرهای زیبا سعدآباد برپا شده است. در نمایشگاه پرده های ماتم 19 پرده نقاشی قهوه خانه ای اثر نقاشان نامدار معاصر حسین قوللر آغاسی، محمد مدبر، امیرحسین قائم مقامی و میرزا مهدی نقاش شیرازی با تکنیک رنگ روغن روی بوم و با موضوع عاشورایی در طبقه ی همکف موزه ی هنرهای زیبا به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه تا 21 آذرماه برپاست ...
حراج "سرطان" در سفره خانه ها
مواد دخانی در کشور گفت: با افزایش آگاهی عمومی توانستیم این نکته را به دست اندر کاران و مردم بقبولانیم که وجود صنف قهوه خانه داران غیرقانونی و مضر است. اکنون با وجود اینکه پیش از ارائه مجوز از گیرندگان مجوز تعهد محضری مبنی بر عرضه نکردن قلیان گرفته می شد، شاهد عرضه قلیان در این اماکن بودیم زیرا عرضه این نوع مواد دخانی سودآور است. وی با انتقاد از طراحی مهر اتحادیه قهوه خانه داران و سفره ...
موبایل با ما چه می کند؟
اریک پیکرزگیل (EricPickersgill) یک عکاس مفهوم گراست که یک بار که در نیویورک به کافه ای برای صرف قهوه می رود با صحنه ای روبه رو می شود که زنگ اولیه یک پروژه عکاسی را در ذهنش به صدا درمی آورد. صحنه یک اتفاق بسیار ساده بود؛ یک خانواده 4 نفره سر یک میز نشسته بودند. پدر و 2 دخترش با تلفن های هوشمند خود مشغول بازی بودند درحالی که مادر خانواده از پنجره به بیرون خیره شده بود. اریک ...
برنامه گالری های تهران در روزهای عزاداری
رنگ روغن روی بوم و با موضوع عاشورایی در طبقه ی همکف موزه ی هنرهای زیبا به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه تا 21 آذرماه برپاست و علاقه مندان به هنر نقاشی قهوه خانه ای می توانند در روزهای یادشده از ساعت 9 تا 17:30 از این نمایشگاه در موزه ی هنرهای زیبا در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد دیدن کنند. گالری سهراب 40 اثر از آثار ناصر اویسی، هنرمند پیشکسوت نقاشی ایران، در ...
جایزه ویژه بدلکاری در دست دختر ایرانی
مرحوم پیمان ابدی اداره می شد، فوت و فن های بدلکاری را خیلی خوب به مهسا آموخت. شروع موفقیت های جهانی شبکه های اجتماعی باز هم کار خودشان را کردند و ارتباط اینترنتی دختر ایرانی با بدلکاران ترکیه ای، پایش را به فیلم های غیر ایرانی هم باز کرد. مهسا و گروهش برای نخستین بار برای همکاری در یک سریال ترکیه ای دعوت شدند؛ دعوتی که شروع خوبی برای همکاری های بعدی با گروه های دیگر در این ...