سه شنبه ۰۸ خردادساعت ۱۷:۰۷May 2024 28
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 21 آبان 1399 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 مرداد 1399 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آذر 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 1 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 2 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 3 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 4 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 5 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 6 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 7 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 8 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 9 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 10 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 11 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 12 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 13 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 14 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 15 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 16 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 17 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 18 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 19 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 20 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 21 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 22 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 23 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 24 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 25 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 26 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 27 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 28 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 آبان 1399 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1399 
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۱۲:۵۰    
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان زیربنای کتابخانه های عمومی استان را 21 هزار مربع اعلام کرد و گفت: متاسفانه عملیات ساخت 7 پروژه کتابخانه ای در شهرستان های سنندج ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۰۸:۴۲    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از تکمیل بزرگترین پروژه فرهنگی، هنری جنوب کشور در عسلویه در مساحتی بالغ بر 4800 مترمربع احداث و دارای یک کتابخانه تخصصی ویژه هنر و ادبیات، تا پایان سال خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۱۵:۱۴    
همزمان با روز کتاب و کتابخوانی و بزرگداشت علامه محمدحسین طباطبایی از کتاب مبانی نظری تمدن اسلامی در قرآن کریم در دانشگاه معارف قم رونمایی می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۳ - ۰۸:۳۲    
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری طرح پائیزه کتاب 99 همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: 11 کتابفروشی استان سمنان در این طرح ثبت نام کردند و مشارکت می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۷:۴۷    
با حضور مسئولین استانی از تولیدات فرهنگی و هنری کنگره شهدای قم و 21 کتاب با موضوع شهدء در تالار شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم رونمایی بعمل آمد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۱۱:۰۲    
یک کارشناس ادبی در برنامه محرم امسال گفت: بخشی از دارایی فرهنگی، هویت سنتی و دینی ما به واسطه هیئت ها در کشاکش سنت و مدرنیته حفظ شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۹:۳۲    
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی گفت: نقش کتاب و کتابخوانی در آینده کودکان مهم بوده و هفته کتاب فرصتی مناسب برای ایجاد ارتباط بین کودکان و نوجوانان با کتاب است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۲ - ۰۹:۲۷    
مهدی مرادی در جلسه نقد کتاب یک شعر بی طاقت گفت: یکی از کارکردهای مهم شعر، کارکرد جبرانی است که می تواند نقش تاثیرگذاری در کاهش اندوه و آلام نوجوانان داشته باشد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۲۰:۵۹    
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براین که رویداد هفته کتاب در رونق بازار کتاب بسیار تاثیرگذار است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۲۰:۳۹    
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت حجت الاسلام و المسلیمن داوود فیرحی را به اهالی فرهنگ و کتاب تسلیت گفت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۹:۱۹    
رضا نجف زاده گفت: استاد فیرحی منتقد هر سِنخی از رادیکالیسم بود؛ چه رادیکالیسم ایران گرایانه یا عربی باشد و چه رادیکالیسم های وحشتناکی که از دل اسلام سیاسی بر آمده و حیات سیاسی خاورمیانه و جوامع متکثر ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۸:۲۹    
به گفته احمد بستانی مرحوم فیرحی می کوشید بر قرائت های مدرن تر و انسانی تر از فقه شیعه متمرکز شود و کارهای مهمی که درباره فقه مشروطه و یا نسبت فقه با مباحث سیاسی مهمی چون تحزب ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۷:۳۴    
فرهنگسرای آفتاب همزمان با فرارسیدن روز کتاب و هفته کتابخوانی ویژه برنامه ها متنوعی را از تاریخ 24 آبان ماه به مدت یک هفته برگزار می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۶:۴۴    
به گفته احمد بستانی مرحوم فیرحی می کوشید بر قرائت های مدرن تر و انسانی تر از فقه شیعه متمرکز شود و کارهای مهمی که درباره فقه مشروطه و یا نسبت فقه با مباحث سیاسی مهمی چون تحزب ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۶:۰۹    
کتاب کوهستان آتش توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر و وارد بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۵:۵۹    
چاپ هفتم یک روز بعد از حیرانی ؛ روایت داستانی زندگی شهید مدافع حرم دهه هفتادی محمدرضا دهقان، همزمان با سالروز شهادت این شهید عزیز توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۵:۱۹    
داریوش رحمانیان می گوید: مرحوم فیرحی بر فقه سیاسی تاکید می کرد که فقه اسلام و شیعه در ذات خود سیاسی است و این مساله را اساسا مفتاح تمدن و ترقی می دانست و بر این باور بود که اگر ما ایرانیان و شیعیان ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۵:۰۰    
سردار علی ناظری گفت: هفته کتاب بهترین فرصت است تا فرهیختگان و کارشناسان حوزه کتاب جریان کلی کتاب و فعالیت های انجام شده در این زمینه را مورد بحث و بررسی قرار دهند تا بدانیم که آیا در مسیر درستی حرکت ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۵۵    
اپلیکیشنی راه اندازی شده است که علاقمندان به کتاب های مستند و آموزشی می توانند در 12 دقیقه کل کتاب را گوش کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۵۰    
خانه ادبیات مستقل افغانستان و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان دومین جشنواره ادبی بین المللی ماورا را برگزار می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۵۰    
بیشتر کسانی که به این ابزارها علاقه نشان می دهند که تعداد آنها روز به روز بیشتر می شود، ساده بودن دسترسی به کتاب های الکترونیک را عامل اصلی گرایش به این نوع از کتاب ها عنوان می کنند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۴۵    
مدیرعامل هنرکارت از امکان برداشت وجه کمک هزینه بیکاری ایام کرونا از طریق مراجعه به شعب بانک آینده خبرداد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۴۰    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل برنامه های در نظر گرفته شده برای هفته کتاب را تشریح کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۳۵    
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از شرکت 50 کتابفروشی استان در پانزدهمین دوره طرح پاییزه کتاب خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۳۵    
این گزارش مجموعه ای از تصاویر استاد داوود فیرحی است که توسط عکاسان ایبنا در سالیان مختلف از ایشان ثبت شده است. یادشان گرامی
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۲۵    
رئیس شبکه مروجان کتابخوانی کشور گفت: کتابخوانی، از مهمترین فعالیت های فرهنگی و ماندگار عصر حاضر است که به سبب حضور رقبای قدرتمندی مانند رایانه، تبلت، تلویزیون و ... با کم اقبالی مواجه شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۲۵    
اهدای کتاب به مناطق عشایری، تجلیل از خادمان کتاب و اجرای برنامه هم آوا با شاهنامه از برنامه های استان های البرز، قزوین و زنجان در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۲۵    
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: در برنامه های هفته کتاب هرچقدر به سمت مردم و رفع نیازهایشان در حوزه فرهنگ حرکت کنیم و تلاش کنیم برگزاری این هفته و مراسم آن از دل مردم و به ویژه اهالی کتاب برآید ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۲۵    
آسیب های جانی و مالی زلزله ویرانگر سه سال قبل در سرپل ذهاب به حدی است که هنوز هم برخی پروژه های فرهنگی این منطقه به پایان نرسیده است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۳:۵۵    
کارگاه های آموزشی تسهیل گران کتاب کودک و نوجوان به شیوه های ارسال بسته های آموزشی و آنلاین با مراجعه به سایت شبکه ترویج کتابخوانی انجام می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۳:۴۵    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راهیابی 75 عنوان کتاب به مرحله دوم داوری جایزه قلم هگمتانه خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۳:۰۰    
مجموعه دوجلدی بلوغ دختران و بلوغ پسران ، نکاتی مهم و کابردی از آنچه دختران و پسران در دوران بلوغ با آن مواجه می شوند را به زبانی ساده بیان می کند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۳:۰۰    
26 آبان، سالروز عملیات موفقیت آمیز آزادسازی شهر سوسنگرد و روزی به یادماندنی در تاریخ معاصر ایران است، بدین مناسبت کتاب هایی که به اتفاقات این شهر در دوران جنگ تحمیلی پرداخته اند، معرفی می شوند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۴۵    
رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از مشارکت 70 کتابفروشی قُمی در طرح پاییزه کتاب 99 خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۴۵    
کتاب سازِ سخنِ شهریار متشکل از واژگان و اصطلاحات تخصصی موسیقی، تعابیر موسیقایی عامیانه و عناصر فرهنگی- موسیقایی ایران در دیوان آثار فارسی و ترکی استاد شهریار، به همت انتشارات ریتم در تبریز منتشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۴۰    
یک چاپخانه در سمنان به دلیل رعایت نکردن محدودیت های کرونایی و تخلف ناشی از چاپ اعلامیه ترحیم، امروز چهارشنبه و با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، پلمب شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۳۵    
کیوان زارعی، روزنامه نگار، نویسنده و منتقد ادبی در یادداشتی برای خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه جدید شعر فیروزه برازجانی با عنوان بر من درخت بکش را مورد مداقّه قرار داده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۳۵    
چاپ پنجم کتاب فلسفه تاریخ تألیف کریم مجتهدی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۵    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با تشریح برنامه های این اداره کل به مناسبت بیست و هشتمین دوره هفته کتاب ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۰    
حجت الاسلام والمسلمین داوود فیرحی استاد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی به دلیل بیماری کرونا درگذشت.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۰    
احد جاودانی از مذاکره و رایزنی با ستاد مقابله با کرونا برای دریافت مجوز فعالیت کتاب فروشی ها در هفته کتاب در صورت تحقق احتمال تعطیلی دو هفته ای تهران و بع از ساعت 18 در آستانه هفته کتاب خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۰    
معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از راه اندازی بانک اطلاعات کتاب شناختی منابع مورد نیاز این سازمان در هفته کتاب خبر داد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۱۰    
آیین رونمایی از 114 عنوان کتاب نویسندگان نوجوان دهه های 70 و 80 همزمان با برنامه های هفته کتاب یکشنبه 25 آبان برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۰۵    
به همت سازمان بسیج هنرمندان استان قم شب شعر جان پدر در بستر فضای مجازی برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۱:۵۵    
هستی حصاری می گوید: بلوغ و توسعه فردی، یعنی باور و پذیرش دیگران و زندگی کردن به روش خود؛ ما خالق زندگی خود هستیم، هر آنچه در زندگی رخ می دهد، انعکاس درون ماست ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۱:۵۵    
در راستای بازخوانی تاریخ و فلسفه آموزش نوین در ایران دومین همایش از مدارس نوین تا دانشگاه در ایران- از شهریور 1320 تا بهمن 1341 برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۱:۲۵    
پویش کتابخوانی ملی با حضور و مشارکت فرهیختگان، اندیشمندان، متفکران و اهالی فرهنگ و هنر و با هدف گسترش فرهنگ مطالعه توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همزمان با آغاز هفته کتاب برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۱:۲۰    
راضیه تجار معتقد است؛ کنار همه برنامه های پیش بینی شده برای هفته کتاب از تعدادی از مولفان کتاب ها به شکل های مختلف تجلیل و تقدیر و به نقش آن ها در حوزه کتاب توجه شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۱:۰۵    
این طور نیست که منِ بازیگر بگویم کتاب بخوانید و از فردا همه بروند سراغ کتاب فروشی ها برای خریدن کتاب. کتاب خوان کردم مردم نیازمند مرشد است و یرای ما بهترین مرشدها معلم ها بودند.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۴۵    
طی هفت ماه نخست امسال 118 هزار و 143 تن کاغذ چاپ و تحریر به کشور وارد و از گمرک ترخیص شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش داشته است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۴۰    
مهدی نجار اعرابی پژوهشگر تاریخ اصفهان که جدیدا کتابی با نام نسخه ارم به چاپ رسانده است، می گوید: متاسفانه اکثر جوانان نسبت به بافت محلاتی که در آن زندگی می کنند و پیشینه آنها ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۲۵    
صدها کتاب نایاب مربوط به قرون گذشته با تلاش پلیس انگلیس از کشور رومانی بازگردانده و به دست صاحبان آنها رسید.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۲۵    
حاکم شارجه در دهمین روز برگزاری نمایشگاه کتاب شارجه همه ناشران شرکت کننده را از مالیات و سایر هزینه های شرکت در سی و نهمین دوره برگزاری این نمایشگاه معاف کرد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۲۵    
داستان جدید رولینگ با عنوان ایکاباگ در یک سرزمین خیالی اتفاق می افتد که هرچند ربطی به داستان های هری پاتر ندارد ولی قالب داستان های علمی تخیلی کودکان دارد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۰:۰۰    
مدیر انتشارات براق هفته کتاب را زمان مناسبی برای ترویج کتابخوانی، ورود کتاب به زندگی روزمره و عادت به خرید اینترنتی کتاب دانست.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۳۰    
علی اعطا با انتشار توئیت به مناسبت روز نیما، پیشنهاد کرد تا خانه نیما در محله دزاشیب به خانه ادبیات معاصر تبدیل شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۲۶    
کتابفروشی کتابستان در گناباد با اقداماتی متفاوت؛ از ارسال کتاب به روستاهای دورافتاده گرفته، تا برگزاری نشست های ادبی، علاوه بر اینکه فروش کتاب خود را بالا برده است ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۲۱    
کتاب تاریخ یک انقلاب با عنوان فرعی گزیده مقالات، سخنرانی ها و مصاحبه های عزت الله سحابی به اهتمام امیر طیرانی از سوی بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه منتشر شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۱۱    
محتوای کتاب تاثیر علم بر جامعه بر اساس یک سری از سخنرانی های راسل در کالج راسکین آکسفورد است. سخنرانی هایی که همانطور که از عنوان کتاب بر می آید با مرکزیت علم ارائه شده اند و بعد از خواندن این اثر بی ...
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۱۱    
حامد حسینی پناه کرمانی، نویسنده و منتقد ادبی در یادداشتی که در اختیار ایبنا قرار داده است، نگاهی به دو رمان مریم جهانی به نام های این خیابان سرعت گیر ندارد و سنگ یشم داشته است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۹:۱۱    
نشست نقد و بررسی رمان کافه پیپ با همکاری حوزه هنری استان قم و نشر معارف برگزار می شود.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۸:۴۶    
تماشاگر بوآل تماشاگری است که در مواجهه با تئاتر معنا پیدا می کند چرا که خود قرار است به اجرا معنا ببخشد.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۸:۴۱    
ابوطالب شخصیتی برجسته میان خاندان هاشمی بود و برای مدتی طولانی، سرپرست پیامبر اسلام(ص) به شمار می رفت. از او سروده های در پیامبر(ص) نقل شده است.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۸:۱۷    
در باکره سنجار وارد بدرالسالم هم از تاریخ دین و اندیشه های دینی و هم از اسطوره و نماد و نشانه شناسی وام می گیرد و هم از سنت های اجتماعی و فرهنگی ایزدی گری به مثابه یک کیش باستانی.
ایبنا   ۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۰۸:۱۲    
به گفته یک پژوهشگر جامعه شناسی سیاست های اخیر دولت این بوده که کتاب های علوم انسانی و اجتماعی را با وسواس بیش از حد دنبال کرده و به همین دلیل نخبگان فرصتی برای ظهور پیدا نکرده اند.