سایر منابع:
سایر خبرها
برای قوم خود فراهم آورید، و خانه هایتان را روبروی هم قرار دهید، و نماز را برپا دارید، و مؤمنان را [به رهایی از چنگال فرعونیان] مژده ده. (87) وَقَالَ مُوسَیٰ رَبَّنَا إِنَّکَ آتَیْتَ فِرْعَوْنَ وَمَلَأَهُ زِینَةً وَأَمْوَالًا فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا رَبَّنَا لِیُضِلُّوا عَنْ سَبِیلِکَ ۖ رَبَّنَا اطْمِسْ عَلَیٰ أَمْوَالِهِمْ وَاشْدُدْ عَلَیٰ قُلُوبِهِمْ فَلَا یُؤْمِنُوا حَتّیٰ یَرَوُا ...
وَ أُنْثی وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ (حجرات، 13)؛ و چنان که در ذیل آیه ی 170 سوره ی بقره دیدیم، قرآن ملیت جاهلی را نفی می کند. در این آیه ضمن بیان تقوا به عنوان وجه امتیاز، چند متغیر دیگر همچون نژاد و طبقه ی اجتماعی و تشخصات قراردادی را نفی می کند و این ویژگی ها را مدرک شناسایی معرفی می کند ...