یکشنبه ۲۷ خردادساعت ۱۱:۱۲Jun 2024 16
جستجوی پیشرفته

خبرهای فرهنگ امروز 21 اسفند 1395 - farhangemrooz.com

فرهنگ امروز 26 اسفند 1394 فرهنگ امروز 31 فروردین 1395 فرهنگ امروز 29 اردیبهشت 1395 فرهنگ امروز 31 خرداد 1395 فرهنگ امروز 30 تیر 1395 فرهنگ امروز 31 مرداد 1395 فرهنگ امروز 31 شهریور 1395 فرهنگ امروز 30 مهر 1395 فرهنگ امروز 29 آبان 1395 فرهنگ امروز 1 آذر 1395 فرهنگ امروز 29 دی 1395 فرهنگ امروز 30 بهمن 1395 فرهنگ امروز 1 اسفند 1395 فرهنگ امروز 2 اسفند 1395 فرهنگ امروز 3 اسفند 1395 فرهنگ امروز 4 اسفند 1395 فرهنگ امروز 5 اسفند 1395 فرهنگ امروز 6 اسفند 1395 فرهنگ امروز 7 اسفند 1395 فرهنگ امروز 8 اسفند 1395 فرهنگ امروز 9 اسفند 1395 فرهنگ امروز 10 اسفند 1395 فرهنگ امروز 11 اسفند 1395 فرهنگ امروز 12 اسفند 1395 فرهنگ امروز 13 اسفند 1395 فرهنگ امروز 14 اسفند 1395 فرهنگ امروز 15 اسفند 1395 فرهنگ امروز 16 اسفند 1395 فرهنگ امروز 17 اسفند 1395 فرهنگ امروز 18 اسفند 1395 فرهنگ امروز 20 اسفند 1395 فرهنگ امروز 21 اسفند 1395 فرهنگ امروز 22 اسفند 1395 فرهنگ امروز 23 اسفند 1395 فرهنگ امروز 24 اسفند 1395 فرهنگ امروز 25 اسفند 1395 
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۴ - ۰۹:۴۵    
بزرگترین پایگاه علوم اسلامی جهان تشیع ساخته شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۴:۰۵    
مردم با خریدن کتابی که خواندنش تنها 20 ثانیه طول می کشد، آن را به کتابی پرفروش در فروشگاه اینترنتی آمازون تبدیل کردند.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۳:۴۵    
کلمات محبوب نویسندگانی چون ولادیمیر ناباکوف، جین آستین، آگاتا کریستی، جان آپدایک، جیمز جویس و دیگران که در آثارشان مدام از آنها استفاده کرده اند کدام هستند؟
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۲:۲۵    
رابرت جیمز والر، نویسنده ی رمان عاشقانه ی پل های مدیسون کانتی در 77 سالگی درگذشت.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۲:۰۵    
مهدی حبیب اللهی، مدیر انتشارات شفاف از اجرای طرح تخفیف فروش کتاب های پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در وبسایت سمت نو خبر داد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ - ۱۰:۰۰    
کتاب زیرمتن در فیلم نامه با عنوان فرعی آن چه پنهان است به قلم لیندا سیگر، با ترجمه مهدی کیا، از سوی نشر چشمه منتشر شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۶:۲۰    
به مناسبت انتشار کتاب عاشقی های سعدی کاتوزیان کتاب فروشی آینده، هشتادودومین نشست خود را با همراهی بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار و مجله بخارا به دیدار و گفت وگو با محمدعلی همایون کاتوزیان اختصاص داشت.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۶:۰۰    
ایرانیان، زمان های فراغت خود را در گذشته با چه تفریح ها و سرگرمی هایی می گذراندند؟
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۴:۴۰    
شهروندان تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان و قرقیزستان در حوزه جغرافیایی آسیای میانه و قفقاز، با آیین های متفاوتی جشن ایرانیِ نوروز را برگزار می کنند.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۴:۲۰    
درباره آثار، افکار و اندیشه های کسروی موافقان و مخالفان بسیاری اظهار نظر کرده اند اما تقریبا همه آن ها نقش و جایگاه تاریخ مشروطه کسروی و تاثیرگذاری آن را بر تاریخ نگاری معاصر را قابل توجه ارزیابی ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۴:۰۰    
دستاوردهای پژوهشی باید بتوانند در جامعه هنر و عرصه فعالیت ها و تولیدات هنری و فرهنگی محقق شده و موثر واقع شوند.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۳:۴۰    
چهره ماندگار فلسفه در برنامه معرفت گفت: اگر معرفت و عقلانیت نباشد حیات معنوی نداریم. حیات معنوی به معرفت وابسته است.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۲:۲۰    
نویسنده رمان کلاه جادویی و مجسمه مسی می گوید: گاهی اوقات کتاب هایی نوشته و حتی منتشر می شود که مردم از آنها خبر ندارند این ظلم بزرگ در حق کتاب و نویسنده ایرانی است.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۲:۰۰    
حجت الاسلام غلامی گفت: تلقی ما از علم هر چه باشد؛ یعنی چه علم را به معنای معلوم بگیریم و چه آن را به معنای عملیات کشف بدانیم بخاطر عدم تضمین برای رسیدن به عین واقع، علم خنثی نداریم.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۱:۴۰    
کارگردان آواتار اعلام کرد فیلم دوم از این مجموعه به اکران در سال 2018 نمی رسد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۱:۲۰    
براساس آیین نامه تفویض اختیار بازنگری و تدوین برنامه های درسی به دانشگاه های کشور، 30 دانشگاه و موسسه آموزش عالی سطح یک و دو از اختیار بازنگری درسی و تدوین برنامه جدید برخوردار شدند.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۰:۲۰    
محمود حکمت نیا معاون پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: کسانی که مباحث فلسفی را مطرح می کنند نمی توانند با مسائل زندگی مردم ارتباط برقرار کنند و آنها را رفع نمایند.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۷:۴۰    
زیباکلام در سرتاسر کتاب حاضر جز به چاپ هفتم کتاب سنت مدرنیته: ریشه یابی علل ناکامی جنبش های اصلاح طلبانه در ایران قرن نوزدهم و چاپ نهم کتاب مقدمه ای بر انقلاب اسلامی به هیچ کتاب دیگری ارجاع نداده ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۶:۲۰    
کتاب عکاسی چیست؟ به قلم جیمز الکینز از سوی نشر چشمه به کتاب فروشی های سراسر کشور رسید.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۳:۴۰    
محمود حبیبی کسبی از آنچه که بی موضع و موضوع بودن جریان شعر انقلاب در جشنواره شعر فجر نامید انتقاد کرد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۳:۰۰    
میرزائیان، طلبه پژوهشگر گفت: عرفان حلقه، برداشت های بسیار سطحی و جاهلانه ای دارد که کاملا مادی گرا و انسان محور است و برپایه تفکر اومانیسم بنا شده است.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۲:۴۰    
معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت: تمام دانشجویان دانشگاه آزاد با مجوز وزارت علوم پذیرش شده اند و برای تصویب رشته محل های این دانشگاه در سال آینده مشکلی ایجاد نخواهد شد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۲:۲۰    
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: هم در دولت و هم در مجلس شورای اسلامی بر رشد و پیشرفت حوزه پوشاک، عزم مشترکی وجود دارد.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۱:۴۰    
گردشگران زیادی در ایام تعطیل به روستای ابیانه می روند که حضورشان در این روستای تاریخی موجب شده برخی از اهالی ابیانه از به هم خوردن نظم زندگی شان گله مند شوند.
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۱:۰۰    
شست بررسی لایحه اصلاح قانون کار از منظر حقوق عمومی و اقتصاد سیاسی که پیش تر بخش اول آن در روزنامه شرق به چاپ رسیده بود، اکنون در بخش دوم و آخر ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۰:۴۰    
شصت وهفتمین دوره جشنواره برلین در حالی یکی، دو هفته پیش به پایان رسید که برخی می گفتند از بهترین سال های این جشنواره است و تعدادی هم آن را از بدترین یا حداقل معمولی ترین دوره های این جشنواره توصیف ...
فرهنگ امروز   ۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۰:۲۰    
عکاسی هم آغوشی ای قهرمانانه با جهان مادی است. این جمله سوزان سانتاگ شاید یکی از بهترین تفسیرها درباره عکاسی باشد. شاید برای توضیح این جمله باید به این نکته اشاره کرد که هنر فاقد متدولوژی است ...