سایر منابع:
سایر خبرها
بازگشت دوقلوها ی هندی
به گزارش جام جم آنلاین ، دیوید دهاون که قسمت اول فیلم را کارگردانی کرد، دومین قسمت آن را هم جلوی دوربین می برد. این کمدی ساز مطرح بالیوودی، قسمت اول فیلم را در سال 1997 کارگردانی و تهیه کرد. سلمان خان بازیگر اصلی فیلم بود. براساس شنیده ها، این خان موفق بالیوودی در قسمت دوم در نقش اصلی ظاهر نخواهد شد و فقط به عنوان بازیگر مهمان، حضوری کوتاه در آن دارد. به نوشته ...
چرایی فروش جنگل محمودآباد مازندران
، اخبار زیست محیطی هفته و قرارهای سبز را اعلام خواهد کرد. در سوال نظر سنجی برنامه هم از بینندگان پرسیده شده: به نظر شما چرا حفظ محیط زیست برای بعضی از مردم اهمیت چندانی ندارد؟ که از طریق ارسال پیامک به شماره 30000111 می توان در نظر سنجی برنامه سرزمین ما شرکت کرد. برنامه سرزمین ما به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای ابوالفضل آقاخانی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که پنج شنبه ها ساعت 9:30 صبح به روی آنتن می رود. ...
تقلید، آفت گویندگی است
چطور وارد حوزه گویندگی خبر شدید؟ من متولد 1370 هستم. در 15سالگی در رادیو تست دادم. پذیرفته شدنم از معجزات الهی در زندگی ام بود. زمانی که می خواستم تست بدهم از من امتحان نمی گرفتند و می گفتند حداقل مدرک لازم لیسانس است و من آن زمان فقط 15 سالم بود. با اصرار آن قدر منتظر ماندم تا این که به عنوان آخرین نفر از من تست گرفتند. جالب است که از بین همه شرکت کننده ها هم فقط من قبول شدم. پس از قبولی، یک سال در استودیو رادیو فقط کار دیگران را نگاه می کردم تا یاد بگیرم. سال 86 اولین برنامه رادیویی من نوجوان پخش شد و از 18 سالگی وارد تلویزیون شدم. از سال 93 نیز از طریق تست وارد شبکه خبر شدم. می گویند شما جوان ترین گوینده خبر هستید. از آموزش معاونت خبر به من گفتند که فارغ از اخبار جوانه ها، در حوزه خبر حرفه ای در کل کشور جوان ترین هستم. احساستان نسبت به این قضیه چیست؟ هم خیلی خوشحالم که در این سن کم به لطف خداوند توانسته ام در این جایگاه قرار بگیرم و هم این که خودم را شاگرد همه استادانی می دانم که با آنها در ارتباط هستم. از سختی ها و شیرینی های کارتان بگویید. کسانی که کارشان را با رادیو شروع می کنند در تلویزیون خیلی موفق تر خواهند بود و خوشبختانه من نیز کارم را با رادیو شروع و هر سه حوزه معاونت صداوسیما را تجربه کرده ام. هر کدام سختی ها و شیرینی های خودش را دارد؛ اما من رادیو و خبر را بیشتر از همه دوست دارم. رادیو حال انسان را خوب می کند. رادیو را خانه اول خودم می دانم، خبر را نیز به اندازه رادیو دوست دارم چرا که سختی ها و استرس های خاص خودش را دارد و اگر به آن علاقه مند باشی خیلی لذت بخش است به گونه ای که خبر را کودک دلبند خودت می دانی. مواقعی بوده که مرخصی بود ه ام و برای کارم احساس دلتنگی کرده ام. وقتی که از مخاطبان انرژی می گیرم انگیزه بیشتری برای کارم پیدا می کنم. من واقعا گویندگی خبر را دوست دارم و خیلی به آن دلبسته و وابسته هستم. الگوی شما در گویندگی چه کسی است؟ همه استادان برای من الگو هستند اما در الگو گرفتن مهم این است که در دام تقلید گرفتار نشویم. در آموزش هم باید هوشمندانه عمل کنیم. آفت یک گوینده این است که در دام تقلید گرفتار شود. مهم ترین خبری که خواندید چه بوده است؟ همه خبرها مهم هستند و نمی شود از هیچ خبری، بی اهمیت گذشت. ولی خبرهایی که من دوست دارم و با افتخار می خوانم اخبار مربوط به رهبر معظم انقلاب و فرموده های ایشان است و همین طور اخباری که به ارتقای کشور و غرور ملی من مربوط می شود. یک گوینده خبر خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ گوینده به کسی گفته می شود که ویژگی های ظاهری و صدای خوب، سواد و اطلاعات کافی، تسلط و اعتماد به نفس داشته باشد. در حوزه خبر مهم این است که از مطلب فهم کافی داشته باشیم؛ یعنی زمانی که می خواهیم جلوی دوربین قرار بگیریم باید خوب متوجه متن شده باشیم. تا زمانی که فهم مطلب نداشته باشیم نمی توانیم بخوبی آن را به مخاطب القا کنیم. برای پیشرفت کارتان چه برنامه ای دارید؟ هر زمان که بگویم از خودم راضی ام آن زمان نقطه سقوط من است. هیچ وقت از خودم رضایت ندارم و همیشه به دنبال یاد گرفتن هستم. در دنیای خبر و اجرا هر روز یک نکته تازه یاد می گیرم و تجربه کسب می کنم. در کلاس های مختلف شرکت می کنم و سعی دارم در حوزه کاری ام مطالعه داشته باشم. شبکه های مختلف را رصد می کنم تا بتوانم روی کارم مسلط تر باشم. دوره های خبرنویسی را هم گذرانده اید؟ معتقدم هر کسی باید تخصص خودش را پیش ببرد؛ جدیدا بحثی مطرح است مبنی بر این که بهتر است یک گوینده خبر دبیرخبر نیز باشد. این منطقی است؛ چراکه وقتی گوینده خبر در خبرنویسی هم مهارت داشته باشد می تواند در صورت وجود مشکل یا بحران آن را مدیریت کند. تا حالا سوتی یا گاف داده اید؟ من همیشه می گویم تپق برای گوینده است، به جهت این که گویندگی واقعا حرفه سختی است و مقابل 80 میلیون نفر صحبت کردن استرس زاست. تپق داشتم اما گاف ندادم. تپقی که اخیرا برای من اتفاق افتاد و جالب هم بود این که می خواستم اعلام کنم حال برخی زخمی ها وخیم است اما گفتم حال برخی وخمی ها زخیم است. این تپق ها باعث استرس یا در رفتن رشته کلام از دست تان نمی شود؟ امروزه مخاطب می داند که برنامه زنده این نوع مسائل را پیرامون خود دارد. تپقی که خیلی بزرگ نباشد و منجر به گاف حساسی نشود، مشکلی ایجاد نمی کند. پیشنهادتان به کسی که علاقه دارد وارد حوزه گویندگی خبر شود، چیست؟ ابتدا باید علاقه مند بود؛ کار کردن در معاونت خبر با فعالیت در رادیو و تلویزیون خیلی متفاوت است چرا که حساسیت بسیار بالایی دارد. بعد از علاقه باید یک سری ویژگی های انتسابی داشت و ویژگی های اکتسابی را هم باید کسب کرد. مثلا دوره های گویندگی و خبر را گذراند و به مرحله ای رسید که از پسِ بحران ها و شرایط مختلف بر آمد. در رادیو و تلویزیون گوینده می تواند بداهه گویی داشته باشد اما در حوزه خبر ما اجازه نداریم خارج از متنی که در اختیارمان گذاشته شده چیزی بگوییم. شبنم قدمی ...
تدارک رسانه ملی برای المپیک ریو
. پخش رشته های ورزشی جذاب وی ادامه داد: شبکه ورزش یک نماینده به عنوان مجری در برزیل دارد و برنامه های المپیکی شبکه ورزش یک روز قبل از افتتاحیه المپیک و با مسابقات فوتبال شروع می شود. با توجه به اختلاف ساعت، مسابقات از ساعت 16 به وقت تهران شروع می شود و تا ساعت 6 و 7 صبح ادامه دارد که ما در این فاصله زمانی مسابقات را پوشش خواهیم داد. البته تعداد مسابقات زیاد و همزمان است، به همین ...
فرهنگ سازی برای تغییر الگوی مصرف
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صداوسیما، دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی در سخنانی با اشاره به انجام برخی طرح های افتخارآمیز در صنعت برق و آب کشور که ایران را به کشوری صاحب نام در این صنعت تبدیل کرده است، اظهار داشت: صداوسیما آمادگی لازم برای هر نوع همکاری که بیان کننده توفیقات وزارت نیرو در عرصه های مختلف باشد را دارد، ضمن آنکه با بهره گیری از ظرفیت ها و قابلیت های شبکه های ملی و استانی، می توان به موضوع فرهنگ سازی در این عرصه نیز اهتمام ورزید. رئیس صداوسیما تصریح کرد: انعکاس پیشرفت ها، اقدامات و عملکرد سازمان ها و وزارتخانه ها زمانی امکان پذیر است که سازمان مربوطه همکاری لازم را با رسانه ملی انجام دهد و از سویی اگر سازمانی قصد فرهنگ سازی نسبت به موضوعاتی را داشته باشد و یا در صدد بیان و تبیین اقدامات خود باشد، رسانه باید همراهی لازم را انجام دهد تا اهداف تحقق یابد و این برگرفته از اصل تعاملات سازنده است. دکتر علی عسکری با اشاره به تأثیر پیام های مبتنی بر مطالعه و تحقیق بر روی مخاطبان یادآور شد: تأثیرگذاری پیام زمانی افزایش می یابد که محتوای پیام از عمق لازم برخوردار باشد و به همین دلیل باید از پرداختن به پیام های سطحی خودداری کرد. وی افزود: عمق بخشی به پیام ها از طریق مطالعه و تحقیق و پشتوانه علمی آن تحقق می یابد. رئیس رسانه ملی گفت: اگر مردم با پیشرفت ها و شرایط اقتصادی و کشاورزی جامعه خود بیشتر آشنا شوند، این آشنایی نقش مهمی را در تغییر الگوی مصرف خواهد داشت. به عنوان مثال مطلع شدن کشاورزان از آبیاری های مدرن و دانش بنیان با هدف بهره برداری بیشتر در برداشت محصول و صرفه جویی در مصرف آب تأثیر خوبی را در بهینه سازی مصرف دارد. وی تأکید کرد: رسانه ملی با تمام امکانات و ظرفیت های خود در تهران و مراکز استان ها و با همفکری کارشناسان وزارت نیرو، همراهی لازم را در فرهنگ سازی مصرف بهینه خواهد داشت. رئیس رسانه ملی افزود: این رسانه آمادگی دارد اقدامات و پیشرفت های فنی وزارتخانه را اطلاع رسانی کرده و با استفاده از قالب های مختلف برنامه سازی مردم را با سیاست ها و راهبردهای این وزارتخانه آشنا سازد. در این نشست مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو در سخنانی اظهار داشت: وزارت نیرو سازمانی است که دو خدمت حیاتی را به جامعه ارائه می کند که به هیچ وجه تعطیل پذیر نیست و ایجاد خلل در این دو خدمت جامعه را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. وی یادآور شد: اگر برق نباشد، هیچ نوع خدمات رسانی را در جامعه شاهد نخواهیم بود و حتی موضوع ترافیک نیز به عنوان یک مشکل شهری با برق عجین است. چیت چیان در ادامه با اشاره به نقش رسانه ها و از جمله صداوسیما در فرهنگ سازی مصرف بهینه، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور ضروری است که تغییر رفتار مصرف آب در جامعه مورد توجه قرار گیرد و در این ارتباط رسانه ملی می تواند تأثیرگذار باشد. وی تصریح کرد: در خصوص مصرف آب، ما بیش از دو برابر استاندارد جهانی که 40 درصد ذخایر آب تعیین شده است، مصرف می کنیم و لذا ضروری است که در این خصوص تغییر رفتار مصرف اتفاق افتد. وزیر نیرو اظهار داشت: کشورهای کم آب بایستی با استقرار مدیریت به هم پیوسته منابع آب، پایداری سرزمین خود را تضمین کنند. چیت چیان در ادامه، گسترش آگاهی های عمومی در مورد حفاظت و بهره برداری منابع آب، مشارکت ذینفعان در مدیریت منابع آب، ایجاد ارتباط با تصمیم گیری های زیست محیطی، گسترش نقش زنان در مدیریت آب را از مهم ترین ابزار های اجتماعی، فرهنگی مدیریت به هم پیوسته منابع آب برشمرد و تأکید کرد: رسانه ها مهم ترین ابزار پرداختن صحیح به این موضوعات هستند تا بتوانیم بحران های ناشی از کمبود آب را از طریق فرهنگ سازی صحیح برطرف کنیم. وزیر نیرو در ادامه با اشاره به موفقیت های صنعت برق کشور گفت: 93 درصد برق مصرفی کشور از طریق نیروگاه هایی که با سوخت های فسیلی کار می کند، تأمین می شود، 5 درصد آن از طریق نیروگاه های برق آبی و 2 درصد هم نیروگاه اتمی هستند که برق مصرفی کشور را تأمین کنند. وی تصریح کرد: صنعت برق کشور به لحاظ تولید در منطقه رتبه اول و به لحاظ تولید در جهان رتبه 14 را دارد و تقریباً به چشم انداز پیش بینی شده در افق 1404 رسیده ایم، با این وجود در مصرف برق در منطقه رتبه اول و در دنیا نیز رتبه هجدهم را داریم که این نشان می دهد مصرف برق در جامعه جهش بالایی داشته است. وزیر نیرو در ادامه با مقایسه قیمت های برق در کشورهای مختلف، گفت: برق در کشور ما تقریباً کالای ارزانی محسوب می شود. از سویی مقایسه کشورها نشان می دهد که تفاوت زیادی در پرداخت هزینه مصرف برق و دیگر خدمات در کشورها وجود دارد، مثلاً مقایسه هزینه برق و مخابرات در ایران و آمریکا نشان می دهد که در ایران 14 درصد هزینه برق می دهیم و 86 درصد هزینه مخابرات، در حالی که این رقم در کشور آمر ...
الهام چرخنده: دو سال است که پیشنهاد بازی ندارم
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی است در کسوت بازیگری کاری را انجام نداده است، در خصوص فعالیت هایش غیر از بازیگری اظهار داشت: هم اکنون دوسال است که در سینما نقشی به من پیشنهاد نشده و دلیل این موضوع را نمی دانم؛ ولی در حال حاضر مشغول ساخت برنامه ای 30 قسمتی با نام با من قدم بزن با موضوع معضلات اجتماعی هستیم. من در این کار به عنوان مجری برنامه و البته تهیه کننده مشغول به فعالیت هستم. قرار است این برنامه از شبکه دو پخش شود. بازیگر سریال آوای باران ادامه داد: در این مدت که کار بازیگری انجام ندادم، به مستند سازی مشغول بودم و مستندی 10 قسمتی با موضوع شهدای اقلیت را ساختم. چرخنده در انتها اظهار داشت: امیدوارم در ادامه مسیر هموار شود و باز هم به بازیگری بپردازم. ...
چانینگ تاتوم در نسخه تازه اسپلاش
به گزارش جام جم آنلاین ، نسخه تازه این کمدی خانوادگی در حالی آماده تولید می شود، که یک تغییر اساسی در فیلم نامه آن به وجود آمده است. در نسخه اصلی تام هنکس جوانی اهل زمین بود، که با یک پری دریایی آشنا می شود و او را وارد جامعه انسانی می کند. اما در نسخه تازه، این کاراکتر چانینگ تاتوم است که از دل دریا بیرون آمده و با مردم زمین آشنا و دوست می شود. از ماه ژوئن گذشته که بحث تولید نسخه دوباره سازی اسپلاش مطرح شد، شنیده می شد که داستان آن تفاوت هایی با نسخه اصلی خواهد داشت. ماریا لوئیس راین و برایان گریزر کار نگارش فیلم نامه نسخه جدید فیلم را به عهده دارند. اما هنوز کارگردانی برای آن انتخاب نشده است. به نوشته هالیوود ریپورتر، کمپانی والت دیزنی این کمدی جوان پسند را با هزینه تولید 80 میلیون دلاری تهیه می کند. به گفته مدیران این کمپانی، کلید فیلم برداری اسپلاش تازه تا قبل از پایان سال جاری میلادی زده خواهد شد. ران هاوارد که نسخه اصلی را در سال 1984 کارگردانی کرد، به عنوان مدیر تولید و مشاور کارگردان با این نسخه همکاری دارد. تهیه کنندگان نسخه دوباره سازی شده این فیلم پرفروش دهه هشتادی، قول داده اند فیلمی جذابتر و دیدنی تر ارائه کنند. ...
دیدار وزیر بهداشت با مدیران سیما
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دستور جلسه شورای مدیران سیما، امروز با موضوع اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی در زمینه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود و به همین مناسبت حسن قاضی زاده هاشمی در این جلسه حضور یافت و در این زمینه نکاتی را با مدیران شبکه های تلویزیونی در میان گذاشت. میرباقری: سلامت بالاترین رتبه را از دید مردم دارد در ابتدای این نشست، مرتضی میرباقری، معاون سیما، در توصیف شایستگی های اخلاقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال هاست که دکتر قاضی زاده هاشمی را می شناسم و همواره ایشان را نه تنها پزشکی حاذق، بلکه دارای خصایص انسانی بسیار می دانم. وی اضافه کرد: تاکنون در زمینه طرح سلامت چندین مطالعه اجتماعی صورت گرفته است. در این مطالعات، 10 پارامتر در زمینه آسیب های اجتماعی همچون سلامت، اشتغال، امنیت، اقتصاد، محیط زیست و ... به پرسش گذاشته شده است و بر اساس این نظرسنجی ها، پاسخگویان به حوزه سلامت بالاترین نمره را دادند و امنیت در رده دوم قرار گرفت. میرباقری تاکید کرد: در چند سال اخیر و با طرح تحول سلامت، روند رو به رشدی را در حوزه بهداشت و سلامت کشور شاهد بوده ایم. معاون سیما در ادامه به نقش رسانه در آسیب شناسی حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: اکنون برنامه سازان ما در تمامی حوزه ها و ساختارهای برنامه سازی کوشش می کنند به این حوزه توجه کنند به گونه ای که در تمام شبکه ها شاهد برنامه هایی همچون سریال، فیلم، برنامه های ترکیبی و مستند با موضوع درمان و بهداشت جسمی و روانی هستیم. وی به مدیران شبکه ها توصیه کرد، به ساخت برنامه هایی با پروسه های زمانی کوتاه توجه ویژه کنند و تغییر سبک زندگی و فرهنگ سازی را در زمینه آموزش پزشکی در تمام پیام های برنامه ها به صورتی هنرمندانه جانمایی کنند. مهم ترین دستاورد دولت یازدهم در داخل کشور بهبود درمان و توسعه امکانات درمانی است حسن قاضی زاده هاشمی رسانه ملی را یاور همیشگی حوزه سلامت در کشور دانست و افزود: امروزه شاهد سیاه نمایی های بسیاری در خصوص جامعه پزشکی کشور هستیم، در حالی که بر اساس آمار بهداشت جهانی سرعت بهبود امکانات پزشکی و درمانی در کشور ما بالا بوده است. وی تاکید کرد: رشد بهبود درمان و توسعه امکانات پزشکی و درمانی یکی از مهم ترین دستاوردهای دولت یازدهم در داخل کشور به شمار می رود که این رشد مرهون نگاه ویژه رئیس جمهور به حوزه درمان و بهداشت است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارائه آمارهای متعدد از کشورهای مختلف گفت: سرانه درمان در کشوری همچون ژاپن به ازای هر 1000 نفر 14 تخت، ترکیه 2.7 و.. ولی در کشور ما این سرانه 1.6 است و این رقم نیز در سال های اخیر با بازسازی و نوسازی بیش از 2 میلیون متر مربع از بیمارستان های دولتی در سراسر کشور به دست آمده است. وی تاکید کرد: با توجه به آمار و ارقام، ما همه ساله باید حدود 90 هزار تخت بیمارستانی در این حوزه اضافه کنیم و قاعدتا اگر تمام آب خلیج فارس مبدل به پول شود، قادر نیستیم چنین امکاناتی را فراهم کنیم. نه ما و نه هیچ کشور دیگری نمی توانند چنین بودجه ای را به سلامت اختصاص دهند، اینجاست که رسانه ها باید پا به میدان گذارند و با برنامه سازی و فرهنگ سازی مبحث پیشگیری را به جامعه آموزش دهند. وی آموزش را مهم ترین رکن حوزه سلامت توصیف کرده و خواستار آن شد تا تمام اصحاب رسانه بخصوص برنامه سازان رسانه ملی به این حوزه وارد شوند. دکتر هاشمی از هزینه 2 هزار میلیاردی سرطان در کشور یاد کرد که اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی صحیح قادر است آن را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد. هاشمی به برنامه سازان رسانه ملی توصیه کرد اقدامات پیشگیرانه را به عهده گیرند و ادامه داد: امروز سریال پریا را با وجود خط قرمزها روی آنتن بردید چون ایدز یک بیماری رها شده در کشور است و تنها 30 هزار بیمار ایدز ثبت شده در ایران داریم و باید در این زمینه به جامعه هشدارهای جدی داده شود. جمع آوری اطلاعات پزشکی 34 میلیون نفر طی سه سال ایاذی قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت نیز در این جلسه با اشاره به روند رو به رشد در حوزه بهداشت کشور تاکید کرد: ظرف سه سال اطلاعات فردی، پزشکی و درمانی 34 میلیون نفر جمع آوری و به صورت آنلاین در سراسر کشور در دسترس است و تا پایان دولت یازدهم پرونده پزشکی تمامی مردم عزیر کشورمان جمع آوری می شود. وی اضافه کرد: جمع آوری اطلاعات پزشکی تنها بخشی از عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سال ها بوده است کاهش هزینه درمان در سال های اخیر یکی از مهم ترین دستاوردهای این حوزه است. در ابتدا مقرر شد بخشی از درآمد حاصل از قطع یارانه ها به درمان اختصاص داده شود ولی با توجه به اینکه این درآمد برای دولت ایجاد نشد همچنان پروژه ادامه یافت. امروزه بیماران تنها بین 1.5 تا 3 درصد هزینه درمانی خود را در بیمارستان های دولتی پرداخت می کنند در حالی که پیش از این بیش ...
ناگفته های عیاری از کیارستمی و یک تماس
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، کارگردان فیلم خانه پدری که این روزها در تدارک ساخت فیلم جدیدش با نام کاناپه است از جمله سینماگرانی بود که در روزهای بستری بودن عباس کیارستمی برای دیدن او به بیمارستان رفت، اما از آنجا که موقع انتقال او از بخش مراقبت های ویژه به بیمارستان رسید، فرصتی برای دیدار فراهم نشد؛ هر چند شاید او هم مانند بسیاری دیگر از هنرمندان امکان ملاقات پیدا نمی کرد. وی از آشنایی خود با این کارگردان و اینکه شنیده شده کیارستمی می خواسته فیلم آخرش را در صورت نبودش، عیاری بسازد صحبت کرد. کیانوش عیاری ابتدا درباره آشنایی و دوستی خود با عباس کیارستمی گفت: اولین باری که او را دیدم موقع نمایش فیلم شبح کژدم در جشنواره فیلم فجر سال 65 در سینما آزادی بود. این آشنایی بعد از آن دیدار اول هم به واسطه همسفری بودن به چند کشور مختلف ادامه داشت. وی درباره اینکه آیا هیچ گاه نظر کیارستمی را درباره شبح کژدم که به نوعی باعث اولین آشنایی هم بود نپرسید؟ بیان کرد: واقعیت این است که در چنین مواردی همیشه سعی در پنهان کردن خودم دارم و به همین دلیل چیز خاصی به یاد ندارم. این کارگردان سینما که از بیان حرف های کیارستمی درباره آثار و فیلمسازی اش خودداری می کند، درباره نمایش فیلم آنسوی آتش در جشنواره فیلم نانت آن هم به واسطه کیارستمی فقط در همین حد توضیح داد که، در جشنواره فیلم نانت که سال ها قبل برگزار شد از عباس کیارستمی خواسته بودند فیلمی از ایران را برای نمایش معرفی کند و او هم آن سوی آتش را معرفی کرده بود. عیاری در پاسخ به اینکه شنیده شده عباس کیارستمی می خواسته در صورت بروز اتفاقی، عیاری به جای او فیلم جدیدش را در چین بسازد،گفت: از چنین چیزی اطلاع ندارم و نمی دانم که برای این فیلم چنین صحبتی مطرح بوده یا خیر. با این حال چنین موضوعی یک بار حدود 6 سال قبل مطرح شده بود. آقای کیارستمی در زمان ساخت فیلم کپی برابر اصل با من تماس گرفت و گفت، در قرادادی که با کمپانی سازنده فیلم دارد، باید اسم یک نفر را معرفی کند تا اگر به هر دلیلی خودش نتوانست کار را ادامه دهد، او ساخت فیلم را به پایان برساند، به همین دلیل تماس گرفت تا مرا معرفی کند. وی افزود: من هم با کمال مسرت این مسئله را پذیرفتم و خیلی هم خوشحال شدم که او چنین نگاهی به کار من دارد. این فیلمساز تاکید کرد: این موضوع را برای اولین بار است که مطرح می کنم و شاید باید رازداری می کردم، اما به دلیل سوالی که پرسیدید و با توجه به طرح چنین شایعه ای ناچار شدم آن را بازگو کنم. عیاری در پاسخ به اینکه آیا نپرسید که چرا "او" را انتخاب کرده است؟ گفت: راستش فقط تشکر کردم و از آنجا که معمولا برایم سخت است تا از کسی درباره کارم نظر بخواهم یا در چنین مواردی علت را جویا شوم، هیچ سوالی نپرسیدم و کلا موضوع را مثل یک امر اداری و روتین می دیدم که باید فقط یک اسم معرفی شود. وی درباره اینکه اگر این موضوع صحت داشته باشد چه تصمیمی می گیرد؟ با بیان اینکه الان نمی دانم برای فیلم جدیدی که قصد داشت در چین بسازد هم چنین اتفاقی افتاده است یا خیر و شاید او در این چند سال فرد بهتری را انتخاب کرده باشد افزود: اما اگر چنین چیزی درست باشد برای ادای احترام و انجام تعهدی که خواهم داشت کار را همان طور که می خواسته انجام می دهم. کارگردان فیلم بودن یا نبودن همچنین درباره تاثیر فیلمسازی کیارستمی و اینکه آیا امکان ادامه راه و دیدگاه او وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: به نظرم اصلا نیازی به ادامه دادن راه کسی آن هم در اندازه عباس کیارستمی نیست چون نه ممکن و عملی است و نه می تواند اصالتی داشته باشد. با این حال تاثیر از کیارستمی می تواند دو گونه باشد؛ گروهی هستند که همیشه سعی کرده اند پا جای کیارستمی بگذارند و از او تقلید کند که حتما نتیجه ناموفق است و عده ای هم تاثیری را گرفته اند که می تواند نامرئی باشد و لزوما تاثیر تکنیکی و فوت و فن فیلمسازی نیست بلکه می تواند یک نگرش و جهان بینی باشد. ...
بازی تاج و تخت در هشت فصل تمام می شود +عکس
به گزارش جام جم آنلاین ، ظاهرا قرار است تمام کاراکترهای سرشناس داستان این مجموعه در فصل هشتم آن کشته شوند. کیسی بلویز از مسئولان شبکه تلویزیونی اچ بی او، می گوید فیلم نامه تمامی اپیزودهای فصل هشتم مجموعه آماده فیلم برداری است. اعلام خبر پایان ماجراجویی های این درام فانتزی در فصل هشتم آن، در زمانی است که هنوز فصل هفتم آن وارد مرحله تولید نشده است. ماه قبل گفته شد کلید فیلم برداری این فصل، کمی دیرتر از زمان همیشگی زده می شود. علت تاخیر در فیلم برداری فصل هفتم، نیاز سازندگانش به آب و هوی برفی زمستانی است. به این ترتیب، فصل هفتم بازی تاج و تخت کمی دیرتر از زمان همیشگی پخش خود، به روی آنتن تلویزیون خواهد رفت. به گفته کیسی بلویز: ما در شبکه اچ بی او از همان ابتدای کار می دانستیم که داستان مجموعه در چند فصل تعریف خواهد شد. به نوشته امپایر آنلاین، او تاکید می کند که فیلم نامه نویسان مجموعه توانایی آن را داشتند که با معرفی چند کاراکتر تازه، داستان را تا 10 فصل هم کش دهند. این تهیه کننده تلویزیونی احتمال تولید مجموعه ای تازه که از دل بازی تاج و تخت بیرون آمده باشد را رد نکرد. به این ترتیب احتمال آن وجود دارد که در آینده ای نه چندان دور، مجموعه ای وابسته به بازی تاج و تخت با حضور برخی از کاراکترهای فرعی آن در دستور کار تولید قرار گیرد. بازی تاج و تخت که پخش آن از سال 2011 شروع شد، یکی از موفق ترین مجموعه های چند سال اخیر رسانه تلویزیون است. این درام تاریخی، جوایز متعددی از مراسم های اهدای جوایز تلویزیونی گرفته است. ...
از فضای مجازی متنفرم
این روزها حال و هوای حضور در شبکه های اجتماعی چگونه است؟ براساس دیده هایم، حال فضای مجازی خیلی بد است؛ آنقدر که کلا باید تعطیل یا درمان شود. در تمام دنیا هنرمندان، ورزشکاران، سیاستمداران و چهره ها اتفاقی را که هر لحظه برایشان پیش می آید از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی کرده و طرفداران خود را در آن حال و هوا و اتفاق شریک می کنند، اما متاسفانه در ایران انتشار هر پیامی از سوی هنرمندان با هجومی از فحش ها، توهین ها، تهمت ها و قضاوت های نادرست (مانند تصور فخرفروشی هنرمند) مواجه می شود. گروهی نیز بسیار بامحبت و مهربان هستند که گاهی نیز با افراد بی ادب می جنگند که این وضعیت بسیار غم انگیز است چراکه دو نفر که هموطن و همزبان هستند، با یکدیگر درگیر می شوند. بارها در صفحات دوستانم دیده ام که اگر گوشه ای از سانروف (سقف متحرک) ماشین یا مارک تلفن همراه مشخص باشد، در نظرات می نویسند می خواهی بگویی ماشین خارجی داری یا گوشی ات از برندهای گرانقیمت است؟! در واقع برخی افراد برای هر موضوعی، نظر مخالف دارند. در مورد خودم پیش آمده به خیریه ای می روم و تصویری از آنجا منتشر می کنم و با نظراتی مانند آدم نباید کار خیر خود را نشان دهد روبه رو می شوم. به نظر من نباید گفت چه کمکی کرده ایم، اما باید موسسات خیریه را معرفی کرد تا خیرین آنها را بشناسند و به کمک بروند. همچنین گاهی عکسی از حیوانات منتشر می کنم. در نظرات به من حیوان باز می گویند. حیوان باز یعنی چه؟! در احادیث آمده زمانی که غذایی می خورید، اگر موجودی مخلوق خداوند که دارای حس و عصب است، نگاهتان می کند، باید از غذای خود به او بدهید. فیلم های دردناک آزاررساندن به حیوانات نتیجه بی توجهی به این مسائل است که با افتخار در فضای مجازی منتشر می کنند. متاسفانه فضای مجازی، فضای بدی است و از آن متنفرم. این تنفر به معنای تصمیم شما برای ادامه ندادن فعالیت تان در شبکه های اجتماعی است؟ باید ادامه بدهم زیرا سال ها پیش صفحه ای جعلی به نام من در فیس بوک ساختند؛ در صورتی که صفحه ای در این فضا ندارم. از طریق دوستانم متوجه شدم و با کمک پلیس جرایم اینترنتی و دادگاه شخص جاعل را پیدا کردم. در حال حاضر در اینستاگرام فعال هستم تا تفاوت صفحه اصلی با سایر صفحات مشخص شود و افراد بدخواه و بدنیت سوء استفاده نکنند. با این حال ذوقی را که اوایل ورودم به شبکه های اجتماعی داشتم و هر موضوعی را اطلاع رسانی می کردم، در حال حاضر ندارم. در نتیجه از این پس به دلیل برخوردهای نامناسب، فعالیت تان در فضای مجازی گسترده نخواهد بود؟ اتفاقات خصوصی تر و مورد علاقه ام را منتشر نمی کنم. اطلاعاتی را در این صفحات قرار می دهم که شاید دیگران نیز به آنها پرداخته باشند. در شبکه اینستاگرام، خود را به عنوان بازیگری ایرانی معرفی کرده اید، اما از فعالیت های هنری و بازیگری تان تصاویر کمی منتشر می کنید؛ این موضوع دلیل خاصی دارد؟ زمانی که از فیلم و سریالی عکس یا مطلبی می گذاشتم، برخی افراد به کارهای ایرانی و بسیاری از هنرمندان توهین می کردند؛ در نتیجه فقط زمان پخش و اکران خصوصی، درباره یک اثر اطلاع رسانی می کنم زیرا کارم برایم مقدس است و هنرمندان و همکارانم خیلی عزیز هستند و به نوعی ناموسم محسوب می شوند. شغلم بخش عمده ای از زندگی ام است. اشاره ای به انتشار تصاویر حیوانات کردید که گاهی برخوردهای نامناسبی را نیز دریافت می کنید. از علاقه تان به حیوانات بیشتر صحبت کنید که حجم زیادی از عکس های اینستاگرام شما را به خود اختصاص داده است. به دلیل شرایط زندگی ام و آموزشی که پدر و مادرم از دوران کودکی به من دادند، نه تنها حیوانات بلکه درخت، گل و گیاه را نیز دوست دارم. می توانید این موضوع را از خانواده ام بپرسید که حتی می گویم برگ درخت را نچینید زیرا احساس دارد و دردش می آید و به دلیل این درد باید در کائنات پاسخ داد. برای هر چیزی که خداوند آفریده، ارزش قائلم اما حیوانات احساس و شعور بالاتری نسبت به گیاهان دارند و به محبت پاسخ می دهند و از آزاردیدن رنج می برند؛ به همین دلیل ارزش زیادی برایشان قائل می شوم. گاهی روی بالکن برای پرنده ها دانه می ریزم یا به گربه های بی سرپناه کمک می کنم و تاثیر دعایشان را در زندگی ام می بینم. گاهی در فضای مجازی از نشانه ها و المان های مذهبی استفاده می کنید. در صحبت هایتان نیز اشاره هایی به احادیث و کمک به مخلوقات خدا کردید. آیا با این نظر که جوانان نسبت به گذشته از مذهب و امور معنوی دور شده اند، موافقید؟ در فضای مجازی، کاربرانی پیدا می شوند که اعتقاد درست و درمانی ندارند زیرا اگر کسی به خداوند اعتقاد داشته باشد، دل بندگان خدا را با نوشته هایش نمی شکند و بی دلیل و بدون آگاهی کسی را قضاوت نمی کند. تمام این اعمال ما بازگشت دارد؛ در واقع با هر دستی بدهی با همان دست پس می گیری. گویا شما کانال تلگرام هم دارید؛ در آنجا چگونه فعالیت می کنید؟ بله؛ کانال تلگرام هم دارم و آنجا مطالب مذهبی و علمی می گذارم حتی اگر برای یک نفر مفید باشد. در مجموع به نظرم فضای تلخی را در شبکه های اجتماعی تجربه کرده اید، درکنار آن چه لذت هایی وجود داشته و ...
شبکه قرآن؛ منزلگاه همه مخاطبان تلویزیون
بسیاری از کشورهای اسلامی برنامه سازی با موضوعات قرآنی را جدی نگرفته اند و بحث رسانه ای کردن این کتاب الهی را منوط به پخش آیاتی کوتاه آن هم در مناسبت های خاص کرده اند. با توجه به اهمیت نشر مفاهیم قرآنی و ترویج و نمود این فرهنگ متعالی در سبک زندگی نوع بشر، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال 1379 اقدام به راه اندازی شبکه قرآن کرد. این شبکه امروزه به صورت تخصصی و 24 ساعته از کانال 8 سیما برنامه هایی متنوع با موضوع و محوریت قرآن از جمله مستند، فیلم های داستانی، سریال، اذان و قرائت، ترتیل خوانی، سرود و تواشیح، مسابقات، گفت وگو و بسیاری دیگر پخش می کند. ارتباط های صوتی و پیامکی با شبکه قرآن نشان و حکایت از کثرت مخاطبان این شبکه نه تنها در داخل بلکه خارج از کشور دارد. شبکه 8، سیمای تخصصی قرآن از جمله برنامه های موفق این شبکه، برنامه پلاک هشت است. تهیه کننده این برنامه در گفت وگو با جام جم معتقد است: شبکه قرآن، شبکه ای مسمّا به نام نامی امام هشتم، علی ابن موسی الرضا(ع) است. لذا بسیاری از مخاطبان رسانه ملی این شبکه را با عنوان شبکه هشت می شناسند. مرتضی طمقائیل افزود: برنامه پلاک هشت یک فضای دوستانه و صمیمی برای مهمانانی است که حضور آنان در شبکه های مختلف باعث رونق آنتن می شود و شبکه های رادیویی و تلویزیونی از قرائت، تواشیح، ترتیل و اذان آنان در طول شبانه روز انتفاع می برند. لذا نام این برنامه پلاک هشت گذاشته شد تا القاء کننده این امر باشد که شبکه قرآن نه تنها شبکه ای برای دوستداران کلام وحی بلکه منزلی برای حضور همه مخاطبان تلویزیون است. این تهیه کننده گفت: پلاک هشت برنامه ای گفت وگومحور است که شامل چند آیتم می شود. آیتم نخست مربوط به مهمانان برنامه است که از فعالان، پیشکسوتان و چهره های قرآنی انتخاب و به برنامه دعوت می شوند. این گفت وگو برخلاف اکثر گفت وگوهای تلویزیونی، بسیار صمیمانه و خودمانی است. آیتم دوم شامل مستندی کوتاه و تولیدی از زندگی خصوصی مهمان برنامه است. مخاطب در این بخش با فعالیت های شخصی، اخلاق و رفتار مهمان در خانه خود بیشتر آشنا می شود. غافلگیری در برنامه ای زنده وی افزود: آیتم سوم شامل بخش شگفتانه است. این بخش به نوعی مهمان برنامه را غافلگیر می کند. یک تماس تلفنی با دوستی قدیمی، نمایش یک عکس خاطره انگیز یا هر موردی که مهمان برنامه را شوکه کند در این آیتم قرار دارد. آیتم چهارم به چهره های قرآنی هفته تعلق دارد. به عبارتی با رصد اخبار و شناسایی چهره های قرآنی، سه چهره فعال قرآنی انتخاب و از مخاطبان می خواهیم با توجه به فعالیت هر یک، با پیامک، چهره برتر قرآنی هفته را انتخاب کنند. وی در پایان یادآور شد: برنامه پلاک هشت هر پنجشنبه به صورت زنده به مدت 60 دقیقه از ساعت 22 از شبکه قرآن و با اجرای حیدر جاودان پخش می شود. خیابان ولیعصر کجاست؟ در ادامه حجت الاسلام عبدالله رضایی، تهیه کننده برنامه حاضرِغایب از نظر که یکی دیگر از برنامه های این شبکه است، گفت: حاضر ِغایب از نظر عنوان برنامه ای گفت وگومحور، ترکیبی و با رویکردی اجتماعی است که هر سه شنبه به مدت 60 دقیقه و از ساعت 21 به صورت زنده از مسجد جمکران تولید و پخش می شود. وی افزود: موضوع این برنامه، زمینه سازی ظهور، نقش منتظران و مباحث قرآن و مهدویت است. این برنامه نوعی چالش فکری و رفتاری را مطرح می کند و آن این که همگان تصور می کنند امام دوازدهم شیعیان غایب است در حالی که ما با نوع رفتار، سبک زندگی، درآمد، خوراک، اندیشه و اعتقادات خویش جامعه ای ساخته ایم که ظرفیت پذیرش ایشان را ندارد. به عبارتی ما غایب و ایشان حاضر و ناظر به اعمال و رفتار انسان است. رضایی تصریح کرد: آیتم های برنامه حاضرِ غایب از نظر عبارتند از نخست آیتم خیابان ولیعصر. این بخش می خواهد بگوید هر فردی که در محلی زندگی می کند، کسب و تجارت دارد یا در خیابانی که تردد می کند به نوعی در خیابان و مسیر ولیعصر است و باید امام عصر را ناظر بر کسب و کار و زندگی خود بداند. امید، موضوع اصلی مهدویت این برنامه ساز تلویزیونی با بیان این که تِم اصلی برنامه بر اساس امیدافزایی اجتماعی است، افزود: آیتم دوم شامل گزارشی از سطح شهر و بررسی بحث امید و ناامیدی در میان مردم است. موضوع مهدویت کاملا با بحث امید در ارتباط است و در این بخش نشان داده می شود که امید به مهدویت چه تاثیری می تواند در سلامت و سعادت زندگی فردی و اجتماعی موثر داشته باشد. وی افزود: سوم، آیتم دُردانه است که شامل مباحث تربیتی مهدوی و نسبت آن با خانواده ها و فرزندان یک جامعه دینی است. در این بخش موضوع امام عصر از نگاه کودکان و نوجوانان مطرح می شود. آیتم چهارم مسابقه پیامکی است که در آن به آیاتی از قرآن کریم که به موضوع مهدوی ...
ستاره پنهان خندوانه ؛ هیچ عکسی ندارد!
برنامه پارک ملت آقای شهیدی فر و با راهنمایی های ایشان انجام شد و بعد در برنامه هایی مثل گوشه دل تهرون که اتفاقاً با رامبد جوان کار می کردیم ادامه پیدا کرد. در برنامه خندوانه هم به دلیل ویژگی هایی که داشت طبیعتاً تفاوت هایی پیدا می کرد و اساساً گفت وگوهای ساده و مردمی باید مفرح و جذاب می شد که خدا را شکر خوب جواب داد. یعنی بعد از یک ماه از پخش فصل اول خندوانه پیام هایی که می گرفتیم حاوی ...
قصه اختلاف آبیاری ها و آبناری ها در علی البدل / جدیدترین تصاویر
مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : به گزارش فارس، الهام غفوری تهیه کننده سریال علی البدل درباره مراحل تولید و آماده سازی این سریال به کارگردانی سیروس مقدم گفت: این روزها گروه در خانه علی البدل که شخصیت اصلی قصه است و نقش آن را احمد مهرانفر بازی می کند مشغول ضبط سریال هستند. وی با اشاره به زمان پخش این سریال ادامه داد: هنوز زمان پخش سریال مشخص نیست و این موضوع به نظر مدیران ...
رادیو و تلویزیون و حرکت در مسیر فوق تخصصی
به عبارتی، یک شبکه رادیویی و تلویزیونی انواع برنامه ها از جمله کودک، بزرگسال، ورزش، خانواده، سلامت، علمی، سرگرمی، خبر، موسیقی و... را در جدول پخش خود قرار می داد اما تخصص ها و سلایق موجود در بطن جامعه و مخاطبان، مدیران شبکه ها و برنامه سازان رادیو و تلویزیونی را بر آن داشت تا بر اساس ذائقه، نیاز، خواست و تخصص مخاطبان تولید محتوا کنند بنابراین در سال های اخیر شاهد تخصصی شدن شبکه های رادیویی و تلویزیونی بوده و هستیم. امروزه دنیا بسرعت به سمت تخصصی شدن پیش می رود، لذا رسانه ها نمی توانند از این تغییر و دگرگونی و تخصصی شدن مستثنا باشند. برای کودک باید به یک زبان دیگر به غیر از زبان بزرگسال برنامه سازی کرد. کودک امروز رسانه خاص با ادبیات خود را طلب می کند، چراکه دانسته ها و ابزارهای در اختیار کودک امروز با دانسته ها و ابزارهای کودک دیروز که والدین کنونی او هستند، متفاوت است. اگر اندکی دقت کنیم درمی یابیم که دنیا از مرحله تخصصی شدن هم گذشته و وارد دنیای فوق تخصص ها شده است البته رادیو و تلویزیون های امروزی در حیطه تخصصی حضور دارند و برنامه سازی می کنند و هنوز به حیطه فوق تخصصی ورود نکرده اند، لذا گذر رسانه های تخصصی به فوق تخصصی بستگی به میزان دانش و تخصص برنامه سازان یک شبکه دارد. هر اندازه تعداد برنامه سازان متخصص تر و میزان سواد رسانه ای جامعه بالاتر باشد، امکان ظهور و حضور رادیو و تلویزیون های فوق تخصصی نیز افزایش می یابد. در رقابت جهانی شبکه های رادیو و تلویزیونی، شبکه ها برای حفظ مخاطب و بالطبع حفظ بقای خویش چاره ای به غیر از تخصصی تر عمل کردن ندارند. هر اندازه افراد یک جامعه سلایق و خواست های تخصصی تری داشته باشند، شانس بقای رسانه های تخصصی هم بیشتر از رسانه های عام خواهد بود. برای مثال، احتمال این که یک کودک، مستقیم به سراغ یک شبکه تخصصی کودک برود خیلی بیشتر از شبکه های بزرگسال است. این که پزشکان و مشاغل نزدیک به بهداشت و سلامت شبکه های رادیو و تلویزیونی سلامت محور را انتخاب کنند از احتمال بسیار بالاتری نسبت به دیگر شبکه ها برخوردار است. همین مساله هم درخصوص اهالی ورزش و احتمال گرایش به شبکه های ورزشی وجود دارد. به عبارت دیگر، براساس تئوری استفاده و رضامندی، مخاطب دارای قدرت اختیار و انتخاب است لذا رسانه ای را انتخاب می کند که بیشترین نیاز و خواست او را مرتفع کند. تخصصی شدن محتوای رسانه ها در فضای مجازی به صورت محدود اتفاق افتاده است اما به سبب عمر کوتاه شبکه های اجتماعی و سایت های مجازی هنوز اکثر این شبکه ها در مرحله محتوای عام هستند. پیش بینی می شود درخصوص فضای مجازی هم با افزایش سطح سواد رسانه ای کاربران آن و پایان تجربه آزمون و خطای محتوای عام، در سال های آتی شاهد گذر این فضا به مرحله تخصصی و بلکه فوق تخصصی باشیم. پروفسور باقر ساروخانی - استاد دانشگاه ...
استقبال از المپیک از تهران تا ریو
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو تهران، محمدهادی نه برادر تهیه کننده برنامه های ورزشی رادیو تهران از انعکاس اخبار و رویدادهای مسابقات در روز های برگزاری المپیک 2016 خبر داد و در خصوص جزئیات این برنامه گفت: با برگزاری مراسم المپیک 2016، رادیو تهران با پخش گزارش هایی از برگزاری المپیک و گفت وگو با مسئولان و کارشناسان ورزشی به میزبانی این مراسم بین المللی می رود. وی افزود: برنامه ورزش از رادیو تهران با محوریت تحلیل و بررسی بخش های مختلف المپیک، به جهت اطلاع رسانی این روزهای دنیای ورزش برای شنوندگان روی آنتن می رود. نه برادر پیرامون صحبت های ورزشکاران در خصوص راهیابی به مسابقات المپیک 2016 اظهار کرد: بسیاری از ورزشکاران و مسئولین فدراسیون ها در گفت وگو با برنامه قول هایی مبنی بر قهرمانی و آرزوی موفقیت در این مسابقات را داده اند. تهیه کننده برنامه با اشاره به دیگر بخش ها توضیح داد: این برنامه رادیویی مجله ورزشی است که با مرور تاریخچه المپیک و افتخارات ایران در این مسابقات با مدیران فدراسیون به صورت تلفنی ارتباط برقرار می کند. اجرای این برنامه را محمد میر و مجید احتشام زاده که خود سال ها از قهرمانان تنیس روی میز بود، برعهده دارند. این برنامه از نیمه مرداد ماه هر روز از ساعت 16 و 35 دقیقه با پخش موسیقی های جدید و مناسب باموضوع برنامه به روی آنتن شبکه رادیویی تهران می رود. ...
روزنامه های یکشنبه
جنگ خان ها در مجموعه علی البدل ، نوشت: عوامل سازنده سریال تلویزیونی علی البدل به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری در روستای سیمین از توابع شهرستان همدان مشغول ضبط این مجموعه هستند. تصویربرداری در خانه یکی از شخصیت های اصلی این سریال با نام علی البدل ادامه دارد که این نقش را احمد مهرانفر بازی می کند. این مجموعه تلویزیونی قصه ای مفرح و طنز دارد و ببینندگان با تماشای این اثر شاهد روایتی ...
فرصتی برای لذت بردن از حس وحشت
حالا شبکه تهران (اچ دی) دست به اقدامی تازه زده و پخش فیلم های معروف این ژانر را در دستور کار خود قرار داده است. نمایش یک هفته ای فیلم های برگزیده ژانر وحشت که با شعار از هفته فیلم وحشت بدون حضور کودکانتان لذت ببرید به عنوان اولین قدم های مثبت در زمینه رواج فرهنگ درجه بندی فیلم های سیما براساس سن برای مخاطبان و در نظر گرفتن نیازهای گروه های گوناگون مخاطبان به روی آنتن رفته است و پیش بینی می شود آغازگر اتفاقاتی جدید در این زمینه باشد. این فیلم ها هر شب ساعت 23 روی آنتن شبکه تهران می رود و مخاطبان می توانند تکرار آن را ظهر روز بعد ساعت 14 ببینند. یتیم خانه: ترس در خانه کودکی یتیم خانه فیلمی است ساخته سال 2007 به کارگردانی خوان آنتونیو بایونای اسپانیایی که نام گیلرمو دل تورو را هم در مقام تهیه کننده کار یدک می کشد و داستانی ترسناک و پررمز و راز را روایت می کند. قصه اصلی فیلم، داستان زن جوانی با نام لارا را روایت می کند که در کودکی به فرزندخواندگی پذیرفته شده و حالا برای خودش زندگی تشکیل داده و همراه با خانواده و بچه هایش برای گذران زندگی به آن یتیم خانه متروکه بازگشته است. خانه ای در سبک گوتیک و قرون وسطایی که با حضور این خانواده دست به شورش زده و سعی در بیرون کردنشان از قلمروی خود دارد. استفاده از حضور بازیگران کودک در فضای وحشت و به تصویر کشیدن خانه ای قدیمی و غیرمسکونی در کنار اشاراتی به فرهنگ اسپانیایی، یتیم خانه را به اثری تماشایی تبدیل کرده است. این فیلم قرار است امشب پخش شود. سکوت بره ها: مرثیه ذهن هشیار سکوت بره ها را هم باید یکی دیگر از درخشان ترین فیلم های سبک وحشت در تاریخ سینما محسوب کرد. فیلمی به کارگردانی جاناتان دمی و با بازی تحسین برانگیز آنتونی هاپکینز، جودی فاستر و اسکات گلن که در همان سال تولید خود 1991 توانست برنده پنج جایزه اسکار شده و به عنوان فیلمی برگزیده در تاریخ سینما ماندگار شود. سکوت بره ها که در اصل از سری کتاب های معروف هراس آور و جنایی نوشته توماس هریس اقتباس شده، داستان هانیبال لکتر پزشک برگزیده و آدم خوار معروف دنیای ادبیات ترسناک را روایت می کند که پیشه اصلی اش روان پزشکی است و از طریق تحلیل روان آدم ها، شخصیتشان را تحت تاثیر قرار داده و آنها را به انجام اعمال خطرناکی وادار می کند. این فیلم در واقع داستان مصاحبه یکی از شخصیت های اصلی این مجموعه در نقش دختری جوان با نام کلاریس استرلینگ (با بازی جودی فاستر) است که یک کارآموز پلیس اف بی آی بوده و ماموریت پیدا می کند تا با هانیبال، این قاتل زنجیره ای معروف که بتازگی دستگیر شده و هنوز تحت بازجویی است، مصاحبه کند. این فیلم گرچه تنها اقتباس نمایشی صورت گرفته از روی کتاب های هریس نیست و همین تازگی مجموعه ای تلویزیونی با نام هانیبال هم با بازی مدس میکلسن در نقش این قاتل هوشمند ساخته شده است؛ اما هنوز که هنوز است بسیاری از مخاطبان، هاپکینز را با آن لحن درخشان و چشمان زیرکش به عنوان یگانه هانیبال هالیوود قبول دارند. سکوت بره ها سه شنبه شب پخش می شود. حس ششم: فروشی بزرگ حس ششم فیلمی است که علاقه مندان به سینمای وحشت و ژانرهای رازآلود در دهه های 90 میلادی حتما این فیلم را دیده یا بعدها حرفش را شنیده اند. فیلمی خوش ساخت و روان به کارگردانی ام. نایت شیامالان که خود اصلیتی دو رگه هندی آمریکایی دارد و شهرتش در نویسندگی و ساخت فیلم های رازآلود تا جایی بوده که برخی منتقدان او را با اسپیلبرگ و هیچکاک مقایسه کرده اند. بروس ویلیس که عموما مخاطبان او را با بازی در نقش های اکشن و قهرمانانه ای چون سری فیلم های جان سخت می شناسند، در یکی از معدود تجربیات بازی در نقش های ترسناک در این فیلم در نقش دکتر مالکوم کرو، پزشک کودکانی ظاهر می شود که سعی در درمان کودکی عجیب و خارق العاده دارد؛ کودکی که فکر می کند دنیاهایی دیگر و شخصیت هایی در گذشته می توانند او را ببینند و با او ارتباط دارند. فیلم با وجود بودجه بسیار محدودی که خرج ساختش شد تنها 40 میلیون دلار اما به واسطه روایت خوش ساخت و ساده اش مورد استقبال مواجه شده و با فروشی 672 میلیون دلاری باعث حیرت سینماداران شد. فیلم همچنین از نگاه منتقدان و داوران آکادمی فیلم اسکار هم مورد قبول واقع شده که ارمغان آن شش اسکار در رشته های مختلف برای این فیلم بود. حس ششم چهارشنبه شب پخش می شود. دیگران: هراس های یک مادر دیگران فیلمی ساده و خوش ساخت است که بارها از شبکه های مختلف تلویزیون ایران هم پخش شده و احتمالا مخاطبان زیادی تماشاگر آن بوده اند. این فیلم ساخته ای از الخاندرو آمنابار کارگردان شیلیایی اسپانیایی است که در سال های اخیر به واسطه ساخت فیلم های تحسین شده ای چون چشمانت را باز کن ، دیگران و دریای درون برای خود در مجامع جهانی هنری و سینمایی اعتبار یافته است. تک ستاره این فیل ...