سایر منابع:
سایر خبرها
و معلوم می شود که پس از گذشت سیصد سال همچنان بحث زنده ای بوده است. طبسی از این که شاه جمجاه نادرشاه را به کفر و زندقه نسبت داده، بسیار خشمگین شده و پس از آوردن ابیاتی مانند این که : هر کس که جرعه نوش می حب حیدر است / مهر علی بطینت پاکش مخمر است و...می گوید: و اسناد پادشاه جمجاه غفران پناه نادر شاه - رَوّح الله روحَه - به کفر و زندقه از حماقت تو ملحد زندیق است. وی عیب کار را در آن می داند که ...
بخشیم؟ صلحی که در پایان جنگی انعقاد می یابد چون شهوات در آن حال در غلیانست ناچار غیرعادلانه و منشأ کینه و توهین نسبت به مغلوبست مانند پیمان (ورسای). تا جنگ وقوع نیافته و کارها از هم نپاشیده امکان دارد با نظر حق پروری نسبت به وضع کلی امور طرح صلح سازگاری را ریخت. نادر می شود جنگ ها به هدف هایی که به خاطر آنها وقوع می یابند برسند ولی اگر هم برسند باز نتایج دیگر آنها به قدری بد است که حتی فاتحین هم از ...
. این خبر در فارس منتشر کرد. کسی که اقتصاد مقاومتی را درک نکند انقلاب را نفهمیده استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر اصل ولایت فقیه نبود، بافت و ذات مذهبی جمهوری اسلامی نبود، اگر هویت دینی و تاریخی مردم نبود همه چیز مهیای یک طغیان بود، این عوامل مانع از شکل گیری یک حرکت اجتماعی در راستای حقوق حقه اقتصادی مردم می شوند. عماد افروغ تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در ...
حرکت اجتماعی در راستای حقوق حقه اقتصادی مردم می شوند. عماد افروغ تحلیلگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفت و گویی با بیان این که بحث اقتصاد مقاومتی با انقلاب اسلامی گره خورده است و یک رابطه ذاتی با آن دارد، افزود: اگر کسی این مسئله را درک نکند و توسعه درون زا را نفهمد، انقلاب را نفهمیده است. ما توقع داشتیم پس از انقلاب از اقتصاد نفتی خارج شویم، البته بماند که در خود اقتصاد مقاومتی هم هنوز بوی ...
همیشه باید باقی بماند. خدا رحمت کند مرحوم علامه طباطبایی را که در ذیل این آیه می گوید: فعلی المؤمنین ان یرجوا من الله ان یبدل معاداتهم موده (المیزان، ج19، ص233) یعنی بر مومنین لازم است که این امید را نسبت به حق تعالی داشته باشند، که عدوات را به مودت تبدیل کند. نه تنها عیبی ندارد کسی چنین آرزویی داشته باشد که کینه ها از بین برود و دشمنی ها پایان پذیرد بلکه خدا به ما امید را تلقین می کند. خدا در آیه ...