سایر منابع:
سایر خبرها
افعال مؤثره در عالم، در قالب نظریه علیت فلسفی یا نظریه اکتساب اشاعره، به خدا بازگردد، قاعده ای نادرست هست و حقیقتِ امر آن هست که انسانها حقیقتاً در حوزه اختیارات خود، فواعلی "موثر در عالم" می باشند. به این ترتیب، افعال اختیاری بشر به خداوند، نسبت فاعلی یا علّی ندارد و اساساً کنه به صورت آزاد و اختیاری بودنِ افعال، انجام نشدن آنها تحت عزم دیگری است؛ و لو آنکه آن دیگری خداوند باشد. تأکید ...
شامل دعاهای متعددی می شود و به إِنَّکَ لا تُخْلِفُ الْمِیعَادَ (آل عمران، 194) ختم می گردد، این سخن را از امام صادق(ع) نقل می کند که هر که خدا را به این دعاها بخواند، حتماً دعاهایش به اجابت می رسد؛ زیرا خداوند به دعا کننده ها فرموده است: أَنِّی لا أُضِیعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِنْکُمْ (آل عمران، 195) یعنی ثواب عمل کسی را که در طاعت من آن را انجام داده است، باطل نمی کنم حالا می خواهد این کس مرد باشد یا زن ...
به گزارش دیار آفتاب ؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ صله در لغت به معنای احسان و دوستی آمده است و مراد از رَحِم خویشاوندان و بستگان است در اصطلاح، صله رحم محبت و سلوک داشتن با خویشان و نزدیکان است. عروة بن یزید از امام صادق علیه السلام درباره تفسیر آیه وَ الذینَ یصلونَ ما اَمرَ اللهُ بهِ اَن یوصلَ پرسید. آن حضرت پاسخ داد:مراد از کسانی که خداوند پیوستن به آنان را فرمان داده، خویشاوندان ...
مطلوب و محبوبِ شیخ بود و در این جایِ هیچ شکی نیست. منتها وی - بحق - در تعریف عدالت و تشخیص موارد آن و نیز نحوة دست یابی به این گوهر دیر یاب و زود رنج، بحث داشت و به حکمِ خِرَد - که خالق جهان را در تشخیص مصالح بشر و تأ مین سعادت جاوید وی، از همگان آگاه تر می داند - تحصیل عدالت را منوط به اجرای احکام اسلام می شمرد و معتقد بود که حقیقت عدل از راه اقدام به معروف و اجتناب از منکَر محقق می شود. هم چنین تأ ...
به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار صله در لغت به مفهومی احسان و دوستی آمده هست و مراد از رَحِم خویشاوندان و بستگان هست در اصطلاح، صله رحم محبت و سلوک داشتن با خویشان و نزدیکان هست. عروة بن یزید از امام صادق بر علیه السلام در مورد تفسیر آیه وَ الذینَ یصلونَ ما اَمرَ اللهُ بهِ اَن یوصلَ ...
گذاری در بخش صنایع داخلی ، تأکید می ورزد. در پایان نیز از خداوند، عزت اسلام، پیروزی مؤ منین، و قطع ریشة دشمنان را خواستار می شود!(71) 3. طرد سلطة فرهنگی بیگانه: شیخ، درکنار تلاش جهت رهایی کشور از استعمار سیاسی و اقتصادی، به سیطرة فرهنگ و نظام فکری و حقوقیِ غرب بر کشورمان نیز حساسیت منفی داشت و ستیزش با مشروطه خواهان، عمدتاً برسر همین امر بود: دین اسلام، اکمل ادیان و اتم شرایع است و این دین دنیا ...