سه شنبه ۰۸ خردادساعت ۰۵:۲۲May 2024 28
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 5 آبان 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۰:۵۵    
همایش افول آمریکا؛ روند گذشته و تحولات آینده ششم آبان ماه در لانه جاسوسی برگزار می شود و شش کتاب جدید از سروش در این حوزه رونمایی خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۰:۱۵    
محمود جوانبخت نویسنده کتاب گزارش اندوه یادداشتی بر اثر خود نوشته که با هم می خوانیم.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۹:۲۵    
کرولاین بِرد، که کتابش از سال اول یک رابطه عاشقانه الهام گرفته جایزه 10 هزار پوندی برای بهترین مجموعه را از آن خود کرد و در کنار او ویل هریس و ملیکا بوکر جوایز دیگر را دریافت کردند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۵:۵۰    
کتاب خانه ی اربابی بهاءالملک با نگاه و روایتی جدید و دقیق، به تاریخ، فرهنگ، معماری و هنر استان همدان در بازۀ زمانی 1263 تا 1333 هجری قمری، با قلم خسرو محمدی از مجموعه دانش نامه استان همدان منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۵:۰۵    
سه کتاب سه کاهن ، قصه هایی از حضرت محمد(ص) و پیامبر به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص) معرفی شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۵:۰۰    
یک کتاب فروشی کاملا تاریک در تایوان با نور کمی که روی هر یک از کتاب ها افکنده شده جذابیت بصری منحصر به فردی ایجاد کرده و بازدیدکنندگان بسیاری را نیز به خود جذب کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۵:۰۰    
رئیس فرهنگستان علوم گفت: فلسفه نه بحث از امور انتزاعی بیهوده است و نه سیاست و ایدئولوژی و حزب و برای جانب داری از این قول و آن رأی و سیاست و شخص هم به وجود نیامده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۴:۵۵    
حامد حسینی پناه کرمانی نویسنده و منتقد ادبی یادداشتی بر رمان بی رَد نوشته و برای انتشار در اختیار ایبنا قرار داده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۴:۰۵    
رئیس فرهنگسرای اندیشه از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره فصل همدلی با توجه به استقبال اهالی هنر و درخواست شرکت کنندگان تا پایان آبان ماه خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۴:۰۵    
مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به استناد ماده 12 اساسنامه و به پیشنهاد هیات مدیره با حکم رییس هیات امنای موسسه منصوب شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۴:۰۰    
اسامی راه یافتگان به مرحله دوم چهارمین دوره کتاب سال دفتر شعر جوان (قیصر امین پور ) اعلام شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۳:۵۰    
دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد از انتخاب برترین آثار ادبی دفاع مقدس با کارشناسی و داوری خبرنگاران و اهالی رسانه در این دوره از جایزه خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۳:۵۰    
نشستی با عنوان ماجرای مک فارلین تامین سلاح در برابر آزادی گروگان ها در کتابخانه ملی برگزار می شود. محسن هاشمی رفسنجانی و حبیب الله حمیدی در یک پژوهش ابعاد ماجرای مک فارلین را بررسی کرده اند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۳:۴۵    
از سوی رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در ژاپن، دومین دوره مجازی و برخط آموزشی زبان فارسی با همکاری بنیاد سعدی در کنار اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، علمی و هنری آغاز شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۳:۴۰    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی مهدی محمدی را به عنوان مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی این وزارتخانه منصوب کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۳:۴۰    
گره دریایی به قلم وحید حُسنی هنزایی روایت تلاطم های زندگی دریانوردانی ست که از فداکاری های شان، دوری ها و دلتنگی های شان کمتر شنیده ایم.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۳:۳۵    
نشست نقد و بررسی کتاب نقد فرهنگ توسعه نیافتگی تألیف رضا داوری اردکانی در سرای هنر و اندیشه اصفهان برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۳:۳۰    
ناهید هاشمیان نویسنده و مترجم ، کتاب چشمان تاریکی نوشته دین کونتز را به مخاطبان ایبنا معرفی می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۳:۱۵    
چاپ هشتم کتاب شب به خیر کوچولو تألیف مهشید تهرانی و مرجان کشاورزی آزاد با تصویرگری محمدحسین صلواتیان از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۲:۵۵    
انتشارات سروش نگاهی جامع به خواجه نصیرالدین طوسی داشته و دیدگاه های این فیلسوف ایرانی را مورد واکاوی قرار داده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۲:۳۰    
علی شجاعی با اشاره به برگزاری اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت گفت: این جایزه پژوهشی است و مقوله جدایی از جوایز ادبی است و موضوع و فضایش متفاوت است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۲:۲۵    
مهلت ارسال چکیده مقالات به هم اندیشی میرزا آقا تبریزی؛ پیشگام ادبیات نمایشی در ایران تا روز دوشنبه 10 آذر ماه سال جاری تمدید شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۲:۱۰    
پاندمی کرونا، موجب شده بسیاری از کسب و کارها یا تعدیل نیرو کنند یا به دلیل مشکلات اقتصادی، متاسفانه به کل تعطیل شوند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۱:۵۰    
کتاب مادر و خاطرات پنجاه سال زندگی در ایران اثر توران میرهادی از پایه گذاران شورای کتاب کودک و فرهنگنامه کودکان و نوجوانان در ایران، ازسوی مهران احمدی به زبان کُردی (گویش هورامی) ترجمه شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۱:۵۰    
کامبیز نوایی، از سال ها سفر طولانی حرف می زند که برای نگارش خشت و خیال انجام داده است. او دوست دارد کتابش بر دل بنشیند تا این که چند روزی در ذهن ها جای گیرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۱:۲۵    
حمید صادقیان می گوید: هنرمند ایرانی 5000 سال پیش بر بدنه و فرم سفال تصویری که در حرکت و چرخش خود، پرش بزکوهی را تداعی می کند، ترسیم کرده و اولین انیمیشن موجود در جهان را پدید آورده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۱:۰۵    
ترجمه کتاب درباره ی مارکس، درآمدی بر خرد انقلابی کارل مارکس اثر پالا آلمن، تئوریسین معاصر آموزش انتقادی، با ترجمه دکتر مهدی گنجوی توسط انتشارات حکمت کلمه در ایران منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۰:۵۰    
برنامه تلویزیونی شب ادبیات در هفتمین قسمت از فصل تازه خود، به بررسی شعر و شخصیت طاهره صفارزاده می پردازد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۰:۴۰    
مریم بصیری گفت: من هم مثل مخاطبان جوان از خواندن داستان یا رمانی که فقط بازنویسی احادیث و روایات تاریخی است، حظ نمی برم. برای بازگوکردن وقایع تاریخی باید زبان نو و تکنیک های به روزی داشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۰:۳۵    
حسن فرهادی، دبیر دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال پور می گوید: این جایزه برای داوری به اسم و رسم افراد گاه نکرده و متخصصانی را که اعتقاد و شناخت از غزل آوانگارد دارند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۰:۲۵    
با حکم امیدعلی مسعودی دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه، حسن خجسته به عنوان رئیس هیئت داوران این دوره از جشنواره کتاب و رسانه انتخاب شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۰:۰۵    
بر پایه رویکردی هستی شناختی نسبت به کل گرایی کواین و نیز توجه به روند تعدیلی نگرش او نسبت به این ایده، شقاقی در فصول مختلف کتاب خود به سراغ جنبه های مختلفی از استدلال کواین رفته است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۰:۰۵    
کارشناسان در بررسی بحران نشر بعد از همه گیری بیماری کووید19، راه برون رفت از این شرایط و کاهش خسارات را در همکاری ناشران، کتاب فروشان، شرکت های پخش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۱۰:۰۰    
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه مسجد جامع، کتابخانه امام علی (ع) قیدار و کتابخانه خیرساز شهید کبودخانی در روستای محمودآباد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۵۵    
به دنبال اظهارات مختلف ازسوی مسئولان، کارشناسان و دوطرفِ مناقشه ی ساخت کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران در قم، سیدمحسن محسنی ، فعال فرهنگی و عضو بنیاد قم پژوهی در یادداشتی برای ایبنا ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۵۰    
خبرگزاری کتاب ایران قصد دارد در راستای حمایت از صنف کتابفروشان، به معرفی و انتشار گزارش تصویری از آنان بپردازد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۴۵    
در این نشست، صاحب نظران و محققان نتایج آخرین گرایش ها، مسائل و نوآوری ها در این حوزه را به بحث و بررسی خواهند گذاشت و چالش های پیش رو در فضای فلسفه قاره ای مورد گمانه زنی قرار خواهد گرفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۴۰    
روزنامه دیلی میل و ساندی از پرتیراژترین و پرمخاطب ترین روزنامه های بریتانیا از تصمیم مشترک خود برای راه اندازی یک کتابفروشی آنلاین خبر دادند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۴۰    
محد حسن سمسار گفت: فهرست نویسی نسخ خطی ایران، در شیوه نوشتاری و معرفی نسخ خطی فارسی، مدیون دقت و چیره دستی مرحوم بیانی است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۳۵    
ششمین چاپ کتاب تشیع و مشروطیت در ایران و نقش ایرانیان مقیم عراق نوشته عبدالهادی حائری منتشر شد. شاید بتوان این کتاب را نخستین پژوهش آکادمیک درباره نقش علما در نهضت بیداری ایرانیان دانست.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۲۵    
مقصود فراستخواه معتقد است: احساس می کنیم دوران قهرمان های علمی و خلق آثار شاخص به سر آمده است. انگار دورِ نویسنده های معمولی است اما در واقع جامعه ایران آبستن کتاب های اصیل است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۱۰    
اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران به نفع دانش آموزان منطقه بشاگرد استان هرمزگان نمایشگاه خیریه پاراپیون را برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۹:۰۵    
امیر خداوردی با اشاره به اینکه نویسندگی کار سختی نیست بلکه کار پر رنجی است، رمان جدیدیش – جنون خدایان- را از این جهت که به شکل و شمایل باورهای امروزی می پردازد شبیه دومین رومانش – آلوت- معرفی کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۸:۵۰    
اگر در نظام بودجه ریزی کشور، صنعت چاپ بودجه ای مناسب و دندان گیری داشت، شاید امروز برای تصاحب و اعمال تولی گری بر آن سر و دست می شکستند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۸:۳۵    
براون با رمان جدیدش با عنوان سمفونی وحش به دنیایی قدم گذاشته است که فاصله زیادی با آثار گذشته اش دارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۸:۳۵    
خوابیدن در دریای ستارگان و گیدون نهم چاپ اولی های پرفروش در نگاه پابلیشر ویکلی بودند. جنگ ستارگان و پارک ژوراسیک همچنان می فروشند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۸:۳۵    
رمان نویس امریکایی که مدت هاست مشغول نوشتن از واقعیت متزلزل جامعه غربی است در مورد آخرین کتابش که در دنیایی اتفاق می افتد که تکنولوژی در آن قطع شده صحبت می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ - ۰۸:۳۰    
کتاب های شعر بی تو با آینه قهرم ، نزدیک تر از دور و صدای سکوت یک زن از سروده های مریم پورصفری که از سوی انتشارات نوید شیراز منتشر شده است، طی مراسمی در این شهر رونمایی شد.