جمعه ۰۴ خردادساعت ۰۹:۰۵May 2024 24
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 19 مهر 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۱:۰۱    
سی وهفتمین و سی وهشتمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی به نگاهی به مبانی و شیوه های تربیتی شمس تبریزی اختصاص دارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۸:۰۸    
نسخ خطی شرح لمعه در دو جلد، الکفایه فی الفقه و مثنوی مولانا متعلق به اواخر قرن 9 و اوایل قرن دهم قمری است که از سوی سازمان و کتابخانه ملی ایران خریداری شده و در گنجینه این سازمان نگهداری می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۰۸:۰۸    
با توجه به فراگیری بیماری کرونا پنجمین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان امسال با شعار حمایت از سلامت عمومی و روحیه نشاط همراه با تداوم کتاب خوانی آغاز می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۵:۲۶    
آرش رضوانی گفت: بازنمایی نمایشگاه اقتدار چهل، خارج از توان لنز های دوربین بود، اما تلاش کردیم نمایشگاه را به خانه های مردم ببریم و همچنین صدای اقتدار ایران را به گوش جهانیان برسانیم.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۴:۵۱    
کتابفروشی پرنده آزاد پیش از این توسط شخص دیگری در سال 2007 افتتاح شده بود ولی میلر این کتابفروشی را خرید و آن را تبدیل به یک موسسه خیریه برای زندانیان کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۴:۳۷    
رادیو تهران برنامه حافظ خوانی را از این شبکه رادیویی پخش می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۴:۳۲    
کتاب تنها در سامسون نوشته ی ترکان قربان زاده از سوی نشرسرای خودنویس منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۴:۲۷    
تمرین ذهنی به آنچه می خواهی و به آن فکر می کنی، نظم می دهد و رسیدن به آن را امکان پذیر می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۴:۲۲    
وبینار رونمایی و معرفی نسخه هنری مصور خسرو و شیرین نظامی از سوی مؤسسه میراث مکتوب برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۴:۱۲    
کتاب پیکرشناسی مدیریت دارایی به ترجمه حسین شریف پور از سوی مؤسسه بین المللی مدیریت دارایی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۳۷    
ایرج رمضانی نویسنده، روزنامه نگار و سردبیر نشریه عصر گلستان ، در یادداشتی به مناسب درگذشت زنده یاد محمدرضا شجریان، او را هنرمندی که گوهر هنر و عشق به مردمش را به تعلقات دنیوی نفروخت، توصیف کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۱۷    
مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش از راه اندازی مدرسه ملی شعر و داستان در بستر فضای مجازی خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۱۲    
مسعود بُربُر در نشست ملاقات با داستان نویس فارسی که به میزبانی دپارتمان ادبیات فارسی دانشگاه دهلی و بر بستر فضای مجازی برگزار شد، عنوان کرد: رویکرد مورد علاقه ام در شناخت داستان، روایت پژوهی است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۰۷    
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت ابراهیم علیپور، استاد فلسفه، را تسلیت گفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۰۲    
انتشارات علمی و فرهنگی دو کتاب جدید والتر بنیامین با ترجمه زانیار ابراهیمی و امیلی دیکنسون با ترجمه مریم سربندی فراهانی از مجموعه مقدمه کیمبریج را روانه بازار کتاب کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۳:۰۲    
راه های زیادی برای قرار دادن تبلیغات شما در اینترنت وجود دارد، اما ادوردز20 می تواند به شما اطمینان دهد که هیچکدام به اندازه تبلیغات گوگل ادوردز مزایا ندارند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۲:۵۷    
نشست بررسی مردم شناختی کرونا فردا (یکشنبه 20 مهرماه) در پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۲:۵۷    
نویسنده کتاب سفره مازندرانی می گوید که برای ثبت دستورپخت غذاهای محلی ارائه شده در این کتاب ماه ها پژوش میدانی کرده است. به باور او آشپزی مولفه مهمی در فرهنگ عامه را تشکیل می دهد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۲:۵۷    
حافظ در جهان ایران شناسی عنوان نشستی است که از سوی انجمن ایران شناسی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۲:۴۲    
نخستین دوره آنلاین نگارش و ویرایش متون کودک و نوجوان از آبان ماه و همزمان با هفته کتاب به همت انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان و انجمن صنفی ویراستاران برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۲:۲۲    
مدیر انتشارات یاس نبی معتقد است تبریز شهر علامه هاست؛ اما امروزه آنچه بیشتر در فضای این شهر تاریخی و فرهنگی به چشم می آید، علامه انگارانی هستند که خود را بی نیاز از خواندن کتاب می دانند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۱:۵۲    
دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت دهه آخر ماه صفر حواله های توزیع کتاب به ارزش ده میلیارد و هشتصد میلیون ریال صادر کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۱:۴۲    
علی موذنی گفت: احضاریه یعنی همان هل من ناصر ینصرنی. نوشتن داستان های دینی برای من که دنیا را از طریق قالب داستان کشف می کنم، پاسخ به همین سوالات بوده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۱:۳۲    
حجت الاسلام محمدباقر انصاری گفت: نویسنده و جامعه شناسی که در وادی اعتقادی شیعه نباشد، جریان اربعین را سیاسی تحلیل می کند، در حالیکه ریشه این حرکت که مردم را به سوی کربلا می کشاند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۱:۲۲    
کتاب با قصه ها بهتر می شویم نوشته فریبا دلسوز به زودی از سوی انتشارات سروس منتشر خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۱:۱۲    
آرمیتا راننده رخش ، ترانه سرای شیرازی، کتاب ترانه هایی برای چشمانت را به بازار نشر عرضه کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۱:۰۷    
احسان مکتبی نویسنده گرگانی و خالق کتاب دین و دولت در مکتب قرارداد اجتماعی در یادداشتی به مناسبت درگذشت استاد محمدرضا شجریان، نوشت: تا روزگاری که زبان فارسی زنده است، شجریان هم زنده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۴۷    
محمد رضا اربابی، معتقد است، نپیوستن ایران به قانون کپی رایت و تولید با هزینه پایین، بازار کتاب کودک را برای ناشران غیر حرفه ای پر سود کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۴۷    
رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خوی گفت: شش برنامه کتاب خوان با همکاری ماهنامه ندای قلم تا پایان سال در کتابخانه های خوی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۴۲    
نشست معرفی کتاب مشاهیر رجال با سخنرانی علی اکبر امینی 21 مهرماه در مشهد برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۴۲    
نشانی های پایان پریشانی اثر خدامراد سلیمیان ازسوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ رسید.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۲۸    
داوکینز، انتخاب طبیعی را بازی بزرگ رقابت می داند که در آن بازیگران اصلی، ژن های خودخواه اند. اما از آنجا که رقابت برای بقای ارگانیسم زنده انجام می شود، پس این رقابتی نه برای نابودی که برای بقا ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۲۸    
لمس بشر جدیدترین کتاب میچ آلبوم نویسنده مطرح آمریکایی که داستانی بلند با تِم کرونا و با موضوع همبستگی انسان ها برای گذر از سختی هاست ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۲۳    
طی حکمی از سوی ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، صلاحی به سمت دبیر تحریریه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) منصوب شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۱۳    
افزایش قیمت تولید کتاب ناشی از افزایش قیمت کاغذ، زینک، حق التالیف و... موجب شده ناشران ایده های تازه ای برای ادامه بقا داشته باشند که کاهش شمارگان به منظور کوتاه شدن زمان بازگشت سرمایه ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۹:۳۳    
کتاب رساله ای درباره طبیعت انسان در واقع ترجمه کتاب دوم این رساله است که در آن هیوم به تحلیل احساس های گوناگون انسان و تاثیر روابط بین انسانی بر آن ها می پردازد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۹:۲۳    
مهدی غبرایی گفت: میا کوتو از سنت قصه گویی در آفریقا و از سوی دیگر از هزار و یکشب بهره فراوان گرفته و از شگرد داستان در داستان و همچنین تعریف داستان برای رهایی از مرگ جا به جا استفاده کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۹:۱۳    
فیشر آغاز تحول در روند عادی زندگی آن سال ها، سال هایی که در آن آینده روشن و پیشرو بدل به ورد زمانه شده بود، را تغییر در سیاست قلمداد می کند، خاصه سر کار آمدن مارگارت تاچر.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۹:۰۳    
فاطمه جواهری می گوید: نخستین گام در توصیف کنش افراد درخلال مراسم اربعین فهم معنای آن برای عاملینش است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۰۹:۰۳    
کتاب فروشی جهاد دانشگاهی که از مدتی پیش در دست بازسازی قرار گرفت؛ اواخر محرماه با طراحی و نام جدید فعالیت خود را از پی خواهد گرفت.