سایر منابع:
سایر خبرها
پدر حضرت موسی (ع)، پدر حضرت مریم (ع) و پدر حضرت علی (ع )که بیشتر به ابوطالب مشهور بوده است. ولی در این سوره بیشتر منظور از آل عمران پدر حضرت مریم و همسرش و حضرت مریم (ع) و حضرت عیسی (ع) است. این کلمه دو بار در این سوره به کار رفته است. سوره آل عمران یادآور طبقات و رده هایی از انسان ها است که خداوند متعال آنها را از میان جامعه بشری گزینش و انتخاب کرده است و اینان عبارتند از: آدم نوح آل ...
...> گروهی را می شناسم که در قیامت آنچنان به سینه آنان ضربه وارد می شود که اهل جهنم صدای سینه آنان را می شنوند و آنان کسانی اند که در پی اطلاع از عیوب وگناهان پنهانی دیگران بوده اند و به هتک حرمت و فاش کردن آنها می پردازند وچیزهائی را علیه آنها شایعه می کنند که آنان اهل آن نبودند. اثرات منفی شایعه جنگ روانی و اضطراب و نگرانی یکی از میوه های تلخ شایعه در جامعه است. پیامدهای دیگرشایعه ...
...> 1. آفرینش پیامبران الهی، یعنی پیغمبر اکرم(ص) و ائمه اطهار: پیش از این عالم، از طینت علّیین یا طینت بهشت خلق شده اند، و دشمنان ایشان از طینت سجّین یا طینت دوزخ آفریده شده اند. 2. خداوند متعال از همه انسان ها با هر خصوصیتی که داشتند، بر ربوبیت خود، نبوّت انبیاء و ولایت اهل بیت: پیمان گرفت که تنها عبادت او کنند، چیزی را شریک وی قرار ندهند، به پیغمبران و اولیائش ایمان آورند و از آنها پیروی ...
پدر حضرت موسی (ع)، پدر حضرت مریم (ع) و پدر حضرت علی (ع )که بیشتر به ابوطالب مشهور بوده است. ولی در این سوره بیشتر منظور از آل عمران پدر حضرت مریم و همسرش و حضرت مریم (ع) و حضرت عیسی (ع) است. این کلمه دو بار در این سوره به کار رفته است. سوره آل عمران یادآور طبقات و رده هایی از انسان ها است که خداوند متعال آنها را از میان جامعه بشری گزینش و انتخاب کرده است و اینان عبارتند از: آدم نوح آل ...
که یا غیب مطلق اند (مانند وجود خداوند)، یا در زندگی دنیا و با حواس ظاهری قابل رؤیت نیستند (مانند بهشت و جهنم) و یا اگر ذاتا قابل مشاهده و تجربه با حواس اند (مثل درک حضور پیامبر یا امامان)، به سبب برخی موانع (مانند فاصله زمانی،...)، چنین تجربه ای برای مؤمنان ممکن نیست. مفهوم شناسی و گونه شناسی آموزه غیب غیب، در لغت به معنای پوشیده و پنهان و ضد شهادت، به معنای آشکار و پیداست ...
در برابر مؤمنان سرد و سالم خواهد بود، همان گونه که در برابر حضرت ابراهیم سرد و سلامت بود. سپس خداوند پرهیزکاران را از آتش رهایی می بخشد امّا ظالمان را در آن ذلیلانه رها می کند. منبع:تفسیر نورالثقلین، ج3، ص353 به دو دلیل مؤمنین و اهل تقوی نیز از دوزخ عبور می کنند. 1. مشاهده عذاب اهل دوزخ موجب شکرگزاری و قدردانی بیشتر از نعمت های الهی در بهشت خواهد شد. البته مؤمنین درحالی که آتش برایشان سرد و سلامت است، با سرعت بسیار زیادی از جهنّم عبور می کنند. 2.عبور بهشتیان از دوزخ، برای جهنّمیان نیز عذاب و موجب حسرت بیشتر ایشان می شود. ...
محمّد و آل محمّد ، از خداوند خواسته ایم که چه کاری بکند؟ مگر آنها در کمال مطلق نیستند؟ در قرآن کریم به مؤمنان دستور می دهد که به پیامبر(ص) درود و سلام بفرستند: انّ الله و ملائکه یصلّون علی النّبی یا ایّها الّذین امنوا صلّوا علیه و سلّموا تسلیما؛ خداوند و فرشتگان بر پیامبر(ص) درود می فرستند؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، بر او درود بفرستید و سلام گویید و تسلیم فرمانش باشید . مقام پیامبر(ص ...
وَ همْ یَعْلَمُونَ (بقره: 75) یعنی آن را پس از فهمیدنش دگرگون می کردند در حالی که می دانستند وَ همْ یَعْلَمُونَ راجع به تحریف و عَقَلُوه راجع به فهم کلام اللّه است.(قرشی، 1371: ج5، ص28) 1٫1٫2 معنای اصطلاحی عقل در روایات عقل به واسطه ی آثارش معرفی شده است از جمله در روایتی، عقل، نیرویی معرفی شده است که به وسیله ی آن خداوند پرستیده می شود و بهشت بدست می آید. . .(برقی، 1371ق: ج1 ...