جمعه ۰۴ خردادساعت ۲۳:۳۵May 2024 24
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۹:۰۱    
اکبر عالمی، مجری، منتقد سینما و مستندساز در هفتادوپنج سالگی و به دلیل ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۱۸:۲۰    
در کتاب ابوباران حجم اندوهی از فعالیت ها، مجاهدت ها و دشواری های مدافعان حرم به اختصار در کنار هم چیده شده و در هر چند صفحه خبر از شهادت یک یا چند تن از مدافعان حرم آمده ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۲۰:۲۹    
به همت انجمن آینا شهرستان آق قلا و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، موسسه فرهنگی پیام سرو و انجمن های ادبی ترکمن، همایش ادبی فرهنگ عاشورایی در زبان و ادبیات ترکمن در گرگان برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۷:۰۶    
کتاب آیشمن در بیت المقدس: گزارشی از ابتذال شرّ ، جنجالی ترین اثر هانا آرنت، بزودی با ترجمه ونداد الوندی پور توسط انتشارات نیلوفر در ایران منتشر می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۷:۰۱    
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ امروزه کسب و کارهای بسیاری از پیامک تبلیغاتی در راستای تبلیغات، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی استفاده می کنند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۵:۴۶    
موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در سومین هفته مهر ماه میزبان سه نشست تخصصی در حوزه کتاب خواهد بود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۵:۴۱    
کرونا اگر هر بازاری را به چالش کشیده باشد اوضاع نشر به واسطه بد بودن حالش پیش از کرونا، ضربه سهمگین تری دریافت کرد، اما همه نگران عدم تخصیص ارز در سال 99 و موجودی کاغذ در انبارها هستند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۵:۱۱    
رئیس فرهنگسرای اندیشه از انتخاب هیأت داوران بخش شعر جشنواره ادبی فصل همدلی خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۵:۰۱    
تعداد 396 عنوان پایان نامه با موضوع امام حسین(ع) و حماسه عاشورا در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران موجود است و اطلاعات توصیفی این آثار در کتابشناسی ملی ثبت شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۴:۵۱    
معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همکاری با سایر نهادهای متولی هفته کودک و تشکل های مرتبط با این حوزه برنامه های ویژه ای در حوزه کتاب و کتابخوانی در این ایام طراحی و اجرایی می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۴:۳۶    
مدیر انتشارات معین معتقد است کاغذ یارانه ای دولت محاسنی دارد؛ ازجمله اینکه قیمت کاغذ را در بازار آزاد متعادل نگه میدارد و این مساله باعث می شود ناشران موفق شوند قیمت کتاب را خیلی بالا نبرند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۴:۲۷    
رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: در سال 98 بیش از 50 برنامه با محوریت کتاب در روستاهای استان اجرا شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۴:۲۷    
ایران در تجربه اول خود در نمایشگاه های مجازی کتاب موفق به کسب رتبه 10 به لحاظ تعداد ناشران شرکت کننده و کسب رتبه 8 به لحاظ تعداد عناوین کتاب در بین 95 کشور حاضر در اولین نمایشگاه مجازی بین المللی ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۴:۰۲    
کاووس حسن لی گفت: هدف من راهنمایی یک جوان علاقه مند به پژوهش بود و گمان نمی کردم همکاری ما این همه تداوم پیدا بکند، اما پی گیری های انگیزه دار ایشان موجب استمرار این همکاری شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۳:۵۷    
جان برنان مقام سابق سازمان جاسوسی آمریکا، سیا در کتابی به شدت به ترامپ و دولت وقت آمریکا حمله کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۳:۵۲    
اربعین حسینی، پدیده ای بزرگ و شگفت انگیز با هزاران جلوه معنوی و زیباست. هرکس از زاویه نگاه خود، این زیبایی ها را به تصویر می کشد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۳:۰۳    
اشعار رسیده به دبیرخانه سوگواره شعر آیینی بر آستان اشک داوری شدند و نفرات برگزیده به زودی اعلام خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۲:۴۸    
یوسف فضایی، مدرس و پژوهشگر حوزه ادیان و عرفان دیروز سه شنبه 15 مهر در سن 86 سالگی درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۲:۴۸    
مجموعه شش جلدی سرآغاز الگوی مفهومی پیاده روی اربعین از نگاه مقام معظم رهبری است که به ماموریت اصلی حرکت جهانی پیاده روی اربعین اشاره می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۲:۴۳    
برگزیدگان ششمین دوره اعطای جایزه ابوریحان بیرونی، ویژه پژوهشگران جوان برجسته رشته های علوم پایه کشور، منتخب فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در سال 1399، معرفی شدند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۲:۳۸    
کتاب خانه مَلِک بر اساس دست نوشته های زنده یاد شهربانو محترمی به کوشش شراره قاسمی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۲:۰۹    
چهارمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، ویژه آثار منتشر شده در سال 98 از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام اسلام با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۲:۰۹    
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور احکامی دبیر و اعضای شورای سیاست گذاری ششمین جایزه فیروزه را منصوب کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۱:۵۹    
فاطمه سعیدی ، معلم دامغانی و مولف کتاب بر انگشت یار اثری درباره زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی برای مخاطبان نوجوان، می گوید: زمانی که داستان را می نوشتم ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۱:۵۴    
خبرگزاری کتاب ایران قصد دارد در راستای حمایت از صنف کتابفروشان، به معرفی و انتشار گزارش تصویری از آنان بپردازد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۱:۲۴    
دومین نشست از نشست های محرم امسال به نقد و بررسی اشعار خوانده شده سید رضا نریمانی در محرم امسال می پردازد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۱:۲۴    
محسن جلالی توسعه بخش کتاب های خارجی باغ کتاب با عرضه نزدیک به 4000 عنوان کتاب را تحقق سیاست جدید این مجموعه اعلام می کند و می گوید برای تامین این کتاب ها بودجه کلانی تخصیص داده نشده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۱:۰۹    
کتاب به سفارش مادرم نوشته احسان حسینی نسب شامل بیست و چند روایت از یک ماموریت خانوادگی در عراق است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۰:۵۴    
در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، سخنرانی معروف دکتر علی شریعتی با عنوان حسین وارث آدم که پنجاه سال پیش منتشر شد، از سوی خانه موزه شریعتی در یک برنامه مجازی با عنوان پس از شهادت بازخوانی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۰:۵۴    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: طرح پاییزه کتاب با 20 درصد تخفیف از پنجم آبان ماه آینده به مدت یک هفته در کتابفروشی های قزوین اجرا می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۰:۴۹    
به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس دوره جدید آموزش زبان فارسی مربوط به ترم پاییز در محل رایزنی فرهنگی با استفاده از منابع و کتب جدید و نرم افزارهای آموزشی بنیاد سعدی و وزارت متبوع آغاز ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۰:۴۹    
در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی، دیوان منسوب به سیدالشهدا(ع) که مجموعه ای از احادیث نبوی درباره امام حسین(ع) و همچنین اشعار منتسب به ایشان است در قالب یک ویدئوکلیپ در فضای مجازی معرفی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۰:۳۴    
کتاب او یک دستمال سرخ بود به قلم علیرضا محمدی و با روایتگری عبدالله نوری پور از اعضای اولیه و از معدود نفرات بازماندهِ گروه دستمال سرخ ها منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۰:۳۴    
شعرخوانی سعید بیابانکی به مناسبت اربعین حسینی
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۱۰:۲۹    
مدیرمسئول انتشارات جامعه نگر معتقد است فعالان نشر باید با شرایط روز بازار پیش بروند و در این مسیر، مجهز شدن به دستگاه های چاپ رومیزی و چاپ به ازای سفارش، یکی از مصادیق آینده نگری است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۵۴    
کتاب همه قریبه ن وختی خدت هم قریبه ای به قلم جامنی سان، کتابی است از زبان یک موجود فرازمینی اما ویژگی اصلی این کتاب غلط نویسی تعمدی نویسنده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۵۴    
کتاب شکسپیر در شوروی ، نوشته الکساندر نیکولیوکین و ترجمه محمد حفاظی توسط موسسه انتشارات نگاه به تازگی در چاپ اول منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۴۹    
مسلم ناصری نویسنده کتاب ستون 1453 با اشاره به ظرفیت های اربعین و تاکید بر نقش هویت بخش این پدیده برای جامعه، گفت: اگر نگاه مردمی از اربعین گرفته شود و به یک ابزار تبدیل شود ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۲۴    
دعوت به خواندن کتاب مبارزه حق علیه باطل از مجموعه بیاناتا رهبری به قلم محمد صادق آرمان از انتشارات شهید کاظمی با صدای آرش امجدی. به مناسبت اربعین حسینی
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۲۴    
دعوت به خواندن کتاب امتداد پیاده روی اربعین از مجموعه 6 جلدی بیانات رهبری نوشته محمد صادق آرمان به مناسبت اربعین حسینی از انتشارات شهید کاظمی با صدای آرش امجدی.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۲۴    
اوپانیشادها در مقابل راه کار و عمل، به راه معرفت خدا اشاره می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۱۹    
مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه تبریز همزمان با روز ملی بزرگداشت حافظ وبینار نقد و بررسی تحلیلی شعرهای عربی حافظ را برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۰۹    
مراسم رونمایی از کتاب روزگار و آثار کمال خجندی در تاریخ سه شنبه 15 مهرماه، به صورت مجازی برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۰۹    
فراخوان بخش نمایشنامه نویسی ششمین زیارت واره هنر عاشورا با تاکید بر مفهوم عهد منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۰۴    
خدیجه سلمانی داستان نویس، در جلسه نقد و بررسی کتاب اقیانوس ها چرخ می زنند در اردبیل، گفت: خاطرات شفاهی دفاع مقدس یکی از پرمخاطب ترین گونه های ادبی در دهه های اخیر در ایران محسوب می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۰۴    
منوچهر اکبرلو می گوید: هنرمندان و نویسندگان وقتی با مسئله عاشورا یا مضامین مذهبی دیگر روبه رو می شوند یا به آنها سفارش داده می شود تمایل زیادی به انجام آن ندارند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۸:۵۹    
جواد کلاته عربی در کتاب درنگی در نجف می نویسد: در اینجا کربلاست. اینجا حرمت دارد. این سرزمین همیشه برای من قداست خاصی داشته است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۸:۲۹    
نخستین انجیل های جهان مصورند و در اتیوپی نگهداری می شوند. این کتاب مقدس تاریخ شگفت انگیزی دارند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۸:۰۹    
مهدی سلیمانیه با تأکید بر ضرورت شناخت پیاده روی اربعین پیش از پرداختن به پالایش آن معتقد است: پیش از پرداختن به پالایش در این حوزه باید آن را بشناسیم و به شناخت درست برسیم.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۶:۰۴    
کاهش قوای شناختی ازجمله نشانه های شایع بالینی در اختلالات عصبی اضمحلالی و از عوامل اصلی از دست رفتن سال های زندگی فعال به علت ناتوانی، در سراسر جهان است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۰:۵۲    
نامزدهای نهایی هفتاد و یکمین دوره یِ جایزه کتاب ملی در پنج بخش ادبیات جوانان، ترجمه، شعر، آثار غیرداستانی، و داستان اعلام شد.