سه شنبه ۰۸ خردادساعت ۱۴:۳۳May 2024 28
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 19 آبان 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۳۰    
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برنامه های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی را در این استان اعلام کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۳:۳۸    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برپایی دو نمایشگاه مجازی با عناوین نمایشگاه تصویرگری کتاب کردستان و کتاب به وقت کارتون و کاریکاتور همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۰:۴۳    
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح پاییزه کتاب امسال، با مشارکت 4 کتابفروشی در این استان، از 24 آبان آغاز می شد و تا پایان همین ماه ادامه دارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۰:۳۸    
فاروق نجم الدین مترجم کتاب در چنگال کابوس (سی روز در محاصره کرونا) یادداشتی بر این کتاب نوشته که به شرح زیر است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۹:۵۳    
در نشستی با حضور مسئولان استان و نهاد کتابخانه های عمومی کشور، موضوع ساخت کتابخانه مرکزی شیراز مورد اهتمام قرار گرفت و ساخت کتابخانه و باغ کتاب شیراز در زمین تعیین شده تصویب شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۹:۰۳    
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی از برگزاری پویش قصه دشتی به همت باشگاه کتاب خوانی یار مهربان دبستان قلم یک خورموج خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۹:۰۳    
انتشارات مدرسه در بیست وهشتمین هفته کتاب و کتابخوانی، مصادف با سی امین سال تاسیس انتشارات برنامه های فرهنگی خود را در قالب سالِ سی به صورت مجازی برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۸:۴۸    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی و هنری همزمان با هفته کتاب امسال در این استان خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۸:۲۸    
کتاب رانندگی و برازندگی که به سفارش دبیرخانه کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری تهیه و منتشر شده است، طی مراسمی با حضور استاندار قم و شهردار قم رونمایی شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۲۳:۴۳    
اُپرا وینفری، مجری و فعال اجتماعی محبوب آمریکایی در صفحه اینستاگرام خود هفت کتاب برای سپری کردن مفید وقت در دوران قرنطینه برای پاندمیک کوید 19 معرفی کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۲۲:۳۸    
مجله نیویورک تایمز به روال معمول هفتگی خود لیست آثار پرفروش را منتشر کرده است. این هفته لی چایلد و جیمز پترسون، دو نویسنده مطرح آمریکایی با دو اثر جدید به فهرست پرفروش های نیویورک تایمز برگشتند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۶:۳۸    
کتاب صوتی زیر نگاه آسمان نوشته سید محمدرضا دربندی از سوی انتشارات نیستان منتشر و روانه بازار نشر شد. این کتاب روایتی داستان گونه از غروب عاشوراست.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۶:۲۸    
نویسنده رمان آرتیست ، معتقد است: ما دیگر این روزها به نویسندگانی که خرفت و تنبل هستند نیازی نداریم. به نویسندگانی نیاز داریم که خارج از توصیفات ادبی ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۶:۱۸    
محمد رضا اربابی، از برگزاری دو نشست با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در هفته کتاب خبر داد و گفت ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۵:۳۳    
برناردین اِواریستو، نویسنده بریتانیایی به عنوان رئیس هیئت داوران جایزه ادبیات داستانی زنان بریتانیا در سال 2021 انتخاب شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۵:۲۳    
رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش با مشارکت دانشگاه های ایران و بنگلادش وبینار بررسی نقش ادبیات، فرهنگ و علوم انسانی در تمدن سازی را برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۵:۲۳    
به گزارش خبرگزرای کتاب ایران (ایبنا) تفاهم نامه همکاری های مشترک کانون نمایشنامه نویسان و مترجمان تئاتر ایران و موسسه فرهنگی هنری سپندار جاودان خرد با حضور چهره های نام آشنای دانشگاهی ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۵:۲۳    
برنامه تلویزیونی شب ادبیات در نهمین قسمت از فصل تازه خود، به بررسی شعر و شخصیت فریدون مشیری خواهد پرداخت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۵:۲۳    
سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نسخه الکترونیک کتاب منظومه فکری مقام معظم رهبری را در نرم افزار کتابخوان طاقچه منتشر کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۵:۲۳    
چهلمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره شمس تبریزی با موضوع نگاهی به مبانی و شیوه های تربیتی شمس تبریزی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۵:۰۸    
چاپ چهل و چهارم کتاب پرفروش و جذاب تاریخ مستطاب آمریکا توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۵:۰۸    
امیدعلی مسعودی، دبیر نوزدهمین جشنواره کتاب و رسانه از تمدید مهلت ارسال اثر به این دوره از جشنواره تا 24آبان ماه خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۵۳    
رونمایی و دیدار با نویسندگان رزمنده کتاب های دفاع مقدس، مسابقه عکاسی از کتابخانه های شخصی و اجرای طرح ارمغان دانایی از جمله برنامه های استان های شمالی کشور در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۴۳    
برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و مطالعه امروز کتاب پیامبر و قصه هایش را به بینندگان خود معرفی کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۳۸    
محمدحسن شاطریان گفت: اگر توجه کنید در فضای مجازی نیز از فروشگاه هایی که کتاب را با تخفیف می فروشند استقبال بیشتری می شود ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۳۸    
فهرست کتاب های رسیده به سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد از سوی دبیرخانه این رویداد ادبی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۳۳    
محمد اسدی موحد معتقد است: هفته کتاب رویداد مبارکی است. این رویداد، فرصت های متعددی را برای جامعه فراهم کرده و منجر به ایجاد یک جریان زنده و پویا در جامعه می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۴:۳۳    
مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی گفت: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در رسانه ها به خصوص در رسانه ملی و فضای مجازی برای عموم جامعه ترویج و تبلیغ شود زیرا بهترین و مهمترین ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۳:۵۳    
علی نیک سرشت بیان کرد: محتوا در حوزه دیجیتال مارکتینگ، نقش پادشاه را دارد. هرچه به مسائل فنی توجه کنیم، باز هم جایگاه محتوا بالاتر است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۳:۳۹    
کتاب راهنمای عملی و کاربردی نگارش طرح کسب و کار نوشته مشترک علیرضا مقدسی و رامونا میرحاجیان مقدم و با طراحی جلد سعید کربلایی در 468 صفحه قطع وزیری ازسوی انتشارات آهنگ قلم در مشهد منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۳:۳۴    
در نشست مدیرکل عمرانی نهاد و مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس با مدیرعامل شرکت عمران صدرا، تصمیم گیری ها برای ساخت و افتتاح کتابخانه در شهر جدید صدرا قطعی شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۳:۲۴    
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: 20 کتابفروشی از استان خوزستان در طرح پاییزه کتاب 99 شرکت می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۳:۰۹    
مدیر انتشارات و مجموعه کتاب فروشی های یاس در مشهد نگاه مثبتی به افزایش تعداد موزعان کتاب دارد چراکه این اتفاق را باعث ایجاد بازار رقابتی و البته پرشدن خلأهای شبکه توزیع کتاب می داند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۵۹    
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حاشیه افتتاح کتابخانه عمومی شهدای نوبهار قم با اشاره به مشکلات مالی این نهاد، گفت: مشکلات مالی باعث عدم توزیع مناسب کتابخانه در کشور شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۵۴    
دبیر نخستین همایش بین المللی خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی که قرار است در تبریز برگزار شود، می کوید: خواجه رشیدالدین علیرغم پرداختن به مباحث فلسفی، هیچ گاه به تئوری سازی روی نیاورد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۵۴    
وبینار بررسی نقش ادبیات، فرهنگ و علوم انسانی در تمدن سازی با مشارکت دانشگاه های ایران و بنگلادش برگزار خواهد شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۴۹    
چهارمین همایش بحران و برون رفت؛ چالش های امروز کتاب کودک و نوجوان با موضوع کودک، کتاب و کرونا 25 و 27 آبان از سوی انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به صورت مجازی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۲:۴۵    
محسن پرویز معتقد است یکی از اقدامات پایداری که در جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و سالیان سال است که به آن پرداخته می شود، برگزاری مراسم هفته کتاب و تلاش برای ترویج کتاب و کتابخوانی در این هفته است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۱:۴۰    
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه از اکران سومین طرح بخوان و برپایی گالری با موضوع کتاب در ایستگاه های پر تردد در هفته کتاب خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۱:۴۰    
فراخوان یازدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۱:۳۵    
جلسه شعرخوانی رسول مهربانی با همکاری انجمن ادبی اقبال لاهوری، مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و آستان قدس رضوی با اجرای احمد شهریار شاعر اردو زبان و فارسی گو برگزار شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۱:۲۵    
اسماعیل امینی با اشاره به اهمیت هفته کتاب گفت: تاثیر این برنامه ها در این است که توجه اهل فکر و رسانه و خانواد ه ها را به سمت اهمیت کتاب جلب می کند ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۱:۲۰    
مهناز مرادی نویسنده کرمانشاهی و خالق کتاب فانوس های خیس معتقد است: بسیاری از زنان نویسنده کرمانشاهی به رغم توانمندی ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۱:۱۵    
مدیر انتشارات پیک ادبیات، برداشتن موانع تبلیغات تلویزیونی کتاب و اصلاح سیستم آموزشی را از جمله مواردی دانست که می شود در هفته کتاب آن ها را مطرح و پیگری کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۰:۴۵    
عضو هیأت علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: یکی از اهداف راه اندازی کتابخانه ملی دیجیتال کودک و نوجوان ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۰:۳۵    
رئیس اتحادیه نخلداران شهرستان کارون و عضو شورای اسلامی روستای کوت سیدصالح از توابع اهواز، گفت: با توجه به پیشینه این روستای کوت سیدصالح اهواز ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۰:۳۵    
شهرمیرزادی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و عدم برپایی اجتماعات، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مانند سنوات گذشته ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۱۰:۱۰    
سردار هادی مرادپیری گفت: برگزاری جشنواره دوسالانه ارزیابی و انتخاب آثار پژوهشی دفاع مقدس طبیعتاً فرصت خوبی را برای تفکیک موضوعی آثار ایجاد کرده و این امکان را برای محققین و پژوهشگران فراهم می کند که ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۵۵    
مدیرکل سازمان یونسکو در حالی شهر گوادالاخارای مکزیک را به عنوان پایتخت جهانی کتاب در سال 2022 معرفی کرد که شیراز نیز برای کسب این عنوان اعلام نامزدی کرده بود اما به نظر می رسد باز هم دود عدم اجرای ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۵۰    
در کتابفروشی "شهر کتاب"، کتاب های هنر، ادبیات، تاریخ، روانشناسی، کمک درسی و ... ارائه می شود؛ این کتابفروشی واقع در شاهین شهر - خیابان رازی می باشد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۴۵    
حسین صفری با اشاره به این که بیست وهشت دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران تاثیر خود را گذاشته است، اظهار کرد ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۴۰    
ناهید شاه محمدی گفت: وقتی داستان به ذهن نویسنده می آید دیگر او حاکم است و حکم می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۲۵    
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: در پی هتک حرمت به ساحت پیامبر اکرم (ص)، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب عبد شکور در زنجان برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۲۰    
نویسنده و خبرنگار پیشکسوت معتقد است جشنواره کتاب و رسانه در وهله اول باید به فکر رشد علمی و فکری خبرنگاران حوزه کتاب باشد و سواد علمی خبرنگاران را ملاک اصلی سنجش قرار دهد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۱۵    
کتاب پان ترکیسم: تاریخ سازی و دروغ پردازی بر کشورهای نوزاد پدیدآمده در گستره پساشوروی پیشین در آسیای میانه و قفقاز درنگ کرده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۹:۱۵    
موضع کامو این است که دلیلی برای امید وجود ندارد، اما دلیلی هم برای نومیدی نیست.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۵۰    
رولف دوبلی در کتاب پی گیر اخبار نباشید به مانند دیگر آثارش در پی راهی برای رسیدن به زندگی شاد و آرام است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۵۰    
شبکه رادیویی سی بی سی کانادا چندسالی است که جایزه کتاب شعر تاسیس کرده است که هر سال بهترین کتاب شعر منتشر شده در این کشور را انتخاب می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۵۰    
مسئولان بزرگترین فروشگاه کتاب کانادا می گویند در سه ماه گذشته با خسارت قابل توجهی روبرو شده اند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۴۵    
دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی از تلاش برای برگزاری جایزه ویرایش برای تجلیل و توجه به بزرگان و فعالان حوزه ویرایش در هفته کتاب خبرداد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۳۵    
نویسنده سه گانه دیدار در کوالالامپور ، زخم بوتیمار و یک ساعت بعد از کسوف می گوید که در هر سه این رمان ها گمشده ای وجود دارد و پیدا کردن و کشف هویت او مسئله مهمی است و انگار این سه اثر می توانند انسان ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۳۵    
مهرزاد دانش گفت: نخستین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره ملی چاپ و نشر هفته آینده با حضور اعضا برگزار و با موافقت اعضا، فراخوان مسابقات جشنواره چاپ و نشان شیرازه در نیمه اول آذر اعلام می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۲۰    
مهناز مقدسی، از برگزاری دو نشست تخصصی در هفته کتاب با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۲۰    
محمود تربتی سنجابی، از روزنامه نگاران سال های دور روزنامه اطلاعات خاطره ای از اعدام حسین فاطمی روایت می کند و می گوید ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۱۵    
زهره زرشناس می گوید: در ایران حتی یک سطر متن سغدی نداریم و تمام دست نوشته های سغدی در چهار شهر بزرگ دنیا نگه داری می شود ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۱۹ - ۰۸:۰۵    
بابک بیات نویسنده ایراتی که به فرانسه مهاجرت کرده می گوید که اصطلاحی از داریوش شایگان دست گیرِ او در این نوع به نسبه تازه زیسنش بوده. اصطلاح مهاجرِ سیّار : مهاجر سیّار تفکر سیّار دارد ...