سایر منابع:
سایر خبرها
، همسر او شکایت به پیامبر صلی اللّه علیه و آله کرد، و تا آن زمان حکمی در این زمینه در اسلام نازل نشده بود، در این موقع آیه فوق نازل گردید و پیامبر صلی اللّه علیه و آله آن دو نفر را خواست و به آنها فرمان داد که در اموال مزبور، هیچ گونه مداخله نکنند و آنرا برای بازماندگان طراز اول یعنی فرزندان و همچنین همسر او بگذارند تا طرز تقسیم آن در میان آنها در پرتو آیات بعد روشن گردد. تفسیر : گام ...
سوره ابراهیم/ آیه 1: الر کتَبٌ أَنزَلْنَهُ إِلَیْک لِتُخْرِجَ النَّاس مِنَ الظلُمَتِ إِلی النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلی صِرَطِ الْعَزِیزِ الحْمِیدِ ؛ (الر، (این) کتابی است که بر تو نازل کردیم، تا مردم را از تاریکیها، به سوی روشنایی -به اذن پروردگارشان- در آوری؛ بسوی راه خداوند عزیز و حمید.) چرا در آیه مبارکه فوق، ایمان و راه خدا به نور تشبیه شده است؟ با توجه به اینکه نور ...
زینتهای خود را، نکوبیدن پای به هنگام راه رفتن، و نازک نکردن صدا به گونه ای که موجب عشوه گری شود همه دلالت بر برونی کردن عفاف در صحنه اجتماعی دارد. این به این معنا است که هم به لحاظ بصری و هم به لحاظ سمعی زنانِ محترم و عفیف موظف اند به گونه ای رفتار کنند تا حرمتشان حفظ شود. بدیهی است اگر به این مسائل پایبند نباشند حفظ حجاب به عنوان ابزار هم ثمری نخواهد داشت و حرمتشان توسط خودشان هتک خواهد شد. یعنی اگر ...
. نتیجه گیری پژوهش حاضر به دنبال تبیین مفهوم محاربه در آیه 33 سوره مائده و نسبت آن با امنیت اقتصادی و امنیت اجتماعی است. پس از بیان دیدگاه فقها و مفسران در تبیین محاربه و اختلاف دیدگاه ها در دو حوزه امنیت اقتصادی و اجتماعی بررسی مفهومی آن در سه محور دنبال شد. ابتدا ریشه محاربه از جهت لغوی مورد توجه قرار گرفت و مشخص شد از منظر لغت حرب دارای دو رکن است: 1. مخالف سلم 2 ...
اینکه باید پس از اینکه یک نگاه اجمالی نسبت به غیرخودی ها اتفاق افتاد، یک تحقیق دقیق اتفاق بیافتد تا همه آنها به یک چوب رانده نشوند؛ برای همین دیده می شود با وجود تقابل شدیدی که میان قرآن و اهل کتاب وجود دارد ولی در مورد آنان یک جور حکم نمی کند و در آیه 113 سوره آل عمران این چنین می فرماید: لَیْسُوا سَواءً مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ أُمَّةٌ قائِمَةٌ یَتْلُونَ آیاتِ اللَّهِ آناءَ اللَّیْلِ وَ هُمْ ...