سه شنبه ۰۲ تیرساعت ۲۳:۱۱Jun 2026 23
جستجوی پیشرفته
خبرگزاری فارس ۱۳۹۴/۰۸/۲۵ - ۰۰:۱۱

برف و شیره ؛ خوراکی سنتی زمستانی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با آمدن پاییز در مناطق جنگلی مازندران برخی میوه های پاییزی به وفور یافت می شود که از جمله آن خرمالوی وحشی است. برداشت این میوه جنگلی در فصل پاییز، ماه های آبان و آذر درست زمان برگ ریزان شروع شده و زمانی که کل برگ های درخت ریخته و میوه های آن نمایان می شود، روزهای اوج برداشت آن است. در استان مازندران با استفاده از میوه خرمالوی وحشی خوراکی با عنوان دشو تهیه می شود که خوردن آن با برف بسیار مرسوم است. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)