سایر منابع:
سایر خبرها
رضا شاهرودی مهمان ویژه امروزی ها
به گزارش جام جم آنلاین حسن تفتیان (دونده) یکی از مهمانان برنامه امروزی ها است که در المپیک ریو حضور داشت. همچنین رضا شاهرودی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران دیگر مهمان برنامه امروزی ها است. این دو مهمان قرار است درباره موضوع ازدواج صحبت کنند. برنامه امروزی ها با محوریت دغدغه ها و معضلات جوانان در حوزه های مختلف همچون اعتیاد، فضای مجازی، بیکاری، موسیقی، مد، ازدواج، مهاجرت، آشنایی قبل از ...
صدر نشینی بین المللی سفرهای ستاره ای
به گزارش جام جم آنلاین ، آن سوی سفرهای ستاره ای با فروشی 37 میلیون دلاری، موفق به کسب این مقام شد. جالب است که حدود 32 میلیون دلار از این رقم، اختصاص به نمایش عمومی آن در سینماهای کشور آسیایی چین دارد! نمایش عمومی این اکشن علمی تخیلی از چند هفته قبل در 39 کشور دنیا شروع شده بود و چین، هفته قبل آن را اکران عمومی کرد. به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، فروش کلی بین ...
از کنایه های امروز فرمانده سپاه گیلان درباره لغو کنسرت ها تا تکرار مظلومیت بازیگر گیلانی " زیر آسمان شهر ...
این بانوی بازیگر پر شده است. یادگار روزگاری که دیگر برنمی گردد و حسرت هایی که قطعا بجاست. رنجبر آهسته آهسته با عصایی در یک دست و آلبومی سنگین در دست دیگرش وارد می شود و برایمان از داستان زندگی اش می گوید. تولد در خانواده ای پر هنر فصل نامه ای را ورق می زند که وزارت ارشاد در سال 77 با موضوع تئاتر منتشر کرده و تصویر پدرش را نشانمان می دهد. برایمان تعریف می کند: ما ...
گیشه آمریکا و ادامه موفقیت نفس نکش
به گزارش جام جم آنلاین ، این درام ترسناک کم خرج در سه روز آخر هفته موفق به فروشی نزدیک 16 میلیون دلار شد. با این رقم فروش، نفس نکش فروش 10 روز اول نمایش خود را به 51 میلیون دلار رساند و لقب یک فیلم بسیار پرفروش را گرفت. این هفته دو فیلم روشنایی مابین اقیانوس ها و درام علمی تخیلی مورگان ، به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی رفتند. روشنایی مابین اقیانوس ها محصول تازه ...
درون منوچهر آذری را ببینید
سال ها می گوید: من خودجوش سال ها پشت میکروفن مردم را خنداندم، جوان بودم به فکر پول نبودم، با گروه حسن خیاط باشی آشنا شدم و به تلویزیون رفتم. قبل از این ها در دوره تحصیلی ام در مقطع راهنمایی رادیو درست کردم نه اینکه بسازم، برنامه رادیویی ساختم. او می گوید: آن زمان های قدیم ضبط صوتی بود که در آن ها ریل بود، مدرسه ما از این ضبط صوت ها داشت و موقع زنگ تفریح آهنگ پخش می کردند، نشاط و شادابی ...
جناب خان شب های زمستان برمی گردد
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، پخش سری سوم برنامه تلویزیونی خندوانه تا 10 مهرماه ادامه دارد و با فرا رسیدن ماه های محرم و صفر پخش این برنامه تلویزیونی متوقف خواهد شد. سازندگان این برنامه تلویزیونی در فاصله بین پخش فصل سوم و چهارم دکور جدید این برنامه و بخش هایی را که قرار است به آن اضافه شود طراحی می کنند. ...
بیوگرافی مهران مدیری + جدیدترین تصاویر مهران مدیری
نتوانست به موفقیت قهوه تلخ دست پیدا کند. ممنوع تصویر شدن مهران مدیری پس از پخش تیزرهای انیمیشن تهران 1500 درسال 1392 با وجود آن که مهران مدیری در نقش یک بازی کرده بود، معلوم شد که هیچ اشاره ای به وی نشده است. تهیه کننده این مجموعه در واکنش به این موضوع عنوان کرد، به دستور بازرگانی صدا و سیما، نشان دادن تصویر مهران مدیری و حتی پخش صدای او و اشاره به نامش ممنوع است. مهران مدیری ...
از علاقه خانواده ژوله به ازدواج تا خواستگار فراری خواهر علی مشهدی!
به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) بهانه ای برای میزبانی خندوانه از زوج های جوان شد. بعد از شعرخوانی دسته جمعی با همراهی عروس و داماد ها، جناب خان هم با کت و شلوار ویژه ای به جمع اضافه شد و پس از گرم کردن این برنامه، به مجلس عروسی یکی از دوستانش رفت. اما بخش اعظم برنامه شب گذشته، به کمدین ها و اجراهای ممتد آن ها اختصاص ...
مهران احمدی: من و عبدالرضا کاهانی تصمیم گرفتیم همکاری مان متوقف شود/ متأسفم اما حاضر به بازگشت هم نیستم
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، مشروح مصاحبه در ادامه آمده است: سیدرضی سریال چرخ فلک قطعا یکی از نقش های متفاوت شما محسوب می شود. ایفای نقش یک روحانی و قرارگرفتن در یک موقعیت داستانی پیچیده که قطعا کار ساده ای نیست. در ابتدا کمی از تجربه همکاری با عزیزالله حمیدنژاد و ایفای چنین نقشی در این مجموعه صحبت کنیم... . آقای حمیدنژاد، کارگردان ناشناخته ای برای سینما و سینماگران نیست. هرجا اسم ایشان می آید، به جز احترام به او چیز دیگری شنیده نمی ش ...
خوشنام اما بی پول هستم
سعید پیردوست 76 ساله، زندگی پرفراز و نشیبی داشته است. عاشق سینما بوده و همین عشق او را با ماجراهایی روبه رو کرده است. با پیردوست که این روزها در فیلم قاتل اهلی بازی می کند، هم صحبت شدیم تا برایمان بگوید سینما کی خوب است و کی خانمانسوز ! هم محله ای و دوست مسعود کیمیایی بوده اید، اما انگار از جایی به بعد راهتان از هم جدا می شود؟ من در یکی از جنوبی ترین مناطق تهران کوچه آبشار و بازارچه حمام نواب به دنیا آمدم. پدر و مادرم آدم های بسیار ساده ای بودند و زندگی ما هم ساده و معمولی بود. پدرم کارمند اداره پست بود. شرایط زندگی مان طوری بود که مجبور بودم کار کنم تا زندگی ام را بچرخانم به همین دلیل بعد از گرفتن دیپلم سرکار رفتم.کارهای مختلفی کردم یک دوره ای کارمند بانک بودم، بعد رفتم شرکت ماک و در بخش مالی اداری آنجا مشغول کار شدم که آخرین پستم در این شرکت مدیر امور مالی بود. تا سال 67 در این شرکت کار کردم. البته سال 51 بود که کارم را در سینما با آقای کیمیایی که از دوستان و بچه محله بودیم شروع کردم. دیپلم که گرفتم دوست داشتم مثل بقیه دوستانم (مسعود کیمیایی، فرامرز قریبیان، اسفندیار منفردزاده و...) وارد کار سینما شوم. اما چون شرایط زندگی ام فرق می کرد، نتوانستم. اما آنقدر این حرفه را دوست داشتم که سال 51 از آقای کیمیایی خواستم در فیلم هایش به من نقش بدهد و او هم نقشی کوتاه در فیلم خاک به من داد و این گونه بود که وارد سینما شدم. چطور شد که این گروه دوستی همگی به سینما علاقه مند شدند؟ سینما عشق ما بود. از همان بچگی به نمایش و سینما علاقه مند بودیم. آقای کیمیایی از بچگی عاشق کارگردانی بود. آقای قریبیان بازیگری را دوست داشت و بازیگر مورد علاقه اش کرک داگلاس بود و من گریگوری پِک را دوست داشتم. یعنی فیلم هایی که می دیدید روی شخصیت و علاقه مندی های شما تاثیر گذاشته بود؟ بله بشدت. با سینما بزرگ شدیم. دوستانم چون شرایط زندگی بهتری داشتند، حرفه سینما را ادامه دادند اما من مجبور بودم برای تامین مخارج زندگی ام کار کنم . پس به رویا های کودکی تان نرسیدید؟ نه! اما علاقه ام به سینما از بین نرفت و برای همین از آقای کیمیایی خواستم در فیلم هایش نقش هایی هر چند کوتاه به من بدهد. خودم را بازیگر نمی دانستم فقط دوست داشتم در سینما حضور داشته باشم . از این که به آرزویی که در دل داشتید، نرسیدید چه حسی دارید؟ من از همان اول آدم سینما نبودم. استعداد و توان بازیگری داشتم اما آدم این حرفه نبودم. آدم سینما باید رُک باشد و بتواند از حق خودش دفاع کند و به اصطلاح حراف باشد! اما من حراف و اهل زد و بند نبودم و نمی توانستم گلیم خودم را در این حرفه از آب بیرون بکشم. از روی عشق و علاقه سینما را ادامه دادم شاید برای همین است به اصطلاح هشتم گرو نهم است. در ادامه مسیرتان با مهران مدیری همکاری کردید و وارد کارهای طنز شدید. این روحیه طنز از چه موقع در شما شکل گرفت؟ از اول در من بود. فیلم های کیمیایی سبک خودش را دارد اما نقش هایی که من بازی می کردم کم و بیش طنز بودند. در فیلم توکیو بدون توقف با آقای مدیری آشنا شدم و نقش مدیر شرکت را در سریال پاورچین به من پیشنهاد کرد و از همان اول گفت که نقش اصلی نیست و شاید هفته ای یک روز مقابل دوربین بروم . روحیه طنزی که دارید زندگی را برایتان راحت تر کرده است؟ اگر بتوانی این روحیه را همیشه حفظ کنی، زندگی حتما راحت تر می شود. اما واقعیت این است که مشکلات زندگی آنقدر زیاد شده که دیگر نمی توان شاد بود. زمانی که در سریال پاورچین بازی می کردم، روحیه ام خیلی بهتر بود و مشکلات به اندازه اکنون به من فشار نمی آورد به همین دلیل با نقش زندگی می کردم اما الان فقط نقش را مقابل دوربین بازی می کنم؛ الکی می خندم و شوخی می کنم اما ته دلم شاد نیستم. آیا نمی شود زندگی را جوری مدیریت کرد که اوضاع به نقطه بحران نرسد و روحیه به این اندازه خسته نشود؟ زندگی بالا و پایین زیادی دارد، دوره هایی هست که شرایط خیلی راحت است اما به مرور وقتی سن بالا می رود و شرایط سخت می شود، احساس می کنی خودت و خانواده ات هر لحظه در خطر هستی و هیچ گونه امنیتی نداری. در 76 سالگی شرایط سخت و شکننده می شود، بهتر نبود وقتی جوان تر بودید برای این دوران برنامه ریزی کنید؟ وقتی در شرکت ماک کار می کردم، شرایط خیلی خوبی داشتم. مدیر امور مالی اداری بودم اما قانونم این بود که سالم زندگی کنم و هیچ سوءاستفاده ای از پست و کارم نکنم. همیشه در هر حرفه ای که بودم، تلاش کردم اسمم و رسمم پاک بماند. اشتباه من این بود که سینما را انتخاب کردم! به خاطر بازی در سینما از کارخانه ماک بیرون آمدم شاید اگر می ماندم، الان با حقوق بسیار خوبی بازنشسته شده بودم. با تجربه ای که دارید چه توصیه ای به جوان ها دارید برای انتخاب هایشان؟ اگر جوانی علاقه مند به سینماست اول به این نکته توجه کند که باید استعداد این کار را داشته باشد، بازیگر باید ذاتا بازیگر باشد. به زورِ کلاس نمی توان بازیگر شد. با پارتی و پول شاید بتوان یکی دو نقش به دست آورد اما نمی توان بازیگر ماند. دوم این که با این نگرش وارد سینما شوند که شاید خیلی جاها حقشان خورده شده و باید بتوانند حقشان را بگیرند. باید بلد باشند حرف بزنند. آدمی که حجب و حیا دارد، در سینما دوام نمی آور ...
داستان تحت تعقیب ترین مرد دنیا
لکه دار کردن شخصیت اسنودن و هدف مشترکشان او را عصبانی و ناراحت نمی کند. می توان گفت که کوچرنا برای ویزنر به نوعی مسئولیت تبدیل شده است. از سال 2013، وکیل روسی اعلام کرد اسنودن در یک وب سایت معروف روسی کاری را آغاز کرده است (که این اخبار صحت داشت) و در رسانه های خبری عکس هایی از موکلش پخش کرد که از زندگی در روسیه لذت می برد؛ به نمایش اوپرا در تئاتر بولشوی می رود و با خوشحالی سگی به نام ...
خودم را از مخاطب پنهان نمی کنم
مخاطبان سینما اولین بار حضور حرفه ای پورعرب را در فیلم عروس مشاهده کردند. این بازیگر به همراه نیکی کریمی به عنوان چهره های اول و اصلی این فیلم توانستند مخاطبان زیادی را به سینماها بکشانند. پورعرب به مرور زمان تلاش کرد با انتخاب های گزیده نقش های متفاوت تری را تجربه کند. او که حالا میانسالی را با کوله باری از تجربه پشت سر می گذارد، معتقد است این روزهایش را بیشتر از جوانی دوست دارد، چراکه در جوانی مرتب سر کارهای مختلف بوده و گذر روزهای عمر را خیلی متوجه نشده است، اما این روزها بهتر میانسالی را درک می کند. این بازیگر کهنه کار، این روزها مشغول بازی در سریال روزهای بی قراری است و همین بهانه ای برای گفت وگوی ما با او شد. این روزها مشغول بازی در سریال تلویزیونی روزهای بی قراری به کارگردانی کاظم معصومی هستید. با توجه به این که در تلویزیون گزیده کار هستید، این نقش برایتان چه ویژگی هایی داشت که شما را برای پذیرش بازی قلقلک داد؟ وقتی برای بازی در این سریال با من تماس گرفتند، اولین سوالم این بود که چه کسانی در این اثر هستند؟ من و معصومی از دوران کودکی با هم دوست بودیم. درس خواندیم، سربازی رفتیم و همکاری داشتیم. اولین فعالیت من و او نمایش نظاره بر شب سال 61 بود. سال 1364 هم دستیار او در فیلم سینمایی دزد و نویسنده بودم. با آقای شریفی هم در فیلم قاصدک آشنا شدم. او تهیه کننده پرتلاشی است. در این سریال دوستی هایمان را خرج می کنیم. از سوی دیگر، قصه سریال روزهای بی قراری را دوست داشتم. این سریال قصه نویی دارد و از زاویه ای متفاوت به آسیب های اجتماعی همچون اشتغال جوانان و بزهکاری می پردازد. همه این موارد باعث شد تا بازی در سریال روزهای بی قراری را بپذیرم. درباره نقش تان در این سریال بگویید؟ در سریال روزهای بی قراری نقش بزرگ تری را بازی می کنم که بین جوانان است و سعی دارد موقعیت های خوب اشتغال برای آنها فراهم کند. نقش یک دایی را به عهده دارم که مثل همه دایی ها مهربان و دوست داشتنی است. این نقش را دوست دارم، چون خودم هم دایی ای داشتم که ثروتمند نبود، اما همیشه از جان و دل مایه می گذاشت. در مجموع داستان سریال روزهای بی قراری پیرامون خانواده و کشمکش های اجتماعی است. به نظرم سریال روزهای بی قراری مردم را بی قرار می کند و آنها را به فکر وامی دارد که نسبت به جامعه و آسیب های اجتماعی حساسیت داشته و بدانند چگونه رفتار کنند. خوشحالم که دوستانم آقایان معصومی و شریفی این سریال را می سازند. مطمئن هستم مردم از تماشای قصه این سریال لذت می برند، چراکه نگاه خاصی به آسیب های اجتماعی دارد. چرا در تلویزیون گزیده بازی می کنید، علاقه مند نیستید مخاطب شما را بیشتر ببیند؟ مخاطب مهره اصلی است. نبودن مخاطب یعنی نبودن ما. ما خودمان را از مخاطب پنهان نمی کنیم، بلکه از قصه های بد پرهیز می کنیم. من در تلویزیون کمتر بودم و بیشتر در سینما فعالیت کردم. در تلویزیون، کار کارگردانانی را پذیرفتم که دوستشان داشتم و علاقه مند بودم با آنها همکاری کنم. ما باید مراقب باشیم مخاطب را از دست ندهیم. باید نیروهای متخصص کار کنند، چراکه امروز شاهدیم شبکه های ماهواره ای هنرمندان را صید می کند. بنابراین باید به کیفیت کارهایی که تولید می کنیم، توجه ویژه نشان دهیم. بعد از پخش سریال مسافر و بازی خوبتان در این اثر، مخاطب انتظار داشت شما را بیشتر در تلویزیون ببیند؟ من اعتقاد دارم نباید روند کار ما به سمت کلیشه شدن پیش برود. مخاطب حق دارد ما را ببیند، اما به چه قیمتی؟ این مساله مهم است و نباید به آن بی توجه باشیم. هنرمند برای همه مردم است. اگر همزمان دو کار خوب پیشنهاد شود که یکی تلویزیونی باشد و آن یکی سینمایی، کدام یک را انتخاب می کنید؟ قصه هر کدام از کارها را که دوست داشته باشم، می پذیرم. یعنی رسانه برایتان تفاوت ندارد؟ نه، قصه برایم بیشتر اهمیت دارد. وقتی قصه خوب باشد، می توان انتظار یک کار خوب را داشت. با توجه به این که در میانسالی به سر می برید، علاقه مند هستید چه نقش هایی به شما پیشنهاد شود؟ دوست داشتن من اهمیت ندارد، چون بازیگر انتخاب می شود، اما در مجموع میانسالی ام نسبت به روزهای جوانی برایم رضایت بخش تر است. راستش روزهای جوانی را متوجه نشدم که چگونه گذشت. چرا؟ چون مرتب درگیر کار بودم، ولی میانسالی را بیشتر درک می کنم. به نظرتان در دوره میانسالی هم می توان نقش اول بازی کرد؟ بله، حتما این اتفاق می افتد. به عنوان مثال در فیلم گاو، عزت الله انتظامی، علی نصیریان و جمشید مشایخی بازی کردند. همه نقش اول بودند و دیده شدند. باید تاکید کنم که من میانسالی ام را دوست دارم، چراکه رسیدن به این مقطع روی رفتار و برخورد اجتماعی ام تاثیر گذاشته است. من با بازی در فیلم سایه های موازی به کارگردانی اصغر نعیمی میانسالی را تجربه کردم. شما چهار سال به دلیل بیماری کار نکردید و دوباره فعالیتتان را آغاز کردید. برایتان سخت نبود که این مدت فاصله میان بازی هایتان افتاد؟ الان که فعالیتم را بعد از چهار سال دوباره شروع کردم، احساس می کنم روابط آدم ها و ارتباطاتشان نسبت به چهار سال قبل خیلی تغییر کرده است. نمی گویم بد شده، اما من نسبت به این روابط غریبه هستم. آیا در میان جوانان این دوره استعدادهای خوب می بینید؟ بله در سریال شهرزاد شاهد چند بازی خوب بودیم. زمانی تعداد بازیگران خوب محدود بود. به عنوان ...
نبرد با سلاح زبان
ادبیات کشور ما دست کم چندهزار نفر است و شمارگان هرکدام از این کتاب ها فقط هزار نسخه. اما قایق هایی از آتش نشان دادن یک سیاست رهایی بخش در حوزه ادبیات داستانی است. این نحله ادبی به باستا هم معروف است. باستا، یعنی بس است، یعنی دیگر خسته شدیم از سیطره یک سنت ادبی. سنتی که دیگر پاسخ گوی زمینه و زمانه نسل من نیست. گشودگی به جهان و گشودن افق های تازه، سیاست رهایی بخش می طلبد. ایده نویسندگان پساپست بوم را ...
یک اتفاق تازه و مبارک در تلویزیون
چرخ فلک همچنین به دلیل حضور کارگردان های سینمایی اش هم حائز اهمیت بود. چهره هایی که در سینما پرسابقه هستند حالا برایشان حضور در تلویزیون تجربه ای جدید است. جام جم با بهانه اتمام پخش این مجموعه به سراغ منتقدان و کارشناسان رفته و نظرشان را درخصوص ساختار کار و ارزیابی این اتفاقات تازه در سیما جویا شده است. توجه به درون مایه ای واحد احمد طالبی نژاد، نویسنده و منتقد رویکرد جدید صدا و سیما در ساخت هر چه بیشتر مجموعه های نمایشی اپیزودیک را امری مثبت تلقی می کند و به جام جم می گوید: ساخت مجموعه های اپیزودیک و با ساختارهای سینمایی در تلویزیون اتفاق جدیدی نیست و حتی در سطح جهان هم مجموعه هایی چون ماموریت غیرممکن: بالاتر از خطر را به یاد داریم که بیش از ده، دوازده کارگردان داشت و برای مدت طولانی به روی آنتن می رفت. لذا به نظر من این رویکردی که در مجموعه هایی چون چرخ فلک در پیش گرفته شده خوب است؛ هر چند باید این قضیه را هم مد نظر داشت که لازم است درون مایه کلی این اپیزودها در نهایت در مسیری مشترک باشند تا انسجام کار محفوظ بماند. طالبی نژاد با اشاره به ترس برخی کارگردانان مبنی بر این قضیه که اپیزودیک بودن کار ممکن است باعث از دست رفتن تمرکز مخاطبان و همراهی نکردن آنها با اثر شود، این نکته را هم خاطر نشان می کند که: سریال با خودش عادت را به همراه می آورد. مخاطب عادی تلویزیون بعد از دو سه قسمت تماشای کار به این قضیه خو می گیرد که قصه را دنبال کند و کنجکاو است که بداند داستان در نهایت چطور می شود و به چه سرانجامی می رسد. خب به نظر می رسد که ما در مجموعه های اپیزودیک از توجه ویژه مخاطب بی بهره می مانیم و تماشاگر تا بخواهد به شخصیت ها عادت کند و به آنها نزدیک شود، بعد از دو سه قسمت کار تمام می شود و به سراغ داستان دیگری می رود. لذا نگه داشتن مخاطبان برای کارگردان به امر سخت تری تبدیل می شود. سلیقه در حال تغییر مخاطبان سحر عصر آزاد، روزنامه نگار و منتقد هم رواج ساخت مجموعه های اپیزودیک را در سیما از دیدگاهی دیگر مورد بررسی قرار می دهد. او می گوید: رواج ساخت مجموعه های اپیزودیک با توجه به تغییراتی که در ساختار مجموعه سازی در همه جای جهان به وجود آمده، اتفاق خوبی است و اتفاقا این روزها مخاطبان هم استقبال خوبی از این مجموعه ها به عمل می آورند. مهم ترین ضابطه ساخت این آثار هم این است که برخلاف مجموعه های کلاسیک و سنتی که داستانی ثابت و در مسیری کلی را دنبال می کنند، مجموعه های اپیزودیک داستانی متفاوت تر دارند و می توانند منجر به جلب نظر طیف وسیع تری از مخاطبان با سلایق گوناگون شوند. اما در عمل باید دید که این مجموعه ها چه تاثیراتی را به روی مخاطبان می گذارند و آیا به لحاظ کیفیت هم قدمی رو به جلو محسوب می شوند یا نه. این منتقد و فیلمنامه نویس ادامه می دهد: تفکر سنتی و البته غلطی که از گذشته وجود دارد و در ذهن بسیاری از کارگردانان و مجموعه سازان شکل گرفته این است که همواره سلیقه مخاطبان را امری ثابت و غیرقابل تغییر در نظر می گیرند و فکر می کنند که تا ابد باید مثل زمان های گذشته مجموعه سازی کنیم و در همان قالب ها بمانیم. در صورتی که من برایتان مجموعه موفقی چون باران عشق را مثال می زنم که در اوایل دهه 80 از شبکه تهران روی آنتن می رفت و چند کارگردان مختلف و البته تا پیش از آن زمان سینمایی، مثل احمد امینی از سازندگانش بودند. این مجموعه هم در آن زمان با این که کار متفاوتی محسوب می شد با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و این ساختار جدید مورد توجه قرار گرفت. فکر می کنم لازم است که در ساخت مجموعه های جدید هم از ترس ها و نگرانی هایمان فاصله بگیریم و این نکته را مورد توجه قرار دهیم که سلیقه مخاطبان هر روز در حال تغییر است و در این زمینه، چرخ فلک گامی جدید و رو به جلو به حساب می آید. تغییراتی روش مند و هدف دار یک منتقد سینما و تلویزیون معتقد است: ساخت مجموعه هایی با رویکردهای جدید و نگاه های تازه، مشابه اتفاقی که در چرخ فلک شاهدش بودیم، اتفاق خوب و رو به جلویی در همه جای جهان تلقی می شود. منتهی شرط اصلی این است که این تغییرات روش مند و هدف دار باشند و این طور نباشد که صرفا از روی سلیقه تصمیمات مان را بگیریم. رضا درستکار یادآور می شود: باید حواسمان باشد که هدف اصلی از ساخت هر مجموعه ای جلب نظر مخاطبان و ارتقای سطح فرهنگشان است؛ در کنار آن عنصر سرگرم کنندگی را هم داریم که باز از دیگر وظایف یک رسانه است. چرخ فلک اثری خوب و قابل دفاع است و حرکتی نو محسوب می شود، اما اگر قرار باشد امروز ناگهان تصمیم بگیریم که ساختار همه مجموعه ها را به اپیزودیک و قسمتی بودن تغییر بدهیم و فردا دوباره به مجموعه های داستانی و یک خطی برگردیم خیلی خوب نیست و به نظرم لازم است برنامه ریزی های درازمدتی در این زمینه صورت بگیرد. در همه چیز میانه روی و پیدا کردن نقطه تعادل مهم است و باید مورد توجه بیشتر برنامه سازان باشد. درستکار همچنین به تحسین تیم کارگردانی چرخ فلک پرداخته و ورود و فعالیت این افراد را در قالب تازه تلویزیون امری مثبت و حرکتی رو به جلو قلمداد می کند. درستکار تصریح می کند: این اتفاق حرکتی خوب و ارزنده است و من از این بابت خوشحالم؛ چون به هر حال سینما نگاهی حرفه ای تر را می طلبد. فردی که در حوزه سینما کار می کند، در یک نظام عرضه و تقاضا بارها محک می خورد و سلیقه و نیاز مخاطبان را به دست می آورد. لازم است از ورود چهره ها و استعدادهایشان به تلویزیون حمایت کنیم که این قضیه هم خود به نوعی برنامه ریزی احتیاج دارد. پیشنهاد من این است که تلویزیون فرصت همکاری با این افراد را غنیمت بشمارد و با توجه به افکار عمومی و نیاز مخاطبان و موضوعاتی که دلشان می خواهد در ساخت مجموعه ها مورد توجه قرار گیرند، از حضور هر چه بیشتر کارگردانان با نگاه ...
قدرت نرم و رسانه ها
قدرت در معنای دیگر، توان وادارسازی فرد یا افراد به انجام کار یا منع آنان از انجام یک کار است. در گونه شناسی قدرت، ماکس وبر، جامعه شناس معروف سه نوع قدرت را از هم متمایز می کند: اول، قدرت ناشی از کاریزما یعنی فّر ایزدی یا توان ذاتی. به عبارتی افرادی که خداوند، فی نفسه و ذاتاً به آنان قدرت و جذبه ای عطا کرده که آدم ها به دنبال آنان می روند. این جذبه ذاتی را کاریزما گویند. نوع دوم، قدرت سنتی است یعنی افرادی که نیاکان آنها صاحب قدرت بودند و جامعه از آنها خاطره خوبی دارد، لذا فرزندان آنان نیز فرصت احراز قدرت می یابند. نوع سوم، عقلانیت است؛ یعنی افرادی که عقل و منطق بالایی دارند، بنابراین راهبر می شوند و آدم ها از آنها اطاعت می کنند. اما امروزه رسانه ها وارد میدان شده اند؛ لشکرکشی می کنند، اما بدون سرباز وارد کشورهای مختلف می شوند، بی آن که هزینه های بالا صرف کنند. بنابراین باید کارکرد رسانه ها بازشناسی و این قدرت نو کالبدشکافی شود. اولین ویژگی این قدرت نو، وسعت است. تمام جهان را تحت پوشش و مورد هدف دارد، پس قدرتی جهانی است. دومین ویژگی آن، فاصله است؛ یعنی قدرتی است که از هزاران کیلومتر وارد جوامع می شود. به عبارتی از نظر فیزیکی دارای بُعد مسافت است اما از نظر محتوا فاصله ها را برداشته و دیوار و مرز سرزمینی نمی شناسد. سومین ویژگی این قدرت نوظهور این است که مغز انسان ها را هدف گرفته و زیرپوستی عمل می کند. بظاهر کاری ندارد، اما به اعماق خانه ها رسوخ می کند. زمانی می گفتند چاردیواری اختیاری، اما قدرت نو یعنی رسانه ها این اختیار را از انسان ها سلب کرده اند و بدون هیچ اجازه ای وارد اتاق و زندگی افراد می شوند. چهارم این که رسانه با خضوع وارد می شود و به همین خاطر نرم خوانده می شود. این قدرت، ادعای بی طرفی، دلسوزی و همدلی دارد بنابراین بدون هیچ مقاومتی، آرام آرام وارد ذهن آدم سپس قلب او می شود. پنجم، تولید جاذبه می کند. جاذبه هایی که برای آدمی در سطح بالایی لذت بخش است. این قدرت نرم نوظهور، توجه انسان را کنترل و مدیریت می کند. ششم از تکنیک برجسته سازی بهره می برد و حوادث را با ظرافت دستکاری می کند بدون این که مخاطب بفهمد. به عنوان نمونه تجمع چند نفر کارگر کوره آجرپزی در یک شهرستان دور را که نسبت به عقب افتادن دستمزد خود اعتراض دارند طوری برجسته سازی می کند که گویا تمام ایران با اعتصاب کارگری مواجه شده است. هفتم، فراواقعیتی عمل کردن است. همان مثال قبلی، یعنی تجمع کارگران را با دستکاری تحلیل ها، یک معضل اجتماعی و بلکه سیاسی نشان می دهد. به عبارتی واقعیت را دستکاری کرده و گزینشی عمل می کند. فراواقعیتی کار می کند، یعنی ادعا می کند که من واقعیت محض را به خانه ها می آورم در حالی که هیچ وقت چنین نیست. این قدرت، نواندیشه ها، ایدئولوژی و منافع خود را وارد واقعیت می کند، بنابراین واقعیتی که ارائه می کند واقعیت ناب نیست، بلکه فراواقعیت است و هدفمند و دستکاری شده است. پروفسور باقر ساروخانی استاد دانشگاه ...
ماهواره و سبک زندگی
خویش را تغییر می دهد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند. همچنین این شبکه که معروف به بنگاه سخن پراکنی انگلستان است، تمام هدفش نمایش یک تمدن بزرگ و پایدار از بریتانیاست تا در ذهن ها این ذهنیت به وجود آید که خورشید عزت بریتانیا هیچ گاه غروب نمی کند؛ برای مثال این شبکه در بهار سال 90 با قطع بخش برنامه های عمومی خود 6 ساعت به پخش زنده مراسم عروسی نوه ملکه انگستان پرداخت. شایان ذکر است رادیو بی ...
شعر و اندیشه محمود کیانوش بررسی می شود
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، شاعر در آیینه برنامه ای است از گروه ادب و هنر است که هر دوشنبه ساعت 16 تا 16:30 با موضوع شعر و بررسی شاعران معاصر تقدیم علاقه مندان شعر و ادب خواهد شد. بابک نیک طلب و جعفر ابراهیمی دوتن از شاعر کشور درباره فردا قرار است درباره اشعار و اندیشه و همچنین سبک و سیاق شعری محود کیانوش که از پیشکسوتان شعر کودک و نوجوان نیز هست گفتگو کنند. محمود کیانوش یکی از شاعران معاصر است که اشعاری ساده و بی پیرایه می سراید . اشعار او در وصف انسان و طبیعت است و رابطه آنها بیشتر جنبه تعقل و منطق دارد تا احساس و عاطفه در واقع می توان گفت شعر کیانوش بازتاب اندیشه ها و تاملات او درباره انسان و طبیعت است. سردبیر و تهیه کننده: مرتضی صداقت گو، گوینده: سکینه ارجمندی، نویسنده: ضیاءالدین خالقی عوامل این برنامه اند که دوشنبه ها از ساعت 16 تا 16:45 از رادیو فرهنگ پخش می شود. ...
کانلت هیل در جزیره وحشت
به گزارش جام جم آنلاین ، کلید فیلم برداری این محصول مستقل و کم خرج سینما، امروز در لوکیشن های شهراسکاتلند زده می شود. داستان فیلم در باره سه دریانورد است که از زندگی شهری دور شده و سر از یک جزیره دورافتاده درمی آورند. این داستان در سال 1856 اتفاق می افتد و حال و هوایی ماورا طبیعی دارد. کشتی شکسته دریانوردان، در یک محل عجیب و غریب به گل می نشیند. در این جزیره ...
رادیو ایران این هفته به موضوع ازدواج می پردازد
به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران، دکتر رهبر معاون حمایت از خانواده کمیته امداد امام خمینی در برنامه سلام ایران در باره ازدواج صحبت می کنند. همچنین پوریا پاکرو کارشناس روانشناسی در برنامه خانه و خانواده درباره سن ازدواج صحبت می کنند. حجت الاسلام ماندگاری کارشناس مذهبی، در برنامه به افق آفتاب رادیو ایران در شرح و تفسیر ازدواج و معیارهای انتخاب همسر صحبت می کنند ...
دلیل ازدواج نکردن امیرعلی دانایی در دورهمی
مجموعه تلویزیونی دورهمی به کارگردانی مهران مدیری (13 شهریور) ساعت 23 با حضور امیرعلی دانایی بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان مهمان ویژه برنامه از شبکه نسیم پخش شد. ابتدا مهران مدیری استندآپ کمدی خود را با موضوع آب اجرا کرد و بعد نمایشی با همان موضوع اجرا شد. بخش بعدی برنامه دورهمی دعوت از مهمان برنامه بود. مهران مدیری امیرعلی دانایی را با صفاتی چون بازیگری جوان با آینده خوب ...
پایش روند صدور مجوز کسب و کار امشب در شبکه یک
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه یک، در این برنامه علاوه بر تحلیل اقتصادی بازار، آخرین وضعیت خروج خودروهای قدیمی پژو405 و پراید، از خط تولید بررسی و روند صدور مجوزهای کسب و کار برای علاقمندان جویای کار تحلیل می شود. همچنین در بخش خبری پایش این هفته، مسایل روز اقتصاد کشور درگفتگو با کارشناسان نقد خواهد شد. در بخش پایانی برنامه هم جعفر امامی که با تلاش فوق العاده ...
زندگی زیر ذره بین رادیو تهران
به گزارش جام جم ، مضمون برنامه ذره بین هم که روزهای دوشنبه از رادیو تهران پخش می شود، آموزش بهبود روابط خانوادگی است. این برنامه در روزهای دیگر موضوعات دیگری را دستمایه کار قرار می دهد. بررسی مسائل شهر تهران مسعود محمودخواه، مدیر گروه برنامه ریزی و مدیریت شهری رادیو تهران هم در استودیو حضور دارد و می گوید: ذره بین برنامه ای گفت وگو محور است که هر روز یک تهیه کننده مجزا تهیه آن را به عهده دارد و برنامه هر روز به یک موضوع اقتصادی، اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی اختصاص می یابد. این برنامه بیشتر به بررسی مسائل شهر تهران و آنچه بین شهروندان اتفاق می افتد می پردازد که بیشتر دغدغه شهروندان و مسائل شهر است. اما ذره بین روزهای دوشنبه به مسائل مرتبط با خانواده ها اختصاص دارد و مسائلی که بین همسران اتفاق می افتد. مشکلات و دغدغه های همسران را از نگاه روان شناسی و جامعه شناسی بررسی می کند و به پرسش های مردم پاسخ می دهد. از این موضوع ها می توان به تجمل گرایی، ریشه یابی تاثیر شبکه های مجازی بر روابط همسران، تک فرزندی، روابط موازی، طلاق عاطفی و... اشاره کرد. محمودخواه درباره موضوعات برنامه در دیگر روزهای هفته هم می گوید: شنبه ها از مسئولان شهری دعوت می شود تا پاسخگوی سوالات مردمی شوند. ما بحث های حقوقی را یکشنبه ها تحلیل و بررسی می کنیم، کارشناسان حقوقی قوه قضاییه و وکلا در این برنامه حضور می یابند تا به مشکلات و پرسش های شنوندگان درباره مسائل حقوقی پاسخ دهند. سه شنبه ها هم بحث های اجتماعی مانند مد و حجاب با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می شود و چهارشنبه ها برنامه در اختیار استودیو صدای شهر رادیو تهران است که مسئولان شهرداری تهران به استودیو می آیند و درباره مسائل شهر با آنها گفت وگو می شود. مسائل اقتصادی شهر تهران از جمله مالیات و مسکن هم از دیگر موضوع هایی است که پنجشنبه ها به آنها پرداخته خواهد شد. مشاوره گروهی ستاره نقدی، تهیه کننده برنامه امروز ذره بین درباره جزئیات محتوایی برنامه می گوید: برنامه ذره بین در این روز به مسائل روان شناسی و روانپزشکی متمرکز می شود و بیشتر به موضوع هایی اختصاص دارد که مردم در زندگی روزمره دست به گریبان هستند بخصوص به روابط همسران و مهارت های زندگی زناشویی و زندگی مشترک می پردازد. او در ادامه می افزاید: روال این برنامه به این گونه است که بعد از انتخاب موضوع، به کارشناس و مشاور برنامه اطلاع رسانی می شود، مجری هم از دیگر عواملی است که درباره محتوا و مضمون با او گفت وگو خواهد شد تا قبل از اجرای برنامه اطلاعات کاملی درباره موضوع کسب کند. یکی دیگر از کارهایی که ما قبل از اجرای برنامه انجام می دهیم مشورت و تبادل اطلاعات بین عوامل قبل از اجرای آن است، بخصوص مجری و کارشناس برنامه درباره روال بحث و گفت وگو و پرسش و پاسخ ها با همدیگر مشورت و طرح یا ایده های خود را بیان می کنند. وی می گوید: در این روز پیامک های زیادی به برنامه زده می شود و مخاطبان بسیاری با برنامه تماس می گیرند. نقدی یکی از دلایل استقبال شنونده ها از این برنامه را دغدغه امروزی خانواده ها می داند و ادامه می دهد: زمانی که اعلام می شود از هر سه ازدواج یک ازدواج در مرحله طلاق عاطفی است، به این معناست که درباره این آسیب ها صحبت نمی شود و مشکلات ریشه یابی نمی شود. از آنجا که در کشور ما جا نیفتاده که به صورت روتین به روان شناس و جامعه شناس مراجعه کنند، مشکلات بسیاری در روابط آنها ایجاد می شود. یکی از مهم ترین دلایل این امر، صحبت نکردن درباره این آسیب و عدم ریشه یابی است. در واقع این برنامه سعی دارد با به چالش کشیدن این مبحث و ارجاع مخاطبان به روان شناس و روانپزشک، زوجین قبل از اتخاذ تصمیم به خوبی فکر کنند تا با ریشه یابی اختلافشان سعی در حل و فصل مشکلات از طریق گفت وگو داشته باشند تا شاهد افزایش نگران کننده طلاق بخصوص طلاق های عاطفی در جامعه نباشیم. دغدغه های خانواده کم کم به ساعت 11 نزدیک می شویم و عوامل خودشان را برای پخش یک برنامه زنده آماده می کنند. سودابه آقاجانیان، مجری ذره بین، برنامه را این گونه آغاز می کند: آدم ها هستند و همین حرمت ها و حریم هایی که به آدمیتشان شکل و شمایل می دهد، آدم ها هستند و ارزش های قابل باوری که باید مورد احترام قرار بگیرد. اما این حرمت ها و حریم ها چیست که در تمام مقاطع زندگی باید باورشان کرد و رعایت شود بویژه وقتی بحث زیر یک سقف بودن و کنار هم قرار گرفتن یک انسان با انسان های دیگر است. امروز قصد داریم از این حریم خصوصی در زندگی زوجین بگویم که مهم ترین و اولین مهارت در زندگی مشترک است. در صحبت های آغازین تعریف روشن و ساده ای از موضوع برنامه می شود، مثلا حریم خصوصی در زندگی مشترک تا کجاست؟ یا طلاق عاطفی چیست؟ در ادامه هم مهمان برنامه تورج شمشیری نظام، روان شناس و مشاور ارشد خانواده به مخاطبان معرفی می شود. مجری برنامه با اعلام شماره تلفن های برنامه از شهروندان می خواهد با بیان مشکلات یا دغدغه هایشان در این برنامه مشارکت کنند و سوالات خود را از کارشناسان حاضر در استودیو بپرسند. آقاجانیان ادامه می دهد: زندگی مشترک یعنی زندگی توام با تفاهم همراه با آسایش و آرامش و اگر در زندگی مشترک هر یک از اینها نباشد، زندگی ما دچار مشکل می شود. بخشی از برنامه به پرسش های مخاطبان و مشکلاتی که مخاطبان با آنها مواجه هستند، اختصاص می یابد. مجری ...
پخش سخنرانی تاریخی رهبر انقلاب در هراره از شبکه مستند
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، سیدمهدی مویدی، تهیه کننده تاریخ شفاهی ایران ، درباره قسمت تازه این مجموعه توضیح داد: این قسمت به سخنرانی مقام معظم رهبری در هشتمین اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد در هراره پایتخت زیمبابوه اختصاص دارد که در شهریور ماه 1366 برگزار شد. وی افزود: این اجلاس به این دلیل که در سال های آخر جنگ عراق علیه ایران برگزار شد، یکی از حساس ترین فرصت های جمهوری اسلامی برای تبیین حقانیت خودش بود. تدبیر حضرت آیت الله خامنه ای در چینش و نوع بیانات در این اجلاس باعث شد که فریادها بر سر ایران برای پذیرش صلح ساکت و حقیقت از این باب روشن شود. مویدی افزود: صدام حسین در این اجلاس شرکت نمی کند و هم زمانی اجرای دو عملیات پیروزمندانه رزمندگان در مناطق حاج عمران و اسکله نفتی الامیه و البکر با سخنان روشنگرانه آیت الله خامنه ای موجب تقویت جبهه جمهوری اسلامی ایران و دوستان آن در این اجلاس می شود. به گفته مویدی، گزیده ای از آن سخنرانی به مدت 21 دقیقه یکشنبه 14 شهریور، ساعت 19 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و دوشنبه 15 شهریور ساعت 10 بازپخش می شود. ...
برخی از مرد ها آرایش می کنند! / حدس های آئیش درست از کار در می آید
هر دو بازیگرند و در تئاتر، سینما و تلویزیون فعالیت دارند.آئیش بیشتر به عنوان بازیگر طنز معروف است اما طهماسبی نقش های جدی بازی می کند. یکی از نقش های خوبش که دیده شد و توانایی او را دربازیگری به نمایش گذاشت، نقش آفاق در سریال مرگ تدریجی یک رویاست که از شبکه آی فیلم بازپخش می شود. با طهماسبی که در ایران متولد شده، دیپلم گرفته و بعد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته، درباره تاثیر محیط پیرامون و افراد بر کیفیت و سبک زندگی هم صحبت شدیم. متولد 1336 در بابل هستید، برایمان از کودکی و نوجوانی تان بگویید و این که چطور شد برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتید؟ بچگی ام در یک خانه خیلی بزرگ در شهرستان سپری شد و مثل خیلی از بچه های آن دوره بخش زیادی از دوران کودکی ام در کوچه و خیابان گذشت.آن زمان دوره تحصیلی به سیکل اول و دوم تقسیم می شد. مدرک سیکل اول را که گرفتم، همراه خانواده ام به تهران مهاجرت کردیم و دیپلم که گرفتم، برای ادامه تحصیل به آلمان رفتم. در سن کم از ایران مهاجرت کردید. برایتان سخت نبود؟ ذات و طبیعتم بسته نیست. وقتی از بابل به تهران آمدیم خیلی خوشحال بودم چون به محیط بازتری آمده بودم. مادرم تاثیر زیادی بر روحیه ام داشت، بازیگوش و پرانرژی بزرگ شدم. دوست داشتم از امکانات محیط های بزرگ استفاده کنم. در تهران مرا در یک دبیرستان خیلی خوب به نام مرجان در خیابان کاخ (فلسطین فعلی) ثبت نام کردند که هنوز هم هست. در رشته ریاضی درس خواندم. این تغییر آنقدر خوب بود که روحیه مرا خیلی تغییر داد. دیپلم که گرفتم دوست داشتم به دانشگاه بروم و در رشته مورد علاقه ام درس بخوانم اما آن زمان دانشگاه آزاد نبود که راحت بتوانی وارد دانشگاه شوی. کنکور شرکت کردم و رتبه ام جوری نبود که بتوانم در رشته مورد علاقه ام درس بخوانم. برای همین با مشورت خانواده ام تصمیم گرفتم به خارج بروم، خودم دوست داشتم به ایتالیا بروم و معماری بخوانم اما چون اقوام ما در آلمان بودند، خانواده ام ترجیح دادند به آلمان بروم. پس معمولا در مقابل تغییر مقاومت نمی کنید؟ هنوز هم همین روحیه را دارم. آشنا شدن با محیط های جدید برایم خیلی خوشایند است. بعد از آشنایی با آقای آئیش به آمریکا رفتم بعد به ایران آمدیم. تغییر جغرافیایی برایم سخت نیست. جوان تر که بودم با یک چمدان سفر کرده و کمتر به محیط عادت می کردم. به اتفاقاتی که برایتان رخ می دهد، چطور؟ به آنها هم وابسته نمی شوید و راحت رهایشان می کنید؟ دوستی برزیلی دارم که 36 سال قبل با او در دانشگاه آشنا شدم. هنوز هم با این خانم برزیلی در ارتباط هستم و با هم رفت و آمد داریم. رها کردن یا ماندن در یک موقعیت یا گیر افتادن در خاطرات گذشته بستگی به شخصیت آدم ها دارد. اگر دوستی ها ارزشمند باشند، آنها را نگه می دارم وگرنه رهایشان می کنم. اگر کسی اذیتم کند او را می بخشم و فراموشش می کنم. غصه و مشکلات در زندگی همه ما وجود دارد اما سعی می کنم در دام قصه های غم انگیز زندگی گیر نکنم. برای رفتن به جلو حس خوبی دارم و همیشه برای این کار قدم های قوی و محکمی برمی دارم. مادر قوی می تواند فرزندان قدرتمند تربیت کند، از مادرتان برایمان بگویید و روش تربیتی اش؟ پدربزرگ مادری ام آدم روشنفکر و باسوادی بود و با زمان جلو می آمد. پدربزرگم بر روحیه دخترانش تاثیر زیادی داشت. مادرم سیکل داشت اما روشنفکر و خیلی زیاد مهربان بود. این طور که شما می گویید، خاندان شما در هرنسل انسان های تاثیرگذار داشته و می توان گفت اگر در یک خاندان یک آدم قوی و تاثیرگذار پیدا شود، نسل های بعدی را هم تحت شعاع قرار می دهد؟ دقیقا! زمانی که ما به تهران آمدیم پدرم با ما نیامد چون پزشک و رئیس بیمارستان بابل بود و نمی توانست کارش را رها کند. در تهران مادرم مجبور بود برای ما که چهار تا بچه بودیم هم مادر باشد و هم پدر. تصمیم های مهم زندگی مان را با کمک مادرم می گرفتیم و همه اینها باعث شد تا ما یاد بگیریم چگونه برای زندگی مان برنامه ریزی کنیم. آقای آئیش در مصاحبه ای گفته بودند: شما را دیدند و متوجه شدند که دیگر بدون شما نمی توانند زندگی کنند! شما هم درگیر ماجرای عشق در یک نگاه شدید یا نه؟ برای من اینجوری نبود! آقای آئیش می گوید: وقتی تو را دیدم حس درونی ام بهم گفت که تو آدمی هستی که من دوست دارم تا آخر عمرم با او زندگی کنم. اما من درباره ازدواج خیلی محافظه کار بودم. آشنایی ما با هم چند سالی طول کشید تا من به این نتیجه رسیدم که ما می توانیم با هم زندگی کنیم. پس حس همسرتان درست بوده که شما می توانید با هم زندگی خوبی داشته باشید؟ آقای آئیش حس ششم خوبی دارد و اصولا حدس هایی که می زند، درست از کار درمی آید. اما من اینجوری نیستم و باید همه جوانب را بسنجم. سال هاست بازی می کنید، زندگی پرماجرایی را پشت سرگذاشته و بسیار سفر کرده اید اما دچار حاشیه یا درگیر جراحی های زیبایی که این روزها خیلی باب شده است، نشده اید... این مسائل وقتی در فردی بروز می کند که اعتماد به نفسش کم باشد. اگر کسی از درون خود راضی بوده و حس خوبی نسبت به خودش داشته باشد، ظاهرش را هم می پذیرد و آن را تغییر نمی دهد. ...
گام اول فرهنگ سازی را مسئولان بردارند
حضور این روزهای کاربران در شبکه های اجتماعی را چگونه می بینید؟ معمولا از شبکه های اجتماعی در دنیا استفاده درستی می شود. این فضا نه فقط در ایران بلکه در تمام دنیا برای عده ای فقط نوعی سرگرمی است با هدف گذراندن وقت و روز. به هر حال از قابلیت های زیاد شبکه های اجتماعی استفاده چندانی نمی کنند. عده ای نیز به صورت صحیح و درست از آن بهره می گیرند. عده ای نیز مانند دانشجویان، تاجران و هنرمندان براساس شرایط کاری خود از این شبکه ها استفاده می کنند. به طور مثال، پزشکان گروهی را تشکیل داده اند و در مورد مباحث پزشکی گفت وگو می کنند و درباره بیماران شان از یکدیگر مشاوره می گیرند که اقدام خیلی خوبی است. پس به نظرتان این شبکه ها در مجموع مفید هستند؟ در کل نمی توان گفت که شبکه های اجتماعی خوب هستند یا بد؛ زیرا در رابطه با هر فناوری عده ای استفاده مناسب و برخی استفاده نامناسب دارند. نکته در این است که فناوری یک نیاز برای هر کشور و مملکتی است؛ آنهایی که مصرف نادرست دارند، آدم هایی هستند که هیچ هدف خاص و درستی در پیرامون خود ندارند، اما عده زیادی در صنوف مختلف، شرکت ها، ارگان ها، سازمان ها و ادارات به نوعی به این فضا و قابلیت هایش وابسته هستند و به شکل درست و بهینه از آن استفاده می کنند. به هر حال، با فرهنگ سازی از طریق این شبکه ها می توان رفتارهای نادرست را حذف کرد. . برخی مسئولان تاکید می کنند شبکه های اجتماعی مانند تلگرام مضراتی همراه دارند؛ نظر شما در این رابطه چیست؟ در بسیاری از شبکه های اجتماعی بحث، جلسات تبادل نظر و پرسش و پاسخ غیرحضوری برگزار می کنند. گاهی مردم درباره برخی مسائل آگاهی کمی دارند که عموما اطلاعات اولیه خود را از اینترنت و شبکه های اجتماعی به دست می آورند؛ پس باید به بهبود وضعیت این زیرساخت ها نیز توجه کرد. به هر ترتیب باید مدیریتی وجود داشته باشد تا وضعیت شبکه های اجتماعی را ساماندهی کند و در این زمینه به فرهنگ سازی بپردازد. نباید بگویند وایبر، واتس آپ یا اینستاگرام بد است زیرا منجر به ارسال پالس های منفی می شود. اظهارنظرهای غیرفنی منفی باعث می شود مردم بیشتر به سمت موضوع نفی شده بروند. به نظر شما در این خصوص چه باید کرد؟ وجود شبکه های اجتماعی خوب است هر چند که خودم فرصت چندانی برای پرداختن به آنها ندارم. مسئولان و رسانه ها از صداوسیما گرفته تا مطبوعات در ابتدا باید فرهنگ استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی را گسترش بدهند تا از معضلات این فضا کاسته شود. علاوه بر آن باید از لحاظ فنی و کیفی زیرساخت های استفاده از اینترنت را بهبود بخشید به طوری که جوانان فعال در عرصه تولید محتوا و ساخت نرم افزارهای بومی شبکه های اجتماعی حمایت و تامین شوند. دولت باید کاری کند که مردم در زمینه خدمات اینترنتی به آنها اعتماد کنند. استفاده خودتان از شبکه های اجتماعی به چه میزان است؟ تلاش می کنم در شبکه هایی نظیر اینستاگرام و تلگرام به اندازه خودم تاثیرگذار باشم و فرهنگ سازی کنم. به عنوان مثال چه اقداماتی انجام می دهید؟ به طور مثال، در پایان روز سیزده به در یا همان روز طبیعت شاهد این هستیم که مردم به فضای سبز می روند و مراسم آن روز را انجام می دهند ولی بعد از آن روز با فاجعه از بین بردن چمن ها، آلوده کردن آب زلال و شفاف، ریختن زباله و قطع درختان برای آتش روشن کردن روبه رو می شویم. از دنبال کننده های خود خواهش کردم که امسال به جای ریختن زباله، نهالی یا گلی بکاریم و اگر توانستیم در طول سال به آن سر بزنیم تا در سال های آینده فرزندانمان از سایه همان درخت بهره ببرند. در کنار این درخواست از مردم خواستم شاخه ها را نشکنند و برای تهیه آتش با خود ذغال بیاورند. حتما دو کیسه زباله همراه خود داشته باشند یکی برای پاکسازی آن محل در بدو ورود و دیگری را برای زباله های خود استفاده کنند. مطالبی که منتشر می کنم بیشتر در مورد خیریه هاست. در کنار آن به فرهنگ سازی می پردازم و بخشی هم از نکات آموزنده از نخبگان و اندیشمندان است. دلیل بستن صفحه اینستاگرامتان چیست؟ خودم از این موضوع مطلع نیستم. از لحاظ فنی آشنایی و اطلاعات زیادی ندارم و اصولا چند وقتی هست که در این فضا حضور فعال نداشته ام. و صحبت پایانی؟ برای فرهنگ سازی در فضای مجازی باید گام اول را مسئولان بردارند. باید به فرهنگ سازی در داخل کشور بپردازیم. مقابله و دفاع فقط با حرف عملی نمی شود. الهام برمکی ...
پریا از مردم نمره قبولی گرفت
...> دوست بایرامی که خودش را مهربانیان معرفی می کند و درس سینما می خواند در تکمیل حرف او افزود: شناخت درست کارگردان و نویسنده نسبت به موضوع ایدز و پرداخت بدون پرده و صریح از ویژگی های سریال پریا محسوب می شود که باعث شد مخاطبان شاهد یک موضوع تلخ نباشند، بلکه نسبت به این موضوع آگاهی کامل پیدا کنند. وی عنوان کرد: به نظرم کارگردان سریال پریا غول ایدز را در میان مخاطبان شکست تا با عینک بدبینی به آن نگاه نکنند. باید دست مریزاد گفت به کارگردان، نویسنده، تهیه کننده، بازیگران و دیگر عوامل این مجموعه. فاطمه عودباشی ...
خانم ها خزعلی و مولاوردی در گفتگوی ویژه خبری
به گزارش جام جم آنلاین ، خانم ها خزعلی و شهیندخت مولاوردی در برنامه امشب گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما به موضوع نهاد خانواده خواهند پرداخت. همچنین به سوال، سیاست های کلی نظام در جهت صیانت از نهاد خانواده و برنامه های دولت برای ارتقای این نهاد تاثیرگذار در تربیت نسل جوان چیست؟ پاسخ می دهند. گفتگوی ویژه خبری امشب از ساعت 22 و 40 دقیقه در شبکه دو سیما ...
مراکز اجرای آثار پنجمین جشنواره تئاتر شهر معرفی شد
نمایشنامه نویسی، مسابقه عکاسی تئاتر، مدرسه تئاتر و بخش ویژه توانیابان با حضور گروه های منتخب از 22 تا 30 شهریورماه در سالن های تئاتر شهر تهران برگزار می شود. *چشنواره شمسه بستر کشف استعدادهای جدید در عرصه فیلم و بازیگری است مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون از مجموعه جشنواره های شمسه به عنوان راه و روش اصولی برای کشف و شناسایی استعداد شهروندان یاد کرد که یکی از نتایج آن، شناخت ...
خانواده عابدی مهمان امروزی ها می شود
به گزارش جام جم آنلاین ، احسان ارغوانی، طراح، تهیه کننده و کارگردان برنامه امروزی ها با اشاره به این موضوع عنوان کرد: هر هفته موضوع برنامه تغییر می کند و هفته گذشته موضوع فضای مجازی را با مهمانان مختلف اعم از هنرمندان، ورزشکاران و کارشناسان مورد بررسی قرار دادیم. این هفته با توجه به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) موضوع ازدواج را انتخاب کردیم. وی ادامه داد: مهمان امروز برنامه ...
خودم را به روز نگه می دارم
به گزارش جام جم آنلاین ، هیراد حاتمی، مجری جوان و متفاوتی است که دغدغه های زیادی در مورد حرفه اش دارد و صادق بودن با مخاطب را یک اصل برای خودش می داند. او از خودش و اجرای برنامه روز آمد این گونه برایمان گفت. کلید ورود به دنیای رسانه از کجا و چطور برای شما زده شد؟ من کارم را با رادیو در سال 88 شروع کردم. یادم است در یکی از تعطیلی های چند روزه در آن زمان اکثر مردم برای مسافرت ...