سایر منابع:
سایر خبرها
می گوید که قطعاً بهائی ها (لعنهم الله) در این ماجرا نقش داشته اند - آن موقع بهائی و ازلی و غیره را می گفتند بابی، منتهی اینهایی که رفتند نجف ازلی بودند – و کار به جایی رسید که اقدام به ترور ما کردند که این بعد از دار زدن شیخ فضل الله است، اینها وقتی از سد شیخ فضل الله عبور کردند، سراغ علمای مشروطه خواه آمدند. سید عبدالله بهبهانی را کمتر از یک سال بعد از شهادت شیخ، به شهادت رساندند. سید محمد ...
اطراف صحن ساخت.8 او در اطراف آستان خانه هایی برای زائران و فقیران بناکرد که به دار الضیافه مشهور شد. علاوه برآن حجره های اطراف صحن را در 608 ق به مدرسه علوم دینی تبدیل کرد. خلیفه عباسی در چند سال بعد، که دوباره حرم کاظمین براثر طغیان دجله دچار آسیب شد، به بازسازی آن پرداخت و خرابی ها را ترمیم کرد.9 در زمان فرزندش، الظاهر، نیز حرم مطهر دچار آتش سوزی شد و بسیاری از لوازم و نفایس آن در آتش سوخت و حتی ...
گریه می کرد. با دیدن این صحنه ها، من هم بی اختیار گریه ام گرفت و سروان پازولین هم درحال اشک ریختن بود. جنازه در ابن بابویه به خاک سپرده شد و با وجود قحطی و کمیابی آذوقه، آن روز به تمام آن جمعیت غذا دادند و حتی برای ما هم غذا فرستادند. آن منظره آن قدر شکوه و جلال داشت که بعد از گذشت سال ها هنوز از خاطر من نرفته است. من در زندگی ام همیشه به حال چنین افرادی حسودی کرده ام. پهلوان رزاز کسی است که تا ابد برای هموطنانش زنده خواهد بود. ...
السلطان می توان جست و جو کرد. سید اساس امامت را نه مرجعیت دینی بلکه حکومت دینی می داند. حال این سوال باقی می ماند که بالاخره ضرورت حکومت در جامعه در هر دوره، امری نیست که شخص، گروه یا صاحب ملکی آن را انکار کند، بنابراین با این اندیشه، چه تصویری از حکومت و احکام آن در دوره غیبت، می تواند وجود داشته باشد؟ گفتمان غالب دوره غیبت در قرن های اولیه سلطان جائر و سلطان عادل بوده است ...
اما پدرم می زند زیر دستش و می گوید با این کار خواهرم را بیوه می کنی! در شیر سنگی هم چنین صحنه ای وجود دارد که آقا علیار می زند زیر دست پسرش و می گوید نزن خواهرم را بیوه می کنی! یعنی دقیقا این اتفاق در آن ماجرای حقیقی رخ داده بود. بهرحال بعد از دستگیری پدرم، ما هم زمینهایمان را فروختیم و به تهران آمدیم. اینکه به وقایع سال 32، اشاره داشتی، در حقیقت این وقایع جزو زندگی من بودند. یک نکته ای ...