جمعه ۰۴ خردادساعت ۲۰:۰۲May 2024 24
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 15 مهر 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۱:۲۲    
به همت پژوهشکده دانشنامه نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مراحل علمی جلد سوم دانشنامه قرآن شناسی به اتمام رسید.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۵۷    
رئیس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از آغاز ثبت نام کتابفروشی های داوطلب شرکت در طرح پاییزه کتاب 99 از 26 مهرماه خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۹:۳۳    
کارشناس مسئول آفرینش های ادبی حوزه هنری استان فارس از انتشار تازه ترین اثر ادبی این مرکز با محوریت ادبیات تطبیقی فارسی و آلمانی با عنوان زبان جاودانگی خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۷ - ۱۰:۴۴    
محمدمهدی سیار شاعر و برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در نشست مجازی تحلیل اشعار احمد عزیزی، او را آتشفشان خلاقیت توصیف کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۹:۲۴    
رادیو گفت وگو امشب با حضور کارشناسان به بررسی موضوع نقش زنان در نهضت امام حسین (ع) می پردازد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۶:۵۴    
راجر پنروز از برندگان نوبل فیزیک 2020 در حالی برنده این جایزه شد که در تالیف مشترک خود با استیفن هاوکینگ در سال 2017 به موضوع وحدت نظریه های کوانتوم با گرانش پرداخته بود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۶:۵۴    
امید طبیب زاده جایزه نقدی خود را به جایزه ابوالحسن نجفی اهداکرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۶:۵۴    
هیئت داوران جایزه گنکور اسامی برگزیدگان مرحله دوم مهم ترین رویداد ادبی فرانسه را در سال 2020 اعلام کردند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۵:۲۵    
نماینده ایران در وبینار تبادل رایت چهلمین دوره نمایشگاه بین المللی اندونزی طرح گرنت را انگیزه ای برای تبادل رایت ارزیابی کرد و گفت: همه ناشران خارجی علاقه مند به ترجمه ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۵:۱۰    
نشست های علمی بیست و چهارمین یادروز حافظ که به بررسی، نقد و آسیب شناسی کارنامه حافظ پژوهی اختصاصی دارد، از 20 تا 23 مهرماه بر بستر فضای مجازی و با حضور حافظ شناسان برجسته داخلی و خارجی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۴:۵۰    
کتاب پرواز با بال مگس به قلم حجت الاسلام سیدعلی اصغر علوی توس نشر معارف منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۴:۵۰    
در سال های گذشته ناشران در کشورهای مختلف از مترجمان زبده برای بالا بردن اعتبار خود استفاده کرده ولی اخیراً در کشور چین پدیده ترجمه کتاب توسط هوش مصنوعی معضلی برای ناشران شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۴:۱۱    
بشیر سلیمی گفت: کتاب های ناصر صبا درباره عاشورا و اربعین به دلیل روایت های شیرین و خواندنی از مردم جذاب است زیرا جایگاه و نقش مردم در مکتب تاریخ نگاری بسیار مهم است و در آثار وی می توانیم نقش مردم را ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۴:۰۱    
حافظ موسوی گفت: آرزو داشتم که یک روز جایزه شاملو جایگاهی مثل جایزه الیوت پیدا کند البته ما هنوز به آنجا نرسیده ایم ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۳:۳۱    
الهام سیدحسینی، نویسنده داستان ضد معتقد است که برای نوشتن، نقطه آغازی وجود ندارد و او می خواهد با نوشتن رمان، واسطه بین نویسنده و مخاطب را کنار بزند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۳:۲۶    
در پویش با کتاب در خانه کودکان در شهر های مختلف ایران با معرفی کتاب مورد علاقه خود، سایر کودکان را به در خانه ماندن و مطالعه کردن دعوت می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۳:۲۶    
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همزمان با روز جهانی کودک، خدمات مرجع مجازی، مربوط به کتابخانه دیجیتال کودکان و نوجوانان را به متقاضیان ارائه می دهد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۳:۰۶    
شعرخوانی محمدعلی بهمنی به مناسبت اربعین حسینی
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۳:۰۱    
مجموعه داستان یک اسب توی فنجانتان افتاده است نوشته مژگان بابامرندی برای گروه سنی نوجوان توسط انتشارات سروش منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۲:۴۶    
تربیت جنسی همراه با داستان برای خردسالان و کودکان از اولین مهارت هاییست که باید به خانواده ها آموزش داده شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۲:۲۶    
محمد عابدی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشتی برای خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ارزش های حسینی را هدایتگر ملت های مسلمان برای حرکت از لوای ملت به سوی پرچم بزرگ تر و باشکوه تر امت ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۲:۱۱    
یکی از جامع ترین کتاب هایی که درباره تعزیه نگاشته شده، توسط عنایت الله شهیدی فراهم آمده و استاد علی بلوکباشی بر آن نظارت فرموده اند و تمامی آنچه که باید در مورد تعزیه بدانیم، در این کتاب پیدا می شود
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۲:۱۱    
آتنا مقدم، معتقد است؛ در بازار یابی کتاب ناشر باید به این موضوع توجه داشته باشد که وعده اصلی اش به جامعه چیست؟ و می گوید: فعالیت ها در بازار مدرن ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۲:۰۶    
ایوب دهقانکار با صدور حکمی امیدعلی مسعودی را به عنوان دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه منصوب کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۱:۱۱    
دعوت به خواندن کتاب فردا مسافرم نوشته مریم راهی به مناسبت اربعین حسینی از انتشارات نیستان
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۰:۵۱    
زایر-محقّق، در شکل آرمانی و نوع مثالی خود، کسی است که از یک سو دل بسته سفر آفاقی برای تحوّل انفسی (درونی و وجودی) و رشد معنوی و کسب آرامش باطن است و از سوی دیگر ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۰:۴۱    
کتاب شازده کوچولو برگشته بود (با عنوان فرعی نامه ای به آنتوان ) نوشته پیروز انتخابی یکی از آثار برگزیده ششمین جایزه ادبی اصفهان است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۰:۲۷    
سه رمان و دو مجموعه داستان کوتاه به فهرست نامزدهای نهایی بیست وهفتمین دوره جایزه ادبی گیلر راه یافتند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۰:۲۷    
اکنون حدود 142 فیلم حاضر شده است، عنوان کرد: قرار است از میان این فیلم ها 100 نفر چهره ماندگار توسط هیات امنا انتخاب شوند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۰:۱۷    
کتابخانه شخصی مرحوم دیوید یونانی پور از ارامنه شهر اراک به کتابخانه های عمومی استان مرکزی اهدا شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۰:۱۷    
کتاب سردار شهید سلیمانی در انتشارات مدرسه منتشر شد
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۰:۱۷    
مهدی سرایی گفت: یوسا با انتشار روزگار سخت مجدداً نشان داد که این بازمانده غول های ادبی دهه 60 میلادی اگرچه هشتمین دهه عمر خود را سپری می کند ولی هنوز هم در اوج قرار دارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۰:۰۷    
سوره مبارکه حجرات از کتاب خدا را آداب الاخلاق نامیده اند، چرا که رفتار و آداب صحیح حضور در جامعه را به مسلمانان می آموزد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۰:۰۷    
سعید منفرد معتقد است؛ گرانی مواد اولیه چاپ موجب استقبال از چاپ دیجیتال و نشر رومیزی در میان ناشران شده است و طی ماه های اخیر تقاضا برای خریداری دستگاه در این حوزه افزایش داشته است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۰:۰۲    
به گفته مسئولان نمایشگاه کتاب فرانفکورت، برناردینو ایواریستو نویسنده سیاه پوست انگلیسی و برنده جایزه ادبی بوکر سخنران اصلی کنفرانس روز سوم نمایشگاه خواهد بود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۵۲    
حسین خسروی نویسنده اهوازی با بیان اینکه ایده اصلی کتاب گریفین مورچه ای که دیگر تنها نیست روحیه دادن به افرادی است که از زندگی سرخورده شده اند، گفت: در گفت وگو با این افراد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۳۷    
حسن ذولفقاری بیان کرد: برای رفع مشکلات موجود بر سر راه گسترش زبان فارسی در دانشگاه های چین نیاز به بازآموزی استادان چینی به طور مداوم وجود دارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۳۲    
کتاب چنان که از عنوانش انتظار می رود باید در بارۀ امپریالیسم باشد، اما چون بخشی از یک منظومۀ نظری بزرگ تر است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۲۷    
همین که لیزر اختراع شد کاربردهای گوناگونی یافت. چالرز اچ تانز مخترع آن و نویسنده کتاب داستان لیزر از نقشی که در ماموریت کره ماه یا آپولو داشته است و صدها موضوع جالب دیگر درباره لیزر می گوید.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۲۲    
علی رغم ارائه خدمات گسترده، فروشگاه ها نگران نیروهای خارج از اختیار خود در دوران کرونا هستند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۲۲    
دعوت به خواندن کتاب نمک گیر خاطرات حاج حسین برزگر نوشته زهرا عوض بخش به مناسبت اربعین حسینی از انتشارات شهید کاظمی با صدای آرش امجدی.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۱۷    
جایزه 50 هزار دلاری نویشتات که به عنوان نوبل امریکا شناخته می شود به اسماعیل کاداره، بزرگ ترین نویسنده و شاعر آلبانیایی تعلق گرفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۹:۰۲    
کتاب بی پرده: درک زبان و جنسیت بدون در نظر گرفتن سن، طبقه اجتماعی، پشتوانه مذهبی، قومی یا هویت های نژادی به زمینه هایی می پردازد که در آن نقش جنسیت رفتار ما را تعیین می کند و با جهان خارج از خود ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۸:۵۷    
از نظر مدیر داخلی انتشارات بیدگل ، کرونا می تواند با غربال ناشرنماها، آشفتگی های صنعت نشر را نسبتا سروسامان بدهد اما کار را برای ناشران مستقل و کوچک سخت تر هم می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۸:۵۷    
محمودی گفت: سال ها است که دانشگاه سبز مطرح شده و برنامه هایی هم ریخته شده است. دانشگاه باید بنا به مسئولیت اجتماعی خودش سواد محیط زیستی را به صورت عملی به دانش آموزان یاد دهد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۸:۴۷    
انتشارات جمکران قم با برگزاری پویش از حسین بخوانیم یک بسته مطالعاتی را با 25 درصد تخفیف برای علاقه مندان تا پایان ماه صفر عرضه کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۸:۱۳    
مجله Publishing in Iran Magazine فصلنامه ای تمام رنگی به زبان انگلیسی است که گزارشی از وضعیت بازار نشر و کتاب ایران ارائه می دهد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۸:۰۳    
همان گونه که رشد فناوری در حال تغییرِ صنعت مالی است، قانون گذاران نیز قوانین و مقررات مربوط به حوزه های صنایع مالی را تغییر می دهند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۸:۰۳    
محمدرضا کوهستانی می گوید: در آثار هنری تاریخی و مذهبی از جمله عاشورایی باید افکار مختلف بروز پیدا کرده و صداهای متفاوت شنیده شود. بهتر است هنرمند را مدام با بایدها و نبایدها و خط قرمزها سانسور نکنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۱:۰۰    
نوبل ادبیات پس از یک سال توفق در سال 2018 سال گذشته با دو برنده بازگشت اما با اعتراضات شدیدی روبه رو شد بنابراین متخصصین امسال انتظار دارند آکادمی نوبل انتخاب محتاطانه تری انجام دهند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۵    
نامزدهای نهایی بیست و هفتمین دوره از جایزه گیلر، که مهم ترین جایزه ادبی کانادا است، توسط ایان مک ایوان اعلام شد.