سایر منابع:
سایر خبرها
رابطه محافظت نشده، قرص مطمئن جلوگیری چیه؟
سوال مخاطب نی نی بان: ببخشید اگه تو رابطه محافظت نشده اب منی بطور کامل داخل ریخته بشه ایا قرصی هست که جلو بارداری رو به طور مظمئن بگیره و اینکه چه طوری باید قرص مصرف بشه پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز روش های اورژانسی پیشگیری از بارداری باید در 72 ساعت پس از تماس جنسی حفاظت نشده انجام شود. احتمال بروز بارداری ناخواسته با استفاده از روش های اورژانسی 3 درصد است.
خونریزی قرص اورژانسی، بارداری خارج رحمی ممکنه؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام من چهارشنبه 2 هفته پیش یه رابطه مقعدی محافظت نشده داشتم که 25 ساعت بعد یه تنسی 1.5 مصرف کردم و تو اینترنت نوشته بود که نباید بعد از تنسی قرص ضد تهوع بخوریم برای همین فردا شبش یه تنسی 1.5 دیگه خوردم و روز پنجشنبه پریود شدم. الان خیلی کم لگنم درد میکنه و کمر درد دارم و هر از گاهی شونه هام درد میگیرن اما دراز میکشم دردش شدید تر نمیشه. خواستم بدونم با اینکه پریود شدم امکان
برقراری رابطه زناشویی، ترشح زیاد یعنی بارداری؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام عزیزان من سه روز پیش با همسرم رابطه داشتم و جلوگیری کردم و قرص خوردم به موقع ولی ترشحات سفید زیادی ازم میره جوری که تو لباس زیرمم هست میشه بگید علتش چیه؟ پاسخ دکتر کتایون برجیس، متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی: دوست عزیز ترشح سفید لزوما نشانه بارداری نیست. برای تعیین اینکه باردارید یا نه باید بعد از تاخیر در پریودتان تست بتا بدهید.
موارد مصرف قرص کلوپیدوگرل چیست؟ + عوارض قرص CLOPIDOGREL
حاد، بزرگسالان: • 75 میلی گرم خوراکی یک بار در روز همراه آسپیرین (درمان میتواند با وجود یا بدون وجود دوز بارگیری شروع شود.) آنفارکتوس میوکارد جدید، ضربه جدید، بیماری عروق محیطی اثبات شده، بزرگسالان: • 75 میلی گرم خوراکی یک بار در روز عوارض جانبی قرص کلوپیدوگرل • خونریزی راحت تر از حد نرمال • اسهال • دل درد • سوء
جسد سُها رضانژاد احراز هویت شد
پلیس قرار گرفت. وی افزود: با توجه به حساسیتی که نسبت به این موضوع در فضای مجازی به وجود آمد، شخصا پرونده را بررسی و بر بازجویی ها نظارت کردم و حتی چندین روز در منطقه حضور داشتم. در تحقیقات پلیس حتی یک انگیزه کوچک منجر به وقوع جنایت در این پرونده به دست نیامد. رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ جرمی در روستاهای اطراف آن منطقه رخ نداده بود، تصریح کرد: علاوه بر این
پست اینستاگرامی نورافکن بازیکن جنجالی سپاهان خطاب به دو داور بازی با استقلال
امید نورافکن بازیکن سابق استقلال یک پست اینستاگرامی خطاب به بیژن حیدری و موعود بنیادی فر، منتشر کرد. نورافکن نوشت: با عرض سلام خدمت آقای دکتر بیژن حیدری و آقای موعود بنیادی فر. اول اینکه آقای بیژن حیدری خیلی ممنون بابت زحماتتون و مهم تر از اون در جریان بازی هفته پیش با تیم استقلال (لیگ برتر) اشتباه بدون غرض شما، باعث نابود شدن تلاش یک ساله یک مجموعه منضبط شد. از
قرص کتوتیفن چیست؟ + کاربرد
، دونپزیل، آنتی هیستامین ها و داروهای خواب آور و آرام بخش ها تداخل دارویی خواهد داشت. مقدار و نحوه مصرف میزان دقیق مصرف این دارو حتما باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. به طور معمول در بزرگسالان و کودکان بالای 3 سال مقدار 1 میلی گرم (1 قرص یا 5 میلی لیتر شربت)، 2 بار در روز، یک بار صبح و یک بار شب مصرف می شود. توجه: در نوزادان و کودکان 6 ماه تا 3 سال پزشک میزان مصرف را بر
مصرف قرص اورژانسی، حدودا کی پریود میشم؟
سوال مخاطب نی نی بان: باسلام من دیروز صبح با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم احتمال میدم مایع منی با واژنم تماس داشته برای پیشگیری دیشب 4تا ال دی مصرف کردم 12 ساعت بعد دوباره تکرار کردم.میخواستم ببینم اگه درروز تخمک گذاری بوده باشه چقدر احتمال بارداری هست؟10 ساعت بعد از مصرف اولیه قرص ها کمی استفراغ کردم ایا این باعث کاهش تاثیرگذاری قرص ها میشه؟ چقدر باید منتظر باشم تا پریود بشم؟
ترس از باردار شدن، با پیشاب مرد
سوال مخاطب نی نی بان: سلام دوستان من با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم ولی از پیشاب میترسم و اینکه هفت روز بعد پریودمم بود حدود17ساعت بعدش من دو تا قرص 0.75 اورژانسی خوردم دیگه نگران نباشم؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی
برقراری رابطه زناشویی، بعد اورژانسی کمرم می سوزه
سوال مخاطب نی نی بان: سلام مم 14 تیر از مقعد رابطه داشتم و منی داخل مقعد ریخته شد نیم ساعت بعد قرص 1/5 اورژانسی خوردم و 28 تیر ازمایش خون بنده منفی بود موعد پریودیم 13 ام هر ماه بود که 13 مرداد پریود شدم اما 3 روزه قط شد و روز اول برنگ تیره و لخته بود الان کمی کمرم میسوزه سر دلم سوزش داره میترسم میشه بگین این دردا یا سوزش ها برای چیه ؟ الان
کرونایی ها زامبی نیستند/ بعد از 3 بار تست دادن باز هم کرونا مثبت بودم
. همان روز بانک تعطیل شد و کارمندان آزمایش دادند و برای بهبودی حال یکدیگر به قرنطینه رفتند که مبادا ناقل باشند. همسر من هیچگونه علائمی نداشت، بعد از گذشت 11 روز همه کارمندان آن بانک تست دادند و نتیجه همه مثبت اعلام شد. او روزهایی که همسرش در منزل قرنطینه بود و با نگرانی از خود و فرزندانش محافظت می کرد را شرح می دهد: به دلیل اینکه همسرم دیابتی هست بسیار دلواپسش بودم. او در آن مدت همه پروتکل
متخصص داروسازی بالینی به سئوالات مبتلابه پاسخ داد
مراجعه کنید و این عارضه را برای پزشک توضیح دهید؛ شاید لازم باشد که برای یک مدت آسپرین قطع شود و یا شاید از نظر پزشک معالج این خون مردگی ها، خیلی مورد جدی نباشد و بتوان همچنان آسپرین را ادامه داد لذا حتماً توصیه می کنم که بدون نظر پزشک معالج تصمیم به قطع یا عوض کردن قرص آسپرین نگیرید و حتماً با ایشان مشورت کنید. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دخترم کم اشتها بوده و دکتر متخصص کودکان
حبس در خانه
شنیدن آمار های مرگ ومیر را برای خودم قدغن کرده بودم و نمی گذاشتم مخاطبان صفحه مجازی ام بفهمند من ترسیده ام یا از حبس برایشان می نویسم. این حبس اجباری به تمام کرده ها و نکرده های عمر سی و چند ساله ام فکر کردم. یک عذرخواهی به بعضی ها بدهکار بودم. بعضی ها را اشتباهی قضاوت کرده بودم. چند تا دروغ ریز و به قول معروف زنانه به همسرم گفته بودم و حالا هر کدام آتشی بود به جانم. روز های آخر حبسم به تلفن بازی و حلالیت گرفتن گذشت. هر که را می شناختم زنگ می زدم وکلی با او خاطره بازی می کردم
قرص دیان چیست و چه مصارفی دارد؟
مصرف قرص دیان هر بسته قرص دیان حاوی 21 عدد قرص و دوره مصرف آن 28 روزه است. به مدت 21 روز روزانه یک عدد مصرف شده و انتظار می رود در هفته ی آخر که فرد قرص مصرف نمی کند، قاعدگی رخ دهد. پس از گذشت 7 روز استراحت، حتی اگر خونریزی قطع نشده، بسته جدید را باز و مصرف کنید. در صورت فراموش کردن یک دوز ...؟! دوز فراموش شده باید به محض یادآوری مصرف شود. اگر بیش از 12 ساعت از
ترامپ: دیگر حس خوبی به شی جین پینگ ندارم
پینگ داشتم و از او خوشم می آمد؛ اما اکنون دیگر چنین حسی نسبت به وی ندارم. دونالد ترامپ در ادامه گفت که احساساتش پس از شیوع کرونا (نسبت به همتای چینی خود) تغییر کرده است. وی در این باره ادامه داد: شکی نیست که حس متفاوتی دارم. رابطه خیلی خوبی داشتم و مدت هاست که با او حرف نزده ام. گفتنی است، ترامپ تا کنون چندین بار در ادامه موضع گیری خصمانه خود در قبال چین، کرونا را ویروسی چینی نام بُرده است؛ اقدامی که با مخالفت برخی از محافل بین المللی از قبیل سازمان جهانی بهداشت مواجه شده است. ...
مصرف قرص روکین، در پیشگیری از بارداری موثره؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام خسته نباشید آیا بارداری بدون دخول و ایکنه باکره باشی احتمالش هست؟من عقد کردم و تو زمان تخمک گذاری ناخواسته رابطه داشتم و منی ریخته روم ولی سریع شستمش و ایکنه بخاطر کیست تخمدان قرص روکین مصرف میکنم ایا احتمال بارداری هست؟ پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز اگر قرص را هر شب به موقع و منظم مصرف کرده اید جای نگرانی نیست، احتمال بارداری وجود ندارد.
قرص اورژانسی اووسیز، واسه افراد چاق موثره؟
سوال مخاطب نی نی بان: روز 14 ام پریودم ینی 14 روز از پریودم گذاشته بود رابطه محافظت نشده داشتم ی دقیقه بعدش قرص اووسیز1/5 خوردم وزنم 85 یجا خوندم ک افردا چاق زیاد تاثیر نداره دوتا قرص 1/5یجا باهم خوردم واسه محکم کاری چند روز بگذره پریود نشدم ازمایش بدم؟؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز دوز قرص اورژانسی در همه افراد چه چاق و چه
بارداری با پیشاب مرد، نیازه قرص بخورم؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام خسته نباشین ،توروخدا زود جواب بدین خیلی استرس دارم .من و نامزدم دیشب رابطه بدون دخول داشتیم ،منی جای دیگه ریخته شده، من ترسم از پیش آبه، نکنه حامله بشم ، خودش میگه پیش اب حامله نمیکنه،نگران نباشم ولی تا صبح خوابم نبرده ، دیشب روز 7 سیکلم بود ، پریودام منظم ه بین 25 تا 28 روز، به نظرتون بدم قرص بگیرم بخورم؟ پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز اگر مایع منی به میزان خیس شدن کامل به ناحیه ژنیتال نرسد مشکلی ندارد و حاملگی رخ نمیدهد.
خونریزی بعد از اورژانسی، عوارض قرصه یا لانه گزینی جنین؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام. من هفته پیش چهارشنبه رابطه مقعدی محافظت نشده داشتم و کمی از آب منی رو سطح واژنم ریخت که چون به قرص دسترسی نداشتم حدود دو ساعت بعد واژنم رو کامل با آب شستم و 25 ساعت بعد قرص تنسی 1.5 خوردم که تو اینترنت نوشته بود بعدش نباید قرص ضد تهوع بخوریم برا همین فردا شبش دوباره قرص تنسی خوردم و تا دیشب زیر شکمم درد میکرد. امروز خونریزی کردم که مثل پریود همیشگی قرمز رنگ و غلیظه
پریود بعد از رابطه، مطمئن باشم حامله نیست؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام وقت بخیر، من 28 اسفند ی رابطه بدون دخول با نامزدم داشتم که آخر سر ی قطره خیلی کم آب منی رو دهانه واژنش دیدیم ک سریع شست و بعد اون تاریخ پریوداش اینجوری بود. 17 فروردین، 16 اردیبهشت، 14 خرداد، 10 تیر، 9 مرداد توی خرداد ماهم ی عمل باز آپاندیس داشته آیا با این وضعیت پریود شدناش احتمال بارداری هست؟ خودش میگه مطمئنم ک بارداری رخ نداده ولی من استرس دارم ممنون میشم کمک کنید پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز چون نامزدتان پس از تماس جنسی خونریزی داشتند احتمال بارداری وجود ندارد. ...
علت پریود نشدن، ممکنه یهو یائسه بشم؟
سبک زندگیم تغییر خاصی نکرده ایا ممکنه یهو یائسه شده باشم؟مادر بنده تا سن 55 سالگی و خواهرام تا بالای50 یلئسه نشدند در ضمن در همون روز ک ترشحات چسبناک شفاف داشتم رابطه بدون محافظت داشتیم اگه باردارم چزا تست ها نشون ندادند؟؟؟ پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست گرامی، انجام تست های خانگی از دقت کافی برخوردار نیست. برای اطمینان کامل از این که باردار هستید یا خیر، از تست خون بارداری در آزمایشگاه استفاده کنید. بهترین زمان برای تست بتا 5 تا 7 روز بعد از به تاخیر افتادن پریود است. ...
قرص اورژانسی اووسیز، تاخیر زمانی پریود داره؟
سوال مخاطب نی نی بان: من یه هفته پیش رابطه ی بدون پیشگیری با شوهرم داشتم ،بلافاصله بعدش دو تا قرص اورژانسی اووسیز./75خوردم،فردا همش دوتای دیگه خوردم،امروز تاریخ پریودیم هست ،نگرانم ،میخواستم بدونم این قرص ها تاخیر در زمان پریودی ایجاد میکنند پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز مصرف قرص های اورژانسی سیستم هورمونی را بهم میریزد و باعث ایجاد بی
قرص اورژانسی تنسی، بعدش یبوست شدم
سوال مخاطب نی نی بان: سلام باکره هستم من 12 روز پیش رابطه مقعدی داشتم که یه قطره مایع منی به سمت واژن سر خورد زود رفتم شستم و کامل خشک کردم خودم و 5 ساعت بعد قرص ارژانسی تنسی خوردم از همون موقع دل درد دارم که چند روز بعدش یبوست هم شدم و دو روزه قرص مسهل میخورم و حالت تهوع گرفتم تروخدا کمکم کنید ممکنه باردار شم ؟ پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست
احتمال بارداری با پیشاب، واقعا نیست؟
سوال مخاطب نی نی بان: سلام میخاستم بدونم واقعابارداری باپیشاب وجود نداره من خیلی نگرانم اخه امروز رابطه داشتم از پشت چندبار التشون باواژنم برخورد کرد و دست پیشابیشون مالیدن ب واژن من ممکنه باردارشم این ماه قرص بارداری مصرف کردم نمیتونم دیگ مصرف کنم ممکنه باردارشم تورخدا زود جواب بدین نگرانم نزدیک پریودیمم هس علائم پریودی دارم پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز اگر مایع منی به میزان خیس شدن کامل به ناحیه ژنیتال نرسد مشکلی ندارد و حاملگی رخ نمیدهد.
عوارض قرص یاسمین چیست؟
پریودی پشت سر هم را از دست داده اید اما باردار نیستید نباید یاسمین را متوقف کنید و باید به پزشک نیز بگویید. اگر اخیرا زایمان کرده اید، حداقل 4 هفته صبر کنید سپس مصرف یاسمین را شروع کنید. - به طور کلی بهتر است از این قرص با توصیه پزشک استفاده کنید تا عوارض جانبی آن هم تحت کنترل باشد. اگر مشکلات زیر را دارید نباید یاسمین مصرف کنید فشار خون بالای کنترل نشده یا درمان نشده
قرص اورژانسی / پیشگیری فوری از بارداری
همچنین سطح هورمون های بدنتان را برهم می ریزد. این قرص فقط یک بار کار می کند. یعنی برای مثال اگر شما دیشب یک رابطه حفاظت نشده داشته اید و بلافاصله قرص اورژانسی مصرف کرده اید و امروز دوباره این اتفاق بیفتد تضمینی نیست که از بارداری پیشگیری کند. سوالات متداول چند روز بعد از خوردن قرص اورژانسی ممکن است پریود بشم؟ واکنش هر بدنی به این قرص ها متفاوت است، زیرا باعث اختلال در
نامنظم شدن پریود، دوره هام طولانی شده
سوال مخاطب نی نی بان: سلام، من46 ساله ام و بچه ندارم و قصدم هم بارداری نیست، از فروردین پریودم نامنظم شده و به جای 28 روز، دوره ی اول 48روز(با سه روز لکه بینی از روز بیستم)دوره ی دوم 45 روز(با سه روز لکه بینی از روز بیست و پنجم)و دوره ی سوم بعد 35 روز پریود شدم(بدون لکه بینی) پریودم تموم شد و 4 روز بعد دوباره پریود شدم(امروز روز ششم)پریودهای من همیشه درد داره ولی این دفعه هیچ دردی ندارم. روز سوم
نشانه های باردار شدن، به بوها حساس شدم
سوال مخاطب نی نی بان: سلام ،وقت بخیر یه سوالی داشتم من از پریودم یه هفته و چند روز گذشته و نشدم تقریبا هر سه چهار روز یکبار رابطه بدون جلوگیری داشتم تاحالام بینش دو بار بی بی چک زدم ولی هردوبار منفی شده آزمایشم میترسم انجام بدم بگن باز منفیه و بخوره توذوقم اخه علائمشم دارم و اشتهام کم شده و حالت تهوع دارم و به بوها حساسم نمیدونم چیکار کنم دیگه؟لطفا زودتر جواب منو بدید ممنون میشم پاسخ دکتر فریبا الماسی، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز دقیق ترین راه برای اطمینان از بارداری انجام تست خون بتا است، در صورت عقب افتادن قاعدگی تست خون بتا بدهید. ...
آیا عفونت مانع پریود می شود؟
استفاده از دستمال توالت همیشه از جلو به عقب خودتان را تمیز کنید. با اینکه برخی از داروهای درمان کننده این نوع عفونت بدون نسخه نیز در دسترس می باشد، از آن جایی که علائم این عفونت شبیه بیماری های زیادی از قبیل بیماری های مقاربتی است، قرص های درمانی برای آن باید با نظر پزشک مصرف شود مخصوصا اگر بار اولی است که دچار این عفونت می شوید. همچنین خانم های زیر 16 سال و بالای 60 سال با مشاهده این