سایر منابع:
سایر خبرها
زیادی به آن حوزه جذب شدند که بعضی از آنها عبارتند از: " شاگردانی نظیر ابراهیم مزارعی(صدیق)، سید محمد طاهر شهر یاری(شفیق)، سید محمد صادق نبوی، سید محمد باقر دشتی میانخره ای، ملا محمد علی مزارعی، سید عباس رکنی چارکی، سید غلامحسین ابطحی چارکی، سید عبدالله علوی و بسیاری از علما منطقه که جملگی مشهورند ،در محضر خود پروراند" از جمله علمای بزرگ این حوزه حضرت آیت الله حاج میرزا احمد دشتی صاحب ...
مجله شیعه گری کسروی را خدمت آیت الله العظمی حاج آقا حسین قمی بزرگ که در زمان خود از مراجع بزرگ نجف بودند، دادم و گفتم : حاج آقا! اگر کسی به این گفته ها اعتقاد و باور داشته باشد، حکم آن چیست؟ حاج آقا گفت: یک هفته به من وقت بده. حاج آقا مجله را برد و بعد از یک هفته داد به من و گفت: هرکس اعتقادش بر این مطالب باشد و با آگاهی نوشته باشد، حکم قتلش بر هر فرد مسلمانی واجب است. من این ...
از آنها پنهان دارید. (طبری، بی تا: 6 / 313) سرخسی حنفی در باب اکراه از کتاب المبسوط، جهت اثبات جواز تقیه به همین آیه استناد نموده و قول حسن بصری را نقل کرده که گفته است: تقیه تا روز قیامت جایز است. سرخسی در ادامه می افزاید: ما به همین دلیل تمسک می جوییم ... صحیح آن است که تقیه جایز است؛ زیرا خداوند فرموده: إ لَّا أ نْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقَاةً ، ازاین رو کسی که مجبور شده از ...
اله در قرآن کریم ولایت رسول اکرم صلی الله علیه و اله، ولایت بالغیر است. به حکم آیات قرآن کریم، این وجود مقدّس، از اولیاء به شمار می رود؛ همان گونه که در قرآن کریم آمده است: النَّبِیُّ أَوْلی بِالْمُؤْمِنینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ (احزاب(33): 6). اطلاق این آیه، نشان می دهد در تمامی امور دین و دنیا، اراده و خواست رسول اکرم صلی الله علیه و الهباید مقدّم شود و جانب آن حضرت، در تدبیر و ...
، البته در تشهد واجب است . در قرآن خداوند خطاب به مومنین می فرماید: "خدا و ملائکه به پیامبر(صلی الله علیه و آله) صلوات می فرستند شما هم بر او صلوات بفرستید. از این رو فضیلت داشتن صلوات شامل صلوات در رکوع و سجده هم می شود. البته در لسان شریف روایت هم به این مطلب اشاره شده که امام باقر (علیه السلام) فرمودند: هر کس در رکوع و سجود و قیام نمازش صلوات بر محمد (صلی الله علیه و آله) و آل او بفرستد خداوند ...
شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) - حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در درس خارج فقه خود بیان کرد: دلیلی بر وجوب اخطار بالبال در نیّت نیست و آیه و روایتی بر وجوب آن دلالت وجود ندارد. نیّت امری است عرفی و همین مقدار که در ذهن باشد کافی است. اگر کسی قبل از انجام عمل، قصد آن را داشته باشد، هنگام شروع در عمل نیز قهرا نیّت را دارد. قرینه ی دیگر بر این گفتار این است که نیّت علاوه بر شروع ...