سایر منابع:
سایر خبرها
... الخ ؛ یعنی لذت های حسی را که در بهشت وعده داده شده است همچون خوراک و آمیزش، باید تصدیق کرد، زیرا امکان حسی و خیالی و عقلی دارد. اما حسی همچنان که در این عالم امکان یافته در آنجا هم امکان پذیر است، اما خیالی همچون لذتی است که در خواب می بریم با این تفاوت که خواب پایدار نیست و اگر دوام می داشت هیچ فرقی میان حسی و خیالی نمی بود، زیرا انسان از صورت منطبعه در نفس لذت می برد نه از شیء خارجی؛ چنان که ...
حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که حداقل وظیفه ما شرکت در راهپیمایی 22 بهمن است، بر شرکت کردن در این راهپیمایی با نیت الهی و عبادت تأکید کرد. به گزارش پرس شیعه ؛ حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی، پیش از ظهر چهارشنبه، در درس خارج تفسیر خود در مسجد اعظم در ادامه تفسیر سوره مبارکه طور گفت: هر کسی رهن قبر است، در جوامع روایی ما آمده است که انسان ها رهائن القبور هستند، این زمین مالک ...
عرصه ی شعر انقلات گذاشت و با شروع جنگ تحمیلی، یک باز دیگر مورد توجه قرار گرفت و برخی شاعران از آن به عنوان مناسب ترین و گسترده ترین عرصه برای بیان معتقدات و احساسات اسلامی و انسانی خود استقبال کردند و به دامنه ی تغییرات، ابتکارات و نوآوری های اعمال شده در آن افزودند. ویژگی مهم این مثنوی ها، تغییر در محور عمودی خیال و عدول از شیوه ی داستان سرایی به شیوه ی قدما و تلفیق حماسه، عرفان و دین است که اغلب ...
برای کشتار حمل نشود و حتی درختی در آن قطع نشود و این به خاطر حرمت مدینه است که همانند حرمت خانه خدا است. قبر پیامبر از مسجد پیامبر شریف تر است وی خاطر نشان کرد: همچنین حدیثی از پیامبر(ص) داریم که فرمود: فاصله میان خانه و منبر من باغی از باغ های بهشت است که این حدیث گاهی بد فهمیده می شود، چون برخی گمان می کنند فضیلت این مکان بیشتر از قبر مطهر پیامبر است، اما باید بدانند که تمام ...
بر این، آن ها طلب یاری از صاحب قبر حتّی اگر پیامبری مثل پیامبر ما (صلی الله علیه و آله وسلم) باشد؛ (58) که در روایت صحیحی ثابت شده است که او زنده است و سلام را می شنود و جواب می دهد. (59) ابن عبدالوهّاب با این کار خود شریعت وجوب ویران کردن قبرها را پایه گذاری کرد. و بعداً به شعاری تبدیل شد که پیروان او آن را سر دادند و به یک اقدام عبادی تبدیل شد که انجامش شایسته بود. همان گونه که ملاحظه می کنیم که ...
قرآن ادامه داد: انسان وقتی بمیرد، بدنش تبدیل به خاک می شود و در قیامت بدنش به روح بر می گردد و هویت قبلی خود را می یابد، ولی از نسب و انساب و اضافات جسمی که او در دنیا داشته خبری نیست، اما روح، اضافات را همراه خود دارد لذا برای نشاط عقلی مومن، ذریه اش را به او ملحق می کنند. صاحب تفسیر تسنیم گفت: فرشتگان در هنگام قبض روح، مومنان را با سلام و صلوات قبض روح می کنند، ولی کفار را کتک می ...