سایر منابع:
سایر خبرها
هر چند کافران را ناپسند آید.(7) ج) واقفیه واقفیه از دیگر فرقه های دوران امامت امام هادی علیه السلام بودند که امامت علی بن موسی الرضا علیه السلام را نپذیرفته و پس از شهادت پدر گرامی ایشان، امام موسی بن جعفر علیه السلام، متوقف در ولایت پذیری ائمه شده و در امامت و رهبری جامعه دچار ایستایی شدند. آنان با انکار امامان پس از امام کاظم علیه السلام و موضع گیری در مقابل ...
...، نوشتۀ مصطفی صادقی اشاره کرد. در میان مقالات مرتبط با این بحث می توان از مقالۀ نشانه های ظهور، نوشتۀ اسماعیل اسماعیلی و معیارهای تطبیق نشانه های ظهور، نوشتۀ نصرت الله آیتی نام برد. آنچه دربارۀ منابع مذکور قابل توجه است این که تقریبا همۀ آن ها به علائم و نشانه های ظهور به طور کلی پرداخته و بحث معیارها و نشانه های اختصاصی شناسایی امام عصر(عج) از مدعیان دروغین را چندان متعرض نشده اند. ...
.... از این رو، امامان شیعه، پیروان خویش را برای کسب آمادگی لازم ترغیب و بسترهایی را به این منظور آماده و دوران غیبت را دورانی معرفی می کردند که مهم ترین وظیفه شیعه، انتظار فرج است (مجلسی،1403، ج 92: 336 و ابن بابویه، 1395، ج2: 37 ). امامان شیعه: تربیت نظام فکری شیعه را بر اساس اصل اساسی انتظار پایه گذاری کرده اند. علی بن یقطین از امام کاظم (ع) روایت می کند شیعه با آرزوها تربیت شده است تا هیچ گاه ...
برج در کنار قبرستان ابن بابویه در شهر ری، در جنوب شهر تهران است. 3- مسجد جامع قزوین این مسجد، یکی از بزرگ ترین مساجد ایران است. در منابع تاریخی گفته شده که بنای آن روی یک آشتکده ساخته شده است. ساخت این مسجد به دستور هارون الرشید و در سال 192 هجری قمری آغاز شد، بنابراین یکی از قدیمی ترین مساجد ایران و جهان اسلام است، اما بعدها رو به تخریب رفت تا در زمان امیرخمار وزیر ملکشاه ...
گرفته و دوری از حکومت، هیچ گاه به منزله کناره گیری از صحنه اجتماع و رها کردن مردم در ابهامات فکری و عقیدتی نبوده است. ایشان از راه های مختلف برای معرفی عقاید حقه شیعه استفاده جستند و جریان شیعه را اگر چه آرام و غیرگسترده اما عمیق و پرمحتوا حفظ کردند. درباره تأثیر ورود امام رضا علیه السلام به ایران به لحاظ عقیدتی باید گفت: ورود امام رضا علیه السلام به ایران، مفهوم امامت را برای ما عینیت ...