سایر منابع:
سایر خبرها
پنجشنبه دعای امام کاظم(ع) در روز پنج شنبه مَرْحَباً بِخَلْقِ اللَّهِ الْجَدِیدِ وَ بِکُمَا مِنْ کَاتِبَیْنِ وَ شَاهِدَیْنِ اکْتُبَا بِسْمِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْإِسْلَامَ کَمَا وَصَفَ وَ الدِّینَ کَمَا شَرَعَ وَ الْقَوْلَ کَمَا حَدَّثَ وَ الْکِتَابَ ...
! آیه شریفه از این کار آنان نهی می کند. شهید مطهری می گوید: از این دستور می توان فهمید هر چیزی که موجب جلب توجّه مردان می گردد- مانند استعمال عطرهای تند و نیز آرایش های جلب نظر کننده در چهره- ممنوع است. به طور کلی زن در معاشرت، نباید کاری کند که موجب تحریک و تهییج و جلب توجّه مردان نامحرم گردد. (22) قرآن می فرماید: وَ لا یبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا ما ظَهَرَ مِنْها (23) یعنی ...
.... نوع دوم کیفرهایی است که برای مجرمان و مرتکبان امور ممنوع، قائل شده؛ مانند حدّ سارق، زناکار و امثال آن. دلیل حدّ نامیدن این نوع از جرایم این است که چنین مجازات هایی مجرمان را از کار خود باز می دارد. [6] شهید ثانی در تعریف فقهی حدّ می گوید: برخی مجازات های بدنی با اندازه های مشخص که از جانب شرع برای جرائمی خاص تعیین شده است. [7] صاحب جواهر می گوید: حدّ در لغت به معنای منع ...
را هدایت به عالم غیب کند و زاجر [منع کننده، قدرت بازدارنده] الهی پیدا شود که انسان را از عصیان و نافرمانی باز دارد. و ما خود را در زمره نمازگزارها محسوب می داریم و سالهای سال است اشتغال به این عبادت بزرگ داریم و در خود چنین نوری ندیدیم و در باطن چنین زاجر و مانعی برای ما پیدا نشده، پس وای به حال ما آن روزی که صور اعمال ما و صحیفه افعال ما را در آن عالم به دست ما دهند و گویند خود حساب ...
خبره در آیۀ 43 سورۀ مبارکۀ نحل مورد تأکید قرار گرفته است: فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ. ج. قاعده منع تضییع حق در فقه نظام تضمین حق ها در فقه انور ناظر بر پیشگیری از هر بدعت و بنیان ناصوابی است که باعث تضییع حق و ثلمه به حقوق اساسی و آزادی های بنیادین می گردد؛ بر این اساس هرگونه اقدامی که در نقض حق شهروندان و صدمه به مال و جان و حیثیت و اعتبار و عرض ...
اینجا ناشی شده است که بِالسُّوءِ مِنَ الْقَوْلِ را مترادف با قول السوء گرفته اند و بر اساس آن می گویند خدا فرموده است من سخن سوء را ناپسند می دانم و بر روی مصادیق آن بحث کرده اند. استادیار دانشگاه حضرت معصومه(س) با بیان اینکه با استناد به این آیه که ناسزاگویی برای مظلوم جایز است، تصریح کرد: واژه جهر به معنای آشکارکردن است؛ در سوره مبارکه اسراء فرموده است: قُلِ ادْعُوا اللَّهَ أَوِ ...
به گزارش پایگاه خبری، تحلیلی باز انتخابات ، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در ادامه سفری که روز دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 به شهر قم داشت، پس از حضور در نشست هم اندیشی مدیران و اساتید حوزه ، راهی دانشگاه قم شد تا با دانشگاهیان نیز گفت وگو کند. وی که میهمان دانشکده های حقوق و الهیات و انجمن های علمی این دانشکده ها در دانشگاه قم بود، در نشستی با عنوان بررسی تطابق شرع و ...