سایر منابع:
سایر خبرها
: فَوَقَاهُمُ اللَّهُ شَرَّ ذَلِکَ الْیَوْمِ وَ لَقَّاهُمْ نَضْرَه وَ سُرُورًا (انسان، 11). معمولاً به دلیل ضعف ایمان و عدم معرفت، توجه انسان به لذات دنیوی معطوف می شود و از لذات بی مانند اخروی غافل می ماند؛ اما اگر کسی واقعاً باور کند که زندگی دنیا محدود و زندگی آخرت نامتناهی است و به هیچ وجه با هم قابل مقایسه نیستند و نیز یقین داشته باشد که تحمل ترک بعضی لذت های این جهان موجب بهره مندی ...
و چرا در افعال الهی وجود ندارد. (فخر رازی، 1413ق: 25/3). نگاه تفسیری علامه: اما از نظر علامه طباطبایی، هدایت مذکور، هدایت ابتدایی و نشان دادن راه نیست که وظیفه رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم است و معنا ندارد که خداوند آن را از رسول خود نفی کند، بلکه منظور از هدایت، رسانیدن به مقصد است که به عنوان پاداش به اهل ایمان و تقوا از جانب خداوند اعطاء می گردد (طباطبایی، 1417ق: 16/56-55). ...
بهجت پور اهتمام کرد: در نگاه دوم میان عمل محدود و کیفر همیشگی نوعی تعارض وجود دارد که چه طور شخص به سبب عمل محدود دچار عذابی مدامی شود؛ اما بعد از ارزیابی دقیق آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع)، علاوه بر این متفق القول بودن بیشتر علمای مکاتب اسلامی امامیه، معتزله و اشاعره، جایگاهی برای این تعارض وجود نخواهد داشت. وی دنبال کرد: خلود و عذاب ابدی برای گروهی از جهنمیان موجب ایجاد سوال ...