سه شنبه ۲۵ اردیبهشتساعت ۰۷:۰۰May 2024 14
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 7 مهر 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۴:۱۷    
ابراهیم حسن بیگی گفت: سیروس برزو، انسانی بسیار جستجوگر و پژوهشگری بی قرار برای علم بود. اما سیستم غلط موجود در کشور باعث می شود افرادی با توانمندی و دانش او ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۲ - ۰۸:۱۶    
به همت مؤسسه های داب سس و وویسَس پنج کتاب صوتی از آثار نویسندگان اردبیلی حوزه دفاع مقدس، تولید و در حوزه هنری اردبیل رونمایی شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۲:۴۶    
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از انتشار فراخوان طراحی پوستر پنجمین جشنواره صنعت چاپ استان خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۵:۰۸    
مرتضی سرهنگی در آئین رونمایی از کتاب حاج جلال بیان کرد: این کتاب، عاشقانه ای است پر از صداقت، احساس و پاکیزگی روستایی ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۵:۰۳    
رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در تونس، کلاس های آموزش زبان فارسی را در فضای مجازی برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۳:۲۴    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز، امکان و قدرت خرید کتاب را از خوانندگان و علاقه مندان گرفته است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۲:۳۹    
دو نوجوان و یک نویسنده سبزواری در دو انتخاب کشوری با موضوع کتاب برگزیده شدند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۱:۰۵    
هم زمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، کتاب های رفیق خوشبخت ما و رد پای گل سرخ ازسوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۰:۰۵    
محمد غفاری محمد مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان قم از پخش برنامه زیارت کلمات با حضور شاعران آیینی از رادیو اربعین خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۲۲:۲۱    
محمد رضا سوقندی در نشست تبیین مکتب شهید سلیمانی با بیان اینکه این مکتب قدرت الگوسازی دارد، گفت: ولایت در مکتب شهید سلیمانی بحث سیاسی صرف نیست، بلکه بحث اعتقادی است و از همین منظر ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۹:۲۶    
محمدرضا سنگری با اشاره به اینکه مقاومت آزادگان در دوران اسارت شگفت انگیز بود، بیان کرد: آزادگان با تحمل شکنجه های فراوان در بدترین شرایط، مثل کوه استوار ایستادند که آبشخور این ایستادگی ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۹:۲۶    
نشست آیینه های ایثار همزمان با هفته دفاع مقدس با هدف مروری بر ادبیات خاطره نویسی زنان در دفاع مقدس با مشارکت امور ادبی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در فرهنگسرای امام(ره) برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۹:۲۶    
امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در حاشیه برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۹:۲۶    
آئین رونمایی 9 جلد کتاب از مجموعه تقویم تاریخ دفاع مقدس سه شنبه هشتم مهرماه در فرهنگسرای رسانه برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۵:۵۶    
محسن کاظمی می گوید حجم عظیمی از اطلاعات حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس بدون هیچ گونه صحت سنجی وارد جامعه شده و تاریخ این دوران را با ساخت و ساز خاطره مواجه کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۴:۵۶    
نمایشنامه چهارراه خندق از انتشارات بنیاد رودکی و به قلم محمود فرهنگ با موضوع زندگی سردار شهید عبدالحسین برونسی رونمایی شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۴:۵۶    
امروز مطمئن شده بودند که هرگونه عمل خوب یا بدی از جانب دانش آموزان در آن دفتر ثبت شده و در وقت خودش مورد توجه قرار می گیرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۴:۵۶    
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی با علام اینکه این شورا اقدامات پژوهشی در زمینه پاسداشت زبان فارسی را آغاز کرده ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۴:۲۶    
در تابستان سال جاری، 10 عنوان از کتاب های پرفروش انتشارات سروش معرفی شدند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۴:۲۶    
مهرنامه نصرالله امامی، استاد دانشگاه شهید چمران اهواز و پژوهشگر حوزه ادبیات فارسی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۴:۲۱    
رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در دومین مراسم یادها و نام ها با بیان اینکه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در صدد استمرار ثبت و ضبط سرمایه اسنادی مرکز در حوزه های مختلف است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۴:۲۱    
دعوت به خواندن کتاب کاک حسین نیم نگاهی به زندگی شهید حسین شهرام فر از انتشارات شهید کاظمی با صدای آرش امجدی
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۴:۲۱    
کتاب محله سنگ فرش اثر سیدمحمدهادی طباطبایی توسط نشر معارف منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۳:۴۶    
محسن حیدریان فرد شاعر، نویسنده و پژوهشگر فعال در حوزه دفاع مقدس معتقد است: بزرگ ترین آسیب در حوزه ادبیات دفاع مقدس، توجه بیش از اندازه به کمیت به جای کیفیت است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۳:۴۱    
حجت الاسلام خاموشی با تأکید بر اینکه پاسداران و بسیجی ها خودشان را وقف آرمان های انقلاب کرده اند، گفت: علاوه بر کتاب، اختراع و اکتشاف هم قابلیت وقف شدن دارند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۳:۳۱    
دعوت به خواندن کتاب هنر اهل بیت از انتشارات شهید کاظمی با صدای خانم انصاری
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۳:۲۱    
همزمان با هفته دفاع مقدس، کتاب سرودهای ب تکرار به قلم شیلان اویهنگی از تولیدات حوزه هنری استان کردستان در گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج رونمایی شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۳:۲۱    
پرفروش های کودک و نوجوان تابستان 99 انتشارات سروش معرفی شدند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۳:۱۶    
مریم بیات تبار نویسنده زنجانی که در سال 1387 با کتاب دعوت رتبه دوم جایزه ادبی یوسف را از آن خود کرد، معتقد است: هر یک کتاب های حوزه دفاع مقدس قطعه ای از پازل این حماسه بزرگ است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۳:۰۱    
شهردار شیراز گفت: با افتخار به نمایندگی از مردم شیراز اعلام می کنم که این شهر نامزد پایتختی کتاب جهان می شود و مدارک لازم به یونسکو ارائه شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۵۶    
هشتم مهرماه در تقویم رسمی کشور به نام روز مولانا نامگذاری شده است. علت نامگذاری زادروز مولانا و روز بزرگداشت وی به سال 2007 بر می گردد که از سوی یونسکو به عنوان سال جهانی مولانا به ثبت رسیده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۴۶    
شصت و هشتمین جلد از کتاب فهرست نسخ خطی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با تحقیق و تالیف حمزه مرادی بهرام توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر و روانه بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۴۱    
کتاب بیا وانمود کنیم هیچ اتفاقی نیفتاده است نوشته جنی لاوسن با ترجمه سامان شهرکی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۳۱    
پدیده دین دیجیتال برآمده از تغییرات در سپهر تکنولوژی است. اما دین دیجیتال و معنای آن چیست؟ کتاب دین دیجیتال می کوشد به همه این پرسش ها از طریق مقالاتی به قلم مهم ترین و برجسته ترین نویسندگان این حوزه ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۲:۳۱    
مصطفی حیدری، نویسنده اصفهانی کتاب هایی مانند فانوس شکسته و شهر من پرواز کن در حوزه دفاع مقدس، با اشاره به تألیف و تجربه خود در این حوزه ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۱:۵۶    
انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به مناسبت هفتم و هشتم مهرماه، نشست مجازی روز بزرگداشت شمس تبریزی ومولانا جلال الدین محمد بلخی را برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۱:۵۱    
تفاهم نامه همکاری بنیادملی بازی های رایانه ای و امورایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۱:۳۱    
آنچه در کتاب تاریخ فلسفه غرب (3) ارائه شده نه مشتی اطلاعات تاریخیِ بی روح و گسسته، بلکه تصویری زنده و پویا از مقطعی از تاریخ اندیشه است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۱:۲۱    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: کاری فاخر و در تراز دفاع مقدس هنوز که هنوز است کمتر به رشته تحریر درآمده و باید گفت دفاع مقدس نیاز به تدوین یک دایره المعارف با تمام مختصات خود ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۱:۱۱    
غلامرضا شیرالی می گوید: ذائقه مخاطب امروزی تغییر کرده و باید تلاش کنیم با نیازسنجی مخاطب، برشی جدید از دوران دفاع مقدس به جوانان ارائه دهیم.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۱:۱۱    
دعوت به خواندن کتاب علی فرعون، تکاور کُرد از انتشارات پیام آزادگان با صدای فرزانه قلعه قوند
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۰:۵۶    
عوامل مختلف و پدیده های تازه، روزبه روز کتاب فروشی را بیشتر به یک حرفه تخصصی تبدیل می کند؛ حرفه ای که به آموزش، دانش و علاقه نیاز دارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۰:۵۶    
چهلمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب اندونزی صبح امروز (7 مهر ماه) به صورت مجازی با حضور موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران افتتاح شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۰:۵۱    
ماه غمگین، ماه سرخ اثر تازه رضا جولایی با موضوع روزهای پایانی زندگی میرزاده عشقی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۰:۴۶    
دعوت به خواندن کتاب نورعلی نیم نگاهی به زندگی سردار شهید نورعلی شوشتری نوشته علیرضا اشرفی نسب از انتشارات شهید کاظمی با صدای آرش امجدی
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۰:۱۶    
عبدالله محمدی جانباز و آزاده اردبیلی که نوشتن را در اردوگاه رمادی 7 کمپ اسرای اطفال آغاز و تاکنون چند کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر کرده است، می گوید: متأسفانه تاریخ و آثار ماندگار جنگ در مدارس ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۹:۵۶    
دومین روز از هم اندیشی سه روزه مجازی بر خوان شمس و مولانا در روز سه شنبه هشتم مهرماه همزمان با روز بزرگداشت مولوی ساعت 11 صبح برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۹:۴۱    
جلسه شماره 110 شورای حمایت از کتب ارزشمند با حضور معاون امور فرهنگی، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۹:۳۶    
نتیجه یک تحقیق نشان می دهد که کتاب خواندن در حضور دیگران تاثیر مثبت بیشتری در فهم و درک زبانی از متن در مقایسه با کتاب خواندن به شکل انفرادی دارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۹:۳۱    
صفوی بیان کرد: برنامه ریزی های فرهنگی باید طوری هدایت شود که بخش خصوصی پای کار بیاید؛ چراکه دولتی کردن فعالیت ها و برنامه ها در ترویج کتاب و کتابخوانی در دراز مدت آسیب هایی ایجاد می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۹:۳۱    
تسلیم، مدیر فرهنگی دانشگاه جهرم، از رونمایی کتاب مسافران آسمان به همت گروه فرهنگی دانشگاه جهرم، خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۹:۲۶    
روشنفکری دینی با سیاست و اهداف و اغراض سیاسی به پیش می رود و به سیاستمداران اعتراض می کند. تفسیر عرفانی دین در ظاهر با مدرنیته سازگار است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۹:۲۶    
رمان شاید سرنوشت این طور نوشت نوشته مینا فتحی روانشناس و مترجم آثار روانشناسی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۹:۱۶    
علی اصغر دریایی گفت: تنظیم شیوه نامه واقعی در صدور پروانه تاسیس رسته های صنعت چاپ و ساماندهی پروانه های تاسیس غیرفعال این صنعت در سراسر استان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هما هنگی ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۹:۱۶    
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، موضوع گم شدن نسخه های خطی موزه کاظمینی را یک شایعه دانست.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۸:۵۶    
احمد اکبرپور معتقد است اگر بدون رعایت جنبه های ادبی درباره جنگ بنویسیم سبب می شود کودکان و نوجوانان از این آثار زده شوند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۸:۲۶    
رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در غرفه مجازی روشنایی خاطره ها 1000 عنوان کتاب دفاع مقدس با تخفیف 20 درصدی عرضه شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۰۸:۲۱    
نشست کتابخوان مجازی ویژه ایثارگران و نویسندگان حوزه دفاع مقدس استان آذربایجان غربی در قالب برنامه چهل برگ حماسه برگزار شد.